دیده بان انقلاب
13.4K subscribers
69.2K photos
55.9K videos
1.04K files
53.4K links
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب اسلامی

تاریخ تاسیس: ۹۴/۷/۳


دیده بان انقلاب در تلگرام، بله، ایتا ،سروش ،توئیتر :
@didebane_enghelab


اینستاگرام
https://www.instagram.com/didebane_enghelab
Download Telegram
Forwarded from حکمت ها
#بیان_احکام
چه كسایى اجازه دارن روزه نگیرن؟

📚 همه مراجع: روزه‌گرفتن به افراد زیر واجب نيست:

1️⃣ پيرمرد و پيرزنى كه گرفتن روزه براشون سخته.
2️⃣ زن باردار یا شیردهی كه گرفتن روزه براى بچه‌ش يا خودش ضرر داره.
3️⃣ مریضی كه گرفتن روزه براش ضرر داره.
4️⃣ كسى كه مریضی «زياد تشنه‌شدن» داره و نمى‌تونه تشنگى رو تحمل كنه.
5️⃣ كسى كه به سن بلوغ نرسيده.
6️⃣ زنى كه خون حيض و نفاس می‌بينه.
7️⃣ كسى كه به مسافرت مى‌ره، اما قصد موندن ده روز رو نداره.
8️⃣ دخترى كه به‌خاطر ضعیف‌بودن، گرفتن روزه براش سختی زیاد و ضرر داره.
9️⃣ كسى كه بى‌هوشه يا توی كماست.
🔟 ديوانه‌‌ها.

👈 البته هر کدوم از اینا، احکام و شرایطی دارن که بعداً می‌گیم.🟣

🔺توضيح‌المسائل مراجع، م1729، 1725؛ العروة‌الوثقى، ج2، كتاب‌الصوم، فصل فى طرق ثبوت‌الهلال.

@hekmat_ha
👍7
Forwarded from حکمت ها

💠 اﻗﺘﺪﺍﺀ ﻣﻠﺎﺋﻜﻪ ﺑﻪ ﺍﺫﺍﻥ ﮔﻮﻳﺎﻥ ﻭ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﮔﻮﻳﺎﻥ

♦️آیت ﺍﻟﻠّﻪ آﻗﺎ ﺷﻴﺦ ﺟﻮﺍﺩ ﺍﻧﺼﺎﺭﻯ ﻫﻤﺪﺍﻧﻰ (ﺭﻩ) ﻣﻰ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ:

🔷ﺭﻭﺯﻯ ﻭﺍﺭﺩ ﺩﺭِ ﻣﺴﺠﺪ ﺷﺪﻡ. ﺩﻳﺪﻡ ﭘﻴﺮﻣﺮﺩﻯ ﻋﺎﻣﻰ ﻭ ﻋﺎﺩّﻯ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﻧﻤﺎﺯ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﻭ ﺻﻒ ﺍﺯ ﻣﻠﺎﺋﻜﻪ، ﺩﺭ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﺍﻭ ﺻﻒ ﺑﺴﺘﻪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﻗﺘﺪﺍ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺍﻳﻦ ﭘﻴﺮﻣﺮﺩ، ﺧﻮﺩ ﺍﺑﺪﺍً ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺻﻔﻮﻑ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﺍﻃّﻠﺎﻋﻰ ﻧﺪﺍﺷﺖ.

🔶 ﻣﻦ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﺴﺘﻢ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﭘﻴﺮﻣﺮﺩ ﺑﺮﺍﻯ ﻧﻤﺎﺯ ﺧﻮﺩ ﺍﺫﺍﻥ ﻭ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﺳﺖ ؛ ﭼﻮﻥ ﺩﺭ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺩﺍﺭﻳﻢ: ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﺯﻫﺎﻯ ﻭﺍﺟﺐ ﻳﻮﻣﻴّﻪ ﺧﻮﺩ، ﺍﺫﺍﻥ ﻭ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﻫﺮ ﻧﻤﺎﺯﻯ ﺭﺍ ﺑﮕﻮﻳﺪ ﺩﻭ ﻭﺻﻒ ﺍﺯ ﻣﻠﺎﺋﻜﻪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﮕﻮﻳﺪ ﻳک ﺻﻒ ﺍﺯ ﻣﻠﺎﺋﻜﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﻗﺘﺪﺍ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﺯﺍﻯ ﺁﻥ ﻓﻴﻤﺎﺑﻴﻦ ﻣﺸﺮﻕ ﻭ ﻣﻐﺮﺏ ﻋﺎﻟﻢ ﺍﺳﺖ.

🔷ﺁﺭﻯ! ﺍﻳﻦ ﺍﺯ ﺁﺛﺎﺭ ﻣﻠﻜﻮﺗﻰ ﺍﺫﺍﻥ ﻭ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﭼﻪ ﺍﺫﺍﻥ ﮔﻮﻳﺎﻥ ﻭ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﮔﻮﻳﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﻣﻄّﻠﻊ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ.

📚 ﻣﻌﺎﺩﺷﻨﺎﺳﻰ ﺝ 7، ﺹ 258

@hekmat_ha
👍9
🎁 بسته‌بندی ارزاق خانواده‌های نیازمند

📸 #دفتر_صبح_امید
🌸 #در_کوچه_های_عاشقی

🌿 هماهنگی عضویت و همیاری در فعالیت‌های داوطلبانه:
📝 @sobheomid_1
📲 ۰۹۱۰۷۶۰۵۸۲۰
#همه_در_کنار_هم
#انفاق #اهدای_ارزاق

🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸

🌷 جمعیت خیریه صبح امید:

🍀
@sobheomid_ir
👍3👎1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 کریستف کلمب قاره #آمریکا را کشف نکرد! غصب کرد!

❗️ واقعیت‌هایی درباره کشف #قاره_آمریکا!
❗️کاشف حقیقی قاره آمریکا کیست؟!
❗️ماجرای #بردگان گُم شده در دریا!
❗️اتفاقی که منجر به تغییر مسیر کوسه‌ها شد!

🎙 #حجت_الاسلام_راجی

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍8
💢‏سقوط آزاد قیمت دلار در روسیه بعد از تصمیم پوتین برای الزام فروش گاز به کشورهایی اروپایی تنها در ازای دریافت روبل

🔹نمیدونم کی میخوان اقتصادخوانهای کشور بندنافشون‌رو از دلار قطع کنند!
🔹تا وقتی دلار به ناف اقتصاد کشور وصل باشه آقایی و سروری دلار رو نمیشه شکست!

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍12🔥2
♨️خودروی ایرانی گرانتر از هواپیمای شخصی!

▪️در حالی که یک دناپلاس در بازار به قیمت 400 میلیون تومان به فروش می‌رسد با این پول می‌توان هواپیمای تک نفره خریداری کرد.

▪️تازه قیمت هواپیمای سسنا 100، صد میلیون ارزان تر از خودروی دنا پلاس، تولید ایران خودرو است!/ بلومبرگ


دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍8🔥1
شرح در تصویر

#قضاوت_با_شما

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍4🔥1
📸 فیفا بدون اشاره به تعلیق فوتبال ایران، از فدراسیون فوتبال توضیح خواست

🔹فیفا طی بیانیه‌ای از ممنوعیت ورود زنان به استادیوم امام رضا(ع) مشهد مطلع شده و از فدراسیون توضیحاتی در این باره خواسته است.

🔹فیفا در این راستا هیچ اشاره‌ای به تعلیق فوتبال ایران نکرده اما ابراز امیدواری کرده تا زنان بتوانند مثل اکتبر ۲۰۱۹ و بازی ایران و کامبوج وارد استادیوم‌ها شوند.

زمستان رفت و روسیاهی اش ماند برای یه عده بیشرف که از دیروز به زمین و زمان تاختند.

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍7🔥5👏1
بزرگترین دلیل برای این که برجام، خسارت محض است.
بر پایه گذار و باعث و بانیش لعنت
#روحانی
#ظریف
#لاریجانی
#هاشمی
#عراقچی

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍7
فرق می‌کند چه کسی رهبر باشد

🔻لطیفه‌ای است تکراری اما نغز، از کسی پرسیدند چطور چپ کردی؟ گفت جاده پیچید، من پیچیدم، جاده پیچید، من پیچیدم، جاده پیچید، من نپیچیدم و تماااام.

🔹حالا حکایت #انسان ایرانی است. آنجا که داشت جاده‌ی پیشرفت جهانی می‌پیچید، ماشین انسان ایرانی نپیچید و به ته دره سقوط کرد. کِی؟ شروع #انقلاب_صنعتی در مغرب زمین. چطور؟ دقیقا همان زمانی که انقلاب صنعتی داشت اوج می‌گرفت، #صفویه افول کرد. و چه شد؟ #ایران تبدیل شد به پاساژ #فروش محصولات پر زرق و برق خارجی و مخصوصا انگلیسی.

🔸اوژن فلاندن در سفرنامه‌ی خود (۱۸۴۰) می‌نویسد: «از کارخانجات نساجی و اسلحه‌سازی و زربفت و مخمل ایران که روزگاری به تمام مشرق‌زمین صادر می‌شد، خبری نیست و همه نابود شده‌اند. محصولات ایران از بین رفته و به‌ویژه همجواری با #انگلستان نتیجه‌ی شومی بخشیده است... در سراسر ایران به‌زحمت می‌توان پارچه‌ای را یافت که علامت سلطنتی انگلستان را نداشته باشد.»

🔹بعدش چه شد؟ انسان ایرانی، به دلیل بی‌لیاقتی حاکمان و سیاستمداران وقت، هم از «علم» روز عقب افتاد، هم از «اقتصاد». و ما در این دویست و اندی سال، همیشه تمنای ترقی را به دل داشتیم و حسرت پیشرفت انسان غربی را به سر. ما همیشه از غرب عقب بودیم و در عصر قجری و #پهلوی، اوضاع بدتر هم شد. نه تنها عقب افتادیم، که تحقیر هم شدیم و سیاستمدار پهلوی زد توی سر ما و گفت ایرانی‌جماعت، عرضه‌ی درست کردن یک لولهنگ هم ندارد.

🔸انقلاب اما اوضاع را تغییر داد. حالا رهبری روی کار است که حداقل در ۱۵ سال اخیر دو گفتمان را سفت و محکم سردست گرفته: «پیشرفت علمی» و «مقاوم‌سازی‌ اقتصاد». و امسال، که امتزاج این دو با هم است.

🔹چرا تولید؟ برای آنکه برای #پیشرفت اقتصادی، دو راه کلی بیشتر وجود ندارد: یا «الگوی مبتنی بر واردات» ، که نتیجه می‌شود همان که در این دویست سال بر ما رفت. یا «الگوی مبتنی بر صادرات»، که راهش تمرکز بر تولید داخلی و تقویت آن است. یعنی همان کاری که از انگلیس و #آلمان کردند تا #ژاپن و #چین و #کره.

🔸چرا دانش‌بنیان؟ برای آنکه حداقل دو خصوصیت دارد، یکی آنکه لبه‌ی علم روز دنیا است و ما این بار، هم‌آهنگ با علم جهانی به پیش می‌رویم، و دو دیگر اینکه «تحریم‌ناپذیر» است. آن هم در شرایطی که دشمن، تولید و توان اقتصاد سنتی ما را نشانه رفته است. صنایع دانش‌بنیان اما از خاصیت ضدتحریمی بالاتری برخوردارند، که شرح آن، خود قصه‌ی مفصلی دارد و مجالی دیگر.

✍️ محمد پورغلامی
🗞 از مجله مجازی واو

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍6
🚨📌یمن پیشنهاد آتش‌بس سعودی‌ها را رد کرد

🔹بیانیه مجلس اعلای سیاسی یمن نشان از هوشیاری یمنی‌ها دارد؛ یمن با آتش‌بس سعودی‌ها موافقت نکرد

۱. دشمن پاسخ روشنی به پیشنهاد آتش‌بس یمن نداده؛ شیطنت و وقت‌کشی میکند و زیر و رو میکِشد
۲. آتش‌بس بدون رفع محاصره بی‌معنی است
۳.هر اقدام سیاسی و نظامی که صلاح بدانیم انجام خواهیم داد

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👏20👍7
💢سالی که نکوست از بهارش پیداست..
چه سالی بشه امسال😂
(این اتفاق ها فقط در ده روز اول سال نو)

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😁121👍1
💢 خطر نفوذ را جدی بگیرید

🔹وقتی به ابعاد مختلف داستان ورزشگاه مشهد و حواشی بسیار زیاد و انعکاس پررنگ رسانه ای آن خوب دقت شود ، ورای سوء مدیریت برخی مسئولین ، به وضوح می توان جای پای نفوذ را دید.

🔹امیدوارم این وقایع ، خطر نفوذ و لزوم پاکسازی عمیق در دولت را خدمت رئیس جمهور عزیز اثبات کرده باشد که اگر نفوذ را جدی نگیریم به زودی شاهد بحران هایی بزرگتر ، مخرّب تر و دردناک تر خواهیم بود ...

«قاسم اکبری»

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍9
📌 بر اساس حکم مقرر در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، از سال جاری دریافت هر خدمتی از دفاتر اسناد رسمی، دفاتر ازدواج و طلاق، ادارات ثبت اسناد و املاک، اداره ثبت شرکت‌ها و مرکز ملی مالکیت معنوی، نیاز به ثبت‌نام در سامانه ثنا خواهد داشت

برای ثبت نام در ثنا نیاز به مراجعه حضوری ندارید و از طریق مراجعه به سایت میتوانید ثبت نام کنید.

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📌 مسلمانان جنگ طلب هستند یا اروپایی ها؟

🔹️ در طول ۲۵۰۰ سال، بیش از ده هزار جنگ در جهان رخ داده است؛ بسیاری از افراد گمان می‌کنند کشورهای مسلمان جنگ طلب هستند. حال در این کلیپ مشاهده می‌کنیم کدام کشورها در طول تاریخ بیشترین جنگ را داشته‌اند.


دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍6
ده روز از فروردین اینطور گذشت:
۱. دو روز با سفره هفت سین رئیس جمهور
۲. دو روز با ماجرای ابی
۳. دو روز با ماجرای مهدی اکبری
۴. دو روز با ماجرای مومن نسب
۵. دو روز با ماجرای ورزشگاه و زنان

موضوعات و نیازهای اصلی کشور: اقتصاد، تورم، بیکاری، تولید، طلاق، و...
هنوز افکارمان توسط اصلاح طلبان مدیریت میشود؟


دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍23
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💠 *تحول، خدمت، رضایت*
💠 *۱۱ فروردین ۱۴۰۱*

🔹️ *استفاده از چراغ های غیر استاندارد باعث آزار و حواس‌پرتی سایر رانندگان است.

10a.ir/SVj


#سازمان_راهداری_و_حمل_و_نقل_جاده_ای

@rahbaraniran
👍3
💢تصادف شدید خودرو شاهین با سمند در بزرگراه آزادگان

ببینید سمند به چه روزی افتاده اما همچنان هیچ کدام از ایربگ هاش باز نشده!
🔹دقیقا از کدوم زاویه‌ باید بخوره تا ایربگهاش باز بشه؟
مدیران هر دو کمپانی رو باید به خاطر بازی با جون مردم اعدام کرد

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍12🤬4🔥2👏1
💢از پیشینیان عبرت گرفتیم و به بیگانه اعتماد نکردیم

ابراهیم رئیسی:
🔹چه مذاکرات به جایی برسد چه نرسد ما برنامه‌های اقتصادی خودمان را ادامه میدهیم
🔹ما از پیشینیان عبرت گرفتیم که به هیچ‌عنوان به بیگانه اعتماد نکنیم
🔹آنها گرهی از هیچ کس نگشودند و از ما هم نخواهند گشود
🔹اعتماد ما به ظرفیت‌های داخلی کشور است.
🔹 تمایلی ندارم که در تریبون بگویم چه دولتی را تحویل گرفتیم.
🔹 حرکت اصلی ما به سمت استقلال در تامین کالاهای اساسی و کشاورزی است
🔹ما توانستیم بدون چاپ پول این شرایط را بگذرانیم.
🔹سال گذشته رشد اقتصادی 4\0 درصد بود و سال 1400 رشد اقتصادی ٪5 بود و برای سال 1401 رشد ٪8 خواهد بود
🔹کشور در وضعیتی بود که می‌گفتند اگر کسی بتواند 200 هزار بشکه نفت بفروشد او را وزیر نفت می‌کنیم
🔹اما امروز فروش نفت به بیش از 1 میلیون بشکه رسیده است
🔹بعد از سفرم به تاجیکستان تجارت ایران و تاجیکستان 4 برابر شده است.

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
18👍6