This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 بحران ناشی از انرژی و تعطیلی ها در حال فروپاشی ساختارهای مالی و تولیدی و همه ارکان زندگی اجتماعی است
معاون خانه صنعت و معدن :
♦️دولت نباید انتظار داشته باشد مالیاتهایی را که در بودجه سال آینده پیشبینی بینی کرده متحقق بشود.
♦️با این وضعیت تعطیلی، انتظار دادن مالیات را از تولید کنندگان نداشته باشید. وقتی بانکها را تعطیل میکنید چگونه چکهایمان را وصول کنیم؟
♦️با این تعطیلیهای بیش از حد، واحدهای تولیدی را زیانده کردید. چطور توقع دارید با این همه تعطیلی، واحدهای تولیدی، توان پرداخت مالیات داشته باشند؟
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
معاون خانه صنعت و معدن :
♦️دولت نباید انتظار داشته باشد مالیاتهایی را که در بودجه سال آینده پیشبینی بینی کرده متحقق بشود.
♦️با این وضعیت تعطیلی، انتظار دادن مالیات را از تولید کنندگان نداشته باشید. وقتی بانکها را تعطیل میکنید چگونه چکهایمان را وصول کنیم؟
♦️با این تعطیلیهای بیش از حد، واحدهای تولیدی را زیانده کردید. چطور توقع دارید با این همه تعطیلی، واحدهای تولیدی، توان پرداخت مالیات داشته باشند؟
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 پدر پخشان عزیزی از همهی کسانی که انسانیت را اساس وجدان خود قرار میدهند درخواست دارد که صدای دخترش باشند که در چنگال بیعدالتی افتاده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 گاز پتروشیمی کرمانشاه امسال ۲ ماه زودتر از پارسال قطع شد
اتحادیه آزاد کارگران ایران: شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه اعلام کرد از ۹ آذر تاکنون به دلیل قطع خوراک، تولید متوقف شده این در حالیست که قطع گاز سال گذشته از ۷ بهمن ماه آغاز شده بود.
منبع: شبکه اطلاعرسانی پتروشیمی ایران
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران: شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه اعلام کرد از ۹ آذر تاکنون به دلیل قطع خوراک، تولید متوقف شده این در حالیست که قطع گاز سال گذشته از ۷ بهمن ماه آغاز شده بود.
منبع: شبکه اطلاعرسانی پتروشیمی ایران
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 زمان انتظار جوان ایرانی برای یافتن کار ۱۹.۴ ماه شده است!
اتحادیه آزاد کارگران ایران: به گزارش اعتماد، نتایج یک بررسی نشان میدهد جوانان ایرانی در مقایسه با جوانان دیگر کشورها، نرخ بیکاری بالایی را متحمل میشوند. طبق این گزارش، در سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری جوانان ۱۶.۵ درصد بوده و در طول دهه ۹۰ به دلیل طولانی بودن روند بیکاری، بیش از ۷۸ درصد از جوانان تحت سرپرستی خانوار بودهاند.
این گزارش می افزاید: زمان انتظار جوانان برای پیدا کردن یک شغل در سال ۱۴۰۰ به ۱۹.۴ ماه افزایش یافته است. این گزارش با بررسی شاخص نسبت بیکاری در طول دهه ۹۰ نشان میدهد که مواجهه جوانان با معضل بیکاری در اواسط دهه سوم زندگی به حالت بیشینه خود رسیده است. این وضعیت نشان میدهد بخش قابل توجهی از جوانان در سنین ۲۳ تا ۲۷ سالگی جستوجو برای یافتن شغل را آغاز میکنند که با در نظر داشتن دوره طولانی بیکاری جوانان در کشور، یافتن شغل و ثبات شغلی افراد نیز با تعویق مشهودی همراه میشود. بنابراین جوانان تا سنین بالا از حیث درآمدی وابسته خانواده باقی میمانند و امکان استقلال از آنان گرفته میشود.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران: به گزارش اعتماد، نتایج یک بررسی نشان میدهد جوانان ایرانی در مقایسه با جوانان دیگر کشورها، نرخ بیکاری بالایی را متحمل میشوند. طبق این گزارش، در سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری جوانان ۱۶.۵ درصد بوده و در طول دهه ۹۰ به دلیل طولانی بودن روند بیکاری، بیش از ۷۸ درصد از جوانان تحت سرپرستی خانوار بودهاند.
این گزارش می افزاید: زمان انتظار جوانان برای پیدا کردن یک شغل در سال ۱۴۰۰ به ۱۹.۴ ماه افزایش یافته است. این گزارش با بررسی شاخص نسبت بیکاری در طول دهه ۹۰ نشان میدهد که مواجهه جوانان با معضل بیکاری در اواسط دهه سوم زندگی به حالت بیشینه خود رسیده است. این وضعیت نشان میدهد بخش قابل توجهی از جوانان در سنین ۲۳ تا ۲۷ سالگی جستوجو برای یافتن شغل را آغاز میکنند که با در نظر داشتن دوره طولانی بیکاری جوانان در کشور، یافتن شغل و ثبات شغلی افراد نیز با تعویق مشهودی همراه میشود. بنابراین جوانان تا سنین بالا از حیث درآمدی وابسته خانواده باقی میمانند و امکان استقلال از آنان گرفته میشود.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 دلیل تعطیلی بیش از ۲۱ استان کشور چیست؟/ بحران انرژی با وجود افزایش دما اوج گرفت!
اتحادیه آزاد کارگران ایران: به گزارش تجارت نیوز، امروز شنبه 22 دی ماه، بیش از 21 استان کشور تعطیل شد. بر اساس اطلاعیههای تعطیلی استانها، دلیل تعطیلیها عمدتا کاهش دما و مدیریت مصرف انرژی بوده است.
اگر با توجه به افزایش دمای هوا همچنان بیم کمبود انرژی وجود دارد، باید گفت که زنگ خطر بحران انرژی به صدا در آمده است. چراکه دمای هوا کاهش نیافته و منطقا مصرف گاز نیز تغییر غیرمنتظرهای ندارد. با این حال، مسئولان، کشور را به دلیل کمبود انرژی تعطیل کردهاند!
نکته جالب توجه آن است که برخی استانها نیز به دلیل آلودگی هوا تعطیل شدهاند. آلودگی هوا که مشخصا ناشی از مازوتسوزی نیروگاهها و البته کیفیت پایین بنزین داخلی است. با این حال مسئولان برای تولید برق، هم مازوت میسوزانند و هم به مشکل بحران کمبود سوخت نیروگاهی برخورده اند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران: به گزارش تجارت نیوز، امروز شنبه 22 دی ماه، بیش از 21 استان کشور تعطیل شد. بر اساس اطلاعیههای تعطیلی استانها، دلیل تعطیلیها عمدتا کاهش دما و مدیریت مصرف انرژی بوده است.
اگر با توجه به افزایش دمای هوا همچنان بیم کمبود انرژی وجود دارد، باید گفت که زنگ خطر بحران انرژی به صدا در آمده است. چراکه دمای هوا کاهش نیافته و منطقا مصرف گاز نیز تغییر غیرمنتظرهای ندارد. با این حال، مسئولان، کشور را به دلیل کمبود انرژی تعطیل کردهاند!
نکته جالب توجه آن است که برخی استانها نیز به دلیل آلودگی هوا تعطیل شدهاند. آلودگی هوا که مشخصا ناشی از مازوتسوزی نیروگاهها و البته کیفیت پایین بنزین داخلی است. با این حال مسئولان برای تولید برق، هم مازوت میسوزانند و هم به مشکل بحران کمبود سوخت نیروگاهی برخورده اند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 خلف وعده مسئولان تغلیظ مس درآلو برای بازگشت به کار ۱۳۰کارگر
اتحادیه آزاد کارگران ایران: به گزارش ایلنا حدود ۱۳۰ کارگر پروژه کارخانه تغلیظ مس در آلو که در استان کرمان واقع شده است، از فروردین تا مهر ماه سال جاری با اتمام بخشهایی از پروژه از کار بیکار شدهاند و از روز ۲۴ آذر ماه تا یکم دی ماه سال جاری به مدت شش روز دست به اعتراض زدند و در آخرین روز یکی از مسئولان شرکت ملی صنایع مس ایران با حضور در جمع معترضان، وعده بازگشت به کار و پیگیری مطالباتشان را برای چند روز آینده داد.
یکی از کارگران به خبرگزاری ایلنا گفته است: بعد از چند ماه بیکاری و بلاتکلیفی امیدوار شده بودیم اما به رغم وعده های داده شده هنوز هیچ کاری برای بازگشت بکارمان انجام نشده است.
این کارگر بیکار شده افزوده است: از چند سال قبل به امید اشتغال پایدار در کارخانه تغلیظ مس مشغول به کار شدهایم و در طول این مدت ۱۰ تا ۱۲ساله آنچه دریافت کردهایم حداقل مزدی بوده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران: به گزارش ایلنا حدود ۱۳۰ کارگر پروژه کارخانه تغلیظ مس در آلو که در استان کرمان واقع شده است، از فروردین تا مهر ماه سال جاری با اتمام بخشهایی از پروژه از کار بیکار شدهاند و از روز ۲۴ آذر ماه تا یکم دی ماه سال جاری به مدت شش روز دست به اعتراض زدند و در آخرین روز یکی از مسئولان شرکت ملی صنایع مس ایران با حضور در جمع معترضان، وعده بازگشت به کار و پیگیری مطالباتشان را برای چند روز آینده داد.
یکی از کارگران به خبرگزاری ایلنا گفته است: بعد از چند ماه بیکاری و بلاتکلیفی امیدوار شده بودیم اما به رغم وعده های داده شده هنوز هیچ کاری برای بازگشت بکارمان انجام نشده است.
این کارگر بیکار شده افزوده است: از چند سال قبل به امید اشتغال پایدار در کارخانه تغلیظ مس مشغول به کار شدهایم و در طول این مدت ۱۰ تا ۱۲ساله آنچه دریافت کردهایم حداقل مزدی بوده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
آقای وزیر!!! رویای سازماندهی روابط کار پیشاسرمایه داری را با خود به گورستان خواهید برد
✍️جعفر عظیم زاده
وزیر کار در مصاحبه ای تعیین حداقل مزد کارگران در سطح سراسری را غیر اصولی خوانده و با به چالش کشیدن آن اعلام کرده است ما برای معادن ذغالسنگ تلاشمون اینه که برای سال آینده بر اساس تفاوت مشاغل عمل کنیم ، چون واقعا شرایط متفاوته و بررسی های کارشناسی صورت گرفته و....
انسان از اینهمه سطحی نگری و کودنی یک وزیر و کسی که عنوان دکتر را با خود یدک میکشد در عجب میماند و شوک زده میشود.
اما نه!!! دکتر میدری نه ابله است و نه مجنونی که نداند که چه میگوید. این حضرت نیک میداند که فلسفه وجودی مقوله ای به نام تعیین حداقل مزد، تامین حداقل معیشت برای یک خانوار کارگری جدای از مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگیهای های کار محول شده به آنان می باشد(ماده ۴۱ قانون کار) تا حداقلی از تامین معیشت برای زیست همه کارگران توسط قانون تضمین شود و از اینجا به بعد دریافتی کارگران با فاکتورهای دیگری چون مشخصات فنی کار، سختی کار، سوابق، تحصیلات و....، محاسبه و بر اساس این تفاوتها به آنان پرداخت گردد.
روالی که هم اکنون جاریست و دریافتی هیچ کارگری که به کار ساده و آسانی مشغول است به اندازه کارگری نیست که دارای یک شغل فنی و یا کار سخت تری است.
اما میدری با وجودیکه اهمیت حیاتی و فلسفه تعیین حداقل مزد را نیک میداند چنان ضد کارگر است که از حول حلیم توی دیگ میافتد و دچار چنان درجه ای از حماقت میشود که فکر میکند ما کارگران، رعایای دوران پیشاسرمایه داری هستیم و میتواند روابط کنونی کار و سرمایه را که خود به اندازه کافی یک رابطه ضد انسانی است به مناسبات دوران بربریت پیشاسرمایه داری بازگرداند.
نه آقای وزیر!!!! اطمینان داشته باشید همانطوریکه تلاش اسلاف شما چون توکلی ها در اوایل انقلاب برای بازگرداندن روابط کار و سرمایه به دوران پیشاسرمایه داری شکست سختی خورد اینک نیز نه تنها چنین شکستی نصیب شما خواهد شد بلکه شما با تمام دم و دستگاه غارتگرانه و ضد انسانی تان به همان گورستانی تشریف خواهید برد که قصد دارید با سازماندهی روابط و مناسبات پیشاسرمایه داری ما کارگران را روانه ی آن کنید.
مشاهده فیلم مصاحبه وزیر کار👇
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
✍️جعفر عظیم زاده
وزیر کار در مصاحبه ای تعیین حداقل مزد کارگران در سطح سراسری را غیر اصولی خوانده و با به چالش کشیدن آن اعلام کرده است ما برای معادن ذغالسنگ تلاشمون اینه که برای سال آینده بر اساس تفاوت مشاغل عمل کنیم ، چون واقعا شرایط متفاوته و بررسی های کارشناسی صورت گرفته و....
انسان از اینهمه سطحی نگری و کودنی یک وزیر و کسی که عنوان دکتر را با خود یدک میکشد در عجب میماند و شوک زده میشود.
اما نه!!! دکتر میدری نه ابله است و نه مجنونی که نداند که چه میگوید. این حضرت نیک میداند که فلسفه وجودی مقوله ای به نام تعیین حداقل مزد، تامین حداقل معیشت برای یک خانوار کارگری جدای از مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگیهای های کار محول شده به آنان می باشد(ماده ۴۱ قانون کار) تا حداقلی از تامین معیشت برای زیست همه کارگران توسط قانون تضمین شود و از اینجا به بعد دریافتی کارگران با فاکتورهای دیگری چون مشخصات فنی کار، سختی کار، سوابق، تحصیلات و....، محاسبه و بر اساس این تفاوتها به آنان پرداخت گردد.
روالی که هم اکنون جاریست و دریافتی هیچ کارگری که به کار ساده و آسانی مشغول است به اندازه کارگری نیست که دارای یک شغل فنی و یا کار سخت تری است.
اما میدری با وجودیکه اهمیت حیاتی و فلسفه تعیین حداقل مزد را نیک میداند چنان ضد کارگر است که از حول حلیم توی دیگ میافتد و دچار چنان درجه ای از حماقت میشود که فکر میکند ما کارگران، رعایای دوران پیشاسرمایه داری هستیم و میتواند روابط کنونی کار و سرمایه را که خود به اندازه کافی یک رابطه ضد انسانی است به مناسبات دوران بربریت پیشاسرمایه داری بازگرداند.
نه آقای وزیر!!!! اطمینان داشته باشید همانطوریکه تلاش اسلاف شما چون توکلی ها در اوایل انقلاب برای بازگرداندن روابط کار و سرمایه به دوران پیشاسرمایه داری شکست سختی خورد اینک نیز نه تنها چنین شکستی نصیب شما خواهد شد بلکه شما با تمام دم و دستگاه غارتگرانه و ضد انسانی تان به همان گورستانی تشریف خواهید برد که قصد دارید با سازماندهی روابط و مناسبات پیشاسرمایه داری ما کارگران را روانه ی آن کنید.
مشاهده فیلم مصاحبه وزیر کار👇
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
Telegram
attach 📎
🔴 دومینوی خروج سرمایهگذاران خارجی از کشور
♦️دومینوی خروج معدود سرمایهگذاران خارجی در ایران گویا به حرکت درآمده است. چنانکه پس از خروج صافولا از ایران، حال نوبت به خداحافظی فروشگاههای زنجیرهای هایپراستار از ایران رسیده است. در همین زمینه شورای شهر با واگذاری ملک هایپراستار شعبه باکری واقع در منطقه ۵ تهران به بانک شهر موافقت کرد.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
♦️دومینوی خروج معدود سرمایهگذاران خارجی در ایران گویا به حرکت درآمده است. چنانکه پس از خروج صافولا از ایران، حال نوبت به خداحافظی فروشگاههای زنجیرهای هایپراستار از ایران رسیده است. در همین زمینه شورای شهر با واگذاری ملک هایپراستار شعبه باکری واقع در منطقه ۵ تهران به بانک شهر موافقت کرد.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 بحران انرژی در حال تبدیل به یک بحران عظیم اجتماعی است
سید محمد اتابک وزیر صمت:
♦️اگر تولید با وقفه مواجه شود، اشتغال نابود شده و معضلات اجتماعی ناشی از آن گریبانگیر معیشت خانوار خواهد شد.
♦️ سهمیه حداقلی که برای صنعت و تولید با حضور معاونان رئیسجمهور، وزرا و سازمان برنامه و بودجه در دولت مطرح شد و به کمیسیون اقتصاد رفت، اما در کمال ناباوری، حداقل تعیین شده هم توسط این کمیسیون کنار گذاشته شد.
♦️ تابآوری صنایع به انتها رسیده و توانی بیش از این برای ادامه تولید باقی نمانده است.
♦️تولیدکننده و صنعتگر توانی برای حفظ بنگاه و اشتغال کارکنانش ندارد و عواقب سوء ناشی از این سهلانگاری متوجه اهالی صنعت و آحاد جامعه خواهد بود. منبع: وزارت صمت
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
سید محمد اتابک وزیر صمت:
♦️اگر تولید با وقفه مواجه شود، اشتغال نابود شده و معضلات اجتماعی ناشی از آن گریبانگیر معیشت خانوار خواهد شد.
♦️ سهمیه حداقلی که برای صنعت و تولید با حضور معاونان رئیسجمهور، وزرا و سازمان برنامه و بودجه در دولت مطرح شد و به کمیسیون اقتصاد رفت، اما در کمال ناباوری، حداقل تعیین شده هم توسط این کمیسیون کنار گذاشته شد.
♦️ تابآوری صنایع به انتها رسیده و توانی بیش از این برای ادامه تولید باقی نمانده است.
♦️تولیدکننده و صنعتگر توانی برای حفظ بنگاه و اشتغال کارکنانش ندارد و عواقب سوء ناشی از این سهلانگاری متوجه اهالی صنعت و آحاد جامعه خواهد بود. منبع: وزارت صمت
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 بحران در کارخانه "صنایع چوب و کاغذ ایران" و تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران
اتحادیه آزاد کارگران ایران: به گزارش ایلنا فعالیت کارخانه صنایع چوب و کاغذ ایران با دستکم ۷۰۰ کارگر که در زمینه تولید کاغذ در شهرستان تالش فعالیت دارد از مدتها پیش دچار مشکلات مالی و مدیریتی شده است.
بنا بر اظهار برخی کارگران این کارخانه، در چند سال گذشته فعالیت «چوکا» دیگر رونق سابق را ندارد و هرچند هفته یکبار به صورت موقت برای مدت نامعلومی فعالیت این واحد تولیدی متوقف شده است.
این کارگران گفته اند: عوامل متعددی در ایجاد بحران در این واحد تولیدی دخیل هستند؛ یکی از مهمترین عوامل دخالت برخی افراد سیاسی در امور مدیریتی کارخانه و تولیدات آن است که در هر دوره حواشی زیادی برای این مجموعه بزرگ تولیدی ایجاد میکند.
بنا بر این گزارش، مطالبات مزدی کارگران شاغل در این کارخانه دستکم یک ماه به تاخیر افتاده و بیمه تامین اجتماعی کارگران نیز دچار مشکلاتی است. همچنین تعدادی از آنان منتظر مطالبات بازنشستگی خود هستند که هنوز پرداخت نشده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران: به گزارش ایلنا فعالیت کارخانه صنایع چوب و کاغذ ایران با دستکم ۷۰۰ کارگر که در زمینه تولید کاغذ در شهرستان تالش فعالیت دارد از مدتها پیش دچار مشکلات مالی و مدیریتی شده است.
بنا بر اظهار برخی کارگران این کارخانه، در چند سال گذشته فعالیت «چوکا» دیگر رونق سابق را ندارد و هرچند هفته یکبار به صورت موقت برای مدت نامعلومی فعالیت این واحد تولیدی متوقف شده است.
این کارگران گفته اند: عوامل متعددی در ایجاد بحران در این واحد تولیدی دخیل هستند؛ یکی از مهمترین عوامل دخالت برخی افراد سیاسی در امور مدیریتی کارخانه و تولیدات آن است که در هر دوره حواشی زیادی برای این مجموعه بزرگ تولیدی ایجاد میکند.
بنا بر این گزارش، مطالبات مزدی کارگران شاغل در این کارخانه دستکم یک ماه به تاخیر افتاده و بیمه تامین اجتماعی کارگران نیز دچار مشکلاتی است. همچنین تعدادی از آنان منتظر مطالبات بازنشستگی خود هستند که هنوز پرداخت نشده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20