کمپین معلولان
⁉️جناب وزیر؟ موضع شما و معاون شما آقای #بندپی در قبال شیوه نامه #آموزش_پرورش چیست؟ مگر نباید از حقوق افراد دارای معلولیت دفاع کنید؟ #سالم_سالاری #تبعیض #معلولیت 📡 @dscampaign
جوابیه معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی کشور به پرسش کمپین از آقای #بندپی ریاست محترم سازمان بهزیستی
به نام خدا
با سلام و احترام
در خصوص شرایط محدود کننده استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای آزمون استخدامی شهریور ماه به اطلاع عزیزان می رساند حوزه توان بخشی سازمان بهزیستی کشور پس از آگاهی از چنین اتفاقی، پیگیری آن را در دستور کار خود قرار داد.
در این راستا مکاتبه با ریاست محترم سازمان اداری و استخدامی کشورو نیز ریاست سازمان سنجش و آموزش کشور به امضای معاون وزیر و ریاست محترم سازمان بهزیستی کشور، به شماره 900/96/57417 مورخ 96/4/25 و نیز آگاه سازی از طریق جراید نمونه ای از این پیگیری ها می باشد.
قدر مسلم کماکان این سازمان پیگیری های اداری و حقوقی خود را بر اساس قوانین موجود نظیر قانون الحاق ایران به کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت ادامه خواهد داد.
آن چه باعث مثمر ثمر شدن و تسریع در به بار نشستن این تلاش ها دارد همراهی تشکل های معلولان و پیگیری مجدانه آنها از دستگاه ها و نهادهای ذی ربط می باشد.
دکتر منصور اله وردی. کارشناس حوزه معاونت توان بخشی بهزیستی کشور
📡 @dscampaign
به نام خدا
با سلام و احترام
در خصوص شرایط محدود کننده استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای آزمون استخدامی شهریور ماه به اطلاع عزیزان می رساند حوزه توان بخشی سازمان بهزیستی کشور پس از آگاهی از چنین اتفاقی، پیگیری آن را در دستور کار خود قرار داد.
در این راستا مکاتبه با ریاست محترم سازمان اداری و استخدامی کشورو نیز ریاست سازمان سنجش و آموزش کشور به امضای معاون وزیر و ریاست محترم سازمان بهزیستی کشور، به شماره 900/96/57417 مورخ 96/4/25 و نیز آگاه سازی از طریق جراید نمونه ای از این پیگیری ها می باشد.
قدر مسلم کماکان این سازمان پیگیری های اداری و حقوقی خود را بر اساس قوانین موجود نظیر قانون الحاق ایران به کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت ادامه خواهد داد.
آن چه باعث مثمر ثمر شدن و تسریع در به بار نشستن این تلاش ها دارد همراهی تشکل های معلولان و پیگیری مجدانه آنها از دستگاه ها و نهادهای ذی ربط می باشد.
دکتر منصور اله وردی. کارشناس حوزه معاونت توان بخشی بهزیستی کشور
📡 @dscampaign
🔴عکس افراد دارای معلولیت در درس عددهای اعشاری ریاضی کلاس پنجم چه چیزی را به دانش آموزان القا میکند؟
#سالم_سالاری #آموزش_پرورش #کتب_درسی #معلولیت
📡 @dscampaign
#سالم_سالاری #آموزش_پرورش #کتب_درسی #معلولیت
📡 @dscampaign
حق خواهی «زال»های ایرانی در گفتوگو با «شهروند»
https://goo.gl/xf73Ng
#آلبینیسم #زال #معلولیت
📡 @dscampaign
https://goo.gl/xf73Ng
#آلبینیسم #زال #معلولیت
📡 @dscampaign
Telegraph
حق خواهی «زال»های ایرانی در گفتوگو با «شهروند»
«زال»های ایرانی در گفتوگو با «شهروند» از مشکلات زندگی با بیماری آلبینیسم و ضرورت ایجاد یک انجمن در این حوزه می گویند حقخواهی سپیدمویان در قوانین ایران حتی در یک مورد به آلبینیسم اشاره نشده است بر اساس محاسبات جهانی حداقل ٢٦ هزار ایرانی مبتلا به آلبینیسم…
کمپین معلولان
🔴حکایتی دیگر از #نقض_حقوق_شهروندی و #نقض_حقوق_معلولان توسط شرکت هواپیمایی #ماهان بنده دارای دکترای تخصصی مدیریت آموزش عالی و عضو هیات علمی دانشگاه هستم. برای انجام کار اداری و بسیار مهمی مجبور به مسافرت به بیرجند شدم. از شرکت ماهان برای پرواز ۱۶:۴۵ دقیقه…
✅جوابیه معاونت محترم توانبخشی #سازمان_بهزیستی جناب آقای دکتر #نحوی_نژاد
سلام
واقعا برخورد ناشایستی بود از طریق مدیرکل محترم بهزیستی کرمان پیگیری شد ایشان هم با مدیرعامل شرکت ماهان تماس گرفتند خیلی ناراحت شد و وعده داد وقتی از سفر برگشت این مشکل را بررسی و با افرادی که قصوری مرتکب شدند برخورد کنند.
با تشکر از پیگیری و پاسخگوئی
#مدیرپیگیروپاسخگو
📡 @dscampaign
سلام
واقعا برخورد ناشایستی بود از طریق مدیرکل محترم بهزیستی کرمان پیگیری شد ایشان هم با مدیرعامل شرکت ماهان تماس گرفتند خیلی ناراحت شد و وعده داد وقتی از سفر برگشت این مشکل را بررسی و با افرادی که قصوری مرتکب شدند برخورد کنند.
با تشکر از پیگیری و پاسخگوئی
#مدیرپیگیروپاسخگو
📡 @dscampaign
کمپین معلولان
🗣 #پیام_شما 🔴همه میدونیم که در رسانه ها چند سالی هست که اعلام میکنن برای کسانی که دومعلول دارند مسکن تهیه میکنند سال گذشته از بهزیستی اسکو (اذربایجان شرقی) به ماهم زنگ زدن وگفتن سند خانه ،مدارک پزشکی بچه ها و...برای ثبت نام دراین طرح لازم هست گفتن هر طوری…
✅جوابیه معاونت محترم توانبخشی #سازمان_بهزیستی جناب آقای دکتر #نحوی_نژاد
این پیام به مدیر کل محترم بهزیستی آذربایجان شرقی منتقل شد.
با تشکر از پیگیری و پاسخگوئی
#مدیرپیگیروپاسخگو
📡 @dscampaign
این پیام به مدیر کل محترم بهزیستی آذربایجان شرقی منتقل شد.
با تشکر از پیگیری و پاسخگوئی
#مدیرپیگیروپاسخگو
📡 @dscampaign
کمپین معلولان
جلسه #کمیسیون_مشترک برای بررسی لایحه حمایت از حقوق #افراد_دارای_معلولیت دوشنبه ۹۶/۰۶/۰۶ ساعت ۱۶ الی ۱۸ #کمیسیون_مشترک #لایحه 📡 @dscampaign
Audio
گزارش اختصاصی دبیر #فراکسیون_معلولان مجلس شورای اسلامی
جناب آقای #فدایی از برگزاری جلسه #کمیسیون_مشترک بررسی لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مورخه دوشنبه ۹۶/۰۶/۰۶
📡 @dscampaign
جناب آقای #فدایی از برگزاری جلسه #کمیسیون_مشترک بررسی لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مورخه دوشنبه ۹۶/۰۶/۰۶
📡 @dscampaign
کمپین معلولان
🔴عکس افراد دارای معلولیت در درس عددهای اعشاری ریاضی کلاس پنجم چه چیزی را به دانش آموزان القا میکند؟ #سالم_سالاری #آموزش_پرورش #کتب_درسی #معلولیت 📡 @dscampaign
سوال: ارتباط عکس های ورزشکاران معلول با درس اعشار در کتاب ریاضی پنجم دبستان چیست؟
جواب من: به نظرم این سوال اساسا درست نیست. "عادی سازی معلولیت" یعنی اینکه دنبال ارتباط دادنِ معلولیت به موضوعی خاص نباشیم؛ همانطور که اگر عکس ورزشکاران غیرمعلول برای این درس استفاده شده بود، هیچوقت این سوال را نمی کردیم که "ارتباط این ورزشکاران با درس اعشار چیست؟"
به نظرم ارتباط درس اعشار با رکوردهایی است که ورزشکاران پرتابها ثبت می کنند. چه خوب است اتفاقا که از تصاویر ورزشکاران دارای معلولیت استفاده شده برای اینکه آنها هم مثل ورزشکاران غیرمعلول رکورد اعشاری دارند؛ صرفنظر از وضعیت بدنی و فیزیکی شان. البته بهتر بود اگر در کنار ورزشکاران دارای معلولیت، عکس ورزشکاران غیرمعلول هم گذاشته می شد اما همین به رسمیت شناختن ورزشکاران دارای معلولیت و گنجاندن آنها در کتابهای درسی قدمی مثبت و امیدبخش است.
*نگین حسینی، روزنامه نگار و فعال حقوق معلولیت
#عادی_سازی #معلولیت #ورزشکاران_دارای_معلولیت
جواب من: به نظرم این سوال اساسا درست نیست. "عادی سازی معلولیت" یعنی اینکه دنبال ارتباط دادنِ معلولیت به موضوعی خاص نباشیم؛ همانطور که اگر عکس ورزشکاران غیرمعلول برای این درس استفاده شده بود، هیچوقت این سوال را نمی کردیم که "ارتباط این ورزشکاران با درس اعشار چیست؟"
به نظرم ارتباط درس اعشار با رکوردهایی است که ورزشکاران پرتابها ثبت می کنند. چه خوب است اتفاقا که از تصاویر ورزشکاران دارای معلولیت استفاده شده برای اینکه آنها هم مثل ورزشکاران غیرمعلول رکورد اعشاری دارند؛ صرفنظر از وضعیت بدنی و فیزیکی شان. البته بهتر بود اگر در کنار ورزشکاران دارای معلولیت، عکس ورزشکاران غیرمعلول هم گذاشته می شد اما همین به رسمیت شناختن ورزشکاران دارای معلولیت و گنجاندن آنها در کتابهای درسی قدمی مثبت و امیدبخش است.
*نگین حسینی، روزنامه نگار و فعال حقوق معلولیت
#عادی_سازی #معلولیت #ورزشکاران_دارای_معلولیت
کمپین معلولان
سوال: ارتباط عکس های ورزشکاران معلول با درس اعشار در کتاب ریاضی پنجم دبستان چیست؟ جواب من: به نظرم این سوال اساسا درست نیست. "عادی سازی معلولیت" یعنی اینکه دنبال ارتباط دادنِ معلولیت به موضوعی خاص نباشیم؛ همانطور که اگر عکس ورزشکاران غیرمعلول برای این درس…
در پاسخ به خانم نگین حسینی
در خوشبینانه ترین حالت ممکن از بین آنهمه کتب درسی فقط در کتاب ریاضی و درس اعشار و کسر و استفاده از عکس افراد دارای معلولیت اوج ناآگاهی و بد سلیقه گی مولفان ,ناشران و ناظران را نشان میدهد و اینکه بدون هیچگونه تفکری دست به این اقدام زده اند. وگرنه هیچ نشانه ای از روند عادی سازی به چشم نمیخورد.
حتی اگر مولفان دلیل برای عادی سازی بیاورند بیشتر از پیش مورد مواخذه و سوال قرار خواهند گرفت زیرا:
عادی سازی روندی تدریجی است که باید شروع یا مبدا, مسیر و هدفی داشته باشد و طبق فرآیند آموزشی مشخصی صورت گیرد,نمیشود با یک عکس در یک کتاب ادعای عادی سازی داشت و باید پاسخگوی این سوالات باشند
چرا بدون مقدمه ؟چرا بدون توضیحات ؟ چرا فقط با یک عکس در کل یک کتاب؟ چرا بدون هیچ تعریف خاصی از معلولیت برای دانش آموزان و ارتباط آن با عددهای اعشاری؟ دانش آموز قرار بوده چه چیزی از این درس با این عکس بیاموزد؟
اگر فکری پشت عکس بوده چرا آنقدر گنگ و نامفهوم,اگر نبوده چرا اذهان نوجوانان را با مطالب غیر مرتبط پر میکنیم که در آینده تغییر نوع نگرش باعث اتلاف انرژی,سرمایه ,و زمان بسیار زیادی باشد؟
مقوله آموزشی چیزی نیست که بشود با تساهل و تسامح از آن عبور کرد چون اذهان بی الایش میلیونها دانش آموز مورد اطلاعات نادرست قرار میگیرد که در آینده جبران به راحتی و ارزانی امکانپذیر نیست.
من و شما نمیتوانیم خودمان را جای دانش آموز قرار دهیم و از زاویه دید آنها به درس نگاه کرده و نظر دهیم و مطمئنا اینکار نیاز به نظرات محققان,اندیشمندان ,کارشناسان آموزشی و اساتید متخصص این حوزه دارد.
در توئیتر پرسدید که اگر فرد سالم هم بود این سوال پرسیده میشد؟
خیر حداقل از جانب من پرسیده نمیشد چون فعال در حوزه آموزشی نیستم ولی مطمئنم مورد نقد کارشناسان قرار میگرفت چون سالهاست کارشناسان اذعان دارند مطالب کتب درسی متناسب با سنین و دروس دانش اموزان نیست مثل همین مورد که باید در درس نه چندان محبوب و شیرین ریاضی (از نظر عموم )اعشار را به رکوردهای چند صدم ثانیه ربط داده ضمن اینکه افراد دارای معلولیت را هم در این ارتباط حفظ کنند!
فرمودید اگر عکس فرد سالم بود بهتر بود: خاطر نشان میسازم وجود فرد سالم بیشتر ایجاد شائبه میکرد زیرا همانگونه که شما استدلال کردید بنده مستدل میکنم که
فرد سالم = اعداد صحیح
فرد دارای معلولیت = اعداد اعشاری که از کسر اعداد صحیح بدست میاید
کدام محتمل تر است ؟ اینکه دانش آموز ربطی بین اعداد اعشاری با رکوردهای اعشاری با افراد دارای معلولیت بدون هیچگونه مقدمه ای پیدا کند یا اینکه انسان سالم را مساوی عدد صحیح و فرد دارای معلولیت را به سبب فقدان و کسر جزئی از یک جسم سالم را مساوی با اعداد اعشاری؟
با جمله ای از مارک تواین عرایضم را به پایان میرسانم:
علت بروز مشکلات نادانی افراد نیست,بلکه بیشتر دانسته هایی است که حقیقت ندارد.
✍️بهروز مروتی
📡 @dscampaign
در خوشبینانه ترین حالت ممکن از بین آنهمه کتب درسی فقط در کتاب ریاضی و درس اعشار و کسر و استفاده از عکس افراد دارای معلولیت اوج ناآگاهی و بد سلیقه گی مولفان ,ناشران و ناظران را نشان میدهد و اینکه بدون هیچگونه تفکری دست به این اقدام زده اند. وگرنه هیچ نشانه ای از روند عادی سازی به چشم نمیخورد.
حتی اگر مولفان دلیل برای عادی سازی بیاورند بیشتر از پیش مورد مواخذه و سوال قرار خواهند گرفت زیرا:
عادی سازی روندی تدریجی است که باید شروع یا مبدا, مسیر و هدفی داشته باشد و طبق فرآیند آموزشی مشخصی صورت گیرد,نمیشود با یک عکس در یک کتاب ادعای عادی سازی داشت و باید پاسخگوی این سوالات باشند
چرا بدون مقدمه ؟چرا بدون توضیحات ؟ چرا فقط با یک عکس در کل یک کتاب؟ چرا بدون هیچ تعریف خاصی از معلولیت برای دانش آموزان و ارتباط آن با عددهای اعشاری؟ دانش آموز قرار بوده چه چیزی از این درس با این عکس بیاموزد؟
اگر فکری پشت عکس بوده چرا آنقدر گنگ و نامفهوم,اگر نبوده چرا اذهان نوجوانان را با مطالب غیر مرتبط پر میکنیم که در آینده تغییر نوع نگرش باعث اتلاف انرژی,سرمایه ,و زمان بسیار زیادی باشد؟
مقوله آموزشی چیزی نیست که بشود با تساهل و تسامح از آن عبور کرد چون اذهان بی الایش میلیونها دانش آموز مورد اطلاعات نادرست قرار میگیرد که در آینده جبران به راحتی و ارزانی امکانپذیر نیست.
من و شما نمیتوانیم خودمان را جای دانش آموز قرار دهیم و از زاویه دید آنها به درس نگاه کرده و نظر دهیم و مطمئنا اینکار نیاز به نظرات محققان,اندیشمندان ,کارشناسان آموزشی و اساتید متخصص این حوزه دارد.
در توئیتر پرسدید که اگر فرد سالم هم بود این سوال پرسیده میشد؟
خیر حداقل از جانب من پرسیده نمیشد چون فعال در حوزه آموزشی نیستم ولی مطمئنم مورد نقد کارشناسان قرار میگرفت چون سالهاست کارشناسان اذعان دارند مطالب کتب درسی متناسب با سنین و دروس دانش اموزان نیست مثل همین مورد که باید در درس نه چندان محبوب و شیرین ریاضی (از نظر عموم )اعشار را به رکوردهای چند صدم ثانیه ربط داده ضمن اینکه افراد دارای معلولیت را هم در این ارتباط حفظ کنند!
فرمودید اگر عکس فرد سالم بود بهتر بود: خاطر نشان میسازم وجود فرد سالم بیشتر ایجاد شائبه میکرد زیرا همانگونه که شما استدلال کردید بنده مستدل میکنم که
فرد سالم = اعداد صحیح
فرد دارای معلولیت = اعداد اعشاری که از کسر اعداد صحیح بدست میاید
کدام محتمل تر است ؟ اینکه دانش آموز ربطی بین اعداد اعشاری با رکوردهای اعشاری با افراد دارای معلولیت بدون هیچگونه مقدمه ای پیدا کند یا اینکه انسان سالم را مساوی عدد صحیح و فرد دارای معلولیت را به سبب فقدان و کسر جزئی از یک جسم سالم را مساوی با اعداد اعشاری؟
با جمله ای از مارک تواین عرایضم را به پایان میرسانم:
علت بروز مشکلات نادانی افراد نیست,بلکه بیشتر دانسته هایی است که حقیقت ندارد.
✍️بهروز مروتی
📡 @dscampaign
#پست_موقت
طبق اطلاعات منتشر شده در گروه کمپین گویا امشب سه شنبه۷ شهریور ساعت۲۳ برنامه خندوانه با حضور بچه های دیستروفی به نمایندگی خانم اعظم عزیزی و بهروز مروتی از طرف کمپین پخش خواهد شد.
طبق اطلاعات منتشر شده در گروه کمپین گویا امشب سه شنبه۷ شهریور ساعت۲۳ برنامه خندوانه با حضور بچه های دیستروفی به نمایندگی خانم اعظم عزیزی و بهروز مروتی از طرف کمپین پخش خواهد شد.
کمپین معلولان
گزارش اختصاصی دبیر #فراکسیون_معلولان مجلس شورای اسلامی جناب آقای #فدایی از برگزاری جلسه #کمیسیون_مشترک بررسی لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مورخه دوشنبه ۹۶/۰۶/۰۶ 📡 @dscampaign
✅بررسی نهایی لایحه حمایت از حقوق معلولان به سازمان بهزیستی سپرده شد
❇️لایحه حمایت حقوق معلولان روز دوشنبه با حضور مسئولان سازمان بهزیستی و نمایندگان مجلس برگزار شد.
🔶به گزارش ایران سپید سهیل معینی مدیر عامل شبکه تشکلهای نابینایان و کم بینایان کشور با اشاره به برگزاری جلسه روز دوشنبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی
🔸در زمینه بررسی لایحه حمایت از حقوق معلولان گفت: در این جلسه که با حضور دکتر بندپی ریاست و دکتر نحوینژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی، تنی چند از نمایندگان مجلس از جمله همایون هاشمی مسوول نشستهای بررسی لایحه حمایت از حقوق معلولان، تنی چند از مسوولان ذیربط از جمله سرپرست دفتر امور حمایتی وزارت تعاون کار و امور اجتماعی و نمایندگان سازمانهای غیر دولتی معلولان و شبکه مراکز نگهداری و خدمات روزانه بهزیستی تشکیل شد.
🔸ابتدا اقای همایون هاشمی از به طول انجامیدن روند بررسی این لایحه خبر داد و خواهان تسریع در این روند شد در ادامه حسن کامران نماینده اصفهان خواهان عدم ورود به بررسی جزئیات لایحه شد و پیشنهاد کرد کلیات لایحه به تصویب کمیسیون برسد و رفع اشکالات باقیمانده به کمیته ویژه سازمان بهزیستی موکول شود این پیشنهاد به اتفاق ارای اعضای کمیسیون به تصویب رسید مقرر شد سازمان بهزیستی کشور با رفع اشکالات باقیمانده در لایحه متن ان را در نشستی ویژه در این سازمان با حضور کارشناسان حقوقی، نمایندگان تشکلهای مردم نهاد معلولان و نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان در آن نشست نهایی و جهت طی مراحل قانونی طرح در صحن علنی به مجلس ارائه شود. این نشست ویژه برای روز سه شنبه چهارده شهریور برنامه ریزی شده است.
#لایحه_حمایت_از_حقوق_معلولان #کمیسیون_مشترک #سازمان_بهزیستی
#معینی
📡 @dscampaign
❇️لایحه حمایت حقوق معلولان روز دوشنبه با حضور مسئولان سازمان بهزیستی و نمایندگان مجلس برگزار شد.
🔶به گزارش ایران سپید سهیل معینی مدیر عامل شبکه تشکلهای نابینایان و کم بینایان کشور با اشاره به برگزاری جلسه روز دوشنبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی
🔸در زمینه بررسی لایحه حمایت از حقوق معلولان گفت: در این جلسه که با حضور دکتر بندپی ریاست و دکتر نحوینژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی، تنی چند از نمایندگان مجلس از جمله همایون هاشمی مسوول نشستهای بررسی لایحه حمایت از حقوق معلولان، تنی چند از مسوولان ذیربط از جمله سرپرست دفتر امور حمایتی وزارت تعاون کار و امور اجتماعی و نمایندگان سازمانهای غیر دولتی معلولان و شبکه مراکز نگهداری و خدمات روزانه بهزیستی تشکیل شد.
🔸ابتدا اقای همایون هاشمی از به طول انجامیدن روند بررسی این لایحه خبر داد و خواهان تسریع در این روند شد در ادامه حسن کامران نماینده اصفهان خواهان عدم ورود به بررسی جزئیات لایحه شد و پیشنهاد کرد کلیات لایحه به تصویب کمیسیون برسد و رفع اشکالات باقیمانده به کمیته ویژه سازمان بهزیستی موکول شود این پیشنهاد به اتفاق ارای اعضای کمیسیون به تصویب رسید مقرر شد سازمان بهزیستی کشور با رفع اشکالات باقیمانده در لایحه متن ان را در نشستی ویژه در این سازمان با حضور کارشناسان حقوقی، نمایندگان تشکلهای مردم نهاد معلولان و نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان در آن نشست نهایی و جهت طی مراحل قانونی طرح در صحن علنی به مجلس ارائه شود. این نشست ویژه برای روز سه شنبه چهارده شهریور برنامه ریزی شده است.
#لایحه_حمایت_از_حقوق_معلولان #کمیسیون_مشترک #سازمان_بهزیستی
#معینی
📡 @dscampaign
«نه ! مسئولیتش زیاد است، ما نمیتوانیم بچه شما را ثبتنام کنیم.»این جمله برای آنها که فرزند معلول دارند، آشناست.
https://goo.gl/JgGfgh
#آموزش_پرورش #معلولان #تحصیل
📡 @dscampaign
https://goo.gl/JgGfgh
#آموزش_پرورش #معلولان #تحصیل
📡 @dscampaign
فراخوان مقاله اولین کنفرانس ملی سلامت اجتماعی،با رویکرد معلولین و سالمندان -آبان 96
http://dlvr.it/PjK5Yh
📡 @dscampaign
http://dlvr.it/PjK5Yh
📡 @dscampaign
🔴لایحه حمایت از معلولان در هزارتوی تصویب
🔴بررسی لایحه بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، بیشتر از دو سال است که در کمیسیون تخصصی مجلس در حال بررسی است و فعالان حوزه معلولان امیدوارند این قانون، خیلی از مشکلات جامعه معلولان را مرتفع کند.
🔶دوات آنلاین-امروز معاون توانبخشی سازمان بهزیستی، از تصویب لایحه بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، در یک ماه آینده در مجلس خبر داد؛ لایحهای که بیشتر از شش سال از عمر آن میگذرد و هنوز به تصویب نرسیده است.
👈این لایحه در واقع اصلاح و بازنگری قانون قبلی در مورد معلولان است و جنبههای مختلف حقوق معلولان از جمله خدمات زيربنايی و اساسی همچون تامين اجتماعی، خدمات بيمهای و وسايل توانبخشی را برای این گروه از جامعه در نظر گرفته است.
🔻آخرین آمارها میگوید، جمعیت معلولان زیر نظر بهزیستی، بیشتر از یک میلیون و 300هراز نفر یعنی 2 درصد از کل جمعیت کشور است؛ افرادی که به دلیل نداشتن امکانات و حقوقی مشخص با مشکلات فراوانی در زندگی روزمره خود روبهرو هستند و به اعتقاد فعالان اجتماعی این حوزه این لایحه در صورت تکمیل و نگگاه همه جانبه میتواند بخشی از مشکلات این قشر را حل کند.
🔸طرحی که لایحه شد
👈این لایحه نخستین قانون در مورد معلولان نخواهد بود. در سال 83 طرحی در مورد معلولان در مجلس به تصویب رسید که نخستین قانون برای حمایت از معلولان بود. طرحی که واسطه آن زمینه استخدام و ورود دانشجویان معلول به دانشگاههای غیر دولتی فراهم شد. با این حاب این طرح اشکالات فراوانی داشت، چرا که بسیاری از مواردی که نیازمند به تامین بودجه بود در این طرح دیده نشده بود.
❇️سهیل معینی، رئیس انجمن باور فعال در حوزه معلولان در این باره به دوات آنلاین میگوید: حدود 40 هزار دانشجو بعد از تصویب این قانون در دانشگاههای غیر دولتی تحصیل کردند و به واسطه این قانون شاهد جذب 3 درصدی پرسنل مراکز دولتی از معلولان بودیم؛ گرچه این جذب نیرو کامل انجام نمیشد. همچنین شاهد بودیم که در این سال فعالیتهایی برای مناسب سازی معابر و فضاهای شهری انجام شد یا در بعد فرهنگی و توانبخشی نیز اقداماتی انجام شد که پیش از این دیده نمیشد. با این حال این قانون کمبودهای فراوانی داشت که تنها با تصویب یک لایحه میتوانست برطرف شود.
✅لایحه حمایت از معلولان
🔹بنا به همین ضرورت بود که که این لایحه از دولت دهم کلید خورد، اما به سمت فضاهای تبلیغاتی سیاسی پیش رفت و قصد داشت این لایحه را به عنوان دستاورد خود ارایه و تصویب کند. اما چون جریان فکری آن دولت نتوانست در این انتخابات باشد کار متوقف شد و ماجرا به دولت جدید رسید. این لایحه با تغییر و تحولاتی در کمیسیون اجتماعی دولت در خرداد 94 تصویب شد که از جمله آن جدا شدن 8 تا ماده و ارایه آن در قالب مصوبه بود.
🔸معینی که خود دبیر کمیته تدوین لایحه جامع معلولان و نماینده سازمانهای غیر دولتی در این کمیته بود در مورد دلایل طولانی شدن تصویب این لایحه میگوید: مجلس نهم تعجیل داشت که در انتهای کار خود این لایحه را تصویب کند و به همین دلیل کار کارشناسی چندانی روی آن انجام نشد و قرار شد تا بر اساس اصل 85 به صورت آزمایشی اجرا شود، اما شورای نگهبان آن را نپذیرفت و ایراداتی به آن گرفت و به همین دلیل کار به مجلس دهم کشید. الان هم مدتی است در کمیسیونها بررسی کارشناسی میشود و به نظر نمیآید بهزودی این لایحه تصویب شود.
✅او ابراز امیدواری کرد این بار مجلس بدون تعجیل کار کارشناسی انجام دهد تا قانون تصویبشده بدون نقص ارایه شود.
#لایحه_حمایت_از_حقوق_معلولان
📡 @dscampaign
🔴بررسی لایحه بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، بیشتر از دو سال است که در کمیسیون تخصصی مجلس در حال بررسی است و فعالان حوزه معلولان امیدوارند این قانون، خیلی از مشکلات جامعه معلولان را مرتفع کند.
🔶دوات آنلاین-امروز معاون توانبخشی سازمان بهزیستی، از تصویب لایحه بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، در یک ماه آینده در مجلس خبر داد؛ لایحهای که بیشتر از شش سال از عمر آن میگذرد و هنوز به تصویب نرسیده است.
👈این لایحه در واقع اصلاح و بازنگری قانون قبلی در مورد معلولان است و جنبههای مختلف حقوق معلولان از جمله خدمات زيربنايی و اساسی همچون تامين اجتماعی، خدمات بيمهای و وسايل توانبخشی را برای این گروه از جامعه در نظر گرفته است.
🔻آخرین آمارها میگوید، جمعیت معلولان زیر نظر بهزیستی، بیشتر از یک میلیون و 300هراز نفر یعنی 2 درصد از کل جمعیت کشور است؛ افرادی که به دلیل نداشتن امکانات و حقوقی مشخص با مشکلات فراوانی در زندگی روزمره خود روبهرو هستند و به اعتقاد فعالان اجتماعی این حوزه این لایحه در صورت تکمیل و نگگاه همه جانبه میتواند بخشی از مشکلات این قشر را حل کند.
🔸طرحی که لایحه شد
👈این لایحه نخستین قانون در مورد معلولان نخواهد بود. در سال 83 طرحی در مورد معلولان در مجلس به تصویب رسید که نخستین قانون برای حمایت از معلولان بود. طرحی که واسطه آن زمینه استخدام و ورود دانشجویان معلول به دانشگاههای غیر دولتی فراهم شد. با این حاب این طرح اشکالات فراوانی داشت، چرا که بسیاری از مواردی که نیازمند به تامین بودجه بود در این طرح دیده نشده بود.
❇️سهیل معینی، رئیس انجمن باور فعال در حوزه معلولان در این باره به دوات آنلاین میگوید: حدود 40 هزار دانشجو بعد از تصویب این قانون در دانشگاههای غیر دولتی تحصیل کردند و به واسطه این قانون شاهد جذب 3 درصدی پرسنل مراکز دولتی از معلولان بودیم؛ گرچه این جذب نیرو کامل انجام نمیشد. همچنین شاهد بودیم که در این سال فعالیتهایی برای مناسب سازی معابر و فضاهای شهری انجام شد یا در بعد فرهنگی و توانبخشی نیز اقداماتی انجام شد که پیش از این دیده نمیشد. با این حال این قانون کمبودهای فراوانی داشت که تنها با تصویب یک لایحه میتوانست برطرف شود.
✅لایحه حمایت از معلولان
🔹بنا به همین ضرورت بود که که این لایحه از دولت دهم کلید خورد، اما به سمت فضاهای تبلیغاتی سیاسی پیش رفت و قصد داشت این لایحه را به عنوان دستاورد خود ارایه و تصویب کند. اما چون جریان فکری آن دولت نتوانست در این انتخابات باشد کار متوقف شد و ماجرا به دولت جدید رسید. این لایحه با تغییر و تحولاتی در کمیسیون اجتماعی دولت در خرداد 94 تصویب شد که از جمله آن جدا شدن 8 تا ماده و ارایه آن در قالب مصوبه بود.
🔸معینی که خود دبیر کمیته تدوین لایحه جامع معلولان و نماینده سازمانهای غیر دولتی در این کمیته بود در مورد دلایل طولانی شدن تصویب این لایحه میگوید: مجلس نهم تعجیل داشت که در انتهای کار خود این لایحه را تصویب کند و به همین دلیل کار کارشناسی چندانی روی آن انجام نشد و قرار شد تا بر اساس اصل 85 به صورت آزمایشی اجرا شود، اما شورای نگهبان آن را نپذیرفت و ایراداتی به آن گرفت و به همین دلیل کار به مجلس دهم کشید. الان هم مدتی است در کمیسیونها بررسی کارشناسی میشود و به نظر نمیآید بهزودی این لایحه تصویب شود.
✅او ابراز امیدواری کرد این بار مجلس بدون تعجیل کار کارشناسی انجام دهد تا قانون تصویبشده بدون نقص ارایه شود.
#لایحه_حمایت_از_حقوق_معلولان
📡 @dscampaign
برگزاری دومین کنفرانس ملی صندلی چرخدار ؛
جامعه معلولین ایران با همکاری مرکز ضایعات نخاعی و با هماهنگی ستاد برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی توانبخشی و با مشارکت انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان ،پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان ،انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران ، مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد ، مرکز حمایت از معلولین ضایعات نخاعی ایران و انجمن برنا و انجمن باور ، دومین کنفرانس ملی صندلی چرخدار را در تاریخ پنج شنبه 9 شهریور ساعت ١۴ الی ١٨ در سومین نمایشگاه بین المللی توانبخشی و در سالن همایش چهل سرای مصلی امام خمینی (ره) برگزار می کند.
از علاقه مندان دعوت به عمل می آید تا در این همایش شرکت نمایند . شماره تماس جهت ثبت نام ۴-٨٨۴۵۵٠٠٢ داخلی ٢ .
"شرکت برای عموم آزاد است"
نشانی مکان برگزاری همایش ؛ خ بهشتی ، نرسیده به خ مفتح ، مجمعه چهل سرای مصلای امام خمینی (ره)
"دنیایی بهتر برای همه با یاری یکدیگر"
📡 @dscampaign
جامعه معلولین ایران با همکاری مرکز ضایعات نخاعی و با هماهنگی ستاد برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی توانبخشی و با مشارکت انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان ،پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان ،انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران ، مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد ، مرکز حمایت از معلولین ضایعات نخاعی ایران و انجمن برنا و انجمن باور ، دومین کنفرانس ملی صندلی چرخدار را در تاریخ پنج شنبه 9 شهریور ساعت ١۴ الی ١٨ در سومین نمایشگاه بین المللی توانبخشی و در سالن همایش چهل سرای مصلی امام خمینی (ره) برگزار می کند.
از علاقه مندان دعوت به عمل می آید تا در این همایش شرکت نمایند . شماره تماس جهت ثبت نام ۴-٨٨۴۵۵٠٠٢ داخلی ٢ .
"شرکت برای عموم آزاد است"
نشانی مکان برگزاری همایش ؛ خ بهشتی ، نرسیده به خ مفتح ، مجمعه چهل سرای مصلای امام خمینی (ره)
"دنیایی بهتر برای همه با یاری یکدیگر"
📡 @dscampaign
⚠️عدم دستیابی به اشتغال و ازدواج دلخواه از مشکلات سلامت روان معلولان
🔸دکتر اسماعیل قربانی مدیر کل بهزیستی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه عوامل مختلفی سلامت روانی معلولان را تهدید می کند، افزود: یکی از این عوامل برچسب ها تحت عنوان فلانی معلول است و با نگاه معلول به آن ها نگریسته می شود.
🔸وی با بیان اینکه بارها این جمله شنیده میشود که معلولیت نقص نیست، اظهار کرد: اما در حقیقت افراد معلول نمی توانند هر کاری را انجام دهند و همین امر سبب میشود تا سطح معیشت آن ها پایین باشد.
🔸قربانی ادامه داد: عدم دستیابی به ازدواج دلخواه یکی دیگر از عواملی است که سبب می شود تا سلامت روان معلولان تحت تاثیر قرار گیرد.
🔸وی عدم توفیق در اشتغال را از دیگر عوامل تاثیرگذار بیان و تصریح کرد: تمامی ادارات موظف هستند که سه درصد از سهم اشتغال خود را به معلولان اختصاص دهند اما در سال های گذشته نسبت به این موضوع در ادارات بسیار بی توجهی شده است.
🔸این مقام مسئول تاکید کرد: طی چند سال اخیر با پیگیری های انجام شده این مشکل تا حدودی مرتفع شده است.
🔸وی بیان کرد: برای حل مشکل اشتغال معلولان در سال جاری مبلغ 14 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به آنها اختصاص می یابد.
https://goo.gl/oaHKfu
#اشتغال #اردواج #سلامت_روان #معلولان
📡 @dscampaign
🔸دکتر اسماعیل قربانی مدیر کل بهزیستی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه عوامل مختلفی سلامت روانی معلولان را تهدید می کند، افزود: یکی از این عوامل برچسب ها تحت عنوان فلانی معلول است و با نگاه معلول به آن ها نگریسته می شود.
🔸وی با بیان اینکه بارها این جمله شنیده میشود که معلولیت نقص نیست، اظهار کرد: اما در حقیقت افراد معلول نمی توانند هر کاری را انجام دهند و همین امر سبب میشود تا سطح معیشت آن ها پایین باشد.
🔸قربانی ادامه داد: عدم دستیابی به ازدواج دلخواه یکی دیگر از عواملی است که سبب می شود تا سلامت روان معلولان تحت تاثیر قرار گیرد.
🔸وی عدم توفیق در اشتغال را از دیگر عوامل تاثیرگذار بیان و تصریح کرد: تمامی ادارات موظف هستند که سه درصد از سهم اشتغال خود را به معلولان اختصاص دهند اما در سال های گذشته نسبت به این موضوع در ادارات بسیار بی توجهی شده است.
🔸این مقام مسئول تاکید کرد: طی چند سال اخیر با پیگیری های انجام شده این مشکل تا حدودی مرتفع شده است.
🔸وی بیان کرد: برای حل مشکل اشتغال معلولان در سال جاری مبلغ 14 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به آنها اختصاص می یابد.
https://goo.gl/oaHKfu
#اشتغال #اردواج #سلامت_روان #معلولان
📡 @dscampaign
کمپین معلولان
#پست_موقت طبق اطلاعات منتشر شده در گروه کمپین گویا امشب سه شنبه۷ شهریور ساعت۲۳ برنامه خندوانه با حضور بچه های دیستروفی به نمایندگی خانم اعظم عزیزی و بهروز مروتی از طرف کمپین پخش خواهد شد.
🍉برنامه #خندوانه سه شنبه 7 شهریور ساعت 23 با حضور نماینده جامعه بیماران #دیستروفی و #نگهبان_کمپین
پ.ن:امیدوار به پخش همه صحبتها هستیم
#خندوانه #دیستروفی #کمپین #رامبدجوان
📡 @dscampaign
پ.ن:امیدوار به پخش همه صحبتها هستیم
#خندوانه #دیستروفی #کمپین #رامبدجوان
📡 @dscampaign
کمپین معلولان
🍉برنامه #خندوانه سه شنبه 7 شهریور ساعت 23 با حضور نماینده جامعه بیماران #دیستروفی و #نگهبان_کمپین پ.ن:امیدوار به پخش همه صحبتها هستیم #خندوانه #دیستروفی #کمپین #رامبدجوان 📡 @dscampaign
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
صحبتهای خانم #اعظم_عزیزی در مورد بیماری #دیستروفی و مطالبات در برنامه #خندوانه 🍉
با تشکر از ایشان بعلت ایجاد امکان حضور نماینده ای از کمپین🙏🌹
#خندوانه #دیستروفی #رامبدجوان #کمپین
📡 @dscampaign
با تشکر از ایشان بعلت ایجاد امکان حضور نماینده ای از کمپین🙏🌹
#خندوانه #دیستروفی #رامبدجوان #کمپین
📡 @dscampaign
کمپین معلولان
🍉برنامه #خندوانه سه شنبه 7 شهریور ساعت 23 با حضور نماینده جامعه بیماران #دیستروفی و #نگهبان_کمپین پ.ن:امیدوار به پخش همه صحبتها هستیم #خندوانه #دیستروفی #کمپین #رامبدجوان 📡 @dscampaign
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
صدای #مطالبات_کمپین از برنامه پرمخاطب #خندوانه و
حمایت رسانه ای هنرمند محبوب و گرامی آقای #رامبدجوان از #کمپین
#رسانه_ملی #خندوانه #رامبدجوان #مطالبات_کمپین #تصویب_لایحه_معلولان
📡 @dscampaign
حمایت رسانه ای هنرمند محبوب و گرامی آقای #رامبدجوان از #کمپین
#رسانه_ملی #خندوانه #رامبدجوان #مطالبات_کمپین #تصویب_لایحه_معلولان
📡 @dscampaign
کمپین معلولان
صدای #مطالبات_کمپین از برنامه پرمخاطب #خندوانه و حمایت رسانه ای هنرمند محبوب و گرامی آقای #رامبدجوان از #کمپین #رسانه_ملی #خندوانه #رامبدجوان #مطالبات_کمپین #تصویب_لایحه_معلولان 📡 @dscampaign
برای ناشنوایان گرامی
مشروح سخنان شرکت کننده در برنامه #خندوانه پیرامون حمایت از #تصویب_لایحه و پاسخ آقای #رامبدجوان
سخنان بهروز مروتی:
عرض ادب و احترام دارم,خیلی ممنون از اینکه ما رو قبول کردید و میزبان ما هستید.
عرضم بخدمتون,خود معلولیت به تنهایی تراژدی نیست,عواملی که سبب میشه معلولان دچار محدودیت بشن,اون تراژدی هست.
یعنی عدم وجود قوانین,عدم بروز رسانی قوانین و عدم اجرای قوانین
مجلس شورای اسلامی کنوانسیون بین المللی حقوق افراد دارای معلولیت رو در سال ۲۰۰۶ امضا و تصویب کرده ولی متاسفانه هنوز اجرا نمیشه,ما قانون جامع سال۸۳ رو داریم که اگر اجرا میشد خیلی خوب بود ولی اجرا نمیشه.
سالهاست بدنبال تصویب لایحه ای هستیم که بروزرسانی همون قانون جامع سال ۸۳ هست که اون ضمانت اجرایی و تامین منابع مالی نداشت و الان سالهاست لایحه آماده ست ولی متاسفانه اختلافات یا مسایلی باعث شده هنوز تصویب نشه.
در سراسر ایران معلولان کمپینی تشکیل دادند که خودشون کمک کنند به روند این تصویب,که در همه جای ایران تقریبا بچه ها طومار امضا کردند و ارسال کردن به نماینده های شهرهاشون در مجلس تا اونها منتقل کنند به مجلس .
جناب آقای جوان اگر این لایحه تصویب بشه ,تقریبا میشه گفت خیلی از مشکلات
افراد دارای معلولیت در ایران,نه فقط دیستروفی,بلکه معلولیتهای جسمی حرکتی,نابینایان,ناشنوایان و ذهنی که همه اینها را شامل میشود کم خواهد شد.
میخواستم عاجزانه خواهش کنم از افرادی که مشهورند,از کسانیکه تریبون دارند
در تصویب این لایحه به افراد دارای معلولیت کمک کنند,ممنون میشم
تمام افراد دارای معلولیت و خانواده هاشون دعاگو خواهند شد و نیاز جامعه ست, شاید بیرون خیلی کم معلول ببینید,ما جمعیت معلول خیلی بالایی داریم,اگر نمیبینیم بخاطر معلولیت شهرهامونه,بخاطر عدم مناسب سازی,دسترس پذیری و حمل و نقل مونه,الان برای مثال در تهران به همت شهرداری سامانه حمل و نقل داریم که راحت ما رو جابجا میکنند ولی تو شهرهای دور افتاده چی؟ ما هر چقدر که از پایتخت دور میشیم از این امکانات بی بهره تر میشیم محرومتر میشیم.
معلولان ما حق دارند که دیده بشوند و در جامعه حضور داشته باشند.
ممنونم که صدای خاموش معلولان ایران باشید.
سخنان آقای #رامبدجوان :
یکی از چیزایی که مهمه اینه که وقتی برنامه پرمخاطب مثل خندوانه به این موضوع در همین اندازه میپردازه,بقیه برنامه های تلویزیونی هم بتونن پشتشو بگیرن بعلاوه اینکه اصحاب رسانه ,تمام نشریات,تمام خبرگزاریها و سایتهای خبری بشکل جدی و بمباران روی این موضوع کار بکنند که همکاران من در فضای خبری و رسانه اینکاره اند همه شون ,بلدن,میدونن,انگیزه و دانشش رو دارند و میدونند چجوری میشه که با ایجاد خبرهای متنوع و مستمر باعث ثبت این قوانین شد و ازشون استفاده کرد.خیلی ممنونم ,متشکرم
#ناشنوایان #خندوانه #مطالبات_کمپین #رامبدجوان
📡 @dscampaign
مشروح سخنان شرکت کننده در برنامه #خندوانه پیرامون حمایت از #تصویب_لایحه و پاسخ آقای #رامبدجوان
سخنان بهروز مروتی:
عرض ادب و احترام دارم,خیلی ممنون از اینکه ما رو قبول کردید و میزبان ما هستید.
عرضم بخدمتون,خود معلولیت به تنهایی تراژدی نیست,عواملی که سبب میشه معلولان دچار محدودیت بشن,اون تراژدی هست.
یعنی عدم وجود قوانین,عدم بروز رسانی قوانین و عدم اجرای قوانین
مجلس شورای اسلامی کنوانسیون بین المللی حقوق افراد دارای معلولیت رو در سال ۲۰۰۶ امضا و تصویب کرده ولی متاسفانه هنوز اجرا نمیشه,ما قانون جامع سال۸۳ رو داریم که اگر اجرا میشد خیلی خوب بود ولی اجرا نمیشه.
سالهاست بدنبال تصویب لایحه ای هستیم که بروزرسانی همون قانون جامع سال ۸۳ هست که اون ضمانت اجرایی و تامین منابع مالی نداشت و الان سالهاست لایحه آماده ست ولی متاسفانه اختلافات یا مسایلی باعث شده هنوز تصویب نشه.
در سراسر ایران معلولان کمپینی تشکیل دادند که خودشون کمک کنند به روند این تصویب,که در همه جای ایران تقریبا بچه ها طومار امضا کردند و ارسال کردن به نماینده های شهرهاشون در مجلس تا اونها منتقل کنند به مجلس .
جناب آقای جوان اگر این لایحه تصویب بشه ,تقریبا میشه گفت خیلی از مشکلات
افراد دارای معلولیت در ایران,نه فقط دیستروفی,بلکه معلولیتهای جسمی حرکتی,نابینایان,ناشنوایان و ذهنی که همه اینها را شامل میشود کم خواهد شد.
میخواستم عاجزانه خواهش کنم از افرادی که مشهورند,از کسانیکه تریبون دارند
در تصویب این لایحه به افراد دارای معلولیت کمک کنند,ممنون میشم
تمام افراد دارای معلولیت و خانواده هاشون دعاگو خواهند شد و نیاز جامعه ست, شاید بیرون خیلی کم معلول ببینید,ما جمعیت معلول خیلی بالایی داریم,اگر نمیبینیم بخاطر معلولیت شهرهامونه,بخاطر عدم مناسب سازی,دسترس پذیری و حمل و نقل مونه,الان برای مثال در تهران به همت شهرداری سامانه حمل و نقل داریم که راحت ما رو جابجا میکنند ولی تو شهرهای دور افتاده چی؟ ما هر چقدر که از پایتخت دور میشیم از این امکانات بی بهره تر میشیم محرومتر میشیم.
معلولان ما حق دارند که دیده بشوند و در جامعه حضور داشته باشند.
ممنونم که صدای خاموش معلولان ایران باشید.
سخنان آقای #رامبدجوان :
یکی از چیزایی که مهمه اینه که وقتی برنامه پرمخاطب مثل خندوانه به این موضوع در همین اندازه میپردازه,بقیه برنامه های تلویزیونی هم بتونن پشتشو بگیرن بعلاوه اینکه اصحاب رسانه ,تمام نشریات,تمام خبرگزاریها و سایتهای خبری بشکل جدی و بمباران روی این موضوع کار بکنند که همکاران من در فضای خبری و رسانه اینکاره اند همه شون ,بلدن,میدونن,انگیزه و دانشش رو دارند و میدونند چجوری میشه که با ایجاد خبرهای متنوع و مستمر باعث ثبت این قوانین شد و ازشون استفاده کرد.خیلی ممنونم ,متشکرم
#ناشنوایان #خندوانه #مطالبات_کمپین #رامبدجوان
📡 @dscampaign