🔶وزارت دارایی اسرائيل: جنگ با ایران حدود ۱۱.۵ میلیارد دلار هزینه داشته است
وزارت دارایی اسرائیل در یک برآورد اولیه اعلام کرد که جنگ با ایران حدود ۱۱.۵ میلیارد دلار، برای این کشور هزینه داشته است.
به گفته این وزارتخانه، جنگ میان ایالات متحده و اسرائیل با ایران هزینههای اقتصادی قابلتوجهی به همراه داشته، از جمله کاهش تولید ناخالص داخلی و افزایش هزینههای دولتی که بخشی از آن در آینده بهطور کامل مشخص خواهد شد.
بخش عمده این هزینهها مربوط به مخارج نظامی و دفاعی است و شامل هزینههای ارتش اسرائیل، وزارت دفاع، وزارت امنیت داخلی و سایر نهادهای امنیتی میشود.
همچنین هزینه طرحهای جبران خسارت دولت برای آسیبهای مستقیم ناشی از حملات موشکی، کاهش فعالیت اقتصادی کسبوکارها و مرخصیهای اجباری کارکنان حدود ۴ میلیارد دلار برآورد شده است.
علاوه بر این، بنا به اعلام این وزارتخانه، حدود ۳۳۰ میلیون دلار نیز صرف هزینههای غیرنظامی از جمله فعالیت بیمارستانها، خدمات اضطراری و هزینههای وزارت امور اجتماعی شده است.
@dw_farsi
وزارت دارایی اسرائیل در یک برآورد اولیه اعلام کرد که جنگ با ایران حدود ۱۱.۵ میلیارد دلار، برای این کشور هزینه داشته است.
به گفته این وزارتخانه، جنگ میان ایالات متحده و اسرائیل با ایران هزینههای اقتصادی قابلتوجهی به همراه داشته، از جمله کاهش تولید ناخالص داخلی و افزایش هزینههای دولتی که بخشی از آن در آینده بهطور کامل مشخص خواهد شد.
بخش عمده این هزینهها مربوط به مخارج نظامی و دفاعی است و شامل هزینههای ارتش اسرائیل، وزارت دفاع، وزارت امنیت داخلی و سایر نهادهای امنیتی میشود.
همچنین هزینه طرحهای جبران خسارت دولت برای آسیبهای مستقیم ناشی از حملات موشکی، کاهش فعالیت اقتصادی کسبوکارها و مرخصیهای اجباری کارکنان حدود ۴ میلیارد دلار برآورد شده است.
علاوه بر این، بنا به اعلام این وزارتخانه، حدود ۳۳۰ میلیون دلار نیز صرف هزینههای غیرنظامی از جمله فعالیت بیمارستانها، خدمات اضطراری و هزینههای وزارت امور اجتماعی شده است.
@dw_farsi
👍160❤19🤣8🕊7😐6😁4🔥2👎1🤓1🫡1
🔶پزشکیان: ایران آماده توافق برای صلح پایدار منطقهای است
مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران، در گفتوگویی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد کشورش آماده دستیابی به توافقی است که "صلح پایدار منطقهای" را تضمین کند.
بر اساس گزارش رسانههای داخلی ایران، پزشکیان تأکید کرد که منافع ملی ایران "خط قرمز" است.
او همچنین استفاده ایالات متحده از پایگاههای نظامی در کشورهای حوزه خلیج فارس برای انجام حملات علیه ایران را مورد انتقاد قرار داد، اما در عین حال این کشورها را "برادر" خواند و گفت تهران آماده همکاری با آنها برای تأمین امنیت منطقهای، "بدون حضور قدرتهای خارجی" است.
جمهوری اسلامی اعلام کرده است که از زمان آغاز جنگ در اواخر فوریه، بارها تأسیسات آمریکا در کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس را هدف قرار داده است.
@dw_farsi
مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران، در گفتوگویی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد کشورش آماده دستیابی به توافقی است که "صلح پایدار منطقهای" را تضمین کند.
بر اساس گزارش رسانههای داخلی ایران، پزشکیان تأکید کرد که منافع ملی ایران "خط قرمز" است.
او همچنین استفاده ایالات متحده از پایگاههای نظامی در کشورهای حوزه خلیج فارس برای انجام حملات علیه ایران را مورد انتقاد قرار داد، اما در عین حال این کشورها را "برادر" خواند و گفت تهران آماده همکاری با آنها برای تأمین امنیت منطقهای، "بدون حضور قدرتهای خارجی" است.
جمهوری اسلامی اعلام کرده است که از زمان آغاز جنگ در اواخر فوریه، بارها تأسیسات آمریکا در کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس را هدف قرار داده است.
@dw_farsi
👍174🥴34🤣24👎7😁7❤5🔥2😴2👏1🤓1
🔶سازمان پزشکی قانونی ایران: هویت بیش از ۳ هزار قربانی جنگ تأیید شد
بر اساس گزارش رسانههای داخلی در ایران، عباس مسجدی، رئیس سازمان پزشکی قانونی این کشور اعلام کرد هویت ۳ هزار و ۳۷۵ نفر از کشتهشدگان جنگ با استفاده از روشهای علمی و تخصصی شناسایی شده است.
او گفت از این تعداد، ۲ هزار و ۸۷۵ نفر مرد و ۴۹۶ نفر زن بودهاند. به گفته او، این آمار تا پایان روز ۲۱ فروردین ثبت شده و مرجع رسمی اعلام آن سازمان پزشکی قانونی کشور است.
مسجدی با اشاره به توزیع سنی قربانیان گفت ۷ نفر زیر یک سال، ۲۵۵ نفر بین یک تا ۱۲ سال و ۱۲۱ نفر در بازه ۱۳ تا ۱۸ سال قرار داشتهاند.
همچنین بیشترین تعداد کشتهشدگان در گروه سنی ۱۹ تا ۴۰ سال با ۱۷۶۱ نفر ثبت شده است. پس از آن، ۹۰۶ نفر در گروه سنی ۴۱ تا ۶۰ سال و ۲۲۳ نفر بالای ۶۱ سال بودهاند.
@dw_farsi
بر اساس گزارش رسانههای داخلی در ایران، عباس مسجدی، رئیس سازمان پزشکی قانونی این کشور اعلام کرد هویت ۳ هزار و ۳۷۵ نفر از کشتهشدگان جنگ با استفاده از روشهای علمی و تخصصی شناسایی شده است.
او گفت از این تعداد، ۲ هزار و ۸۷۵ نفر مرد و ۴۹۶ نفر زن بودهاند. به گفته او، این آمار تا پایان روز ۲۱ فروردین ثبت شده و مرجع رسمی اعلام آن سازمان پزشکی قانونی کشور است.
مسجدی با اشاره به توزیع سنی قربانیان گفت ۷ نفر زیر یک سال، ۲۵۵ نفر بین یک تا ۱۲ سال و ۱۲۱ نفر در بازه ۱۳ تا ۱۸ سال قرار داشتهاند.
همچنین بیشترین تعداد کشتهشدگان در گروه سنی ۱۹ تا ۴۰ سال با ۱۷۶۱ نفر ثبت شده است. پس از آن، ۹۰۶ نفر در گروه سنی ۴۱ تا ۶۰ سال و ۲۲۳ نفر بالای ۶۱ سال بودهاند.
@dw_farsi
💔161😢24🤔12🥴6👍4😭4❤3😁2🤯1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🎥وقتی تاکسیهای خودران وارد لندن شوند، چه اتفاقی میافتد؟
تاکسیهای خودران قرار است برای نخستینبار در لندن وارد خیابانها شوند؛ شهری که حالا هم به شلوغی و ترافیکش معروف است. در این میان، رانندگان "تاکسیهای سنتی مشکی" تردید دارند که آیا این خودروهای خودران اصلاً میتوانند مشکلی از سیستم حملونقل لندن حل کنند یا نه.
@dw_farsi
تاکسیهای خودران قرار است برای نخستینبار در لندن وارد خیابانها شوند؛ شهری که حالا هم به شلوغی و ترافیکش معروف است. در این میان، رانندگان "تاکسیهای سنتی مشکی" تردید دارند که آیا این خودروهای خودران اصلاً میتوانند مشکلی از سیستم حملونقل لندن حل کنند یا نه.
@dw_farsi
🤣10👍6🕊4❤2😁2🤷♀1🎉1
🔶سپاه پاسداران به ناوهای جنگی آمریکا درباره تنگه هرمز هشدار داد
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه ۲۳ فروردین، با انتشار بیانیهای اعلام کرد هرگونه تلاش ناوهای نظامی برای نزدیک شدن به تنگه هرمز بهعنوان "نقض آتشبس" اعلامشده از سوی ایالات متحده تلقی خواهد شد.
در این بیانیه آمده است ایران در چنین شرایطی "قاطع و سخت" واکنش نشان خواهد داد. سپاه پاسداران همچنین تأکید کرد که این آبراه تحت کنترل و "مدیریت هوشمند" نیروی دریایی ایران قرار دارد.
در عین حال، اعلام شده است که تنگه هرمز برای عبور امن کشتیهای غیرنظامی، مطابق با مقررات مشخص، باز است.
جمهوری اسلامی پیشتر نیز روز شنبه موضعی تقریباً مشابه در این باره اعلام کرده بود.
@dw_farsi
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه ۲۳ فروردین، با انتشار بیانیهای اعلام کرد هرگونه تلاش ناوهای نظامی برای نزدیک شدن به تنگه هرمز بهعنوان "نقض آتشبس" اعلامشده از سوی ایالات متحده تلقی خواهد شد.
در این بیانیه آمده است ایران در چنین شرایطی "قاطع و سخت" واکنش نشان خواهد داد. سپاه پاسداران همچنین تأکید کرد که این آبراه تحت کنترل و "مدیریت هوشمند" نیروی دریایی ایران قرار دارد.
در عین حال، اعلام شده است که تنگه هرمز برای عبور امن کشتیهای غیرنظامی، مطابق با مقررات مشخص، باز است.
جمهوری اسلامی پیشتر نیز روز شنبه موضعی تقریباً مشابه در این باره اعلام کرده بود.
@dw_farsi
👍179🤣47👎14👏2❤1😁1
🔶تلاش پاکستان برای از سرگیری مذاکرات میان ایران و آمریکا
رسانههای اسرائیلی گزارش دادهاند که پاکستان همچنان در تماس با جمهوری اسلامی و ایالات متحده است تا دو طرف را به بازگشت به میز مذاکره ترغیب کند.
بر اساس این گزارش، مذاکرات طولانی روز شنبه بدون دستیابی به توافق پایان یافت و هیأت آمریکایی نیز امروز به کشور خود بازگشت.
گفته میشود مهمترین اختلاف میان دو طرف بر سر برنامه هستهای جمهوری اسلامی و موضوع ادامه غنیسازی اورانیوم است.
به گفته منابع نزدیک به مذاکرات، در صورتی که بر سر پرونده هستهای به توافقی دست یابند، سایر اختلافها از جمله برنامه موشکهای بالستیک، وضعیت تنگه هرمز و گروههای نیابتی نیز قابل حل خواهد بود.
@dw_farsi
رسانههای اسرائیلی گزارش دادهاند که پاکستان همچنان در تماس با جمهوری اسلامی و ایالات متحده است تا دو طرف را به بازگشت به میز مذاکره ترغیب کند.
بر اساس این گزارش، مذاکرات طولانی روز شنبه بدون دستیابی به توافق پایان یافت و هیأت آمریکایی نیز امروز به کشور خود بازگشت.
گفته میشود مهمترین اختلاف میان دو طرف بر سر برنامه هستهای جمهوری اسلامی و موضوع ادامه غنیسازی اورانیوم است.
به گفته منابع نزدیک به مذاکرات، در صورتی که بر سر پرونده هستهای به توافقی دست یابند، سایر اختلافها از جمله برنامه موشکهای بالستیک، وضعیت تنگه هرمز و گروههای نیابتی نیز قابل حل خواهد بود.
@dw_farsi
👎232👍18🤣15❤4😁3🙏2🕊2🤨1
🔶 سنتکام: محاصره دریایی بنادر ایران از عصر دوشنبه آغاز خواهد شد
ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) با انتشار بیانیهای اعلام کرد که در اجرای فرمان رئیس جمهور آمریکا، "از ساعت ۱۰ صبح روز ۱۳ آوریل به وقت شرق آمریکا" (دوشنبه ۱۷:۳۰ عصر به وقت ایران)، محاصره دریایی کلیه مسیرهای ورودی و خروجی به بنادر ایران آغاز خواهد شد.
بر اساس این اطلاعیه، این محاصره "به شکل یکسان و بدون تبعیض بر کشتیهای متعلق به تمامی کشورهایی که وارد بنادر و مناطق ساحلی ایران میشوند یا از آنها خارج میشوند، اعمال خواهد شد"؛ از جمله تمامی بنادر ایران در خلیج فارس و دریای عمان.
در این بیانیه در عین حال اشاره شده که نیروهای سنتکام، آزادی کشتیرانی برای کشتیهایی که از تنگه هرمز به سمت بنادر غیرایرانی در حال عبور هستند یا از آنها خارج میشوند را مختل نخواهند کرد.
بیانیه سنتکام میافزاید: «اطلاعات تکمیلی پیش از آغاز محاصره از طریق یک اطلاعیه رسمی در اختیار دریانوردان تجاری قرار خواهد گرفت.»
سنتکام همچنین به تمامی دریانوردان توصیه کرده که "هنگام فعالیت در دریای عمان و مسیرهای ورودی تنگه هرمز، از طریق کانال ۱۶ ارتباط کشتی به کشتی با نیروهای دریایی ایالات متحده تماس برقرار کنند."
@dw_farsi
ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) با انتشار بیانیهای اعلام کرد که در اجرای فرمان رئیس جمهور آمریکا، "از ساعت ۱۰ صبح روز ۱۳ آوریل به وقت شرق آمریکا" (دوشنبه ۱۷:۳۰ عصر به وقت ایران)، محاصره دریایی کلیه مسیرهای ورودی و خروجی به بنادر ایران آغاز خواهد شد.
بر اساس این اطلاعیه، این محاصره "به شکل یکسان و بدون تبعیض بر کشتیهای متعلق به تمامی کشورهایی که وارد بنادر و مناطق ساحلی ایران میشوند یا از آنها خارج میشوند، اعمال خواهد شد"؛ از جمله تمامی بنادر ایران در خلیج فارس و دریای عمان.
در این بیانیه در عین حال اشاره شده که نیروهای سنتکام، آزادی کشتیرانی برای کشتیهایی که از تنگه هرمز به سمت بنادر غیرایرانی در حال عبور هستند یا از آنها خارج میشوند را مختل نخواهند کرد.
بیانیه سنتکام میافزاید: «اطلاعات تکمیلی پیش از آغاز محاصره از طریق یک اطلاعیه رسمی در اختیار دریانوردان تجاری قرار خواهد گرفت.»
سنتکام همچنین به تمامی دریانوردان توصیه کرده که "هنگام فعالیت در دریای عمان و مسیرهای ورودی تنگه هرمز، از طریق کانال ۱۶ ارتباط کشتی به کشتی با نیروهای دریایی ایالات متحده تماس برقرار کنند."
@dw_farsi
🤣152👍42👎26❤17👏2😐2🤓1🆒1
🔶 ترامپ: کشورهای دیگر هم در حال همکاری برای محاصره دریایی ایران هستند
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفتوگو با خبرنگاران از آغاز محاصره دریایی از ۱۳ آوریل ساعت ۱۰:۰۰ صبح به وقت شرق آمریکا (دوشنبه ۱۷:۳۰ عصر به وقت ایران) خبر داد. ترامپ افزود: «کشورهای دیگر هم در حال همکاری هستند، بهطوری که ایران نتواند نفت بفروشد و این بسیار مؤثر خواهد بود.»
رئیس جمهور آمریکا همچنین با اشاره به شکست مذاکرات با نمایندگان جمهوری اسلامی در اسلامآباد گفت: «برایم اهمیتی ندارد که آنها برگردند یا نه. اگر برنگردند، برایم مشکلی نیست.»
ترامپ ساعاتی پیش از آن در مصاحبه با شبکه فاکسنیوز با اشاره به اعمال قریبالوقوع محاصره دریایی ایران گفته بود: «به این کار میگویند همهچیز یا هیچچیز... ما فکر میکنیم کشورهای زیادی هم در این کار به ما کمک خواهند کرد، اما ما یک محاصره کامل اعمال میکنیم. ما اجازه نخواهیم داد ایران از فروش نفت به کسانی که میخواهد و نمیخواهد، یا هرچه که هست، پول دربیاورد. این یا برای همه خواهد بود یا برای هیچکس.»
ترامپ همچنین در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی همچنان به دنبال سلاح اتمی است گفت: «ایران در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و محض اطلاعتان، ایران هرگز سلاح هستهای نخواهد داشت.»
@dw_farsi
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفتوگو با خبرنگاران از آغاز محاصره دریایی از ۱۳ آوریل ساعت ۱۰:۰۰ صبح به وقت شرق آمریکا (دوشنبه ۱۷:۳۰ عصر به وقت ایران) خبر داد. ترامپ افزود: «کشورهای دیگر هم در حال همکاری هستند، بهطوری که ایران نتواند نفت بفروشد و این بسیار مؤثر خواهد بود.»
رئیس جمهور آمریکا همچنین با اشاره به شکست مذاکرات با نمایندگان جمهوری اسلامی در اسلامآباد گفت: «برایم اهمیتی ندارد که آنها برگردند یا نه. اگر برنگردند، برایم مشکلی نیست.»
ترامپ ساعاتی پیش از آن در مصاحبه با شبکه فاکسنیوز با اشاره به اعمال قریبالوقوع محاصره دریایی ایران گفته بود: «به این کار میگویند همهچیز یا هیچچیز... ما فکر میکنیم کشورهای زیادی هم در این کار به ما کمک خواهند کرد، اما ما یک محاصره کامل اعمال میکنیم. ما اجازه نخواهیم داد ایران از فروش نفت به کسانی که میخواهد و نمیخواهد، یا هرچه که هست، پول دربیاورد. این یا برای همه خواهد بود یا برای هیچکس.»
ترامپ همچنین در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی همچنان به دنبال سلاح اتمی است گفت: «ایران در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و محض اطلاعتان، ایران هرگز سلاح هستهای نخواهد داشت.»
@dw_farsi
🤣169👍49👎19❤9👏3😁1🤓1
🔶 قیمت نفت پس از اعلام محاصره دریایی ایران افزایش یافت
قیمت نفت با اعلام شکست مذاکرات میان ایالات متحده و جمهوری اسلامی بار دیگر افزایش یافت.
قیمت هر بشکه (۱۵۹ لیتر) نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن، در آغاز معاملات، ۱۰۲.۵۰ دلار آمریکا گزارش شد. این در حالی است که پیش از آغاز مذاکرات میان ایالات متحده و جمهوری اسلامی در روز شنبه در اسلامآباد، قیمت هر بشکه ۹۵.۲۰ دلار بود.
همچنین قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت(WTI) آمریکا برای تحویل در ماه مه نیز دوباره افزایش یافته است. قیمت نفت در حال حاضر همچنان مهمترین شاخص برای نگرانیهای مربوط به تورم و رشد اقتصادی در بازار باقی مانده است.
تلاطمات بازار نفت در حالی اتفاق افتاده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفتوگو با خبرنگاران از آغاز محاصره دریایی از ۱۳ آوریل ساعت ۱۰:۰۰ صبح به وقت شرق آمریکا (دوشنبه ۱۷:۳۰ عصر به وقت ایران) خبر داده است. ترامپ با بیان این آمریکا اجازه نخواهد داد ایران از فروش نفت پول دربیاورد گفته است: «کشورهای دیگر هم در حال همکاری هستند، بهطوری که ایران نتواند نفت بفروشد و این بسیار مؤثر خواهد بود.»
@dw_farsi
قیمت نفت با اعلام شکست مذاکرات میان ایالات متحده و جمهوری اسلامی بار دیگر افزایش یافت.
قیمت هر بشکه (۱۵۹ لیتر) نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن، در آغاز معاملات، ۱۰۲.۵۰ دلار آمریکا گزارش شد. این در حالی است که پیش از آغاز مذاکرات میان ایالات متحده و جمهوری اسلامی در روز شنبه در اسلامآباد، قیمت هر بشکه ۹۵.۲۰ دلار بود.
همچنین قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت(WTI) آمریکا برای تحویل در ماه مه نیز دوباره افزایش یافته است. قیمت نفت در حال حاضر همچنان مهمترین شاخص برای نگرانیهای مربوط به تورم و رشد اقتصادی در بازار باقی مانده است.
تلاطمات بازار نفت در حالی اتفاق افتاده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفتوگو با خبرنگاران از آغاز محاصره دریایی از ۱۳ آوریل ساعت ۱۰:۰۰ صبح به وقت شرق آمریکا (دوشنبه ۱۷:۳۰ عصر به وقت ایران) خبر داده است. ترامپ با بیان این آمریکا اجازه نخواهد داد ایران از فروش نفت پول دربیاورد گفته است: «کشورهای دیگر هم در حال همکاری هستند، بهطوری که ایران نتواند نفت بفروشد و این بسیار مؤثر خواهد بود.»
@dw_farsi
👍180👎11❤7😁7🤯2😐1🆒1
🔶 حملات لفظی ترامپ به پاپ لئو
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در اقدامی غیرمعمول به رهبر کلیسای کاتولیک، پاپ لئو چهاردهم، حملات لفظی کرد. ترامپ در شبکه اجتماعی تروثسوشال با بیان این که پاپ در زمینه سیاست خارجی "فاجعه"است نوشت که پاپ باید "قدردان" باشد، زیرا فقط به این دلیل پاپ شده است که آمریکایی است تا [واتیکان] بتواند بهتر با ترامپ کنار بیاید.
ترامپ همچنین مدعی شد: «اگر من در کاخ سفید نبودم، لئو در واتیکان نبود.»
رئیس جمهور آمریکا همچنین نوشت که او پاپی را نمیخواهد که برخورداری ایران از سلاح اتمی را قابل قبول بداند. ترامپ افزود او پاپی را نمیخواهد که فکر کند اینکه ایالات متحده به ونزوئلا حمله کرده است فاجعه است.
انتقاد شدید ترامپ در پی یک موعظه پاپ در روز شنبه مطرح شد که در آن، پاپ خواستار پایان جنگها شده بود. رهبر حدود ۱.۴ میلیارد کاتولیک جهان در یک مراسم بزرگ دعای برای صلح در کلیسای سنت پیتر در رم گفته بود: «پایان جنگ!»
پاپ در موعظه خود خطاب مستقیمی به حاکمان جهان داشت و گفته بود: «دست نگه دارید! زمان صلح فرا رسیده است!»
اشاره پاپ به جنگ در شرایطی است که جنگ ایالات متحده و اسرائیل به ایران از ۲۸ فوریه آغاز شده و در حال حاضر آتشبس برقرار است.
در روزهای اخیر، درخواستهای صلح پاپ، بهویژه در ارتباط با جنگ ایران شدت گرفته بود. لئو چهاردهم، نخستین پاپ اهل ایالات متحده، تهدیدهای شدید ترامپ علیه جمهوری اسلامی را به تندی محکوم کرده و این تهدیدها را "واقعا غیرقابل قبول" خوانده بود.
@dw_farsi
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در اقدامی غیرمعمول به رهبر کلیسای کاتولیک، پاپ لئو چهاردهم، حملات لفظی کرد. ترامپ در شبکه اجتماعی تروثسوشال با بیان این که پاپ در زمینه سیاست خارجی "فاجعه"است نوشت که پاپ باید "قدردان" باشد، زیرا فقط به این دلیل پاپ شده است که آمریکایی است تا [واتیکان] بتواند بهتر با ترامپ کنار بیاید.
ترامپ همچنین مدعی شد: «اگر من در کاخ سفید نبودم، لئو در واتیکان نبود.»
رئیس جمهور آمریکا همچنین نوشت که او پاپی را نمیخواهد که برخورداری ایران از سلاح اتمی را قابل قبول بداند. ترامپ افزود او پاپی را نمیخواهد که فکر کند اینکه ایالات متحده به ونزوئلا حمله کرده است فاجعه است.
انتقاد شدید ترامپ در پی یک موعظه پاپ در روز شنبه مطرح شد که در آن، پاپ خواستار پایان جنگها شده بود. رهبر حدود ۱.۴ میلیارد کاتولیک جهان در یک مراسم بزرگ دعای برای صلح در کلیسای سنت پیتر در رم گفته بود: «پایان جنگ!»
پاپ در موعظه خود خطاب مستقیمی به حاکمان جهان داشت و گفته بود: «دست نگه دارید! زمان صلح فرا رسیده است!»
اشاره پاپ به جنگ در شرایطی است که جنگ ایالات متحده و اسرائیل به ایران از ۲۸ فوریه آغاز شده و در حال حاضر آتشبس برقرار است.
در روزهای اخیر، درخواستهای صلح پاپ، بهویژه در ارتباط با جنگ ایران شدت گرفته بود. لئو چهاردهم، نخستین پاپ اهل ایالات متحده، تهدیدهای شدید ترامپ علیه جمهوری اسلامی را به تندی محکوم کرده و این تهدیدها را "واقعا غیرقابل قبول" خوانده بود.
@dw_farsi
🤣181👍56👎19❤12😁4👏3🎉1🤨1🤓1💘1
🔶 ادامه بیخبری از وضعیت نسرین ستوده
نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر، ۱۲ روز است که از سوی ماموران اداره اطلاعات در تهران بازداشت شده و به رغم تلاشهای خانواده او برای کسب اطلاع از وضعیت و محل نگهداری او، این پیگیریها "همچنان بینتیجه مانده است".
خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش داده که بیخبری از سرنوشت او موجب افزایش نگرانی خانواده و بستگانش شده است.
هرانا همچنین گزارش داده که نسرین ستوده پس از بازداشت، در یک تماس تلفنی کوتاه با خانواده خود، بدون اشاره به محل نگهداریاش، اعلام کرده که بازداشت او توسط ماموران وزارت اطلاعات صورت گرفته است.
همچنین یک منبع نزدیک به خانواده ستوده، ضمن تایید این خبر به هرانا گفته است: «خانواده و نزدیکان خانم ستوده جهت پیگیری وضعیت او به مراجع قضایی و امنیتی مراجعه کردهاند، اما به آنها اعلام شده که نام وی در هیچیک از مراجع قضایی ثبت نشده و مسئولان مربوطه پاسخ روشنی نیز در خصوص وضعیت او ارائه نکردهاند.»
طبق این گزارش، تا لحظه تنظیم این خبر، از دلایل بازداشت و اتهامات مطرح شده علیه نسرین ستوده اطلاعی به دست نیامده است.
نسرین ستوده شامگاه چهارشنبه ۱۲ فروردین، در منزل خود در تهران بازداشت و لوازم الکترونیکی او شامل لپتاپ و گوشیهای تلفن همراه او و همسرش توسط ماموران ضبط شده است.
@dw_farsi
نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر، ۱۲ روز است که از سوی ماموران اداره اطلاعات در تهران بازداشت شده و به رغم تلاشهای خانواده او برای کسب اطلاع از وضعیت و محل نگهداری او، این پیگیریها "همچنان بینتیجه مانده است".
خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش داده که بیخبری از سرنوشت او موجب افزایش نگرانی خانواده و بستگانش شده است.
هرانا همچنین گزارش داده که نسرین ستوده پس از بازداشت، در یک تماس تلفنی کوتاه با خانواده خود، بدون اشاره به محل نگهداریاش، اعلام کرده که بازداشت او توسط ماموران وزارت اطلاعات صورت گرفته است.
همچنین یک منبع نزدیک به خانواده ستوده، ضمن تایید این خبر به هرانا گفته است: «خانواده و نزدیکان خانم ستوده جهت پیگیری وضعیت او به مراجع قضایی و امنیتی مراجعه کردهاند، اما به آنها اعلام شده که نام وی در هیچیک از مراجع قضایی ثبت نشده و مسئولان مربوطه پاسخ روشنی نیز در خصوص وضعیت او ارائه نکردهاند.»
طبق این گزارش، تا لحظه تنظیم این خبر، از دلایل بازداشت و اتهامات مطرح شده علیه نسرین ستوده اطلاعی به دست نیامده است.
نسرین ستوده شامگاه چهارشنبه ۱۲ فروردین، در منزل خود در تهران بازداشت و لوازم الکترونیکی او شامل لپتاپ و گوشیهای تلفن همراه او و همسرش توسط ماموران ضبط شده است.
@dw_farsi
👎162💔39😢10❤4😁4😭3🙏2🤷1
🔶 انتخابات مجارستان؛ شکست اوربان و پیروزی قاطع مادیار
مجارستان در آستانه تغییر دولت قرار گرفت. پس از شمارش نزدیک به ۹۹ درصد آرای انتخابات پارلمانی، حزب اپوزیسیون "تیسا" به رهبری پتر مادیار، به شکل قابل توجهی از حزب "فیدس" ویکتور اوربان، نخستوزیر کنونی، پیشی گرفت.
بر اساس اعلام کمیسیون انتخابات، حزب راست میانه و طرفدار اروپای "تیسا" ۱۳۸ کرسی از مجموع ۱۹۹ کرسی را به دست آورده و ۵۳.۲ درصد آرا را کسب کرده است. بدین ترتیب، این حزب حتی اکثریت دوسوم، یعنی ۱۳۳ کرسی، را نیز به دست آورده است.
تنها با چنین اکثریتی است که مادیار میتواند اصلاحات گسترده را پیش ببرد. زیرا بسیاری از قوانین را نمیتوان با اکثریت ساده تغییر داد. این موضوع برای نمونه شامل قانون انتخابات، قواعد مربوط به تابعیت، بخشهای اصلی نظام بازنشستگی، قانونگذاری مالیاتی و نیز انتخاب رئیس جمهور میشود.
@dw_farsi
مجارستان در آستانه تغییر دولت قرار گرفت. پس از شمارش نزدیک به ۹۹ درصد آرای انتخابات پارلمانی، حزب اپوزیسیون "تیسا" به رهبری پتر مادیار، به شکل قابل توجهی از حزب "فیدس" ویکتور اوربان، نخستوزیر کنونی، پیشی گرفت.
بر اساس اعلام کمیسیون انتخابات، حزب راست میانه و طرفدار اروپای "تیسا" ۱۳۸ کرسی از مجموع ۱۹۹ کرسی را به دست آورده و ۵۳.۲ درصد آرا را کسب کرده است. بدین ترتیب، این حزب حتی اکثریت دوسوم، یعنی ۱۳۳ کرسی، را نیز به دست آورده است.
تنها با چنین اکثریتی است که مادیار میتواند اصلاحات گسترده را پیش ببرد. زیرا بسیاری از قوانین را نمیتوان با اکثریت ساده تغییر داد. این موضوع برای نمونه شامل قانون انتخابات، قواعد مربوط به تابعیت، بخشهای اصلی نظام بازنشستگی، قانونگذاری مالیاتی و نیز انتخاب رئیس جمهور میشود.
@dw_farsi
DW
انتخابات مجارستان؛ شکست اوربان و پیروزی قاطع مادیار
پتر مادیار، رهبر اپوزیسیون، و حزب "تیسا" در انتخابات مجارستان پیروز شدند. مادیار گفت: «مجارستان را آزاد کردیم». به نظر میرسد اپوزیسیون حتی اکثریت تعیینکننده دوسوم را نیز به دست آورده است. ویکتور اوربان شکست را پذیرفت.
👍46❤11🔥3🎉3
🔶 والاستریت ژورنال: ترامپ در حال بررسی ازسرگیری حملات محدود نظامی در ایران است
والاستریت ژورنال گزارش داده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، و مشاوران او در حال بررسی ازسرگیری حملات نظامی محدود در ایران هستند.
بر اساس این گزارش، طیق اعلام مقامها و منابع آگاه، این اقدام احتمالی، علاوه بر محاصره ایالات متحده در تنگه هرمز صورت میگیرد و به عنوان راهی برای شکستن بنبست در مذاکرات صلح در نظر گرفته خواهد شد.
این مقامها به والاستریت ژورنال گفتهاند که این یکی از گزینههایی بود که ترامپ روز یکشنبه، ساعاتی پس از فروپاشی مذاکرات در پاکستان، در حال بررسی آن بود.
این منابع همچنین گفتند که ترامپ علاوه بر این میتواند یک کارزار بمباران تمامعیار را از سر بگیرد. در عین حال، مقامهای مذکور به والاستریت ژورنال گفتهاند که این گزینه، با توجه به احتمال بی ثباتتر شدن بیشتر منطقه و پرهیز ترامپ از درگیریهای نظامی طولانیمدت، کمتر محتمل است.
به گفته این منابع، ترامپ همچنین ممکن است در حالی که به متحدان خود فشار میآورد تا در آینده، مسئولیت یک ماموریت طولانیمدت اسکورت نظامی در تنگه هرمز را بر عهده بگیرند، به دنبال یک محاصره موقتتر باشد.
@dw_farsi
والاستریت ژورنال گزارش داده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، و مشاوران او در حال بررسی ازسرگیری حملات نظامی محدود در ایران هستند.
بر اساس این گزارش، طیق اعلام مقامها و منابع آگاه، این اقدام احتمالی، علاوه بر محاصره ایالات متحده در تنگه هرمز صورت میگیرد و به عنوان راهی برای شکستن بنبست در مذاکرات صلح در نظر گرفته خواهد شد.
این مقامها به والاستریت ژورنال گفتهاند که این یکی از گزینههایی بود که ترامپ روز یکشنبه، ساعاتی پس از فروپاشی مذاکرات در پاکستان، در حال بررسی آن بود.
این منابع همچنین گفتند که ترامپ علاوه بر این میتواند یک کارزار بمباران تمامعیار را از سر بگیرد. در عین حال، مقامهای مذکور به والاستریت ژورنال گفتهاند که این گزینه، با توجه به احتمال بی ثباتتر شدن بیشتر منطقه و پرهیز ترامپ از درگیریهای نظامی طولانیمدت، کمتر محتمل است.
به گفته این منابع، ترامپ همچنین ممکن است در حالی که به متحدان خود فشار میآورد تا در آینده، مسئولیت یک ماموریت طولانیمدت اسکورت نظامی در تنگه هرمز را بر عهده بگیرند، به دنبال یک محاصره موقتتر باشد.
@dw_farsi
👎179👍45❤8👏5😐3🔥1🙏1🤓1
📸 عکس روز: آتشفشان مراپی دوباره فعال شد
آتشفشان مراپی در جزیره جاوه در نزدیکی شهر یوگیاکارتا قرار دارد. مراپی یکی از خطرناکترین آتشفشانهای اندونزی به شمار میآید. این آتشفشان یکشنبه ۲۳ فروردین دوباره فعال شد و سه جریان ابر خاکستر داغ بر فراز آن شکل گرفت.
بر اساس اعلام مرکز آتشفشانشناسی در یوگیاکارتا، فعالیت آتشفشانی در مراپی دوباره افزایش محسوسی یافته است. در سال ۲۰۱۰ بیش از ۳۰۰ نفر در پی فوران این آتشفشان جان خود را از دست دادند.
@dw_farsi
آتشفشان مراپی در جزیره جاوه در نزدیکی شهر یوگیاکارتا قرار دارد. مراپی یکی از خطرناکترین آتشفشانهای اندونزی به شمار میآید. این آتشفشان یکشنبه ۲۳ فروردین دوباره فعال شد و سه جریان ابر خاکستر داغ بر فراز آن شکل گرفت.
بر اساس اعلام مرکز آتشفشانشناسی در یوگیاکارتا، فعالیت آتشفشانی در مراپی دوباره افزایش محسوسی یافته است. در سال ۲۰۱۰ بیش از ۳۰۰ نفر در پی فوران این آتشفشان جان خود را از دست دادند.
@dw_farsi
❤9🔥9💔6🤷1
🔶 "حملات هوایی۳۰ هزار میلیارد تومان خسارت به شرکتهای هواپیمایی وارد کرد"
خبرگزاری ایلنا با انتشار گزارشی به خسارتهای ناشی از حملات آمریکا و اسرائیل در جریان جنگ اخیر پرداخته و اعلام کرده که فرودگاههای مهرآباد تهران، تبریز و کاشان در این حملات ، بیشترین آسیب را دیدهاند.
طبق این گزارش، هواپیمایی ماهان، ایران ایر و زاگرس در صدر فهرست خسارتدیدگان قرار دارند.
در این گزارش با اشاره به آسیب به زیرساختها از قبیل باندها و برجهای مراقبت پرواز و آشیانهها آمده است که در جریان این حملات، "دهها هواپیمای مسافربری ایران که کاربرد گردشگری و مسافرتی داشتند نیز بطور کامل منهدم یا به دلیل اصابت ترکش و خسارتهای جانبی از چرخه پروازی خارج شدند".
ایلنا همچنین بر مبنای گزارشهای غیررسمی، از انهدام کامل حدود ۲۰ فروند هواپیمای مسافربری و آسیب به ۴۰ فروند هواپیمای مسافربری دیگر خبر داده است.
طبق این گزارش، تاکنون هواپیمایی ماهان بیشترین آسیب ناشی از انهدام هواپیماهای مسافری را متحمل شده و پس از این شرکت هواپیمایی، "که به صدها مسیر پرواز مسافری در داخل و خارج از کشور خدماترسانی داشت"، شرکتهای هواپیمایی ایرانایر و زاگرس نیز در فهرست بیشترین خسارتدیدگان جنگ قرار دارند.
گزارش ایلنا همچنین به نقل از مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی کشور، اعلام کرده که برآوردهای خسارات ناشی از عدمالنفع شرکتهای مسافرتی که برای جابهجایی مسافران نوروزی برنامهریزی کرده بودند، روزانه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان است.
بر اساس این گزارش، حتی بدون احتساب سفرهای نوروزی، خسارتهای وارد شده به دفاتر هواپیمایی کشور در مجموع طی ۴۰ روز جنگ، "حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است".
@dw_farsi
خبرگزاری ایلنا با انتشار گزارشی به خسارتهای ناشی از حملات آمریکا و اسرائیل در جریان جنگ اخیر پرداخته و اعلام کرده که فرودگاههای مهرآباد تهران، تبریز و کاشان در این حملات ، بیشترین آسیب را دیدهاند.
طبق این گزارش، هواپیمایی ماهان، ایران ایر و زاگرس در صدر فهرست خسارتدیدگان قرار دارند.
در این گزارش با اشاره به آسیب به زیرساختها از قبیل باندها و برجهای مراقبت پرواز و آشیانهها آمده است که در جریان این حملات، "دهها هواپیمای مسافربری ایران که کاربرد گردشگری و مسافرتی داشتند نیز بطور کامل منهدم یا به دلیل اصابت ترکش و خسارتهای جانبی از چرخه پروازی خارج شدند".
ایلنا همچنین بر مبنای گزارشهای غیررسمی، از انهدام کامل حدود ۲۰ فروند هواپیمای مسافربری و آسیب به ۴۰ فروند هواپیمای مسافربری دیگر خبر داده است.
طبق این گزارش، تاکنون هواپیمایی ماهان بیشترین آسیب ناشی از انهدام هواپیماهای مسافری را متحمل شده و پس از این شرکت هواپیمایی، "که به صدها مسیر پرواز مسافری در داخل و خارج از کشور خدماترسانی داشت"، شرکتهای هواپیمایی ایرانایر و زاگرس نیز در فهرست بیشترین خسارتدیدگان جنگ قرار دارند.
گزارش ایلنا همچنین به نقل از مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی کشور، اعلام کرده که برآوردهای خسارات ناشی از عدمالنفع شرکتهای مسافرتی که برای جابهجایی مسافران نوروزی برنامهریزی کرده بودند، روزانه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان است.
بر اساس این گزارش، حتی بدون احتساب سفرهای نوروزی، خسارتهای وارد شده به دفاتر هواپیمایی کشور در مجموع طی ۴۰ روز جنگ، "حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است".
@dw_farsi
👍158👏22💔14❤5🤯5👎3😭3🔥2🤣2❤🔥1🕊1
🔶 قرارگاه خاتمالانبیا: بنادر ایران تهدید شود هیچ بندری در امان نخواهد بود
قرارگاه مرکزی خاتمالانبیا با انتشار بیانیهای در واکنش به خبر محاصره دریایی تنگه هرمز توسط آمریکا اعلام کرد: «امنیت بنادر در خلیج فارس و دریای عمان یا برای همه است یا برای هیچکس.»
به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ وابسته به سپاه پاسداران به نقل از سخنگوی قرارگاه مرکز خاتم الانبیاء آمده است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی "تامین امنیت" در آبهای سرزمینی را ادامه میدهند.
قرارگاه خاتمالانبیا همچنین تهدید کرده است که "شناورهای وابسته به دشمن، حق عبور از تنگه هرمز را ندارند و نخواهند داشت و سایر شناورها با رعایت ضوابط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران کماکان اجازه عبور از تنگه را خواهند داشت".
در این بیانیه همچنین آمده که حکومت ایران، "با توجه به استمرار تهدیدهای دشمن"، "پس از پایان جنگ نیز "با قاطعیت، سازوکاری دائمی برای کنترل تنگه هرمز اعمال خواهد کرد."
قرارگاه خاتمالانبیا در ادامه، اعمال محدودیت اخیر آمریکا بر حرکت عبور و مرور دریایی شناورها در آبهای بین المللی را "اقدامی غیر قانونی ومصداق دزدی دریایی" توصیف کرده است.
@dw_farsi
قرارگاه مرکزی خاتمالانبیا با انتشار بیانیهای در واکنش به خبر محاصره دریایی تنگه هرمز توسط آمریکا اعلام کرد: «امنیت بنادر در خلیج فارس و دریای عمان یا برای همه است یا برای هیچکس.»
به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ وابسته به سپاه پاسداران به نقل از سخنگوی قرارگاه مرکز خاتم الانبیاء آمده است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی "تامین امنیت" در آبهای سرزمینی را ادامه میدهند.
قرارگاه خاتمالانبیا همچنین تهدید کرده است که "شناورهای وابسته به دشمن، حق عبور از تنگه هرمز را ندارند و نخواهند داشت و سایر شناورها با رعایت ضوابط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران کماکان اجازه عبور از تنگه را خواهند داشت".
در این بیانیه همچنین آمده که حکومت ایران، "با توجه به استمرار تهدیدهای دشمن"، "پس از پایان جنگ نیز "با قاطعیت، سازوکاری دائمی برای کنترل تنگه هرمز اعمال خواهد کرد."
قرارگاه خاتمالانبیا در ادامه، اعمال محدودیت اخیر آمریکا بر حرکت عبور و مرور دریایی شناورها در آبهای بین المللی را "اقدامی غیر قانونی ومصداق دزدی دریایی" توصیف کرده است.
@dw_farsi
👍167🤣57👏14😁13👎11❤2🙏1🥴1
🔶 ایران در سال ۲۰۲۵ "دستکم ۱۶۳۹ نفر را اعدام کرده است"
دو سازمان حقوق بشری امروز دوشنبه ۲۴ فروردین (۱۳ آوریل) اعلام کردند که جمهوری اسلامی در سال ۲۰۲۵ دستکم ۱۶۳۹ نفر را اعدام کرده است. این رقم بالاترین شمار اعدام سالانه در ایران از سال ۱۹۸۹ تاکنون است.
این نهادهای حقوق بشری هشدار دادهاند که پس از اعتراضهای سراسری دیماه ۱۴۰۴ و جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران، خطر استفاده گستردهتر از مجازات اعدام وجود دارد.
"سازمان حقوق بشر ایران" مستقر در نروژ و سازمان "با هم علیه مجازات اعدام" مستقر در پاریس، در گزارش سالانه مشترک خود اعلام کردهاند که این رقم نسبت به ۹۷۵ مورد اعدام در سال ۲۰۲۴ میلادی، ۶۸ درصد افزایش داشته و شامل ۴۸ زن اعدامشده نیز میشود.
در این گزارش آمده است: اگر جمهوری اسلامی «از بحران کنونی جان سالم به در ببرد، این خطر جدی وجود دارد که از اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب و اعمال فشار، به شکل گستردهتری استفاده شود.»
@dw_farsi
دو سازمان حقوق بشری امروز دوشنبه ۲۴ فروردین (۱۳ آوریل) اعلام کردند که جمهوری اسلامی در سال ۲۰۲۵ دستکم ۱۶۳۹ نفر را اعدام کرده است. این رقم بالاترین شمار اعدام سالانه در ایران از سال ۱۹۸۹ تاکنون است.
این نهادهای حقوق بشری هشدار دادهاند که پس از اعتراضهای سراسری دیماه ۱۴۰۴ و جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران، خطر استفاده گستردهتر از مجازات اعدام وجود دارد.
"سازمان حقوق بشر ایران" مستقر در نروژ و سازمان "با هم علیه مجازات اعدام" مستقر در پاریس، در گزارش سالانه مشترک خود اعلام کردهاند که این رقم نسبت به ۹۷۵ مورد اعدام در سال ۲۰۲۴ میلادی، ۶۸ درصد افزایش داشته و شامل ۴۸ زن اعدامشده نیز میشود.
در این گزارش آمده است: اگر جمهوری اسلامی «از بحران کنونی جان سالم به در ببرد، این خطر جدی وجود دارد که از اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب و اعمال فشار، به شکل گستردهتری استفاده شود.»
@dw_farsi
DW
ایران در سال ۲۰۲۵ "دستکم ۱۶۳۹ نفر را اعدام کرده است"
دستکم ۱۶۳۹ اعدام در یک سال با افزایش ۵۵ درصدی سهم زنان؛ رکوردی هولناک که نگرانی از تشدید سرکوب پس از اعتراضها و جنگ در ایران را افزایش داده است. هشدارها از گسترش "اعدام همچون ابزار اعمال قدرت" خبر میدهند.
👎167💔44😢18❤3🤯3👏2❤🔥1🤨1
🔶 پاپ لئو: نمیخواهم وارد بحث با ترامپ بشوم
پاپ لئو چهاردم پس از حمله مستقیم لفظی دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده به او، به خبرگزاری رویترز گفت که قصد دارد همچنان علیه جنگ سخن بگوید.
او که در هواپیما در مسیر الجزیره با خبرنگاران سخن میگفت افزود که دارد از پیام مسیحیت "سوءاستفاده" میشود.
پاپ لئو، نخستین پاپ آمریکایی که در حال آغاز یک سفر ۱۰ روزه به چهار کشور آفریقایی است در پاسخ به پرسشی در خصوص اظهارات ترامپ به خبرگزاری رویترز گفت: «من نمیخواهم وارد بحث با او شوم.»
پاپ لئو افزود: «من با صدای بلند سخن گفتن علیه جنگ را ادامه خواهم داد، با نگاه به ترویج صلح، ترویج گفتوگو و روابط چندجانبه میان دولتها برای یافتن راهحلهای عادلانه برای مشکلات.»
لئو گفت: «مردم بسیار زیادی در جهان امروز در حال رنج کشیدن هستند. افراد بیگناه بسیار زیادی در حال کشته شدن هستند. و من فکر میکنم که کسی باید بایستد و بگوید راه بهتری وجود دارد.»
@dw_farsi
پاپ لئو چهاردم پس از حمله مستقیم لفظی دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده به او، به خبرگزاری رویترز گفت که قصد دارد همچنان علیه جنگ سخن بگوید.
او که در هواپیما در مسیر الجزیره با خبرنگاران سخن میگفت افزود که دارد از پیام مسیحیت "سوءاستفاده" میشود.
پاپ لئو، نخستین پاپ آمریکایی که در حال آغاز یک سفر ۱۰ روزه به چهار کشور آفریقایی است در پاسخ به پرسشی در خصوص اظهارات ترامپ به خبرگزاری رویترز گفت: «من نمیخواهم وارد بحث با او شوم.»
پاپ لئو افزود: «من با صدای بلند سخن گفتن علیه جنگ را ادامه خواهم داد، با نگاه به ترویج صلح، ترویج گفتوگو و روابط چندجانبه میان دولتها برای یافتن راهحلهای عادلانه برای مشکلات.»
لئو گفت: «مردم بسیار زیادی در جهان امروز در حال رنج کشیدن هستند. افراد بیگناه بسیار زیادی در حال کشته شدن هستند. و من فکر میکنم که کسی باید بایستد و بگوید راه بهتری وجود دارد.»
@dw_farsi
👍207👎27😁22❤14🤣4👀1🆒1
🔶 استارمر: بریتانیا در محاصره تنگه هرمز نیز مشارکت نخواهد کرد
کییر استارمر، نخستوزیر بریتانیا میگوید صرفنظر از هر فشاری، بریتانیا به جنگ ایران کشیده نخواهد شد و در محاصره تنگه هرمز نیز مشارکت نخواهد کرد.
استارمر که با بیبیسی رادیو ۵ لایو مصاحبه میکرد با تاکید بر این که "بازگشایی تنگه مهم است" گفت: «ما از محاصره حمایت نمیکنیم.»
استارمر افزود: «به نظر من، مهم است که تنگه را باز و کاملا باز کنیم، و این همان جایی است که در چند روز گذشته همه تلاشهای خود را روی آن متمرکز کردهایم و به انجام آن ادامه خواهیم داد.»
نخستوزیر بریتانیا همچنین گفت که بریتانیا در این منطقه کشتیهای مینروب دارد. او با اشاره به این که نمیتواند درباره مسائل عملیاتی صحبت کند، افزود توانمندی نظامی از دیدگاه بریتانیا "بر باز کردن کامل تنگه متمرکز است".
اظهارات استارمر در حالی بیان میشود که ارتش ایالات متحده اعلام کرده که از روز دوشنبه محاصره تمام ترافیک دریایی ورودی و خروجی از بنادر و مناطق ساحلی ایران را آغاز خواهد کرد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده نیز روز یکشنبه گفته بود که نیروهای ایالات متحده هر کشتی را در آبهای بینالمللی که به ایران عوارض پرداخت کرده باشد، رهگیری خواهند کرد.
ترامپ در شبکههای اجتماعی نوشت: «هیچکس که عوارض غیرقانونی پرداخت کند، عبور امنی در آبهای آزاد نخواهد داشت.» او همچنین نیروهای جمهوری اسلامی را تهدید کرد که در صورت شلیک به کشتیها "به جهنم فرستاده خواهند شد".
@dw_farsi
کییر استارمر، نخستوزیر بریتانیا میگوید صرفنظر از هر فشاری، بریتانیا به جنگ ایران کشیده نخواهد شد و در محاصره تنگه هرمز نیز مشارکت نخواهد کرد.
استارمر که با بیبیسی رادیو ۵ لایو مصاحبه میکرد با تاکید بر این که "بازگشایی تنگه مهم است" گفت: «ما از محاصره حمایت نمیکنیم.»
استارمر افزود: «به نظر من، مهم است که تنگه را باز و کاملا باز کنیم، و این همان جایی است که در چند روز گذشته همه تلاشهای خود را روی آن متمرکز کردهایم و به انجام آن ادامه خواهیم داد.»
نخستوزیر بریتانیا همچنین گفت که بریتانیا در این منطقه کشتیهای مینروب دارد. او با اشاره به این که نمیتواند درباره مسائل عملیاتی صحبت کند، افزود توانمندی نظامی از دیدگاه بریتانیا "بر باز کردن کامل تنگه متمرکز است".
اظهارات استارمر در حالی بیان میشود که ارتش ایالات متحده اعلام کرده که از روز دوشنبه محاصره تمام ترافیک دریایی ورودی و خروجی از بنادر و مناطق ساحلی ایران را آغاز خواهد کرد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده نیز روز یکشنبه گفته بود که نیروهای ایالات متحده هر کشتی را در آبهای بینالمللی که به ایران عوارض پرداخت کرده باشد، رهگیری خواهند کرد.
ترامپ در شبکههای اجتماعی نوشت: «هیچکس که عوارض غیرقانونی پرداخت کند، عبور امنی در آبهای آزاد نخواهد داشت.» او همچنین نیروهای جمهوری اسلامی را تهدید کرد که در صورت شلیک به کشتیها "به جهنم فرستاده خواهند شد".
@dw_farsi
👍193👎62❤7🤔7😁4🔥1🆒1
🔶 سفارت اسپانیا در تهران فعالیت خود را از سر گرفت
سفارت اسپانیا در تهران که در پی حملات ایالات متحده و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی به طور موقت و به دلایل امنیتی تعطیل شده بود، فعالیت خود را از سر گرفت.
خبرگزاریهای داخل ایران، به نقل از سفیر اسپانیا در ایران گزارش دادند که سفارت این کشور در تهران روز دوشنبه ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) برای "پشتیبانی از میانجیگری" و "تلاشهای صلح از هر سو" کار خود را از سر گرفته است. سفارتخانه اسپانیا در این رابطه پستی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرده است.
به گزارش رسانههای داخلی، آنتونیو سانچز بندیتو گاسپار، سفیر اسپانیا در ایران، روز یکشنبه ۱۲ آوریل "با استقبال رسمی علی درمانی فرماندار آستارا، از طریق گذرگاه مرزی این شهرستان وارد ایران شده و در هنگام ورود اعلام کرد که این سفارتخانه "طبق برنامهریزیها و در راستای سیاستهای دولت اسپانیا برای تقویت همکاریهای دوجانبه تلاش خواهد کرد". از سوی سفیر اسپانیا نیز پستی در شبکه ایکس در رابطه با از سرگیری فعالیتهای سفارتخانه و اجرای دستورهای وزیر خارجه این کشور در این راستا منتشر شده است.
خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا، چند روز پیش اعلام کرده بود، سفارت این کشور در تهران پس از اعلام آتشبس موقت ۲ هفتهای میان جمهوری اسلامی و آمریکا بازگشایی خواهد شد.
@dw_farsi
سفارت اسپانیا در تهران که در پی حملات ایالات متحده و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی به طور موقت و به دلایل امنیتی تعطیل شده بود، فعالیت خود را از سر گرفت.
خبرگزاریهای داخل ایران، به نقل از سفیر اسپانیا در ایران گزارش دادند که سفارت این کشور در تهران روز دوشنبه ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) برای "پشتیبانی از میانجیگری" و "تلاشهای صلح از هر سو" کار خود را از سر گرفته است. سفارتخانه اسپانیا در این رابطه پستی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرده است.
به گزارش رسانههای داخلی، آنتونیو سانچز بندیتو گاسپار، سفیر اسپانیا در ایران، روز یکشنبه ۱۲ آوریل "با استقبال رسمی علی درمانی فرماندار آستارا، از طریق گذرگاه مرزی این شهرستان وارد ایران شده و در هنگام ورود اعلام کرد که این سفارتخانه "طبق برنامهریزیها و در راستای سیاستهای دولت اسپانیا برای تقویت همکاریهای دوجانبه تلاش خواهد کرد". از سوی سفیر اسپانیا نیز پستی در شبکه ایکس در رابطه با از سرگیری فعالیتهای سفارتخانه و اجرای دستورهای وزیر خارجه این کشور در این راستا منتشر شده است.
خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا، چند روز پیش اعلام کرده بود، سفارت این کشور در تهران پس از اعلام آتشبس موقت ۲ هفتهای میان جمهوری اسلامی و آمریکا بازگشایی خواهد شد.
@dw_farsi
👍184👎83❤36😱3🥴2🤣2❤🔥1😁1