🔴 تجمع اعتراضی بازنشستگان ۱۴۰۲ در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان البرز امروز چهارشنبه ۵ دی ماه
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 ابعاد نجومی غارت سفره های مردم از زبان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس
اتحادیه آزاد کارگران ایران: به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین صمصامی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در برنامه میز اقتصاد با اشاره به افزایش نرخ ارز رسمی در قالب ارز توافقی از 55 هزار تومان تا حدود 64 هزار تومان گفت: هدف دولت از گران کردن ارز رسمی این بود که پنج میلیارد دلاری که از صندوق توسعۀ ملی گرفته را به بالاترین قیمت بفروشد و از این محل حدود 100 هزار میلیارد تومان و از جیب مردم درآمد کسب کند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران: به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین صمصامی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در برنامه میز اقتصاد با اشاره به افزایش نرخ ارز رسمی در قالب ارز توافقی از 55 هزار تومان تا حدود 64 هزار تومان گفت: هدف دولت از گران کردن ارز رسمی این بود که پنج میلیارد دلاری که از صندوق توسعۀ ملی گرفته را به بالاترین قیمت بفروشد و از این محل حدود 100 هزار میلیارد تومان و از جیب مردم درآمد کسب کند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 آیا آلودگی هوا باعث سردرد میشود؟
🔹تنفس در هوای آلوده میتواند باعث طیفی از علائم تنفسی شود؛ اما اغلب افراد معمولاً در مورد علائم نورولوژیکی ناشی از هوای آلوده، مانند سردرد، صحبتی نمیکنند
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔹تنفس در هوای آلوده میتواند باعث طیفی از علائم تنفسی شود؛ اما اغلب افراد معمولاً در مورد علائم نورولوژیکی ناشی از هوای آلوده، مانند سردرد، صحبتی نمیکنند
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 قطع مستمری خانوادههای تحت پوشش بنیاد شهید بدون اطلاع قبلی
اتحادیه آزاد کارگران ایران: بنا بر خبرهای منتشره، برخی از خانوادههایی که تحت پوشش بنیاد شهید هستند با مشکل قطع مستمری مواجه شدهاند و در پاسخ آنها این بنیاد اعلام کرده است به دلیل یکپارچهسازی سیستم، امکان تغییر وضعیت مستمری آنان وجود ندارد.
بنا بر اظهارات این خانوادهها، مسئولان بنیاد تنها به صورت شفاهی و با لحن تند به آنها پاسخ دادهاند و در این رابطه هیچ سند و بخشنامه ای ارائه نکردهاند.
به نظر میرسد بنیاد شهید به منظور جلوگیری از اعتراضات خانواده های تحت پوشش خود، بطور غیر رسمی و اعلام نشده ای بصورت تدریجی در حال قطع مستمری این خانواده هاست.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران: بنا بر خبرهای منتشره، برخی از خانوادههایی که تحت پوشش بنیاد شهید هستند با مشکل قطع مستمری مواجه شدهاند و در پاسخ آنها این بنیاد اعلام کرده است به دلیل یکپارچهسازی سیستم، امکان تغییر وضعیت مستمری آنان وجود ندارد.
بنا بر اظهارات این خانوادهها، مسئولان بنیاد تنها به صورت شفاهی و با لحن تند به آنها پاسخ دادهاند و در این رابطه هیچ سند و بخشنامه ای ارائه نکردهاند.
به نظر میرسد بنیاد شهید به منظور جلوگیری از اعتراضات خانواده های تحت پوشش خود، بطور غیر رسمی و اعلام نشده ای بصورت تدریجی در حال قطع مستمری این خانواده هاست.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 افزایش مراجعات به اورژانس برای مشکلات تنفسی
🔹رئیس گروه سلامت هوای وزارت بهداشت:
♦️در حال حاضر هوای تهران در شرایط بسیار ناسالم است و در ایستگاههای منطقه ۱۱ و ۱۹ شاخص کیفیت هوا بالاتر از ۲۰۰ بنفش رنگ و در وضعیت بسیار ناسالم است.
♦️ در این شرایط افزایش قابل توجه بیماریهای قلبی و عروقی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان و افزایش قابل توجه علائم تنفسی در کل جمعیت رخ میدهد.
♦️از اول تا سوم دیماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در کلانشهرهای کشور بهطور میانگین تعداد مراجعین به اورژانسهای مراکز درمانی دولتی بهعلت مشکلات تنفسی ۳۷ درصد افزایش یافته است./ تسنیم
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔹رئیس گروه سلامت هوای وزارت بهداشت:
♦️در حال حاضر هوای تهران در شرایط بسیار ناسالم است و در ایستگاههای منطقه ۱۱ و ۱۹ شاخص کیفیت هوا بالاتر از ۲۰۰ بنفش رنگ و در وضعیت بسیار ناسالم است.
♦️ در این شرایط افزایش قابل توجه بیماریهای قلبی و عروقی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان و افزایش قابل توجه علائم تنفسی در کل جمعیت رخ میدهد.
♦️از اول تا سوم دیماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در کلانشهرهای کشور بهطور میانگین تعداد مراجعین به اورژانسهای مراکز درمانی دولتی بهعلت مشکلات تنفسی ۳۷ درصد افزایش یافته است./ تسنیم
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 موافقت با افزایش دوباره قیمت نان / نان لواش ۸ هزار ریال
اتحادبه آزاد کارگران ابران: محمد صالح صیوانی در ارتباط تلفنی با خبر ساعت ۱۱ شبکه استانی سیمای خوزستان گفت: از مرداد ماه امسال قیمت نان تا ۲۵ درصد بر اساس اعلام دولت در بیشتر استانهای کشور افزایش یافت و خوزستان آخرین استان مشمول تغییر قیمت این کالا بوده است.بر اساس تحلیلهای انجام شده از سوی کارگروه آرد و نان استان، قیمت نان لواش و تافتون نوع یک، ۸ هزار ریال و نوع ۲، ۸ هزار و ۵۰۰ ریال شده است. (نوع یک و نوع بر اساس کیفیت آرد مشخص میشود)، همچنین قیمت نان بربری به ۲۱ هزار و ۵۰۰ ریال و نان سنگک به ۳۲ هزار و ۵۰۰ ریال تغییر کرده است.
صیوانی با بیان اینکه قیمت نان تنوری دولتی نوع یک ۸ هزار و ۵۰۰ ریال و نوع ۲ نیز ۷ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین شده است، ادامه داد: تغییر قیمت نان بر اساس نظر کارگروه آرد و نان انجام شده و بعد از تایید دولت در کارتخوانهای نانواهای دولتی اعمال شده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادبه آزاد کارگران ابران: محمد صالح صیوانی در ارتباط تلفنی با خبر ساعت ۱۱ شبکه استانی سیمای خوزستان گفت: از مرداد ماه امسال قیمت نان تا ۲۵ درصد بر اساس اعلام دولت در بیشتر استانهای کشور افزایش یافت و خوزستان آخرین استان مشمول تغییر قیمت این کالا بوده است.بر اساس تحلیلهای انجام شده از سوی کارگروه آرد و نان استان، قیمت نان لواش و تافتون نوع یک، ۸ هزار ریال و نوع ۲، ۸ هزار و ۵۰۰ ریال شده است. (نوع یک و نوع بر اساس کیفیت آرد مشخص میشود)، همچنین قیمت نان بربری به ۲۱ هزار و ۵۰۰ ریال و نان سنگک به ۳۲ هزار و ۵۰۰ ریال تغییر کرده است.
صیوانی با بیان اینکه قیمت نان تنوری دولتی نوع یک ۸ هزار و ۵۰۰ ریال و نوع ۲ نیز ۷ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین شده است، ادامه داد: تغییر قیمت نان بر اساس نظر کارگروه آرد و نان انجام شده و بعد از تایید دولت در کارتخوانهای نانواهای دولتی اعمال شده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 تجمع کامیونداران کاشانی در اعتراض به توزیع ناعادلانه بار
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 ۴۰ درصد از محصولات سایپا و ۲۰ درصد از ایران خودرو در مراجعات نخست معاینه فنی مردود شدند!!
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 ۱۸ ماه بلاتکلیفی ۱۵۰ کارگر تعدیلی داروگر برای دریافت مطالبات معوقه
با گذشت بیش از ۱۸ ماه از اخراج ۱۵۰ نفر از کارگران کارخانه «داروگر» تهران، هنوز کارفرما مطالبههای حقوقی و سنواتی کارگران را پرداخت نکرده است. کارگران از زمان اخراج تاکنون پیگیر بازگشت بهکار خود هستند.
جمعی از کارگران تعدیلی داروگر تهران ، گفتند: حدود ۱۵۰ کارگر تعدیلی داروگر تهران هستیم که از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۲، با حداقل ۱۰ یا حداکثر ۲۵ سال سابقه کار در آستانه بازنشستگی به دلیل عدم نیاز از سوی کارفرما اخراج شدهایم با این حال علارغم گذشت حدود ۱۸ ماه، هنوز کارفرما مطالبات حقوقی و سنواتی ما را پرداخت نکرده است.
یکی از کارگران درباره روند پیگیری حقوقی دریافت مطالبات خود و سایر همکارانش گفت: بعد از بدقولی کارفرما؛ همه کارگران به صورت مجزا به اداره کار غرب تهران شکایت کردند و اداره کار حکم به پرداخت مطالبات ما داد اما کارفرما تمکین نکرد و پرونده برای اجرای احکام به سایر مراجع قضایی انتقال پیدا کرد.
این کارگر «داروگر» تهران در ادامه افزود: باوجود آنکه در این ۱۸ ماه، کارگران اخراجی با دریافت حکم توقیف از مراجع قضایی، امکان مزایده اموال کارخانه را برای فروش داشتند اما با توصیه مراجع قضایی برای استمرار فعالیت خطوط تولیدی این کارخانه و با وعده وصول مطالباتمان، هنوز اقدامی انجام ندادهایم.
به گفته یکی دیگر از کارگران، کارفرما بخشی از طلب حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر را (حدود دو سوم) پرداخت کرده اما مابقی کارگران هنوز هیچ پولی به حسابسان واریز نشده است.
او گفت: تعدادی از همکاران تعدیلی در ۱۸ماهی که اخراج شدهاند؛ در جستجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کردهاند اما به دلیل شرایط سنی که دارند تا این لحظه هیچ کاری برای آنها پیدا نشده است. در عین حال سایر همکاران با انجام کارهایی نظیر دستفروشی، مسافرکشی و نگهبانی واحدهای تولیدی و مسکونی؛ معیشت خود را تامین میکنند.
به گفته وی؛ مدیریت این واحد صنعتی مدعیست در شرایطی که به دلیل مشکلات اقتصادی حتی قادر به پرداخت دستمزد کارگران موجود نیست، امکان بازگشت به کار اخراجشدگان وجود ندارد.
او که به نمایندگی از سایر همکاران تعدیلی خود سخن میگفت، تاکید کرد: آنچه کارگران کارخانه داروگر تهران از مسئولان میخواهند دریافت مطالباتشان است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
با گذشت بیش از ۱۸ ماه از اخراج ۱۵۰ نفر از کارگران کارخانه «داروگر» تهران، هنوز کارفرما مطالبههای حقوقی و سنواتی کارگران را پرداخت نکرده است. کارگران از زمان اخراج تاکنون پیگیر بازگشت بهکار خود هستند.
جمعی از کارگران تعدیلی داروگر تهران ، گفتند: حدود ۱۵۰ کارگر تعدیلی داروگر تهران هستیم که از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۲، با حداقل ۱۰ یا حداکثر ۲۵ سال سابقه کار در آستانه بازنشستگی به دلیل عدم نیاز از سوی کارفرما اخراج شدهایم با این حال علارغم گذشت حدود ۱۸ ماه، هنوز کارفرما مطالبات حقوقی و سنواتی ما را پرداخت نکرده است.
یکی از کارگران درباره روند پیگیری حقوقی دریافت مطالبات خود و سایر همکارانش گفت: بعد از بدقولی کارفرما؛ همه کارگران به صورت مجزا به اداره کار غرب تهران شکایت کردند و اداره کار حکم به پرداخت مطالبات ما داد اما کارفرما تمکین نکرد و پرونده برای اجرای احکام به سایر مراجع قضایی انتقال پیدا کرد.
این کارگر «داروگر» تهران در ادامه افزود: باوجود آنکه در این ۱۸ ماه، کارگران اخراجی با دریافت حکم توقیف از مراجع قضایی، امکان مزایده اموال کارخانه را برای فروش داشتند اما با توصیه مراجع قضایی برای استمرار فعالیت خطوط تولیدی این کارخانه و با وعده وصول مطالباتمان، هنوز اقدامی انجام ندادهایم.
به گفته یکی دیگر از کارگران، کارفرما بخشی از طلب حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر را (حدود دو سوم) پرداخت کرده اما مابقی کارگران هنوز هیچ پولی به حسابسان واریز نشده است.
او گفت: تعدادی از همکاران تعدیلی در ۱۸ماهی که اخراج شدهاند؛ در جستجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کردهاند اما به دلیل شرایط سنی که دارند تا این لحظه هیچ کاری برای آنها پیدا نشده است. در عین حال سایر همکاران با انجام کارهایی نظیر دستفروشی، مسافرکشی و نگهبانی واحدهای تولیدی و مسکونی؛ معیشت خود را تامین میکنند.
به گفته وی؛ مدیریت این واحد صنعتی مدعیست در شرایطی که به دلیل مشکلات اقتصادی حتی قادر به پرداخت دستمزد کارگران موجود نیست، امکان بازگشت به کار اخراجشدگان وجود ندارد.
او که به نمایندگی از سایر همکاران تعدیلی خود سخن میگفت، تاکید کرد: آنچه کارگران کارخانه داروگر تهران از مسئولان میخواهند دریافت مطالباتشان است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
Telegram
اتحادیه آزاد کارگران ایران
@EtehadAzad. تماس با ادمین اتحادیه
🔴 هوای تهران ناسالم است
♦️ شاخص آلودگی هوای پایتخت در حال حاضر ۱۳۹ است و کیفیت هوا در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروههای حساس قرار دارد.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
♦️ شاخص آلودگی هوای پایتخت در حال حاضر ۱۳۹ است و کیفیت هوا در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروههای حساس قرار دارد.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20