دیده بان انقلاب
13.3K subscribers
69.1K photos
55.7K videos
1.04K files
53.3K links
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب اسلامی

تاریخ تاسیس: ۹۴/۷/۳


دیده بان انقلاب در تلگرام، بله، ایتا ،سروش ،توئیتر :
@didebane_enghelab


اینستاگرام
https://www.instagram.com/didebane_enghelab
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 میرتاج الدینی: 250 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه حمایتی اختصاص یافت / مجلس نگران معیشت مردم است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرگزاری دانشجو:
🔸پرداخت ارز ترجیحی در سال های گذشته، ناعادلانه و غیر شفاف بود / در سال 99 بانک مرکزی 6 میلیارد دلار پول چاپ کرد.

🔸تا امروز دولت حدود 15 میلیارد دلار(ارز 4200 تومانی) برای خرید کالاهای اساسی هزینه کرده است / براساس نظر کارشناسان تخصیص ارز ترجیحی 30 درصد تورم ایجاد کرده است.

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 تشریح روند حذف ارز ترجیحی / میرتاج الدینی: دولت موظف به اهدای کارت اعتباری خرید کالا به مردم شد / حذف ارز ترجیحی به معنای حذف یارانه نیست

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرگزاری دانشجو:
🔸دولت موظف است قیمت دارو و نان را ثابت نگه دارد / دولت برای اهدای کارت اعتباری به یارانه بگیران اعلام آمادگی کرده است.

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
توضیح جدید مجلس: اختیار حذف ارز دولتی را به دولت دادیم

🔺زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق در توضیحی گفته است:
ارز ترجیحی حذف نشده بلکه با مصوبه مجلس، اگر دولت بخواهد ارز ترجیحی را حذف کند باید مابه التفاوت آن را به صورت کالابرگ الکترونیکی به مردم پرداخت کند.

مجلس این اختیار به دولت داده شده تا به تشخیص خود این ارز را حفظ یا حذف کند اگر دولت بخواهد ارز ترجیحی را در سال ۱۴۰۱ حذف کند بر اساس مصوبه مجلس، موظف است مابه تفاوت آن‌را از طریق کالابرگ الکترونیک به مردم اختصاص دهد به نحوی که قیمت کالاهای اساسی و دارو به نرخ شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد/

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍3
تصاویری از ویلای در اختیار رحمانی فضلی

🔹ویلای سازمانی در اختیار رحمانی فضلی، وزیر کشور دولت قبل که با فشارهای رسانه‌ای و پیرو نامه و پیگیری‌های معاونت حقوقی ریاست جمهوری دولت سیزدهم بعد از ماه‌ها به وزارت کشور تحویل داده شد.

🔹ویلایی با وسعت ۱۸۰۳ متر در نیاوران تهران که گفته می‌شد وزیر سابق بابت‌ آن هیچ‌گونه اجاره‌ای برای سکونت نپرداخته بود.

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍4
🌐🔏سامانه سوت‌زنی رونمایی شد

وزیر کار:
🔹سامانه سوت‌زنی بر روی سایت اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد و گزارشگران فساد می‌توانند گزارش‌های خود را ثبت کنند.

🔹با راه‌اندازی این سامانه، تخلفات و گزارش‌های فساد را در شرکت‌ها و صندوق‌های زیر مجموعه‌های این وزارتخانه پیگیری می‌کنیم و با ایجاد شفافیت و بستر امن گزارش، منافذ فساد بسته می‌شود.

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍3
🌐🔏قالیباف: کالاهای اساسی نباید گران شود

رئیس مجلس:
🔹پیشنهادی که در مورد ارز ۴۲۰۰ امروز مطرح شده مربوط به کالاهایی که از خارج تهیه می‌شود، نیست.

🔹موضوع این است که کالاهایی که به خانواده‌ها داده می‌شود، افزایش قیمت نداشته باشد.

🔹باید کالای اساسی ثبات قیمت داشته باشد، این برای مجلس مهم است؛ هر روز قیمت‌ها بی‌دلیل بالا نرود وگرنه افزایش قیمت‌ها در بازار جهانی موضوعی روشن است.

آقایان دولت و مجلس مردم علاوه بر زنده ماندن باید زندگی هم بکنند.
شما فقط دارید وسایل زندگی مردم را تامین میکنید.
اصلا به فکر زندگی کردن مردم نیستید.
زندگی خرج های دیگری بجز نان و دارو هم دارد.

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🌐بازتاب رونمایی از پایگاه زیرزمینی پهپادی ایران.

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
2
🌐🔏 سال‌ها متهمیم که چرا برای حق هسته‌ای خود مقاومت می‌کنیم و لیبرال‌ها می‌گن استقلال و هسته‌ای رو بدین بره ومردم از جنگ اقتصادی نجات بدین!
خب این جماعت لیبرال چرا در برابر مقاومت منجر به مرگ هزاران اوکراینی و نابودی تمام زیر ساخت‌ها،فقط بخاطرعضویت در ناتو اعتراض نمی‌کنن؟

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍5🥰1
مردم هم حق دارند زندگی کنند‼️

دولت گمان کرده مردم فقط میخواهند زنده بمانند.
اما فراموش کرده که مردم به جز زنده ماندن حق زندگی کردن هم دارند.
زندگی حداقلی را برای مردم در نظر گرفته اند.
از ۸۵ میلیون نفر ۱۲ میلیون در فقر مطلق هستند یعنی حتی به سختی زنده مانده اند و ۱۰ میلیون نفر هم در فقر زندگی می کنند.
آقایان خودشان دارند زندگی لاکچری میکنند اما نمیتوانند کاری کنند که مردم یک زندگی معمولی داشته باشند.
مردم فقط دارند تلاش میکنند تا زنده بمانند.
تامین اقلام و مایحتاج ضروری تنها برای زنده ماندن مردم کفایت میکند.
در حالی که برای زندگی کردن مردم نیازهای دیگری هم دارند.
بعد از تامین خوراک اولیه مردم برای یک زندگی حداقلی به تامین پوشاک، سرپناه، امنیت، شغل، وسایل نقلیه، تفریح و مسافرت و ... نیاز دارند.
اما دولت در تامین حداقل زندگی مردم که فقط زنده ماندن است هم درمانده است.
چطور میخواهند زندگی مردم را تامین کنند؟
اقلام غیرضروری هر روز گرانتر از روز قبل می شود و قیمت اقلام ساعت به ساعت در حال افزایش است و دولت هیچ فکر و تدبیری برای جلوگیری از افزایش قیمت ها ندارد.
ارز جهانگیری شامل ۱۲۰۰ قلم جنس میشد.
ارز ترجیحی شامل ۶ قلم جنس ضروری بعلاوه گندم و دارو می شود.
اما دولت به همین ارز ترجیحی هم رحم نمی کند!
اقلام مورد نیاز مردم طی دو سال گذشته افزایش ۲۰۰۰ درصدی داشته در حالی که حقوق و دریافتی مردم نهایت ۵۰ درصد افزایش داشته است.
آقایان یا در این کشور زندگی نمی کنند و یا آمارهایی که به آنها میدهند دروغ است.
اگر کشور در حال توسعه و پیشرفت بود و مردم زیر بار چرخ توسعه له میشدند غصه نداشتیم.
اما دریغ از ذره ای پیشرفت و توسعه در صنایع مهم و حیاتی
دولت حتی در تامین اقلام ضروری مردم هم ناتوان شده است.
مردم دارند تلاش می کنند تا فقط بتوانند زنده بمانند.
یک تفریح حداقلی هم برای خیلی ها تبدیل به آرزو شده است.
کرایه خانه شده به اندازه قیمت خرید خانه در پنج سال قبل، پولی که پنج سال قبل باید برای خرید خانه میدادند را امروز باید بدهند تا بتوانند یک خانه نقلی و کوچک اجازه کنند.
کاسبها با گرانی کنار می آیند، آنها گران میکنند و مردم از سر ناچاری مجبورند تا بخرند.
اما کاسبی که قبلا ده قلم از یک جنس را در یک روز می فروخت امروز نهایتا میتواند یک دو قلم از همان جنس را بفروشد. درست است که جنسش را گران کرده اما فروشش به حداقل رسیده و اگر امروز جنسش را بفروشد فردا باید با چند برابر همان قیمت بخرد.
حداقل دریافت حقوق را ۵/۵ میلیون اعلام میکنند اما حاضر نیستند از حداکثر حقوق خودشان بگذرند و آن را به ۳۹ میلیون می رسانند.
تازه این ۳۹ میلیون تومان فقط پایه حقوق است و با مزایا و پاداش های مختلف تا دو یا سه برابر هم میرسند. تازه اینها بجز خودرو و منزل مسکونی سازمانی و رانتی است که در طول خدمت استفاده میکنند.
خوب معلوم است کسی که اینگونه حقوق میگیرد دیگر درد مردم را نمی فهمد.
حداکثر حقوق را ۳۹ میلیون اعلام میکنند از آنطرف برای این حداکثر حقوق ۳۰ درصد مالیات می گیرند.
خوب چرا حقوق نجومی می دهید که بخواهید از این حقوق مالیات هم کسر کنید؟
حداکثر حقوق را پائین بیاورید و یک حقوق واقعی بدهید به جای اینکه حقوق بدهید و بعد مالیات هم کسر کنید.
مجوز واردات ۵۰ هزار خودروی لوکس را میدهند تا بودجه دولت را تامین کنند.
مردم عادی در خرید پراید هم عاجزند بعد شما میخواهید خودروی لوکس وارد کنید برای پز دادن و فخر فروشی ثروتمندان؟
آقایان مسئول مردم به جز زنده ماندن حق زندگی کردن هم دارند که شما این حق را از آنها گرفته اید.
درست است که این دولت جدید سهم کمی در این وضعیت و آشفتگی دارد اما متاسفانه در این چند ماه نیز جلوی گرانی و تورم بدرستی گرفته نشده است.
بترسید از آن روزی که مردن بفهمند در باطن ذات شما چیست!

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍211
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بوشهر گل سرسبد مناطق آزاد.pdf
968 KB
فراخوان سراسری دعوت به همکاری و همفکری علمی- اجرایی در منطقه آزاد بوشهر :

"امروز روز کار و حرکت دولت، مسئولان، ملت و بخصوص جوانان است که باید ظرفیت‌های بلااستفاده فراوان و گسترده کشور را شناسایی و بهره برداری کنند"
مقام معظم رهبری(حفظه الله).

مدیر اجرایی منطقه آزاد بوشهر در پیامی ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک شعبان و اعیاد سعید شعبانیه از تمامی جوانان و نخبگان علمی و اجرایی کشور بویژه هم استانی های عزیز بوشهری دعوت نمود تا در مشارکت و توسعه منطقه ازاد نوپای بوشهر سهیم باشند.
دکترحسین عربیان در این فراخوان محورهای دوازده گانه ای را ترسیم نموده و از همه فعالان و صاحبنظران بویژه جوانان درخواست نموده تا در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری(حفظه الله) در بیانیه گام دوم وارد میدان شوند و نهایت تلاش خود را در جهت توسعه منطقه ازاد بوشهر بکار بندند.

https://t.me/didebane_enghelab
👍4
🌺 نیازهای مردم به شما از نعمت‌های خدا بر شما است، از این نعمت افسرده و بیزار نباشید

🌟 ولادت امام حسین (ع) مبارک

📚 بحار الأنوار، ج ۷۴ ، ص ۲۰۵

#همه_در_کنار_هم
#انفاق
#نیکوکاری
___________

🌷 جمعیت خیریه صبح امید:
📲 ۰۹۱۰۸۶۸۶۲۰۰

🍀 @sobheomid_ir
👍41
🔰 امسال رهبر انقلاب درخت خرمالو و نارنج کاشتند

🔸 طبق سنت هر ساله، رهبر انقلاب پیش از ظهر (یکشنبه) امروز، بمناسبت روز درختکاری، دو اصله نهال میوه کاشتند.

🔸 رهبر انقلاب از سال ۱۳۹۵ و پس از دریافت نامه مردمی با مضمون پیشنهاد کاشت درخت میوه، به جای درخت کاج و سرو و چنار، درخت میوه میکارند و امسال هم یک نهال خرمالو و یک نهال نارنج کاشتند.

🔻 ایشان در روز درختکاری سال ۱۳۹۵ گفته بودند: «من غالباً هر سال، درختهای کاج یا سرو یا درخت چنار -که درخت چنار، خیلی هم لازم و مفید و مهم است- و مانند اینها میکاشتم، لکن یک نفری در این یادداشت‌های مردمی که برای من هر روز می‌آید، به من نوشته بود که چرا درخت میوه نمیکارید؟ لذا امسال ما درخت میوه کاشتیم.»
#روز_درختکاری

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍62🥰1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 استارت رسمی پروژه تجزیه ایران در شبکه سعودی اینترنشنال؛

🔺مرزهای جغرافیایی ایران خط قرمز ما نیست!

علنی شدن نقشه شوم سعودی ها برای خاک ایران زمین!

#آل_سقوط

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍2👎2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
♻️ ما مساله محرمانه و مخفی نداریم

🔰 حمید رسایی: دراینکه تیم مذاکره‌‌کننده دولت سیزدهم ازجهت روش مذاکره، کاملا متفاوت از دولت قبل عمل کرده وخود را محتاج به مذاکره نشان نداده‌، تردیدی نیست.

دراینکه آقای رییسی همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد مذاکره برجامی قرار نداده و بوعده‌های آمریکا و اروپا دل‌نبسته هم تردیدی نیست.

با این وجود چرا مضمون مذاکرات جدید و پیشنهادات ایران و برنامه‌های و اسناد ارائه شده باید از مردم پنهان باشد؟

‏ما در دوجا اطلاعات یک موضوع را پنهان می‌کنیم:
وقتی می‌خواهیم دشمنانمان نفهمند
وقتی می‌خواهیم دوستانمان نفهمند (چون ضرر کرده‌‌ایم و نمی‌خواهیم ناراحت شوند)


خب وقتی مذاکرات هسته‌ای ما با دشمن است و به تفصیل از آن خبر دارد و آمریکا و اسرائیل را هم درجریان می‌گذارد و ازطرفی، براساس سیاست درست دولت جدید، طبعا محتوای آن به نفع ملت ایران است، پنهان‌کاری معنا ندارد، دارد؟!

این همان منطقی است که رهبری معظم انقلاب براساس آن خطاب به دولت روحانی می‌فرمودند: ما چیز محرمانه و مخفی نداریم...

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍103🥰2👏1
👤 توییت استاد #رائفی_پور

🔺‏اخبار واصله حاکی از آن است که با هماهنگی اردوغان ‌و آمریکا، ۱۴۰ رأس تکفیری از ادلب به اوکراین برای نبرد با روس‌ها منتقل شده‌اند!

🔸اردوغان در جریان جنگ قره‌باغ نیز نزدیک به ۵۰۰۰ تکفیری را به جمهوری آذربایجان برد.

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍5👎5
.

مگه چشه؟!

🔹آیا باید با ذره بین، دنبال غیرت در وجود غربگرایان گشت؟!
♦️رئیس دولت آمریکا را "بسیار مودب" خواندند و کار مذاکره را به مغازله کشاندند، با این وجود، همان دولت، تعهداتش را زیر پا گذاشت و حمید ابوطالبی (معاون دفتر روحانی) را "تروریست" خواند و از دادن ویزا برای نمایندگی ایران در سازمان ملل امتناع کرد.
🔹اما آقای ابوطالبی با وجود همه خیانت و خباثت هایی که دیده یا توهین و تحقیر هایی که کشیده، باز هم می گوید "برویم سراغ مذاکره مستقیم با آمریکا"!
♦️بیخود نبود که نشریه حزب اتحاد ملت سال گذشته نوشت: «از نگاه منتقدان، عکسی که ‌ترامپ از مذاکره‌‌ کننده می‌ پسندد، این تصویر [ملاقات تحقیر آمیز رئیس‌ جمهور صربستان] است: همچون برّه‌‌ای در مذبح و برده‌‌ای در مسلخ. آيا اقداماتي از این جنس را بايد مايه شرمساري دانست؟ فرض كنيم سياستمدار صرب همچون متهمي در اتاق بازجويي و حتي يك برده نشسته؛ اگر منافع، چنین اقتضایی كند، بايد آن را تمسخر كرد، يا عقلانيت سياسي خواند؟»!
#محمدایمانی

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍11
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
❤️🎥 رهبرانقلاب:

#فرهنگ مثل هواست...
من چقدر سر #اسباب_بازیِ تولیدِ داخلِ معنی دار حرص خوردم..!

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍1
تقریبا همه روسای جمهور آمریکا سابقه تجاوز به دیگر کشورها را در کارنامه خود دارند. در این تصویر پنج تن از آنها بعلاوه سوابق تجاوزگرانه شان معرفی شده اند.


دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍2🤬1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نمونه ای از #ظلم_به_زن درباره زنانی که در سازمان منافقین خلق هستن
از محروم شدن از لذت مادر شدن، همسر تشکیلاتی شدن🤢 تا خیلی آرزوهایی که در دل این زنها کشتند برای اهداف شومشون
تناقض اینجاست که با اینهمه ظلم، گروه #مریم_رجوی_ملعون ، جشن #٨مارس میگیرن برای پاسداشت روز زن


دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍7