اتحادیه آزاد کارگران ایران
6.49K subscribers
55.1K photos
27.4K videos
777 files
46.7K links
@EtehadAzad. تماس با ادمین اتحادیه
Download Telegram
راهپیمایی و تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی شوش در اعتراض به فقر، نداری، تورم و گرانی، اعتراض به فساد، غارت و چپاول و دزدی، در اعتراض به دستمزد های ناچیز و نامناسب، در اعتراض به تبعیض و نابرابری ها

نابود باد بندگی، زنده باد زندگی


یکشنبه/۱۸ آذر/ ۱۴۰۳


🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
یکشنبه ۱۸ آذرماه تجمع بازنشستگان کرمانشاه مقابل اداره کل تامین اجتماعی

کشوری، لشکری، تامین اجتماعی اتحاد، اتحاد
مخابرات، فولادی ، اتحاد اتحاد



رنج ما رنج ما، غارت دسترنج ما
معلم زندانی آزاد باید گردد
کارگر زندانی آزاد باید گردد
دانشجوی زندانی آزاد باید گردد
بازنشسته بیدارست، از تبعیض بیزارست

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یکشنبه ۱۸ آذرماه تجمع بازنشستگان کرمانشاه مقابل اداره کل تامین اجتماعی

تجمع، اعتراض، حق مسلم ماست
انگل زاده امریکاس، تورمش مال ماست
بودجه بندی دولت، بلای جان ملت
نه جنگ میخوایم نه کشتار، رفاه
میخوایم ماندگار


#بازنشسته_آگاهست_علیه_حقه_بازست

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
بر اساس گزارش‌های منتشره دقایقی قبل نگار دباغی از بیمارستان رازی تبریز مرخص شد

روز گذشته، به دستور قاضی پرونده نگار دباغی در بیمارستان اعصاب و روان رازی تبریز بستری شد.
بر اساس این گزارش،  امروز برای کارهای بستری کامل در بیمارستان، پزشک بر بالین نگار حاضر شد و پس از دیدن او گفت چرا او را به اینجا آوردید؟ او مشکلی ندارد و باید مرخص شود.  پس از هماهنگی‌های لازم پزشک بخش با پزشکی قانونی، ظهر امروز پیش از بستری کامل، نگار دباغی از بیمارستان رازی تبریز مرخص شد.

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔺️خبر یک خطی تلویزیون سوریه:

[دیکتاتور سقوط کرد...]

پایان خبر!

#پایان_دیکتاتور
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
ارزش واقعی مزد ماهانه کارگران چند دلار است؟

درباره دستمزد سال ۱۴۰۳ کارگران باید گفت رقم حداقل دستمزد حدود ۷.۲ میلیون تومانی در آغاز سال چیزی حدود ۱۱۳ دلار بود و حالا و در ماه‌های پایانی سال و با توجه به شوک‌های مداوم نرخ ارز در آبان ماه به ۱۰۳ دلار (با نرخ ۶۹۵۰۰ هزار تومان در آبان ماه) رسیده است.

در واقع ارزش واقعی دستمزد همزمان با شوک‌های ارزی و کاهش ارزش ریال، در طول یک سال «آب» رفته است و مشخص نیست که همین حدود ۱۰۰ دلار ماهیانه نیز که به کارگران داده می‌شود در پایان سال چقدر ارزش «واقعی» دارد؟

امسال در حالی که بخش کارگران ماهر که عمدتا به صورت خویش‌فرما مشغول کار هستند؛ دستمزد خود را با تورم و نرخ ارز به «تعادل» رسانده‌اند؛ کارگران حداقل‌بگیر در آستانه درآمد ۱۰۰ دلاری قرار گرفته‌اند.
روزنانه اعتماد
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
سهمِ هیچ تامین اجتماعی از نسخه‌های درمانی

یک کارگر شاغل، در سال چقدر در صندوق تامین اجتماعی ذخیر می‌کند؛ این پول‌های انبوه که مبالغ آن سر به فلک می‌کشد کجا می‌رود و چرا بیمه پایه‌ی تامین اجتماعی، هزینه‌های یک نسخه ساده درمان را تقبل نمی‌کند؟

حداقل سهم پرداختی حق بیمه تامین اجتماعی کارگران برای سال ۱۴۰۳ برابر با ۲۸,۳۹۸,۵۵۳ ریال اعلام شده ‌است. هر کارگر در هر ماه حداقل ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان (مجموع سهم کارگر و کارفرما) حق بیمه می‌پردازد؛ حق بیمه کارگر در سال، ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است؛ یک‌سوم این مبلغ، «سهم درمان کارگر» است و در صندوق درمان تامین اجتماعی ذخیره می‌شود به عبارتی سالی حدود ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سهم درمان کارگر است، تازه این رقم مربوط به کارگر حداقل‌بگیر است؛ برای دستمزدهای بالاتر و حق بیمه‌های بالاتر، سهم درمان نیز بیشتر است.

نکته اینجاست که تامین اجتماعی نصف این ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را خرج درمان کارگر نمی‌کند؛ حتی یک سوم این مبلغ هم برای درمان کارگر خرج نمی‌شود! بیمه پایه چیزی در حد هیچ است!
منبع: ایلنا
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
تداوم محرومیت راحله راحمی‌پور از دسترسی به خدمات پزشکی

راحله راحمی‌پور، زندانی ۷۲ ساله در زندان اوین، به رغم ابتلا به بیماری‌های متعدد از جمله تومور مغزی، همچنان از دریافت خدمات درمانی محروم است.

این زندانی سیاسی به دلیل وخامت حال با علائمی همچون ورم شدید صورت و ناتوانی حرکتی، به مراقبت‌های پزشکی فوری نیاز دارد.

همچنین درخواست او برای عدم تحمل حبس به دلیل «حضور و همدردی با تحصن‌کنندگان بند زنان زندان اوین در یادبودی برای جانباختگان سال ۶٧» نیز رد شده است.

راحله راحمی‌پور به اتهام‌های «اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» از سوی دادگاه انقلاب به شش سال و دو ماه حبس محکوم شده بود که حکم اشد، پنج سال حبس قابل اجرا بود و در آبان ماه سال گذشته به منظور گذراندن محکومت پنج سال حبس به زندان اوین منتقل شد.

او پیشتر نیز در آبان ۱۳۹۸ بیش از یک ماه در سلول انفرادی تحت بازجویی قرار داشت و پس از آزادی با قرار وثیقه، به دلیل سردردهای شدید و با مراجعه به پزشک متخصص متوجه وجود تومور در مغز خود شد.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صبحت های یکی از دانشجویان هنگام سخنرانی فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت در  دانشگاه علامه طباطبایی  
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سخنرانی سخنگوی دولت در دانشگاه علامه ناتمام ماند

مهاجرانی خطاب به دانشجویان:

▪️ساکت باشید ساکت باشید!

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تحصن دانشجویان دانشگاه بهشتی در اعتراض به مسمومیت دانشجویان در خوابگاه امروز یکشنبه ۱۸ آذر
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
*شعارهای امروز یکشنبه ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۳*

*بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز*
👇👇

*بازنشسته بپا خیز برای رفع تبعیض!*

*بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن!*

*بازنشسته ،اتحاد اتحاد!*

*بازنشسته بپاخیز علیه  فقر وتبعیض!*

*فقط کف خیابون بدست میآد حقمون!*

*دشمن ما همین جاست، دروغ میگن آمریکاست!*

*کو مهار تورم ،دروغ نگید به مردم!*

*گرانی،تورم، بلای جانِ مردم!*

ما میگیم حقوق کمه،گوشت-رو گرونش میکنن!!*
*ما میگیم حقوق کمه،آب-رو گرونش میکنن!*
*ما میگیم حقوق کمه ،برق-رو گرونش میکنن!*
*ما میگیم حقوق کمه، گاز-رو گرونش میکنن!*

*تامین رو غارت کردند، ما رو بیچاره کردند!*

*حسین حسین شعارشون، دروغ و دزدی کارشون!*

*مدعی عدالت،خجالت،خجالت!*

پزشکیان حیا کن،ریاست رو رها کن!*

*پزشکیان،استعفا،استعفا!*

*گرانی،تورم ،بلای جان مردم!*

*روسری رو رها کن،تورم رو مهار کن!*

*تامین اجتماعی،از انحصار دولت، آزاد باید گردد!*

*از خوزستان تا گیلان،مرگ بر مدیران!*

هم مجلس،هم دولت ،ظلم می‌کنند به ملت!*

*تامین رو غارت کردند، ما رو بیچاره کردند!*

*وعده وعید کافیه ،سفره ما خالیه!*

*عدالتی ندیدیم، فقط دروغ شنیدیم!*

*ننگ ما،ننگ ما،صدا و سیمای ما!*

*جنگ افروزی کافیه،سفره ما خالیه!*

*درمان رایگان حق مسلّم ماست!*

*معیشت،منزلت،سلامت، حق مسلّم ماست!*

*معیشت،منزلت،درمان رایگان ،حق مسلم ماست!*

*اتحاد،اتحاد،علیه فقر و فساد!*

لشکری،کشوری،تامین اجتماعی،اتحاد-اتحاد!*

*معترض زندانی آزاد باید گردد!*

*کارگر زندانی، آزاد باید گردد!*

*معلم زندانی، آزاد باید گردد!*

*زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی!*
*جان فدا می‌کنیم در ره آزادگی!*
*ننگ بر این زندگی!*
*مرگ بر این بردگی!*

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
ویدئوهایی از تجمع امروز بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز ارسالی به اتحادیه آزاد کارگران ایران
*یکشنبه ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۳*
خوزستان-اهواز*

*تجمع دادخواهانه جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی درب اداره کل تامین اجتماعی خوزستان اهواز و راهپیمایی تا میدان کارگر(فرهنگ-شهر) در اعتراض  به بی توجهی و عدم رسیدگی تمامی دولتمداران و مدیران و شخص رئیس دولت حکومت
اسلامی.*

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20