دیده بان انقلاب
13.4K subscribers
69.2K photos
55.9K videos
1.04K files
53.4K links
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب اسلامی

تاریخ تاسیس: ۹۴/۷/۳


دیده بان انقلاب در تلگرام، بله، ایتا ،سروش ،توئیتر :
@didebane_enghelab


اینستاگرام
https://www.instagram.com/didebane_enghelab
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 دکتر سید یاسر جبرائیلی:

"معلوم شد تحت ولایت کار نمی کردند"



شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
📌«عبرت‌گیری از عاشورا این است که نگذاریم روح انقلاب در جامعه منزوی و فرزند انقلاب گوشه‌گیر شود.»

رهبر شهید ۱۳۷۱/۰۴/۲۲


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍4
تهاتر پول بلوکه شده با غله #آمریکا؛ یعنی مفت‌فروشی #امنیت_غذایی به باج‌دهنده‌ای که نظارت کامل بر خرج پول ما دارد. #ذرت، #سویا، #یونجه و #گندم که اروپا هم ازش نمیخرد، قرار است سفره ما را پر کند؛ آن هم بدون نظارت، با محصولات تراریخته و در ازای نابودی کشاورز ایرانی. این نه معامله، که باج‌خواهی نرم است.

علیرضا غلامشاهی


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍2
پس نگرانی انقلابی ها و دلواپسان بیخودی نبود

🔴 آژانس انرژی
اتمی وارد می‌شود/ ادعای ترامپ و وَنس صحت داشت

به گزارش فارس توجه کنید:

🔹به گزارش خبرنگار فارس، بر اساس شنیده‌ها از متن تفاهمنامه مذاکرات هسته‌ای، نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صرفاً در مرحله پس از توافق نهایی تعریف شده است. بر اساس ماده ۸ این تفاهمنامه، در اجرای توافق جامع، یکی از گزینه‌های پیش‌رو برای مدیریت مواد هسته‌ای، رقیق‌سازی آنها در داخل ایران و زیر نظر آژانس خواهد بود؛ اما این مرحله، منوط به حل چهار موضوع کلیدی است: لغو کامل تحریم‌ها، ترسیم جزئیات بازسازی اقتصادی ایران، تعیین حدود و چارچوب خروج نیروهای آمریکایی از منطقه، و نهایی‌شدن پرونده هسته‌ای.

🔹منابع مطلع می‌گویند تا پیش از حصول توافق نهایی، ماده ۹ تفاهمنامه صراحت دارد که ایران هیچ تغییری در برنامه هسته‌ای خود اعمال نخواهد کرد. تفسیر ضمنی این بند آن است که سطح نظارت‌های فعلی آژانس نیز بدون دگرگونی ادامه می‌یابد؛ به این معنا که ایران همچون گذشته، دسترسی موردی به سایت‌های بوشهر و تهران را برای بازرسان فراهم می‌کند، اما اجازه ورود به سایر تأسیسات از جمله فردو، نطنز و اصفهان را نخواهد داد.

🔹در همین حال، دیپلمات‌های آگاه از روند مذاکرات تأکید دارند که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس که نامزدی دبیرکلی سازمان ملل را نیز در دستور کار دارد، در اظهارات اخیر خود تلاش دارد نقش بیشتری برای آژانس در این مرحله تعریف کند؛ اما موضع قاطع تهران، ادامه روند فعلی و رد هرگونه زیاده‌خواهی پیش از توافق نهایی است.

❇️ پ.ن: این بازرسی، اولاً فقط شامل بوشهر و تهران نیست بلکه فردو، نطنز و اصفهان هم به صورت آنلاین و آفلاین مورد نظارت آژانس خواهند بود. ثانیاً این بازرسی‌ها، حتی بازرسی از سایت بوشهر و تهران، خلاف قانون مجلس و عقلانیت سیاسی است و موجب خسارت بیشتر است. آژانس رسماً جاسوسی می‌کند و تمام اطلاعات را در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد.

داود مدرسی‌یان


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👌41
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥دکتر صمصامی:

🔹ما در سه ماهۀ پایانی سال گذشته ۲ جنگ داشتیم، یکی جنگ با دشمن خارجی و دیگری جنگ ارزی که خودمان (دولت) علیه خودمان (بخش تولید و معیشت مردم) انجام دادیم!

🔹به دلیل افزایش نرخ ارز رسمی، رشد تمام زیرگروه‌های بخش صنعت ما (غیر از دارو) در سال گذشته منفی و اقتصاد گرفتار رکود تورمی شده است.

🔹هنوز هم دولت و وزیر اقتصاد متوجه نشده که چرا این گرانی‌ها اتفاق افتاده و چه باید کرد!

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🟢 طرح جامع فریب و خنثی‌سازی استراتژیک

ابتدا به این ده مورد دقت کنید:
۱_ باز شدن تنگه هرمز
۲_ پر شدن ذخایر استراتژیک نفت امریکا و برخی کشورها از نفت کشورهای حاشیه خلیج فارس
۳_ ذخیره سازی کود شیمیایی عبوری از منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز و گذر از فصل کشت
۴_ عبور محموله های هلیوم از خلیج فارس
۵_ عبور محموله های گاز مایع خلیج فارس از تنگه هرمز
۶_ برگزاری انتخابات کنگره
۷_ برگزاری جام جهانی
۸_ به روز کردن نقشه های جنگی به قصد تصرف تنگه و پیدا کردن راه حل برای انهدام شهرهای موشکی ایران
۹_ تحویل یا رقیق کردن اورانیوم غنی شده ایران
۱۰_ تنفس برای جهان و غرب و در نهایت حمله مجدد و گسترده به ایران

بر اساس این ۱۰ مورد، اقدامات امریکا را در ۵ فاز می توان بررسی کرد:
فاز اول: خنثی‌سازی اهرم‌های فشار اقتصادی (موارد ۱ تا ۵)
در این مرحله، هدف امریکا سلب سلاح اقتصادی ایران است.
با باز کردن تنگه هرمز و تسهیل عبور محموله‌های نفت، گاز، هلیوم و کود، در واقع در حال تخلیه ریسک است و هدفی که دنبال میکند این است که می‌خواهد تمام کالاهایی که در صورت جنگ باعث بحران جهانی می‌شوند مثل کود شیمیایی که روی کشاورزی جهان اثر می‌گذارد یا هلیوم که در صنایع هایتک حیاتی است را از منطقه خارج کند. با این کار، امریکا سندرم ترس از گرانی نفت و گرسنگی را در کشورهای متحدش می‌کشد تا وقتی حمله می‌کند، هیچ دولتی در اروپا یا آسیا به دلیل ترس از اقتصاد، مانع او نشود.
فاز دوم: مدیریت پنجره‌های سیاسی و اجتماعی (موارد ۶ و ۷)
در این مرحله، هدف، تثبیت جبهه داخلی است.
اقدام احتمالی: استفاده از بازه زمانی انتخابات کنگره و جام جهانی برای ایجاد یک آرامش مصنوعی.
هدف: امریکا نمی‌خواهد در زمان انتخابات با هرگونه شوک نظامی یا اقتصادی روبرو شود. او این زمان‌ها را به عنوان بازه استراحت و بازسازی می‌بیند تا پس از عبور از این رویدادها، با یک جبهه سیاسی یکپارچه و بدون دغدغه انتخاباتی، وارد فاز نظامی شود.
فاز سوم:بازی دیپلماتیک و هسته‌ای (مورد ۹ - نکته کلیدی)
این مورد، پیچیده‌ترین بخش طرح است. چرا امریکا با فشارهای زیاد، می خواهد اورانیوم غنی‌شده ایران، تحویل داده شود یا رقیق گردد؟ دو تحلیل در اینجا میتوان ارائه کرد:
تحلیل اول تله آرامش:ایجاد این تصور در ایران که غرب به دنبال توافق است. با تشویق به رقیق کردن اورانیوم، آمریکا سعی می‌کند زمان خروج از وضعیت بحرانی را طولانی‌تر کند. یعنی می‌خواهد ایران را از لبه دستیابی به بمب دور کند تا امریکا فرصت کافی برای به‌روزرسانی نقشه‌های جنگی (مورد ۸) و تکمیل لجستیکش را داشته باشد.
تحلیل دوم (بهانه قانونی): اگر ایران اورانیوم را رقیق کند اما امریکا ادعا کند که روند به طور کامل و صادقانه انجام نشده، این موضوع تبدیل به یک بهانه قانونی و بین‌المللی برای حمله گسترده می‌شود به عنوان پاسخ به نقض توافقات.
در نتیجه در هر دو حالت، هدف این است که در لحظه حمله، پتانسیل هسته‌ای فعال ایران به حداقل برسد یا به عنوان بهانه‌ای برای حمله استفاده شود.
فاز چهارم:بهینه‌سازی ضربات جراحی (مورد ۸)
در حالی که جهان مشغول جام جهانی است و بحث‌های هسته‌ای در جریان است، امریکا در سکوت کامل روی دیتابیس نظامی خود کار می‌کند.
اقدام احتمالی:استفاده از ماهواره‌های نسل جدید و پهپادهای شناسایی برای یافتن دقیق‌ترین مختصات شهرهای موشکی.
هدف: امریکا می‌خواهد ضربه اول را به گونه‌ای بزند که تمام توان تلافی ایران (موشک‌ها) در همان دقایق اول نابود شود. به‌روزرسانی نقشه‌ها یعنی تبدیل کردن تخمین به قطعیت.
فاز پنجم:اجرای عملیات طوفان نهایی (مورد ۱۰)
پس از اینکه تمام تیک‌های این لیست زده شد، امریکا به وضعیتی می‌رسد که:
۱_اقتصاد: ذخایر نفت و کود پر است ترس از بحران اقتصادی صفر است.
۲_سیاست: انتخابات تمام شده دغدغه داخلی صفر است.
۳_هسته‌ای: اورانیوم رقیق یا منتقل شده تهدید فوری هسته‌ای کاهش یافته یا به بهانه تبدیل شده است.
۴_نظامی: نقشه‌ها به‌روز شده احتمال خطا در حمله به شهرهای موشکی به حداقل رسیده است.
در این لحظه، اقدام احتمالی امریکا حمله مجدد و گسترده است؛ حمله‌ای که نه یک درگیری محدود، بلکه یک عملیات برای تغییر رژیم یا نابودسازی توان دفاعی است، زیرا تمام متغیرهای بازدارنده را یکی پس از دیگری خنثی کرده است.
این ۱۰ مورد را می‌توان به عنوان یک الگوریتم جنگی دید. امریکا در این سناریو، ابتدا محیط را آماده می‌کند (نفت و کود)، سپس زمان را تنظیم می‌کند (انتخابات و جام جهانی)، بعد سلاح دشمن را مدیریت می‌کند (هسته‌ای)، سپس هدف را شناسایی می‌کند (نقشه‌های شهرهای موشکی) و در نهایت ضربه را می‌زند.
به زبان ساده، او ابتدا تمام بهای احتمالی جنگ را پرداخت می‌کند(از طریق ذخیره‌سازی و دیپلماسی کاذب)،تا در لحظه حمله،هیچ هزینه‌ای برایش باقی نماند و بتواند با حداکثر توان ضربه بزند.

✍️ مهدی حیدری
👌3
ترامپ قاتل گفته بود :

1️⃣ من می‌خواهم اسرائیل یک حمله دقیق به حزب‌الله انجام دهد و ما می‌توانیم در این کار به آنها کمک کنیم، یا بگذارم که سوریه این کار را انجام دهد.

اکنون دیده‌بان سوریه گزارش می دهد که :

2️⃣ تجمعات نظامی متراکم نیروهای سوری در مرز با لبنان و انتقال تسلیحات سنگین به حومه‌ی شهر "حمص"، جایی که نیروهای نظامی در "النزارية" و"حاويك" و"الفاضلية" و"تلكلخ"، روبروی شهرهای "هرمل" و "عکار" در شمال لبنان، متمرکز شده‌اند.

3️⃣ و همچنین، تقویت و استقرار نیروهای سوری، در دشت "الزبدانی" و "مضایا' در حومه غربی "دمشق" و در کوه‌های "قلمون" که بین "النبك" و"يبرود" و"قارة" و"فليطة" و"الجراجير"، امتداد یافته و به مناطق مرزی روبروی مناطق "بعلبک" و "هرمل" لبنان می‌رسد، در حال انجام است.



اینجوری تفاهم هم خراب نمیشه!!!!

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
یکمه دیگه هم درگیر مباحث مداح ها بشین تا این بحث هم از کنترل رسانه ایی خارج بشه ؛ تا مذاکرات هفته بعدی توافق نامه هم در رسانه های انقلابی بره زیر پوشش این بحث ابتر و انرژی این مرحله تون هم تلف اینها بشه؛ و بعد از سخنرانی ترامپ حول ریز مذاکرات، یادتون بیاد که باز گول خوردین.


🔶🔹اسماعیل احمدی


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اُستاد حسن رحیم پور اَزغدی:
تُف بر روزگاری که رهبر ما را شهید کردند و ما از صلح حرف میزنیم


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
2
آقای میثم مطیعی؛
تمام انحرافات و کارسازی‌هایی که در ۱۰۰ روز اخیر به نفع جریان وفاق انجام دادی یک طرف.

جابجاییِ مسأله‌ی اصلیِ اقدامِ خلافِ علی‌الاصولِ مسؤولانِ ارشد کشور و هماهنگ‌نَمایی با رهبری با یک مسأله‌ی دسته‌چندمِ نقد فرماندهان نظامی که مشخص هم نیست چقدر واقعیت داشته باشد یک طرف.

اگر اولی را فراموش کنیم جابجایی مسائل اصلی و فرعی را فراموش نخواهیم کرد.

اینکه با تندخویی و توودهنی زدن به فرزندان انقلاب که بخش عمده‌ی نقدشان به تصمیم‌گیران سیاسی است و نَه به فرماندهان نظامی، بخواهی برای برخی شخصیت‌هایی که به آنان وابستگی داری حاشیه‌ی امن ایجاد کنی را بر پیشانی‌ات ثبت خواهیم کرد.

این دیگر فحش به فلانی و بهمانی نیست که بگوییم سلیقه‌ی سیاسی است. این جابجایی یک مسأله کلان و تأثیرگذار بر سرنوشت انقلاب با یک مسأله‌ی دسته‌چندم است که تازه همان هم معلوم نیست چقدر اتفاق افتاده.

جالب است که با اعلام نظر علی‌الأصول رهبر انقلاب حتّی یک تلنگر کوچک هم نخورده‌ای. و همچنان با سر به همان مسیری که می‌گفتید همه چیز با رهبری هماهنگ است ادامه می‌دهی.

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
توصیه آصفی سخنگوی پیشین وزارت خارجه به تیم مذاکرات؛ پاسخ ادعاهای ونس با «منبع آگاه» کافی نیست!

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 اظهارات جدید کامران غضنفری، نماینده تهران خطاب به پزشکیان/ از تهدید به استعفا تا جلوگیری از پاسخ نظامی نیروهای مسلح به باکو!

چرا زمانی که ۲ ناو جنگی آمریکایی وارد تنگه هرمز شدند و نیروهای مسلح قصد انهدام آنهارا داشتند گفتید که درصورت انهدام ناو های آمریکایی از ریاست جمهوری استعفا خواهید داد؟!

🔸چرا بدون اجازه رهبری آتش‌بس را پذیرفتید؟ همانگونه که در جنگ ۱۲ روزه آتش‌بس را پذیرفتید و اسرائیل را از نابودی نجات دادید، اینبارهم با پذیرش آتش‌بس آمریکا و اسرائیل را از ضربات موشک‌های ما نجات دادید!

🔸شما نامه گستاخانه و بی‌ادبانه ۲۹ فروردین خطاب به رهبری را امضا کردید/ در این نامه مدعی شدید تاب‌آوری جامعه ضعيف شده و گفتید ادامه این وضعیت(جنگ) مانع جدی ادامه خدمت در این جایگاه(ریاست جمهوری) است!

🔸آقای پزشکیان به خوبی میدانید رژیم الهام علی‌اف صهیونیست هم در ماجرای ترور شهید رئیسی و هم در جنگ ۱۲ روزه همدست آمریکا و اسرائیل بود اما چرا زمانی که نیروهای مسلح ما میخواستند درس پشیمان کننده‌ای به باکو بدهند جلوی این کار را گرفتید؟!

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍41
واقعا مایه تاسف عمیق است که آقای دکتر قالیباف خطاب به دیکتاتور باکو گفته شما در روزهای جنگ کنار ما ایستادید. آیا ایشان از همکاری نظامی و اطلاعاتی باکو با اسرائیل در کودتای دی ماه و دو جنگ اخیر علیه ایران اطلاع ندارد؟ در این موارد که حتی نمایندگان مختلف مجلس هم اظهارنظر کرده اند!! ایشان اطلاع ندارد که رژیم صهیونیستی همکاری های گسترده نظامی و اطلاعاتی و اقتصادی و امنیتی با باکو دارد و در برخی نقاط مرزی باکو با ایران مستقر است. آقای قالیباف از همکاری سایبری باکو با اسراییل، حضور عمیق موساد در سازمان امنیت باکو، تبدیل باکو به مرکز دستکاری هویتی و فرهنگی و مذهبی و تمدنی استان های آذری نشین ایران و به خصوص تبریز بی خبر است؟ ایشان نمی داند مؤمنان باکو تا چه حد برای عزاداری در محرم در عذاب هستند و امسال حتی روضه خوان های درباری نیز اجازه برگزاری مراسم محرم را نداشتند؟ ایشان نمی داند وقتی چند نفر معدود خواستند برای همدردی با ایران در جریان جنگ اخیر و شهادت رهبری معظم جلوی سفارت ایران در باکو گل بگذارند پلیس باکو ریخت جلوی درب خانه آنها و برق منازلشان را قطع کرد؟

آیا آقای قالیباف از فتنه کریدور جعلی زنگزور و تلاش برای خفگی ژئوپلتیک ایران با طراحی آمریکا و انگلیس و اسرائیل و اجرای باکو و ترکیه بی اطلاع است؟ آیا رئیس مجلس ایران نمی داند تکمیل این کریدور ایران را با سیلی از تکفیری ها، تجزیه طلبان پانترک، نیروهای ناتو، منافقین خلق و .... همسایه خواهد کرد و هدف تجزیه ایران از شمال غرب است؟

چرا هر بار مسئولی از ایران به باکو می رود چنین تعارفات بی اساسی را تکه پاره می کند و باعث می‌شود علیف حس کند می تواند با ایران گستاخانه تر برخورد کرده و به جای عذرخواهی بابت غلط های قبلی، برای غلط های اضافی بیشتر نقشه بکشد؟ چرا این فرد را که تا بن دندان ضدایرانی فکر می کند و خود را به تسلیحاتی کاملا متناسب با درگیری با ایران مجهز کرده، به طمع می اندازید و این تصور را در او تقویت می کنید که هر چقدر هم نسبت به ایران جسارت کند، باز هم آزادی عمل خواهد داشت؟

همه لطف!! علیف همدستی با اسرائیل برای حمله به ظرفیت های کریدوری و نظامی مشترک بین ایران و روسیه در دریای کاسپین و نابودی آنها بوده تا ایران بخش ناچیزی از نیازهای خود را از مسیر ترانزیتی باکو تأمین کند و ما قطعا در آینده نزدیک هزینه دردناک این وابستگی مشکوک را خواهیم پرداخت.

متاسفانه بارها در این مورد تذکر داده شده، ولی ظاهرا گوش شنوایی وجود ندارد. شک نکنید در جنگ بعدی یکی از مسیرهای تجاوز زمینی احتمالی آمریکا و اسرائیل به ایران از خاک باکو است. البته ایران هر روز زیرساخت های محل تجمع گروه های تجزیه طلب کرد را بمباران می کند، چون آنها در ایران لابی ندارند و لابی پانترک علیف هم همه توجهات را به سمت کردستان عراق سوق داده. ولی فتنه بسیار بزرگی از سمت باکو که لانه اسرائیل شده نیز ایران را تهدید می کند و هر چه دیرتر این واقعیت درک شده و برای خنثی کردن آن اقدام شود، ایران هزینه بیشتری خواهد پرداخت!

«Ehsan_Movahedian»


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
با نظام چیکار داری؟
به تو انتقاد دارم

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👌4
با رهبری هماهنگ شده است...

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دختر من تا یک ماه پیش می‌گفت میخوام برم آمریکا انیمیشن‌سازی کنم، الان «مرگ بر آمریکا» رو می‌مفهمه


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♨️شام غریبان پارسال و امسال دو تن از نوگلان شهید شجره طیبه میناب💔

📌علی و مهیا سالاری بهمراه مادرشان خیلی مظلومانه به شهادت رسیدند🥀

✍️راستی، انتقام و خونخواهی رهبر جهان اسلام که به جای خود، اما ذهنمان درگیر است و قلبمان می‌سوزد که چطور برخی دلشان آمد بجای انتقام این بچه‌های معصوم و مظلوم، بروند آن تفاهم‌نامه کذایی را با یزید زمان امضا کنند و بجای خون‌بها، وعده یونجه و ذرت از قاتل بی‌رحم بگیرند؟!

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😭5
نان از بیگانگان نخوریم


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👌32
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🩸درس عاشورا #ایستادن و #تسلیم_نشدن است

«حسين بن على» در دنیایی از دین دفاع کرد که در آن تنها بود. بزرگان بنی‌هاشم و آقازادگانِ اسلام با حسین(ع) همراهی نکردند. تا لحظه آخر اگر تصمیم می‌گرفت تسلیم شود، یزیدی‌ها حاضر بودند با او بسازند، اما تسلیم نشد. کسی گمان نکند با پایان جنگ، مبارزه با کفر و استکبار تمام شد. مبارزه ایمانی با دشمنی که اسلام را تحمل نمی‌کند ادامه دارد.


🎙 رهبر شهید انقلاب


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در فتنه‌ی مداحان که در سال ۱۴۰۵ شکل گرفت، رفوزه‌ترین چهره‌ی سرشناس در میان مداحان [ از نگاه من ] «میثم میطعی» بود. از نوشابه باز کردنش برای بی‌حجاب‌ها گرفته تا یقه‌درانی‌اش بر سر مومنین و دلواپسان.
چهره اثرگذاری که مُفت اعتبارش را باخت.
👍8🤔2🥴1