اتحادیه آزاد کارگران ایران
6.49K subscribers
55.1K photos
27.4K videos
777 files
46.7K links
@EtehadAzad. تماس با ادمین اتحادیه
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تجمع اعتراضی نیروهای ارکان ثالث پالایشگاه گاز فجر جم

اعتراضات کارکنان صنعت نفت به شرکت پالایش گاز فجر جم نیز گسترش یافت. این اعتراضات شامل درخواست‌هایی برای حذف شرکت‌های پیمانکاری، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، اجرای طرح اقماری، همسان‌سازی حقوق و دستمزد، و بهره‌مندی از رفاهیات شرکت می‌شود.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
بازداشت و بی‌خبری از وضعیت آزاد خادم ، معلم در سقز

آزاد خادم روز دوشنبه ۵ آذرماه، توسط نیروهای امنیتی در سقز بازداشت شده و تاکنون از محل نگهداری این شهروند اطلاعی حاصل نشده است. این امر به افزایش نگرانی‌های خانواده و نزدیکان وی دامن زده است.

آزاد خادم، معلم، پدر یک فرزند و ساکن سقز است.

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
تداوم سرکوب فعالان صنفی: ممنوع‌الخروجی اسماعیل عبدی با شکایت سپاه

بنا به اطلاع آقای #فرامرز_خداشناس وکیل کاری #اسماعیل_عبدی در جدیدترین اقدام سرکوبگرانه، سپاه شکایتی علیه اسماعیل عبدی، تنظیم کرده و موجب ممنوع‌الخروجی این معلم شده است. این خبر ابتدا در اداره گذرنامه مرکزی تهران به آقای خداشناس گفته شده و سپس در دادسرا تایید شده است.

اسماعیل عبدی، که پیش‌تر ۸ سال و ۸ ماه از عمر خود را به جرم دفاع از حقوق فرهنگیان در زندان گذرانده بود، پس از نقض حکم در دیوان عدالت و با وثیقه‌ای سنگین به مبلغ ۲ میلیارد تومان آزاد شد. اما این آزادی کوتاه‌مدت با پرونده‌سازی جدید سپاه، بار دیگر به چالشی برای وی تبدیل شده است.

عبدی، به‌عنوان یکی از فعالین جنبش صنفی معلمان، همواره هدف فشارهای امنیتی و سرکوب سیستماتیک قرار داشته است. این اقدامات در حالی ادامه دارد که حاکمیت با پرونده‌سازی، وثیقه‌های سنگین، و محرومیت‌های متعدد، تلاش می‌کند تا صدای معلمان آگاه و مبارز را خاموش کند.
شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
سایه مرگ بر پالایشگاه بندرعباس؛ ایمنی باز هم نادیده گرفته شد"

بار دیگر حادثه‌ای مرگبار در پالایشگاه نفت بندرعباس جان یک کارگر را گرفت و این مجموعه صنعتی را به سوگ نشاند. حمیدرضا رستمی، تکنسین ۵۰ ساله، در جریان عملیات برش‌کاری بر روی لوله‌های تعمیراتی دچار حادثه شد و بر اثر تجمع گاز حبس‌شده و وقوع شعله لحظه‌ای (jet fire)، دچار سوختگی شدید گردید. با وجود انتقال فوری به بیمارستان بندرعباس و سپس شیراز، تلاش پزشکان بی‌ثمر ماند و این کارگر جان باخت.

این حادثه تلخ در حالی رخ می‌دهد که تنها یک سال از وقوع حادثه‌ای مشابه در همین پالایشگاه می‌گذرد که به مرگ دو نفر از کارکنان در واحد بنزین‌سازی منجر شد. تکرار این رویدادها نشان‌دهنده آن است که مسئله ایمنی همچنان در اولویت قرار ندارد و کارگران قربانی این غفلت می‌شوند.

منتقدان معتقدند که بی‌توجهی به استانداردهای ایمنی و ضعف در مدیریت بحران از اصلی‌ترین عوامل بروز چنین فجایعی هستند. در کنار این، نبود شفافیت در اطلاع‌رسانی و محدودیت در دسترسی به اطلاعات حوادث، بر نگرانی‌ها افزوده است.

اگرچه روابط عمومی پالایشگاه بندرعباس از بررسی علل حادثه خبر داده، افکار عمومی و جامعه کارگری خواستار اقدامات عملی برای جلوگیری از تکرار این فجایع هستند. این سوال جدی همچنان مطرح است: آیا زمان آن نرسیده که ایمنی و رفاه کارگران، به جای شعار، به یک الزام در صنعت نفت تبدیل شود؟
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
یک فوتی و ۱۱زخمی بر اثر برخورد خودروی حامل کارگران فولادآلیاژی یزد با یک سواری

بر اثر برخورد اتوبوس حامل کارگران کارخانه فولاد آلیاژی یزد با یک دستگاه سواری در محور جاده‌ای منتهی به این واحد صنعتی، یک نفر جان باخت و ۱۱ کارگر مصدوم شدند.
از قرار معلوم؛ در این حادثه راننده خودرو سواری در اثر شدت حادثه جان باخته و ۱۱نفر از سرنشینان اتوبوس مجروح شدند که در نهایت دو نفر در محل و ۱۱ نفر دیگر برای درمان به بیمارستانهای شهید رهنمون یزد و افشار یزد انتقال داده شدند.
گفته می شود اتوبوس در حال انتقال کارگران ازمحل کار در شیفت بعد اظهر بودند که در محور جاده فولاد آلیاژی یزد، به یک سواری پژو برخورد می‌کنند.

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
۴ کشته و یک مصدوم در آتش سوزی کارخانه روغن نباتی سه گل خراسان

صبح امروز حادثه آتش سوزی در کارخانه روغن نباتی سه گل خراسان منجر به مرگ ۴ کارگر و مصدومیت یک کارگر دیگر شد.

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20


مژگان باقری، معلم، در حساب کاربری ایکس خود وضعیت معلمان را این گونه تشریح کرد:
«زنگ تفریح تو دفتر مدرسه نشستیم یهو یه همکار بازنشسته وارد میشه با دو تا کیسه پر از خشکبار برای فروش. بازنشسته ای که حالا باید به فکر ورزش و سفر باشه از صبح تا عصر راه میفته تو مدارس که مغز گردو و بادوم بفروشه، اونم به معلمی که پول خرید این چیزا رو نداره. این آینده‌ی ما معلماست.»

متاسفانه وضعیت معیشتی معلمان به دلیل حقوق پایین، مانند بسیاری دیگر از مشاغل مناسب نیست و فعالان صنفی معلمان هم با احکام متفاوت و پرونده‌سازی و اتهام‌های واهی یا در زندان هستند و یا با پابند خانه‌نشین و ....

#انقلاب_ژینا
#زن_زندگی_آزادی
#نه_به_حجاب_اجباری
#نه_به_آپارتاید_جنسیتی
#۲۵نوامبر
#۱۶روزنارنجی

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
افزایش آب شرب
۲۰۰ تومان برای مصرف معمولی و ۴۰۰ تومان برای مصرف اضافی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۴، با تصویب بند ت تبصره ۷، وزارت نیرو را موظف به دریافت مبلغ ۲۰۰ تومان برای هر متر مکعب آب شرب تا الگوی مصرف و ۴۰۰ تومان برای مصرف بیشتر از الگوی مصرف کردند.
#تورم_گرانی_بلای_جان_مردم
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
💢می‌گویند قیمت بنزین قابل دفاع نیست!

🔹مگر حقوق ۱۳ میلیونی در برابر خط فقر ۳۰ میلیونی قابل دفاع است؟!

🔹مگر فروش خودروهای باستانی به قیمت خودروی لوکس جهانی قابل دفاع است؟!

🔹مگر یک‌و نیم قرن انتظار برای خانه‌دار شدن قابل دفاع است؟!

🔹ظاهراً این‌روزها بویی غیر از بنزین به مشامِشان نمی‌رسد!

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
این گزارش هشداری درباره ‎#خودکشی_کودکان است

در ۵ سال گذشته ۱۹۶ کودک «۸ تا ۱۷»ساله اقدام به خودکشی کرده‌اند و ۱۳۳ مورد به مرگ منجر شده. قطعا خودکشی‌های دیگری هم بوده که رسانه‌ای نشده‌اند و در این گزارش هم به چند مورد اشاره شده.

از ۱۹۶ خودکشی انجام شده در بازه زمانی پنج سال گذشته، ۱۳۰ مورد مربوط به کودکان دختر، ۴۷ مورد مربوط به کودکان پسر و در ۱۹ مورد نیز جنسیت کودکانی که به خودکشی اقدام کرده‌اند ذکر نشده است.

از ۱۹۶ مورد خودکشی رسانه‌ای شده کودکان، سقوط از ارتفاع با ۶مورد بیشتری فراوانی را دارد.پس از آن حلق‌آویز کردن: ۵۰ مورد، قرص و مخدر: ۲۳، شلیک باگلوله: ۷، خودسوزی: ۵، غرق‌شدگی: ۳ و شیوه خودکشی ۴۸ نفر هم اعلام نشده. خودسوزی فقط توسط دختران و شلیک باگلوله فقط توسط پسران انجام شده.

خودکشی کودکان در استان تهران با ۳۸ مورد در صدر لیست است؛ پس از آن در خوزستان: ۳۷ مورد، خراسان رضوی: ۳۴ مورد، کهگیلویه و بویراحمد: ۱۴ مورد، کرمانشاه: ۱۱ مورد، کردستان: ۷ مورد، آذربایجان غربی: ۷ مورد، گیلان: ۷ مورد، ایلام: ۵ مورد، لرستان: ۴ مورد، آذربایجان شرقی: ۴ مورد، مازندران: ۳ مورد، هرمزگان: ۳ مورد، سیستان و بلوچستان: ۳ مورد، اصفهان: ۳ مورد، مرکزی: ۲ مورد، اردبیل: ۲ مورد، فارس: ۲ مورد، قم: یک مورد، کرمان: یک مورد، همدان: یک مورد، یزد: یک مورد، البرز: یک مورد، زنجان: یک مورد و مکان خودکشی کودکان در ۴ مورد هم نامشخص بوده است.

دلایل خودکشی: اختلافات خانوادگی، ازدواج اجباری، کودک همسری و کودک مادری بیشترین فراوانی را در میان این ۱۹۶ خودکشی رسانه‌ای شده دارد؛ به ویژه در مورد کودکان دختر.

فقر، افسردگی و اختلالات روانی و مسائل درسی و تحصیلی در رده‌های بعدی است. در مواردی هم دلایل خودکشی کودکان ذکر نشده.

گرچه برخی کودکان از مرگ نجات یافتند اما ادامه زندگی آنها علیرغم آسیب روحی با آسیب‌های جدی جسمی هم همراه بوده. مثلا یک دختر ۱۶ ساله در استان مرکزی پس از اقدام به سقوط از ارتفاع زنده مانده اما دست راستش قطع شده است و یک پسر ۱۵ ساله هم در خوزستان بعد از حلق‌آویز کردن به کما رفته.

گزارش کامل را در امتداد بخوانید.

مریم لطفی

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
افزایش سرسام آور قیمت قبر

قیمت قبر یک درصدی ها بالاتر از هزینه های ۲۰ سال زندگی یک کارگر


هزینه خرید قبر این روزها به حدی بالاست که شاید باورتان نشود.

با سری به آگهی‌های خرید قبر با شماره‌های گوناگونی روبه‌رو می‌شوید که بسیاری از آنها دلال قبر بوده و حسابی اهل معامله هستند.

محدوده قیمتی قبر بسته به نوع قطعه و امکانات آن از ۳۵ تا ۶۵ میلیون در قطعه های معمولی است.

خرید قبر در قطعه ۷۰ تا ۱۰۰ نیز حدودا ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

همچنین برخی آگهی‌ها مربوط به قطعه‌هایی دنج و لوکس است برای مثال قیمت قبر در قطعه ۴ حدود یک میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان است.

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
📑 همشهری نوشت :
سقف افزایش حقوق کارمندان در سال آینده باز هم با نرخ تورم جور نیست.

پ.ن:
در جمهوری اسلامی تحمیل فقر و فلاکت بی وقفه بر کارگران و کارمندان ایستگاهی نداشته و نخواهد داشت.
افزایش حقوق و دستمزدها و برخورداری از یک زندگی انسانی در گرو اعتراضات سراسری و متحدانه ما کارگران و کارمندان و همه مزد بگیران زحمتکش است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
مرگ سیاه برای ۱۲ میلیون تومان/ وقتی پای «حقوق» در میان است!

وقتی ماده ۴۱ قانون کار که شامل همه کارگران کشور می‌شود، اجرا نمی‌شود و مزدی تعیین می‌کنند که یک‌چهارم سبد هزینه‌های زندگی‌ست، چطور به این حرف‌ها و شعارها اعتماد کنیم و بپذیریم که حقوق کارگران معادن به زودی زیاد می‌شود؟!

«آقای وزیر، شما می‌دانید این کارگران معدنجو چقدر حقوق می‌گرفتند؟ ۱۲ میلیون تومان! فقط ۱۲ میلیون تومان!»

مرگی بالاتر از سیاهی

در همان روزهای اول مهر، سیاهی مرگ کارگران معدنجو با انتشار یک ویدئو در فضای مجازی، پررنگ‌تر شد، هرچند بالاتر از سیاهی هیچ رنگی نیست اما بزرگ‌ترین حادثه مرگبار معدن در تاریخ مدرن ایران و یکی از کم‌سابقه‌‌ترین حوادث معدنی جهان در طبس در خراسان جنوبی «اتفاق» افتاده بود؛ با همه اینها، حادثه معدنجو «اتفاقی» نبود؛ فقط در ۶ ماه ابتدایی امسال، شاهد اتفاقاتی نظیر ریزش معدن شن و ماسه دهاقان اصفهان، ریزش معدن شن و ماسه شازند اراک، ریزش معدن ذغال سنگ آبنیل، حادثه در معدن قلعه شاهین کرمانشاه، حادثه در معدن گل کهر سیرجان، حادثه در معدن طزره و مرگ جداگانه دو کارگر و … بوده‌ایم؛ بعد از معدنجو حداقل ده کارگر معدن در سراسر کشور جان خود را از دست دادند. اما حرف‌های مقدسی‌زاده در ویدئویی که او سر راه وزیر کار را می‌گیرد و با عدد و رقم وضعیت را تشریح می‌کند و می‌خواهد «کاری بکنند» واقعیت‌ها را مقابل چشمان‌مان گذاشته است:

«معدن پروده ۳ طبس، یک سنسور گاز متان نداشت؛ کارگران فقط ۱۲ میلیون حقوق می‌گرفتند و سختی کارشان در نظر گرفته نمی‌شد؛ کارگران قبل از شیفت فهمیده بودند که اوضاع پس است و حادثه در کمین نشسته است اما به اجبار وارد تونل شدند….».

مانور روی افزایش حقوق

وزیر کار بعد از بازگشت به تهران، روی یک مسئله خیلی مانور دارد: احتمالی به نام افزایش حقوق کارگران معادن، هما‌ن‌ها که ۱۲ میلیون تومان می‌گرفتند و برای ۱۲ میلیون حقوق به کام مرگ سیاه افتادند.

خرید تجهیزات ایمنی برای ۹۹ معدن ذغال‌سنگی که هنوز به شیوه سنتی و با تجهیزات صد سال قبل اداره می‌شود، میلیون‌ها دلار هزینه دارد و دولت قرار نیست برای نجات جان کارگران آنهم معدن‌چیان زحمتکش ذغال سنگ هزینه کند! کارفرماهای بخش خصوصی هم که پشت‌شان گرم است، هم کارفرمایان مادر و هم پیمانکاران که خلاف قانون، معادن کشور را به پیمان گرفته و جزو تیول خود کرده‌اند، فقط موقع ذغال برداری و سودبرداری هستند؛ گونی‌ گونی ذغال سنگ تبدیل به پول می‌شود، اما خرید تجهیزات در حد صفر است؛ حادثه هم که اتفاق می‌افتد با پرداخت بیمه عمر و غرامت به خانواده‌ها سر و ته قضیه به هم می‌آید و کارفرما، سر خانه و زندگی و کارش است؛ از مجازات خبری نیست، همانطور که از هزینه کردن برای ایمنی خبری نیست...
خبرگزاری ایلنا

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
یزد
تجمع  اعتراضی کارمندان بهزیستی یزد

کارمندان بهزیستی یزد در اعتراض به روشن نکردن سیستم گرمایشی توسط رئیس خود، مقابل این اداره تجمع اعتراضی برگزار کردند.

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
مشهد
ادامه تجمع اعتراضی کارگران نیروگاه طوس مشهد

دراعتراض به:

عدم تسویه معوقات پرسنل

بازگرداندن صندوق رفاه

تبدیل وضعیت پرسنل شرکتی بر اساس بخشنامه های وزارت نیرو که از سال ۱۴۰۰ انجام نشده!

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۳

تجمع داوطلبان محروم از کنکور در مقابل ساختمان شورای عالی انقلاب فرهنگی
در اعتراض به   محرومیت از کنکور

هزاران نفر از دانش اموزان به دلیل قوانین ظالمانه از کنکور حذف شدند واینده شان به خطر افتاده است و کسی پاسخگو نیست

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔻مصرف سرانه گوشت در کشور ۳۵ گرم است

معاون بهداشت وزارت بهداشت:
سرانه مصرف گوشت در جامعه سالم باید ۷۵ گرم در روز باشد که الان برای هر نفر در کشور ما ۳۵ گرم است‌ که تقریبا نیمی از سرانه در نظر گرفته شده است.

روزانه باید ۲۵ گرم فیبر مصرف شود در حالی که این میزان در کشور ما اکنون ۱۵ گرم در روز است. نان سبوس‌دار و سبزیجات و میوه‌ها منبع فیبر هستند و افزایش مصرف فیبر از بروز مشکلات گوارشی و سرطان‌ها جلوگیری می‌‌کند.

سرانه مصرف لبنیات در کشور یک واحد است درحالی که باید بین ۲ تا ۳ واحد در روز باشد و هرگونه افزایش قیمت در شیر و لبنیات باعث بدتر شدن این وضعیت می‌شود.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
تعداد کارگران جان باخته ی آتش سوزی فولاد سرخه سمنان به دو نفر رسید

روز دوشنبه هفته جاری  با رها شدن پاتیل مواد مذاب از جرثقیل در کارخانه «فولاد سرخه» سمنان، یک کارگر به نام عباسعلی طهماسبی کشته و دو کارگر مصدوم شدند.

به گزارش ایلنا،  روز سه‌شنبه مهدی آیتی یکی از کارگران  مصدوم این حادثه در بیمارستانی در تهران فوت کرد.
بنا بر این گزارش وضعیت جسمی تنها مصدوم حادثه آتش‌سوزی کارخانه فولاد سرخه نیز وخیم است.

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
محسن عمرانی، فعال صنفی معلمان، به مرخصی آمد

محسن عمرانی، فعال صنفی معلمان و عضو هیئت‌مدیره کانون صنفی معلمان استان بوشهر، که به موجب حکم قضایی علیه فعالین صنفی  در زندان بوشهر دوران محکومیت خود را سپری می‌کرد، پس از تحمل ۲۸ روز حبس، با دستور قاضی زندان به مرخصی اعزام شد.


🔹🔹🔹

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
«مصطفی نیلی»، وکیل دادگستری خبر داده است که حکم زندان نرگس محمدی به مدت سه هفته با دستور دادستانی و طبق نظر پزشکی قانونی متوقف شده است.

او در شبکه ایکس نوشته است: با توجه به نظر پزشکی قانونی، دادستانی تهران اجرای حکم خانم نرگس محمدی را به مدت سه هفته متوقف کرد و ایشان از زندان خارج شدند.

آقای نیلی اضافه کرده است: دلیل این امر شرایط جسمانی ایشان بعد از عمل برداشتن تومور و پیوند استخوان است که بیست و یک روز پیش انجام شد.

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20