الان بهتر میشه فهمید که چرا
سعید جلیلی با بعضیا تن به #وحدت نداد!
وحدت سر چی؟
وحدت سر مذاکره با امریکا؟
وحدت سر نافرمانی از امام جامعه؟
وحدت سر نابود کردن سفره مردم؟
والان بهتر میشه فهمید
که وحدت مقدسی که بعضیا
سر نیزه کردن اون وحدتی نبود
که مد نظر رهبر انقلاب بوده!
وحدت سر پرستش گوساله سامری بوده!!!
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
سعید جلیلی با بعضیا تن به #وحدت نداد!
وحدت سر چی؟
وحدت سر مذاکره با امریکا؟
وحدت سر نافرمانی از امام جامعه؟
وحدت سر نابود کردن سفره مردم؟
والان بهتر میشه فهمید
که وحدت مقدسی که بعضیا
سر نیزه کردن اون وحدتی نبود
که مد نظر رهبر انقلاب بوده!
وحدت سر پرستش گوساله سامری بوده!!!
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
❤7
الان در شرایطی
قرار گرفتیم که
👈🏽باید اخبار درست دقیق ، فنی و جزئیات رو
از #ترامپ و ونس و روبیو و اسحاق دار و شهباز خان بگیریم!
👈🏿و اخبار #مبهم و شبهه و کلی نادرست رو
از تیم مذاکره کننده ایران!
😏 بعد رئیس تیم میگه بعضی حرفا رو
اگه بگیم دشمن سوءاستفاده میکنه!
🧐 بعد دشمن که از همه چی خبر داره
همون حرفای محرمانه رو علنی میکنه
👈🏽بعد تیم خودی انکار نمیکنه!
توضیح دقیق هم نمیده
کلی گویی میکنه
👈🏽بعد بهشون میگیم
بابا این وریا دارن اینطوری میگن!
خیلی با خاطر جمعی حرف میزنن
میانجی اصلی هم داره همون حرفا رو تکرار میکنه!
😑میگه
عه!
شما حرف دشمن رو باور میکنید!؟
👈🏽میگیم داداش اگه دروغ میگه
خب بیا دقیق عین حرفش رو تکذیب کن!
چرا با حرفای کلی دیپلماتیک ما رو میپیچونی!؟
براش مثال میزنیم که
🔘طرف امریکایی داره یکصدا میگه تفاهم کردیم که
تنگه هرمز بدون عوارض و بدون هر پولی
بر روی همه کشتی ها اعم از جنگی و غیر جنگی
بر روی همه کشتی ها اعم از دوست و دشمن
باز باشه!
میانجی پاکستانی هم تائید کرده!
🤨میگه نهههههههههههه
تنگه هرمز هرگز به وضع قبلی برنمیگرده!!!!
میگیم خب وضع سابق همین بوده
بدون عوارض و بدون محدودیت!
میگه همه چی با شعام هماهنگه!
شعام هم با رهبر هماهنگ کرده
خیالت راحت👌
👈🏽میگیم طرف مذاکره داره میگه بازرسان آژانس
قراره همین روزا بیان برا بازرسی سایت های
هسته ای بمباران شده
و دنبال اورانیون 60 درصد هستن!
میگه نههههههه تکذیب میشه
میگیم خب پس چی؟
میگه همون روال عادی همکاری با آژانس!
میگیم خب روال عادی قبل از جنگ همین بوده
که این عنتر گروسی داره میگه!
میگه نههههه تو چرا ضد #وفاق هستی!
👈🏽میگیم طرف امریکائی میگه قراره
پولی که قطر بعنوان علی الحساب
بهمون میده زیر نظر امریکا خرج بشه!
میگه نههههههههه اینکه دیگه از اساس دروغه!
میگیم خب راستش چیه؟
میگه خب اگه جنس امریکایی خوب باشه
چه اشکال داره ازش بخریم!
😊خلاصه جونم براتون بگه
این روزا چاره ای نداریم که به حرفای
ترامپ قمارباز و دروغگو اعتماد کنیم
مگه اینکه خلافش ثابت بشه!!
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
قرار گرفتیم که
👈🏽باید اخبار درست دقیق ، فنی و جزئیات رو
از #ترامپ و ونس و روبیو و اسحاق دار و شهباز خان بگیریم!
👈🏿و اخبار #مبهم و شبهه و کلی نادرست رو
از تیم مذاکره کننده ایران!
😏 بعد رئیس تیم میگه بعضی حرفا رو
اگه بگیم دشمن سوءاستفاده میکنه!
🧐 بعد دشمن که از همه چی خبر داره
همون حرفای محرمانه رو علنی میکنه
👈🏽بعد تیم خودی انکار نمیکنه!
توضیح دقیق هم نمیده
کلی گویی میکنه
👈🏽بعد بهشون میگیم
بابا این وریا دارن اینطوری میگن!
خیلی با خاطر جمعی حرف میزنن
میانجی اصلی هم داره همون حرفا رو تکرار میکنه!
😑میگه
عه!
شما حرف دشمن رو باور میکنید!؟
👈🏽میگیم داداش اگه دروغ میگه
خب بیا دقیق عین حرفش رو تکذیب کن!
چرا با حرفای کلی دیپلماتیک ما رو میپیچونی!؟
براش مثال میزنیم که
🔘طرف امریکایی داره یکصدا میگه تفاهم کردیم که
تنگه هرمز بدون عوارض و بدون هر پولی
بر روی همه کشتی ها اعم از جنگی و غیر جنگی
بر روی همه کشتی ها اعم از دوست و دشمن
باز باشه!
میانجی پاکستانی هم تائید کرده!
🤨میگه نهههههههههههه
تنگه هرمز هرگز به وضع قبلی برنمیگرده!!!!
میگیم خب وضع سابق همین بوده
بدون عوارض و بدون محدودیت!
میگه همه چی با شعام هماهنگه!
شعام هم با رهبر هماهنگ کرده
خیالت راحت👌
👈🏽میگیم طرف مذاکره داره میگه بازرسان آژانس
قراره همین روزا بیان برا بازرسی سایت های
هسته ای بمباران شده
و دنبال اورانیون 60 درصد هستن!
میگه نههههههه تکذیب میشه
میگیم خب پس چی؟
میگه همون روال عادی همکاری با آژانس!
میگیم خب روال عادی قبل از جنگ همین بوده
که این عنتر گروسی داره میگه!
میگه نههههه تو چرا ضد #وفاق هستی!
👈🏽میگیم طرف امریکائی میگه قراره
پولی که قطر بعنوان علی الحساب
بهمون میده زیر نظر امریکا خرج بشه!
میگه نههههههههه اینکه دیگه از اساس دروغه!
میگیم خب راستش چیه؟
میگه خب اگه جنس امریکایی خوب باشه
چه اشکال داره ازش بخریم!
😊خلاصه جونم براتون بگه
این روزا چاره ای نداریم که به حرفای
ترامپ قمارباز و دروغگو اعتماد کنیم
مگه اینکه خلافش ثابت بشه!!
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
❤2👍1
Forwarded from دیده بان انقلاب
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ماجرای سد لتیان و اسکی بازی هاشمی رفسنجانی و برخی اعضای خانواده در روز تاسوعای سال ۱۳۷۰ که در کتاب خاطراتش به آن اشاره کرده!
شهید مطهری: اهانت به حسین بن علی(ع) است که این ایام (تاسوعا و عاشورا) را دنبال تفریح و تفنن برویم...
#غربال_خواص
#غریق_استخر_فرح
✍️دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
شهید مطهری: اهانت به حسین بن علی(ع) است که این ایام (تاسوعا و عاشورا) را دنبال تفریح و تفنن برویم...
#غربال_خواص
#غریق_استخر_فرح
✍️دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍2
Forwarded from دیده بان انقلاب
علی لعنت الله علی القوم الظالمین
اکبر هاشمی رفسنجانی راجع به گذران خود و خانواده اش در تاسوعا و عاشورای حسینی در کتاب خاطراتش چنین آورده است:
یکشنبه ۳۰تیر۱۳۷۰(تاسوعای حسینی):
با هلیکوپتر به سد لتیان آمدیم. بچهها هم تا ظهر کمکم رسیدند. مهدی و فاطی نیامدند. هوای خوبی دارد. عصر همراه بچهها، خواستم اسکی روی آب یاد بگیرم. کمی دنبال قایق کشیده شدم. بدنم آمادگی برای چنین ورزشی ندارد. گرچه آسان است.
آب لتیان پایینتر از سطح آن در سال گذشته است. یک نفر چینی پیشبینی کرده است که ساعت۸ امروز زلزلهای به قدرت ۸/۶ریشتر در تهران روی خواهد داد. به همین خاطر بسیاری از مردم از تهران سفر کرده یا از خانه بیرون رفتهاند... آمدن ما به لتیان هم بیارتباط با این نیست. گرچه خودم اصلاً قبول ندارم فقط به خاطر بچهها آمدم.
دوشنبه ۳۱تیر۱۳۷۰(عاشورای حسینی):
امروز عاشورا است. تا ساعت هشت و نیم صبح خوابیدم. روز را به «استراحت» و انجام کارهایی که با خودم به «لتیان» برده بودم، گذراندم. نزدیک غروب به خانه برگشتم.
@didebane_enghelabak ak
اکبر هاشمی رفسنجانی راجع به گذران خود و خانواده اش در تاسوعا و عاشورای حسینی در کتاب خاطراتش چنین آورده است:
یکشنبه ۳۰تیر۱۳۷۰(تاسوعای حسینی):
با هلیکوپتر به سد لتیان آمدیم. بچهها هم تا ظهر کمکم رسیدند. مهدی و فاطی نیامدند. هوای خوبی دارد. عصر همراه بچهها، خواستم اسکی روی آب یاد بگیرم. کمی دنبال قایق کشیده شدم. بدنم آمادگی برای چنین ورزشی ندارد. گرچه آسان است.
آب لتیان پایینتر از سطح آن در سال گذشته است. یک نفر چینی پیشبینی کرده است که ساعت۸ امروز زلزلهای به قدرت ۸/۶ریشتر در تهران روی خواهد داد. به همین خاطر بسیاری از مردم از تهران سفر کرده یا از خانه بیرون رفتهاند... آمدن ما به لتیان هم بیارتباط با این نیست. گرچه خودم اصلاً قبول ندارم فقط به خاطر بچهها آمدم.
دوشنبه ۳۱تیر۱۳۷۰(عاشورای حسینی):
امروز عاشورا است. تا ساعت هشت و نیم صبح خوابیدم. روز را به «استراحت» و انجام کارهایی که با خودم به «لتیان» برده بودم، گذراندم. نزدیک غروب به خانه برگشتم.
@didebane_enghelabak ak
😡5👍1
Forwarded from دیده بان انقلاب
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💢فیلم/زنده آتش زدن بسیجی در ظهر عاشورا ۸۸
توسط فتنه گران ۸۸
خدا لعنت کند یزیدیان زمانه را
علمدار کجایی
ظهر عاشورا حرمت ارباب شکستند...
فراموش نمیکنیم
@didebane_enghelab
توسط فتنه گران ۸۸
خدا لعنت کند یزیدیان زمانه را
علمدار کجایی
ظهر عاشورا حرمت ارباب شکستند...
فراموش نمیکنیم
@didebane_enghelab
😭12❤2😡1
Forwarded from دیده بان انقلاب
⚫️هفت مصیبتِ شام از زبان امام سجاد علیه السلام
🔻 از امام سجاد علیه السلام پرسیدند سختترین مصائب شما در سفر کربلا کجا بود؟
▪️امام علیه السلام در پاسخ سه بار فرمودند: الشّام، الشّام، الشّام...
امان از شام!
🔻 در شام هفت مصیبت بر ما وارد آوردند که از آغاز اسیری تا آخر، چنین مصیبتی بر ما وارد نشده بود:
▪️۱.ستمگران در شام اطراف ما را باشمشیرها احاطه کردند و بر ما حمله مینمودند و در میان جمعیت بسیار نگه داشتند و ساز و طبل میزدند.
▪️۲.سرهای شهداء را در میان هودجهای زنهای ما قرار دادند. سر پدرم و سر عمویم عباس(علیه السلام) را در برابر چشم عمههایم زینب و ام کلثوم(علیها سلام) نگهداشتند و سر برادرم علی اکبر و پسر عمویم قاسم(علیه السلام) را در برابر چشمان خواهرانم سکینه و فاطمه میآوردند و با سرها بازی میکردند، و گاهی سرها به زمین میافتاد و زیر سم سُتوران قرار میگرفت.
▪️۳.زنهای شامی از بالای بامها، آب و آتش بر سر ما می ریختند، آتش به عمامهام افتاد و چون دستهایم را به گردنم بسته بودند نتوانستم آن را خاموش کنم. عمامهام سوخت و آتش به سرم رسید و سرم را نیز سوزاند.
▪️۴.از طلوع خورشید تا نزدیک غروب در کوچه و بازار با ساز و آواز ما را در برابر تماشای مردم در کوچه و بازار گردش دادند و میگفتند: «ای مردم! بکُشید اینها را که در اسلام هیچ گونه احترامی ندارند؟!»
▪️۵.ما را به یک ریسمان بستند و با این حال ما را در خانه یهود و نصاری عبور دادند و به آن ها میگفتند: اینها همان افرادی هستند که پدرانشان، پدران شما را (در خیبر و خندق و ...) کشتند و خانههای آنها را ویران کردند. امروز شما انتقام آنها را از اینها بگیرید.
▪️۶.ما را به بازار برده فروشان بردند و خواستند ما را به جای غلام و کنیز بفروشند ولی خداوند این موضوع را برای آن ها مقدور نساخت.
▪️۷.ما را در مکانی جای دادند که سقف نداشت و روزها از گرما و شبها از سرما، آرامش نداشتیم و از تشنگی و گرسنگی و خوف کشته شدن، همواره در وحشت و اضطراب به سر میبردیم ...
📕 تذکرة الشهداء ملاحبیب کاشانی
✍️دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔻 از امام سجاد علیه السلام پرسیدند سختترین مصائب شما در سفر کربلا کجا بود؟
▪️امام علیه السلام در پاسخ سه بار فرمودند: الشّام، الشّام، الشّام...
امان از شام!
🔻 در شام هفت مصیبت بر ما وارد آوردند که از آغاز اسیری تا آخر، چنین مصیبتی بر ما وارد نشده بود:
▪️۱.ستمگران در شام اطراف ما را باشمشیرها احاطه کردند و بر ما حمله مینمودند و در میان جمعیت بسیار نگه داشتند و ساز و طبل میزدند.
▪️۲.سرهای شهداء را در میان هودجهای زنهای ما قرار دادند. سر پدرم و سر عمویم عباس(علیه السلام) را در برابر چشم عمههایم زینب و ام کلثوم(علیها سلام) نگهداشتند و سر برادرم علی اکبر و پسر عمویم قاسم(علیه السلام) را در برابر چشمان خواهرانم سکینه و فاطمه میآوردند و با سرها بازی میکردند، و گاهی سرها به زمین میافتاد و زیر سم سُتوران قرار میگرفت.
▪️۳.زنهای شامی از بالای بامها، آب و آتش بر سر ما می ریختند، آتش به عمامهام افتاد و چون دستهایم را به گردنم بسته بودند نتوانستم آن را خاموش کنم. عمامهام سوخت و آتش به سرم رسید و سرم را نیز سوزاند.
▪️۴.از طلوع خورشید تا نزدیک غروب در کوچه و بازار با ساز و آواز ما را در برابر تماشای مردم در کوچه و بازار گردش دادند و میگفتند: «ای مردم! بکُشید اینها را که در اسلام هیچ گونه احترامی ندارند؟!»
▪️۵.ما را به یک ریسمان بستند و با این حال ما را در خانه یهود و نصاری عبور دادند و به آن ها میگفتند: اینها همان افرادی هستند که پدرانشان، پدران شما را (در خیبر و خندق و ...) کشتند و خانههای آنها را ویران کردند. امروز شما انتقام آنها را از اینها بگیرید.
▪️۶.ما را به بازار برده فروشان بردند و خواستند ما را به جای غلام و کنیز بفروشند ولی خداوند این موضوع را برای آن ها مقدور نساخت.
▪️۷.ما را در مکانی جای دادند که سقف نداشت و روزها از گرما و شبها از سرما، آرامش نداشتیم و از تشنگی و گرسنگی و خوف کشته شدن، همواره در وحشت و اضطراب به سر میبردیم ...
📕 تذکرة الشهداء ملاحبیب کاشانی
✍️دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😭5❤1
✅ منان رییسی نماینده مجلس با انتشار این عکس:این تصویر را با دقت بنگرید! تصویر به دار کشیدن آزادیخواهان تبریزی بدست لشگر قزاق روس در شهر تبریز! در چه روزی؟! در سال ۱۲۹۰ شمسی دقیقا در روز عاشورا و در حضور انبوه عزاداران حسینی!
از فرمانده روسها چنین نقل شده است که میترسیدم که آن جمعیت عظیم عزادار حسینی به آزادیخواهان مبارز تبریزی بپیوندند و در آن صورت چه بر سر ما می آمد!
اما افسوس که در همان زمان که روسها در حال بدار کشیدن آزادیخواهان و دلاوران تبریز بودند جمعیت عزادار فقط مشغول اشک و عَبرة بود و نه عِبرة!
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
از فرمانده روسها چنین نقل شده است که میترسیدم که آن جمعیت عظیم عزادار حسینی به آزادیخواهان مبارز تبریزی بپیوندند و در آن صورت چه بر سر ما می آمد!
اما افسوس که در همان زمان که روسها در حال بدار کشیدن آزادیخواهان و دلاوران تبریز بودند جمعیت عزادار فقط مشغول اشک و عَبرة بود و نه عِبرة!
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😭11
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🚨 بسیار مهم / شاید #آخرین_هشدار...!
⚠️ این ویدئوی ۳۰ ثانیهای، تحرکات لجستیک هوایی آمریکا در غرب آسیا تنها طی ۷ روز گذشته است (۲۰هزار بار تندتر شده)؛ روندی که ۷۶ روز است ۲۴ ساعته تکرار میشود!
🔺 بزرگترین ابر_عملیات لجستیک تاریخ
با تحلیل آماری، این فشردهترین پل هوایی (Airlift) آمریکا در تاریخ نظامی است که ابعاد آن حتی از جنگ ۲۰۰۳ عراق نیز فراتر رفته است.
🔺این حجم شگفتآور از پروازها، فراتر از یک جبران سادهی ذخایراست. تمام انبارها و زاغههای استراتژیک آمریکا در منطقه اصطلاحاً فوللود و درحال تکمیل ظرفیت نهایی هستند. ارتش آمریکا میلیاردها دلار هزینه را صرف یک تهدید توخالی یا آرایش ایذایی نمیکند؛ این یعنی آمادگی برای یک ضربه پیشدستانه، فلجکننده و احتمالا ورود زمینی!
🔺این کاروان متراکم از مسیر پایگاههای شرقی آمریکا و اروپا، انواع تسلیحات سنگین، پدافند (تاد و پاتریوت) و قطعات یدکی را به پایگاههای سنتکام (اسرائیل، اردن، عربستان، قطر و...) سرازیر کرده است.
🔺واشنگتن از فرصت تعلیقِ اقدام ایران در دوره آتشبس، برای بازیابی توان نظامی، بازسازی بانک اهداف و تمهید یک مواجه فراگیر استفاده کرد.
⚠️ این ویدئوی ۳۰ ثانیهای، تحرکات لجستیک هوایی آمریکا در غرب آسیا تنها طی ۷ روز گذشته است (۲۰هزار بار تندتر شده)؛ روندی که ۷۶ روز است ۲۴ ساعته تکرار میشود!
🔺 بزرگترین ابر_عملیات لجستیک تاریخ
با تحلیل آماری، این فشردهترین پل هوایی (Airlift) آمریکا در تاریخ نظامی است که ابعاد آن حتی از جنگ ۲۰۰۳ عراق نیز فراتر رفته است.
🔺این حجم شگفتآور از پروازها، فراتر از یک جبران سادهی ذخایراست. تمام انبارها و زاغههای استراتژیک آمریکا در منطقه اصطلاحاً فوللود و درحال تکمیل ظرفیت نهایی هستند. ارتش آمریکا میلیاردها دلار هزینه را صرف یک تهدید توخالی یا آرایش ایذایی نمیکند؛ این یعنی آمادگی برای یک ضربه پیشدستانه، فلجکننده و احتمالا ورود زمینی!
🔺این کاروان متراکم از مسیر پایگاههای شرقی آمریکا و اروپا، انواع تسلیحات سنگین، پدافند (تاد و پاتریوت) و قطعات یدکی را به پایگاههای سنتکام (اسرائیل، اردن، عربستان، قطر و...) سرازیر کرده است.
🔺واشنگتن از فرصت تعلیقِ اقدام ایران در دوره آتشبس، برای بازیابی توان نظامی، بازسازی بانک اهداف و تمهید یک مواجه فراگیر استفاده کرد.
❤1
🔺🖊حجت الاسلام دکتر نبویان نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:
🔴 مسئولان محترم مذاکرات:
مگر نگفتید بندهای ۱،۴،۵،۱۰،۱۱ پیششرط ادامهی مذاکرات است و تا عملی نشود، مذاکرات متوقف میشود.
این بندها کامل اجرایی و عملی نشده است.
چرا برای هفتهی آینده قرار مذاکراتی گذاشتید؟
#مطالبه
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔴 مسئولان محترم مذاکرات:
مگر نگفتید بندهای ۱،۴،۵،۱۰،۱۱ پیششرط ادامهی مذاکرات است و تا عملی نشود، مذاکرات متوقف میشود.
این بندها کامل اجرایی و عملی نشده است.
چرا برای هفتهی آینده قرار مذاکراتی گذاشتید؟
#مطالبه
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍7🔥1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️ حاج باقر قالیباف! سر بحث مذاکرات به ۴ تا کشور خیلی راحت بدون ماسک و کلاه رفت!
چی شده الان بین مردم خودمون ماسک و کلاه میزنه؟؟
🔻 ایشون خودشم میدونه کسی که مخالف نظر رهبری حرکت کنه بین مردم دیگه محبوبیتی نداره ولی برای حفظ جایگاه اجتماعی ش باید مجلس امام حسین بره و حتی سینه خیز هم به راهش ادامه خواهد داد...
اللهم جعل عواقب امورنا خیرا
قطعا عاقبت بخیر نخواهید شد
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
چی شده الان بین مردم خودمون ماسک و کلاه میزنه؟؟
🔻 ایشون خودشم میدونه کسی که مخالف نظر رهبری حرکت کنه بین مردم دیگه محبوبیتی نداره ولی برای حفظ جایگاه اجتماعی ش باید مجلس امام حسین بره و حتی سینه خیز هم به راهش ادامه خواهد داد...
اللهم جعل عواقب امورنا خیرا
قطعا عاقبت بخیر نخواهید شد
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍10
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💢بعد از پیمان صلح حدیبیه، مشرکان مکه "بند اول" صلح نامه یعنی ترک مخاصمه و جنگ را نقض کردند.
آن نقض چه بود؟
قبیله بنی خزاعه با مسلمانان و قبیله بنی بکر با قریش هم پیمان بودند، اما در جنگی که میان این دو قبیله رخ داد، مردانی از قریش به نفع بنی بکر، افرادی از بنی خزاعه را کشتند. این به معنای نقض صلح حدیبیه بود.
ابوسفیان شخصاً برای عذرخواهی به مدینه رفت، پیامبر روی از او برگرداند و هر چه تلاش کرد عذرش پذیرفته نشد و بزرگترینِ اشراف مکه با تحقیر فراوان به مکه برگشت...
بعد از آن، حضرت رسول با سپاهی به سمت مکه حرکت کرد، ابوسفیان متوجه بود که توان مقابله با ایمان مسلمین را ندارد و شهر را بدون جنگ تحویل حضرت محمد داد.
همان فتحی که خداوند در سوره فتح به او وعده داده بود:
«إِنَّا فَتَحْنا لَكَ فَتْحاً مُبِيناً»
آن نقض چه بود؟
قبیله بنی خزاعه با مسلمانان و قبیله بنی بکر با قریش هم پیمان بودند، اما در جنگی که میان این دو قبیله رخ داد، مردانی از قریش به نفع بنی بکر، افرادی از بنی خزاعه را کشتند. این به معنای نقض صلح حدیبیه بود.
ابوسفیان شخصاً برای عذرخواهی به مدینه رفت، پیامبر روی از او برگرداند و هر چه تلاش کرد عذرش پذیرفته نشد و بزرگترینِ اشراف مکه با تحقیر فراوان به مکه برگشت...
بعد از آن، حضرت رسول با سپاهی به سمت مکه حرکت کرد، ابوسفیان متوجه بود که توان مقابله با ایمان مسلمین را ندارد و شهر را بدون جنگ تحویل حضرت محمد داد.
همان فتحی که خداوند در سوره فتح به او وعده داده بود:
«إِنَّا فَتَحْنا لَكَ فَتْحاً مُبِيناً»
👍6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ادعای وقیحانه بسنت درباره معافیت تحریمی ایران
🔹وزیر خزانهداری آمریکا: معافیت تحریمهای نفتی ایران مانند دادن هویج به آنها است که هر لحظه میتوان آن را پس گرفت.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔹وزیر خزانهداری آمریکا: معافیت تحریمهای نفتی ایران مانند دادن هویج به آنها است که هر لحظه میتوان آن را پس گرفت.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😡1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️توهین و دروغ بستن میثم مطیعی به ملت مبعوث شده: باید در دهان شما انقلابی های منتقد زد/ به چه اجازه ای زیر باد کولر به فرماندهان نظامی (به علت مخالفت با رای رهبری) اننقاد میکنید/ آقای مطیعی! ملت مبعوث شده مثل شما بی حرمتی در مجلس امام حسین را بلد نیستند، وگرنه میکروفون را در دهانت خرد می کردند
🔹آقای مطیعی مغلطه نکنید، نیروهای میدانی و موشکی و بچه های پای لانچر و نیروهای امنیتی انقلابی هم همانند ملت مبعوث شده، مخالف زمین زدن نظر رهبری هستند، پشت سر نیروهای نظامی سنگر نگیرید. مطالبه گر اصلی تن ندادن به توافق به قاتلان رهبر شهید انقلاب همین بچه های موشکی و نظامی هستند.
🔹اتفاقا بیشتر انتقادهای ملت مبعوث شده از سیاسیون وفاقی است که شما از منبر امام حسین(ع) رفتار آنان در مخالفت با نظر رهبر انقلاب را با پیش کشیدن اسم فرماندهان نظامی توجیه می کنید.
✍مکشوفات
یالثاراتالخامنهای خونخواهیِ نصرالله
حجت الاسلام رحمت الله معظمی
🔹آقای مطیعی مغلطه نکنید، نیروهای میدانی و موشکی و بچه های پای لانچر و نیروهای امنیتی انقلابی هم همانند ملت مبعوث شده، مخالف زمین زدن نظر رهبری هستند، پشت سر نیروهای نظامی سنگر نگیرید. مطالبه گر اصلی تن ندادن به توافق به قاتلان رهبر شهید انقلاب همین بچه های موشکی و نظامی هستند.
🔹اتفاقا بیشتر انتقادهای ملت مبعوث شده از سیاسیون وفاقی است که شما از منبر امام حسین(ع) رفتار آنان در مخالفت با نظر رهبر انقلاب را با پیش کشیدن اسم فرماندهان نظامی توجیه می کنید.
✍مکشوفات
یالثاراتالخامنهای خونخواهیِ نصرالله
حجت الاسلام رحمت الله معظمی
👌7😐1
نقشه ۶۷۲ میلیون دلاری دولت ترامپ برای «حذف» اورانیوم ایران
🔹شبکه فاکس نیوز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت ترامپ بودجه هنگفتی را برای عملیات حذف اورانیوم غنیشده از ایران درخواست کرده است.
🔹رقم درخواستی دولت ترامپ، ۶۷۲ میلیون دلار عنوان شده و متقاضی بودجه، وزارت انرژی آمریکا است
🔹در توجیه بودجه درخواستی، اهدافی چون؛ انهدام مواد هستهای، بازرسیهای داخلی و پشتیبانی از راستیآزمایی آژانس عنوان شده است.
🔹این بودجه ذیل یک بسته بزرگتر قرار میگیرد که شامل بودجه ۸۰ میلیارد دلاری است و برای عملیات نظامی و بازسازی مهمات آمریکا تنظیم شده است.
🔹 این درخواست همزمان با مذاکرات فنی ایران و آمریکا بر سر جزئیات توافق هستهای مطرح شده است. این در حالیست که هنوز سرنوشت نهایی توافق درباره اورانیوم ایران مشخص نیست و در حال مذاکره است.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔹شبکه فاکس نیوز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت ترامپ بودجه هنگفتی را برای عملیات حذف اورانیوم غنیشده از ایران درخواست کرده است.
🔹رقم درخواستی دولت ترامپ، ۶۷۲ میلیون دلار عنوان شده و متقاضی بودجه، وزارت انرژی آمریکا است
🔹در توجیه بودجه درخواستی، اهدافی چون؛ انهدام مواد هستهای، بازرسیهای داخلی و پشتیبانی از راستیآزمایی آژانس عنوان شده است.
🔹این بودجه ذیل یک بسته بزرگتر قرار میگیرد که شامل بودجه ۸۰ میلیارد دلاری است و برای عملیات نظامی و بازسازی مهمات آمریکا تنظیم شده است.
🔹 این درخواست همزمان با مذاکرات فنی ایران و آمریکا بر سر جزئیات توافق هستهای مطرح شده است. این در حالیست که هنوز سرنوشت نهایی توافق درباره اورانیوم ایران مشخص نیست و در حال مذاکره است.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
❤1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥حقیقت وضعیت اقتصادی کشور در شرایط جنگ را از زبان اهلش بشنوید تا ببیند آیا واقعاً شرایط کشور آنقدر وخیم است که مجبوریم به توافق ذلتبار تن بدهیم؟!
نمیشد برای واردات خط اعتباری گرفت؟
نمیشد با استفاده از مرزهای زمینی، محاصره دریایی را دور زد؟
دکتر یزدیزاده، اقتصاددان منتقد دولت پاسخ میدهد
✍ احمد نبویان
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
نمیشد برای واردات خط اعتباری گرفت؟
نمیشد با استفاده از مرزهای زمینی، محاصره دریایی را دور زد؟
دکتر یزدیزاده، اقتصاددان منتقد دولت پاسخ میدهد
✍ احمد نبویان
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
❤4
ما #خونخواهان امام شهیدمان از جانفدایان حنظله تقاضا داریم:
نام کسانی را که در شهادت ایشان دخالت داشته اند را اعلام کنند تا منتقمان امام شهید در سراسر عالم به تکلیف الهی خود عمل کنند و قاتلان را بسزای عمل خویش برسانند تا قدمی در راه خونخواهی اباعبدلله علیهالسلام برداشته شود.
✍استاد عابدینی
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
نام کسانی را که در شهادت ایشان دخالت داشته اند را اعلام کنند تا منتقمان امام شهید در سراسر عالم به تکلیف الهی خود عمل کنند و قاتلان را بسزای عمل خویش برسانند تا قدمی در راه خونخواهی اباعبدلله علیهالسلام برداشته شود.
✍استاد عابدینی
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👏9
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
توافق با ایران بخشی از راهبرد تقویت دلار است
اسکات بسنت، وزیر خزانهداری آمریکا:
🔸سلطه دلار امری حیاتی است و اگر به اقدامات رئیسجمهور ترامپ در این زمینه نگاه کنید، میبینید که دولت جدید ونزوئلا معاملات خود را به دلار صورتحساب میکند. آنها در حال بازگشت به نظام دلاری هستند.
🔸همچنین در مذاکرات با ایران شاهد آن هستیم که ایرانیها مبادلات و معاملات خود را بر مبنای دلار صورتحساب خواهند کرد. بنابراین، تمام اقداماتی که ما انجام میدهیم در جهت تقویت جایگاه دلار است.
🔸دلار هرگز جایگاه خود را بهعنوان محور اصلی نظام پولی جهانی از دست نداده است، اما ما در حال تقویت این موقعیت هستیم.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
اسکات بسنت، وزیر خزانهداری آمریکا:
🔸سلطه دلار امری حیاتی است و اگر به اقدامات رئیسجمهور ترامپ در این زمینه نگاه کنید، میبینید که دولت جدید ونزوئلا معاملات خود را به دلار صورتحساب میکند. آنها در حال بازگشت به نظام دلاری هستند.
🔸همچنین در مذاکرات با ایران شاهد آن هستیم که ایرانیها مبادلات و معاملات خود را بر مبنای دلار صورتحساب خواهند کرد. بنابراین، تمام اقداماتی که ما انجام میدهیم در جهت تقویت جایگاه دلار است.
🔸دلار هرگز جایگاه خود را بهعنوان محور اصلی نظام پولی جهانی از دست نداده است، اما ما در حال تقویت این موقعیت هستیم.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😡1
🔺بازگشت نظارتهای آژانس به ایران از حمله مجدد آمریکا-اسرائیل خطرناکتر است
ترامپ و نتانیاهو که با دو جنگ وجودی و هزاران تن بمب سنگرشکن، نتوانستند محلهای دقیق ذخایر اورانیوم را پیدا و نابود کنند
با بازگشت آژانس به اهداف نهایی خود خواهند رسید
و با حمله اتمی کار را تمام خواهند کرد!
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
ترامپ و نتانیاهو که با دو جنگ وجودی و هزاران تن بمب سنگرشکن، نتوانستند محلهای دقیق ذخایر اورانیوم را پیدا و نابود کنند
با بازگشت آژانس به اهداف نهایی خود خواهند رسید
و با حمله اتمی کار را تمام خواهند کرد!
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👌7
فارن پالیسی: توافق ایران زمینه درگیریهای بیشتری را فراهم میکند
🔹شبیهترین توافق به تفاهمنامه فعلی ایران و آمریکا، برجام نیست؛ بلکه طرح صلح غزه در سال ۲۰۲۵ است. این توافق که با هدایت ترامپ شکل گرفت، در ابتدا با خوشبینی یک دستاورد دیپلماتیک به نظر میرسید که به یک جنگ فرسایشی و ویرانگر پایان میدهد. اما در واقعیت، به چارچوبی برای ادامه درگیریهای محدود تبدیل شد، نه به یک تعیینتکلیف واقعی.
🔹هیچیک از وعدههای طرح صلح ۲۰ مادهای ترامپ (از جمله بازسازی غزه) اجرایی نشده و پیشرفتی نداشته است. از زمان این آتشبس در اکتبر گذشته، عملیاتهای اسرائیل منجر به کشتهشدن بیش از ۱,۰۰۰ فلسطینی در غزه شده و اسرائیل بعضاً تحویل کمکها را محدود یا متوقف کرده است. این وضعیت برای طرفین درگیریهای کمشدتی را رقم زده است که نه صلح است و نه جنگ.
🔹صادقانهترین پیشبینی در حال حاضر این است که این درگیری نیز در طولانیمدت به طرق مختلف ادامه خواهد یافت.
🔹در این میان، رهبر جدید ایران به این نتیجه رسیده است که آمریکا فقط زبان زور را میفهمد و ایران باید در برابر آن ایستادگی کند و توانایی این کار را هم دارد.
🔹شبیهترین توافق به تفاهمنامه فعلی ایران و آمریکا، برجام نیست؛ بلکه طرح صلح غزه در سال ۲۰۲۵ است. این توافق که با هدایت ترامپ شکل گرفت، در ابتدا با خوشبینی یک دستاورد دیپلماتیک به نظر میرسید که به یک جنگ فرسایشی و ویرانگر پایان میدهد. اما در واقعیت، به چارچوبی برای ادامه درگیریهای محدود تبدیل شد، نه به یک تعیینتکلیف واقعی.
🔹هیچیک از وعدههای طرح صلح ۲۰ مادهای ترامپ (از جمله بازسازی غزه) اجرایی نشده و پیشرفتی نداشته است. از زمان این آتشبس در اکتبر گذشته، عملیاتهای اسرائیل منجر به کشتهشدن بیش از ۱,۰۰۰ فلسطینی در غزه شده و اسرائیل بعضاً تحویل کمکها را محدود یا متوقف کرده است. این وضعیت برای طرفین درگیریهای کمشدتی را رقم زده است که نه صلح است و نه جنگ.
🔹صادقانهترین پیشبینی در حال حاضر این است که این درگیری نیز در طولانیمدت به طرق مختلف ادامه خواهد یافت.
🔹در این میان، رهبر جدید ایران به این نتیجه رسیده است که آمریکا فقط زبان زور را میفهمد و ایران باید در برابر آن ایستادگی کند و توانایی این کار را هم دارد.