کمپین معلولان
11K subscribers
5.58K photos
1.58K videos
420 files
3.49K links
کمپین معلولان ۱۳۹۵_۱۴۰۳. سه دستاورد عمده: #تصویب_لایحه_معلولان و اختصاص ردیف و افزایش بودجه سالانه. پیروزی در دیوان عدالت اداری و پرداخت معوقات ماده ۲۷ #قانون_معلولان برای تعدادی از شاکیان
Download Telegram
کمپین معلولان
با سلام و احترام؛ 📢مراحل مورد نیاز برای آمادگی آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی؛ 1- ثبت نام با توجه به شرایط مندرج در دفترچه راهنمای استخدام تا پایان ساعت 24 روز یکشنبه 11تیر . 2- نامه معلولیت رو از سازمان بهزیستی شهرستان محل سکونت گرفته و به صندوق پستی سازمان…
با سلام و احترام؛
قابل توجه معلولان محترم متقاضی استخدام چهارمین آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی:
طبق بند 1 تذکرات مهم مندرج در صفحه 8 دفترچه راهنمای آزمون مذکور، قبول شدگان نهایی آزمون باید دارای مدرک 7 گانه ICDL باشند و به دستگاه قبول شده ارائه بدن ، پس در طول یکسال انجام مراحل استخدام ، داوطلبان استخدام به دنبال گرفتن مدرک 7 گانه ICDL باشند.
متقاضیان می توانن در طی یکسال مراحل استخدام هر گونه سوالی یا مشکلی داشتن به شماره تلگرامی بنده 09194831452. یا @Msolouki پیام بدن یا تماس داشته باشند.
Forwarded from بانک اطلاعات مناسب‌سازی | بام
⛔️ معلولین در تهران باید در پرش از روی موانع تخصص پیدا کنند!

پروفسور سایمون بل، پژوهشگر حوزه شهری و استاد دانشگاه ادینبورگ انگلستان:
من ساکن شهر ادینبورگ هستم، در این شهر دسترسی به فضای باز برای تمامی افراد از جمله سالمندان و معلولان کاملا امکان پذیر و جزئیات به دقت بررسی شده است. موتورسوارها و رانندگان اتومبیل‌ها به هیچ‌وجه وارد پیاده‌رو نمی‌شوند و تمامی پیاده‌روها دارای یک رمپ مخصوص جهت عبور معلولان است، ولی من در کمال تعجب دیدم که در شهر تهران در ابتدای بسیاری از پیاده‌روها موانعی کار گذاشته شده تا موتورسوارها و ماشین‌ها امکان ورود نداشته باشند. هر چقدر فکر کردم که معلولان چطور از این موانع عبور می‌کنند به نتیجه نرسیدم. همچنین در پیاده‌روها سنگفرش‌هایی تعبیه شده برای هدایت نابینایان، ولی به هیچ وجه اصول اجرایی بین‌المللی در آن به کار نرفته است.

🤔 منبع: https://goo.gl/KSu5WC

#شهرمناسب #مناسب_سازی #تهران
🌐 وبسایت: www.monasebsazi.com
♿️ کانال تلگرام: @monasebsazi
irannewspaper46105.pdf
188 KB
گزارش روزنامه ایران :
📃راه ناهموار تحصیل برای دانش آموزان معلول

#کمپین #تحصیل #معلولیت #معلولان
@dscampaign
📣توجه توجه 📣 توجه توجه 📣 توجه 📣 توجه

🔰نظر به درخواست و استقبال دوستان علاقمند به فرآگیری زبان انگلیسی و با مساعدت جناب استاد وکیلی ,گروه آموزش زبان انگلیسی کمپین برای عزیزان تاسیس گردید.🔰

📢چنانچه تمایل دارید در این کلاسها شرکت کنید خواهشمندیم از طریق لینک زیر فرم اولیه را پر نموده تا نسبت به دعوت شما اقدام گردد. با تشکر

(حتی عزیزانی که در آزمون تعیین سطح شرکت نکرده بودند)

لینک فرم 👈 http://drvakily.ir/about/info.php

♿️کمپین پیگیری تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان♿️

@dscampaign
طرح استخدام دورکاری #معلولان متخصص

ارسال رزومه 👈 info@hamtavan.com

#کمپین #استخدام #دورکاری #معلولان
@dscampaign
⁉️چرا هیچ آمار رسمی از تعداد ناشنوایان ایرانی نداریم؟

سلامت نیوز:این که آمار دقیقی از ناشنوایان ایرانی نداریم، بخوبی نشان می‌دهد‌ مشکلات این گروه از جامعه تا چه حد مغفول مانده است. اکرم سلیمی، مدیرعامل انجمن خانواده ناشنوایان ایران به زوایای مختلف مشکلات ناشنوایان اشاره می‌کند و درخواست دارد همه رسانه‌ها، صدای ناشنوایانی باشد که می‌خواهند خواسته‌هایشان را به گوش جامعه و مسئولان برسانند.

به گزارش سلامت نیوز،جام جم نوشت: او عقیده دارد که چون ناشنوایان نمی‌توانند دغدغه‌هایشان را به شکل معمول مطرح کنند، همین موضوع باعث شده مشکلات آنها کمتر دیده شود و به همین دلیل درخواست می‌کند رسانه‌ها، صدای مظلومیت ناشنوایان باشند. گفت‌وگوی جام‌جم با این فعال حقوق ناشنوایان را از نظر می‌گذرانید.


عمده دلیلش به این برمی‌گردد که ناشنوایان را چندان جدی نگرفته و در نتیجه نیازی ندیده‌اند که آمار دقیقی از ناشنوایان داشته باشند.

فکر می‌کنید به طور تخمینی، هم‌اکنون چند هزار معلول ناشنوا در کشور داشته باشیم؟

نمی‌توان آمار دقیقی گفت، چون کار میدانی علمی و دقیقی انجام نشده است، اما می‌توانیم تخمین بزنیم حدود یک میلیون ناشنوا و کم‌شنوا در کشور زندگی می‌کنند.

فکر می‌کنید جامعه و مسئولان تا چه حد از مشکلات این گروه یک‌میلیون نفری آگاه هستند؟

ناشنوایان ایرانی در میان دیگر معلولان ایرانی، گروه فراموش‌شده‌تری هستند، چون نه خودشان می‌توانند صدایشان را به گوش جامعه و مسئولان برسانند و نه خیلی‌ها حوصله شنیدن آنها را دارند. از طرفی، آنها انتقاداتشان را صریح و بدون تعارف زبانی معمول بیان می‌کنند که همین صراحت زیاد گاهی کار دستشان می‌دهد و باعث می‌شود عمدا نادیده گرفته شوند.

از طرفی، تهیه سمعک و شرکت در جلسات گفتار درمانی و تربیت شنیداری هم هزینه‌های مضاعفی روی دست خانواده‌های دارای کودک ناشنوا می‌گذارد که از دولت انتظار داریم در تامین این هزینه‌ها، این گروه از خانواده‌ها را حمایت کند.

فکر می‌کنید از چه طریقی می‌شود به درخواست‌های صریح آنها پاسخ داد و کیفیت زندگی ناشنوایان را بالاتر برد؟

در وهله اول باید آموزش علمی و جامعی به ناشنوایان و بخصوص کودکان و نوجوانان ناشنوا داده شود، زیرا اگر از همان ابتدا، آموزش‌های درست به آنها ارائه نشود، همین آموزش ناقص باعث می‌شود که از جامعه خود دور شوند. در این زمینه نیاز است، خانواده‌ها هم آموزش ببینند، زیرا برخی خانواده‌ها که کودک ناشنوا دارند، احساس می‌کنند کودکشان عقب مانده ذهنی است، در حالی که آن کودک، هیچ مشکل ذهنی ندارد و اگر تحت آموزش قرار بگیرد، می‌تواند مثل یک فرد عادی در جامعه زندگی کند و حضور فعال داشته باشد. به دلیل همین اهمیت آموزش، هم‌اکنون حدود 40 هزار ناشنوای بالای 16 سال از آموزش‌های کانون خانواده ناشنوایان بهره می‌برند تا بتوانند راحت‌تر در جامعه زندگی کنند، اما در این زمینه، با مشکلات جدی مواجه هستیم، طوری که مثلا تعداد رابطان شنوایی که به زبان اشاره ناشنوایان تسلط کامل دارند، بسیار انگشت شمار است، در حالی که باید برای هر دو فرد ناشنوا، حداقل یک رابط شنوا وجود داشته باشد.

اوضاع در مدارس چطور است؟ آیا طرح ادغام دانش‌آموزان شنوا و ناشنوا، موفقیتی هم داشته است؟

هم‌اکنون شاهدیم که طرح تلفیقی برای ادغام دانش‌آموزان معلول و غیرمعلول از دانش‌آموزان ناشنوا شروع شده است، در حالی که امکانات و تسهیلات لازم در مدارس ما برای تحصیل بی‌دغدغه فرد ناشنوا وجود ندارد. خیلی از معلمان و دانش‌آموزان درباره نحوه درست برخورد با یک دانش‌آموز ناشنوا توجیه نیستند و آموزش ندیده‌اند. حتی کتاب‌های ویژه برای آموزش ناشنوایان را در اختیار نداریم.

جالب است که استفاده از زبان اشاره را هم در مدارس ممنوع کرده‌اند، چون معتقدند یک فرد ناشنوا باید با هر سطح شنوایی، تلاش کند با کمک همان میزان شنوایی و لب‌خوانی با دیگران ارتباط برقرار کند، اما این مساله، خیلی از دانش‌آموزان ناشنوا را آزار می‌دهد. درست است که ما ناشنوای مطلق نداریم، اما نباید انتظار داشته باشیم، بدون فراهم‌سازی پیش زمینه‌های علمی، بدون آموزش معلمان، بدون در اختیار داشتن کتاب‌های ویژه ناشنوایان و بدون استفاده از زبان اشاره، دانش‌آموز ناشنوا بتواند از همان بدو ورود به مدارس عادی، تعامل مناسبی با سایر دانش‌آموزان برقرار کند.

قانون سهمیه 3 درصد استخدام معلولان در باره ناشنوایان اجرا می‌شود؟ به طور کلی، اوضاع اشتغال ناشنوایان در چه حالی است؟

می‌توانم با صراحت بگویم به یاد ندارم قانون 3‌درصد سهمیه اشتغال معلولان برای ناشنوایان اجرا شده باشد. مشکل اشتغال برای ناشنوایان جدی است و آنها به دلیل قضاوت جامعه و بازار کار، راه سخت‌تری برای اشتغال دارند که امیدواریم با تغییر نگاه جامعه نسبت به ناشنوایان، توانمندی شغلی آنها دیده شود.
https://goo.gl/iez8xP
#کمپین #ناشنوایان
@dscampaign
کمپین معلولان
خلاصه_ای_از_دور_اول_پرسشها_و_دفاعیه.pdf
🔺سازمان ملل تکالیف دولت ایران درباره حقوق معلولان را تشریح کرده است
🔻معلولان در انتظار اجرایی شدن مفاد نشست ژنو
▪️سارا سیاوشی

🔸گزارش ژنو درباره حقوق معلولان در ایران به زنان انگلیسی منتشر شده و در بند 19-b دولت ایران موظف به انتشار فارسی این گزارش است. به نظر می‌رسد تا امروز ایران برای ترجمه و انتشار مفاد این نشست که در آن الزامات دولت برای تامین حقوق معلولان تشریح شده، اقدامی نکرده است.

🔸در روزهای آغازین سال ۹۶ گروهی از مسئولان و نمایندگان معلولان ایران به ژنو سفر کردند و در نشست ارائه گزارش ادواری ایران به دبیرخانه کنوانسیون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در محل دفتر اروپایی سازمان ملل شرکت کردند. پس از ارائۀ گزارش ادواری ایران، کمیتۀ حقوق افراد دارای معلولیت ملاحظات حاصل از رصد وضعیت ایران در امور معلولان را در متنی ۱۴صفحه‎ای منتشر کرد و در آن نقاط و ضعف و قوت را در امور مختلف مربوط به معلولان یادآور شد و برای موارد مختلف توصیه‎هایی ارائه داد. همچنین دولت را مکلف کرد که این ملاحظات را به زبان فارسی و به زبان‎های رایج دیگر در ایران ترجمه کرده و در اختیار سازمان‎های مربوط و همچنین خود افراد دارای معلولیت قرار دهد. در ماده های ۲۹ ، ۴۲ ، ۴۳ و ۶۸ این گزارش به حقوق ناشنوایان و موقعیت زبان اشاره پرداخته شده است. در ادامه ترجمۀ این ماده‎ها آمده است.

▪️کمیته توصیه می کند که دولت:

🔸پروتکل‌هایی در نظام قضایی با هدف شناسایی و مناسب‎سازی شرایط مورد نیاز ایجاد کند که به تناسب سن و جنسیت افراد دارای معلولیت، اسناد قانونی و جلسات دادگاه از طریق ترجمه به زبان اشاره، استفاده از خط بریل، نسخه آسان ‌خوان و سایر روش‌ها و وسایل ارتباطی، برای این افراد قابل دسترس باشد.

🔸استفاده از زبان اشاره ایرانی را به عنوان زبانی رسمی در مدارس به رسمیت بشناسد و با همکاری سازمان‌های ناشنوایان سازوکاری برای دوره‌های دائمی آموزش مترجمی زبان اشاره و ارائه گواهی برای تضمین کیفیت ترجمه ایجاد کند.

🔸بند ۶۸٫ کمیته خواستار آن است که دولت به نشر گسترده ملاحظات نهایی ذکر شده در اینجا بپردازد، نظیر ترجمه و انتشار این مطالب برای سازمان‌های مردم‌نهاد و انجمن‌های افراد دارای معلولیت و همچنین برای خود افراد دارای معلولیت و اعضای خانواده آن‌ها، به زبان‌ ملی و زبان اقلیت‌ها، از جمله زبان اشاره، و نیز در اشکال قابل دسترس از جمله نسخه آسان خوان؛ وهمچنین این مطالب را در وب‌سایت دولت در زمینه حقوق بشر نیز منتشر کند.

https://meidaan.com/archive/39189
#کمپین #کنوانسیون #ژنو #ایران
@dscampaign
سلام شبتون بخیر من ی پسر دارم سی پی متوسط هست البته میشه گفت چند معلولیتی

هر موقع کلاس میبرمش مجبورم باخودم سوار بی ارتی کنم بیارم چون مسیری که بر میگردم تاکسی نمیاد امروز یکی از راننده های بی اری تی رفتار خیلی بدی با ما داشت حتی اطرافیان هم اعتراض کردن اونا رو به به مسخره گرفت من بخاطر شرایط پسرم نزدیک در وامیستم تا موقع پیاده شدن کسی اذیت نشه ولی متاسفانه این راننده به من گفت دلش نمیخواد در جلو باز کنه ومنو با ی بچه مشکل دار مجبور کرد تا از میان اون همه جمعیت از در عقب پیاده بشم خیلی حالم بده پسرمم خیلی از رفتار راننده ناراحت شد فقط چون پسرم ناراحت نشه نتونستم از حقم دفاع کنم و از ماشین پیاده شدم الان که میخوام ازش شکایت کنم میگن حال بعد از کلی دوندگی شاید بیارنش فقط ازتون عذر خواهی بکنه واقعا ما حقمونو این همه نا ملایمتی رو باید چه جوری بگیریم صدامونو کسی نیست بشنوه 😔😔
#کمپین #معلولیت #فرهنگ #معلولان
@dscampaign
با رأی نمایندگان؛

کلیه تولیدات #صنایع_دستی داخلی از پرداخت #مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند

اجازه #دولت در پرداخت کمک هزینه تحصیلی به هنرمندان و استادکاران #صنایع_دستی

صندوق توسعه #صنایع_دستی ایران تشکیل می شود

#کمپین #حمایت #صنایع_دستی #معلولان #توانمندسازی
@dscampaign
📢از متقاضیان معلول ازمون سراسری درخواست میشود در صورتی که مشکلاتی در زمینه کنکور دارند با ما مطرح کنند 👇👇👇
@meserghani
#کمپین #کنکور #معلولان
@dscampaign
کتاب "قیام حسینی تا اربعین حسینی و حضور متعهدانه معلولان"
🌟🌟🌟
دفتر فرهنگ معلولین، زمستان 1395، 193 صفحه.
جریان اربعین، به تبعیت از امام حسین علیه السلام طرفدار عدالت، مخالف ظلم، رعایت کننده حقوق انسانی، مروج فرهنگ تعاون و کمک به یکدیگر و ایثارگری و مبلغ اخلاقیات نیکوی انسانی می‌باشند. و خلاصه جریانی معتقد به کرامت انسان و تلاشگر برای اقشار آسیب مند مثل پیران، اطفال و معلولان است.
برای عینیت بخشیدن به نیک بودن تفکر و اخلاق جریان اربعینی‌ها، روی حضور زنان و کودکان و به ویژه حضور و مشارکت معلولان باید تبلیغ کرد. جلوه و تبلور انسانی این رخداد را به خوبی می‌توان در مشارکت معلولین از شهرها و روستاها و از کشورهای مختلف مشاهده کرد. نابینایان، کم بینایان، ناشنوایان و کم شنوایان، آسیب مندان جسمی حرکتی و حتی ذهنی به صورت وسیع در جاهای مختلف و پست‌های گوناگون اربعین می‌توان دید.
این کتاب اولین اثر درباره جریان اربعین از منظر معلولیت و معلولان است و گروه‌های آسیب مند و نقش اقشار معلولین و نکات برجسته آنها می‌پردازد.
انگیزه در تألیف این کتاب، اهتمام به معلولان است. چون معلولان بخشی از این رخداد تاریخی می‌باشند و فعالانه و عاشقانه حضور و مشارکت دارند ...
✍️علی نوری
🌟🌟🌟
دریافت فایل pdf و مطالعه این کتاب در پست بعد...
https://goo.gl/1uXWNJ
Forwarded from ایران سپید
⚫️ارائه تسهیلات لازم به نابینایان و ناشنوایان برای کنکور

💢حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سازمان سنجش برای داوطلبان نابینا حوزه امتحانی جداگانه‌ای درنظر گرفته است.

💢وی اظهار داشت: همچنین سوالات این داوطلبان به صورت خط بریل تهیه شده و در اختیار آنان قرار داده می‌شود و اگر شخص نابینایی به خط بریل هم مسلط نباشد یک منشی با وی همکاری میکند.

💢توکلی اضافه کرد: این داوطلبان و همچنین داوطلبان ناشنوا می‌توانند از منشی بهره‌مند شوند.

💢وی افزود: این داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات دروس عمومی ۱٫۳ برابر زمان معمول و برای پاسخگویی به سوالات اختصاصی ۱٫۵ برابر زمان معمول فرصت دارند.

@iransepid
👤#پیام_ناشناس
سلام ببخشید،ابتدا باید بدونم شما کی هستید و به کدام سازمان وابسته هستید؟و اساسا کارکرد شما چگونه و خدمات شما به چه کسانی تعلق میگیرد؟

👮#پاسخ_نگهبان
سلام من بهروز مروتی 43 ساله معلول نوع: دیستروفی شدت : شدید تحصیلات: دیپلم انسانی اهل :تهران

کمپین وابسته به هیچ سازمان و ارگان و انجمن خاصی نیست .کارکرد کمپین اطلاع رسانی ,آگاهی بخشی ,بررسی و پیگیری مطالبات مدنی حوزه معلولان میباشد.
خدمات کمپین منابع مطالعاتی حقوقی ,مدنی و بین المللی همچنین پیگیری مطالبات قانونی معلولان است.
کمپین هیچگونه خدمات مادی ندارد.

شما هم بصورت ناشناس پیامها ,انتقادات ,پیشنهادات و سوالات خود را پیرامون کمپین از طریق لینک زیر با ما در میان بگذارید:👇
https://telegram.me/harfbemanbot?start=MTE3NDU0OTEw

👮آیدی نگهبانان:
👮 @BehrouzMorowati
👮 @ahmadbig
#کمپین #پاسخگو
@dscampaign
کمپین معلولان
نامه_کمپین_به_ادارات_کل_صدا_وسیمای.pdf
رسید تحویل نامه کمپین به اداره کل صداوسیمای استان خراسان رضوی
#کمپین #صداوسیما #معلولان
@dscampaign
🔶 دکتر #ربیعی، وزیر رفاه در مراسم واگذاری مسکن ویژه خانواده‌های دارای حداقل دو معلول بخش رضویه از توابع شهرستان مشهد:

🔻از بین بردن فقر مطلق و اشتغال فراگیر برای توانمندسازی تمام افراد نیازمند برنامه دولت دوازدهم است

🔻آرزوی دیرین امام از بین بردن فقر بود، امیدواریم به زودی این امر محقق شود.

🔹 دکتر #عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مراسم واگذاری مسکن ویژه خانواده‌های دارای حداقل دو معلول بخش رضویه از توابع شهرستان مشهد:

🔻 با استفاده از سود حاصل از یارانه‌ها می‌توان مشکل مسکن را حل کرد

🔻بیمه فراگیر اجتماعی لازمه اکنون اجتماع است.

🔶 دکتر #محسنی‌بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم واگذاری مسکن ویژه خانواده‌های دارای حداقل دو معلول بخش رضویه از توابع شهرستان مشهد:

🔻 برقراری عدالت و توسعه رفاه اجتماعی از برکات انقلاب اسلامی است

🔻وظیفه‌مندیم برای معلولین و آسیب‌دیدگان اجتماعی کار کنیم

🔻این پروژه نتیجه خیر جمعی دولت و نهادهای انقلاب بوده است

🔻تاکنون یکهزار و ۷۰۰ واحد مسکن به مددجویان واگذار شده است و ۷ هزار و ۳۰۰ واحد در حال ساخت است

☑️ @Behzisti_org

#کمپین #مسکن #دومعلولی #معلولان
@dscampaign
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🌺🍃🌺🍃🌺
🌺🍃🌺
🌺🍃
🌺
🌺 جشنواره ی فرهنگی و هنری محیط زیست🌺

به نام خدا

💫گاهی خدا می خواهد با دست تو دست دیگر بندگانش را بگیرد
وقتی دستی را به یاری می گیری،
بدان که دست دیگرت در دست خداست...

🕗 جامعه آموزشی درختکاران با همکاری انجمن اصلاح ساختار معلولین جشنواره فرهنگ محیط زیست با زبان هنر را برگزار می کند.

در این فستیوال فرهنگی و هنری اتفاق خواهد افتاد

اهدای ویلچر به نیازمندترین معلولین استان خوزستان.

🎁اهدای عصای هوشمند به عزیزان روشن دل( نابینایان ).

📶اهدای سمعک به اعضای جامعه ناشنوایان .

🎈تشک مواج ویژه عزیزان ضایع نخاعی .

🎈عصا و واکر به عزیزان جسمی حرکتی.

🎊نمایش گروه های هنری قهقهه
🎼 اجرا گروه موسیقی شباهنگ

👩‍🎨کارگاه نقاشی با موضوع مشخص برای هر شب .

👨🏻‍🏭کارگاه مشاوره و میزگرد روان شناسی


تاریخ شروع (22 و 23 )
تیر ماه 1396

ساعت شروع برنامه ساعت20.30 تا 23.30

🏁مکان اهواز زیتون کارمندی خیابان زاویه بلوار زاویه تالار ملی حفاری بین بیمارستان ابوذر و تالار فجر

🏷 قیمت پایه بلیط 5000 هزار تومان و 👈🏻 ( همت عالی ).

🌺 درب بطری بهانه ایست برای شروع یک اصلاح رفتار و حمایت از جوامع آسیب پذیر .

خوزستانی ها به نگاه و حضور سبزتان نیازمندیم 🌺
🌹
🌹🍃
رسانه باشید. 🌹🍃🌹
🌹🍃🌹🍃🌹
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
کمپین معلولان
⛔️♿️ ورود معلولان ممنوع⛔️♿️ برادر کوچک من معلول حرکتی هست با این همه در رشته ادبیات درس خوانده و با تمام سختی ها سعی کرده فعالیت اجتماعی داشته باشه. علاقه اش به ترانه و ترانه سرایی باعث شد که برای شرکت در کارگاه ترانه سرایی اقای بابک صحرایی اقدام کنه بنابر…
عصر پنج شنبه گذشته, عصر تاریکی برای اهل ادب وموسقی این مرز پرگهر بود عصری که قلم وجوهر در نبود جوهره مدعی قلم در قبال تنی رنجور خجل به رخساره ننگ مالیدند و اکنون مانگران جوهر وجوهره هستیم نه قلم, وای به روزی که درختان قلم شوند وجوهر یافت می نشود ونفیر وآه بر روزی که درختان قلم شوندو اقیانوس ها جوهر اما جوهره ای در ما نجوشد.
رفتار شما جناب اقای #بابک_صحرایی ما را به بیاد عصر نازیسم در آلمآنی انداخت که یک نقاش بنام اصلاح نژاد افراد دارای #معلولیت را می گداخت تا بمیرند تا مناظر زیباتری به وجود بیاورد.
#بابک_صحرایی عزیز ما قصد مقایسه اقدام نابخرادانه جنابعالی را در جلوگیری از ورود هنرجوی دارای #معلولیت به کارگاه! ترانه تان را با روان پریشی بنام هیتلر نداریم اما اگر اهل فکر ومفهوم باشید میدانی حقوق انسان چیزی نیست جز تکلیف سایرین بر او.
هیتلر هنرمندانه تلقی می کرد که او مکلف به اصلاح و خلق منظومه بدون نقصان اجتمایی اما غافل از این که تکلیفی که او می پنداشت تضیع وتبعیض انسان وحقوق انسانی نبود وبه یاد بیاور همین تبعیض های کوچک منجر انحطاط و افراط بزرگ شده چه از نوع قلم چه از نوع تفنگ.
ما این جفای شما را نه محکوم می کنیم نه انتظار عذرخواهی از شما داریم چرا که انتظار از ناآگاهان جهت اتابه وبازگشت عین بی خردی است اما به شما توصیه می کنیم کمی با خود خلوت کنید و درون مایه خود را به چالش دعوت کنید ودر پیشگاه تنها یگانه بی نقصان رفتار خود را عرضه کنید.

روابط عمومی انجمن نوید رستاک