🔴در ۵۰ سال گذشته ، سفره معلمان ۲۵ برابر کوچک شده است
حقوق این معلم ۵۶۴ تومان بوده است. قیمت سکه طلا در سال ۱۳۵۰حدود ۱۱۳ تومان بود یعنی یک معلم دیپلمه تازه استخدام شده در سال ۱۳۵۰ میتوانست با حقوش هر ماه ۵ سکه طلای تمام بخرد که با نرخ امروز حقوق ماهیانه اش چیزی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان
الان معلم دبیرستان با کارشناسی ارشد و ۴ سال سابقه حدود ۱۲ میلیون تومان دریافت میکند که با احتساب قیمت سکه امروز ؛ یک پنجم سکه را دریافت میکند.
به عبارت دیگر در این حدود بیش از نیم قرن اخیر سفره معلمان ۲۵ برابر کوچک شده است
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
حقوق این معلم ۵۶۴ تومان بوده است. قیمت سکه طلا در سال ۱۳۵۰حدود ۱۱۳ تومان بود یعنی یک معلم دیپلمه تازه استخدام شده در سال ۱۳۵۰ میتوانست با حقوش هر ماه ۵ سکه طلای تمام بخرد که با نرخ امروز حقوق ماهیانه اش چیزی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان
الان معلم دبیرستان با کارشناسی ارشد و ۴ سال سابقه حدود ۱۲ میلیون تومان دریافت میکند که با احتساب قیمت سکه امروز ؛ یک پنجم سکه را دریافت میکند.
به عبارت دیگر در این حدود بیش از نیم قرن اخیر سفره معلمان ۲۵ برابر کوچک شده است
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴واگذاری صندوق های بازنشستگی؛ شوک جدید به مستمری بگیران
بعد از انتشار خبر واگذاری خودروسازان بزرگ کشور، حالا مصوبه واگذاری صندوقهای بازنشستگی، مستمریبگیران را نگران کرده است؛ تصمیمی که بسیاری آن را روش جدید دولت در حل و فصل بدهی سنگین خود به این صندوقها و تلاش برای درآمدزایی جهت پوشش کسری بودجه سال آینده میدانند.
مطابق مصوبه هیات وزیران، واگذاری سهام متعلق به صندوقهای بازنشستگی کشوری و لشکری و تامین اجتماعی و شرکتهای تابع و وابسته به آنها باید تا پایان آذرماه ۱۴۰۵ انجام شود. اما نکته قابل توجه اینجا است که این دستور صرفا شامل همان صندوقهایی میشود که دولت به آنها بدهیهای سنگین دارد؛ خصوصا سازمان تامین اجتماعی که در حال حاضر ۱۳۰هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
بعد از انتشار خبر واگذاری خودروسازان بزرگ کشور، حالا مصوبه واگذاری صندوقهای بازنشستگی، مستمریبگیران را نگران کرده است؛ تصمیمی که بسیاری آن را روش جدید دولت در حل و فصل بدهی سنگین خود به این صندوقها و تلاش برای درآمدزایی جهت پوشش کسری بودجه سال آینده میدانند.
مطابق مصوبه هیات وزیران، واگذاری سهام متعلق به صندوقهای بازنشستگی کشوری و لشکری و تامین اجتماعی و شرکتهای تابع و وابسته به آنها باید تا پایان آذرماه ۱۴۰۵ انجام شود. اما نکته قابل توجه اینجا است که این دستور صرفا شامل همان صندوقهایی میشود که دولت به آنها بدهیهای سنگین دارد؛ خصوصا سازمان تامین اجتماعی که در حال حاضر ۱۳۰هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴تجمع تنباکوکاران مریوان نسبت به پرداخت نشدن مطالبه خود از سوی شرکت دخانیات مریوان
شرکت دخانیات سه ماه است محصولشان را خریده اما پولی پرداخت نکرده است.
شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
شرکت دخانیات سه ماه است محصولشان را خریده اما پولی پرداخت نکرده است.
شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴تجمع کشاورزان شادگان مقابل درب فرمانداری شادگان در اعتراض به تقسیم حقابه کشاورزی
شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴تجمع اعتراضی کارکنان شاغل در تهران، مقابل دفاتر تعاونیهای شهرستانی سهام عدالت کشور
در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی و مطالبات معوقه
شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی و مطالبات معوقه
شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴بخشی از نامە سرگشادە پرسنل شرکت بهره برداری مترو تهران خطاب بە مسئولان مترو و شهرداری و شورای شهر تهران
(ما چیزی برای از دست دادن نداریم جز زنجیرهای ستم)
بیگمان در سالهای اخیر شاهد فریادها و کنشهای میدانی ما برای رفع مشکلات تلنبار شدە در شرکت برای برقراری عدالت بودەاید. لیکن نشنیدن سالها فریاد مطالبەگرانە و مشروع ما پرسنل از سوی مسئولان بیکفایت شرکت و شهرداری ماحصلش شرایط اسفبار کنونیست. ناوگان فرسودە بە تهدیدی جدی و آنی برای جان مردم پایتخت بدل شدە، اما پرسنل با تعهد کاری خود همیشه پای کار بوده و وظیفه اصلی و رسالت خود را با جان و دل انجام دادند.کمبود شدید نیرو باعث بالا رفتن مطالبات شده وپرداخت نکردن مطالبات پرسنل باعث بی انگیزه شدن در خدمت رسانی شده است.
اکنون ما پرسنل محرومشدە از تمام مزایای رفاهی و حقوقی اعلام میکنیم کە جوانی و زندگی خود را در راە خدمت فدا کردیم و اکنون جز حلقەهای زنجیر ستم و بیعدالتی نصیبمان نشدە است، بنابراین چیزی برای از دست دادن نداریم اما اجازە نخواهیم داد ستمهایی کە بر پرسنل، خانوادە، همکاران رفتە است بیپاسخ بماند. لذا صراحتا بە مسئولان مترو، شهرداری و شورای شهر اعلام میکنیم چنانچە برای خواستەهای مشروع ما تدبیر جدی اندیشیدە نشود و در فاصلە کوتاهی مرتفع نگردند بە زودی با تمام توان کنشهای اعتراضی خود را بە شیوەی مدنی و میدانی آغاز خواهیم کرد. ما عزم راسخ داریم جلو این کژکاریها و قانونشکنیها بایستیم تا دیگر هیچ متوهمی با سخرە گرفتن مردم و قانون بە حقوق پرسنل دستدرازی نکند.
جمعی از پرسنل شرکت بهره برداری
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
(ما چیزی برای از دست دادن نداریم جز زنجیرهای ستم)
بیگمان در سالهای اخیر شاهد فریادها و کنشهای میدانی ما برای رفع مشکلات تلنبار شدە در شرکت برای برقراری عدالت بودەاید. لیکن نشنیدن سالها فریاد مطالبەگرانە و مشروع ما پرسنل از سوی مسئولان بیکفایت شرکت و شهرداری ماحصلش شرایط اسفبار کنونیست. ناوگان فرسودە بە تهدیدی جدی و آنی برای جان مردم پایتخت بدل شدە، اما پرسنل با تعهد کاری خود همیشه پای کار بوده و وظیفه اصلی و رسالت خود را با جان و دل انجام دادند.کمبود شدید نیرو باعث بالا رفتن مطالبات شده وپرداخت نکردن مطالبات پرسنل باعث بی انگیزه شدن در خدمت رسانی شده است.
اکنون ما پرسنل محرومشدە از تمام مزایای رفاهی و حقوقی اعلام میکنیم کە جوانی و زندگی خود را در راە خدمت فدا کردیم و اکنون جز حلقەهای زنجیر ستم و بیعدالتی نصیبمان نشدە است، بنابراین چیزی برای از دست دادن نداریم اما اجازە نخواهیم داد ستمهایی کە بر پرسنل، خانوادە، همکاران رفتە است بیپاسخ بماند. لذا صراحتا بە مسئولان مترو، شهرداری و شورای شهر اعلام میکنیم چنانچە برای خواستەهای مشروع ما تدبیر جدی اندیشیدە نشود و در فاصلە کوتاهی مرتفع نگردند بە زودی با تمام توان کنشهای اعتراضی خود را بە شیوەی مدنی و میدانی آغاز خواهیم کرد. ما عزم راسخ داریم جلو این کژکاریها و قانونشکنیها بایستیم تا دیگر هیچ متوهمی با سخرە گرفتن مردم و قانون بە حقوق پرسنل دستدرازی نکند.
جمعی از پرسنل شرکت بهره برداری
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 بار تورم برای فقرا سنگینتر است؟
در دی ماه ۱۴۰۳، آمارها نشان میدهد که بار تورم برای دهکهای پایین جامعه به شدت افزایش یافته است.
دهک اول: ۱/۵۳ درصد
دهک دهم: ۰/۷۵ درصد
این آمار نشان میدهد که خانوادههای کمدرآمد بیشتر از سایرین تحت فشار تورمی قرار دارند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
در دی ماه ۱۴۰۳، آمارها نشان میدهد که بار تورم برای دهکهای پایین جامعه به شدت افزایش یافته است.
دهک اول: ۱/۵۳ درصد
دهک دهم: ۰/۷۵ درصد
این آمار نشان میدهد که خانوادههای کمدرآمد بیشتر از سایرین تحت فشار تورمی قرار دارند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴در روز ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱، نخستین موج تظاهرات مصر در اعتراض به فساد و حداقل دستمزد آغاز شد که با تسخیر میدان تحریر و اعتصاب سراسری همراه بود و در ۱۱ فوریه به سقوط رژیم حسنی مبارک منجر شد.
مردم تمام روز در میدان التحریر تحصن میکردند و با این کار پایتخت سیاسی مصر را فلج کرده بودند. درگیریهای خونینی در این میدان صورت پذیرفت و در مجموع در کل قیام حدود ۸۴۵ نفر کشته و ۶۵۰۰ نفر زخمی و ۱۲ هزار نفر بازداشت شدند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
مردم تمام روز در میدان التحریر تحصن میکردند و با این کار پایتخت سیاسی مصر را فلج کرده بودند. درگیریهای خونینی در این میدان صورت پذیرفت و در مجموع در کل قیام حدود ۸۴۵ نفر کشته و ۶۵۰۰ نفر زخمی و ۱۲ هزار نفر بازداشت شدند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴اعتراض و اعتصاب کارکنان مک دونالد در یونان
گزارشی از WFTU، فدراسیون جهانی اتحادیههای کارگری به نقل از تشکلهای کارگری یونان،جمعی از کارکنان شعبه آتن شرکت تولیدکننده غذای آماده مک دونالد آمریکا در اعتراض به افزایش اخراج نیروها و سرکوب مزدی اعتصاب کردند.
اعتراضات و اعتصابات جدیدی در میان کارکنان فروشگاه مکدونالد (شعبات آتن و حومه) برقرار شده که توسط اتحادیه کارگران هتلها، کارگران مراکز توریستی و مشاغل خرد یونان سازماندهی شده است.صبح روز شنبه ۲۵ ژانویه، دهها نفر از کارگران و کارکنان شرکت تولید فست فود مک دونالد در مقابل دفتر مرکزی این شرکت در آتن تجمع کرده و مطالبات خود از زمان سال جدید میلادی و همچنین لغو حکم اخراج تعدادی از همکاران خود را خواستار شدند.
اعضای اتحادیه کارگری و کارکنان مک دونالد در این تجمع با امضای طوماری خواستار شدند:
۱) شرکت اخراجها فورا را لغو کند.
۲) ارعابهای کارکنان، تلاش برای ساکت نگه داشتن افراد در مورد شرایط کاری و فضای امنیتی شرکت جمع شود.
۳) استخدام فوری نیروها و عدم جابجایی در دستور کار قرار گرفته و هر کارگر در یک پست واحد کار کند.
۴) افزایش دستمزد به اندازه عرف سایر مجموعههای مشابه مک دونالد انجام شود.
با این حال جورج استفاناکیس، نماینده کارکنان مکدونالند در یونان اعلام کرده است: سازماندهی اعتصاب و اعتراضات کارکنان مک دونالد تا لغو اخراجها و برآورده شدن مطالبات ادامه خواهد داشت.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
گزارشی از WFTU، فدراسیون جهانی اتحادیههای کارگری به نقل از تشکلهای کارگری یونان،جمعی از کارکنان شعبه آتن شرکت تولیدکننده غذای آماده مک دونالد آمریکا در اعتراض به افزایش اخراج نیروها و سرکوب مزدی اعتصاب کردند.
اعتراضات و اعتصابات جدیدی در میان کارکنان فروشگاه مکدونالد (شعبات آتن و حومه) برقرار شده که توسط اتحادیه کارگران هتلها، کارگران مراکز توریستی و مشاغل خرد یونان سازماندهی شده است.صبح روز شنبه ۲۵ ژانویه، دهها نفر از کارگران و کارکنان شرکت تولید فست فود مک دونالد در مقابل دفتر مرکزی این شرکت در آتن تجمع کرده و مطالبات خود از زمان سال جدید میلادی و همچنین لغو حکم اخراج تعدادی از همکاران خود را خواستار شدند.
اعضای اتحادیه کارگری و کارکنان مک دونالد در این تجمع با امضای طوماری خواستار شدند:
۱) شرکت اخراجها فورا را لغو کند.
۲) ارعابهای کارکنان، تلاش برای ساکت نگه داشتن افراد در مورد شرایط کاری و فضای امنیتی شرکت جمع شود.
۳) استخدام فوری نیروها و عدم جابجایی در دستور کار قرار گرفته و هر کارگر در یک پست واحد کار کند.
۴) افزایش دستمزد به اندازه عرف سایر مجموعههای مشابه مک دونالد انجام شود.
با این حال جورج استفاناکیس، نماینده کارکنان مکدونالند در یونان اعلام کرده است: سازماندهی اعتصاب و اعتراضات کارکنان مک دونالد تا لغو اخراجها و برآورده شدن مطالبات ادامه خواهد داشت.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴ممانعت کارفرما از برگشت بکار کارگرِ اخراجی کارخانه ماشینسازی
اتحادیه آزاد کارگران ایران: کارگرِ با سابقهی ۵ سالهی ماشینسازیِ اراک که به دلیلِ داشتنِ یک صفحه در اینستاگرام و پیگیریِ مطالباتِ وعده داده شده ۱۱ ماه پیش اخراج شده بودهنوز به کار برنگشته است.
پیشتر شرکت ماشینسازی اراک از این کارگر با اتهاماتی چون «نشر اکاذیب»، «تشکیل دسته یا جمعیت برای اخلال و خرابکاری در صنایع» و «بازداشتن مردم از کسب و کار با هیاهو و جنجال» شکایت کرده بود اما این اتهامات از سوی دادگاه رد شد.
کارگر ماشینسازی اراک در گفتگو با «ایلنا» میگوید: بعد از ۱۱ ماه و با وجودِ وساطتهای بسیار، کارفرما راضی به بازگشتم به کار نشد. جرمی مرتکب نشدم و دادگاه هم این را تائید کرده است اما کارفرما معتقد است گناهکارم وحق برگشت به کارخانه را ندارم.
برای ورود به شرکتِ ماشین سازیِ اراک آزمون دادم و ۵ سال سابقهی کار داشتم، تصور نمیکردم با داشتنِ یک صفحه در اینستاگرام و بیان مطالباتِ بسیار حداقلیِ کارگران، کارم به جایی برسد که مجبور شوم برای تامین هزینهی خانوادهی خود مسافرکشی کنم.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20.
اتحادیه آزاد کارگران ایران: کارگرِ با سابقهی ۵ سالهی ماشینسازیِ اراک که به دلیلِ داشتنِ یک صفحه در اینستاگرام و پیگیریِ مطالباتِ وعده داده شده ۱۱ ماه پیش اخراج شده بودهنوز به کار برنگشته است.
پیشتر شرکت ماشینسازی اراک از این کارگر با اتهاماتی چون «نشر اکاذیب»، «تشکیل دسته یا جمعیت برای اخلال و خرابکاری در صنایع» و «بازداشتن مردم از کسب و کار با هیاهو و جنجال» شکایت کرده بود اما این اتهامات از سوی دادگاه رد شد.
کارگر ماشینسازی اراک در گفتگو با «ایلنا» میگوید: بعد از ۱۱ ماه و با وجودِ وساطتهای بسیار، کارفرما راضی به بازگشتم به کار نشد. جرمی مرتکب نشدم و دادگاه هم این را تائید کرده است اما کارفرما معتقد است گناهکارم وحق برگشت به کارخانه را ندارم.
برای ورود به شرکتِ ماشین سازیِ اراک آزمون دادم و ۵ سال سابقهی کار داشتم، تصور نمیکردم با داشتنِ یک صفحه در اینستاگرام و بیان مطالباتِ بسیار حداقلیِ کارگران، کارم به جایی برسد که مجبور شوم برای تامین هزینهی خانوادهی خود مسافرکشی کنم.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20.