اتحادیه آزاد کارگران ایران
6.51K subscribers
55.1K photos
27.4K videos
777 files
46.7K links
@EtehadAzad. تماس با ادمین اتحادیه
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات در اصفهان در اعتراض به ستاداجرایی وتعاون سپاه (مالکان شرکت مخابرات) امروز دوشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۳

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴تجمع اعتراضی مردم روستای دیل از توابع گچساران در مقابل فرمانداری با سر دادن شعار و برافراشتن بنرهایی نسبت به عدم استخدامشان در پتروشیمی گچساران امروز دوشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20‌
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴تخریب دست‌کم پنج منزل مسکونی شهروندان بلوچ توسط نیروهای نظامی و شهرداری در شیرآباد، زاهدان

صبح روز گذشته حوالی ساعت ۶:۰۰ نزدیک به ۱۵ خودرو متشکل از مامورین شهرداری و انتظامی و نیروهای لباس شخصی با پلاک نظامی و شخصی و سازمانی به انتهای بلوار کشاورز خیابان امامت در منطقه شیرآباد یورش برده و دست‌کم پنج منزل مسکونی شهروندان بلوچ را که سال‌ها در این منازل سکونت داشته‌اند و مالکیت زمین‌ها به صورت موروثی به آن‌ها منتقل شده را تخریب کردند.»
نیروهای نظامی و شهرداری بدون ارائه هیچ‌گونه حکم قضایی و یا هشدار قبلی اقدام به تخریب این منازل که خانواده‌های با جمعیت بالا شامل زنان و کودکان بوده‌، کرده‌اند.»

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴رئیس اتحادیه محصولات لبنی از وضعیت بد این صنعت گفت: مردم نمی‌توانند لبنیات بخرند، تولید را کم کردیم!

قیمت لبنیات در ماه‌های اخیر بارها افزایش یافته است. اتاق اصناف ایران این موضوع را تأیید کرده، اما اتحادیه محصولات لبنی آن را غیرقانونی دانسته است.

چهار محصول تنظیم‌بازاری لبنی (شیر نایلونی، شیر کم‌چرب، ماست دبه‌ای و پنیر UF) دیگر قیمت حمایتی ندارند و تمامی محصولات لبنی با قیمت آزاد عرضه می‌شوند.

رئیس اتحادیه فرآورده‌های لبنی گفت: کاهش قدرت خرید مردم باعث شده کارخانه‌ها با ظرفیت پایین کار کنند و تولید کاهش یابد. افزایش قیمت شیر خام و هزینه‌های تولید نیز شرایط را سخت‌تر کرده است.

مصرف لبنیات ایرانی‌ها کمتر از یک واحد است، در حالی که باید حداقل دو واحد باشد.

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴تجمع بازنشستگان مخابرات منطقه خوزستان شهر اهواز علیرغم موانع قضایی و امنیتی برگزار و با طرح مطالبات و خواسته های قانونی و در اعتراض به وعده های کاذب و بی ثمر ادامه یافت. دوشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴تـجــمع بازنشـستگان مـخــابرات اســــتان کـــردســتان در اعتـراض به عــــدم پــرداخت مطـالـبات وعدم اجرای کامــل آیــیـن نــامه و وضـعیت  نابـسامـان بیــمه تکــمــیلی و دروغ علنی و آشکار مدیر عامل در رابطه با پرداخت کامل مطالبات بازنشستگان توســـط ســـهـامــداران  عمده شـرکت یعـنی ستـاداجرایی فـــرمان خمینی و کنسرسیوم اعتمـــاد مبــیــن، امروز دوشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۳
🆔

https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ستاداجرایی، حق ماها را خورده

🔴تجمع بازنشستگان مخابرات زنجان در اعتراض به عملکرد زیانبار ستاد اجرایی خمینی و بنیاد تعاون سپاه پاسداران (مالکان عمده شرکت مخابرات) امروز دوشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۳

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴اعتصاب کارگران شرکت ساراب سازان کهیر کنارک

حدود ۱۵۰ نفر از کارگران شرکتی و پیمانکاری ساراب سازان در کهیر شهرستان کنارک اعتصاب کردند.

یک منبع مطلع گفت: “کارگران شرکتی ساراب سازان از شهریور ماه ۱۴۰۳ و کارگران پیمانکاری این شرکت نیز از آبان ماه حقوقی دریافت نکردند.”
“همچنین حقوق دریافتی کارگران بلوچ با کارگران غیربومی متفاوت است. برای کارگران غیربومی روزانه یک میلیون و دویست و کارگران بلوچ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان روزانه حقوق در نظر گرفته شده است.”

به گفته این منبع، کارگران نسبت به عدم پرداخت حقوق و مطالبات مزدی و تبعیض در حقوق ماهانه اعتصاب کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.

این منبع در ادامه گفت: “برخی از کارگران در روزهای اخیر نیز تسویه حساب کرده اما همچنان حقوق آنها پرداخت نشده و نیروی انتظامی با حضور در شرکت، آنها را تهدید به پرونده سازی با عنوان «اغتشاشگر» کرده است.

در پی این اعتصاب، یکی از مسئولان شرکت از پرداخت یک ماه حقوق در هفته آینده خبر داده ست.

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴توقف اجرای حکم بهروز احسانی

مصطفی نیلی، وکیل دادگستری از توقف اجرای حکم اعدام بهروز احسانی اسلاملو با دستور شعبه دیوان عالی کشور خبر داد.
آقای نیلی، روز دوشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۳، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت شعبه دیوان عالی کشور دستور توقف اجرای حکم  بهروز احسانی اسلاملو را صادر کرده و تا پایان بررسی اعاده دادرسی، حکم اجرا نخواهد شد.

از سوی دیگر، دختر #مهدی_حسنی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام نیز اعلام کرد که اعاده دادرسی پرونده پدرش نیز توسط عادل احمدیان، وکیل مدافع وی، در دیوان عالی کشور ثبت شده است.

#نه_به_اعدام


🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
«مارش شورش»

مارش شورش در خیابان پای می‌کوبد،
و کله های پرنخوت را می‌روبد.
ما، وزش دومین طوفان‌ایم…
که جهان را همچون
ابری غران خواهیم شست.

شعر : مایاکوفسکی
برگردان : سعید سلطانپور

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴معاون سازمان بهزیستی: بعضی خانواده ها غیر از کار کودک درآمد دیگری ندارند

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴تحصن کارکنان برج امپایر استیت آمریکا در اعتراض به قراردادها

اتحادیه آزاد کارگران ایران: به نقل از پایگاه خبری شورای کارگران نیویورک، کارگران و کارکنان برج بزرگ «امپایر استیت» شهر نیویورک آمریکا در اعتراض به تغییر شیوه قرارداد و استخدام این مجموعه بزرگ خدماتی در حوزه املاک، در مقابل این مجتمع عظیم دست به تحصن زدند.

کارگران و کارکنان برج بزرگ امپایر استیک نیویورک آمریکا در اعتراض به استخدام کارکنان به شیوه غیرجمعی و خارج از دسترس اتحادیه کارکنان این مجموعه توسط هیات امنای این برج بزرگ تجاری-خدماتی، روز جمعه در مقابل ورودی آن تجمع کردند.

صدها نفر از اعضای اتحادیه کارکنان و اعضای شورای کارگران نیویورک در این تجمع با همراه داشتن عروسک‌هایی از حیوانات مختلف مانند موش و خوک، به رفتار مدیران مجموعه این برج با کارکنان اعتراض کردند.

همچنین کارگران این برج نسبت به استخدام پیمانکاران با دستمزدهای غیراستاندارد معترض بودند. آنان معتقدند مزایای مشابهی را که کارگران مشابه در نیویورک دریافت می‌کنند، هرگز از این مجموعه ثروتمند به آنان داده نشده است.

اونا آدامز، مسئول سازماندهی این اعتراضات می‌گوید: «ما در اینجا به سوء استفاده پیمانکاران بخش عمومی و پیمانکاران تخریب شهرداری که در این ساختمان تجاری ساکن هستند، اعتراض می‌کنیم.»
«استثمار نیروی کار در این برج برای سال‌ها ادامه داشته و حالا مدیران قرار است گردهمایی‌های مدیریتی خود را در آن برگزار کنند، اما هرگز نگویند که در کنار سود انباشته ناشی از صنعت مستغلات و املاک که کار این مجموعه تجاری است، هیچ چیزی به کارکنان مجموعه نرسیده است»!

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20