این وضعیت خانه شهید مدافع امنیت هادی یزدانی است در حاشیه شهر
قاعدتا خودش اولین معترض به وضعیت اقتصادی بود؛ اما در برابر فتنه ویرانیطلبان، جانش را برای وطن داد
بسیجی مظلوم خودش اولین قربانی گران سازی هاست.
بسیجی همیشه مظلوم است
بدون سلاح و اسلحه در مقابل داعشی های وطنی می ایستد، فحش میخورد
اما جانش را پای آرمان هایش فدا میکند
دشمن هیچ وقت نمیتواند از سد بسیجیان عبور کند
ما عاشق شهادتیم
@didebane_enghelab
قاعدتا خودش اولین معترض به وضعیت اقتصادی بود؛ اما در برابر فتنه ویرانیطلبان، جانش را برای وطن داد
بسیجی مظلوم خودش اولین قربانی گران سازی هاست.
بسیجی همیشه مظلوم است
بدون سلاح و اسلحه در مقابل داعشی های وطنی می ایستد، فحش میخورد
اما جانش را پای آرمان هایش فدا میکند
دشمن هیچ وقت نمیتواند از سد بسیجیان عبور کند
ما عاشق شهادتیم
@didebane_enghelab
❤4
آقای قاضی القضات
نشستی اعترافات آشوبگران را گوش کردی
اما هنوز پای عاملین اصلی تورم و بدبختی کشور یعنی روحانی و ظریف و امثال علی انصاری به قوه قضائیه برای محاکمه باز نشده.
اول از همه به سراغ آنها باید بروید
اینها بازیچه و دست نشانده اند.
عامل همه بدبختی های ما آنها هستند
روحانی و ظریف و امثال علی انصاری را محاکمه کن
@didebane_enghelab
نشستی اعترافات آشوبگران را گوش کردی
اما هنوز پای عاملین اصلی تورم و بدبختی کشور یعنی روحانی و ظریف و امثال علی انصاری به قوه قضائیه برای محاکمه باز نشده.
اول از همه به سراغ آنها باید بروید
اینها بازیچه و دست نشانده اند.
عامل همه بدبختی های ما آنها هستند
روحانی و ظریف و امثال علی انصاری را محاکمه کن
@didebane_enghelab
👌3👍1
«از توقف ناگهانی اغتشاشات تا استقرار ناوها؛ کالبدشکافی فاز دوم جنگ ترکیبی علیه ایران»
✍ حشمتاله کاظمی راد
چرا اغتشاشات ناگهان و همزمان قطع شد؟
در عملیاتهای هدایتشده از بیرون، قطع همزمان در دهها شهر فقط وقتی رخ میدهد که:
«مرکز فرماندهی بیرونی دستور توقف داده باشد.»
این سه حالت کلاسیک دارد:
الف) پنجره فروپاشی باز نشد
آنها روی سه چیز شرط بسته بودند:
۱. پیوستن لایههای خاکستری جامعه
۲. اعتصاب سراسری
۳. شکاف در بدنه حاکمیت
هیچکدام به سطح بحرانی نرسید.
پس ادامه دادن فقط شبکهها را میسوزاند بدون اینکه دستاورد استراتژیک بدهد.
در این حالت، دستور میآید:
«شبکه را بخوابان، سرمایه را حفظ کن.»
ب) پیام بازدارندهی سخت از ایران
در این سطح، پیامها فقط دیپلماتیک نیستند.
پیام واقعی چیزی شبیه این است:
«اگر این پروژه ادامه پیدا کند، هزینهاش در تلآویو، پایگاههای آمریکا و نقاط حساس منطقه پرداخت میشود.»
در چنین لحظهای، واشنگتن و تلآویو باید انتخاب کنند:
ریسک یک جنگ منطقهای یا عقبکشیدن موقت شبکه اغتشاشی
توقف ناگهانی یعنی: ریسک جنگ بالا رفته بود.
ج) لو رفتن زمانبندی اصلی
خیلی از نشانهها میگوید اوج پروژه برای اواخر اسفند طراحی شده بود:
با اعتصابات، فشار اقتصادی، و خستگی اجتماعی. اما بهخاطر فعالشدن زودهنگام بازار و خیابان: مجبور شدند «سرمایه» را زود خرج کنند بدون رسیدن به لحظهی شوک .
پس شبکهها جمع شد تا برای فاز دوم بسوزند.
حالا ناوهای آمریکایی چرا به خلیج فارس نزدیک میشوند؟
این بخش مهم است. در دکترین غرب ، ناو هواپیمابر قبل از جنگ میآید، نه بعد از آن. اما این جنگ لزوماً نظامی نیست؛ این جنگ پشتیبانی از عملیات داخلی است.
ناوها برای سه کار میآیند:
۱. ایجاد توهم «پشتگرمی خارجی» برای شبکههای داخلی
۲. تهدید ایران برای خودداری از پاسخ سخت
۳. آمادهسازی برای اگر پروژه داخلی ناگهان اوج گرفت
به زبان ساده:
آنها دارند یک «چتر نظامی» بالای فاز دوم اغتشاشات میکشند.
آیا از عناصر خفته استفاده خواهند کرد؟
بله. و این دقیقاً منطق توقف ۴۸ ساعته بود.
شبکهای که: لو رفته ، ضربه خورده و دیده شده دیگر به درد فاز بعدی نمیخورد.
پس آنها:
عناصر سالم را نگه میدارند
منابع مالی را پنهان میکنند
و منتظر محرک بزرگتر میمانند
(شوک اقتصادی، حادثه امنیتی، یا تنش خارجی)
این اسمش در ادبیات امنیتی :
« وقفهی راهبردی پیش از موج دوم حمله»
به زبان سادهتر:
وقتی یک طرف میبیند موج اول عملیاتش (اغتشاشات، فشار خیابانی، جنگ رسانهای)
به هدف نهایی نرسیده و دارد شبکههایش لو میرود،
عمداً دستور میدهد همهچیز ناگهان متوقف شود
جمعبندی
آنچه دیدیم میتواند یک شکست باشد یا یک عقبنشینی تاکتیکی برای ضربهی بزرگتر .
و نزدیک شدن ناوها نشانه این است که:
غرب هنوز امید دارد با ترکیب فشار داخلی + چتر نظامی، بازی را برگرداند.
اما تفاوت بزرگ اینبار این است: ایران حالا میداند بازی چیست،
و طرف مقابل میداند که اگر خط قرمز رد شود، دیگر این جنگ فقط خیابانی نخواهد بود.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
✍ حشمتاله کاظمی راد
چرا اغتشاشات ناگهان و همزمان قطع شد؟
در عملیاتهای هدایتشده از بیرون، قطع همزمان در دهها شهر فقط وقتی رخ میدهد که:
«مرکز فرماندهی بیرونی دستور توقف داده باشد.»
این سه حالت کلاسیک دارد:
الف) پنجره فروپاشی باز نشد
آنها روی سه چیز شرط بسته بودند:
۱. پیوستن لایههای خاکستری جامعه
۲. اعتصاب سراسری
۳. شکاف در بدنه حاکمیت
هیچکدام به سطح بحرانی نرسید.
پس ادامه دادن فقط شبکهها را میسوزاند بدون اینکه دستاورد استراتژیک بدهد.
در این حالت، دستور میآید:
«شبکه را بخوابان، سرمایه را حفظ کن.»
ب) پیام بازدارندهی سخت از ایران
در این سطح، پیامها فقط دیپلماتیک نیستند.
پیام واقعی چیزی شبیه این است:
«اگر این پروژه ادامه پیدا کند، هزینهاش در تلآویو، پایگاههای آمریکا و نقاط حساس منطقه پرداخت میشود.»
در چنین لحظهای، واشنگتن و تلآویو باید انتخاب کنند:
ریسک یک جنگ منطقهای یا عقبکشیدن موقت شبکه اغتشاشی
توقف ناگهانی یعنی: ریسک جنگ بالا رفته بود.
ج) لو رفتن زمانبندی اصلی
خیلی از نشانهها میگوید اوج پروژه برای اواخر اسفند طراحی شده بود:
با اعتصابات، فشار اقتصادی، و خستگی اجتماعی. اما بهخاطر فعالشدن زودهنگام بازار و خیابان: مجبور شدند «سرمایه» را زود خرج کنند بدون رسیدن به لحظهی شوک .
پس شبکهها جمع شد تا برای فاز دوم بسوزند.
حالا ناوهای آمریکایی چرا به خلیج فارس نزدیک میشوند؟
این بخش مهم است. در دکترین غرب ، ناو هواپیمابر قبل از جنگ میآید، نه بعد از آن. اما این جنگ لزوماً نظامی نیست؛ این جنگ پشتیبانی از عملیات داخلی است.
ناوها برای سه کار میآیند:
۱. ایجاد توهم «پشتگرمی خارجی» برای شبکههای داخلی
۲. تهدید ایران برای خودداری از پاسخ سخت
۳. آمادهسازی برای اگر پروژه داخلی ناگهان اوج گرفت
به زبان ساده:
آنها دارند یک «چتر نظامی» بالای فاز دوم اغتشاشات میکشند.
آیا از عناصر خفته استفاده خواهند کرد؟
بله. و این دقیقاً منطق توقف ۴۸ ساعته بود.
شبکهای که: لو رفته ، ضربه خورده و دیده شده دیگر به درد فاز بعدی نمیخورد.
پس آنها:
عناصر سالم را نگه میدارند
منابع مالی را پنهان میکنند
و منتظر محرک بزرگتر میمانند
(شوک اقتصادی، حادثه امنیتی، یا تنش خارجی)
این اسمش در ادبیات امنیتی :
« وقفهی راهبردی پیش از موج دوم حمله»
به زبان سادهتر:
وقتی یک طرف میبیند موج اول عملیاتش (اغتشاشات، فشار خیابانی، جنگ رسانهای)
به هدف نهایی نرسیده و دارد شبکههایش لو میرود،
عمداً دستور میدهد همهچیز ناگهان متوقف شود
جمعبندی
آنچه دیدیم میتواند یک شکست باشد یا یک عقبنشینی تاکتیکی برای ضربهی بزرگتر .
و نزدیک شدن ناوها نشانه این است که:
غرب هنوز امید دارد با ترکیب فشار داخلی + چتر نظامی، بازی را برگرداند.
اما تفاوت بزرگ اینبار این است: ایران حالا میداند بازی چیست،
و طرف مقابل میداند که اگر خط قرمز رد شود، دیگر این جنگ فقط خیابانی نخواهد بود.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍1
چیزی که از این گرون سازی ها میشه فهمید اینه که این دولت تا براندازی انجام نده ول کن نیست!
@didebane_enghelab
@didebane_enghelab
👍7
🔻وقایع دیماه ۱۴۰۴ نمونهای روشن از «فتنه» بود؛ فتنهای که هم آمیختگی حق و باطل را در خود داشت، هم به آشوب و خشونت کشیده شد و هم آزمونی بزرگ برای ملت ایران بود. اعتراضات اقتصادیِ بهحق، با نفوذ عناصر وابسته و هدایت دشمن به اغتشاش و جنایت بدل شد؛ جنایاتی که از حمله به نیروهای امنیتی و مراکز امدادی تا آتشزدن مساجد و اموال مردم را دربر گرفت.
🔺در این آزمون، مردم ایران با حضور گسترده و آگاهانه خود، طراحان خارجی و عوامل داخلی فتنه را ناکام گذاشتند و نشان دادند که رؤیای تکرار کودتای ۲۸ مرداد در ایران امروز، توهمی بیش نیست.
@didebane_enghelab
🔺در این آزمون، مردم ایران با حضور گسترده و آگاهانه خود، طراحان خارجی و عوامل داخلی فتنه را ناکام گذاشتند و نشان دادند که رؤیای تکرار کودتای ۲۸ مرداد در ایران امروز، توهمی بیش نیست.
@didebane_enghelab
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
رهبر انقلاب : اگر خلیج فارس برای ما ناامنه برای دیگران هم نا امن خواهد بود🔥
سرانجام ناامنی خلیج فارس در دهه ۶۰ و ماجرای نفتکش بریجتون و تحقیر تاریخی آمریکا رو شنیدین؟😎
@didebane_enghelab
سرانجام ناامنی خلیج فارس در دهه ۶۰ و ماجرای نفتکش بریجتون و تحقیر تاریخی آمریکا رو شنیدین؟😎
@didebane_enghelab
❤1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️ رجز خوانی حسن عمیص مداح معروف لبنانی در حمایت از ایران و رهبر انقلاب
| هیئتالروضتین لبنان
@didebane_enghelab
| هیئتالروضتین لبنان
@didebane_enghelab
❤1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ماههای اول اشغال عراق توسط آمریکا، هر شخص و قبیلهای با شخص و قبیلهای مشکل و کینه داشت از اوضاع شلوغی برای انتقام و درگیری استفاده کرد. این چند روز هم خصوصا در شهرهای کوچک ایران موارد متعددی از این انتقام گیریهای شخصی انجام شد
مثلا یارو اسم یکی رو توی گروه و پیج اغتشاشگرها به اسم حامی نظام یا همکار سیستم اطلاعاتی و ... اعلام میکرد که اغتشاشگرها به خودش یا مغازهاش حمله کنن یا خود یارو مغازه و کسب و کار اون بنده خدا رو به آتش میکشید که بگن چون اسمش توی این گروهها و پیجها بوده اغتشاشگرها رفتن سراغش
@didebane_enghelab
مثلا یارو اسم یکی رو توی گروه و پیج اغتشاشگرها به اسم حامی نظام یا همکار سیستم اطلاعاتی و ... اعلام میکرد که اغتشاشگرها به خودش یا مغازهاش حمله کنن یا خود یارو مغازه و کسب و کار اون بنده خدا رو به آتش میکشید که بگن چون اسمش توی این گروهها و پیجها بوده اغتشاشگرها رفتن سراغش
@didebane_enghelab
👍1
🔴پزشکیان: اختیار را به استانها واگذار میکنیم تا عین قدرتی که وزرا دارند، استانداران در استان خودشان داشته باشند تا با هماهنگی با سایر بخشها مشکلات استان را خودشان حل کنند و نیازی به حل مشکلات آن منطقه در مرکز نباشد
ظاهرا رسما میخوان تجزیه کنند
@didebane_enghelab
ظاهرا رسما میخوان تجزیه کنند
@didebane_enghelab
تصویری از نخستوزیر رژیم صهیونیستی در شبکههای اجتماعی منتشر شده که نشان میدهد او از ترس هک شدن تلفن همراهش، دوربین آن را با چسب پوشانده است.
به نظر میرسد که این اقدامی امنیتی برای جلوگیری از جاسوسی و یا ضبط مکالمات در مکانهای حساس انجام شده است.
@didebane_enghelab
به نظر میرسد که این اقدامی امنیتی برای جلوگیری از جاسوسی و یا ضبط مکالمات در مکانهای حساس انجام شده است.
@didebane_enghelab
هرچی از طنز ماجرای عدد اعلام شده کشتهها توسط رسانههای معاند مثل اینترپشمال بگم کم گفتم ...
اول با ۱۲ هزار شروع کردن خریدار نداشت کردنش ۳۶ هزار تا دیدن اینم کارو در نمیاره گفتن جنهم و ضرر ۵۰ هزارتا
@didebane_enghelab
اول با ۱۲ هزار شروع کردن خریدار نداشت کردنش ۳۶ هزار تا دیدن اینم کارو در نمیاره گفتن جنهم و ضرر ۵۰ هزارتا
@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 پیشبینی جالب
مواجهه نهایی ایران با جبهه متحد دشمنان ایران به رهبری آمریکا
حجتالاسلام والمسلمین قاسمیان
@didebane_enghelab
مواجهه نهایی ایران با جبهه متحد دشمنان ایران به رهبری آمریکا
حجتالاسلام والمسلمین قاسمیان
@didebane_enghelab
❤2
برخیها فکر میکنن ژاپن بعد از تسلیم شدن در برابر آمریکا پیشرفته شده.
نه عزیزان...
ژاپن چنان پیشرفته بود که حدود ۸۰ سال پیش ناو هواپیمابر داشت و با اون به پرلهاربر حمله کرد. نصف آسیا رو فتح کرد.
اون ژاپن رو زدن ترکوندن، تهش ژاپن امروزی باقی موند.
ژاپن پسرفت کرد نه پیشرفت.
@didebane_enghelab
نه عزیزان...
ژاپن چنان پیشرفته بود که حدود ۸۰ سال پیش ناو هواپیمابر داشت و با اون به پرلهاربر حمله کرد. نصف آسیا رو فتح کرد.
اون ژاپن رو زدن ترکوندن، تهش ژاپن امروزی باقی موند.
ژاپن پسرفت کرد نه پیشرفت.
@didebane_enghelab
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📍پسر من همیشه خندان بود
روایت مادر شهید نوجوان، محمدمهدی سبحانیفر که زیر دستوپای اراذل و اوباش نیشابور شهید شد و محل شهادت خود را در خواب به مادرش گفت.
@didebane_enghelab
روایت مادر شهید نوجوان، محمدمهدی سبحانیفر که زیر دستوپای اراذل و اوباش نیشابور شهید شد و محل شهادت خود را در خواب به مادرش گفت.
@didebane_enghelab
😭1
آقایان قوه قضاییه و دادستانی
نمیشه عوامل کف خیابون مجازات بشه اما عوامل اصلی تهییج کننده راحت بشینن و چند وقت دیگه هم به کارشون و پول پارو کردن ادامه بدن
خون شهدا گردن شماست.
آه مادران شهدا دامنتون خواهد گرفت اگر کوتاهی کنید و با این جرثومه های اصلی فتنه برخورد نکنید
#دوزاریهای_فتنه_گر
@didebane_enghelab
نمیشه عوامل کف خیابون مجازات بشه اما عوامل اصلی تهییج کننده راحت بشینن و چند وقت دیگه هم به کارشون و پول پارو کردن ادامه بدن
خون شهدا گردن شماست.
آه مادران شهدا دامنتون خواهد گرفت اگر کوتاهی کنید و با این جرثومه های اصلی فتنه برخورد نکنید
#دوزاریهای_فتنه_گر
@didebane_enghelab
👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نقطه آغاز آشوب ها اینجاست!
امیرالمومنین (ع) فرمود مقاومت کنید برندهایم، گفتند علی (ع) تو رویا می فروشی!
روایتی شنیدنی از جلسه فرماندهان سپاه امیرالمومنین(ع)
@didebane_enghelab
امیرالمومنین (ع) فرمود مقاومت کنید برندهایم، گفتند علی (ع) تو رویا می فروشی!
روایتی شنیدنی از جلسه فرماندهان سپاه امیرالمومنین(ع)
@didebane_enghelab
❤1
🔵 مالک تلگرام، امنیت واتساپ را به شدت نقد کرد؛ «باید کاملاً بیعقل باشید که باور کنید واتساپ در سال ۲۰۲۶ امن است!»
@didebane_enghelab
@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💢 رصدها نشان میدهد در ساعات مانده به آشوب های اخیر اینستاگرام محتوای پیج هایی که نهایتا 2 هزار فالور داشته و مروج خشونت و جنایت بوده اند را تا چند میلیون به یکباره بازدید داده است.....
ممکن است برخی بگویند: محتوا داغ بوده و دیده شده!
آفرین
بحث همین است؛
دیشب دارنده جایزه صلح نوبل در خصوص مینیاپولیس توئیت زده و با برچسب "بزرگسالان" توئیت را پوشانده اند به طوری که جز خودش و تعدادی اندک دیده نشده
اما در ایران عمد داشته اند به جنایت، خشونت و نفرت، ضریب داده، وایرال کرده و از طریق الگوریتمها بازتولید خشونت کنند.....
#ذات_شیطانی
@didebane_enghelab
ممکن است برخی بگویند: محتوا داغ بوده و دیده شده!
آفرین
بحث همین است؛
دیشب دارنده جایزه صلح نوبل در خصوص مینیاپولیس توئیت زده و با برچسب "بزرگسالان" توئیت را پوشانده اند به طوری که جز خودش و تعدادی اندک دیده نشده
اما در ایران عمد داشته اند به جنایت، خشونت و نفرت، ضریب داده، وایرال کرده و از طریق الگوریتمها بازتولید خشونت کنند.....
#ذات_شیطانی
@didebane_enghelab
👌3
⭕️ تحلیل اختصاصی/ مدیر بیکفایت روی دیگر محارب مسلح
🔻یک دست آشکار و کاملا مشخص، در حال بلند کردن موج بعدی اَبرتورم است؛ سال ۱۳۹۶ در خصوص پروژه #بحران_کالری یا همان #قحطی_مصنوعی خبر دادم، پروژهای که محیط جامعه را به یک زامبیلند تبدیل کرده و چندمیلیون گرسنهی جان به لب رسیده را برای خیزش و #شورش و پذیرش دخالت خارجی، تا تبدیل کشور به ترکیبی از عراق، لیبی و سوریه آماده میکند.
ضربه نظامی/امنیتی در ۲۳ خرداد و ضربه امنیتی/اجتماعی در ۱۸ و ۱۹ دیماه ۱۴۰۴، بدون مکمل #تورم، اثربخش یا اصلا قابل اجرا نبود؛ گرانی سال گذشته اقلام اساسی و انهدام ارزش ریال، که امسال هم با قوت بیشتر در حال اجراست، و البته پوستِموز(!) جراحی اقتصادی، بسترساز و مسبب شرایطی شده که بیگمان مملکت را به نقطه خطرناکِ نقطه رهایی (اجتماعی) سوق میدهد، جایی که جامعه بدون محاسبه هزینهفایده و در نظر گرفتن منافع فردی یا امنیت ملی، و فقط برای تخلیه خشم و عصبیت روانی، دست به یک نوع انتحار نفس میزند؛ چراکه فشار سخت معیشتی، فرد یا گروه افراد را به جنون آنی و خروج از تعقل و تفکر میرساند.
اینگونه میفهمم که همان دستِ نهچندان پنهان، دوباره و با ترکفعل و سوء مدیریت عمدی (#مدیریت_سوء)، در حال انباشت هیزم و باروت و بنزین در بطن جامعه است؛ عملیات نجات کشور از چنگال شبکه بحرانساز باید از قلب پایتخت و با عبور از تز وفاق و ثبات سیاسی کلید بخورد؛ ثبات سیاسی که خروجی آن بخواهد تکمیل تحریم و فشار دشمن باشد، نه وفاق است و نه ثبات، بلکه راه دادن به شبکهای است که با برنامه معین، در حال ساخت یک اَبر بحران اجتماعی/ امنیتی دیگر در ایران است!
هیچکس منکر هدر رفت منابع ارزی در دالان دلالی و یا موافق رانت ارز یارانهای نبوده و نیست؛ قطعا هیچ دلسوز و مطلع اقتصادی نیز از یارانه انرژی و مفتسوزی یا قاچاق گازوئیل و قیمت پایین بنزین دفاع نمیکند، مساله چگونگی اجرای طرحیست که اکنون و درست برعکس کارکرد و هدف اولیه، تبدیل به موتور مولد بحران معیشتی شده و علیرغم تخصیص منابع حاصل از آن به حساب مردم، نمیتواند فرمول انفجار #بمب_تورم را کنترل کند.
مجلس و بازوهای نظارتی آن، و قوه قضائیه با ارکان تنبیهی اکنون در آزمون بزرگی قرار دارند. بازخواست مدیر بیکفایت یا نفوذی شبکه تحریم آمریکا باید بدون رودربایستی اتفاق بیافتد، کمااینکه اعمال احکام اشد مجازات برای محاربِ قاتل باید بدون هرگونه ارفاق رقم بخورد. کوتاه آمدن در برابر #مدیر_بیکفایت یا #محارب_مسلح، یک نتیجه و خروجی مشترک دارد، و آن سلاخی ثبات اقتصادی و نابودی امنیت روانی جامعه، و حتی یک پله بالاتر و بدتر، نبستن مسیر اغتشاش مجدد و هدر رفت خون چندهزار نفر دیگر از ملت است.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔻یک دست آشکار و کاملا مشخص، در حال بلند کردن موج بعدی اَبرتورم است؛ سال ۱۳۹۶ در خصوص پروژه #بحران_کالری یا همان #قحطی_مصنوعی خبر دادم، پروژهای که محیط جامعه را به یک زامبیلند تبدیل کرده و چندمیلیون گرسنهی جان به لب رسیده را برای خیزش و #شورش و پذیرش دخالت خارجی، تا تبدیل کشور به ترکیبی از عراق، لیبی و سوریه آماده میکند.
ضربه نظامی/امنیتی در ۲۳ خرداد و ضربه امنیتی/اجتماعی در ۱۸ و ۱۹ دیماه ۱۴۰۴، بدون مکمل #تورم، اثربخش یا اصلا قابل اجرا نبود؛ گرانی سال گذشته اقلام اساسی و انهدام ارزش ریال، که امسال هم با قوت بیشتر در حال اجراست، و البته پوستِموز(!) جراحی اقتصادی، بسترساز و مسبب شرایطی شده که بیگمان مملکت را به نقطه خطرناکِ نقطه رهایی (اجتماعی) سوق میدهد، جایی که جامعه بدون محاسبه هزینهفایده و در نظر گرفتن منافع فردی یا امنیت ملی، و فقط برای تخلیه خشم و عصبیت روانی، دست به یک نوع انتحار نفس میزند؛ چراکه فشار سخت معیشتی، فرد یا گروه افراد را به جنون آنی و خروج از تعقل و تفکر میرساند.
اینگونه میفهمم که همان دستِ نهچندان پنهان، دوباره و با ترکفعل و سوء مدیریت عمدی (#مدیریت_سوء)، در حال انباشت هیزم و باروت و بنزین در بطن جامعه است؛ عملیات نجات کشور از چنگال شبکه بحرانساز باید از قلب پایتخت و با عبور از تز وفاق و ثبات سیاسی کلید بخورد؛ ثبات سیاسی که خروجی آن بخواهد تکمیل تحریم و فشار دشمن باشد، نه وفاق است و نه ثبات، بلکه راه دادن به شبکهای است که با برنامه معین، در حال ساخت یک اَبر بحران اجتماعی/ امنیتی دیگر در ایران است!
هیچکس منکر هدر رفت منابع ارزی در دالان دلالی و یا موافق رانت ارز یارانهای نبوده و نیست؛ قطعا هیچ دلسوز و مطلع اقتصادی نیز از یارانه انرژی و مفتسوزی یا قاچاق گازوئیل و قیمت پایین بنزین دفاع نمیکند، مساله چگونگی اجرای طرحیست که اکنون و درست برعکس کارکرد و هدف اولیه، تبدیل به موتور مولد بحران معیشتی شده و علیرغم تخصیص منابع حاصل از آن به حساب مردم، نمیتواند فرمول انفجار #بمب_تورم را کنترل کند.
مجلس و بازوهای نظارتی آن، و قوه قضائیه با ارکان تنبیهی اکنون در آزمون بزرگی قرار دارند. بازخواست مدیر بیکفایت یا نفوذی شبکه تحریم آمریکا باید بدون رودربایستی اتفاق بیافتد، کمااینکه اعمال احکام اشد مجازات برای محاربِ قاتل باید بدون هرگونه ارفاق رقم بخورد. کوتاه آمدن در برابر #مدیر_بیکفایت یا #محارب_مسلح، یک نتیجه و خروجی مشترک دارد، و آن سلاخی ثبات اقتصادی و نابودی امنیت روانی جامعه، و حتی یک پله بالاتر و بدتر، نبستن مسیر اغتشاش مجدد و هدر رفت خون چندهزار نفر دیگر از ملت است.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍1