ما نیز همچون رهبر انقلاب منتظر اجرای تعهدات رئیس جمهور در مورد تفاهمنامه هستیم. اما مکرر میبینیم که در همین چند روز رژیم آتش بس را نقض میکند و به لبنان حمله میکند. باتوجه به اینکه آقای پزشکیان بهجای آمریکا نسبت به این تفاهمنامه تعهد داده، امیدواریم هرچه سریعتر پاسخگوی این نقض علنی باشد.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍2
«علی الاصول» ملت ایران همان «علی الاصول» رهبرشان است. و اگر شما به میادین بروید و ملت مبعوث شده را ببینید، خواهید فهمید که رضایت ملت ایران بسته به رضایت رهبر انقلاب است.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍1
بزرگترین بخشی که از آمریکا در جنگ رمضان صدمه دید، بخش کشاورزی آن بود که به دلیل عدم واردات اوره از غرب آسیا رخ داد. حال جی دی ونس با دادن سویا و ذرت بجای پول بلوکه شده به ایران، میخواهد غرامت کشاورزان آمریکایی را از جیب ملت ایران پرداخت کند.
حتی غرامت کشاورزان شان را هم میخواهند از ما بگیرند
ولی ما غرامت هیچ چیز را از آنها نگرفتیم
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
حتی غرامت کشاورزان شان را هم میخواهند از ما بگیرند
ولی ما غرامت هیچ چیز را از آنها نگرفتیم
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
خرده دیکتاتورها در تعطیلی مجلس نقش دارند!
روحالله ایزدخواه نماینده مردم تهران در تجمع مردمی مقابل مجلس:
تعلیق مجلس مانند به توپ بستن مجلس و مانند تعطیلی مجلس در زمان مصدق در تاریخ ثبت خواهد شد.
مردم از نمایندگان خود بازگشایی مجلس را مطالبه کنند تا خواستههای مردم از طریق مجلس در تصمیمگیریها پیگیری شود!
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
روحالله ایزدخواه نماینده مردم تهران در تجمع مردمی مقابل مجلس:
تعلیق مجلس مانند به توپ بستن مجلس و مانند تعطیلی مجلس در زمان مصدق در تاریخ ثبت خواهد شد.
مردم از نمایندگان خود بازگشایی مجلس را مطالبه کنند تا خواستههای مردم از طریق مجلس در تصمیمگیریها پیگیری شود!
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مردم کوفه با کمک ما به آزادی خواهند رسید !
جمله ای که پس از قرن ها این بار از حلقوم کثیف یزیدیان زمان برای فریب مردم ایران شنیده شد و رسانههای مزدوری چون اینترنشنال بلندگوی دشمنان ایران شدند
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
جمله ای که پس از قرن ها این بار از حلقوم کثیف یزیدیان زمان برای فریب مردم ایران شنیده شد و رسانههای مزدوری چون اینترنشنال بلندگوی دشمنان ایران شدند
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔴 پزشکیان و قالیباف نفهم ، آزاد کردن داراییهای بلوکه شده پیش کش شما، سلامتی این مردم مبعوث شده را به خطر نیاندازید.
🔺قاسم روانبخش نماینده مجلس: سازشکاران وابسته به غرب که طی دو سال گذشته از هیچ خوش خدمتی به آمریکا چه در زمینه سیاسی یا فرهنگی یا امنیتی کوتاهی نکردهاند، حال میخواهند با پذیرش نهایت ذلت و حقارت، طبق دستور شیطان بزرگ، بجای بخشی از پولهای خودمان، گندم و مواد غذایی آلوده را تحویل بگیرند تا مردم را به انواع بیماریهای ناشناخته مبتلا کنند.
🔺مجلس را تعطیل کرده اند تا کسی با زد و بندهای پنهانی آنها با شیطان، مخالفت نکند.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔺قاسم روانبخش نماینده مجلس: سازشکاران وابسته به غرب که طی دو سال گذشته از هیچ خوش خدمتی به آمریکا چه در زمینه سیاسی یا فرهنگی یا امنیتی کوتاهی نکردهاند، حال میخواهند با پذیرش نهایت ذلت و حقارت، طبق دستور شیطان بزرگ، بجای بخشی از پولهای خودمان، گندم و مواد غذایی آلوده را تحویل بگیرند تا مردم را به انواع بیماریهای ناشناخته مبتلا کنند.
🔺مجلس را تعطیل کرده اند تا کسی با زد و بندهای پنهانی آنها با شیطان، مخالفت نکند.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
❤2👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴اسحاق دار، وزیر خارجه پاکستان در مصاحبه با شبکه العربیه: براساس برداشت من نباید هیچ هزینهای در مورد تنگههرمز وجود داشته باشد، فرقی هم نمیکند چه اسمی داشته باشد و وضعیت پیش از ۲۸ فوریه باید احیا شود‼️
خاک تو سر قالیباف و پزشکیان
خاک تو سر قالیباف و پزشکیان
👍3😡2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چرچیل: با متجاوز مذاکره نمیکنند میجنگند
⚔ تنها دلیل اینکه اروپا تونست جلوی هیتلر بایسته و اون رو شکست بده جنگیدن بود.
🗣در همون دوران تو بریتانیا افرادی بودند که اصرار داشتند که با هیتلر مذاکره کنند.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
⚔ تنها دلیل اینکه اروپا تونست جلوی هیتلر بایسته و اون رو شکست بده جنگیدن بود.
🗣در همون دوران تو بریتانیا افرادی بودند که اصرار داشتند که با هیتلر مذاکره کنند.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎙دکتر محمدجواد لاریجانی:
🔴 ببینید جنگ و صلح این از اختیارات رهبری است.
دولت ما میبایست از رهنمودهای رهبر بگیره بعد براش چهارچوب و نقشه عملیاتی خاتمه جنگ رو پیدا کنه، راه درست اینه
▫️اگر در ساختار قانونی میخواهیم کار کنیم باید نظرات رهبر رو بگیریم و بر اون چهارچوب نقشه عملیاتی مطرح کنیم نه اینکه ما بریم یه نقشه عملیاتی خودمون درست کنیم و بعد بیایم اینو در حالی که رهبر معظم انقلاب روش ان قلت هم داره، حالا بیاییم لجبازی کنیم، بالا پایین کنیم، اصرار کنیم، قهر کنیم... اینکه اصلا خلاف قانونه، خلاف مسیر قانونی است.
انصاف این نیست!
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔴 ببینید جنگ و صلح این از اختیارات رهبری است.
دولت ما میبایست از رهنمودهای رهبر بگیره بعد براش چهارچوب و نقشه عملیاتی خاتمه جنگ رو پیدا کنه، راه درست اینه
▫️اگر در ساختار قانونی میخواهیم کار کنیم باید نظرات رهبر رو بگیریم و بر اون چهارچوب نقشه عملیاتی مطرح کنیم نه اینکه ما بریم یه نقشه عملیاتی خودمون درست کنیم و بعد بیایم اینو در حالی که رهبر معظم انقلاب روش ان قلت هم داره، حالا بیاییم لجبازی کنیم، بالا پایین کنیم، اصرار کنیم، قهر کنیم... اینکه اصلا خلاف قانونه، خلاف مسیر قانونی است.
انصاف این نیست!
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔴 تحقیر تاریخی
فارغ از مخاطرات جدی بیولوژیک و نیز به مسلخ بردن امنیت غذایی، تحقیری بزرگتر از این در تاریخ سیاسی جهان قابل تصور نیست که گفته شود ایرانیان غذای خود را از دستان کسی گرفتند که به آنان تجاوز کرده بود.
احمد قدیری
۱۴۰۵/۴/۳
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
فارغ از مخاطرات جدی بیولوژیک و نیز به مسلخ بردن امنیت غذایی، تحقیری بزرگتر از این در تاریخ سیاسی جهان قابل تصور نیست که گفته شود ایرانیان غذای خود را از دستان کسی گرفتند که به آنان تجاوز کرده بود.
احمد قدیری
۱۴۰۵/۴/۳
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
💢عصبانیت ترامپ از قطعنامه مجلس سنای آمریکا:
من ایران را کاملا در تنگنا قرار داده بودم؛ در آستانه تسلیم بود، حاضر بود تقریبا هر چیزی به ما بدهد و برای نخستین بار در دهههای اخیر، احترام زیادی برای ایالات متحده و رئیسجمهورش، یعنی من، قائل شده بود.
اما سنای آمریکا تصمیم گرفت در زمانی نامناسب و بیمعنا درباره قانون اختیارات جنگی رأیگیری کند؛ اقدامی که به بزرگترین حامی تروریسم در جهان این پیام را داد که ایالات متحده از کاری که من با آنها انجام میدهم راضی نیست و باید متوقف شوم، و به این ترتیب به دشمن کمک و دلگرمی داد.
چهار جمهوریخواه بازنده همراه با دموکراتها رأی دادند و ایران از افراد من پرسید: همه اینها چه معنایی دارد؟
این سناتورها کار مرا دشوارتر کردهاند، اما من به هر شکلی که باشد آن را به سرانجام میرسانم، چون همیشه کار را به نتیجه میرسانم!
من ایران را کاملا در تنگنا قرار داده بودم؛ در آستانه تسلیم بود، حاضر بود تقریبا هر چیزی به ما بدهد و برای نخستین بار در دهههای اخیر، احترام زیادی برای ایالات متحده و رئیسجمهورش، یعنی من، قائل شده بود.
اما سنای آمریکا تصمیم گرفت در زمانی نامناسب و بیمعنا درباره قانون اختیارات جنگی رأیگیری کند؛ اقدامی که به بزرگترین حامی تروریسم در جهان این پیام را داد که ایالات متحده از کاری که من با آنها انجام میدهم راضی نیست و باید متوقف شوم، و به این ترتیب به دشمن کمک و دلگرمی داد.
چهار جمهوریخواه بازنده همراه با دموکراتها رأی دادند و ایران از افراد من پرسید: همه اینها چه معنایی دارد؟
این سناتورها کار مرا دشوارتر کردهاند، اما من به هر شکلی که باشد آن را به سرانجام میرسانم، چون همیشه کار را به نتیجه میرسانم!
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
آقای وحیدی! جناب سردار!!
ما از قالیباف و پزشکیان و حتی اژهای شاید توقع فهم اهمیت رضایت نائب امام زمان علیهالسلام را نداشته باشیم؛
ولی شما که سربازید و تحت امر فرمانده کل قوا، چرا...
🚨 آیا بابت رأی مثبتی که به توافق با شیطان دادید...
توبه کردهاید؟!!
این شبها را غنیمت بدانید...
توصیه میکنم توبه نامه ای بنویسید شاید دل ملت هم با شما صاف شد و از شر حقالناسش هم خلاص شدید‼️
ما از قالیباف و پزشکیان و حتی اژهای شاید توقع فهم اهمیت رضایت نائب امام زمان علیهالسلام را نداشته باشیم؛
ولی شما که سربازید و تحت امر فرمانده کل قوا، چرا...
🚨 آیا بابت رأی مثبتی که به توافق با شیطان دادید...
توبه کردهاید؟!!
این شبها را غنیمت بدانید...
توصیه میکنم توبه نامه ای بنویسید شاید دل ملت هم با شما صاف شد و از شر حقالناسش هم خلاص شدید‼️
👍6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کربلا به آموخت .....
همرنگ جماعت شدن غلط است
اکثریت همیشه حق نیستند
لذا باید با حق بود ، ولو 72 نفر باشند
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
همرنگ جماعت شدن غلط است
اکثریت همیشه حق نیستند
لذا باید با حق بود ، ولو 72 نفر باشند
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
⭕️ هشدار قالیباف به رئیسجمهور!
🔻قالیباف:اگر دولت تا یکشنبه،برنامه خود برای مقابله با مشکلات ارزی را ارائه نکند ما این موضوع را در صحن مجلس دنبال خواهیم کرد!
🔻البته این خبر متعلق به ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ و دولت سیزدهم است!در آن زمان قیمت دلار ۴۴ هزار تومان بود.
🔻الان که قیمت دلار در یک قدمی ۲۰۰هزار تومان است،چرا جناب قالیباف برای دادن هشدار به رئیس جمهور و پیگیری افزایش قیمت دلار اقدامی نمی کند؟
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔻قالیباف:اگر دولت تا یکشنبه،برنامه خود برای مقابله با مشکلات ارزی را ارائه نکند ما این موضوع را در صحن مجلس دنبال خواهیم کرد!
🔻البته این خبر متعلق به ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ و دولت سیزدهم است!در آن زمان قیمت دلار ۴۴ هزار تومان بود.
🔻الان که قیمت دلار در یک قدمی ۲۰۰هزار تومان است،چرا جناب قالیباف برای دادن هشدار به رئیس جمهور و پیگیری افزایش قیمت دلار اقدامی نمی کند؟
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
عبرتهای تاریخ برای امروز ما؛ چند سطر از خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی
🔸۳ آبان ۸۲: ظهر، هیأت رئیسه خبرگان در دفترم جلسه داشت. آنها هم از نحوه تصمیمگیری در مورد پروتکل و توقف غنیسازی ناراحت بودند و معتقدند ابهت نظام شکسته شده به خصوص که برخلاف اظهارات رهبری در ماههای اخیر است و تعجب داشتند که چگونه رهبری از حرفهای خود برگشتهاند. گفتم: از همه جوانب به ایشان فشار میآيد!
🔸۵ آبان ۸۲: رهبری فقط با تأخير تزريق گاز اورانيوم موافقت کرده و گفتهاند که هیچ چیز دیگر را متوقف نکنند، ولی آقای روحانی بیش از این میخواهد!
🔸۵ خرداد ۸۳: شب مهمان رهبری بودم. از من خواستند که در جلسه مشورتی فردا که برای مسائل هستهای داریم، با پیشنهاد لغو تعلیق موافقت کنیم. گفتم: بهتر است عجله نشود و فرصت دیگری به دکتر روحانی و دولت بدهیم و از عکسالعمل تند غرب جلوگیری کنیم!
🔸۶ خرداد ۸۳: رهبری نظرشان این بود که در صورت عدم ختم پرونده، تعلیق را لغو کنیم، ولی با توضیحاتی که دکتر روحانی دادند، اکثریت جلسه موافقت نداشت!
🔸۱۷ شهريور ۸۳: رهبری از تصميم جلسه مشورتی، در مورد توقف موقت مونتاژ و قطعهسازی هستهای ناراضیاند. ولي من گفتم: تصميم خوب و به جايی است!
🔸۱۱ آبان ۸۳: عصر در دفتر رهبری جلسه مشورت درباره مسائل هستهای بود. سرانجام پذيرفته شد كه با شرط بسته شدن پرونده ايران، تعليق را بپذيريم! آيتالله خامنهای مخالف تعليق بودند اما چون ديگران موافق بودند ايشان پذيرفتند!
🔸پینوشت حقیر: برادران و خواهران گرامی! این نمونهای است از گزارشهای مسئولان ارشد کشور درباره نحوه تصمیمسازی و تصمیمگیری در برخی سیاستهای اصلی نظام. دوباره چند سطر فوق را با دقت بخوانیم و از تاریخ عبرت بگیریم و بدانیم که موافقت رهبری لزوما به معنای رضایت رهبری نیست! مبادا تشخیص و تحلیل اشتباه ما و سکوت بیجای ما سبب شود رهبری دوباره مجبور به موافقت با تصمیماتی شود که از آنها رضایت قلبی ندارد...
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔸۳ آبان ۸۲: ظهر، هیأت رئیسه خبرگان در دفترم جلسه داشت. آنها هم از نحوه تصمیمگیری در مورد پروتکل و توقف غنیسازی ناراحت بودند و معتقدند ابهت نظام شکسته شده به خصوص که برخلاف اظهارات رهبری در ماههای اخیر است و تعجب داشتند که چگونه رهبری از حرفهای خود برگشتهاند. گفتم: از همه جوانب به ایشان فشار میآيد!
🔸۵ آبان ۸۲: رهبری فقط با تأخير تزريق گاز اورانيوم موافقت کرده و گفتهاند که هیچ چیز دیگر را متوقف نکنند، ولی آقای روحانی بیش از این میخواهد!
🔸۵ خرداد ۸۳: شب مهمان رهبری بودم. از من خواستند که در جلسه مشورتی فردا که برای مسائل هستهای داریم، با پیشنهاد لغو تعلیق موافقت کنیم. گفتم: بهتر است عجله نشود و فرصت دیگری به دکتر روحانی و دولت بدهیم و از عکسالعمل تند غرب جلوگیری کنیم!
🔸۶ خرداد ۸۳: رهبری نظرشان این بود که در صورت عدم ختم پرونده، تعلیق را لغو کنیم، ولی با توضیحاتی که دکتر روحانی دادند، اکثریت جلسه موافقت نداشت!
🔸۱۷ شهريور ۸۳: رهبری از تصميم جلسه مشورتی، در مورد توقف موقت مونتاژ و قطعهسازی هستهای ناراضیاند. ولي من گفتم: تصميم خوب و به جايی است!
🔸۱۱ آبان ۸۳: عصر در دفتر رهبری جلسه مشورت درباره مسائل هستهای بود. سرانجام پذيرفته شد كه با شرط بسته شدن پرونده ايران، تعليق را بپذيريم! آيتالله خامنهای مخالف تعليق بودند اما چون ديگران موافق بودند ايشان پذيرفتند!
🔸پینوشت حقیر: برادران و خواهران گرامی! این نمونهای است از گزارشهای مسئولان ارشد کشور درباره نحوه تصمیمسازی و تصمیمگیری در برخی سیاستهای اصلی نظام. دوباره چند سطر فوق را با دقت بخوانیم و از تاریخ عبرت بگیریم و بدانیم که موافقت رهبری لزوما به معنای رضایت رهبری نیست! مبادا تشخیص و تحلیل اشتباه ما و سکوت بیجای ما سبب شود رهبری دوباره مجبور به موافقت با تصمیماتی شود که از آنها رضایت قلبی ندارد...
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴#فوری/ادعای وقیحانه گروسی: اولویت اصلی آژانس، اطمینان از محل دقیق نگهداری ذخایر اورانیوم با غنای بالای ایران است!
🔻مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی در اظهاراتی مداخلهجویانه، بر ضرورت بازرسیهای جدید و دسترسی به اطلاعات ذخایر اورانیوم ایران تأکید کرد.
🔻گروسی مدعی شد که بازرسی از تأسیسات هستهای ایران در سریعترین زمان ممکن، بهترین گزینه برای شفافیت است.
🔻 وی در ادعایی وقیحانه، اولویت اصلی آژانس را اطمینان از محل دقیق نگهداری ذخایر اورانیوم با غنای بالای ایران دانست.
🔻مدیرکل آژانس با بیان اینکه تصوراتی درباره محل این ذخایر دارند، مدعی شد که ایران باید رسماً مکان دقیق این ذخایر را به آژانس گزارش دهد.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔻مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی در اظهاراتی مداخلهجویانه، بر ضرورت بازرسیهای جدید و دسترسی به اطلاعات ذخایر اورانیوم ایران تأکید کرد.
🔻گروسی مدعی شد که بازرسی از تأسیسات هستهای ایران در سریعترین زمان ممکن، بهترین گزینه برای شفافیت است.
🔻 وی در ادعایی وقیحانه، اولویت اصلی آژانس را اطمینان از محل دقیق نگهداری ذخایر اورانیوم با غنای بالای ایران دانست.
🔻مدیرکل آژانس با بیان اینکه تصوراتی درباره محل این ذخایر دارند، مدعی شد که ایران باید رسماً مکان دقیق این ذخایر را به آژانس گزارش دهد.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😡6❤1😱1😭1
Forwarded from دیده بان انقلاب
🔰 اعمال روز عاشورا
🔹خواندن زیارت عاشورا
🔹تعزیت یکدیگر در مصیبت آن جناب؛ با عبارت:
اَعْظَمَ اللّهُ اُجُورَنا وَاُجورَکمْ بِمُصابِنا بِالْحُسَینِ عَلَیهِالسَّلامُ
بزرگ گرداند خدا پاداش ما و شما را در سوگواریمان براى حسین علیهالسلام
وَ جَعَلَنا وَ اِیاکمْ مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَعَ وَلِیهِ الاِْمامِ الْمَهْدِىِّ مِنْ الِ مُحَمَّدٍ عَلَیهِمُالسَّلامُ
و قرار دهد خداوند ما و شما را از خونخواهانش به همراه ولیاش امام مهدى از خاندان محمد علیهمالسلام
🔹شایسته است در این روز مقتل بخوانند و یکدیگر را بگریانند
🔹خواندن هزار مرتبه توحید در این روز فضیلت دارد و روایت شده که خداوند رحمان نظر رحمت به سوى او کند.
🔹خواندن دعای عشرات
🔹اگر کسى در این روز نزد قبر امام حسین علیهالسلام باشد و مردم را آب دهد، مثل کسى باشد که لشکر آن حضرت را آب داده باشد و با آن جناب در کربلا حاضر شده باشد.
🔹شایسته است که شیعیان در این روز امساک کنند از خوردن و آشامیدن بى آنکه قصد روزه کنند و در آخر روز بعد از عصر افطار کنند به غذایى که اهل مصیبت مىخورند مثل خرما و نان و امثال آنها نه مثل غذاهاى لذیذه.
و آنکه جامههاى پاکیزه بپوشند و بندها را بگشایند و آستینها را بالا کنند به هیئت صاحبان مصیبت و علاّمه مجلسى در زادالمعاد فرموده و بهتر آن است که روز نهم و دهم را روزه ندارند زیرا که بنى امیه این دو روز را براى بَرکت و شماتت بر قتل آن حضرت روزه مىداشتند و احادیث جعلی بسیار در فضیلت این دو روز و روزه آنها بر حضرت رسول صَلَّى اللَّهِعَلِیهِوَآله وارد کردهاند و از اهلبیت عَلیهمُالسلام در مذمّت روزه این دو روز خصوصا روز عاشورا وارد شده است و ایضا بنىامیه علیهماللَّعْنَةُ از براى برکت آذوقه سال را در روز عاشورا در خانه ذخیره مىکردهاند.
🔹در آن روز آذوقه در خانه ذخیره نکند و نخندد و مشغول لهو و لعب نگردد.
🔹هزار مرتبه بر قاتلان آن حضرت لعنت کند و بگوید اَلّلهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ الْحُسَینِ علیهالسلام
🔹شایسته است که شیعیان در این روز خود را مشغول کارهای دنیا نکنند و مشغول گریه و نوحه و مصیبت باشند و در آخر روز عاشورا سزاوار است یادآوری از حال حرم امام حسین علیهالسلام و دختران و اطفال آن حضرت که در این وقت در کربلا اسیر دشمنان و مشغول به حزن و گریه بودند و مصیبتهایی که بر آنها گذشت که در خاطر هیچ آفریدهای خطور نکند و قلم را تاب نوشتن نباشد.
📜 مفاتیح الجنان
@didebane_enghelab
🔹خواندن زیارت عاشورا
🔹تعزیت یکدیگر در مصیبت آن جناب؛ با عبارت:
اَعْظَمَ اللّهُ اُجُورَنا وَاُجورَکمْ بِمُصابِنا بِالْحُسَینِ عَلَیهِالسَّلامُ
بزرگ گرداند خدا پاداش ما و شما را در سوگواریمان براى حسین علیهالسلام
وَ جَعَلَنا وَ اِیاکمْ مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَعَ وَلِیهِ الاِْمامِ الْمَهْدِىِّ مِنْ الِ مُحَمَّدٍ عَلَیهِمُالسَّلامُ
و قرار دهد خداوند ما و شما را از خونخواهانش به همراه ولیاش امام مهدى از خاندان محمد علیهمالسلام
🔹شایسته است در این روز مقتل بخوانند و یکدیگر را بگریانند
🔹خواندن هزار مرتبه توحید در این روز فضیلت دارد و روایت شده که خداوند رحمان نظر رحمت به سوى او کند.
🔹خواندن دعای عشرات
🔹اگر کسى در این روز نزد قبر امام حسین علیهالسلام باشد و مردم را آب دهد، مثل کسى باشد که لشکر آن حضرت را آب داده باشد و با آن جناب در کربلا حاضر شده باشد.
🔹شایسته است که شیعیان در این روز امساک کنند از خوردن و آشامیدن بى آنکه قصد روزه کنند و در آخر روز بعد از عصر افطار کنند به غذایى که اهل مصیبت مىخورند مثل خرما و نان و امثال آنها نه مثل غذاهاى لذیذه.
و آنکه جامههاى پاکیزه بپوشند و بندها را بگشایند و آستینها را بالا کنند به هیئت صاحبان مصیبت و علاّمه مجلسى در زادالمعاد فرموده و بهتر آن است که روز نهم و دهم را روزه ندارند زیرا که بنى امیه این دو روز را براى بَرکت و شماتت بر قتل آن حضرت روزه مىداشتند و احادیث جعلی بسیار در فضیلت این دو روز و روزه آنها بر حضرت رسول صَلَّى اللَّهِعَلِیهِوَآله وارد کردهاند و از اهلبیت عَلیهمُالسلام در مذمّت روزه این دو روز خصوصا روز عاشورا وارد شده است و ایضا بنىامیه علیهماللَّعْنَةُ از براى برکت آذوقه سال را در روز عاشورا در خانه ذخیره مىکردهاند.
🔹در آن روز آذوقه در خانه ذخیره نکند و نخندد و مشغول لهو و لعب نگردد.
🔹هزار مرتبه بر قاتلان آن حضرت لعنت کند و بگوید اَلّلهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ الْحُسَینِ علیهالسلام
🔹شایسته است که شیعیان در این روز خود را مشغول کارهای دنیا نکنند و مشغول گریه و نوحه و مصیبت باشند و در آخر روز عاشورا سزاوار است یادآوری از حال حرم امام حسین علیهالسلام و دختران و اطفال آن حضرت که در این وقت در کربلا اسیر دشمنان و مشغول به حزن و گریه بودند و مصیبتهایی که بر آنها گذشت که در خاطر هیچ آفریدهای خطور نکند و قلم را تاب نوشتن نباشد.
📜 مفاتیح الجنان
@didebane_enghelab