🍏کانال 🍎 سـرتخت🍏
1.31K subscribers
6.1K photos
1.17K videos
124 files
145 links
اخبار روز سرتخت📰
مطالب آموزنده📑


لطفا از ارسال پست سیاسی خودداری فرمایید

آی دی ادمین اصلی جهت ارسال هرگونه پیشنهاد یا انتقاد
👇👇👇👇👇
@ayavarisartakht
Download Telegram
یاد باد آن خاطرات رنگ رنگ
آن رفاقت‌های زیبا و قشنگ

مهربانی‌های خوش رنگ و سپید
نسترن‌های جوان زیر بید

یاد باد آن خنده‌های مست مست
زندگی‌ با هرچه بود و هرچه هست

آب بازیهای بی‌ حد و حدود
خاک بازی با همان خاکی که بود

یاد باد آن قصه ی مادر بزرگ
قصه ی بزغاله و چوپان و گرگ

پیرهن‌های قشنگ گل گلی‌
کفش‌های کوچک مریم گلی‌

قهر‌های ما دمی پایان نداشت
آشتی‌ هامان سر و سامان نداشت

زیر چتر رز همه بی‌ ادعا
خاله بازی بود سرگرمی ما

وقت بازی گاه مادر می‌‌شدیم
گاه شوهر گاه کودک می‌‌شدیم

با همان زنبیل کوچک گاه گاه
می‌خریدیم از مغازه نان و آه

ما چه ایام عزیزی داشتیم
از خوشی‌ چیزی فرو نگذاشتیم

با پر پروانه بازی کیف داشت
مرگ هر پروانه صدها حیف داشت

بستن گنجشک زخمی ساده بود
چسب زخم کوچکی آماده بود

سیب و گردو، گاه آلو توی ظرف
چشمکی می‌زد به ما بی‌هیچ حرف

وای، گاهی بود دعوا کار ما
مادرم می‌‌کردمان از هم جدا

یاد دارم کوچه‌مان پر سایه بود
یک درخت نارون در خانه بود

یادمان باشد کجا بودیم ما
سر خوش و مست و رها بودیم ما

رفت آن ایام خوبِ مهربان
خاطرات کودکی با ما بمان

@dowrehamysartakht
4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
قلب که سن و سال نمی‌شناسد،
شکستنی است.
هر جا و هر وقت که آزار ببیند،
می‌شکند.

کسی را با تحقیر داشته‌هایش ویران نکنید.
شاید آنچه دارد،
تمام دلخوشی زندگی‌اش باشد.
هر چند که در نظر تو کم و ناچیز و بی ارزش باشد.

و یادت باشد...
ملاک ارزش گذاری انسان‌ها،
نه شغلشان است.
نه مدرک تحصیلی شان،
و نه ثروت و زیبایی شان.

بلکه این قلبی پاک و اخلاق والایشان است
که به آنها ارزش می‌دهد.

@dowrehamysartakht
👏3
جملاتی زیبا

💎یاد گرفتم این بار که دستانم یخ کرد، دستان کسی را نگیرم!
جیب هایم مطمئن ترند.

💎دنیا رو می بینی؟ حرف حرف میاره، پول پول میاره، خواب خواب میاره. ولی محبت، محبت نمیاره!

💎کاش همه می‌دانستن دل بستن به کلاغی که دل دارد، بهتر است از طاوسی که زیبایی دارد.

💎کاش می‌شد انگشت را تا ته حلق فرو کرد و بعضی دلبستگی‌ها را یکجا بالا آورد.

💎وفاداری آدم ها رو زمان اثبات می‌کنه نه زبان.

💎زندگى به من آموخت : که هيچ چيز از هيچ كس بعيد نيست.

💎این جمله رو هرگز فراموش نکن : «برای دوستت دارم بعضی ها»؛ "مرسی" هم زیاد است.

@dowrehamysartakht
زندگی در میان نعمت‌های نادیده

🏠مردی از خانه‌ای که در آن سکونت داشت زیاد راضی نبود، بنابراین نزد دوستش در یک بنگاه املاک رفت و از او خواست کمکش کند تا خانه‌اش را بفروشد، بعد از دوستش خواست تا برای بازدید خانه مراجعه  کند.
دوستش به خانه مرد آمد و بر مبنای مشاهداتش، یک آگهی نوشت و آن را برای صاحبخانه خواند.

خانه‌ای زیبا که در باغی بزرگ و آرام قرار گرفته، بام سه گوش، تراس بزرگ مشرف به کوهستان، اتاق‌های دلباز و پذیرایی و ناهارخوری وسیع، کاملا دلخواه برای خانواده‌های بچه‌دار.

صاحب خانه گفت دوباره بخوان! مرد اطاعت کرد و متن آگهی را دوباره خواند و صاحب‌خانه گفت: این خانه فروشی نیست!
در تمام مدت عمرم می‌خواستم جایی داشته باشم مثل این خانه‌ای که تو تعریفش را کردی، ولی تا وقتی که تو نوشته‌هایت را نخوانده بودی نمی‌دانستم که چنین جایی دارم.

⚡️خیلی وقت‌ها نعمت‌هایی را که در اختیار داریم را نمی‌بینیم چون به بودن با آنها عادت کرده‌ایم، مثل سلامتی، مثل نفس کشیدن، مثل دوست داشتن، مثل پدر، مادر، خواهر و برادر، فرزند، دوستان خوب و خیلی چیزهای دیگه که بهشون عادت کردیم.

💥قدر داشته‌های خود را بدانیم.

@dowrehamysartakht
1
🌺🍃🍁🍃🍂🍃🍁🍃🍂🍃

بیایید قدری از خودمان تعریف کنیم .

قهرمانان بی مدال:

ما قهرمانان بی مدالی بودیم که هرگز ما را بالای سکویی نبردند و مدال افتخاری بر گردنمان نیاویختند.
کسی ما را تافته جدا بافته تربیت نکرد و تا مدرسه بدرقه نشدیم و پشت در مدرسه با ماشین به استقبالمان نیامدند.

خودمان تنها به مدرسه رفتیم و ثبت‌نام کردیم و آخر سال هم کارنامه  گرفتیم .
در هیچ کلاس فوق برنامه‌ای ثبت‌نام نشدیم.
به کلاس موسیقی و استخر و زبان و کامپیوتر و...نرفتیم.

بازی‌های ما و خوشگذرانی های ما در کوچه برگزار شد.
ماهنوز با هم بازی‌هایمان رفیقِ شفیق مانده‌ایم.

در خانه کسی در جستجوی معدل و نمرات ما نبود و حتی بعضی از والدین نمی دانستند فرزندشان در چه پایه‌ای تحصیل می‌کند؟

برای ادامه تحصیل نیز راه آسانی پیش‌رو نداشتیم. در آن سال‌ها روستای سرتخت تنها تا کلاس پنجم ابتدایی مدرسه داشت و بسیاری از ما ناچار بودیم برای ادامه تحصیل به شهرهای کرمانشاه و کامیاران برویم و دوری از خانواده را در سنین کم تجربه کنیم.

ما نسلی بی توقع و پر بازده بودیم و هیچگاه بارمان را بردوش کسی تحمیل نکردیم.

کمتر خواسته‌ای بود که به آن برسیم و آرزوهای ما  لابه‌لای روزهای شلوغ زندگی گم‌ شد.

ما نسلی بودیم‌ که بی سر و صدا و بی توقع و کم هزینه بزرگ شدیم و همیشه کمک حال خانواده بودیم .

زنده بودیم و گذران زندگی کردیم و ازدواج کردیم.

نسلی شدیم که فرزندانمان را حمایت کردیم.
کوله پشتی هایشان را بردوش گرفتیم و بدرقه شان کردیم و به استقبالشان تا مدرسه رفتیم.

فرزندانمان را غرق در مهر و مهرورزی کردیم.‌

چندین ‌مهارت به آنها آموختیم و در کلاسهای متعدد ثبت‌نام شان کردیم.
ما فرزندانمان را نابغه تربیت کردیم و باز هم برای خودمان کاری نکردیم.
ما نسلی مهربان و مسئول بودیم که مهرورزی را تمام کردیم و مادران و پدرانمان را به خانه سالمندان نسپردیم و علاوه بر بار زندگی خودمان ، آنها را نیز تا آخرین لحظه درحد توانمان حمایت کردیم.‌

راستی ما چگونه این‌چنین مسئولیت‌پذیر شدیم؟

مسئولیت‌پذیر هستیم و هنوز، با شور و شوق و پر تلاش زندگی می‌کنیم و دنیا زیر پاهای ما می‌چرخد.
دلتنگ می‌شویم، خسته می‌شویم، اما نامهربان نمی‌شویم و مسئولیت هایمان را ترک نمی‌کنیم.

@dowrehamysartakht
1
شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

درود بر شما

یکی از دوستان تعریف می‌کرد سال ۱۳۷۸ خواهرم با پسری دندانپزشک که اهل تنکابن بود و در آن برهه، دوران سربازی اش را در کرمانشاه می‌گذراند ازدواج کرد

بعد از ازدواج همگی خواهر و برادرها، تصمیم گرفتیم برای دیدن آنها به تنکابن برویم قرار گذاشتیم برای پرهیز از نگرانی با مینی بوس مسافرت کنیم و سفر بیشتر خوش بگذرد در میانه‌های مسیر داماد بزرگ خانواده که می‌خواست ما را شگفت زده کند گفت: فردا ناهار همگی میهمان من هستید در هتل رامسر.

نزدیکی‌های ظهر به رامسر رسیدیم قبل از رفتن به محوطه هتل، لباس‌های رسمی خودمان را پوشیدیم و با غرور در هتل رامسر قدم بر می‌داشتیم از شانس بد ما رستوران رزرو مراسمی بود حدود هفتاد تا هشتاد نفر که جشن عقدی در آن برگزار بود و صاحب مجلس، خواسته بود رستوران خصوصی باشد و کسی را نپذیرند هر چه اصرار کردیم مدیریت رستوران به ما اجازه ورود نداد.

این اتفاق آنچنان داماد بنده خدا ما را،  به هم ریخت که عصبانیت خودش را با لعنت به هرچی سرمایه دار، داد زد هنوز حرفش تمام نشده بود که راننده مینی بوس با سرعت به سمت داماد ما حمله‌ور شد ما که از فرط ناراحتی دمق بودیم واکنش راننده را نمی‌دانستیم کجای دلمان بگذاریم هاج و واج به هم نگاه می‌کردیم که این دعوا بخاطر چی اتفاق افتاد بعد از آنکه آن مرد دیوانه را جدا کردیم پدرم با ناراحتی راننده را به سمتی کشید و خواست دلیل این دعوا را برایش توضیح دهد راننده گفت : بابا داماد شما بی‌ادب است حرمت مرا حفظ نمی‌کند و دارد در حضور من به سرمایه دارها ناسزا می‌گوید نفهمیدیم چه رابطه‌ای بین ایشان و سرمایه دارها هست که باعث دلخوری‌اش شده، با وساطت پدرم و به حرمت دوستش که راننده را معرفی کرده بود کاری کردیم که با هم روبوسی کنند وقتی کرمانشاه آمدیم پدرم نزد دوستش می‌رود و شرح ماوقع را برایش تعریف می‌کند دوستش با خنده جواب می‌دهد که ایشان در یکی از روستاها چند هکتار زمین دیم دارد بیشتر از بقیه، مردم آنجا بنا به احترام صدایش می‌زنند سرمایه دار!

گاهی وقت‌ها، از درون پیله‌ای که در اطراف ما تنیده شده باید بیرون بیاییم و مراقب باشیم حرف‌هایی که به ظاهر از روی احترام است ما را فریب ندهد.

در پناه خدا باشید

مهندس رضا شهبازی

@dowrehamysartakht
2👌2
به نام آنکه باقی‌ست

مرگِ زودهنگام عزیزِ جانمان، دکتر امیرحسین تنها، داغی سنگین بر دلمان نشاند که تحمل آن جز به مددِ مهر و همراهیِ شما خوبان ممکن نبود.

امروز که به روزهایِ سختِ پس از پروازِ او می‌نگریم، حضورِ پرمهرِ شما در مراسم خاکسپاری، هفتم و چهلم، و با ابراز همدردی‌هایتان —چه در فضای حقیقی و چه مجازی— برای ما چراغی از امید و مرهمی بر این دل‌های بی‌قرار بوده است. درکِ اینکه در این اندوه، تنها نیستیم، بزرگترین دلگرمیِ ماست.

صمیمانه دستِ تک‌تک شما را به نشانه سپاس می‌فشاریم و از خداوندِ مهربان می‌خواهیم که سایه‌ی سلامتی بر سرتان مستدام باشد و عمرتان به شادی و عزت بگذرد؛ باشد که فرصتی فراهم شود تا محبت‌های بی‌دریغتان را در روزهای روشنِ زندگی جبران کنیم.

با سپاسِ فراوان

خانواده داغدارِ تنها سرتختی

@dowrehamysartakht
3
⚫️⚫️انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تأسف و تأثر فراوان باخبر شدیم آقای حسین سلیمی فرزند مرحوم برزو سلیمی دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

کانال سرتخت ضمن عرض تسلیت به خانواده معزای سلیمی، برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال رحمت الهی و آرامش ابدی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی و طول عمر با عزت خواستار است.

به اطلاع می‌رساند مراسم تشییع و خاکسپاری جوانمرگ حسین سلیمی متعاقباً از طریق کانال سرتخت اطلاع رسانی می‌گردد.

@dowrehamysartakht
😭3
📢 قابل توجه باغداران محترم سرتخت

با توجه به افزایش فعالیت آفت کنه در باغات و خسارت‌های احتمالی به درختان و محصولات باغی، از تمامی باغداران عزیز درخواست می‌شود در اسرع وقت نسبت به بازدید باغات و انجام سمپاشی و  مبارزه اصولی با این آفت اقدام نمایند.

حفظ سلامت باغات، تضمین‌کننده محصولی بهتر و آینده‌ای پربارتر برای همه باغداران عزیز خواهد بود.

با سپاس

ارسال: آقای جواد حجازی

@dowrehamysartakht
1
🍏کانال 🍎 سـرتخت🍏 pinned «⚫️⚫️انا لله و انا الیه راجعون با نهایت تأسف و تأثر فراوان باخبر شدیم آقای حسین سلیمی فرزند مرحوم برزو سلیمی دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت. کانال سرتخت ضمن عرض تسلیت به خانواده معزای سلیمی، برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال رحمت الهی و آرامش…»
⚫️ اعلامیه

به مناسبت درگذشت جوانمرگ حسین سلیمی مراسم تشییع و خاکسپاری آن مرحوم در روز یکشنبه ۱۴۰۵/۳/۳۱ از ساعت   ۱۰:۳۰ صبح در باغ فردوس کرمانشاه به طرف آرامستان روستای سرتخت و مجلس ختم نیز در همان روز از ساعت ۴ الی ۵:۳۰ بعدازظهر در مسجد امیرالمومنین (ع) روستای سرتخت طبق اعلامیه فوق برگزار می‌گردد.

روحش شاد و یادش گرامی

@dowrehamysartakht
3😭1
⚫️ اعلامیه چهلمین روز

به مناسبت چهلمین روز درگذشت شادروان مشهدی قهرمان عسگری مجلس یادبودی فردا دوشنبه ۱۴۰۵/۴/۱ از ساعت ۴ الی ۶ بعدازظهر بر سر مزار آن مرحوم واقع در باغ فردوس کرمانشاه طبق اعلامیه فوق برگزار میگردد.

روحش شاد یادش گرامی

@dowrehamysartakht

@sartakht1404 روبیکا
شما چه تحصیل کرده باشی چه نباشی
چه توپر باشى چه اسكينى، چه ورزش كنى چه نكنى، چه سفيد باشى چه سبزه، چه به خودت برسی چه نرسی، چه خوب غذا بخورى چه بد، چه انرژیت مثبت باشه چه منفی، چه مستقل باشی چه نباشی، چه روتین منظم داشته باشی چه بی برنامه باشی، چه مهمونی بری چه بشینی تو خونه
اصلاً هركارى كنى ...
هميشه، تاكيد مى كنم هميشه، آدم‌هایی پیدا می‌شن که از تو ایراد بگیرن، قضاوتت کنن، یا به هر شکلی بخوان حس بدی بهت منتقل کنن 
پس عمرت رو صرف راضی کردن بقیه نکن
آدمی که دنبال ایراد گرفتن باشه، دلیلش رو پیدا می‌کنه!

@dowrehamysartakht

@sartakht1404
2👏1
📢اطلاعیه

بدین‌وسیله به اطلاع کلیه اهالی محترم روستای سرتخت می‌رساند، با توجه به افزایش دمای هوا و احتمال بروز آتش‌سوزی در مراتع، مزارع و پوشش گیاهیِ طبیعت روستا، رعایت موارد زیر از سوی همگان ضروری است:

۱- از روشن کردن هرگونه آتش در مراتع، حاشیه مزارع و مناطق دارای علف خشک جداً خودداری شود.

۲- از رهاسازی ته‌سیگار، کبریت، زغال و سایر مواد آتش‌زا در طبیعت اکیداً پرهیز گردد.

۳- در صورت استفاده ضروری از آتش، قبل از ترک محل، از خاموش شدن کامل آن اطمینان حاصل شود.

۴- در صورت مشاهده دود، شعله یا هرگونه مورد مشکوک، موضوع فوراً به دهیاری، شورای اسلامی یا مراجع ذی‌ربط اطلاع داده شود.

۵- هرگونه اقدام به آتش زدن گَوَن بر خلاف قوانین محیط زیست بوده و متخلفین از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

بدیهی است حفظ منابع طبیعی، مراتع و اراضی کشاورزی وظیفه‌ای همگانی بوده و همکاری کلیه اهالی محترم در پیشگیری از حوادث احتمالی، ضروری و مورد انتظار است.

دهیاری / شورای اسلامی روستای سرتخت

@dowrehamysartakht

@sartakht1404
👍2
کم گوی و به جز مصلحت خویش مگوی
چیزی که نپرسند، تو از پیش مگوی

از آغاز دو گوش و یک زبانت دادند
یعنی  که دو بشنو و یکی بیش مگوی!

#خواجه_نصیرالدین_طوسی
‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎

@dowrehamysartakht
👈 در گورستان:

🔹 بر مزار بی خانه ای نوشته بودند:
شکر خدا بالاخره صاحبِ خانە و مکان خویش شدم.

🔹 بر سنگ قبر فقیری نوشته بودند:
پا برهنه به دنیا آمدم، پابرهنه زیستم و پا برهنه به آخرت برگشتم.

🔹 روی سنگ ثروتمندی خواندم:
همه کس را با پول راضی کردم، اما فرشته‌ی مرگ را نتوانستم راضی کنم.

🔹 بر مزار دلشکسته ای چنین نگاشته شده بود:
قیامتی هست، تلافی می کنم.

🔹 بر گور جوانی چنین خواندم: 
یکدیگر را نیازارید. به خدا قسم پشیمان خواهید شد.

🔹 بر قبر کودکی نوشته بودند:
خوشحالم بزرگ نشدم تا به درنده ای تبدیل شوم.

🔹 بر مزار مادری نگاشته بودند:
تو رو خدا مواظب بچه‌هایم باشید.

🔹 بر قبر دیوانه‌ای نوشته بودند:
هوشیار به دنیا آمدم، هوشیار زیستم، اما بخاطر رفتارهایتان خودم را به دیوانگی زده بودم.

🔹بر سنگ قبر دکتری چنین خواندم:
همه چیز چاره و درمانی دارد غیر از مرگ!

🔹دنیا مزرعه‌ی آخرت است. به عاقبت خود بیندیشیم که چه کاشته‌ایم، چون به جز آن درو نخواهیم کرد...

🔸 از مکافاتِ عمل غافل مَشو
🔸 گندم از گندم بروید جو ز جو
‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎

@dowrehamysartakht
3
⚫️ اعلامیه

به مناسبت هفتمین روز درگذشت جوانمرگ حسین سلیمی مجلس یادبودی در روز پنجشنبه ۱۴۰۵/۴/۴ از ساعت ۲ الی ۳ بعدازظهر بر سر مزار آن مرحوم واقع در آرامستان روستای سرتخت طبق اعلامیه فوق برگزار می‌گردد.

روحش شاد و یادش گرامی

@dowrehamysartakht
تقدیر و تشکر

بسمه تعالی
بدین‌وسیله از تمامی سروران، بستگان، دوستان و آشنایان گرانقدری که از شهرستان‌های کرمانشاه، کامیاران، سنقر و همچنین روستاهای سرتخت، سنگ سفید، سربرزه، روستاهای بخش بیلوار و سایر مناطق، با حضور ارزشمند خود در مراسم تشییع، خاکسپاری، مجالس ترحیم و هفتم جوانمرگ حسین سلیمی موجب تسلی خاطر و التیام آلام خانواده داغدار شدند، صمیمانه قدردانی و سپاسگزاری می‌نماییم.
همچنین از تمامی عزیزانی که به هر نحو، از طریق تماس تلفنی، ارسال پیام در فضای مجازی، ابراز همدردی و دلجویی نمودند و نیز از بزرگوارانی که در دوران بستری و درمان عزیز سفر کرده‌مان در بیمارستان با حضور، پیگیری، همراهی و زحمات خود در کنار خانواده بودند، نهایت تشکر و امتنان را داریم.
در این روزهای تلخ، محبت و همدلی شما عزیزان روشنایی‌بخش دل‌های غمگین ما و مایه دلگرمی خانواده سوگوار بود.

از خداوند متعال برای همه شما سلامتی، عزت، سربلندی و طول عمر با برکت مسئلت داریم.

«امیدواریم خداوند متعال فرصت دهد تا در مراسم شادی و خیر شما عزیزان، جبران محبت‌ها و زحماتتان را بنماییم.»

از طرف خانواده‌ داغدار سلیمی

@dowrehamysartakht
2