🔵 بە یاد #دختران_شینآباد
ساعت هشت صبح روز چهارشنبە ۱۵ آذر ۱۳۹۱ در آتشسوزی مدرسه دخترانهی روستای شینآباد (شیناوێ) پیرانشهر از ٣٧نفر دانشآموز، ٢٩ نفر دچار سوختگی شدند و متاسفانە دو نفر از آنان فوت کردند. یادکردن از این روز برای یادآوری دانشآموزان جانباخته و آسیبدیده در آتشسوزیهای مدارس است که پیش و پس از شینآباد نیز بارها تکرار شد (در ۲۴ دیماه ۱۳۸۳ در مدرسه روستای سفیلان شهرستان لردگان به دلیل آتش گرفتن بخاری نفتی ۱۳ دانشآموز دختر و پسر فوت کردند. درسال ٨٥ در درودزن شهرستان مرودشت ٨ دانشآموز در شعله های آتش سوختند و در سال ٩٧ در مدرسه ابتدایی اسوه حسنه زاهدان بار دیگر بە دلیل استفاده از بخاری نفتسوز در کلاس سه دانش آموز بر اثر شدت سوختگی فوت کردند.)
دخترانی که با هزاران امید وارد خانه دوم خود شدند تا در آن رشد کنند و بە آموختن و شادمانی بپردازند کلاس درس بە جغرافیایی برای سوختن جسم و آمال و آرزوهایشان بدل شد و متاسفانە بە دلیل بیکفایتی مسولان وقت (و بعدی) وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، خدمات درمانی و حمایتی درست و بە موقع در اختیار این دختران معصوم قرار نگرفت و آنها اکنون در بزرگسالی با مشکلات فراوان دستوپنجە نرم میکنند.
انجمن صنفی معلمان کوردستان ضمن همدردی مجدد با دختران شینآباد و خانوادە آنها از مسولان استانی و کشوری میخواهد با مسئولیتپذیری بیشتری بە این مسئلە ورود کنند و زمینە تکمیل فرایند درمان، ادامە تحصیل و استخدام آنها را فراهم کنند. از مسولان آموزش و پرورش هم میخواهیم بە جای تکیە بە حمایت خیرین و شهریەهای غیرقانونی کە از خانوادەها میستاند تمام توان قانونی و گفتمانی خود را برای ستاندن بودجە کافی از دولت بەکار گیرد تا ضمن کیفیتبخشی بە آموزش، نسبت بە بازسازی، مقاومسازی و تجهیز مدارس اقدام کند تا دیگر شاهد حوادثی نظیر آتشسوزی، ریزش سقف، ترکیدگی و افتادن دیوار مدارس و... نباشیم.
انجمن صنفی معلمان کوردستان (سنندج، سقز و زیویه، مریوان و سروآباد)
١٦ آذرماه ١٤٠٣
🔹🔹🔹
شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
ساعت هشت صبح روز چهارشنبە ۱۵ آذر ۱۳۹۱ در آتشسوزی مدرسه دخترانهی روستای شینآباد (شیناوێ) پیرانشهر از ٣٧نفر دانشآموز، ٢٩ نفر دچار سوختگی شدند و متاسفانە دو نفر از آنان فوت کردند. یادکردن از این روز برای یادآوری دانشآموزان جانباخته و آسیبدیده در آتشسوزیهای مدارس است که پیش و پس از شینآباد نیز بارها تکرار شد (در ۲۴ دیماه ۱۳۸۳ در مدرسه روستای سفیلان شهرستان لردگان به دلیل آتش گرفتن بخاری نفتی ۱۳ دانشآموز دختر و پسر فوت کردند. درسال ٨٥ در درودزن شهرستان مرودشت ٨ دانشآموز در شعله های آتش سوختند و در سال ٩٧ در مدرسه ابتدایی اسوه حسنه زاهدان بار دیگر بە دلیل استفاده از بخاری نفتسوز در کلاس سه دانش آموز بر اثر شدت سوختگی فوت کردند.)
دخترانی که با هزاران امید وارد خانه دوم خود شدند تا در آن رشد کنند و بە آموختن و شادمانی بپردازند کلاس درس بە جغرافیایی برای سوختن جسم و آمال و آرزوهایشان بدل شد و متاسفانە بە دلیل بیکفایتی مسولان وقت (و بعدی) وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، خدمات درمانی و حمایتی درست و بە موقع در اختیار این دختران معصوم قرار نگرفت و آنها اکنون در بزرگسالی با مشکلات فراوان دستوپنجە نرم میکنند.
انجمن صنفی معلمان کوردستان ضمن همدردی مجدد با دختران شینآباد و خانوادە آنها از مسولان استانی و کشوری میخواهد با مسئولیتپذیری بیشتری بە این مسئلە ورود کنند و زمینە تکمیل فرایند درمان، ادامە تحصیل و استخدام آنها را فراهم کنند. از مسولان آموزش و پرورش هم میخواهیم بە جای تکیە بە حمایت خیرین و شهریەهای غیرقانونی کە از خانوادەها میستاند تمام توان قانونی و گفتمانی خود را برای ستاندن بودجە کافی از دولت بەکار گیرد تا ضمن کیفیتبخشی بە آموزش، نسبت بە بازسازی، مقاومسازی و تجهیز مدارس اقدام کند تا دیگر شاهد حوادثی نظیر آتشسوزی، ریزش سقف، ترکیدگی و افتادن دیوار مدارس و... نباشیم.
انجمن صنفی معلمان کوردستان (سنندج، سقز و زیویه، مریوان و سروآباد)
١٦ آذرماه ١٤٠٣
🔹🔹🔹
شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دومین سالگرد محسن شکاری عزیز 🥀🖤✌️
#محسن_شکاری
#اعدام_قتل_عمد_حکومتی
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
#محسن_شکاری
#اعدام_قتل_عمد_حکومتی
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
۱۶ آذر ۱۴۰۳
تجمع اعتراضی همکاران رسمی عملیاتیهای_معترض_جنوب در شرکت نفت فلات قاره در منطقه سیری
خواستهای همکاران رسمی سراسری است و اهم این مطالبات عبارتند از:
۱-حذف کسورات ناعادلانه و پرداخت کامل حقوق مزایایی قانونی که موجب بی انگیزگی گسترده در منابع انسانی گردیده
۲-حذف سقف بازنشستگی و پرداخت کامل سنوات
۳-مرجوع نمودن مالیات های اخذ شده طبق قوانین موجود
۴- اجرای کامل ماده ۱۰ و پرداخت کامل بک پی آن
۵- عدم ادغام صندوق بازنشستگی نفت با سایر صندوق های ورشکسته
#اتحاد_اتحاد_علیه_فقر_و_فساد #کارگران_ارکان_ثالث_نفت #کارگران_پروژه_ای_نفت #کارگران_رسمی_نفت بازنشستگان_نفت
جنگ افروزی کافیه، سفره ما خالیه
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
تجمع اعتراضی همکاران رسمی عملیاتیهای_معترض_جنوب در شرکت نفت فلات قاره در منطقه سیری
خواستهای همکاران رسمی سراسری است و اهم این مطالبات عبارتند از:
۱-حذف کسورات ناعادلانه و پرداخت کامل حقوق مزایایی قانونی که موجب بی انگیزگی گسترده در منابع انسانی گردیده
۲-حذف سقف بازنشستگی و پرداخت کامل سنوات
۳-مرجوع نمودن مالیات های اخذ شده طبق قوانین موجود
۴- اجرای کامل ماده ۱۰ و پرداخت کامل بک پی آن
۵- عدم ادغام صندوق بازنشستگی نفت با سایر صندوق های ورشکسته
#اتحاد_اتحاد_علیه_فقر_و_فساد #کارگران_ارکان_ثالث_نفت #کارگران_پروژه_ای_نفت #کارگران_رسمی_نفت بازنشستگان_نفت
جنگ افروزی کافیه، سفره ما خالیه
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
صدور حکم اعدام #محمدامین_مهدوی_شایسته
محمد امین مهدوی شایسته در سال ۱۴۰۲ بازداشت و طی مراحل بازجویی و بازپرسی که در اختیار نهادهای امنیتی بوده است دست به اعترافهای اجباری میزند و با اتهامات زیادی، که مهمترین آن ماده ۶ (قانون مقابله با اقدامات رژیم صهیونسیتی علیه صلح و امنیت) که اعدام دارد مواجه میشود.
پرونده #محمدامین_مهدوی_شایسته به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب (قاضی صلواتی) ارجاع وحکم اعدام وسایر اتهامات انتسابی با عدم توجه به ادله و مستندات متعدد وکلای پرونده مبنی بر رد موارد مطرح شده در پرونده به متهم ابلاغ میگردد.و اینگونه میشود که یک انسان دیگر در صف اعدام قرارمیگیرد.
#اعدام_قتل_عمد_حکومتی
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
محمد امین مهدوی شایسته در سال ۱۴۰۲ بازداشت و طی مراحل بازجویی و بازپرسی که در اختیار نهادهای امنیتی بوده است دست به اعترافهای اجباری میزند و با اتهامات زیادی، که مهمترین آن ماده ۶ (قانون مقابله با اقدامات رژیم صهیونسیتی علیه صلح و امنیت) که اعدام دارد مواجه میشود.
پرونده #محمدامین_مهدوی_شایسته به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب (قاضی صلواتی) ارجاع وحکم اعدام وسایر اتهامات انتسابی با عدم توجه به ادله و مستندات متعدد وکلای پرونده مبنی بر رد موارد مطرح شده در پرونده به متهم ابلاغ میگردد.و اینگونه میشود که یک انسان دیگر در صف اعدام قرارمیگیرد.
#اعدام_قتل_عمد_حکومتی
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
آتش سوزی کارگاه مبل سازی در تهران / یک کارگر جان باخت
به گزارش ایرنا، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی یک کارگاه مبل سازی خبر داد و گفت: یک کارگر جوان تبعه افغانستان در این حادثه جان باخت.
سیدجلال ملکی شامگاه جمعه اظهار کرد: ساعت ۱۸:۰۱ امروز حادثه آتش سوزی در شهرک احمدیه پاسگاه نعمت آباد به سامانه ۱۲۵ اعلام و ماموران چهار ایستگاه با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: در قطعه زمینی به وسعت ۷۰۰ متر چندین کارگاه کوچک و بزرگ مبل سازی وجود داشت که یکی از این کارگاهها دچار آتش سوزی شد.
به گفته ملکی، در محل حادثه مقدار زیادی یونیلیت، اسفنج و سایر مواد شیمیایی وجود داشت که عملیات اطفای حریق را سخت کرده بود ولی آتش نشانان وارد عملیات شدند و یک کارگر میانسال ایرانی را از محل حادثه خارج کردند ولی بدلیل مصدومیت تحویل عوامل اورژانس دادند.
وی ادامه داد: شاهدان عینی گفتند که یک کارگر نیز در داخل کارگاه گرفتار آتش است که آتش نشانان خود را به کانون اصلی رساندند و متوجه شدند که یک کارگر جوان تبعه کشور افغانستان در آنجا بدلیل سوختگی شدید جان خود را ازد دست داده است.
پ.ن:
کارگران در ایران قربانیان اصلی سود سرمایه اند . طبقه حاکم ، جان انسانها را مانند نیروی کارشان در نازل ترین ارزش نگهداشته است. در فقدان تشکلهای مستقل و موثر کارگری، پایین بودن ارزش جان و نیروی کار کارگران توسط کارفرمایان و دولت، با تکیه به قدرت سیاسی، قوانین و مقررات اداری و سیستم امنیتی قضایی تضمین میشود.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
به گزارش ایرنا، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی یک کارگاه مبل سازی خبر داد و گفت: یک کارگر جوان تبعه افغانستان در این حادثه جان باخت.
سیدجلال ملکی شامگاه جمعه اظهار کرد: ساعت ۱۸:۰۱ امروز حادثه آتش سوزی در شهرک احمدیه پاسگاه نعمت آباد به سامانه ۱۲۵ اعلام و ماموران چهار ایستگاه با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: در قطعه زمینی به وسعت ۷۰۰ متر چندین کارگاه کوچک و بزرگ مبل سازی وجود داشت که یکی از این کارگاهها دچار آتش سوزی شد.
به گفته ملکی، در محل حادثه مقدار زیادی یونیلیت، اسفنج و سایر مواد شیمیایی وجود داشت که عملیات اطفای حریق را سخت کرده بود ولی آتش نشانان وارد عملیات شدند و یک کارگر میانسال ایرانی را از محل حادثه خارج کردند ولی بدلیل مصدومیت تحویل عوامل اورژانس دادند.
وی ادامه داد: شاهدان عینی گفتند که یک کارگر نیز در داخل کارگاه گرفتار آتش است که آتش نشانان خود را به کانون اصلی رساندند و متوجه شدند که یک کارگر جوان تبعه کشور افغانستان در آنجا بدلیل سوختگی شدید جان خود را ازد دست داده است.
پ.ن:
کارگران در ایران قربانیان اصلی سود سرمایه اند . طبقه حاکم ، جان انسانها را مانند نیروی کارشان در نازل ترین ارزش نگهداشته است. در فقدان تشکلهای مستقل و موثر کارگری، پایین بودن ارزش جان و نیروی کار کارگران توسط کارفرمایان و دولت، با تکیه به قدرت سیاسی، قوانین و مقررات اداری و سیستم امنیتی قضایی تضمین میشود.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
Telegram
اتحادیه آزاد کارگران ایران
@EtehadAzad. تماس با ادمین اتحادیه
صبح شنبه تهران؛ لایه «هوای سمی» جلوی نور خورشید را گرفته است
🔹هوای تهران برای سومین روز پیاپی، «وضعیت شدید آلودگی» را تجربه میکند.
🔹شاخص آلودگیهوا در حال حاضر عدد ۱۶۰ را نشان میدهد. این وضعیت «قرمز از عصر جمعهشب» در پایتخت استقرار پیدا کرد.
🔹هرچند آسمان تهران از پنجشنبه تاکنون، مملو از ذرات آلاینده و گازهای سمی است.
🔹مردم شهر تهران سالهاست از شاخص «برج میلاد» برای تشخیص شدت آلودگیهوا استفاده میکنند.
🔹یک مشاهده ساده از هر نقطه تهران نسبت به برج میلاد، آن هم در شرایطی که تابلوهای نشانگر آلودگیهوا از کمیت و کیفیت لازم برای شناسایی میزان آلودگی برخوردار نیست، ابعاد هوای سمی را بهتر معلوم میکند.
🔹«مهدود» سنگین در سطح پایین شهر در حال حاضر وجود دارد./دنیای اقتصاد
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔹هوای تهران برای سومین روز پیاپی، «وضعیت شدید آلودگی» را تجربه میکند.
🔹شاخص آلودگیهوا در حال حاضر عدد ۱۶۰ را نشان میدهد. این وضعیت «قرمز از عصر جمعهشب» در پایتخت استقرار پیدا کرد.
🔹هرچند آسمان تهران از پنجشنبه تاکنون، مملو از ذرات آلاینده و گازهای سمی است.
🔹مردم شهر تهران سالهاست از شاخص «برج میلاد» برای تشخیص شدت آلودگیهوا استفاده میکنند.
🔹یک مشاهده ساده از هر نقطه تهران نسبت به برج میلاد، آن هم در شرایطی که تابلوهای نشانگر آلودگیهوا از کمیت و کیفیت لازم برای شناسایی میزان آلودگی برخوردار نیست، ابعاد هوای سمی را بهتر معلوم میکند.
🔹«مهدود» سنگین در سطح پایین شهر در حال حاضر وجود دارد./دنیای اقتصاد
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۳
#تجمع_اعتراضی #دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد در اعتراض به افزایش ۳برابری شهریه، مقابل درب ورودی علوم و تحقیقات
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
#تجمع_اعتراضی #دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد در اعتراض به افزایش ۳برابری شهریه، مقابل درب ورودی علوم و تحقیقات
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۳
تهران
تجمع اعتراضی بازنشستگان فرهنگی ۱۴۰۰ مقابل مجلس
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
تهران
تجمع اعتراضی بازنشستگان فرهنگی ۱۴۰۰ مقابل مجلس
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۳
تهران
فیلم دیگری از تجمع اعتراضی بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ مقابل مجلس
بازنشستگان فرهنگی معترض در این تجمع خواهان اجرای قوانین مصوب در زمینه حقوق و مزایای خود هستند و تأکید دارند که مطالبات آنها همچنان بیپاسخ مانده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
تهران
فیلم دیگری از تجمع اعتراضی بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ مقابل مجلس
بازنشستگان فرهنگی معترض در این تجمع خواهان اجرای قوانین مصوب در زمینه حقوق و مزایای خود هستند و تأکید دارند که مطالبات آنها همچنان بیپاسخ مانده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۳
تهران- مقابل دانشگاه علوم پزشکی
فیلم دیگری از تظاهرات دانشجویان دانشگاه آزاد علوم پزشکی در اعتراض به افزایش شهریه های سرسام اور و غیر قانونی
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
تهران- مقابل دانشگاه علوم پزشکی
فیلم دیگری از تظاهرات دانشجویان دانشگاه آزاد علوم پزشکی در اعتراض به افزایش شهریه های سرسام اور و غیر قانونی
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
سه ماه معوقهی مزدیِ کارگران شهرداری کوت عبدالله/ دیگر هزینهی خورد و خوراک هم نداریم!
جمعی از کارگران شهرداری کوت عبدالله در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از عدم واریز سه ماه حقوق خود خبر دادند و گفتند: حقوق شهریور، مهر و آبان ماه کارگران هنوز پرداخت نشده است. همچنین شهرداری حق بیمه شهریور ماه سال ۱۴۰۲ را هنوز واریز نکرده است.
این کارگران میگویند: حقوق بسیار ناچیزی میگیریم و همین حقوق را هم با تاخیر پرداخت میکنند. اوضاعِ معیشتمان به قدری بد است که برای تأمین حداقل نیازهای خورد و خوراکِ خانوادهمان به مشکل برخوردهایم.
کارگران شهرداری کوت عبدالله میگویند: بعد از بارها اعتراض، شهرداری امروز قولِ واریزِ حقوق شهریورماه را داده است اما معلوم نیست حقوق ماههای مهر و آبان را چه زمانی قرار است پرداخت کند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
جمعی از کارگران شهرداری کوت عبدالله در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از عدم واریز سه ماه حقوق خود خبر دادند و گفتند: حقوق شهریور، مهر و آبان ماه کارگران هنوز پرداخت نشده است. همچنین شهرداری حق بیمه شهریور ماه سال ۱۴۰۲ را هنوز واریز نکرده است.
این کارگران میگویند: حقوق بسیار ناچیزی میگیریم و همین حقوق را هم با تاخیر پرداخت میکنند. اوضاعِ معیشتمان به قدری بد است که برای تأمین حداقل نیازهای خورد و خوراکِ خانوادهمان به مشکل برخوردهایم.
کارگران شهرداری کوت عبدالله میگویند: بعد از بارها اعتراض، شهرداری امروز قولِ واریزِ حقوق شهریورماه را داده است اما معلوم نیست حقوق ماههای مهر و آبان را چه زمانی قرار است پرداخت کند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۳
تهران
فیلم دیگری از تجمع اعتراضی بازنشستگان فرهنگی ۱۴۰۰ مقابل مجلس
تجمع حدود هزار نفر از معلمان بازنشسته ۳۱ شهریور تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ از استانهای تهران، قم، البرز و برخی مناطق دیگر در مقابل مجلس ، برای اعتراض به عدم اجرای صحیح قانون رتبهبندی و عدم اعمال ۹۰ درصد فوقالعاده رتبهبندی در حقوق بازنشستگی
فرهنگیان بازنشسته از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰، همزمان هم مشمول قانون متناسبسازی حقوق بازنشستگان موضوع ماده ۳۰ قانون برنامه توسعه ششم و تصویبنامه شماره ۷۴۲۶۴ / ت ۵۸۰۳۶ مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۱ هیئت وزیران هستند که تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ مستقر بوده و هم مشمول قانون رتبهبندی معلمان که آغاز اجرای آن از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ بود؛ لذا به استناد نظریه حقوقی اداره تطبیق قوانین مجلس به شماره ۳۴۸۹۵ و تاریخ ششم مرداد ۱۴۰۳، ماخذ محاسبه متناسبسازی باید حداقل نود درصداز فوق العاده رتبهبندی مندرج در اخرین حکم شاغلی در احکام حقوق بازنشستگی باشد که از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ لازمالاجراست.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
تهران
فیلم دیگری از تجمع اعتراضی بازنشستگان فرهنگی ۱۴۰۰ مقابل مجلس
تجمع حدود هزار نفر از معلمان بازنشسته ۳۱ شهریور تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ از استانهای تهران، قم، البرز و برخی مناطق دیگر در مقابل مجلس ، برای اعتراض به عدم اجرای صحیح قانون رتبهبندی و عدم اعمال ۹۰ درصد فوقالعاده رتبهبندی در حقوق بازنشستگی
فرهنگیان بازنشسته از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰، همزمان هم مشمول قانون متناسبسازی حقوق بازنشستگان موضوع ماده ۳۰ قانون برنامه توسعه ششم و تصویبنامه شماره ۷۴۲۶۴ / ت ۵۸۰۳۶ مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۱ هیئت وزیران هستند که تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ مستقر بوده و هم مشمول قانون رتبهبندی معلمان که آغاز اجرای آن از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ بود؛ لذا به استناد نظریه حقوقی اداره تطبیق قوانین مجلس به شماره ۳۴۸۹۵ و تاریخ ششم مرداد ۱۴۰۳، ماخذ محاسبه متناسبسازی باید حداقل نود درصداز فوق العاده رتبهبندی مندرج در اخرین حکم شاغلی در احکام حقوق بازنشستگی باشد که از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ لازمالاجراست.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
موج گرانی به سیبزمینی رسید/ جهش ۴۳ درصدی قیمت سیبزمینی در یک روز!
به گزارش تجارت نیوز، بعد از افزایش قیمت محصولات باغی و کشاورزی نظیر گوجهفرنگی، کیوی و... این بار موج گرانی به سیبزمینی رسیده و قیمت این محصول رشد نجومی پیدا کرده است. به طوری که قیمت سیبزمینی با جهش ناگهانی حدود ۴۳ درصدی از 21 هزار تومان به 30 هزار تومان رسید. حال سوال اینجاست که علت این افزایش قیمتها چیست و چگونه میتوان قیمتها را کنترل کرد؟
اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و سبزی، درباره علت افزایش قیمت سیبزمینی در گفتوگو با تجارتنیوز توضیح داد: یکی از مهمترین دلایل این امر صادرات غیرقراردادی است؛ چراکه در برخی موارد صادرات قراردادی است و برای آن تعهدی وجود دارد، اما عدهای به صورت واسطهای صادرات انجام میدهند که به صورت غیرقراردادی بوده و بازار را دچار کمبود میکند که باید با این موضوع برخورد شود.
او افزود: مشکل اصلی صادرات نیست.
کارگر ادامه داد: زمانی که کالایی در کشور کم باشد و صادرات هم انجام شود، طبیعتاً بازار دچار بحران میشود.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
به گزارش تجارت نیوز، بعد از افزایش قیمت محصولات باغی و کشاورزی نظیر گوجهفرنگی، کیوی و... این بار موج گرانی به سیبزمینی رسیده و قیمت این محصول رشد نجومی پیدا کرده است. به طوری که قیمت سیبزمینی با جهش ناگهانی حدود ۴۳ درصدی از 21 هزار تومان به 30 هزار تومان رسید. حال سوال اینجاست که علت این افزایش قیمتها چیست و چگونه میتوان قیمتها را کنترل کرد؟
اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و سبزی، درباره علت افزایش قیمت سیبزمینی در گفتوگو با تجارتنیوز توضیح داد: یکی از مهمترین دلایل این امر صادرات غیرقراردادی است؛ چراکه در برخی موارد صادرات قراردادی است و برای آن تعهدی وجود دارد، اما عدهای به صورت واسطهای صادرات انجام میدهند که به صورت غیرقراردادی بوده و بازار را دچار کمبود میکند که باید با این موضوع برخورد شود.
او افزود: مشکل اصلی صادرات نیست.
کارگر ادامه داد: زمانی که کالایی در کشور کم باشد و صادرات هم انجام شود، طبیعتاً بازار دچار بحران میشود.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
خودکشی سه دانشآموز طی چند هفته؛ سختگیری شدید به دانشآموزان به دلیل پوشیدن جوراب سفید یا زدن لاک!
طی هفتههای گذشته، سه دانشآموز در کلاسهای مختلف مقطع متوسطه خودکشی کردهاند؛ آرزو خاوری، آیناز کریمی و سوگند زمانپور، هر سه پیش از آنکه وارد دوران بزرگسالی شوند، جان خود را گرفتهاند. در گزارشهای مربوط به مرگ آنها، هرچند دلایل متفاوتی در مورد این رسیدن به نقطه خودکشی ذکر شده است که ما به دلیل عدم دسترسی به تمام منابع اطلاعات در مقام تایید یا تکذیب آنها نیستیم.
ریحانه؛ دانشآموز کلاس یازدهم در یک هنرستان در مورد تجربه خودش میگوید: «شاید سختترین سال تحصیل من و شاید سختترین سال تحصیل خیلی از بچهها کلاس دهم باشد. ناظم، معاون، مدیر و باقی کادر مدرسه نسبت به بچههای کلاس دهم بسیار تند هستند، سر آنها داد میزنند، آنها را جلوی در نگه میدارند، به کوچکترین کار آنها پیله میکنند. برای من هم همینطور بود، تازه من که دانشآموز خوبی هستم و هیچوقت هیچ حاشیهای نداشتم، اما باز هم در کلاس دهم چیزهای وحشتناکی را تجربه کردم. آنها (کادر مدرسه) سر بچههای دهم داد میزنند، آنها را تحقیر میکنند، یا مرتب آنها را تهدید به اخراج میکنند. هر کاری که میکنند به آنها میگویند که شأن مدرسه را زیر سوال بردهاند و لیاقت ندارند که در مدرسه باشند و چیزهایی از این دست. حالا ممکن است مساله به سادگی و مسخرگی این باشد که کسی لاک زده یا جوراب سفید پوشیده یا کمی از موهایش بیرون است. یا اینکه مثلا مانتویش از سر زانویش کوتاهتر است و این چیزها. ممکن است کسی یک روزی هم چند دقیقه دیر به مدرسه برسد، ولی این برخوردها بچهها را اذیت میکند. یک بار مثلا یادم هست که یک ناظم آنقدر سر یک بچهای داد زد که بچه در همان سالن نشست روی زمین و نمیتوانست از جایش بلند شود. بعدا گفتند که در دستشویی مدرسه غش کرده و بچهها رفتند از دستشویی بیرونش کشیدند. چرا باید اینقدر سر کسی داد بزنند که برود در دستشویی مدرسه گریه کند؟ این چه کاری است که بچهها را اینقدر تهدید کنند که بچهها هر روز استرس داشته باشند؟ یا اینقدر ترسیده باشند که نتوانند حرف بزنند و زبانشان بگیرد؟»/ اعتماد
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
طی هفتههای گذشته، سه دانشآموز در کلاسهای مختلف مقطع متوسطه خودکشی کردهاند؛ آرزو خاوری، آیناز کریمی و سوگند زمانپور، هر سه پیش از آنکه وارد دوران بزرگسالی شوند، جان خود را گرفتهاند. در گزارشهای مربوط به مرگ آنها، هرچند دلایل متفاوتی در مورد این رسیدن به نقطه خودکشی ذکر شده است که ما به دلیل عدم دسترسی به تمام منابع اطلاعات در مقام تایید یا تکذیب آنها نیستیم.
ریحانه؛ دانشآموز کلاس یازدهم در یک هنرستان در مورد تجربه خودش میگوید: «شاید سختترین سال تحصیل من و شاید سختترین سال تحصیل خیلی از بچهها کلاس دهم باشد. ناظم، معاون، مدیر و باقی کادر مدرسه نسبت به بچههای کلاس دهم بسیار تند هستند، سر آنها داد میزنند، آنها را جلوی در نگه میدارند، به کوچکترین کار آنها پیله میکنند. برای من هم همینطور بود، تازه من که دانشآموز خوبی هستم و هیچوقت هیچ حاشیهای نداشتم، اما باز هم در کلاس دهم چیزهای وحشتناکی را تجربه کردم. آنها (کادر مدرسه) سر بچههای دهم داد میزنند، آنها را تحقیر میکنند، یا مرتب آنها را تهدید به اخراج میکنند. هر کاری که میکنند به آنها میگویند که شأن مدرسه را زیر سوال بردهاند و لیاقت ندارند که در مدرسه باشند و چیزهایی از این دست. حالا ممکن است مساله به سادگی و مسخرگی این باشد که کسی لاک زده یا جوراب سفید پوشیده یا کمی از موهایش بیرون است. یا اینکه مثلا مانتویش از سر زانویش کوتاهتر است و این چیزها. ممکن است کسی یک روزی هم چند دقیقه دیر به مدرسه برسد، ولی این برخوردها بچهها را اذیت میکند. یک بار مثلا یادم هست که یک ناظم آنقدر سر یک بچهای داد زد که بچه در همان سالن نشست روی زمین و نمیتوانست از جایش بلند شود. بعدا گفتند که در دستشویی مدرسه غش کرده و بچهها رفتند از دستشویی بیرونش کشیدند. چرا باید اینقدر سر کسی داد بزنند که برود در دستشویی مدرسه گریه کند؟ این چه کاری است که بچهها را اینقدر تهدید کنند که بچهها هر روز استرس داشته باشند؟ یا اینقدر ترسیده باشند که نتوانند حرف بزنند و زبانشان بگیرد؟»/ اعتماد
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
Telegram
اتحادیه آزاد کارگران ایران
@EtehadAzad. تماس با ادمین اتحادیه
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
افزایش قیمت برق در سراسر کشور!
وزیر نیرو در مصاحبهای نسبتاً مبهم اعلام کرد که بر اساس قانون مانعزدایی صنعت برق، قیمت برق باید افزایش یابد. به تازگی جزئیات این افزایش قیمت فاش شده و مشخص شده است که این افزایش تعرفه از ابتدای آبانماه اعمال شده است.
جالبتر اینکه، افزایش قیمت برق صنایع نه از ابتدای آبان، بلکه از ابتدای اردیبهشت محاسبه شده است. فعالان صنعت، این افزایش را «یواشکی» نامیدهاند و معتقدند که این شیوه افزایش قیمت، تمامی مشترکین را به یک چشم دیده و تعرفه برای هر دو گروه کممصرف و پرمصرف به یک اندازه ۳۸ درصد افزایش یافته است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
وزیر نیرو در مصاحبهای نسبتاً مبهم اعلام کرد که بر اساس قانون مانعزدایی صنعت برق، قیمت برق باید افزایش یابد. به تازگی جزئیات این افزایش قیمت فاش شده و مشخص شده است که این افزایش تعرفه از ابتدای آبانماه اعمال شده است.
جالبتر اینکه، افزایش قیمت برق صنایع نه از ابتدای آبان، بلکه از ابتدای اردیبهشت محاسبه شده است. فعالان صنعت، این افزایش را «یواشکی» نامیدهاند و معتقدند که این شیوه افزایش قیمت، تمامی مشترکین را به یک چشم دیده و تعرفه برای هر دو گروه کممصرف و پرمصرف به یک اندازه ۳۸ درصد افزایش یافته است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
تجمع کارگران کارخانه "سیستم های صنعتی" در تاکستان
کارگران کارخانه سیستم های صنعتی تاکستان امروز ۱۷ آذر ماه در اعتراض به عدم پرداخت سه ماهه دستمزد و هشت ماه بیمه دست به تجمع اعتراضی زدند
در آخرین اعتراض این کارگران که تقریبا از ابتدای سال مرتبا در حال برگزاری است، مدیران و مسئولان کارخانه هر نوبت قول میدهند بخشی از مطالبات را پرداخت کنند اما هنوز عملی نشده است.
کارگران سیستم صنعتی که تعدادشان به ۱۵۰ نفر میرسد، تاکید کردند: علاوه بر معوقات حقوقی و بیمه تامین اجتماعی، در زمینه بیمه تکمیلی و پرداخت سختی کار و فوق العاده شغل نیز کارگران با مشکل مواجه اند.
متاسفانه در حال حاضر حدود ۱۰ تا ۱۲ نفر از همکاران در شرف بازنشستگی با شرایط مشاغل سخت و زیانآور هستند که به دلیل بدهی کارفرما به تامین اجتماعی امکان بازنشستگی برایشان فراهم نیست. در عین حال تمام هزینه بازنشستگی سخت و زیانآور برعهده کارگران است و عناوین شغلی برخی کارگران به عنوان کارگر ساده در لیست بیمه درج شده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
کارگران کارخانه سیستم های صنعتی تاکستان امروز ۱۷ آذر ماه در اعتراض به عدم پرداخت سه ماهه دستمزد و هشت ماه بیمه دست به تجمع اعتراضی زدند
در آخرین اعتراض این کارگران که تقریبا از ابتدای سال مرتبا در حال برگزاری است، مدیران و مسئولان کارخانه هر نوبت قول میدهند بخشی از مطالبات را پرداخت کنند اما هنوز عملی نشده است.
کارگران سیستم صنعتی که تعدادشان به ۱۵۰ نفر میرسد، تاکید کردند: علاوه بر معوقات حقوقی و بیمه تامین اجتماعی، در زمینه بیمه تکمیلی و پرداخت سختی کار و فوق العاده شغل نیز کارگران با مشکل مواجه اند.
متاسفانه در حال حاضر حدود ۱۰ تا ۱۲ نفر از همکاران در شرف بازنشستگی با شرایط مشاغل سخت و زیانآور هستند که به دلیل بدهی کارفرما به تامین اجتماعی امکان بازنشستگی برایشان فراهم نیست. در عین حال تمام هزینه بازنشستگی سخت و زیانآور برعهده کارگران است و عناوین شغلی برخی کارگران به عنوان کارگر ساده در لیست بیمه درج شده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
Telegram
اتحادیه آزاد کارگران ایران
@EtehadAzad. تماس با ادمین اتحادیه
تجمع اعتراضی کارگران شهرداری طبس
امروز شنبه ۱۷ آذر ماه کارگران بخشهای مختلف شهرداری طبس در اعتراض به چند ماه معوقات مزدی خود مقابل ساختمان شهرداری تجمع اعتراض برگزار کردند.
اعتراض این کارگران مربوط به حداقل دو ماه حقوق مهر و آبان و عدم پرداخت سه ماهه اضافهکاری تیر، مرداد و شهریور ماه میشود که در نتیجه آن کارگران دچار مشکلات زیادی معیشتی شدهاند.
یکی از کارگران معترض به این باره گفت: برای چندمین بار جهت وصول مطالباتمان مقابل ساختمان شهرداری طبس تجمع کردیم که آخرین دور آن روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، مسئولان شهرستانی هم از وضعیت معیشتی و بیپولی ما باخبرند اما پیگیری صورت نمیگیرد.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
امروز شنبه ۱۷ آذر ماه کارگران بخشهای مختلف شهرداری طبس در اعتراض به چند ماه معوقات مزدی خود مقابل ساختمان شهرداری تجمع اعتراض برگزار کردند.
اعتراض این کارگران مربوط به حداقل دو ماه حقوق مهر و آبان و عدم پرداخت سه ماهه اضافهکاری تیر، مرداد و شهریور ماه میشود که در نتیجه آن کارگران دچار مشکلات زیادی معیشتی شدهاند.
یکی از کارگران معترض به این باره گفت: برای چندمین بار جهت وصول مطالباتمان مقابل ساختمان شهرداری طبس تجمع کردیم که آخرین دور آن روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، مسئولان شهرستانی هم از وضعیت معیشتی و بیپولی ما باخبرند اما پیگیری صورت نمیگیرد.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
بیانیه 923 نفر از معلمان.pdf
492.9 KB
بیانیه ۹۲۳ نفر از معلمان در مخالفت با قانون موسوم به عفاف و حجاب و اعلام حمایت از حق انتخاب پوشش زنان
با درود به مردم عزیز و گرامی ایران زمین بویژه زنان آزادی خواه
آزادی گوهر گرانبهایی است که در گذر زمان هر چه انسانها آگاهتر شده اند بیش از پیش برای برخورداری از آن مبارزه و تلاش کرده اند. اما باید اعتراف کنیم که شوربختانه ما ایرانیان باوجود همه تلاشهای صورت گرفته، چندان که شایسته ما بوده است از این گوهر گرانبها برخوردار نبوده ایم که مهمترین علت آن در این پنج دهه مطلق نگری ایدئولوژیک حاکم بر افکار حکمرانان ما بوده است. اما خوشبختانه توسعه تکنولوژی ارتباطات و افزایش بیش از پیش آگاهی منجر به افزایش حق طلبی و پایداری در مقابل قوانین و حتی سنن متحجرانه، آزادی ستیزانه و ضد حقوق بشری شده است.
در این عرصه اقشار مختلف جامعه و بویژه زنان و جوانان و بطور اخص دختران جوان آگاه و شجاع ما در عمل نشان داده اند که به اصل بنیادین حق مالکیت بر بدن باور عمیق پیداکرده اند و میدانند که سایر وجوه آزادی بر این اصل بنا شده است و در طول سالهای اخیر
📎 متن کامل و اسامی امضا کنندگان در فایل pdf
🆔
https://t.me/ettehad
با درود به مردم عزیز و گرامی ایران زمین بویژه زنان آزادی خواه
آزادی گوهر گرانبهایی است که در گذر زمان هر چه انسانها آگاهتر شده اند بیش از پیش برای برخورداری از آن مبارزه و تلاش کرده اند. اما باید اعتراف کنیم که شوربختانه ما ایرانیان باوجود همه تلاشهای صورت گرفته، چندان که شایسته ما بوده است از این گوهر گرانبها برخوردار نبوده ایم که مهمترین علت آن در این پنج دهه مطلق نگری ایدئولوژیک حاکم بر افکار حکمرانان ما بوده است. اما خوشبختانه توسعه تکنولوژی ارتباطات و افزایش بیش از پیش آگاهی منجر به افزایش حق طلبی و پایداری در مقابل قوانین و حتی سنن متحجرانه، آزادی ستیزانه و ضد حقوق بشری شده است.
در این عرصه اقشار مختلف جامعه و بویژه زنان و جوانان و بطور اخص دختران جوان آگاه و شجاع ما در عمل نشان داده اند که به اصل بنیادین حق مالکیت بر بدن باور عمیق پیداکرده اند و میدانند که سایر وجوه آزادی بر این اصل بنا شده است و در طول سالهای اخیر
📎 متن کامل و اسامی امضا کنندگان در فایل pdf
🆔
https://t.me/ettehad
بدلیل فقر اقتصادی خانواده ها، هشت درصد از کودکان کشور دچار سوء تغذیه هستند
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که حدود ۸% از کودکان زیر ۱۲ سال در ایران دچار سوءتغذیه هستند که عمدتاً در مناطق محروم زندگی میکنند.
علیرضا رئیسی یکی از عوامل اصلی سوءتغذیه را ضعف قدرت اقتصادی خانوادهها عنوان کرد و بر اهمیت آموزش و بهبود وضعیت مالی مردم برای کاهش این معضل تأکید کرد.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که حدود ۸% از کودکان زیر ۱۲ سال در ایران دچار سوءتغذیه هستند که عمدتاً در مناطق محروم زندگی میکنند.
علیرضا رئیسی یکی از عوامل اصلی سوءتغذیه را ضعف قدرت اقتصادی خانوادهها عنوان کرد و بر اهمیت آموزش و بهبود وضعیت مالی مردم برای کاهش این معضل تأکید کرد.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
حکم اعدام پخشان عزیزی لغو باید گردد!
"پخشان عزیزی را از یاد نبریم
خطر اعدام جدی است!
پخشان عزیزی روزنامه نگار و فعال زنان ، اهل مهاباد و دانش آموخته مددکاری اجتماعی
دانشگاه علامه طباطبایی تهران ، که به جرم "فعالیت های داوطلبانه و انسان دوستانه" خود در میان آوارگان جنگ داعش ، دستگیر و به حکم #بغی و 'اعدام محکوم شده است.
در پی اظهارات وکلای وی مبنی بر رسیدگی شتابزده در دیوان عالی کشور،
خطر اعدام برای پخشان عزیزی جدیست!
ما امضاکنندگان این طومار خواهان لغو فوری حکم اعدام پخشان عزیزی هستیم و از همگان می خواهیم برای نجات جان پخشان عزیزی همصدا شویم!"
۱۸۷ نفر از زنان ، کارگران ،معلمان دادخواهان، بازنشستگان و مردم آزادیخواه با امضا این بیانیه خواهان لغو حکم اعدام #پخشان_عزیزی شده اند.
شما هم به پتیشن آنلاین علیه حکم اعدام پخشان عزیزی بپیوندید.
لینک پتیشن آنلاین:
https://forms.gle/MNjfkTXkUukzsQFC6
#پخشان_عزیزی
#نه_به_اعدام
همچنین می توانید اسامی امضاها را در لینک زیر مشاهده فرمائید:
http://telegra.ph/حکم-اعدام-پخشان-عزیزی-لغو-باید-گردد-12-07-3
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
"پخشان عزیزی را از یاد نبریم
خطر اعدام جدی است!
پخشان عزیزی روزنامه نگار و فعال زنان ، اهل مهاباد و دانش آموخته مددکاری اجتماعی
دانشگاه علامه طباطبایی تهران ، که به جرم "فعالیت های داوطلبانه و انسان دوستانه" خود در میان آوارگان جنگ داعش ، دستگیر و به حکم #بغی و 'اعدام محکوم شده است.
در پی اظهارات وکلای وی مبنی بر رسیدگی شتابزده در دیوان عالی کشور،
خطر اعدام برای پخشان عزیزی جدیست!
ما امضاکنندگان این طومار خواهان لغو فوری حکم اعدام پخشان عزیزی هستیم و از همگان می خواهیم برای نجات جان پخشان عزیزی همصدا شویم!"
۱۸۷ نفر از زنان ، کارگران ،معلمان دادخواهان، بازنشستگان و مردم آزادیخواه با امضا این بیانیه خواهان لغو حکم اعدام #پخشان_عزیزی شده اند.
شما هم به پتیشن آنلاین علیه حکم اعدام پخشان عزیزی بپیوندید.
لینک پتیشن آنلاین:
https://forms.gle/MNjfkTXkUukzsQFC6
#پخشان_عزیزی
#نه_به_اعدام
همچنین می توانید اسامی امضاها را در لینک زیر مشاهده فرمائید:
http://telegra.ph/حکم-اعدام-پخشان-عزیزی-لغو-باید-گردد-12-07-3
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20