کمپین معلولان
11K subscribers
5.58K photos
1.58K videos
420 files
3.49K links
کمپین معلولان ۱۳۹۵_۱۴۰۳. سه دستاورد عمده: #تصویب_لایحه_معلولان و اختصاص ردیف و افزایش بودجه سالانه. پیروزی در دیوان عدالت اداری و پرداخت معوقات ماده ۲۷ #قانون_معلولان برای تعدادی از شاکیان
Download Telegram
کمپین معلولان
ضرب و شتم #معلولان در مرکز توانبخشی #یاسوج منبع: تویتر خانم زهرا نژاد بهرام 👈 http://yon.ir/V2lbl #کمپین #ضرب_و_شتم #معلولان #یاسوج @dscampaign
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به ضرب و شتم معلول ذهنی میلاد بهره‌بر در مرکز توابنخشی یاسوج واکنش نشان داد و گفت: ضرب و شتم معلول ذهنی در مرکز توانبخشی یاسوج در حد یک ادعا است و صحت و سقم آن در دست بررسی است.


وی عنوان کرد: سازمان بهزیستی به عنوان متولی دفاع از حق معلولان شاکی مرکز توانبخشی یاسوج شده و هم اکنون پیگر مقدمات کار از طریق مراجع متولی از جمله پزشکی قانونی هستیم.

موسوی‌امجد ابراز کرد: در صورت صحت ضرب و شتم معلول یاسوجی توسط کارکنان مرکز توانبخشی موضوع در کمیسیون ماده 26 طرح و با فرد متخلف برخورد و مرکز نیز تعطیل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مراکز توانبخشی در اختیار بخش خصوصی بوده و سازمان بهزیستی تنها نقش نطارتی دارد.

به گزارش تسنیم برخی از رسانه‌ها با انتشار عکسی مدعی شدند معلول میلاد بهره‌بر توسط کارکنان مرکز توانبخشی یاسوج مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.


#کمپین #ضرب_و_شتم #معلولان #یاسوج
@dscampaign
تیم #والیبال_نشسته #زنان ایران برای اولین بار در تاریخ، جواز حضور در مسابقات جهانی رو به دست آورد.
با شکست دادن قزاقستان سوم آسیا شدند @dscampaign
کمپین معلولان
نامه_کمپین_به_ریاست_صدا_وسیما.pdf
پیام نگهبان:
طبق برنامه از پیش اعلام شده در تاریخ دهم تیرماه 96 به سازمان صدا و سیما واقع در تهران خیابان جام حم جهت تحویل نامه کمپین مراجعه نمودم ,بعلت عدم مناسب سازی پله های ورودی دبیرخانه سازمان شخصا نتوانستم نامه را تحویل بدهم لذا زحمت تحویل نامه به عهده راننده گرامی افتاد و موقع برگشتن فقط یک شماره تلفن بدون هیچ رسید اداری و شماره پیگیری همراه آورد که گویا روال عادی سازمان صدا و سیما چنین است. در هر صورت قرار است جهت پیگیری تماس حاصل شود و نتیجه متعاقبا اعلام خواهد گردید.
تیم ملی پاراتکواندو مردان ایران در مسابقات آسیایی به میزبانی کره جنوبی به مقام اولی این مسابقات رسید.
#کمپین #پاراتکواندو #معلولان
@dscampaign
📔بوکتاب تهران: سه‌شنبه بدون پول و مدرک بهتون #كتاب قرض ميدم و هر وقت دلتون خواست برگردونيد.

#کمپین #بوکتاب #تهران
@dscampaign
ملولان پر سودا


آمدیم,بالاخره آمدیم ,هر چند دیر اما با کوله باری از برنامه برای آینده آمدیم

تلگرام سوارمان کرد و در ایستگاههای شهرها و روستاها یارانمان را یافتیم
باورمان نمیشد آنهمه یار را یکجا ببینیم اما دیدیم.

دلمان پر بود از درد جسم و ذهن ,دردهایمان را که بهم گفتیم روحمان آرام شد اما سرمان پر بود از بیشتر بودن و چگونه بودن.

با حرکت راه نمایان شد

اندک اندک یاران پیوستند و برای اولین بار در تاریخ, اجتماعی عظیم به گستردگی مرزهای پهناور سرزمینمان با همان تنوع قومی تشکیل شد.

یکدل و یکصدا منافع مشترکمان را زمزمه کردیم و دیدیم چقدر مشترک بودیم و بی خبر از هم,بهم رسیدیم و عهد کردیم برسانیم صدای خاموشمان را از کنج عزلت تحمیل شده به گوش و جان مردمان نیک پندار


ملولیم از نگرش خیریه ای و صدقه ای
ملولیم از نگرش سیاسی و تبعیض ناشی از آن
ملولیم از نگرش دلسوزانه دولتمردان ,وزراء و مدیران و معاونین و کارمندان بجای اجرای صحیح قوانین
ملولیم از عدم شمارشمان در سرشماریهای رسمی و تصویب لوایح و برنامه های توسعه کشور بدون لحاظ پر جمعیت ترین اقلیت کشور
ملولیم از سازه های ناهموار !
ملولیم از حمل و نقل دسترس‌ناپذیر
ملولیم از عدم دسترسی به امکانات عمومی
ملولیم از عدم اجرای قوانین مدنی و بین المللی
ملولیم از خلا قوانین برابر سازی فرصتها

متفق و متحد و منسجم در پی احقاق حقوق مان هستیم,حقمان زندگی ست همراه با فرصتهای برابر

اگر جسم و روان در قیاس با دیگران دچار تفاوت صوری ست ,چه باک ؟ملال آنجاست که نگرش سنتی,پزشکی,فرهنگی,سیاسی برای تبرئه کردن خود, ما را با حکم غیابی محکوم کرده.

حال تو بگو انسانی که حق انسان دیگر را به هر دلیل نادیده میگیرد و نمیدهد معلول است یا ما که به حکم پروردگار و طبیعت اندکی یا بسیار در جسم و ذهن با او متفاوتیم؟ کدام عمدی و غیر انسانی ست؟

دچار تبعیض هستیم با عزیزانی که فقط دلیل معلولیتشان متفاوت است.

اکنون گله ای نیست ,گذشته ها گذشت,اما از یاد نخواهیم برد.

آمده ایم که بمانیم ,حتی اگر جامعه سختمان گیرد ,جایی برای معلولیت باز خواهیم کرد در این اجتماع,سرمان پر ز سوداست, قرنها خاموشی را تدریجا بزبان خواهیم راند.

معتقدیم انسانها با هم برابرند در روی زمین و هیچ فضیلتی به همدیگر ندارند جز نزد پروردگار خویش.

فرصتها باید برابر باشد و تا رسیدن به فرصتهای برابر از هیچ کوشش و تلاش مدنی دریغ نخواهیم کرد.

آری به اتفاق جهان توان گرفت.

حمایتمان کنید تا یارانمان را بیابیم و با آگاهی مطالبه گر حقوقمان باشیم.

بهروز مروتی

#کمپین #ملولان_پر_سودا #معلولیت #معلولان
@dscampaign
مددجویان بهزیستی پشت در‌های بسته دریافت خدمات توان‌بخشی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه موازی کاری دستگاه ها مانع از خدمات رسانی بهینه به معلولان می شود،گفت: به دلیل نبود اعتبارات لازم مددجویان بسیاری پشت درهای بهزیستی برای دریافت خدمت هستند.

علی رستمیان درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص اظهارات معاون امورتوان بخشی سازمان بهزیستی مبنی براینکه 70 هزاربیمارروانی به دلیل مشکلات اعتباری پشت درهای این این سازمان هستند،گفت: درکمیسیون اجتماعی بارها عملکرد بهزیستی درخصوص خدمات رسانی به معلولان و مددجویان این سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، ضمن اینکه ماموریت های بسیاری تاکنون درجهت نظارت بر سرفصل های گوناگون بهزیستی ازجمله ارایه خدمات به بیماران روانی انجام شده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه آمار مطرح شده درخصوص افراد منتظر برای دریافت خدمات توان بخشی به طور کامل صحیح است، افزود: متاسفانه به دلیل نبود اعتبار و توان مالی سازمان بهزیستی توانایی ارایه خدمات را به این تعداد افراد ندارند، بنابراین لازم است دولت در سال آینده اعتبارات و منابع مورد نیاز برای سازمان بهزیستی را دراولویت افزایش قرار دهد.

وی با بیان اینکه اعتبارات و منابع سازمان بهزیستی برای ارایه خدمت به هیچ عنوان کافی نیست، تصریح کرد: متاسفانه نبود منابع کافی سبب شده مددجویان تحت پوشش بهزیستی و حتی خانواده این افراد درشرایط قابل قبولی زندگی نکنند و حتی درتامین ابتدایی ترین نیازهای روزانه زندگی و داروهای موردنیاز برای درمان دچار مشکل شوند، هرچند که عملکرد سازمان بهزیستی تاکنون درارایه خدمات تا حدودی قابل قبول بوده؛ اما در خصوص موارد دیگری مانند کودکان کار، فرزندان طلاق و سایر چالش های اجتماعی اقدامات درحد استاندارد نبوده است.

رستمیان با تاکید براینکه ارتقاء کیفیت خدمات رسانی به معلولان نیازمند افزایش اعتبارات و منابع است،گفت: نمی توان بدون افزایش اعتبار به خدمت رسانی معلولان امیدوار بود، بنابراین عملکرد سازمان بهزیستی دربرخی سرفصل ها ضعیف و قابل قبول نیست؛ ضمن اینکه کم کاری ها ناشی از تداخلات کاری میان دستگاه های اجرایی ودولتی است؛ زیرا همه برای اخذ اعتبار پیش رو و پیشقدم هستند اما در انجام مسئولیت ها تنها سازمان بهزیستی سعی دارد که به وظیفه خود به درستی عمل کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه کمیسیون اجتماعی به دنبال ساماندهی وظایف و تفکیک وظیفه میان دستگاه ها درامورمعلولان است، افزود: بسیاری از دستگاه ها در سایرآسیب های اجتماعی موازی کاری دارند، به عنوان مثال وزارت کشور، نیروی انتظامی، معاونت اجتماعی شهرداری، بهزیستی و سازمان زندان ها متولی پیگیری مشکلات هستند که دربخش های مختلف وظیفه ها به درستی عمل نمی شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،معاون امورتوان بخشی سازمان بهزیستی،گفت: 70 هزاربیمار روانی پشت درهای بهزیستی به علت مشکلات اعتباری قرار دارند.
#کمپین #توانبخشی #معلولیت #معلولان
@dscampaign
کمپین معلولان
با سلام و احترام؛ 📢مراحل مورد نیاز برای آمادگی آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی؛ 1- ثبت نام با توجه به شرایط مندرج در دفترچه راهنمای استخدام تا پایان ساعت 24 روز یکشنبه 11تیر . 2- نامه معلولیت رو از سازمان بهزیستی شهرستان محل سکونت گرفته و به صندوق پستی سازمان…
با سلام و احترام؛
قابل توجه معلولان محترم متقاضی استخدام چهارمین آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی:
طبق بند 1 تذکرات مهم مندرج در صفحه 8 دفترچه راهنمای آزمون مذکور، قبول شدگان نهایی آزمون باید دارای مدرک 7 گانه ICDL باشند و به دستگاه قبول شده ارائه بدن ، پس در طول یکسال انجام مراحل استخدام ، داوطلبان استخدام به دنبال گرفتن مدرک 7 گانه ICDL باشند.
متقاضیان می توانن در طی یکسال مراحل استخدام هر گونه سوالی یا مشکلی داشتن به شماره تلگرامی بنده 09194831452. یا @Msolouki پیام بدن یا تماس داشته باشند.
Forwarded from بانک اطلاعات مناسب‌سازی | بام
⛔️ معلولین در تهران باید در پرش از روی موانع تخصص پیدا کنند!

پروفسور سایمون بل، پژوهشگر حوزه شهری و استاد دانشگاه ادینبورگ انگلستان:
من ساکن شهر ادینبورگ هستم، در این شهر دسترسی به فضای باز برای تمامی افراد از جمله سالمندان و معلولان کاملا امکان پذیر و جزئیات به دقت بررسی شده است. موتورسوارها و رانندگان اتومبیل‌ها به هیچ‌وجه وارد پیاده‌رو نمی‌شوند و تمامی پیاده‌روها دارای یک رمپ مخصوص جهت عبور معلولان است، ولی من در کمال تعجب دیدم که در شهر تهران در ابتدای بسیاری از پیاده‌روها موانعی کار گذاشته شده تا موتورسوارها و ماشین‌ها امکان ورود نداشته باشند. هر چقدر فکر کردم که معلولان چطور از این موانع عبور می‌کنند به نتیجه نرسیدم. همچنین در پیاده‌روها سنگفرش‌هایی تعبیه شده برای هدایت نابینایان، ولی به هیچ وجه اصول اجرایی بین‌المللی در آن به کار نرفته است.

🤔 منبع: https://goo.gl/KSu5WC

#شهرمناسب #مناسب_سازی #تهران
🌐 وبسایت: www.monasebsazi.com
♿️ کانال تلگرام: @monasebsazi
irannewspaper46105.pdf
188 KB
گزارش روزنامه ایران :
📃راه ناهموار تحصیل برای دانش آموزان معلول

#کمپین #تحصیل #معلولیت #معلولان
@dscampaign
📣توجه توجه 📣 توجه توجه 📣 توجه 📣 توجه

🔰نظر به درخواست و استقبال دوستان علاقمند به فرآگیری زبان انگلیسی و با مساعدت جناب استاد وکیلی ,گروه آموزش زبان انگلیسی کمپین برای عزیزان تاسیس گردید.🔰

📢چنانچه تمایل دارید در این کلاسها شرکت کنید خواهشمندیم از طریق لینک زیر فرم اولیه را پر نموده تا نسبت به دعوت شما اقدام گردد. با تشکر

(حتی عزیزانی که در آزمون تعیین سطح شرکت نکرده بودند)

لینک فرم 👈 http://drvakily.ir/about/info.php

♿️کمپین پیگیری تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان♿️

@dscampaign
طرح استخدام دورکاری #معلولان متخصص

ارسال رزومه 👈 info@hamtavan.com

#کمپین #استخدام #دورکاری #معلولان
@dscampaign
⁉️چرا هیچ آمار رسمی از تعداد ناشنوایان ایرانی نداریم؟

سلامت نیوز:این که آمار دقیقی از ناشنوایان ایرانی نداریم، بخوبی نشان می‌دهد‌ مشکلات این گروه از جامعه تا چه حد مغفول مانده است. اکرم سلیمی، مدیرعامل انجمن خانواده ناشنوایان ایران به زوایای مختلف مشکلات ناشنوایان اشاره می‌کند و درخواست دارد همه رسانه‌ها، صدای ناشنوایانی باشد که می‌خواهند خواسته‌هایشان را به گوش جامعه و مسئولان برسانند.

به گزارش سلامت نیوز،جام جم نوشت: او عقیده دارد که چون ناشنوایان نمی‌توانند دغدغه‌هایشان را به شکل معمول مطرح کنند، همین موضوع باعث شده مشکلات آنها کمتر دیده شود و به همین دلیل درخواست می‌کند رسانه‌ها، صدای مظلومیت ناشنوایان باشند. گفت‌وگوی جام‌جم با این فعال حقوق ناشنوایان را از نظر می‌گذرانید.


عمده دلیلش به این برمی‌گردد که ناشنوایان را چندان جدی نگرفته و در نتیجه نیازی ندیده‌اند که آمار دقیقی از ناشنوایان داشته باشند.

فکر می‌کنید به طور تخمینی، هم‌اکنون چند هزار معلول ناشنوا در کشور داشته باشیم؟

نمی‌توان آمار دقیقی گفت، چون کار میدانی علمی و دقیقی انجام نشده است، اما می‌توانیم تخمین بزنیم حدود یک میلیون ناشنوا و کم‌شنوا در کشور زندگی می‌کنند.

فکر می‌کنید جامعه و مسئولان تا چه حد از مشکلات این گروه یک‌میلیون نفری آگاه هستند؟

ناشنوایان ایرانی در میان دیگر معلولان ایرانی، گروه فراموش‌شده‌تری هستند، چون نه خودشان می‌توانند صدایشان را به گوش جامعه و مسئولان برسانند و نه خیلی‌ها حوصله شنیدن آنها را دارند. از طرفی، آنها انتقاداتشان را صریح و بدون تعارف زبانی معمول بیان می‌کنند که همین صراحت زیاد گاهی کار دستشان می‌دهد و باعث می‌شود عمدا نادیده گرفته شوند.

از طرفی، تهیه سمعک و شرکت در جلسات گفتار درمانی و تربیت شنیداری هم هزینه‌های مضاعفی روی دست خانواده‌های دارای کودک ناشنوا می‌گذارد که از دولت انتظار داریم در تامین این هزینه‌ها، این گروه از خانواده‌ها را حمایت کند.

فکر می‌کنید از چه طریقی می‌شود به درخواست‌های صریح آنها پاسخ داد و کیفیت زندگی ناشنوایان را بالاتر برد؟

در وهله اول باید آموزش علمی و جامعی به ناشنوایان و بخصوص کودکان و نوجوانان ناشنوا داده شود، زیرا اگر از همان ابتدا، آموزش‌های درست به آنها ارائه نشود، همین آموزش ناقص باعث می‌شود که از جامعه خود دور شوند. در این زمینه نیاز است، خانواده‌ها هم آموزش ببینند، زیرا برخی خانواده‌ها که کودک ناشنوا دارند، احساس می‌کنند کودکشان عقب مانده ذهنی است، در حالی که آن کودک، هیچ مشکل ذهنی ندارد و اگر تحت آموزش قرار بگیرد، می‌تواند مثل یک فرد عادی در جامعه زندگی کند و حضور فعال داشته باشد. به دلیل همین اهمیت آموزش، هم‌اکنون حدود 40 هزار ناشنوای بالای 16 سال از آموزش‌های کانون خانواده ناشنوایان بهره می‌برند تا بتوانند راحت‌تر در جامعه زندگی کنند، اما در این زمینه، با مشکلات جدی مواجه هستیم، طوری که مثلا تعداد رابطان شنوایی که به زبان اشاره ناشنوایان تسلط کامل دارند، بسیار انگشت شمار است، در حالی که باید برای هر دو فرد ناشنوا، حداقل یک رابط شنوا وجود داشته باشد.

اوضاع در مدارس چطور است؟ آیا طرح ادغام دانش‌آموزان شنوا و ناشنوا، موفقیتی هم داشته است؟

هم‌اکنون شاهدیم که طرح تلفیقی برای ادغام دانش‌آموزان معلول و غیرمعلول از دانش‌آموزان ناشنوا شروع شده است، در حالی که امکانات و تسهیلات لازم در مدارس ما برای تحصیل بی‌دغدغه فرد ناشنوا وجود ندارد. خیلی از معلمان و دانش‌آموزان درباره نحوه درست برخورد با یک دانش‌آموز ناشنوا توجیه نیستند و آموزش ندیده‌اند. حتی کتاب‌های ویژه برای آموزش ناشنوایان را در اختیار نداریم.

جالب است که استفاده از زبان اشاره را هم در مدارس ممنوع کرده‌اند، چون معتقدند یک فرد ناشنوا باید با هر سطح شنوایی، تلاش کند با کمک همان میزان شنوایی و لب‌خوانی با دیگران ارتباط برقرار کند، اما این مساله، خیلی از دانش‌آموزان ناشنوا را آزار می‌دهد. درست است که ما ناشنوای مطلق نداریم، اما نباید انتظار داشته باشیم، بدون فراهم‌سازی پیش زمینه‌های علمی، بدون آموزش معلمان، بدون در اختیار داشتن کتاب‌های ویژه ناشنوایان و بدون استفاده از زبان اشاره، دانش‌آموز ناشنوا بتواند از همان بدو ورود به مدارس عادی، تعامل مناسبی با سایر دانش‌آموزان برقرار کند.

قانون سهمیه 3 درصد استخدام معلولان در باره ناشنوایان اجرا می‌شود؟ به طور کلی، اوضاع اشتغال ناشنوایان در چه حالی است؟

می‌توانم با صراحت بگویم به یاد ندارم قانون 3‌درصد سهمیه اشتغال معلولان برای ناشنوایان اجرا شده باشد. مشکل اشتغال برای ناشنوایان جدی است و آنها به دلیل قضاوت جامعه و بازار کار، راه سخت‌تری برای اشتغال دارند که امیدواریم با تغییر نگاه جامعه نسبت به ناشنوایان، توانمندی شغلی آنها دیده شود.
https://goo.gl/iez8xP
#کمپین #ناشنوایان
@dscampaign
کمپین معلولان
خلاصه_ای_از_دور_اول_پرسشها_و_دفاعیه.pdf
🔺سازمان ملل تکالیف دولت ایران درباره حقوق معلولان را تشریح کرده است
🔻معلولان در انتظار اجرایی شدن مفاد نشست ژنو
▪️سارا سیاوشی

🔸گزارش ژنو درباره حقوق معلولان در ایران به زنان انگلیسی منتشر شده و در بند 19-b دولت ایران موظف به انتشار فارسی این گزارش است. به نظر می‌رسد تا امروز ایران برای ترجمه و انتشار مفاد این نشست که در آن الزامات دولت برای تامین حقوق معلولان تشریح شده، اقدامی نکرده است.

🔸در روزهای آغازین سال ۹۶ گروهی از مسئولان و نمایندگان معلولان ایران به ژنو سفر کردند و در نشست ارائه گزارش ادواری ایران به دبیرخانه کنوانسیون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در محل دفتر اروپایی سازمان ملل شرکت کردند. پس از ارائۀ گزارش ادواری ایران، کمیتۀ حقوق افراد دارای معلولیت ملاحظات حاصل از رصد وضعیت ایران در امور معلولان را در متنی ۱۴صفحه‎ای منتشر کرد و در آن نقاط و ضعف و قوت را در امور مختلف مربوط به معلولان یادآور شد و برای موارد مختلف توصیه‎هایی ارائه داد. همچنین دولت را مکلف کرد که این ملاحظات را به زبان فارسی و به زبان‎های رایج دیگر در ایران ترجمه کرده و در اختیار سازمان‎های مربوط و همچنین خود افراد دارای معلولیت قرار دهد. در ماده های ۲۹ ، ۴۲ ، ۴۳ و ۶۸ این گزارش به حقوق ناشنوایان و موقعیت زبان اشاره پرداخته شده است. در ادامه ترجمۀ این ماده‎ها آمده است.

▪️کمیته توصیه می کند که دولت:

🔸پروتکل‌هایی در نظام قضایی با هدف شناسایی و مناسب‎سازی شرایط مورد نیاز ایجاد کند که به تناسب سن و جنسیت افراد دارای معلولیت، اسناد قانونی و جلسات دادگاه از طریق ترجمه به زبان اشاره، استفاده از خط بریل، نسخه آسان ‌خوان و سایر روش‌ها و وسایل ارتباطی، برای این افراد قابل دسترس باشد.

🔸استفاده از زبان اشاره ایرانی را به عنوان زبانی رسمی در مدارس به رسمیت بشناسد و با همکاری سازمان‌های ناشنوایان سازوکاری برای دوره‌های دائمی آموزش مترجمی زبان اشاره و ارائه گواهی برای تضمین کیفیت ترجمه ایجاد کند.

🔸بند ۶۸٫ کمیته خواستار آن است که دولت به نشر گسترده ملاحظات نهایی ذکر شده در اینجا بپردازد، نظیر ترجمه و انتشار این مطالب برای سازمان‌های مردم‌نهاد و انجمن‌های افراد دارای معلولیت و همچنین برای خود افراد دارای معلولیت و اعضای خانواده آن‌ها، به زبان‌ ملی و زبان اقلیت‌ها، از جمله زبان اشاره، و نیز در اشکال قابل دسترس از جمله نسخه آسان خوان؛ وهمچنین این مطالب را در وب‌سایت دولت در زمینه حقوق بشر نیز منتشر کند.

https://meidaan.com/archive/39189
#کمپین #کنوانسیون #ژنو #ایران
@dscampaign
سلام شبتون بخیر من ی پسر دارم سی پی متوسط هست البته میشه گفت چند معلولیتی

هر موقع کلاس میبرمش مجبورم باخودم سوار بی ارتی کنم بیارم چون مسیری که بر میگردم تاکسی نمیاد امروز یکی از راننده های بی اری تی رفتار خیلی بدی با ما داشت حتی اطرافیان هم اعتراض کردن اونا رو به به مسخره گرفت من بخاطر شرایط پسرم نزدیک در وامیستم تا موقع پیاده شدن کسی اذیت نشه ولی متاسفانه این راننده به من گفت دلش نمیخواد در جلو باز کنه ومنو با ی بچه مشکل دار مجبور کرد تا از میان اون همه جمعیت از در عقب پیاده بشم خیلی حالم بده پسرمم خیلی از رفتار راننده ناراحت شد فقط چون پسرم ناراحت نشه نتونستم از حقم دفاع کنم و از ماشین پیاده شدم الان که میخوام ازش شکایت کنم میگن حال بعد از کلی دوندگی شاید بیارنش فقط ازتون عذر خواهی بکنه واقعا ما حقمونو این همه نا ملایمتی رو باید چه جوری بگیریم صدامونو کسی نیست بشنوه 😔😔
#کمپین #معلولیت #فرهنگ #معلولان
@dscampaign
با رأی نمایندگان؛

کلیه تولیدات #صنایع_دستی داخلی از پرداخت #مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند

اجازه #دولت در پرداخت کمک هزینه تحصیلی به هنرمندان و استادکاران #صنایع_دستی

صندوق توسعه #صنایع_دستی ایران تشکیل می شود

#کمپین #حمایت #صنایع_دستی #معلولان #توانمندسازی
@dscampaign
📢از متقاضیان معلول ازمون سراسری درخواست میشود در صورتی که مشکلاتی در زمینه کنکور دارند با ما مطرح کنند 👇👇👇
@meserghani
#کمپین #کنکور #معلولان
@dscampaign