اتحادیه آزاد کارگران ایران
6.5K subscribers
55.1K photos
27.4K videos
777 files
46.7K links
@EtehadAzad. تماس با ادمین اتحادیه
Download Telegram
♦️تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های ا‌‌مروز دوشنبه ۳ دی ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 چشمنداز سیاه بحران انرژی کشور از زبان حسین عبده تبریزی، اقتصاددان و استاد دانشگاه شریف

♦️ حسین عبده تبریزی در گفتگو با اقتصاد با تاکید بر اینکه در حوزه‌های متعددی مشکل داریم و با این دست فرمان نمی‌توانیم پیش ببریم، گفت: ممکن است به این برسیم که در هفته تنها سه روز برق داشته باشیم یا دو روز در هفته بنزین داشته باشیم و باقی روزها کار نکنند.

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴روزهای بحرانی و سخت پایان سال در نتیجه نبود گاز و برق از زبان آریا صادق نیت حقیقی عضو کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی

♦️صنایع نه گاز دارند و نه برق؛ تولید عملا مختل شده و ما نگران هزینه‌های آخر سال هستیم.

♦️ ما فکر می‌کردیم با فشاری که تابستان روی صنعت آوردند در این چند ماه پایان سال اجازه می‌دهند صنعت نفس بکشد، ولی هم گاز صنایع را قطع کردند و هم برق را و این عملا تولید را مختل کرده و در ماه‌های پایانی سال ما هزینه های دو چندان داریم، سنوات است اینا یعتی ما چند تا حقوق باید بدیم.....
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 تخریب خانه‌های مردم در بهبهان یکشنبه دوم دی ماه

در پی حکم دادگستری و سازمان زمین شهری بهبهان به ریاست میثم مصاحب، یگان حفاظت زمین شهری، نیروی انتظامی و اطلاعات انتظامی اقدام به تخریب برخی ساختمان‌ها در پلاک ۵۶ واقع در پشت بیمارستان تأمین اجتماعی بهبهان کردند.

این تخریب‌ها شامل منازلی است که محل سکونت خانواده‌هایی می‌باشد که به مدت دو سال در آنها زندگی می‌کنند.

پس از تخریب، برخی ساکنان با نیروی ضابط درگیر شدند و به اداره مسکن و شهرسازی مراجعه کردند، اما با برخورد نامناسب مسئولان روبرو شدند. مسئولان پس از خارج کردن مردم از محوطه، محل را ترک کرده و در ورودی را بستند.

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 یکشنبه‌های اعتراضی بازنشستگان

♦️ بازنشستگان، با فریاد زندگی‌خواهی خود، زمستان سرد را در خیابان گرم کردند

از بزرگترین دستاوردهای این کنش‌گران راستین، زبان بخشیدن به خیابان است. این آموزگاران رهایی در خیابان فریاد می‌کارند، حضور و ایستادگی و وفاداری به برابری و آزادی را زنده می‌دارند، قدرتِ دروغ‌پرورِ فرودست‌سازِ حاکم بر جامعه را رسوا می‌کنند.
بر سیاست‌های اقتصادی سرمایه‌سالارانه یورش می‌برند و مصمم‌اند که می‌توانند مناسبات اجتماعی مبتنی بر ستم را با تمامی اقشار تحت‌ستم ملغی کنند. راه را نشان داده‌اند، همانطور که فریاد می‌زنند:  درد ما درد شماست_ مردم به ما ملحق شوید. بر ماست که همراه شویم.

بازنشستگان حق‌طلب در شهرهای مختلف، علیه ستم و دروغ، همه‌تن فریاد شدند.

بازنشستگان فولاد و معدن از شهرهای مختلف  مقابل وزارت رفاه و تامین اجتماعی #تهران
بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری #کرمانشاه
بازنشستگان تامین اجتماعی #اهواز
بازنشستگان تامین اجتماعی #شوش
کارگران نفت و گاز #گچساران
بازنشستگان فولاد و معدن خیابان نشاط #اصفهان
بازنشستگان فولاد و معدن البرز شرقی #دامغان
بازنشستگان تامین اجتماعی استان #گیلان

#شورای_هماهنگی_تشکل_های_صنفی_فرهنگیان_ایران، بر این باور است که، روند فرودست‌سازی فراگیر، نتیجه سیاست‌های سیستماتیک سرمایه‌محور دولت است و همواره از بازنشستگان و کارگران برای رهایی از این ستمگری‌های زندگی‌کش حمایت خواهد کرد.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران - دوم دی ماه ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 دستور وزارت نفت به پمپ بنزین‌ها: نمایشگر مبلغ را ۸ رقمی کنید/ مقدمات افزایش قیمت بنزین آغاز شده است

♦️در بخشی از این نامه آمده است که باید تا پایان ماه جاری نسبت به تبدیل نمایشگرهای دیسپنرها و تلمبه‌ها با اولویت ویژه دیسپنسرهای نفت گاز به نمایشگرهایی با قابلیت نمایش قیمت کل حداقل ۸ رقم و قیمت واحد ۶ رقم اقدام لازم صورت پذیرد.

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
محمد داوری از زندان عادل آباد شیراز به مکان نامعلومی منتقل شد

محمد داوری فعال کارگری که دوران محکومیت خود را در زندان عادل آباد شیراز سپری می‌کند،  به مکان نامعلومی منتقل شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی، ضمن تایید این خبر به رسانه ها گفته است:
انتقال ناگهانی و بدون اطلاع قبلی این زندانی طی روز جاری صورت گرفته و تاکنون مسئولان مربوطه در خصوص دلیل این اقدام توضیحی ارائه نکرده‌ اند. آقای داوری که اخیرا به بیماری پوستی گال مبتلا شده بود همچنان از رسیدگی مناسب پزشکی و درمان تخصصی محروم است.

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 افشاگری یک کارشناس: قیمت تمام شده بنزین به طور میانگین ۲۰۰۰ تومان است

پ.ن: ۴۶ سال است قیمت بنزین در کشور  همچنان یک عرصه رو در رویی  مردم آزادیخواه ایران با حکومتی است که برای خود مسئولیتی  جز غارت و چپاول  ثروت‌های اجتماعی و دسترنج میلیونها کارگر و مزد بگیر زحمتکش قائل نیست و در این بین بنزین و فراورده های سوختی تنها یک عرصه این غارتگری است.

چهار دهه است هر از چند سالی به بهانه بهینه سازی مصرف سوخت،  قیمت بنزین و فرآورده های نفتی را چندین برابر  افزایش داده اند اما همچنان بهینه سازی مصرف سوخت و اخیرا ادعای قیمت تمام شده بنزین، بار دیگر مدعایی شده است برای افزایش قیمت‌ها و غارت و چپاول بیشتر ثروت‌های اجتماعی.

این در حالی است که در ۴۶ سال گذشته، بطور  بی وقفه ای بدیهی ترین حقوق انسانی کارگران شرکت نفت را مورد تعرض قرار داده اند و از آن خان یغمایی برای غارت و چپاول  ساخته اند.

اما چه کسی می‌داند شاید این بار، بار آخرشان باشد که قیمت بنزین و دیگر فرآورده های سوختی را افزایش می‌دهند و به خواستهای کارگران زحمتکش شرکت نفت بی توجهی می‌کنند. ا.آ.کا

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 تجمع اعتراضی  بازنشستگان  مخابرات در شهرهای سنندج،  کرمانشاه  و ایلام

امروز دوشنبه سوم دی ماه ۱۴۰۳، بازنشستگان مخابرات در شهرهای کرمانشاه، سنتدج و ایلام  دراعتراض به بی عدالتی و ظلم   و ستم ستاد اجرایی خمینی و بنیاد تعاون سپاه پاسداران به  دست به تجمع زدند.

♦️شاهد بودیم که به ناحق، مخابرات را از دست مردم گرفتند و آن را بلعیدند

نه حق و حقوق مان را می دهند

نه اجازه اعتراض و تجمع می دهند

نه حرف راست می زنند

نه از موی سفید زحمتکشان شرم میکنند

♦️ آنان قدرت خود را به ما نشان دادند
ما هم قدرت خودمان  را به آنان نشان میدهیم
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 کارگران پیمانکاری راه‌آهن جنوب: شب یلدا دست‌مان خالی بود

شماری از کارگران پیمانکاری شاغل راه‌آهن جنوب که در بخش نگهداری از خطوط ریلی کار می‌کنند؛ می‌گویند: علیرغم وعده مدیران راه آهن، متاسفانه از سال گذشته پرداخت پاداش ایام مناسبتی و اعیاد حدودا ۲۰۰ کارگر شاغل در این ناحیه ریلی به تاخیر افتاده است.

برای روزهای مناسبتی شرکت راه‌آهن به حساب همه کارگران رسمی و قراردادی خود مبالغی را واریز می‌کند اما به کارگران پیمانکار چیزی تعلق نمی‌گیرد.

چرا کارگران پیمانکاری ابنیه فنی از مزایای مزدی و سایر مطالباتی که کارگران رسمی و تجمیعی می‌گیرند، محروم هستند؟ ما کارگران با حداقل دریافتی که بخشی از آن بابت حق بیمه و سایر بدهی‌ها و اقساط بانکی کسر می‌شود، باید با چند سر عائله زندگی کنیم.

کارگران رسمی راه‌آهن که وضع بهتری نسبت به ما کارگران پیمانکاری دارند پاداش روز حمل ونقل، شب یلدا، ۲۲ بهمن، عید مبعث و ایاد شعبانیه و سایر مزایای عرفی و مناسبتی‌شان پرداخت شده اما ما کارگران پیمانکاری که طرف حساب‌مان پیمانکاران هستند حداقل مبلغ دریافتی را داریم.

یکی از این کارگران درباره موضوع حذف مزایای عرفی ومناسبتی کارگران ابنیه جنوب گفت: بابت اعیاد سال گذشته وجاری تاکنون مبالغی حدودا ۸میلیون وپانصدهزارتومان طلبکاریم و هیچ مسئولی به پیمانکار مربوطه تذکر نمی‌دهد.

بسیاری از کارگران خطوط ریلی مستاجر هستند و کارگران در روزهای مناسبتی و عرفی چشم به دست کارفرما دوخته‌اند تا به نحوی بخشی از معاش‌شان تامین شود.
 
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 ۶ ماه مطالبات مزدیِ کارگران ساختِ راه‌آهنِ بوشهر

منابع کارگری در استان بوشهر گفتند: به‌صورت مشخص حدود ۱۳۰نفر از کارگران پروژه عمرانی قطعه ۱۱پروژه راه آهن در استان بوشهر که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری فعالیت دارند، حدود ۶ماه معوقات مزدی دارند.

مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد کارگران کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است. به همین دلیل وقتی پیمانکار یک ماه طلب مزدی ما را پرداخت می‌کند، پرداخت مابقی مطالباتمان زمان مشخصی ندارد و ما باید ماه‌ها منتظر بمانیم.

این کارگران که به‌صورت پیمانکاری در پروژه ساخت قطعه فعال پروژه راه آهن در استان بوشهر مشغول به کارند، از بی‌نتیجه ماندن پیگیری‌ها و ادامه بلاتکلیفی خود خبر دادند.

به گفته آن‌ها؛ کارگران قطعه ۱۱پروژه راه آهن در استان بوشهر در اعتراض به مطالبات مزدی خود تاکنون مقابل ساختمان چند نهاد دولتی و همچنین محوطه کارگاه اعتراض کرده‌اند اما موفق نشده‌اند معوقات خود را دریافت کنند.

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 معلمان خرید خدماتی سیستان و بلوچستان شش ماه حقوق نگرفته‌اند/ نامشخص بودن وضعیت قراردادها

یکی از معلمان خرید خدماتی سیستان وب لوچستان در تماس با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان استانی و شهرستانی به شرایط سخت زندگیِ حدود ۵ هزارو ۴۰۰ نفر معلم، گفت: از مسئولان استانی و شهرستانی می‌خواهیم به روند پرداخت حقوق معلمان خرید خدماتی رسیدگی کنند.

در حال حاضر حقوق و بیمه معلمان خرید خدماتی سیستان وبلوچستان که در مناطق محروم  سطح استان فعالیت دارند حدودا شش ماه به تاخیر افتاده است.

مطالبات‌مان از شش ماه پیش با تاخیر پرداخت می‌شود اما مسئولان مربوطه واکنشی نسبت به تعیین و تکلیف قرار دادها و وضعیت مطالباتمان نشان نمی‌دهند.

۱۱سال با تحمل سختی‌ها و مشکلات فراوان، شغل معلمی را با امید بهبود شرایط و تبدیل وضعیت پذیرفته‌ایم. در پیگیری‌ها بارها به ما وعده داده شد که حقوق معوقه معلمان خرید خدمتی به موقع پرداخت و تبدیل وضعیت به قرارداد کار معین به زودی محقق خواهد شد اما متأسفانه تا به امروز این وعده‌ها محقق نشده و همچنان بلاتکلیف هستیم. .

به گفته آن‌ها، نمایندگان مجلس بارها در مورد تعیین تکلیف معلمان خرید خدماتی وعده داده‌اند اما تا امروز این وعده‌ها عملی نشده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 تجمع اعتراضی کارگران رسمی شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه لاوان امروز دوشنبه ۳ دیماه ۱۴۰۳

مطالبات فوری کارگران:
-حذف سقف حقوق،
-اجرای ماده ده،
-رفع محدودیت های پرداخت،
-رفع تفکیک ناعادلانه مشاغل در مناطق عملیاتی و...
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20