دیده بان انقلاب
13.3K subscribers
69.2K photos
55.8K videos
1.04K files
53.4K links
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب اسلامی

تاریخ تاسیس: ۹۴/۷/۳


دیده بان انقلاب در تلگرام، بله، ایتا ،سروش ،توئیتر :
@didebane_enghelab


اینستاگرام
https://www.instagram.com/didebane_enghelab
Download Telegram
🔴 تحقیر تاریخی

فارغ از مخاطرات جدی بیولوژیک و نیز به مسلخ بردن امنیت غذایی، تحقیری بزرگ‌تر از این در تاریخ سیاسی جهان قابل تصور نیست که گفته شود ایرانیان غذای خود را از دستان کسی گرفتند که به آنان تجاوز کرده بود.
احمد قدیری
۱۴۰۵/۴/۳

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
💢عصبانیت ترامپ از قطعنامه مجلس سنای آمریکا:

من ایران را کاملا در تنگنا قرار داده بودم؛ در آستانه تسلیم بود، حاضر بود تقریبا هر چیزی به ما بدهد و برای نخستین بار در دهه‌های اخیر، احترام زیادی برای ایالات متحده و رئیس‌جمهورش، یعنی من، قائل شده بود.

اما سنای آمریکا تصمیم گرفت در زمانی نامناسب و بی‌معنا درباره قانون اختیارات جنگی رأی‌گیری کند؛ اقدامی که به بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان این پیام را داد که ایالات متحده از کاری که من با آن‌ها انجام می‌دهم راضی نیست و باید متوقف شوم، و به این ترتیب به دشمن کمک و دلگرمی داد.

چهار جمهوری‌خواه بازنده همراه با دموکرات‌ها رأی دادند و ایران از افراد من پرسید: همه این‌ها چه معنایی دارد؟

این سناتورها کار مرا دشوارتر کرده‌اند، اما من به هر شکلی که باشد آن را به سرانجام می‌رسانم، چون همیشه کار را به نتیجه می‌رسانم!
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
آقای وحیدی! جناب سردار!!

ما از قالیباف و پزشکیان و حتی اژه‌ای شاید توقع فهم اهمیت رضایت نائب امام زمان علیه‌السلام را نداشته باشیم؛

ولی شما که سربازید و تحت امر فرمانده کل قوا،‌ چرا...

🚨 آیا بابت رأی مثبتی که به توافق با شیطان دادید...

توبه کرده‌اید؟!!

این شبها را غنیمت بدانید...

توصیه میکنم توبه نامه ای بنویسید شاید دل ملت هم با شما صاف شد و از شر حق‌الناسش هم خلاص شدید‼️
👍6
🔴توئیت سرکنسولگری ایران در حیدر آباد: ببخشید، ما این همه راه را نرفته‌ایم که با جنایتکاران جنگی آمریکایی عکس بگیریم.

✍️ اره خوب فقط رفتید ازشون کاه و یونجه و سویا و گندم بگیرید
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کربلا به آموخت .....

همرنگ جماعت شدن غلط است

اکثریت همیشه حق نیستند

لذا باید با حق بود ، ولو 72 نفر باشند

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
السلام ای مغرب گودالی آی تک باتان😭😭😭😭😭

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
⭕️ هشدار قالیباف به رئیس‌جمهور!

🔻قالیباف:اگر دولت تا یکشنبه،برنامه خود برای مقابله با مشکلات ارزی را ارائه نکند ما این موضوع را در صحن مجلس دنبال خواهیم کرد!

🔻البته این خبر متعلق به ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ و دولت سیزدهم است!در آن زمان قیمت دلار ۴۴ هزار تومان بود.

🔻الان که قیمت دلار در یک قدمی ۲۰۰هزار تومان است،چرا جناب قالیباف برای دادن هشدار به رئیس‌ جمهور و پیگیری افزایش قیمت دلار اقدامی نمی کند؟

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
عبرت‌های تاریخ برای امروز ما؛ چند سطر از خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی

🔸۳ آبان ۸۲: ظهر، هیأت رئیسه خبرگان در دفترم جلسه داشت. آنها هم از نحوه تصمیم‌گیری در مورد پروتکل و توقف غنی‌سازی ناراحت بودند و معتقدند ابهت نظام شکسته شده به خصوص که برخلاف اظهارات رهبری در ماه‌های اخیر است و تعجب داشتند که چگونه رهبری از حرف‌های خود برگشته‌اند. گفتم: از همه جوانب به ایشان فشار می‌آيد! 

🔸۵ آبان ۸۲: رهبری فقط با تأخير تزريق گاز اورانيوم موافقت کرده‌ و گفته‌اند که هیچ چیز دیگر را متوقف نکنند، ولی آقای روحانی بیش از این می‌خواهد!

🔸۵ خرداد ۸۳: شب مهمان رهبری بودم. از من خواستند که در جلسه مشورتی فردا که برای مسائل هسته‌ای داریم، با پیشنهاد لغو تعلیق موافقت کنیم. گفتم: بهتر است عجله نشود و فرصت دیگری به دکتر روحانی و دولت بدهیم و از عکس‌العمل تند غرب جلوگیری کنیم!

🔸۶ خرداد ۸۳: رهبری نظرشان این بود که در صورت عدم ختم پرونده، تعلیق را لغو کنیم، ولی با توضیحاتی که دکتر روحانی دادند، اکثریت جلسه موافقت نداشت!

🔸۱۷ شهريور ۸۳: رهبری از تصميم جلسه مشورتی، در مورد توقف موقت مونتاژ و قطعه‌سازی هسته‌ای ناراضی‌اند. ولي من گفتم: تصميم خوب و به جايی است!

🔸۱۱ آبان ۸۳: عصر در دفتر رهبری جلسه مشورت درباره مسائل هسته‌ای بود. سرانجام پذيرفته شد كه با شرط بسته شدن پرونده ايران، تعليق را بپذيريم! آيت‌الله خامنه‌ای مخالف تعليق بودند اما چون ديگران موافق بودند ايشان پذيرفتند!

🔸پی‌نوشت حقیر: برادران و خواهران گرامی! این نمونه‌ای است از گزارش‌های مسئولان ارشد کشور درباره نحوه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در برخی سیاستهای اصلی نظام. دوباره چند سطر فوق را با دقت بخوانیم و از تاریخ عبرت بگیریم و بدانیم که موافقت رهبری لزوما به معنای رضایت رهبری نیست! مبادا تشخیص و تحلیل اشتباه ما و سکوت بی‌‌‌‌‌‌‌جای ما سبب شود رهبری دوباره مجبور به موافقت با تصمیماتی شود که از آنها رضایت قلبی ندارد..‌.

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴#فوری/ادعای وقیحانه گروسی: اولویت اصلی آژانس، اطمینان از محل دقیق نگهداری ذخایر اورانیوم با غنای بالای ایران است!

🔻مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی مداخله‌جویانه، بر ضرورت بازرسی‌های جدید و دسترسی به اطلاعات ذخایر اورانیوم ایران تأکید کرد.

🔻گروسی مدعی شد که بازرسی از تأسیسات هسته‌ای ایران در سریع‌ترین زمان ممکن، بهترین گزینه برای شفافیت است.

🔻 وی در ادعایی وقیحانه، اولویت اصلی آژانس را اطمینان از محل دقیق نگهداری ذخایر اورانیوم با غنای بالای ایران دانست.

🔻مدیرکل آژانس با بیان اینکه تصوراتی درباره محل این ذخایر دارند، مدعی شد که ایران باید رسماً مکان دقیق این ذخایر را به آژانس گزارش دهد.

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😡61😱1😭1
🔰 اعمال روز عاشورا

🔹خواندن زیارت عاشورا

🔹تعزیت یکدیگر در مصیبت آن جناب؛ با عبارت:

اَعْظَمَ اللّهُ اُجُورَنا وَاُجورَکمْ بِمُصابِنا بِالْحُسَینِ عَلَیهِ‌السَّلامُ

بزرگ گرداند خدا پاداش ما و شما را در سوگواری‌مان براى حسین علیه‌السلام

وَ جَعَلَنا وَ اِیاکمْ مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَعَ وَلِیهِ الاِْمامِ الْمَهْدِىِّ مِنْ الِ مُحَمَّدٍ عَلَیهِمُ‌السَّلامُ

و قرار دهد خداوند ما و شما را از خون‌خواهانش به همراه ولی‌اش امام مهدى از خاندان محمد علیهم‌السلام

🔹شایسته است در این روز مقتل بخوانند و یکدیگر را بگریانند

🔹خواندن هزار مرتبه توحید در این روز فضیلت دارد و روایت شده که خداوند رحمان نظر رحمت به سوى او کند.

🔹خواندن دعای عشرات

🔹اگر کسى در این روز نزد قبر امام حسین علیه‌السلام باشد و مردم را آب دهد، مثل کسى باشد که لشکر آن حضرت را آب داده باشد و با آن جناب در کربلا حاضر شده باشد.

🔹شایسته است که شیعیان در این روز امساک کنند از خوردن و آشامیدن بى آنکه قصد روزه کنند و در آخر روز بعد از عصر افطار کنند به غذایى که اهل مصیبت مى‌خورند مثل خرما و نان و امثال آنها نه مثل غذاهاى لذیذه.
و آنکه جامه‌هاى پاکیزه بپوشند و بندها را بگشایند و آستین‌ها را بالا کنند به هیئت صاحبان مصیبت و علاّمه مجلسى در زادالمعاد فرموده و بهتر آن است که روز نهم و دهم را روزه ندارند زیرا که بنى امیه این دو روز را براى بَرکت و شماتت بر قتل آن حضرت روزه مى‌داشتند و احادیث جعلی بسیار در فضیلت این دو روز و روزه آنها بر حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ‌عَلِیهِ‌وَآله وارد کرده‌اند و از اهل‌بیت عَلیهمُ‌السلام در مذمّت روزه این دو روز خصوصا روز عاشورا وارد شده است و ایضا بنى‌امیه علیهم‌اللَّعْنَةُ از براى برکت آذوقه سال را در روز عاشورا در خانه ذخیره مى‌کرده‌اند.

🔹در آن روز آذوقه در خانه ذخیره نکند و نخندد و مشغول لهو و لعب نگردد.

🔹هزار مرتبه بر قاتلان آن حضرت لعنت کند و بگوید اَلّلهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ الْحُسَینِ علیه‌السلام

🔹شایسته است که شیعیان در این روز خود را مشغول کارهای دنیا نکنند و مشغول گریه و نوحه و مصیبت باشند و در آخر روز عاشورا سزاوار است یادآوری از حال حرم امام حسین علیه‌السلام و دختران و اطفال آن حضرت که در این وقت در کربلا اسیر دشمنان و مشغول به حزن و گریه بودند و مصیبت‌هایی که بر آن‌ها گذشت که در خاطر هیچ آفریده‌ای خطور نکند و قلم را تاب نوشتن نباشد.

📜 مفاتیح الجنان

@didebane_enghelab
4_6032605339046642830.pdf
505.2 KB
دستورالعمل امام صادق به بیمه عمر در روز عاشورا تا چهار نسل

🔴 بیمه عمر در روز عاشورا / با دستور امام صادق، #خود و فرزندان تان را تا #چهار_نسل بیمه کنید/ #تضمین امام باقر برای زیارت امام حسین در عاشورا از #راه_دور

🔹در آداب روز عاشورا،دستورالعمل بسیار مهمی از امام باقر و امام صادق صادر گردیده است که #تاکنون مشابه آن در جایی مشاهده نشده است. چنین ثواب و عملی فقط در روز عاشورا، از طرف اهل بیت ذکر شده است، فضیلتی برای آن ذکر شده است که در دیگر روزهای سال، قابل تکرار #نیست. آری امام حسین، کشتی نجات است. و این حدیث و ضمانت امام باقر و امام صادق و امتداد ثمرات آن تا چهار نسل (#بیش از 300 سال)، یکی از مصادیق آن است. ان شاء الله توفیق انجام آن را داشته باشیم

🔸چنین امری، بندرت در طول عمر تکرار خواهد شد و شایسته است، شیعیان به دستور امام صادق، با عمل به این حدیث در باب آداب روز عاشورا، خویش و فرزندان را تا «چهار نسل» بیمه نمایند

کامل الزیارات، ص۱۷۴-۱۷۵. مصباح المتهجد، ج۲، ص۷۸۲-۷۸۷.

@didebane_enghelab
.
♻️ به بچه‌هامون چی یاد بدیم

🔰 حمید رسایی: جنبه احساسی #عاشورا را باید در خدمت جنبه حماسی، عقلانی و تکلیفی این روز گرفت. بنا بر این:

به بچه‌هامون یاد بدهیم که امام #حسین(ع) از بی‌یاری سر بریده شد، نه از بی‌آبی. حضرت #عباس(ع) از معرفت و مرام بی‌دست شد نه به خاطر مشک آب. امام حسین(ع) با هل من ناصر ینصرنی‌، یار می‌خواست نه آب.

به بچه‌هامون از آزادگی و ذلت‌ناپذیری امام حسین(ع) بگوییم نه فقط از لب‌های تشنه. خیلی‌ها لب تشنه از دنیا رفتند اما حسین(ع) نشدند. امام حسین(ع) یعنی مردانگی، آزادگی، غیرت، شجاعت و شهامت و حضرت عباس(ع) یعنی ولایتمداری، جوانمردی، معرفت، حیا، غیرت. حضرت عباس(ع) یعنی پشت امام بودن حتی بدون دست.

به بچه‌هامون یکی از پیام اصلی فراموش شده #کربلا را یادآوری کنیم که شب عاشورا به یارانش فرمود هر کس از شما حق‌الناسی به گردن دارد، از بین ما برود که اگر #حق‌الناس به گردن داشته باشیم، در رکاب حسین شمشیر زدن و شهید شدن هم کمکی نمی‌کند.

@didebane_enghelab
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴 اینها نمی‌فهمند که این روضه و گریه آدم‌ساز است

چرا گریه و عزاداری

💢 ملت اسلام اگر نام حسین را و یاد حسین را زنده نگه بدارد، و آن را الگو قرار بدهد برای خود، از همه موانع و مشکلات عبور خواهد کرد...

@didebane_enghelab
🖤 إِنَّالِلَّٰهِ وَإِنَّاإِلَيْهِ رَاجِعُونَ

🥀 یا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلى‌ رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً

أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ، وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ صلوات‌الله‌علیه‌وآله

خدایا امیدمان به دیدار مولای‌مان حضرت منتقم عج است...

قلب امام زمان در فشار است
صدقه جهت تسلی قلب امام زمان فراموش نشود

@didebane_enghelab
3
🔺 خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند....

تصور ما این است که سردسته‌ی آدم‌هایی که مقابل امام حسین می‎ایستند، باید خیلی آدم عجیب و غریبی در ظلم و قساوت باشد!
ما شاید شبیه «شمر» نباشیم یا نشویم هیچ‌وقت، اما رگه‌هایی از شخصیت عمرسعد را خیلی‌هایمان داریم. رگه‌هایی که وسط معرکه می‌تواند آدم را تا لبه‌ی پرت‌گاه ببرد.

از همان لحظه‌ی اول ورود به کربلا به آمدن و جنگیدنش با حسین شک دارد.
حتی جایی آرزو می کند که کاش خدا من را از جنگیدن با حسین نجات بدهد. عمر سعد «علم» دارد. «علم» دارد به این‌که حسین حق است اما چیزهایی هست که وقت «عمل» باعث لنگش او می شود!

ما هم «شک» داریم، همیشه در رفت و آمدیم بین حق و باطل و با آن‌که به حقانیت حق واقفیم اما مال و جان و زندگی و موقعیت‌مان را خیلی دوست داریم؛‌ از دست دادنشان خیلی برایمان نگران‌کننده است.

این‌ها نشانه‌های خطرناکی‌ هستند. نشانه‌های سیاهی از شباهت ما با عمرابن‌سعد‌ابن‌ابی‌وقاص؛ هزاری هم که هر بار در زیارت عاشورا لعنتش کنیم!

عمرسعد از آن خاکستری‎هایی بود که کربلا تکلیفشان را با خودشان معلوم کرد. رفت و آمد میان سیاهی و سفیدی تمام شد دیگر. رفت تا عمق سیاهی‌ها و دیگر همان‌جا ماند...

@didebane_enghelab
إنالله و إنا إلیه راجعون!

آجرک الله یا‌بقیة‌الله
آجرک الله یاصاحب‌الزّمان
أعظم الله اجورنا و اجورکم بمصابنا بالحسین علیه‌السلام 🏴

امروز غم بزرگی بر دل امام زمان است
تسلای دل آقا صاحب الزمان صدقه فراموش نشود.

صدقات خود را میتوانید به شماره کارت طرح اکرام ایتام سه یتیم واریز نمائید.
شماره کارت جهت واریز صدقات 👇

6037998928657633

بنام طرح اکرام سه یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)
سازشکاران میگویند زودتر آقا را دفن کنیم تا تجمعات تمام شود و مردم آقا را فراموش کنند.

اما زهی خیال باطل
خونی که چنین قیامی بپا کرده که ۱۱۰ شب مردم به خیابان بیایند را نمی توانید با به خاک سپردن پیکر مطهرش به فراموشی بسپارید.

توبه کنید و به راه حق برگردید
اگر توبه نکنید آیندگان نام شما در کنار نام قاتلین امام قرار خواهند داد و شما را تف و لعنت میکنند.

بدانید به هیچ وجه به گندم ری نخواهید رسید
13👍6😭1
🏴علامه امينى شب تاسوعا و عاشورا براى امام زمان (عج) صدقه کنار ميگذاشتند و ميگفتند :
امشب قلب حضرت در فشار است...

آجرک الله یا بقیه الله...

✍️دیده بان انقلاب 
@didebane_enghelab
💔51😭1
Avareye Doost
Mohammad Hossein Poyanfar
از ما استخوان هایی خواهد ماند
که حسین را دوست دارد
و روحی که آواره اوست

از خاک ما در باد بوی تو می آید
گرد و غبار ما سوی تو می آید

ای نور عالم گیر ای عشق مادرزاد
تنها تو میمانی ما میرویم از یاد

حیات مال حسین است
مرگ وصال حسین است
ز این و آن فهمیدم
عشق جمال بی مثال حسین است

خروش ناله حسین است
به سر خیال حسین است
شهادتین نوکر
ذکر حسین و آل حسین است

از ما استخوان هایی خواهد ماند
که حسین را دوست دارد
و روحی که آواره اوست

از ما به جز این اشک چیزی نمیماند
ما میرویم اما این روضه میماند

چشمم فقط جانان بهر تو میبارد
این رو سیاه ای عشق تنها تو را دارد

به سینه آه حسین است
به سر پناه حسین است
نگاه عالم و آدم
به گنبد و به بارگاه حسین است

ملک سپاه حسین است
خدا گواه حسین است
به مرده روح دمیدن
به یک اشاره و نگاه حسین است

از ما استخوان هایی خواهد ماند
که حسین را دوست دارد
و روحی که آواره اوست

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
2
از کوفه تا تهران

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😭3