کمپین معلولان
11K subscribers
5.58K photos
1.58K videos
420 files
3.49K links
کمپین معلولان ۱۳۹۵_۱۴۰۳. سه دستاورد عمده: #تصویب_لایحه_معلولان و اختصاص ردیف و افزایش بودجه سالانه. پیروزی در دیوان عدالت اداری و پرداخت معوقات ماده ۲۷ #قانون_معلولان برای تعدادی از شاکیان
Download Telegram
قوانین راهنمایی رانندگی بنفع معلولان تغییر میکند⚠️

🔴به کارگیری معلولان در دستگاه‌های دولتی مطابق قانون انجام نمی‌شود و تأمین مسکن نیز از وعده‌های مسئولان عقب است.

❇️اما خبرها هميشه هم بد نيستند. علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه مصوبه‌اي تحت عنوان «حركت با ويلچر، حركت عابر پياده است»، در كميسيون اجتماعي دولت گذرانديم، گفت: «تاكنون حركت با ويلچر، حركت با خودرو تلقي مي‌شد، اما طي 2-3هفته آينده قانون جديد را در هيأت دولت هم به تصويب مي‌رسانيم.»

👮رئيس اداره حقوقي پليس راهور ناجا نيز با اشاره به مشكلات تردد معلولان در معابر عمومي گفت: «نيروي انتظامي درصدد است تا قوانين حمايتي خاصي در آيين‌نامه راهنمايي و رانندگي براي اين عزيزان لحاظ كند كه به‌زودي خبرهاي خوشي در اين باره منتشر خواهدشد.»

سرهنگ ترحمي با بيان اينكه طي چندين جلسه اين موضوع با حضور وزير تعاون و رئيس پليس راهور بررسي و پس از كار كارشناسي، در قالب پيشنهاد از سوي ناجا در كميسيون اجتماعي دولت مطرح و مصوب شد، گفت: «پيشنهاد ناجا فراتر از اين است كه فقط ويلچر، خودرو محسوب نشود، 5بند از قوانين راهنمايي و رانندگي تغيير مي‌كند كه عبور و مرور براي معلولان و جانبازان راحت‌تر و امن‌تر خواهدشد.»

♿️پس از تصويب اينكه ويلچر خودرو نيست، با ويلچرسواران براساس ماده 256قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي رفتار مي‌شود؛ يعني حتي اگر ويلچر‌سوار مقصر باشد، به‌عنوان عابر پياده تلقي شده و مشمول خدمات بيمه شخص ثالث مي‌شود. هم‌اكنون قانون بين‌المللي عصاي سفيد در ايران اجرا نمي‌شود. به گفته سرهنگ ترحمي، در كميسيون اجتماعي دولت مصوب شده كه قانون عصاي سفيد در ايران اجرا شود كه به‌زودي در هيأت دولت تصويب و پس از آن اجرايي خواهدشد.
yon.ir/kAxQt
#راهنمایی_رانندگی #معلولان #عابرپیاده
📡 @dscampaign
🎓#ثبت_نام رایگان #دانش_آموزان معلول در #آزمونهای موسسه #قلم_چی

سلام و عرض ادب

من پناهی هستم
در موسسه ی قلم چی کار میکنم
#دانش_آموزان معلولی که تمایل دارند در آزمون‌های سالانه #قلم‌چی ثبت نام کنند می توانم بصورت رایگان ثبت نام کنم.
آی دی من برای هماهنگی و ثبت نام👇

@panahi2h
خوشحال میشم بتونم برای هم نوعان خود کاری انجام دهم.

#قلمچی #معلولان
📡 @dscampaign
⚫️فوت مشکوک ۲ معلول و بستری شدن ۹ معلول دیگر از #خیریه_قشقایی #شبستر

فرماندار شبستر با تایید فوت دو نفر از معلولان موسسه فاطمه قشقایی کافی الملک گفت: ۲ نفر از معلولان این موسسه فوت کرده و ۹ نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

منصور طالب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شبستر با تایید فوت دو نفر از معلولان موسسه فاطمه قشقایی کافی الملک شبستر اظهار کرد: 2 نفر از معلولان این موسسه فوت کرده و 9 نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

فرماندار شبستر افزود: این حادثه دیشب اتفاق افتاده که دلایل اولیه گفته می‌شود بر اثر مسمومیت غذایی است ولی مسئولان ذی‌ربط از جمله شبکه بهداشت و درمان در محل حادثه برای بررسی و علت یابی حضور یافته‌اند ولی مسمومیت هنوز قطعی نیست.

وی خاطرنشان کرد: موسسه فاطمه قشقایی کافی الملک مرکز نگهداری معولان و بیماران ناتوان جسمی ،ذهنی و حرکتی است و نتیجه بررسی مسئولین اعلام خواهد شد.

به گزارش تسنیم مرکز فاطمه قشقایی کافی الملک شهرستان شبستر در شهریور ماه سال 95 با حضور وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی افتتاح شده و این مرکز با زیر بنای سه هزار و 500 متر مربع در سه طبقه به ظرفیت 300 نفر از سوی خیرین این شهرستان احداث شده است.
https://goo.gl/DoSVMx
#فوت_معلولان #جرم__علیه_معلولان #خیریه_قشقایی #شبستر
📡 @dscampaign
کمپین معلولان
⚫️فوت مشکوک ۲ معلول و بستری شدن ۹ معلول دیگر از #خیریه_قشقایی #شبستر فرماندار شبستر با تایید فوت دو نفر از معلولان موسسه فاطمه قشقایی کافی الملک گفت: ۲ نفر از معلولان این موسسه فوت کرده و ۹ نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند. منصور طالب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار…
گزارش منبع موثق محلی

از 21 نفر معلولین که تحت پوشش موسسه فاطمی قشقایی کافی الملک در شهر شبستر هستند ، 20 نفر مسموم شده اند آن یک نفر هم به علت اینکه خانواده اش به بیرون از آسایشگاه جهت صرف شام برده بودند دچار مسمویت نشده
2 نفر بر اثر مسمومیت فوت کرده اند
مهدی افغانی بر آغوش 15 ساله و مقصود رضایی 24 ساله😭😭😭

سوال :
چرا هیچ کارمندی مسموم نشده؟ یعنی کارمندان #خیریه_قشقایی از غذاهای خیریه استفاده نمیکنن؟
#آتش_بجان_متقاضیان
تجمع اعتراضی معلولان سنندجی نسبت به بی مهری #مسکن_مهر در استقبال از وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه
#مسکن_مهر #معلولان_سنندج
📡 @dscampaign
کمپین معلولان
⚫️فوت مشکوک ۲ معلول و بستری شدن ۹ معلول دیگر از #خیریه_قشقایی #شبستر فرماندار شبستر با تایید فوت دو نفر از معلولان موسسه فاطمه قشقایی کافی الملک گفت: ۲ نفر از معلولان این موسسه فوت کرده و ۹ نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند. منصور طالب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار…
🗣 #پیام_شما
خدا صدای معلولان رو بشنوه
اگه این تعداد ادم مشروب خورده بودن
الان کل کشور نظام شده بدون که چرا خوردن کی فروخته بهشون از کجا وارد شده همه پا کارشون بودن تا جریان رو حل کنن ولی معلولان بمیرن هم بمیرن بهتر دیگه از دولت کار و حقوق نمیخوان
دیگه نباید جایی رو براشون مناسب سازی کنن پس مرگ معلولا به نفع دولته که پیگیر نیست
چهار تا ادم که تو یه حادثه میمیرن همه دولت مردا پا میشن میرن پیش خانوادهاشون پیام تسلیت میفرستن از طریق رسانه ها مگه ما معلولا انسان نیستیم بابا به قران دلفین هم که میمیره تلویزیون نشون میده چررررررررررررررا
خدا
تو ما رو ببین
چرا گوشی شنوا نیست
چشمی بینا نیست برا درد و غم ما
یعنی ما رو دنیا به این بزرگی بود و نبودمون یکی برا مسولین ؟؟؟؟؟
کمپین معلولان
⚫️فوت مشکوک ۲ معلول و بستری شدن ۹ معلول دیگر از #خیریه_قشقایی #شبستر فرماندار شبستر با تایید فوت دو نفر از معلولان موسسه فاطمه قشقایی کافی الملک گفت: ۲ نفر از معلولان این موسسه فوت کرده و ۹ نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند. منصور طالب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار…
قاسم زاده دادستان شبستر در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، با اشاره به مسمومیت ۸ معلول و فوت ۲ نفر در مرکز نگهداری معلولان شبستر اظهار کرد: به موضوع ورود کرده‎ایم و پرونده تحت بررسی است.

وی با بیان اینکه هنوز علت اصلی این موضوع مشخص نشده است، تصریح کرد: نمونه آزمایش‎ها برای تعیین علت به پزشکی قانونی ارسال شده و پلیس آگاهی نیز در حال بررسی جوانب موضوع است و هنوز نتیجه قطعی مشخص نشده است.
کمپین معلولان
⚫️باعث تاسف مجلسی که از عهده یک لایحه برنمیاد و سالهاست در این آزمون سرافکنده میشه. 👈قانون حمایت ازحقوق معلولان باید اصلاح شود 🔴استخدام معلولان در دستگاه‌های دولتی گرفتار بی‌تدبیری مسئولان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دستگاه ها و نهادهای دولتی…
ضمانت اجرایی لازمه عملیاتی شدن لایحه حمایت از حقوق معلولان

نماینده مجلس دهم، با تاکید بر لزوم اجرای طرح سی بی آر در ۶۰ شهرستان محروم کشور، گفت: #لایحه_حمایت_از_حقوق_معلولان باید از ضمانت اجرایی لازم برخوردار باشد.

مجید کیان پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه طرح سی بی آر ( توانبخشی مبتنی بر جامعه ) زمینه بازگشت معلولان به جامعه را فراهم می کند با تاکید بر لزوم اجرای آن در 60 شهرستان محروم و همچنین مناطق حاشیه نشین،گفت: این طرح اجتماع محور بوده و تسهیل در شرایط زندگی و ارتباط بهتر معلولان را با جامعه را فراهم کرده و به کاهش محدودیت ها منجر می شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان بهزیستی بعد از اجرای موفق طرح " سی بی آر " در روستاها به دنبال اجرای این طرح در مناطق محروم و حاشیه شهرها است، تصریح کرد: مسئولان بهزیستی از اجرای این طرح در 30 منطقه محروم کشور خبر داده این در حالی است که در کشور بیش از 60 منطقه محروم وجود داشته و می طلبد این طرح در تمامی این مناطق اجرایی و عملیاتی شود.

وی افزود: از آنجایی که به #توانمندسازی_معلولان در حاشیه شهرها توجه کافی نشده و معلولان این مناطق نیاز به ارائه خدمات مناسب دارند بنابراین بهتر است اجرای این طرح در حاشیه شهرها نیز مورد توجه قرار گیرد؛ البته اجرای بهتر این طرح نیازمند برنامه ریزی دقیق تر و منسجم تر است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، از بی توجهی نسبت به #استخدام_معلولان انتقاد کرد و گفت: معلولیت نباید منجر به محدودیت شود بلکه باید استخدام این قشر همانند سایر افراد جامعه مورد توجه قرار گرفته و در جهت اجرای قوانین مربوط به اشتغال آنها مانند حق جذب سه درصدی گام برداشت در این رابطه نیاز است ادارات و دستگاه ها حق جذب سه درصدی معلولان را جدی بگیرند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه تمامی #مشکلات _معلولان باید در #لایحه_حمایت_از_حقوق_معلولان دیده شود و #ضمانت_اجرایی داشته باشد، تصریح کرد: در حالی نمایندگان در تلاش برای افزایش سهمیه #استخدام_معلولان در لایحه مذکور هستند که به استخدام سه درصدی معلولان بی توجهی می شود از این رو به نظر می رسد این لایحه باید از ضمانت اجرایی لازم برخوردار باشد تا دستگاه ها استخدام معلولان را در اولویت قرار دهند.
https://goo.gl/xm9eNp
#تصویب_لایحه #کیانپور #CBR #معلولان
📡 @dscampaign
کمپین معلولان
قوانین راهنمایی رانندگی بنفع معلولان تغییر میکند⚠️ 🔴به کارگیری معلولان در دستگاه‌های دولتی مطابق قانون انجام نمی‌شود و تأمین مسکن نیز از وعده‌های مسئولان عقب است. ❇️اما خبرها هميشه هم بد نيستند. علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه مصوبه‌اي…
توقف در پارکینگ معلولان ممنوع شد⛔️

۳روز پس از آنکه معاون حقوقی پلیس راهور در گفت‌وگو با همشهری از تغییر آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی به نفع معلولان خبر داد، رئیس پلیس راهور جزئیات این تغییرات را اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین ، سردار تقی مهری گفت: با این تغییرات کاربران نابینای دارای عصای سفید و افراد معلول، کم توان و ناتوان دارای ویلچر در عبور از معابر مورد حمایت قرار گرفتند. به گفته وی جزئیات این تغییر که براساس پیشنهاد ناجا توسط هیأت دولت تصویب شده به شرح زیر است:

♿️1- پس از این افرادی که از صندلی چرخ دار (ویلچر) استفاده می‌کنند اعم از اینکه ویلچر مکانیکی باشد یا برقی، در حکم عابر پیاده محسوب می‌شوند.🚹

😎2- به ماده ١٣� آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی یک تبصره الحاق و اعلام شده رانندگان با مشاهده عابر پیاده نابینا که از عصای سفید استفاده می‌کند موظف به توقف بوده و پس از عبور فرد نابینای دارای عصای سفید حق عبور را دارند.

🚫3- توقف در محل‌هایی که مختص توقف معلولان و جانبازان است با الحاق یک بند به ماده ١٦٣ آیین‌نامه ممنوع اعلام شده است.

به ماده ١٢٩ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی که بر رعایت سرعت مطمئنه تأکید می‌کند، یک تبصره الحاق شده که می‌گوید رانندگان در مواجهه با افراد معلولی که از ویلچر استفاده می‌کنند یا نابینای دارای عصای سفید باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند. آنها باید رعایت کنند تا در زمان عبور و مرور به افراد معلول، ناتوان و کم توانی که از ویلچر استفاده کرده یا نابینایان دارای عصای سفید که کاربر ترافیک هستند، آسیبی وارد نشود. در هر صورت تصادف با این افراد تخطی راننده از سرعت مطمئنه را برای کارشناسان تصادف محرز خواهدکرد.
https://goo.gl/nVw4wF
#راهنمایی_رانندگی #معلولان #ویلچرعابر #نابینایان
📡 @dscampaign
🗣 #پیام_شما
من ۲۰ساله پیش براثرافتادن ازارتفاع قطع نخاح شدم, سه سال پیش از
پارس آبادمغان جهت عروسی یکی ازدوستان به همراه خانواده به میاندواب رفته بودیم هنگام برگشت ازمیاندواب دیدیم که لباس ارزون هست حدود۴میلیون لباس بچه گانه خریدیم نیروی انتظامی ماروگرفت ماشینمنوخوابوند,بعدپرونده سازی شد لباس قاچاق هست مارابه تعزیرات دادن بعدازیه ماه حکم دادن که لباس باماشین مصادره وبه نفع دولت وبه مبلغ۱۴۲۰۰۰۰۰تومن جریمه محکوم شدیم بعد ما اعتراض کردیم بعدازسه سال حکم قطعی شدحالا پریروز پنج تامامور باحکم جلب بنده اومده بودن در خونه ما گفتن ۴روزوقت میدیم یابایدجریمه روبدی یابری زندون منه بدبخت هم نه توان جریمه دادن رو دارم نه توان زندان کشیدن
کسی نمیتونه کاری بکنه؟
📡 @dscampaign