مرگ و مصدومیت دو کارگر باغ به دلیل گازگرفتگی در اتاقک کارگری
به گزارش ایلنا، دو کارگر شاغل دریکی از باغهای روستای رودک قزوین واقع در شهرستان بوئین زهرا حین استراحت در یک اتاق دربسته بر اثر تنفس گاز منواکسید کربن دچار گاز گرفتگی شدند که یکی از آنها جان خود را از دست داد و دیگری به بیمارستان منتقل شد.
از قرار معلوم تجمع دود ناشی از زغال آتش و چراغ نفتی باعث وقوع این حادثه شده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
به گزارش ایلنا، دو کارگر شاغل دریکی از باغهای روستای رودک قزوین واقع در شهرستان بوئین زهرا حین استراحت در یک اتاق دربسته بر اثر تنفس گاز منواکسید کربن دچار گاز گرفتگی شدند که یکی از آنها جان خود را از دست داد و دیگری به بیمارستان منتقل شد.
از قرار معلوم تجمع دود ناشی از زغال آتش و چراغ نفتی باعث وقوع این حادثه شده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
روزنامه اعتماد
از هر سه زن یکی مورد خشونت قرار گرفته است
🔹️آماری که این روزها دست به دست میشود، نشان میدهد هر چهار روز یک زن در نقطهای از کشور به دست یکی از مردان خانواده خود به قتل رسیده. قتلهایی که به خبرها راه مییابند و بنا به خاصیت خبر به عادیسازی شدن فاجعه میانجامند. ادبیات اما تنها با روایت رسمی و خبری وقایع کار ندارد؛ بلکه دست به کار واکاوی جزییاتی است در جهانِ شخصیتهایی که قربانی یا حتی عامل جنایت و سرکوب و خشونتند.
🔹️نهاد زنان سازمان ملل به تازگی اعلام کرد تقریبا از هر سه زن، یک زن یک بار در زندگی مورد خشونت قرار گرفته است؛ و این یعنی یکی از ما سه تن سیلی خورده، ناسزا شنیده، موهایش کشیده شده، رانده شده، نادیده گرفته شده، مجبور شده و... به راستی تنها یکی از ما سه تن؟...
ادامه مطلب👇
https://www.etemadonline.com/fa/tiny/news-688984
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
از هر سه زن یکی مورد خشونت قرار گرفته است
🔹️آماری که این روزها دست به دست میشود، نشان میدهد هر چهار روز یک زن در نقطهای از کشور به دست یکی از مردان خانواده خود به قتل رسیده. قتلهایی که به خبرها راه مییابند و بنا به خاصیت خبر به عادیسازی شدن فاجعه میانجامند. ادبیات اما تنها با روایت رسمی و خبری وقایع کار ندارد؛ بلکه دست به کار واکاوی جزییاتی است در جهانِ شخصیتهایی که قربانی یا حتی عامل جنایت و سرکوب و خشونتند.
🔹️نهاد زنان سازمان ملل به تازگی اعلام کرد تقریبا از هر سه زن، یک زن یک بار در زندگی مورد خشونت قرار گرفته است؛ و این یعنی یکی از ما سه تن سیلی خورده، ناسزا شنیده، موهایش کشیده شده، رانده شده، نادیده گرفته شده، مجبور شده و... به راستی تنها یکی از ما سه تن؟...
ادامه مطلب👇
https://www.etemadonline.com/fa/tiny/news-688984
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔻عضو کمیسیون اقتصادی: احتمالاً دولت سال آینده قیمت بنزین را افزایش میدهد/ ۸۷۵ هزار میلیارد کسر بودجه سال آینده
حاکم ممکان، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
▪️افزایش نرخ بنزین در پایان سال ممکن است تبعاتی را به دنبال داشته باشد اما سال آینده دولت احتمالا قیمت بنزین را افزایش خواهد داد.
▪️بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه، یارانه باید به ۵ دهک پایین داده شود و ما هم به عنوان نماینده مجلس مخالف اختصاص یارانه به همه دهک ها هستیم.
▪️دولت ۸۷۵ همت کسری بودجه دارد؛ لذا درآمدهایش، شاید نه تنها کفاف هزینه هایش را ندهد، حتی نمی تواند کسری سال بعد را جبران کند؛ لذا به نظر من احتمال دارد، کسری بودجه دولت برای سال بعد افزایش یابد.| شفقنا
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
حاکم ممکان، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
▪️افزایش نرخ بنزین در پایان سال ممکن است تبعاتی را به دنبال داشته باشد اما سال آینده دولت احتمالا قیمت بنزین را افزایش خواهد داد.
▪️بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه، یارانه باید به ۵ دهک پایین داده شود و ما هم به عنوان نماینده مجلس مخالف اختصاص یارانه به همه دهک ها هستیم.
▪️دولت ۸۷۵ همت کسری بودجه دارد؛ لذا درآمدهایش، شاید نه تنها کفاف هزینه هایش را ندهد، حتی نمی تواند کسری سال بعد را جبران کند؛ لذا به نظر من احتمال دارد، کسری بودجه دولت برای سال بعد افزایش یابد.| شفقنا
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
دانشآموزان جویای کار هستند تا تحصیل! / «خانوادهها فرزندشان را از مدرسه محروم میکنند چرا که توان تامین هزینهها را ندارند»
سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران:
🔹میتوان از فقر بهعنوان مهمترین عامل ترک تحصیل کودکان کشور یاد کرد.
🔹اهمیت ورود به بازار کار برای برخی از دانشآموزان بیشتر از ادامه تحصیل است، در واقع کار را بر تحصیل ترجیح میدهند.
🔹از آنجایی که خانوادهها توان تامین هزینههای مستقیم و جانبی تحصیل فرزندانشان را ندارند، یکی از راه حلها محروم کردن فرزندشان از تحصیل است./خبرآنلاین
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران:
🔹میتوان از فقر بهعنوان مهمترین عامل ترک تحصیل کودکان کشور یاد کرد.
🔹اهمیت ورود به بازار کار برای برخی از دانشآموزان بیشتر از ادامه تحصیل است، در واقع کار را بر تحصیل ترجیح میدهند.
🔹از آنجایی که خانوادهها توان تامین هزینههای مستقیم و جانبی تحصیل فرزندانشان را ندارند، یکی از راه حلها محروم کردن فرزندشان از تحصیل است./خبرآنلاین
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
قطع پاداش و مزایای کارگران شرکت دخانیات ایران
کارگران شرکت دخانیات ایران وضعیت حقوق و معیشت خود را وخیم اعلام کردند.
آنها در گفتوگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفتند که در ماههای اخیر پاداش و مزایای کاریشان حذف شده است و وضعیت مزد و حقوق چهار هزار کارگر شرکت دخانیات در دو سال اخیر به سمت وخامت رفته است.
یکی از کارگران گفت بدهیهای شرکت و وضعیت بحرانی تولید، کارگران را نسبت به آینده ناامید کرده است.
این کارگر افزود بیشتر این کارگران در آستانه بازنشستگی قرار دارند و مدیران شرکت اعلام کردهاند پول نداریم و میتوانید در اسنپ کار کنید.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
کارگران شرکت دخانیات ایران وضعیت حقوق و معیشت خود را وخیم اعلام کردند.
آنها در گفتوگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفتند که در ماههای اخیر پاداش و مزایای کاریشان حذف شده است و وضعیت مزد و حقوق چهار هزار کارگر شرکت دخانیات در دو سال اخیر به سمت وخامت رفته است.
یکی از کارگران گفت بدهیهای شرکت و وضعیت بحرانی تولید، کارگران را نسبت به آینده ناامید کرده است.
این کارگر افزود بیشتر این کارگران در آستانه بازنشستگی قرار دارند و مدیران شرکت اعلام کردهاند پول نداریم و میتوانید در اسنپ کار کنید.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
۱۵۶ نماینده مجلس با افزایش بیش از یک درصد مالیات بر خودروهای لوکس بالای پنج میلیارد تومان مخالفت کردند
بنا بر گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی مالیات بر خودروهای لوکس بالای پنج میلیارد تومان را نسبت به مازاد این مبلغ، به میزان یک درصد تصویب کردند.
بنا بر این گزارش، آنچه که با ۱۵۶ رای مخالف به تصویب مجلس نرسید افزایش میزان این مالیات به بیش از یک درصد بود.
پ.ن : به عبارتی نمایندگان رانت و قدرت در مجلس شورای اسلامی که بر سر اندکی افزایش حقوق کارکنان دولت هزار و یک بهانه میآورند و مالیات بر ارزش افزوده را بالا می برند تا حقوق بازنشستگان را که دارائی شان در صندوقهای بازنشستگی توسط باندهای بغل دستی شان در حکومت به غارت رفته است از قوت لایموت ما کارگران و زحمتکشان تامین کنند، بر سر بالا بردن مالیات خودروهای میلیاردی آقازاده ها و صاحبان ثروت و قدرت با اکثریت قابل توجهی مخالفت میکنند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
بنا بر گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی مالیات بر خودروهای لوکس بالای پنج میلیارد تومان را نسبت به مازاد این مبلغ، به میزان یک درصد تصویب کردند.
بنا بر این گزارش، آنچه که با ۱۵۶ رای مخالف به تصویب مجلس نرسید افزایش میزان این مالیات به بیش از یک درصد بود.
پ.ن : به عبارتی نمایندگان رانت و قدرت در مجلس شورای اسلامی که بر سر اندکی افزایش حقوق کارکنان دولت هزار و یک بهانه میآورند و مالیات بر ارزش افزوده را بالا می برند تا حقوق بازنشستگان را که دارائی شان در صندوقهای بازنشستگی توسط باندهای بغل دستی شان در حکومت به غارت رفته است از قوت لایموت ما کارگران و زحمتکشان تامین کنند، بر سر بالا بردن مالیات خودروهای میلیاردی آقازاده ها و صاحبان ثروت و قدرت با اکثریت قابل توجهی مخالفت میکنند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
تصاویر صفحه نخست تعدادی از روزنامههای امروز سهشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
بازنشستگان ماشینسازی اراک بعد از ۹ ماه هنوز سنوات خود را نگرفتهاند
به گزارش ایلنا، جمعی از بازنشستگان ماشینسازی اراک از عدم واریز کامل حق سنوات خود خبر دادند و گفتند: بیش از ۹ ماه از بازنشستگی ما میگذرد اما جز مبلغ اندکی به عنوان مابهالتفاوت هنوز حق سنواتِ خود را به طور کامل دریافت نکردهایم.
این بازنشستگان میگویند: مسئولان از نداشتنِ نقدینگی میگویند اما در اطلاعاتی که در بورس منتشر کردهاند میگویند این شرکت ۴۲۰ میلیارد تومان سود در سال مالی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ داشته است. اگر شرکت واقعا سودده است چرا سنوات ما را که اندوختهی سالها کار است نمیدهند و بیش از ۹ ماه حقوق ما را گرو نگه داشتهاند؟ و اگر شرکت زیانده است و نقدینگی ندارند، چرا اطلاعات غلط در بورس میگذارند؟
تعداد این بازنشستگان به بیش از ۱۰۰ نفر میرسد. آنها که بارها مقابل شرکت جمع شدهاند میگویند: ارزش سنواتی که باید ۹ ماه پیش میگرفتیم در این تورم بسیار کمتر شده است اما شرکت هر دفعه بهانهای برای پرداختِ این رقم میآورد.
بازنشستگان ماشین سازی اراک میگویند: بسیاری از ما قرار است این مبلغ را به زخم زندگی بزنیم، اما همین حقِ ناچیز را بعد از سالها کار سخت و زیانآور از ما دریغ میکنند.
#حقوق_معوقه
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
به گزارش ایلنا، جمعی از بازنشستگان ماشینسازی اراک از عدم واریز کامل حق سنوات خود خبر دادند و گفتند: بیش از ۹ ماه از بازنشستگی ما میگذرد اما جز مبلغ اندکی به عنوان مابهالتفاوت هنوز حق سنواتِ خود را به طور کامل دریافت نکردهایم.
این بازنشستگان میگویند: مسئولان از نداشتنِ نقدینگی میگویند اما در اطلاعاتی که در بورس منتشر کردهاند میگویند این شرکت ۴۲۰ میلیارد تومان سود در سال مالی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ داشته است. اگر شرکت واقعا سودده است چرا سنوات ما را که اندوختهی سالها کار است نمیدهند و بیش از ۹ ماه حقوق ما را گرو نگه داشتهاند؟ و اگر شرکت زیانده است و نقدینگی ندارند، چرا اطلاعات غلط در بورس میگذارند؟
تعداد این بازنشستگان به بیش از ۱۰۰ نفر میرسد. آنها که بارها مقابل شرکت جمع شدهاند میگویند: ارزش سنواتی که باید ۹ ماه پیش میگرفتیم در این تورم بسیار کمتر شده است اما شرکت هر دفعه بهانهای برای پرداختِ این رقم میآورد.
بازنشستگان ماشین سازی اراک میگویند: بسیاری از ما قرار است این مبلغ را به زخم زندگی بزنیم، اما همین حقِ ناچیز را بعد از سالها کار سخت و زیانآور از ما دریغ میکنند.
#حقوق_معوقه
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
Telegram
اتحادیه آزاد کارگران ایران
@EtehadAzad. تماس با ادمین اتحادیه
سهم کمر شکن اجاره در سبد خانوارهای تهرانی، ۱۸۲ میلیون!
♦️بررسیها نشان میدهد در سال گذشته، خانوارهای شهری استان تهران به طور متوسط بیش از دو برابر میانگین کشور برای اجارهبها و سایر هزینههای منزل مسکونی هزینه کردهاند
♦️البته شایان ذکر است که بخش عمده این گروه از هزینهها را اجارهبهای مسکن تشکیل میدهد.در سال ۱۴۰۲، تنها متوسط اجارهبها و سایر هزینههای مسکونی سه استان از میانگین کشور بالاتر بوده است.
♦️ بیشترین مقدار این گروه هزینهای در سال ۱۴۰۲ متعلق به خانوارهای شهری استان تهران با میانگین ۱۸۲ میلیون تومان در سال بوده است.
♦️با اختلاف فاحش، در رتبه دوم استان فارس قرار دارد که متوسط هزینه اجارهبها و سایر هزینههای منزل مسکونی آن تقریبا نصف استان تهران است. خانوارهای شهری این استان در سال گذشته به طور متوسط ۹۸ میلیون و ۹۰ هزار تومان برای اجاره منزل پرداخت کردهاند..
#مسکن
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
♦️بررسیها نشان میدهد در سال گذشته، خانوارهای شهری استان تهران به طور متوسط بیش از دو برابر میانگین کشور برای اجارهبها و سایر هزینههای منزل مسکونی هزینه کردهاند
♦️البته شایان ذکر است که بخش عمده این گروه از هزینهها را اجارهبهای مسکن تشکیل میدهد.در سال ۱۴۰۲، تنها متوسط اجارهبها و سایر هزینههای مسکونی سه استان از میانگین کشور بالاتر بوده است.
♦️ بیشترین مقدار این گروه هزینهای در سال ۱۴۰۲ متعلق به خانوارهای شهری استان تهران با میانگین ۱۸۲ میلیون تومان در سال بوده است.
♦️با اختلاف فاحش، در رتبه دوم استان فارس قرار دارد که متوسط هزینه اجارهبها و سایر هزینههای منزل مسکونی آن تقریبا نصف استان تهران است. خانوارهای شهری این استان در سال گذشته به طور متوسط ۹۸ میلیون و ۹۰ هزار تومان برای اجاره منزل پرداخت کردهاند..
#مسکن
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
حقوق عادلانه حق مسلم ماست
اعتراضات كارگران شرکت پالايش گاز فجر جم در بوشهر وارد هفته دوم شد
کارگران ارکان ثالث شرکت پالایش گاز جم امروز سه شنبه ۲۰ آذر ماه در اعتراض به پایین بودن دستمزدها و شرایط غیر قابل تحمل شغلی خود دست از کار کشیدند و در مقابل درب ورودی ساختمان اداری این پالایشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند.
درود بر کارگران ارکان ثالث شرکت پالایش گاز فجر
تنها راه نجات از فقر و فلاکت و دستمزدهای چندین برابر زیر خط فقر، اعتصابات و اعتراضات سراسری و متحدانه ما کارگران است
#اعتراض_کارگران
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اعتراضات كارگران شرکت پالايش گاز فجر جم در بوشهر وارد هفته دوم شد
کارگران ارکان ثالث شرکت پالایش گاز جم امروز سه شنبه ۲۰ آذر ماه در اعتراض به پایین بودن دستمزدها و شرایط غیر قابل تحمل شغلی خود دست از کار کشیدند و در مقابل درب ورودی ساختمان اداری این پالایشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند.
درود بر کارگران ارکان ثالث شرکت پالایش گاز فجر
تنها راه نجات از فقر و فلاکت و دستمزدهای چندین برابر زیر خط فقر، اعتصابات و اعتراضات سراسری و متحدانه ما کارگران است
#اعتراض_کارگران
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
دستمزد بیش از سایر نرخها سرکوب شده است/مهندس فوق لیسانسی که در اسنپ کار میکند یک بمب نارضایتی است
حسین راغفر در مصاحبه با ایلنا:
♦️دولت پول ملی را بی ارزش میکند و بخشی از حامیان بازار آزاد از این روند دفاع میکنند. لذا در قیاس با سایر قیمتها، دستمزد بیش از سایر نرخها سرکوب شده است. اگر افرادی موافق گران کردن سوخت هستند، باید نرخ دستمزد را هم حتما متناسب با آن افزایش دهند وگرنه با موج فرار نیروی کار ساده و ماهر از کشور مواجه میشویم.
♦️بسیاری از مشکلات ناشی از برخورد با شان نیروی کار است. وقتی مهندس فوق لیسانسی با تاکسی اینترنتی مجبور به امرار معاش است، او را باید یک بمب نارضایتی دید و این چیزی است که در مباحث مزدی ما دیده نمیشود؛ متاسفانه آسیبهای اجتماعی و سرقت و بزهکاری و فساد که در پس آن وجود دارد، مورد توجه ما نیست.
#دستمزد
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
حسین راغفر در مصاحبه با ایلنا:
♦️دولت پول ملی را بی ارزش میکند و بخشی از حامیان بازار آزاد از این روند دفاع میکنند. لذا در قیاس با سایر قیمتها، دستمزد بیش از سایر نرخها سرکوب شده است. اگر افرادی موافق گران کردن سوخت هستند، باید نرخ دستمزد را هم حتما متناسب با آن افزایش دهند وگرنه با موج فرار نیروی کار ساده و ماهر از کشور مواجه میشویم.
♦️بسیاری از مشکلات ناشی از برخورد با شان نیروی کار است. وقتی مهندس فوق لیسانسی با تاکسی اینترنتی مجبور به امرار معاش است، او را باید یک بمب نارضایتی دید و این چیزی است که در مباحث مزدی ما دیده نمیشود؛ متاسفانه آسیبهای اجتماعی و سرقت و بزهکاری و فساد که در پس آن وجود دارد، مورد توجه ما نیست.
#دستمزد
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
Telegram
اتحادیه آزاد کارگران ایران
@EtehadAzad. تماس با ادمین اتحادیه
عدم پرداخت پنج ماه حقوق کارگران نگهبان شهرداری زاهدان
به گزارش ایلنا، کارگران نگهبان پیمانکاری واحد پسماند شهرداری زاهدان مدت پنج ماه است حقوقی دریافت نکرده اند.
کارگران میگویند: همه مسئولان از وضعیت معیشتی و بیپولی کارگران شهرداری زاهدان باخبرند اما پیگیری جدی صورت نمیگیرد.
این کارگران با بیان اینکه از شهردار زاهدان و شورای شهر در مقام کارفرمای اصلی درخواست داریم چارهای برای تامین منابع مالی شهرداری و پرداخت دستمزد نیروی کار پیمانکاری بیندیشد، گفتند: جدا از حقوق، یکی از چالشهای کارگران نگهبان شرکتی واحد پسماند شهرداری زاهدان، پرداخت نشدن بخشی از حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی است.
آنها با بیان اینکه پیگیریهای زیادی برای وصول مطالبات عقب افتاده خود از مسئولان شهرداری مرکز و اداره پسماند انجام دادهایم اما هنوز نتیجهای دربرنداشته است، از استاندار درخواست کردند چارهای برای پرداخت حداقل بخشی از حقوقهای عقب افتاده کارگران نگهبان واحد پسماند شهرداری زاهدان بیاندیشند.
#حقوق_معوقه
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
به گزارش ایلنا، کارگران نگهبان پیمانکاری واحد پسماند شهرداری زاهدان مدت پنج ماه است حقوقی دریافت نکرده اند.
کارگران میگویند: همه مسئولان از وضعیت معیشتی و بیپولی کارگران شهرداری زاهدان باخبرند اما پیگیری جدی صورت نمیگیرد.
این کارگران با بیان اینکه از شهردار زاهدان و شورای شهر در مقام کارفرمای اصلی درخواست داریم چارهای برای تامین منابع مالی شهرداری و پرداخت دستمزد نیروی کار پیمانکاری بیندیشد، گفتند: جدا از حقوق، یکی از چالشهای کارگران نگهبان شرکتی واحد پسماند شهرداری زاهدان، پرداخت نشدن بخشی از حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی است.
آنها با بیان اینکه پیگیریهای زیادی برای وصول مطالبات عقب افتاده خود از مسئولان شهرداری مرکز و اداره پسماند انجام دادهایم اما هنوز نتیجهای دربرنداشته است، از استاندار درخواست کردند چارهای برای پرداخت حداقل بخشی از حقوقهای عقب افتاده کارگران نگهبان واحد پسماند شهرداری زاهدان بیاندیشند.
#حقوق_معوقه
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20