🍏کانال 🍎 سـرتخت🍏
1.32K subscribers
6.11K photos
1.17K videos
124 files
145 links
اخبار روز سرتخت📰
مطالب آموزنده📑


لطفا از ارسال پست سیاسی خودداری فرمایید

آی دی ادمین اصلی جهت ارسال هرگونه پیشنهاد یا انتقاد
👇👇👇👇👇
@ayavarisartakht
Download Telegram
✔️باشگاه بایرن‌مونیخ این‌گونه عید نوروز را تبریک گفت

▪️پرافتخارترین باشگاه فوتبال آلمان عید نوروز را تبریک گفت.

@dowrehamysartakht
فصل عاشقی🎼🍃🎼🍃🎼

🍃🌸 بیا تا دعا کنیم برای هم
فرصت مرور این خاطره هاست
فصل سبز و عاشقی و دلدادگی
غبار و از دلهای هم پاک کنیم

💚 @dowrehamysartakht
💎 امروز شروع کن...

🌸💚💚🌸
🌸 "راضی باش" به هر چی اتفاق افتاد که
اگه خوب بود زندگیتو "قشنگ" کرد و اگه بد بود تو رو "ساخت"

"مدیون باش" به همه آدمای زندگیت که
خوباش بهترین "حسارو" بهت میدن و بداش بهترین "درسارو"

"ممنون باش" از اونی که بهت یاد داد همه شبیه "حرفاشون" نیستن و همیشه همونجوری که میخوای "پیش نمیره"

زندگی همینقدر ساده ست...

🍃🌸🍃🌸🍃
💚 @dowrehamysartakht
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🍃🍃
آب زنید راه را
این که نگار می‌رسد
مژده دهید باغ را
بوی بهار می‌رسد . .

👤 #مولوی

@dowrehamysartakht
ساعت رسمی کشور در ساعت ۲۴ روز اول فروردین یعنی امشب، یک ساعت به جلو کشیده می‌شود
@dowrehamysartakht
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
متولدین فروردین ماه تولدتان مبارڪ🍰
میلادت
اےدوست مبارڪ باشد🎊
پیوستہ🎈
دلت شاد سعادت باشد
هرسبزه
سبزرنگ بهارت باشد
چـشـم🎀
شـادےنگارت باشد

@dowrehamysartakht
🎼عیدی من یادت نره..

این آهنگو بذارید زنگ موبایلتون، هرجا عیددیدنی میرید، با اون یکی خطتون این یکی رو بگیرید صداش در بیاد😁👌


@dowrehamysartakht
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
‌بـهار را ببین
چگونه از خود می‌تکانَد
برگ‌های فرسوده را
تو هم جوانه‌ای بزن
سبـز شو، بـهـار
ادامه‌ لبخندهای تو خواهد بود

زندگیتون بهاری و زیبـا

🍃🌸 @dowrehamysartakht
🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸
🌸🍃
🌸
یک دقیقه تأمل

ﺗﺎﺣﺎﻻ ﺩﻧﺪﻭﻧﭙﺰﺷﮑﯽ ﺭﻓﺘﯿﻦ؟
ﺍﻭﻝ ﺩﮐﺘﺮ ﭼﻨﺪ ﺗﺎ ﺳﻮﺯﻥ ﻣﯿﺰﻧﻪ ﺗﻮ ﻟﺜﻪ ﺗﻮﻥ،ﺑﻌﺪ ﺍﻭﻥ ﻣﺘﻪ ﺭﻭ ﻣﯿﮕﯿﺮﻩ ﺩﺳﺘﺶ...
ﺑﻌﻀﯽ ﻭﻗﺘﺎ ﺍﺯ ﺷﺪﺕ ﺩﺭﺩ ﺩﺳﺘﻪ ﻫﺎﯼ ﺻﻨﺪﻟﯽ ﺭﻭ ﻣﺤﮑﻢ ﻓﺸﺎﺭ ﻣﯿﺪﯾﻢ ﻭ ﺍﺷﮏ ﺗﻮ ﭼﺸﻤﺎﻣﻮﻥ ﺟﻤﻊ ﻣﯿﺸﻪ...
ﭼﺮﺍ ﻧﻤﯿﺰﻧﯿﻦ ﺗﻮ ﮔﻮﺷﺶ؟
ﭼﺮﺍ ﺩﺍﺩ ﻭ ﻫﻮﺍﺭ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﯿﺪ؟
ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺩﺭﺩ ﺭﻭ ﺗﺤﻤﻞ ﮐﺮﺩﯾﺪ، ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺳﻮﺯﻥ ﻭ ﺁﻣﭙﻮﻝ ﻭ ﻣﺘﻪ ﻭ ﺍﻧﺒﺮ ﻭ...
ﺧﻮﺏ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﮐﻨﯿﺪ ﺑﻬﺶ!
ﭼﺮﺍ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﯿﺪ؟
ﺗﺎﺯﻩ ﮐﻠﯽ ﻫﻢ ﺍﺯﺵ ﺗﺸﮑﺮ ﻣﯿﮑﻨﯿﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﯾﻢ ﺑﯿﺎﯾﻢ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻣﯿﮕﯿﻢ:
ﺁﻗﺎﯼ ﺩﮐﺘﺮ ﺑﺒﺨﺸﯿﺪ ﻭﻗﺖ ﺑﻌﺪﯼ ﮐﯽ هست؟!
ﻧﻤﯽﺧﻮﺍﯼ ﺧﺪﺍ ﺭﻭ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﯾﻪ "ﺩﻧﺪاﻧﭙﺰﺷﮏ" ﻗﺒﻮﻝ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯽ...؟
ﺑﻪ ﺩﮐﺘﺮ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﭼﻮﻥ ﻣﯽ ﺩﻭﻧﯿﻢ ﺍﯾﻦ ﺩﺭﺩ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﺩﺍﺭﻩ
ﻭ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻣﯿﺸﻪ، ﻣﯿﺪﻭﻧﯿﻢ ﯾﻪ ﺣﮑﻤﺘﯽ ﺩﺍﺭﻩ، خب ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﺣﮑﯿﻤﻪ...
ﺍﺻﻼ ﻗﺒﻼ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺩﮐﺘﺮ ﻣﯽ ﮔﻔﺘﻨﺪ ﺣﮑﯿﻢ...
ﯾﻌﻨﯽ ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﺣﮑﻤﺖ ﺍﺳﺖ.
ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺭﺩ ﻭ ﺭﻧﺠﯽ ﺭﻭ ﺗﻮ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﺎ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩ، ﺍﺯﺵ ﺗﺸﮑﺮ ﮐﻨﯿﻢ، ﺑﮕﯿﻢ ﻧﻮﺑﺖ ﺑﻌﺪﯼ ﮐﯽ ﻫﺴﺘﺶ؟
ﺭﻧﺞ ﺑﻌﺪﯼ؟
ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﮕﻮ ﻣﺪﺭﮎ ﺧﺪﺍ ﺭﻭ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﺪﺍﺭﯼ؟
ﺣﺘﯽ ﻗﺪ ﯾﻪ " ﺩﻧﺪاﻥ ﭘﺰﺷﮏ "؟
ﯾﺎﺩﺕ ﻧﺮﻩ ﺍﻭﻥ ﺧﯿــﻠﯽ ﻭﻗﺘﻪ که ﺧﺪﺍﺳﺖ...
صلاح و خوبی ما رو بهتر از همه میخواد... بهش اعتماد کنیم و خودمون رو بسپاریم به آغوشش..
@dowrehamysartakht
🌸
🌸🍃
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸🍃
🍃💚🍃💚🍃💚🍃


تو که باشی
همه‌ی ثانیه‌ها،
ساعت‌ها
از همین روز،
همین لحظه
همین دم، عیدند!

@dowrehamysartakht
Hesse Aghesghi
Hamed Homayoun
🌷🎼🎼🎼🎼🌷
محکم کن
خندهایت را روی لبانت
تا پاکن های این روزگار
به همین راحتی ها
از پسِ پاک کردنش بَرنَیایند !


‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎💚 @dowrehamysartakht 🌸عید تون مبارک
بهترین آدم‌های زندگی...
همان هایی هستند که وقتی کنارشان می نشینی چایی ات سرد میشود و دلت گرم...

@dowrehamysartakht
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
‍ بچه ها با خيالِ کفش و لباسِ نو،چشمانشان را مي بندند
زن ها با فکرِ عوض کردنِ فرش و رنگِ مبلِ جديدشان،
مردها با محاسبه ي هزينه هاي شبِ عيد و کارهايِ نيمه تمامشان!
اما فروردين که از نيمه بگذرد،
طرحِ فرش و رنگ مبل از مُد مي افتد و
کفش و لباسِ نو از چشم،
هزينه ها و کارهاي نيمه تمام هم احتمالا تمام مي شود!
ماهي ها مي ميرند و سبزه ها پلاسيده مي شوند...
روي ديوارها و شيشه ها باز گرد و خاک مي نشيند و
هفت سين ها کم کم جمع مي شود... اين هارو گفتم که بدانيد،
اگر هفت سينتان يک سين هم کم داشته باشد،ايرادي ندارد!

اگر لباستان فلان مارک و مبلتان فلان طرح هم نباشد،آسمان به زمين نمي آيد جانم...
خارج کنيد خودتان را ازدورِ اين رقابتِ چشم و هم چشمي ها...
شادي هايتان را به اين ماديات بي دوام گره نزنيد...
بگذاريد کودکانمان ياد بگيرند که
سالِ نو چيزي نيست جز حالِ خوبِ کنارهم بودن!
جز وقتي که در کنارِ هم مي گذرانيم.
احساسِ خوشبختي داشتن با ماديات هنر نيست،
اگر ميانِ همين اندک داشته هايتان هم،با هم مهربان بوديد ،برويد و ميانِ مردم خوشبختيتان را جار بزنيد!

اگر تصميم گرفتيد امسال را بيشتر کنارِهم باشيد و بيشتر لبخند بزنيد، آن وقت است که
شکوفه هاي خوشبختي در دلتان جوانه مي زند
و حال و هوايِ زندگيتان بهاري مي شود...! لبخند بزنيد به ترکِ ديوارتان!
شايد شکوفه اي ميانش منتظرِ جوانه زدن باشد!

@dowrehamysartakht

🌱 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
تصمیم بگیرید که شاد باشید.

شادبودن حالتی است که به دستور مغز صورت می گیرد، بطوری که می توانید حتی در مواقعی که تمامی شرایط بر علیه شماست نیز، لبخند بر لبانتان جاری باشد.

این اصل را به یاد داشته باشید که اگر تمامی آسمان را ابر فرا گیرد بازهم می توان روزنه ای به سمت نور و روشنایی در میان آنها یافت.
لبخند بخشی از شاد بودن است که می تواند شادی را برای دیگران نیز به ارمغان بیاورد،
چرا که زمانی که شما لبخند می زنید ، اطرافیانتان نیز به طور ناخودآگاه مجبور به لبخند زدن می شوند.

@dowrehamysartakht