برای دریافت پاسخ سوالات بیمه ای خود
(بیمه تامین اجتماعی)
به آدرس زیر مراجعه فرمایید. 👇👇
http://www.tamin.ir/news/item/23731/120/23731.html
@dscampaign
(بیمه تامین اجتماعی)
به آدرس زیر مراجعه فرمایید. 👇👇
http://www.tamin.ir/news/item/23731/120/23731.html
@dscampaign
نوع نگاه متولیان و شیوه تغییر دید شما افراد حاضر در اجتماع
نوع نگاه و رویکرد مسوولین در قبال معلولین همیشه دو جنبه داشته .
از نقطه نظر رسمی معلولین افرادی هستند توانا و مستعد که با اندکی حمایت و داشتن فرصت های برابر می توانند عملکردی به مراتب باکیفیت تر نسبت به افراد سالم داشته باشند .
و از دیدگاه غیررسمی معلولین افرادی هستند بیچاره و نیازمند ترحـــــــــــــــــــــــــــــــــم که یاری کردنشان «ثوابــــــــــــــــــــــــــــــــــ » دارد و اگر از ته مانده برنامه های دیگر چیزی باقی بود بهتر است به آنها برسد.
البته شاید شما بلافاصله بنده را متهم به ارزیابی غیرکارشناسی و بی انصافی بکنید که در ابتدای امر جای تعجب ندارد، اما اگر کارنامه ی اصلی ترین سازمان متولی رسیدگی به امور معلولین در کشور یعنی «سازمان بهزیستی» را مختصری مرور کنید و در یکی از مراکز همین سازمان چند دقیقه ای وقت بگذارید و پای حرف های تعدادی از معلولین و خانواده ی آنان بنشینید، صد در صد نظرتان همانی می شود که چند خط بالاتر عرض شد.
این سازمان دولتی که فلسفه وجودی آن کمک به اقشار فرودست و ناتوان جامعه و ارتقا شاخص های کیفی زندگی آنها می باشد، چه موقعی که مستقل بود و چه حالا که هر چند وقت یکبار متولی جدیدی پیدا می کند، هیچ وقت نتوانسته پاسخی قابل و شایسته به نیازهای درمانی و معیشتی معلولان و خانواده های آنان ارائه کند، اندک مساعدت های آن که اغلب به صورت مقطعی و لرزان عرضه می شوند نیز خود گره ای هستند بر کلاف پیچ درپیچ زندگی معلولان.
خدمات سازمان بهزیستی چون بیش از همه ، افرادی را هدف دارد که برای انجام امورات خود با معذورات خاصی روبرو هستند،
طبعا باید شرایطی را فراهم کرد که این افراد خود بتوانند امکان برخورداری از امکانات را داشته باشند، در حالی که دریافت خدمات مراکز مختلف این سازمان، از مستمری های ناچیز تا خدمات ناقص درمانی مستلزم نامه نگاری ها و رفت و آمدهای مکرری است که افراد معلول ناگزیر هستند که برای محروم نماندن از همین اندک همواره به کسان دیگری متوسل باشند.
و همین عملکرد بهزیستی باعث شده که معلولین روز به روز معترض تر و به کمپین های دفاع از حقوق معلولین و یا کمپین های دفاع از حقوق بشر ملحق تا صدای اعتراض و ناعدالتی را به گوش مسئولین و متولیان برسانند ، و خواستار عدالت اجتماعی و حقوق طبیعی و شهروندی خود شوند .
پیوستن به کمپین سراسری معلولین ایران یک وظیفه انسانی در قبال دفاع از حقوق اینده خود است .
چون معلولیت حتمی است اما فاقد معلولیت تضمینی نیست ، به دلیل پیری ، بیماری ، جنگ ، حوادث و .......
پس پیوستن به کمپین از سوی شما افراد فاقد معلولیت یعنی تغییر در دید و نگرش و پذیرفتن واقعیتهای زندگی .
لینک گروه کمپین👈https://telegram.me/joinchat/AAAAAECjr7rOdH-ILHFXOg
نوع نگاه و رویکرد مسوولین در قبال معلولین همیشه دو جنبه داشته .
از نقطه نظر رسمی معلولین افرادی هستند توانا و مستعد که با اندکی حمایت و داشتن فرصت های برابر می توانند عملکردی به مراتب باکیفیت تر نسبت به افراد سالم داشته باشند .
و از دیدگاه غیررسمی معلولین افرادی هستند بیچاره و نیازمند ترحـــــــــــــــــــــــــــــــــم که یاری کردنشان «ثوابــــــــــــــــــــــــــــــــــ » دارد و اگر از ته مانده برنامه های دیگر چیزی باقی بود بهتر است به آنها برسد.
البته شاید شما بلافاصله بنده را متهم به ارزیابی غیرکارشناسی و بی انصافی بکنید که در ابتدای امر جای تعجب ندارد، اما اگر کارنامه ی اصلی ترین سازمان متولی رسیدگی به امور معلولین در کشور یعنی «سازمان بهزیستی» را مختصری مرور کنید و در یکی از مراکز همین سازمان چند دقیقه ای وقت بگذارید و پای حرف های تعدادی از معلولین و خانواده ی آنان بنشینید، صد در صد نظرتان همانی می شود که چند خط بالاتر عرض شد.
این سازمان دولتی که فلسفه وجودی آن کمک به اقشار فرودست و ناتوان جامعه و ارتقا شاخص های کیفی زندگی آنها می باشد، چه موقعی که مستقل بود و چه حالا که هر چند وقت یکبار متولی جدیدی پیدا می کند، هیچ وقت نتوانسته پاسخی قابل و شایسته به نیازهای درمانی و معیشتی معلولان و خانواده های آنان ارائه کند، اندک مساعدت های آن که اغلب به صورت مقطعی و لرزان عرضه می شوند نیز خود گره ای هستند بر کلاف پیچ درپیچ زندگی معلولان.
خدمات سازمان بهزیستی چون بیش از همه ، افرادی را هدف دارد که برای انجام امورات خود با معذورات خاصی روبرو هستند،
طبعا باید شرایطی را فراهم کرد که این افراد خود بتوانند امکان برخورداری از امکانات را داشته باشند، در حالی که دریافت خدمات مراکز مختلف این سازمان، از مستمری های ناچیز تا خدمات ناقص درمانی مستلزم نامه نگاری ها و رفت و آمدهای مکرری است که افراد معلول ناگزیر هستند که برای محروم نماندن از همین اندک همواره به کسان دیگری متوسل باشند.
و همین عملکرد بهزیستی باعث شده که معلولین روز به روز معترض تر و به کمپین های دفاع از حقوق معلولین و یا کمپین های دفاع از حقوق بشر ملحق تا صدای اعتراض و ناعدالتی را به گوش مسئولین و متولیان برسانند ، و خواستار عدالت اجتماعی و حقوق طبیعی و شهروندی خود شوند .
پیوستن به کمپین سراسری معلولین ایران یک وظیفه انسانی در قبال دفاع از حقوق اینده خود است .
چون معلولیت حتمی است اما فاقد معلولیت تضمینی نیست ، به دلیل پیری ، بیماری ، جنگ ، حوادث و .......
پس پیوستن به کمپین از سوی شما افراد فاقد معلولیت یعنی تغییر در دید و نگرش و پذیرفتن واقعیتهای زندگی .
لینک گروه کمپین👈https://telegram.me/joinchat/AAAAAECjr7rOdH-ILHFXOg
Forwarded from Bavargroup
برگزاری دوره آموزشی فریلنسینگ برای افراد دارای معلولیت
اطلاعات بیشتر و ثبتنام: yon.ir/v1if
🆔 @monasebsazi
@bavarngo
اطلاعات بیشتر و ثبتنام: yon.ir/v1if
🆔 @monasebsazi
@bavarngo
پرویز فتاح : با حداقل حقوق ۸۱۲ هزار تومان، ۱۱ میلیون نفر از جمعیت کشور زیر خط فقر هستند. اگر حداقل حقوق را ۱/۲ میلیون تومان در نظر بگیریم این عدد بیشتر خواهد شد.
#کمپین #لایحه #حمایت #معلولان
@dscampaign
#کمپین #لایحه #حمایت #معلولان
@dscampaign
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خبر خوب به معلولان پایتخت،مناسب سازی منازل و محدوده بخشنامه ۱۱۹۸۲۹۵/۱۰
#کمپین #شهرداری_تهران #مناسب_سازی
@dscampaign
#کمپین #شهرداری_تهران #مناسب_سازی
@dscampaign
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بچه ها این بوریس ه،بوریس خیلی فعال تو حوزه معلولان
مثل بوریس فعال باشیم.
#کمپین #کنشگر #معلولان
@dscampaign
مثل بوریس فعال باشیم.
#کمپین #کنشگر #معلولان
@dscampaign
از روی بی تدبیری سازمان بهزیستی در امر خدمت به جامعه معلولین یک وظیفه دیگر به وظایف شهرداریها اضافه شد .
واقعا بی تدبیری و غیر متخصص بودن مسئولین در حوزه معلولیت بر همگان اشکار است .
اما چرا دولت و حکومت سازمان بهزیستی را منحل نمی کند جای سوال است .
طبق قوانین بین المللی و قانون اساسی کشور متولی اصلی معلولین در امر مناسب سازی داخل منازل ، انهم در صورت وجود یک کارشناس یا مهندس ناظر اگاه بر انواع معلولیتها بر عهده سازمان نظام مهندسی و سازمان بهزیستی است .
اما چند روز پیش این مسئولیت هم طبق بخشنامه شماره ۱۱۹۸۲۹۵/۱۰ به شهرداریها ابلاغ و هم اکنون به صورت ازمایشی در پایتخت در حال اجرا است .
سوال : شهرداریها در خصوص معلولیت و اگاهی از مشکلات و انواع معلولیتها در کجای این کلاف پیچیده واقع شدە اند ؟
کدام بخش از شهرداریها مربوط به حوزه معلولین است ؟
سازمان بهزیستی چرا از فعالیت حذف نمیشود ؟
ایا این چنین تصمیماتی از سوی افرادی متخصص و اشنا و اگاه در حوزه معلولین ارائه داده شده ؟
خانه ملت و نمایندگان مردم و قانونگذاران و ناظرین مشغول به چه کاری هستند ؟
چرا دولت افراد متخصص این حوزه را استخدام و چرا از نیروی فکری و اندیشه معلولین ، جهت خدمت رسانی استفاده نمیکند ؟
در جوامع پیشرفته مسئولین یعنی موکلان مردم ، در جامعه ما از مسئولین به عنوان خادمین مردم اسم برده میشود ، اما انچه در سازمان بهزیستی در خصوص دفاع از حقوق معلولین دیده شده و خواهد شد کاملا با این دو کلمه در تضاد است .
مثال : ایا شهرداریها بر مشکلات معلولین جسمی حرکتی (نخاع ) واقف هستند .؟
و مناسب سازی داخل منازل باید قبل از ساخت ساختمان باشد و زیر نظارت کارشناسان بهزیستی و مهندسین سازمان نظام مهندسی ، پس این طرح یا اصلا اجرا نخواهد شد یا کاملا شکست خواهد خورد .
#کمپین #بهزیستی #شهرداری #مناسب_سازی
@dscampign
واقعا بی تدبیری و غیر متخصص بودن مسئولین در حوزه معلولیت بر همگان اشکار است .
اما چرا دولت و حکومت سازمان بهزیستی را منحل نمی کند جای سوال است .
طبق قوانین بین المللی و قانون اساسی کشور متولی اصلی معلولین در امر مناسب سازی داخل منازل ، انهم در صورت وجود یک کارشناس یا مهندس ناظر اگاه بر انواع معلولیتها بر عهده سازمان نظام مهندسی و سازمان بهزیستی است .
اما چند روز پیش این مسئولیت هم طبق بخشنامه شماره ۱۱۹۸۲۹۵/۱۰ به شهرداریها ابلاغ و هم اکنون به صورت ازمایشی در پایتخت در حال اجرا است .
سوال : شهرداریها در خصوص معلولیت و اگاهی از مشکلات و انواع معلولیتها در کجای این کلاف پیچیده واقع شدە اند ؟
کدام بخش از شهرداریها مربوط به حوزه معلولین است ؟
سازمان بهزیستی چرا از فعالیت حذف نمیشود ؟
ایا این چنین تصمیماتی از سوی افرادی متخصص و اشنا و اگاه در حوزه معلولین ارائه داده شده ؟
خانه ملت و نمایندگان مردم و قانونگذاران و ناظرین مشغول به چه کاری هستند ؟
چرا دولت افراد متخصص این حوزه را استخدام و چرا از نیروی فکری و اندیشه معلولین ، جهت خدمت رسانی استفاده نمیکند ؟
در جوامع پیشرفته مسئولین یعنی موکلان مردم ، در جامعه ما از مسئولین به عنوان خادمین مردم اسم برده میشود ، اما انچه در سازمان بهزیستی در خصوص دفاع از حقوق معلولین دیده شده و خواهد شد کاملا با این دو کلمه در تضاد است .
مثال : ایا شهرداریها بر مشکلات معلولین جسمی حرکتی (نخاع ) واقف هستند .؟
و مناسب سازی داخل منازل باید قبل از ساخت ساختمان باشد و زیر نظارت کارشناسان بهزیستی و مهندسین سازمان نظام مهندسی ، پس این طرح یا اصلا اجرا نخواهد شد یا کاملا شکست خواهد خورد .
#کمپین #بهزیستی #شهرداری #مناسب_سازی
@dscampign
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
«ایران فدای اشک و خنده تو...
ایران اگر دل تو را شکستند..»
اجرای بچههای موسسه توانبخشی همدم #مشهد
#کمپین #توانبخشی #مشهد
@dscampaign
ایران اگر دل تو را شکستند..»
اجرای بچههای موسسه توانبخشی همدم #مشهد
#کمپین #توانبخشی #مشهد
@dscampaign
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
:شهریار،جوان ۱۸ساله اهل روستای سویرو بانه که در کودکی در آتش سوزی هر دو پایش را ازدست داد، هر روز صبح ۲کیلومتر با ویلچر طی میکند تا به محل کارش برسد.
#کمپین #حمایت #لایحه #معلولان @dscampaign
#کمپین #حمایت #لایحه #معلولان @dscampaign
درود بر شهریار عزیز
این جمله را به خاطرم آورد که خوردن نان بازو بهتر است از خوردن نان زانو!
در این فیلم هر صحنهای که به فکر یک انسان برسد به قلم دوربین نگاشته شده، اما جدای از قلم دوربین میخواهم عرض کنم که دولت و حکومت کجای حمایت از یک شهروند معلول قرار گرفتهاند؟
اگر دولت از جامعه معلولین که بزرگترین اقلیت کشور هستتد، حمایت و در راستای حقوق انسانی و داشتن زندگی ای امن و شرافتمندانه قدم برندارد، پس از کدام قشر میخواهد حمایت کند؟
داشتن یک وسیله نقلیه و یا تهیه آن از توسط دولت برای پیمودن این مسافت آیا کار سختی است؟
بهزیستی شهرستان به عنوان متولی خدمت مشغول چه کاری است؟ در راستای توانمندسازی معلولین شهرستان قدمهایتان می لرزد.
بهزیستی شهرستان بهتر است یا خدمت کنید یا خیلی محترمانه استعفا داده و سکان خادمیت را به اهلش بدهید.
این جوان با این نوع معلولیت و کار طاقت فرسای ماشین شویی چند سال توان انجام کار خواهد داشت؟
انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است، آیا حتی وعدهای برای بهبود شرایط معلولان داده خواهد شد؟"
#کمپین #حمایت #لایحه #معلولان
@dscampaig
این جمله را به خاطرم آورد که خوردن نان بازو بهتر است از خوردن نان زانو!
در این فیلم هر صحنهای که به فکر یک انسان برسد به قلم دوربین نگاشته شده، اما جدای از قلم دوربین میخواهم عرض کنم که دولت و حکومت کجای حمایت از یک شهروند معلول قرار گرفتهاند؟
اگر دولت از جامعه معلولین که بزرگترین اقلیت کشور هستتد، حمایت و در راستای حقوق انسانی و داشتن زندگی ای امن و شرافتمندانه قدم برندارد، پس از کدام قشر میخواهد حمایت کند؟
داشتن یک وسیله نقلیه و یا تهیه آن از توسط دولت برای پیمودن این مسافت آیا کار سختی است؟
بهزیستی شهرستان به عنوان متولی خدمت مشغول چه کاری است؟ در راستای توانمندسازی معلولین شهرستان قدمهایتان می لرزد.
بهزیستی شهرستان بهتر است یا خدمت کنید یا خیلی محترمانه استعفا داده و سکان خادمیت را به اهلش بدهید.
این جوان با این نوع معلولیت و کار طاقت فرسای ماشین شویی چند سال توان انجام کار خواهد داشت؟
انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است، آیا حتی وعدهای برای بهبود شرایط معلولان داده خواهد شد؟"
#کمپین #حمایت #لایحه #معلولان
@dscampaig
با کمال تاسف و تاثر شهادت خواهر زاده گرامی جناب آقای دکتر محمود صادقی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و عضو گروه و حامی کمپین پیگیری لایحه حمایت از حقوق معلولان را صمیمانه تسلیت عرض نموده و برای آن شهید گرانقدر همنشینی با رسول گرامی اسلام و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر بی پایان از درگاه خداوند منات مسئلت می نماییم.
♿️ کمپین سراسری پیگیری تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان♿️
@dscampaign
♿️ کمپین سراسری پیگیری تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان♿️
@dscampaign
با حزن و اندوه سالروز شهادت صدیقه کبری فاطمه زهرا دخت گرامی رسول مکرم اسلام را به همه شیعیان و پیروان صدیق ائمه اطهار علیهم اسلام تسلیت و تعزیت عرض می نماییم.
♿️ کمپین سراسری پیگیری تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان♿️
@dscampaign
♿️ کمپین سراسری پیگیری تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان♿️
@dscampaign
فرهنگسراي بهمن يكشنبه هشتم اسفندماه علت اين مانع در مسير نابينايان چیست؟ #کمپین #موانع #مناسب_سازی @dscampaign
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دکتر علی ربیعی عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای ویژه توان یابان و معلولان جسمی و حرکتی در مشهد با بیان این مطلب اظهار کرد: در #لایحه #حمایت از#معلولان که به مجلس شورای اسلامی ارسال شده #حقوق #معلولان و وظایف دستگاه های مختلف و وزارتخانه های گوناگون در این زمینه افزایش یافته است.
وی با بیان این که کیفیت زندگی #معلولان باید ارتقا یابد اظهار کرد: فراهم کردن شرایط مناسب برای مهارت آموزی معلولان از دیگر رویکردهایی است که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت جدی دنبال می شود.
وی به تقسیم بندی انجام شده در حوزه #معلولان اشاره کرد و گفت: قابلیت کار برای هر معلول تعریف شده و سازمان های مختلف سه درصد از سهمیه استخدامی خود را به معلولان اختصاص داده اند.
دکتر ربیعی با بیان اینکه آموزش معلولان توسط سازمان فنی و حرفه ای به صورت جدی از سال 1393 آغاز شده است، افزود: معلولان بر اساس شرایطی که دارا هستند مهارت های لازم را فرا می گیرند و آماده شروع به کار در مشاغل مختلف می شوند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه واگذاری برخی وظایف به سازمان های مردم نهاد از رویکردهایی است که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می شود، افزود: خیرین در حوزه معلولان جسمی و حرکتی تاکنون بیش از 70 هزار میلیارد ریال کمک کرده اند.
#کمپین #لایحه #حمایت #معلولان #وزیر
@dscampaign
وی با بیان این که کیفیت زندگی #معلولان باید ارتقا یابد اظهار کرد: فراهم کردن شرایط مناسب برای مهارت آموزی معلولان از دیگر رویکردهایی است که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت جدی دنبال می شود.
وی به تقسیم بندی انجام شده در حوزه #معلولان اشاره کرد و گفت: قابلیت کار برای هر معلول تعریف شده و سازمان های مختلف سه درصد از سهمیه استخدامی خود را به معلولان اختصاص داده اند.
دکتر ربیعی با بیان اینکه آموزش معلولان توسط سازمان فنی و حرفه ای به صورت جدی از سال 1393 آغاز شده است، افزود: معلولان بر اساس شرایطی که دارا هستند مهارت های لازم را فرا می گیرند و آماده شروع به کار در مشاغل مختلف می شوند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه واگذاری برخی وظایف به سازمان های مردم نهاد از رویکردهایی است که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می شود، افزود: خیرین در حوزه معلولان جسمی و حرکتی تاکنون بیش از 70 هزار میلیارد ریال کمک کرده اند.
#کمپین #لایحه #حمایت #معلولان #وزیر
@dscampaign
Forwarded from 🔵جامعه معلولین ایران
Kamran Arvan:
@iransdpchannel
مصاحبه کامران عاروان مدیرعامل جامعه معلولین ایران با روزنامه قدس در خصوص حقوق شهروندی معلولان
Www.news-bazar.com/news/274334/پای-حقوق-شهروندی-معلولان-می لنگد
"دنیایی بهتر برای همه با یاری یکدیگر"
@iransdpchannel
@iransdpchannel
مصاحبه کامران عاروان مدیرعامل جامعه معلولین ایران با روزنامه قدس در خصوص حقوق شهروندی معلولان
Www.news-bazar.com/news/274334/پای-حقوق-شهروندی-معلولان-می لنگد
"دنیایی بهتر برای همه با یاری یکدیگر"
@iransdpchannel
News-Bazar
پای حقوق شهروندی معلولان می لنگد
صدا و سیما و رسانههای صوتی و تصویری و ظرفیت عظیم فضای مجازی، بهترین فضا برای عملیاتی کردن این موضوع هستند. بدین صورت که با نشان دادن و به تصویر کشیدن توانمندیها و قابلیتهای این قشر از جامعه سبب ورود و بازگشت آن ها به جامعه شوند.
مشمولین سهام عدالت، از اواخر سال 96 سود سال مالی 95 خود را میگیرند.
تا پایان سال 95 صورتحساب مشمولین را از طریق سامانه رسمی سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir منتشر میشود.
در این مرحله قرار نیست ورقه سهام عدالت به مشمولین داده شود و فقط مشمولین میتوانند از صورتحساب سهام خود آگاهی پیدا کنند تا بدین وسیله متوجه شوند که سهام عدالتشان چقدر می ارزد و بر این اساس در اوایل هفته آینده از سامانه سهام عدالت به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.
#کمپین #سهام_عدالت
@dscampaign
تا پایان سال 95 صورتحساب مشمولین را از طریق سامانه رسمی سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir منتشر میشود.
در این مرحله قرار نیست ورقه سهام عدالت به مشمولین داده شود و فقط مشمولین میتوانند از صورتحساب سهام خود آگاهی پیدا کنند تا بدین وسیله متوجه شوند که سهام عدالتشان چقدر می ارزد و بر این اساس در اوایل هفته آینده از سامانه سهام عدالت به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.
#کمپین #سهام_عدالت
@dscampaign