دیده بان انقلاب
13.3K subscribers
69.2K photos
55.8K videos
1.04K files
53.4K links
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب اسلامی

تاریخ تاسیس: ۹۴/۷/۳


دیده بان انقلاب در تلگرام، بله، ایتا ،سروش ،توئیتر :
@didebane_enghelab


اینستاگرام
https://www.instagram.com/didebane_enghelab
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥قوه قضائیه عاملان حذف ارز ترجیحی را بازخواست کند

نادرقلی ابراهیمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:
🔹عامل گرانی‌های امروز، حذف ارز ترجیحی، عدم نظارت دولت در بازار و احتکار کالاست و ارتباط خاصی به جنگ ندارد.

🔹حجم زیادی از کالا بدون نظارت سامانه انبارداری در همین مدت احتکار شده و این مسئله باعث گرانی کالا در کشور است.

🔹الان زمان آن است که قوه قضائیه عاملان حذف ارز ترجیحی و چند برابر شدن قیمت کالاها را بازخواست کند.

ارز ترجیحی با دستور مستقیم پزشکیان و حمایت قالیباف حذف شد و منجر به اتفاقات دیماه شد

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔴دکتر سید یاسر جبرائیلی:

معصیت بزرگ، اختلاف نظر با رهبری نیست.

معصیت بزرگ، حتی جلب رضایت رهبری درباره نظر خودتان هم نیست.

معصیت بزرگ این است که نظر خودتان را به عنوان نظر رهبری در جامعه جار بزنید و مدعی شوید همه چیز طبق نظر رهبری پیش می‌رود و هیچ کس حق ندارد دم بزند و نقد کند.


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍51
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پزشکیان: مواضع ترامپ ۱۸۰ درجه نسبت به گذشته عوض شده/ آنها پذیرفتند که حق ملت ایران را نمی‌توانند نادیده بگیرند/ قاعده عوض شده است

شبکه خبری تحل
یلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🥴5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 در دولت شهید رئیسی حداقل ۱۰۰ جلسه کارشناسی و توجیهی برای حذف ارز ۴۲۰۰ برگزار شد ولی دولت چهاردهم بدون حتی یک جلسه کارشناسی ارز دولتی را حذف کرد

👤 میثم خلیل‌زاده عضو موسسه علوم دامی کشور: جوجه‌ریزی و تولید مرغ در استان البرز ۷۰ درصد کاهش داشته، دلیل؟! حذف ناگهانی و بدون کارشناسی ارز ترجیحی توسط دولت.

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😱1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مردم دعا کنند تنگه هرمز باز نشه
باز شدن تنگه هرمز یعنی کاهش هزینه ترامپ برای جنگ با ایران


👤دکتر فواد ایزدی - کارشناس مسائل آمریکا

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍3


هر چند مقاومت هزینه دارد
اما بهای تسلیم
نابودی استقلال و امنیت است.


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
روایت مهدی خانعلی‌زاده از فرایند ۱۰۰ روزه‌ای که بعد از آغاز جنگ و مذاکرات اسلام‌آباد و تفاهم‌نامه تا پیام ۲۸ خرداد رهبر انقلاب طی شد رو گوش کنید

نکات بسیار مهم و درستی داره

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
شهید آیت‌الله خامنه‌ای: بنی صدر جمهوری اسلامی را تحقیر می‌کرد/ بنی‌صدر وعده‌های تبلیغاتی‌اش را زیر پا گذاشت/  بنی‌صدر در ظآهر خود را متعهد به امام نشان می‌داد اما در عمل همه جوانب ولایت فقیه را مورد تعرض قرار داد/ بنی‌صدر ادعا می‌کرد به امام اطلاعات نادرستی می‌دهند/ بنی‌صدر بزرگ‌ترین بلندگوی تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی شده بود/ مشاوران بنی‌صدر عناصر بدسابقه و بدنام و لااقل مشکوک و مورد سوءظن بودند


آقای بنی‌صدر در یک جمله کوتاه جمهوری اسلامی و نهاد ریاست جمهوری را تحقیر میکند «این جمهوری، جمهوری‌ای نیست که من فخر کنم رئیس آن باشم» در این جمله معروف و زبانزد فقط از یک‌چیز ستایش شده و آن شخص آقای ابوالحسن بنی‌صدر است هیچ فرهنگی نمیتواند شخصی را که با بزرگ قلمداد کردن خود در عین حال مقام ریاست جمهوری و نظام جمهوری اسلامی را تحقیر میکند دارای کفایت و شایستگی سیاسی بداند.


آقای بنی‌صدر در مقابله با کسانی که وی آنها را دشمن خود فرض می‌کرد از هیچ اقدامی ابا نکرد و حتی از اینکه رویه‌های تخریبش اساس جمهوری اسلامی و استقلال کشور را خدشه‌دار کند پروایی نورزید.

بنی‌صدر در مقام ریاست جمهوری این روش را نقض کرد و سیاست‌بازی را جانشین حقیقت‌گرایی کرد. نمونه این رفتار را در ایشان میتوان به‌وضوح و تکرار دید

از آن جمله است عملکرد در زمینه‌ی مسائل مورد علاقه مردم. مثلاً پیش از ریاست جمهوری در یک حمله تبلیغاتی وعده داد که بهره بانکی را حذف خواهد کرد. بعد از ریاست جمهوری خود و دستیارش، ریاست کل بانک مرکزی، حذف بهره بانکی را که از سوی آیت‌الله منتظری مطرح شده بود عملی غیرممکن و منتهی به یک فاجعه اقتصادی نامید.

او نسبت به امام، همین اواخر به ظاهر خود را به امام متعهد وانمود می‌کرد. امام را پدر و مراد خود می‌نامید و نام امام، آری فقط نام را گرامی می‌داشت، اما در عمل همه‌ی جوانب دیگر ولایت فقیه را مورد تعرض قرار می‌داد. امام از سپاه با آن لحن تجلیل می‌کرد و او سپاه را مکرراً، از جمله در ۱۴ اسفند در سخنرانی و غیره، به صراحت می‌کوبید. امام تصرف لانه جاسوسی را انقلاب دوم می‌نامید و او بارها آن را رد می‌کرد. امام قبل از عاشورا به روزنامه‌ها اعتراض کرد و بر آنان به خاطر پرداختن به مسائل تفرقه‌انگیز و تشنج‌آمیز نهیب زد و او در سخنرانی عاشورا گفت که جنگ موجب آن نمی‌شود که روزنامه‌ها محدود شوند. امام هیئت سه‌نفری را حاکم ساخت و او آن را بی‌اعتبار دانست. امام شورای عالی قضائی را معتبر و مرجع شمرد، او آن را غیرقانونی اعلام کرد. امام در اسفند ۵۹ روزنامه‌ها را موظف به سکوت و عدم تعرض به همدیگر نمود، او در اولین شماره‌ی روزنامه‌اش در فروردین ۱۳۶۰ کارنامه‌ی خود را سرشار از مطالب خلاف حقیقت و تشنج‌آمیز منتشر کرد.



در مصاحبه (بنی‌صدر) با «میدل ایست» هم درباره‌ی محصور بودن اطلاعاتی امام مطالبی هست که البته این مصاحبه، از مصاحبه‌های مفصل و تکان‌دهنده است. در این مصاحبه، دو بار درباره‌ی امام صحبت می‌کند و هر دو بار می‌گوید که به امام اطلاعات نادرستی می‌دهند. در این تعبیر ایشان، امام یک فرد ساده‌ای است که آنجا نشسته است، می‌روند و به او خبر می‌دهند و ایشان هم بر طبق آن خبرها هی نظر می‌دهند. -تاریخ این مصاحبه ۸/۱/۱۳۶۰ است. - در بخش دیگری از همین مصاحبه درباره‌ی نظام جمهوری اسلامی، آقای بنی‌صدر می‌گوید: «قبلاً»، یعنی در دوران شاه، «لااقل دورنمایی وجود داشت؛ دورنماهای تمدن بزرگ، امروز حتی این هم وجود ندارد.»


  رئیس‌جمهور باید حیثیت جمهوری را در خارج از کشور حفظ کند. تخلف از این کار قطعاً اگر خیانت نباشد، بی‌کفایتی سیاسی و اخلاقی و خیلی بی‌کفایتی‌های دیگری است.

در طول ۹ ماه گذشته، یعنی اوایل تشکیل دولت جدید و پیش از آن، بزرگ‌ترین بلندگوی تبلیغاتی علیه رژیم جمهوری اسلامی، آقای بنی‌صدر بود و شگفتا که با اصرار در مطبوعات خارج نیز درج و منتشر شد. دولت رجایی را مصیبتی بالاتر از جنگ دانستن، دولت اسلامی را یک دولت بی‌قانون معرفی کردن، این‌ها عیناً تعبیرات خود ایشان است که در مصاحبه‌های خارجی ایشان وجود دارد و در نزد من هم الآن موجود است، آزادی را در ایران به‌کلی پایمال شده وانمود کردن، شایعه‌ی شکنجه را علی‌رغم گزارش صلیب سرخ و نیز کمیسیون تحقیق در سطح عالم گستردن و خلاصه رژیم کنونی را از رژیم شاه هم بدتر معرفی کردن، جزو شاه‌بیت‌های اظهارات آقای بنی‌صدر است.

کمترین حد کفایت سیاسی آن است که محدوده‌ی مشاوران نزدیک‌تر و یاران و همکاران رئیس‌جمهور از عناصر بدسابقه و بدنام و لااقل مشکوک و مورد سوءظن پاک باشند. اینجا من لازم ندانستم در مورد اطرافیان آقای بنی‌صدر توضیحات زیادی بدهم

نطق شهید آیت الله خامنه‌ای در جلسه بررسی کفایت سیاسی بنی‌صدر در مجلس شورای اسلامی (خرداد ۱۳۶۰ )

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
پاسخ امیرحسین ثابتی به توهین‌های اکانت هواداری رییس تیم مذاکره‌کننده: آقای قالیباف، برای مطالبه خطوط قرمز رهبری اول از رسانه‌های پرشمار شما فحش خوردیم بعد از اینترنشنال و پهلوی/ توافق با آمریکا برخلاف رضایت رهبری برایتان عزتی نخواهد داشت!

امیرحسین ثابتی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی:
🔹جناب آقای قالیباف؛ احتمالا به خاطر دارید که قبل از شروع به کار مجلس دوازدهم، در تماس تلفنی به شما گفتم که یکی از راه‌های نزدیک شدن سلایق سیاسی مختلف در جبهه انقلاب این است که جلوی رسانه‌های بداخلاق و بی تقوای خودتان را بگیرید تا به جای تخریب و فحاشی به منتقدان شما، زمینه گسست بیشتر را فراهم نکنند.

🔹آن روز مصداق صحبت بنده یکی از افراد بدنام و نامتعادل در تیم رسانه‌ای شما بود و امروز بعد از ۲ سال صدها نمونه دیگر وجود دارد که یک مثالش همین کلیپی است که صفحه رسمی هواداران شما علیه بنده ساخته اند. صفحه ای که زیر نظر مشاورتان جناب احدیان فعالیت میکند و البته از انتشار هیچ دروغ و تهمت و بداخلاقی نیز دریغ نمیکند؛ به عنوان نمونه در همین کلیپ که یک روز قبل از پیام مهم رهبرانقلاب منتشر شده، انواع تخریب‌ها علیه بنده صورت گرفته که چرا گفته ام توافق با امریکا مورد رضایت رهبرانقلاب نیست!

🔹در حالی که با پیام اخیر ایشان بر صغیر و کبیر روشن شد جنابعالی و تیم مذاکره کننده برخلاف رضایت ایشان و با نقض خطوط قرمز متعدد رهبری با امریکا توافق کرده اید اما امثال بنده به خاطر فهم این واقعیت و موارد مشابه دیگر، مدتهاست از جانب رسانه‌های اجاره‌ای منتسب به شما و حتی رسانه‌های رسمی حامی شما ناسزا میشنویم.

🔹علی‌ایحال، بنده امیدی به اصلاح این رویه توسط شما ندارم چون تجربه نشان داده عموما حلقه اطراف جنابعالی قدرت شان از خود شما بیشتر است و شما نمیخواهید یا نمیتوانید افسار آنها را بکشید و دقیقا همین افراد هستند که نقش محوری در "خطاهای محاسباتی" متعدد شما در بزنگاه‌های مختلف دارند. لذا غرض از نگارش این چند خط نیز این بود تا ثبت شود امثال ما به خاطر فهم جلوتر از زمان خودمان و مطالبه خطوط قرمز رهبرانقلاب، اول از رسانه‌های پرشمار شما که منابع مالی شان هم شفاف نیست فحش خوردیم و بعد هم از اینترنشنال و پهلوی و ...

🔹راستی آقای قالیباف! توافق با امریکا برخلاف رضایت رهبری، در این دنیا هم عزتی برایتان نخواهد داشت چه برسد به آن دنیا!

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍2
فریبکاری مذاکراتی ادامه دارد/ ملت مبعوث شده نامحرم هستند

🔹در حالی که گروسی هم به جمع مذاکره کنندگان در ژنو حاضر شده تا درباره محدودیت های هسته ای ایران مذاکره کند، وزیر امور خارجه پاکستان با تایید آغاز مذاکرات هسته ای به الحدث گفت : آمریکا درخواست انتقال ذخایر هسته‌ای ایران را مطرح کرد و ما به راه‌حلی برای «کاهش غنی‌سازی» رسیدیم.

خط قرمز بعدی را هم میخواهند بشکنند
ولی اینبار سند عزل خودشان به دست مردم را امضا خواهند کرد

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍4
ادامه گستاخي های ترامپ: اگر ایران تنگه هرمز را ببندد، مذاکره‌کنندگان ایرانی نمی‌توانند به کشورشان بازگردند.

🔹من یک گزینه ۶۰ روزه دارم. بعد از این گزینه می‌توانم هر کاری که می‌خواهم انجام دهم.

🔹 دیروز با مقامات ایرانی صحبت کردم و به آنها در مورد بستن تنگه هرمز هشدار دادم.


بزرگترین لطف رو میکنی اگر همونجا نگهشون داری
همشون واسه خودت😜
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
توهین ترامپ به ایران و تیم مذاکره همزمان با شروع نشست مشترک در سوئیس

در مصاحبه با فاکس:

اگر تنگه را مسدود کنید کشوری نخواهید داشت. حتی نمی توانید به اون کشور لعنتی برگردید.

این حجم گستاخی نتیجه سازش بدون عزت و رضایت ولی است

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍2
ترامپ هم زمان با شروع رسمی مذاکرات، بند اول یادداشت تفاهم ایران و آمریکا، یعنی خودداری از تهدید یا استفاده از زور علیه یکدیگر را زیر پا گذاشت!

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بازنشر | رهبر شهید انقلاب: قبول مذاکره‌ای که با تهدید همراه است را هیچ ملت با شرفی انجام نمی‌دهد و هیچ سیاستمدار خردمندی تصدیق نمی‌کند

🔸رهبر شهید انقلاب در سخنرانی ۱ مهر ۱۴۰۴ خود خطاب به ملّت ایران درباره مضرات مذاکره زیر سایه تهدید دشمن فرمودند:

🔺طرف تهدید کرده که اگر مذاکره نکنید چنین و چنان خواهد شد... یا مذاکره کنید یا اگر مذاکره نکردید چنین و چنان خواهد شد، این تهدید است.

🔺خب قبول چنین مذاکره‌ای نشانه‌ی تهدیدپذیری ایران اسلامی است، اگر چنانچه شما رفتید با این تهدید مذاکره کردید، معنایش این است که ما در مقابل هر تهدیدی فوراً می‌ترسیم،‌ می‌لرزیم و تسلیم طرف مقابل میشویم، معنایش این است.

🔺این تهدیدپذیری اگر بوجود آمد، دیگر انتها نخواهد داشت.‌

🔺همه‌اش تهدید، مجبوریم که در مقابل تهدیدهای دشمن عقب‌نشینی کنیم، یعنی قبول مذاکره‌ای که با تهدید همراه است را هیچ ملتِ با شرفی انجام نمیدهد،‌ هیچ سیاستمدار خردمندی هم آن را تصدیق نمیکند.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اعتراض شدید برخی اساتید حاضر در جلسه به عملکرد دولت در حاشیه حضور رئیس جمهور در مراسم سالگرد شهادت شهید چمران

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍2
ترامپ خیلی سریع پاسخ صحبت های امروز پزشکیان را داد.

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
نتانیاهو: تا زمانی که لازم باشد در جنوب لبنان باقی خواهیم ماند

و در مورد ایران، هرچند تحولات سیاسی باشد، اجازه نخواهم داد ایران به سلاح‌های هسته‌ای مجهز شود.

تا زمانی که من نخست‌وزیر اسرائیل هستم، این اتفاق نخواهد افتاد.

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😡1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ترامپ درباره ایران: اگر لازم باشد ممکن است تنگه را تصرف کنیم. من آن‌ها را کاملاً نابود خواهم کرد.

شبکه خ
بری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🎥 از شروط رهبری حاشا که یک دم بگذریم

🔹نوحه‌ی جالب و تأکید بر شروط رهبر انقلاب و وحدت ساحات در هیأت

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
1
🔴سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خطاب به ترامپ: اگر عرضه داشتید در ۱۰۰ روز جنگ کنترل تنگه هرمز را به دست می‌گرفتید

الانم زر زیادی نزن
مردم ایران مثل مسئولینشون نیستن

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
1