دیده بان انقلاب
13.3K subscribers
69.2K photos
55.8K videos
1.04K files
53.4K links
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب اسلامی

تاریخ تاسیس: ۹۴/۷/۳


دیده بان انقلاب در تلگرام، بله، ایتا ،سروش ،توئیتر :
@didebane_enghelab


اینستاگرام
https://www.instagram.com/didebane_enghelab
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ثابتی در مناظره با رضازاده:

بعضی‌ها روی‌شان نمیشود بگویند رهبرانقلاب هم نباید پیام (علی الاصول) میدادند تا وحدت بهم نخورد!



شبکه خبری تحلیلی دیده
بان انقلاب
@didebane_enghelab
👌51
#محرم_مجازی

مقدمات امام کُشی در جامعه

برای قرار گرفتن یک "جامعه" در مسیر امام کُشی به عنصری به نام "ابهام" نیاز است. مردم مدام باید در فضای مبهم تنفس کنند و ابهام قدرت تشخیص حق از باطل را سخت می سازد. یکی از مقدمه چینی های مهم معاویه برای خلافت پسرش، همین "سیاست ابهام" بود
.
درجنگ جمل بسیاری از مردم می پرسیدند، حق با کیست؟
یک سمت علی پسرعمو و داماد پیامبر ایستاده و یک سمت عایشه همسر پیامبر!
یکی از یاران میانه جنگ از حضرت خواست به او اجازه دهد جنگ را رها کند، حضرت علت را جویا شد؟ پاسخ داد: نمیدانم حق با کیست؟
.
خط مشی رسانه و سیاست معاویه، تولید مدام ابهام در ذهن مردم بود. حتی در سطح عقاید دینی، اینکه باید به تقدیر الهی تمکین نمود، و خلافت یزید تقدیر الهی است!! حسین(ع) چرا با تقدیر الهی مبارزه می‌کند؟ شوریدن علیه خلیفه الهی حرام نیست؟
.
"ابهام در اذهان" یکی از عناصر مهم قرار گرفتن یک جامعه در مسیر "امام کُشی" است، رسالت ابهام سازی با رسانه هاست اما سیاست و راهبرد را خواص تعیین می‌کند. نظیر این ماجرا که دستگاه معاویه شیعیان را می‌کشت، در شام بعد نماز علی(ع) را همراه با تعقیبات نماز لعن می‌کردند اما شخص معاویه در نزد عموم مردم رابطه خود با امام حسین(ع) یک رابطه عادی و حسنه نشان میداد حتی از بنی هاشم دختر برای یزید خواستگاری کرد که امام مخالفت نمود
.
تولید ابهام، بی پاسخ ماندن ابهام در اذهان مردم خطر است
.
#ادامه_دارد

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
قالیباف:
باید حول محور ولایت
وحدت داشته باشیم.
فصل‌الخطاب، کلام
و دستور رهبری است. 😐

رهبری:
علی الاصول نظر دیگری داشتم!


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍2😱1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🎥 ماجرای شهادت حضرت عباس(ع) به روایت رهبر شهید انقلاب

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
4
ادامه کنایه های بی ادبانه نویسنده مقاله توهین آمیز«لوبیای سحر آمیز» در سایت تسنیم و مشرق

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😡4
وفاقیون تا دیروز مدعی بودند که شعام باعث تعطیلی مجلس و مانع از بازگشایی آن است. اما سخنگوی مجلس می‌گوید در جلسه با نائب رئیس مجلس، برای بازگشایی آن تصمیماتی گرفته شده است. اگر اختیارات دست شعام است، پس چگونه هیئت رئیسه برای بازگشایی مجلس جلسه گرفته و تصمیم اتخاذ کرده است؟


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🤔31👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بیژن عبدالکریمی: اینکه فکر کنیم پس از توافق با ترامپ در مسیر توسعه قرار می‌گیریم، یک توهم است؛ هزینه مقاومت از هزینه سازش و تسلیم کمتر است.

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍4🥴3🤔2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نقد ایزدی به عراقچی: نقد را رها کردی، دنبال نسیه هستی!

🔹فواد ایزدی: آقای عراقچی می‌گوید گرفتن عوارض از تنگه هرمز خلاف حقوق بین‌الملل است. سوال این مختلف کدام قانون است؟

🔹ما یک کنوانسیون حقوق دریاها داریم که ایران عضو آن نیست. چرا آمریکا که عضو دائم شورای امنیت است برخلاف منشور سازمان ملل به ایران حمله می‌کند، ولی ایران باید به کنوانسیونی عمل کند که در آن عضو نیست؟

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🤔41
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 توضیحات شهید ابراهیم رئیسی در مورد اینکه چرا تاسوعا به اسم حضرت ابوالفضل گره زده شده با این که ایشان در روز تاسوعا شهید نشدند

@didebane_enghelab
3
مگه میشه محرم بشه و روضه بخونیم یاد سید روح‌الله عجمیان و آرمان علی‌وردی نیفتیم

ما لشکر شمر و یزید رو ۱۴۰۰ سال بعد به چشم دیدیم ...

@didebane_enghelab
💔7😭2
إنالله و إنا إلیه راجعون!

آجرک الله یا‌بقیة‌الله
آجرک الله یاصاحب‌الزّمان
أعظم الله اجورنا و اجورکم بمصابنا بالحسین علیه‌السلام 🏴

امروز غم بزرگی بر دل امام زمان است
تسلای دل آقا صاحب الزمان صدقه فراموش نشود.

صدقات خود را میتوانید به شماره کارت طرح اکرام ایتام سه یتیم واریز نمائید.
شماره کارت جهت واریز صدقات 👇

6037998928657633

بنام طرح اکرام سه یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)
🌹امام سجاد (علیه السلام ):

💬 عباس را نزد خداوند منزلتى است كه در روز قيامت همه شهيدان بر آن رشك مى برند.

📚بحارالأنوار، ج 22، ص 274

@didebane_enghelab
3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ترامپ درباره ایران: آنها مشکل گرسنگی دارند. آنها مشکل غذا دارند. آنها مشکل دارو دارند

تورم آنها ۳۰۰٪ است. آنها مشکلات زیادی دارند.


ننگ بر اونننااااییی که با قبول این رسوایی مارو گدا،گشنه نشوووون داااده...


😡😡😡😡😡
🔥9
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴️سیدعلی خامنه‌ای کشته دین است
️خون‌خواهی او نصرت این دین مبین است


شبکه
خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
8
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 یکی از اتفاقات بد این است که مجبور باشیم ادعاهای میانجی‌ مذاکرات را تکذیب کنیم

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 خبرنگار: «وقتی فردا با سناتورها دیدار می‌کنید، به متحدان خود مانند سناتور کروز که از توافق ایران انتقاد کرده‌اند، چه خواهید گفت؟»
🔻دونالد ترامپ: «خب، فکر می‌کنم هرکسی که از آن انتقاد کرده، اِ، باید توجیه بشه (آموزش ببینه)، حتی اگه از دوستان من باشن. چون ما ایران رو در موقعیتی قرار دادیم که هیچ‌کس تا حالا قرار نداده بود. این کار باید در طول ۴۷ سال گذشته توسط رؤسای‌جمهور دیگه انجام می‌شد، و ما ایران رو در موقعیتی قرار دادیم که ارتش اون‌ها کاملاً نابود شده، رهبری‌شون نابود شده، رادارهاشون نابود شده... همه‌چیزشون نابود شده. اون‌ها... اون‌ها موقعیت خوبی برای مذاکره ندارند. اما با وجود این، و... و پولی که از ایران خارج میشه قرار هست به کشاورزان ما برسه، تا ذرت، سویا و گندم به ایران بدن، چون اون‌ها مشکل گرسنگی دارند، مشکل غذا دارند، مشکل دارو دارند، اون‌ها مشکلات زیادی دارند. و اون‌ها تورم دارند... تورم اون‌ها الان به ۳۰۰ درصد رسیده. بنابراین، اون‌ها مشکلات زیادی دارند.»
سنای آمریکا به پایان جنگ با ایران رأی داد

🔹سنای آمریکا تصویب کرد که ادامه عملیات نظامی علیه ایران مستلزم کسب مجوز کنگره است.


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اوضاع جوری شده که

اگه در مورد صفات منافق حرف بزنی،

متهم به وحدت‌شکنی میشی...

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
5
.
♻️ سکولاریسم در هیأت یعنی چه؟!

🔰 سکولاریسم می‌کوشد که زندگی بی‌تفاوت، زندگی غیرسیاسی (که در حقیقت زندگی سیاسی همراهی با ظلم است) زندگی زیر سایه #گناه را برای دینداران، عادی جلوه دهد. یعنی بگوید که تو قرآن و نمازت را بخوان و کاری به کار گناه و گنهکار و فحشا و فااحشه نداشته باش.

از نگاه سکولاریسم، زندگی در جامعه‌ای که همزمان تو نماز بخوانی و بغل دستی‌ات، شیشه شراب سر بکشد و دیگری با لباس زیر کنار هر دوی شما بایستد و همه به یکدیگر لبخند بزنید و کاری به کار هم نداشته باشید، باید برای تو معتقد به اسلام عادی باشد.

سکولاریسم، امر به معروف و نهی از منکر و یا اجرای احکام اسلام در جامعه اسلامی را «دو قطبی ایجاد کردن»، «تفرقه»، «دخالت در کار دیگران»، «تشنج اجتماعی» و مانند آن تفسیر می‌کند.

وقتی جمهوری اسلامی حدود نیم قرن است که از اصل و اساس با این تفکر شیطانی و ادبیات فریبنده آن مقابله کرده است. چگونه باید آن را متوقف کرد؟ سکولاریسم از چه جایی باید ورود کند تا جلوی این حرکت را بگیردو جامعه را به سمتی که نیخواهد ببرد؟

از راه حسین! بله؛ اسم حسین (ع) و مجلس حسین (ع) بهترین راه است. چون در میان حزب اللهی‌ها برخی ساده اندیش‌ها هستند که جو زده‌اند. شور دارند ولی شعور فهمیدن این خط انحرافی را ندارند. با کمک اینها می‌توان در هیأت‌ها #نفوذ کرد و راه عادی‌سازی و توجیه‌تراشی برای گناه را در پیش گرفت.

مثلاً بگوییم ما حق نداریم جلوی ورود به هیأت کسی را در هر حالتی که هست بگیریم! مشروب‌خورده و مست و لایعقل تلو تلو می‌خورد ولی می‌خواهد بیاید در مجلس حسین، تو حق نداری مانعش شوی! کشف حجاب کزده، لباس نامناسب دارد، ما حق نداریم جلوی مهمان امام حسین (ع) را بگیریم! وقتی این مدل باب شد، بعد از مدتی چشم‌ها به دختران و زنان بدحجاب و بی‌حجاب عادت می‌کند. چهارتا محرم و صفر که تمام شد، کم کم همه چیز عادی می‌شود. بعد از مدتی چشم‌ مردان به دیدن گناه و بدن زنان به گناه کردن و ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی عادت می‌کند.

از باب حسین که وارد شوید، کم کم در دل سایر حزب‌اللهی‌ها #تردید ایجاد می‌کنید. اینگونه مانع اقدام قانونی قاطع علیه هنجارشکنان می‌شوید و از این طریق، کلاه گشادی سر همه می‌گذارید بدون اینکه خودشان هم متوجه شوند.

سکولاریسم اینگونه زندگی مثلاً مسالمت آمیز با گناه و فحشاء را برای جامعه ما عادی سازی می‌کند. حالا بهتر متوجه می‌شوید که چرا رهبری می‌فرمایند ما هیأت‌ها سکولار نداریم. زندگی و هیأت سکولار نه کاری به سیاست دارد نه کاری به گناه ...

@didebane_enghelab
🖊 #انجمن_حجتیه به عنوان یکی از جریان های ایستای مذهبی در خنثی سازی و سیاست گریز نمودن قشر مذهبی، خصوصاً نسل جوان، نقش موثری را ایفا نموده است .
انجمن حجتیه پس از رکود چند ساله، از سال 1376 فعال شده ،تشکیلات خود را دنبال نموده و عناصر وابسته به این فرقه در تهران و شهرستان ها با پوشش هیأت های مذهبی و جلسات تفسیر قرآن مشغول فعالیت شده و توانسته اند افرادی از قشر جوان را جذب نمایند .

🗓تاریخچه این فرقه رو باید در دو برهه زمانی گفت:

1️⃣قبل ازانقلاب :
این انجمن بانام "انجمن خیریه حجتیه مهدویه" پس از کودتای 28 مرداد 1332 با رهبری محمد ذاکر تولایی(معروف به حلبی) با هدف مقابله با بهائیت تأسیس شد. لیکن در مبارزه با بهائیت، هیچ گاه اساس بهائیت (صهیونیسم) و رؤوس آن در ایران(هویداها، هژبر یزدانی ها و رژیم بهائی پرور شاهنشاهی) را مد نظر قرار نداده، بلکه در محیط اختناق رژیم شاهنشاهی در کمال آزادی، جلسات منظمی را در ییلاق ها و باغ های بزرگ با صرف هزینه های سنگین برگزار می کردند. از افتخارات این انجمن در قبل از انقلاب عدم شرکت اعضایش در قضایای 15 خرداد بود.

2️⃣پس از انقلاب :
در ابتدای انقلاب با سوء استفاده از فضای باز به وجود آمده و با پوشش دفاع از اسلام فقاهتی، به جنگ با ولایت فقیه برخاستند. پس از سخنرانی امام راحل درسال 1362 عده ای از اعضا جریان متوجه انحرافات خود شده و از انجمن جدا شدند .
حضرت امام خمینی (قدس سره) درخصوص انجمن حجتیه فرمود :
یک دسته دیگر هم که تزشان این است که بگذارید مصیبت زیاد بشود تا حضرت صاحب بیاید .حضرت صاحب مگر برای چی می آید ...این اعوجاجات را بردارید، این دسته بندی ها را برای خاطر خدا اگر مسلمونید ،بردارید و برای خاطر کشورتان اگر ملی هستید، این دسته بندی ها را بردارید. در این موجی که الان ملت را به پیش می برد، در این موج خودتان را وارد کنید و برخلاف این موج حرکت نکنید که دست و پای تان خواهد شکست.

مواضع انجمن حجتیه:

👈الف ) مخالفت با تشکیل حکومت ا سلامی :
از مواضع انجمن، می توان به مخالفت با تشکیل حکومت اسلامی خصوصاً بعد از انقلاب اشاره نمود.
حضرت امام خمینی(قدس سره) در باب حکومت می فرمایند :
لازم است که فقها اجتماعاً یا انفراداً برای اجرای حدود وثغور نظام، حکومت شرعی تشکیل دهند . این امر اگر برای کسی امکان داشته باشد ، واجب عینی است و گرنه واجب کفائی است .
. انجمن معتقد است که استرداد حق مظلوم را باید به ظهور امام زمان (عج) واگذار نمود. طبیعی است که بر اساس این عقیده، امر تشکیل حکومت به خودی خود منتفی می گردد . برپایی حکومت به منظور استرداد حق بی مورد شناخته می شود .

👈ب) عدم اعتقاد به ولایت فقیه :
ولایت فقیه جزء حکومت اسلامی است . مشروعیت حکومت بسته به حضور فقیه جامع الشرایط در رأس امور است، تا ناظر بر اجرای احکام اسلام به طرز صحیح باشد. با ظهور انقلاب و برقراری نظام اسلامی درایران اصل ولایت فقیه به عنوان یکی از ارکان نظام به تصویب مجلس خبرگان قانون اساسی رسید. اما انجمن حجتیه قائل به ولایت عامه مراجع در مقابل ولایت فقیه است.
با تعمیم ولایت می خواهند که همه مجتهدان ولایت داشته باشند . بین آن ها یک نفر به عنوان فقیه اعلم شناخته شود، ولی جایگاه فقیه اعلم در راس کلیه قوای حکومتی نیست . انجمن با جدا کردن رهبریت از مرجعیت که ناشی از جدا کردن دین از سیاست است، تقلید خویش از مراجع خاص و عملکرد خود را توجیه می نماید .

👈ج) مهدویت وانتظار :
رهبر و مؤسس انجمن حجتیه درجلسه درس و سخنرانی خود گفته است :
الان هم می گویی حکومت اسلامی خوب است. شما آن مصداق حاکم اسلامی را نشان بدهید. آنی که معصوم از خطا باشد را نشان بدهید. آنی که هوی و هوس و حب ریاست و شهرت و غضب و تمایلات نفسی به هیچ وجه در او اثرنکند، نشان بدهید . او بیاید توی میدان جلو بیافتد. ملت می افتد به خاک پایش، تمام مردم قربان خاک پایش می‌شوند .
بدین ترتیب اعضای انجمن برای توجیه رخوت و سازشکاری و تنبلی خود، قیام برای تشکیل حکومت شرعی را نفی می نمایند . نگرش انجمن در باب انتظار مبتنی است برنگرش عامه (باید امام زمان بیاید اشکالات رابرطرف کند و تا حضرت نیاید، هیچ کاری انجام نمی گیرد ...)می باشد .سعی کرده اند این مسئله را به شکل استدلالی مدون نمایند .

👈د ) جدایی دیانت از سیاست :
در اساسنامه ای که مبنای خط مشی انجمن می باشد، آمده است که، انجمن به هیچ وجه در امور سیاسی مداخله نخواهد داشت . مسئولیت هر نوع دخالت در مسائل سیاسی از طرف افراد منتسب به انجمن، بر عهده خود آنان خواهد بود.

@didebane_enghelab
👌21