🔴 لاستیک چند درصد گران میشود؟
🔹جمال میرزایی، رئیس انجمن صنفی صنعت تایر: تعدیل قیمت لاستیک لاجرم باید اتفاق بیفتد. با حذف ارز نیمایی و انتقال به بازار ارز توافقی، رشد ۳۰ درصدی نرخ ارز اتفاق افتاده است که این موضوع روی قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی تاثیر مستقیم دارد. نرخ ارز ما از ۴۸ هزار تومان به ۶۳ هزار تومان رسیده که با کارمزدش ۶۵ هزار تومان میرسد.
🔹برای تایرهای سواری ۲۵ درصد و برای تایرهای باری و اتوبوسی که متاسفانه از قبل هم افزایش نرخ نداشته، حدود ۴۵ درصد افزایش قیمت مورد نیاز است.
🔹پیگیر افزایش قیمت و در حال رایزنی با سازمان حمایت هستیم. اگر این اتفاق نیفتد قطعا تولید صدمه میبیند و کاهش مییابد، زیان سنگینی روی دست تایرساز میگذارد و در نهایت به ایجاد بحران در کشور منجر خواهد شد.
🔹در چنین شرایطی نمیتوانیم لاستیکی تولید کنیم که از محصولات چینی ارزانتر باشد و عملا بازار را تقدیم واردکنندگان میکنیم.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔹جمال میرزایی، رئیس انجمن صنفی صنعت تایر: تعدیل قیمت لاستیک لاجرم باید اتفاق بیفتد. با حذف ارز نیمایی و انتقال به بازار ارز توافقی، رشد ۳۰ درصدی نرخ ارز اتفاق افتاده است که این موضوع روی قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی تاثیر مستقیم دارد. نرخ ارز ما از ۴۸ هزار تومان به ۶۳ هزار تومان رسیده که با کارمزدش ۶۵ هزار تومان میرسد.
🔹برای تایرهای سواری ۲۵ درصد و برای تایرهای باری و اتوبوسی که متاسفانه از قبل هم افزایش نرخ نداشته، حدود ۴۵ درصد افزایش قیمت مورد نیاز است.
🔹پیگیر افزایش قیمت و در حال رایزنی با سازمان حمایت هستیم. اگر این اتفاق نیفتد قطعا تولید صدمه میبیند و کاهش مییابد، زیان سنگینی روی دست تایرساز میگذارد و در نهایت به ایجاد بحران در کشور منجر خواهد شد.
🔹در چنین شرایطی نمیتوانیم لاستیکی تولید کنیم که از محصولات چینی ارزانتر باشد و عملا بازار را تقدیم واردکنندگان میکنیم.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 تورم سالانه ۴۱.۵ درصدی اجاره مسکن در آذرماه ۱۴۰۳
🔹بر اساس آمار مرکز آمار ایران، نرخ اجارهبها مسکن طی یکسال منتهی به آذرماه ۱۴۰۳ بالغ بر ۴۱.۵ درصد افزایش یافته است./ اقتصاد نود
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔹بر اساس آمار مرکز آمار ایران، نرخ اجارهبها مسکن طی یکسال منتهی به آذرماه ۱۴۰۳ بالغ بر ۴۱.۵ درصد افزایش یافته است./ اقتصاد نود
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 تورم در ایران از کشور جنگزده یمن هم بیشتر است
روزنامه اعتماد نوشت:
🔗با توجه به جا خوش کردن تورم ایران در کانال ۳۰ درصدی، حالا پس از ترکیه ایران در جایگاه دوم منطقه از نظر تورم ایستاده است.
کشورهای حاشیه خلیجفارس با تورم زیر ۲ درصد در بخش پایینی این جدول هستند و حتی کشور جنگزدهای مانند یمن نیز تورم ۱۶.۱ درصدی و به مراتب پایینتر از ایران دارد.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
روزنامه اعتماد نوشت:
🔗با توجه به جا خوش کردن تورم ایران در کانال ۳۰ درصدی، حالا پس از ترکیه ایران در جایگاه دوم منطقه از نظر تورم ایستاده است.
کشورهای حاشیه خلیجفارس با تورم زیر ۲ درصد در بخش پایینی این جدول هستند و حتی کشور جنگزدهای مانند یمن نیز تورم ۱۶.۱ درصدی و به مراتب پایینتر از ایران دارد.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 دومین روز اعتصاب کارگران پتروشیمی کارون
بدنبال اعتصاب روز گذشته کارگران شیفت روز پتروشیمی کارون، کارگران شیفت شب این مجتمع نیز به این اعتصاب پیوستند و امروز سه شنبه چهارم دی ماه برای دومین روز اعتصاب در این پتروشیمی ادامه دارد.
کارگران پتروشیمی کارون به عدم پرداخت مطالبات خود و همچنین قراردادهای کار معترض اند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
بدنبال اعتصاب روز گذشته کارگران شیفت روز پتروشیمی کارون، کارگران شیفت شب این مجتمع نیز به این اعتصاب پیوستند و امروز سه شنبه چهارم دی ماه برای دومین روز اعتصاب در این پتروشیمی ادامه دارد.
کارگران پتروشیمی کارون به عدم پرداخت مطالبات خود و همچنین قراردادهای کار معترض اند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سه شنبه ۴ دی ۱۴۰۳
تجمع اعتراضی کارگران پیمانکاری پارس جنوبی مقابل ساختمان ستاد
در اعتراض به اجرا نشدن وعدههای دولت
خواستههای کارگران عبارت است از: اجرای صحیح طرح طبقهبندی مشاغل و نظام همسان دستمزد با نیروهای رسمی، ساماندهی وضعیت رانندگان، ساماندهی تردد اقماری کارگران اداری و پشتیبانی و عمل به توافقات قبلی در زمینه مرخصی استحقاقی و پرداخت حق کمپ.
از شعار تا عمل، وعدههای بیثمر»
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
تجمع اعتراضی کارگران پیمانکاری پارس جنوبی مقابل ساختمان ستاد
در اعتراض به اجرا نشدن وعدههای دولت
خواستههای کارگران عبارت است از: اجرای صحیح طرح طبقهبندی مشاغل و نظام همسان دستمزد با نیروهای رسمی، ساماندهی وضعیت رانندگان، ساماندهی تردد اقماری کارگران اداری و پشتیبانی و عمل به توافقات قبلی در زمینه مرخصی استحقاقی و پرداخت حق کمپ.
از شعار تا عمل، وعدههای بیثمر»
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سه شنبه ۴ دی ۱۴۰۳
فیلم دیگری از تجمع اعتراضی کارگران پیمانکاری پارس جنوبی مقابل ساختمان ستاد
در اعتراض به اجرا نشدن وعدههای دولت
خواستههای کارگران عبارت است از: اجرای صحیح طرح طبقهبندی مشاغل و نظام همسان دستمزد با نیروهای رسمی، ساماندهی وضعیت رانندگان، ساماندهی تردد اقماری کارگران اداری و پشتیبانی و عمل به توافقات قبلی در زمینه مرخصی استحقاقی و پرداخت حق کمپ.
یک کلام یک کلام، مزد بدون تبعیض، والسلام والسلام» و «حق و حقوق شعار ماست، عدالت انتظار ماست».
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
فیلم دیگری از تجمع اعتراضی کارگران پیمانکاری پارس جنوبی مقابل ساختمان ستاد
در اعتراض به اجرا نشدن وعدههای دولت
خواستههای کارگران عبارت است از: اجرای صحیح طرح طبقهبندی مشاغل و نظام همسان دستمزد با نیروهای رسمی، ساماندهی وضعیت رانندگان، ساماندهی تردد اقماری کارگران اداری و پشتیبانی و عمل به توافقات قبلی در زمینه مرخصی استحقاقی و پرداخت حق کمپ.
یک کلام یک کلام، مزد بدون تبعیض، والسلام والسلام» و «حق و حقوق شعار ماست، عدالت انتظار ماست».
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سه شنبه ۴ دی ۱۴۰۳
اعتصاب و تجمع اعتراضی ناوگان اتوبوسرانی ایلام
۳۱میلیارد بودجه بازسازی اتوبوسهای فرسوده که به حساب شهرداری واریز گردیده ولی به امور دیگری اختصاص داده شده!
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اعتصاب و تجمع اعتراضی ناوگان اتوبوسرانی ایلام
۳۱میلیارد بودجه بازسازی اتوبوسهای فرسوده که به حساب شهرداری واریز گردیده ولی به امور دیگری اختصاص داده شده!
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
انفجار مرگبار در کارخانه مواد منفجره ترکیه
انفجار در یک کارخانه مواد منفجره در ترکیه چندین کشته بر جای گذاشت.
به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، انفجار در یک کارخانه مواد منفجره در ترکیه چندین کشته بر جای گذاشت.
شبکه تلویزیونی سیانان ترک امروز -سهشنبه- گزارش داد که انفجاری در یک کارخانه مواد منفجره در شمال غرب ترکیه ۱۲ کشته و ۳ زخمی بر جای گذاشت.
انفجار در یک کارخانه در استان بالیکسیر رخ داده است و به نقل از فرماندار محلی گفته است که هیچ ظن خرابکاری وجود ندارد.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
انفجار در یک کارخانه مواد منفجره در ترکیه چندین کشته بر جای گذاشت.
به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، انفجار در یک کارخانه مواد منفجره در ترکیه چندین کشته بر جای گذاشت.
شبکه تلویزیونی سیانان ترک امروز -سهشنبه- گزارش داد که انفجاری در یک کارخانه مواد منفجره در شمال غرب ترکیه ۱۲ کشته و ۳ زخمی بر جای گذاشت.
انفجار در یک کارخانه در استان بالیکسیر رخ داده است و به نقل از فرماندار محلی گفته است که هیچ ظن خرابکاری وجود ندارد.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
مرگ دو کارگر در اثر سقوط جرثقیل در کرمانشاه
به گزارش ایلنا، شکستگی و سقوط بوم جرثقیل تاورکرین در کارگاه ساختمانی موجب مرگ دو کارگر ساختمانی شد.
این حادثه عصر روز(یکشنبه دوم دی) در بلوار مصطفی امامی کرمانشاه رخ داد. در جریان این اتفاق در یک پروژه ساختمانی و درحالیکه جرثقیل تاور کرین در حال جابجایی مصالح بود، به دلیل شکستگی، بوم با مصالح بر روی دو کارگر سقوط کرد که در نتیجه آن هر دو جان خود را از دست دادند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
به گزارش ایلنا، شکستگی و سقوط بوم جرثقیل تاورکرین در کارگاه ساختمانی موجب مرگ دو کارگر ساختمانی شد.
این حادثه عصر روز(یکشنبه دوم دی) در بلوار مصطفی امامی کرمانشاه رخ داد. در جریان این اتفاق در یک پروژه ساختمانی و درحالیکه جرثقیل تاور کرین در حال جابجایی مصالح بود، به دلیل شکستگی، بوم با مصالح بر روی دو کارگر سقوط کرد که در نتیجه آن هر دو جان خود را از دست دادند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
مرگ کارگر نگهبان شهرستان شبستر بر اثر گازگرفتگی
یک کارگر نگهبان شاغل در یک مجتمع مسکونی ( کوی ویلایی ) شهر صوفیان واقع در شهرستان شبستر استان آذربایجان شرقی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست داد.
بر اساس گفته کارگران؛ فرد حادثه دیده در یک اتاقک دربسته مشغول نگهبانی بود که بر اثر تنفس گاز منواکسید کربن جان خود را از دست داد
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
یک کارگر نگهبان شاغل در یک مجتمع مسکونی ( کوی ویلایی ) شهر صوفیان واقع در شهرستان شبستر استان آذربایجان شرقی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست داد.
بر اساس گفته کارگران؛ فرد حادثه دیده در یک اتاقک دربسته مشغول نگهبانی بود که بر اثر تنفس گاز منواکسید کربن جان خود را از دست داد
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
مرگ راننده بیل مکانیکی بر اثر ریزش آوار در عفیفآبادِ شیراز
یک راننده بیل مکانیکی در حال انجام کار در یک محل گودبرداری شده در خیابان عفیفآباد شیراز بر اثر ریزش آوار جان باخت.
هادی عیدیپور (رئیس آتش نشانی شیراز) در ارتباط با این حادثه گفت: این حادثه در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه سوم دیماه برای یک راننده بیل مکانیکی که در داخل گودالی مشغول کار گودبرداری بود، اتفاق افتاد که در نتیجه آن به علت سست بودن، خاک به صورت ناگهانی روی کابین بیل مکانیکی ریزش کرد و راننده زیر تلی از خاک مدفون شد.
با حضور ماموران این راننده که در داخل کابین محبوس بود بعد از چهار ساعت تلاش امداد گران از زیرخاک بیرون کشیده شد اما متاسفانه جان خود را در همان دقایق اولیه از دست داده بود
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
یک راننده بیل مکانیکی در حال انجام کار در یک محل گودبرداری شده در خیابان عفیفآباد شیراز بر اثر ریزش آوار جان باخت.
هادی عیدیپور (رئیس آتش نشانی شیراز) در ارتباط با این حادثه گفت: این حادثه در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه سوم دیماه برای یک راننده بیل مکانیکی که در داخل گودالی مشغول کار گودبرداری بود، اتفاق افتاد که در نتیجه آن به علت سست بودن، خاک به صورت ناگهانی روی کابین بیل مکانیکی ریزش کرد و راننده زیر تلی از خاک مدفون شد.
با حضور ماموران این راننده که در داخل کابین محبوس بود بعد از چهار ساعت تلاش امداد گران از زیرخاک بیرون کشیده شد اما متاسفانه جان خود را در همان دقایق اولیه از دست داده بود
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اعتراض نیروهای پیمانکاری واگن پارس اراک/ کارگران اخراجی پشت در ماندند!
کارگران پیمانکاری واگن پارس اراک به سیاستهای مدیریتی اعتراض کردند. به گفته این کارگران، قرارداد حدود ۵۰ کارگر پیمانکاری این مجموعه تمدید نشده است و کارفرما دست به اخراج و بیکاری آنها زده است؛ این کارگران از دوم دیماه پشت درب ماندهاند.
به گفته کارگران، یکی از بیکارشدهها روز گذشته اقدام به خودکشی کرد که همکاران مانعش شدند.
کارگران پیمانکاری واگن پارس اراک که حدود ۵۰۰ نفر هستند در شرایط حاضر بابت آینده شغلی خود نگراناند و میگویند احتمالاً تا قبل از عید تعدیلهای بیشتر در راه خواهد بود.
کارگران پیمانکاری میگویند مدیرعامل مجموعه امکان بازگشت به کار و تمدید قرارداد این ۵۰ کارگر را منتفی دانسته است و همین مسئله به نگرانیها دامن زده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
کارگران پیمانکاری واگن پارس اراک به سیاستهای مدیریتی اعتراض کردند. به گفته این کارگران، قرارداد حدود ۵۰ کارگر پیمانکاری این مجموعه تمدید نشده است و کارفرما دست به اخراج و بیکاری آنها زده است؛ این کارگران از دوم دیماه پشت درب ماندهاند.
به گفته کارگران، یکی از بیکارشدهها روز گذشته اقدام به خودکشی کرد که همکاران مانعش شدند.
کارگران پیمانکاری واگن پارس اراک که حدود ۵۰۰ نفر هستند در شرایط حاضر بابت آینده شغلی خود نگراناند و میگویند احتمالاً تا قبل از عید تعدیلهای بیشتر در راه خواهد بود.
کارگران پیمانکاری میگویند مدیرعامل مجموعه امکان بازگشت به کار و تمدید قرارداد این ۵۰ کارگر را منتفی دانسته است و همین مسئله به نگرانیها دامن زده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
خبر خبرگزاریها:
رئیس قوهی قضائیه:
*با اشاره به بحران انرژی دستور جلوگیری از ناامنی را داد.*
✍️مراد ظهرابی
هشدار
دو پدیدهی اجتماعی را که ایشان پذیرفتهاند قابل تاملاند:
۱- وجود بحرانی بنام انرژی
۲- بروز ناامنی ناشی از بحران انرژی
نگاهی بیاندازیم به نظر ایشان:
بحران چیست؟
بحران، به یک معنای ساده عبارتست از ایجاد ناترازی در مناسبات تولید اجتماعی که *امنیت معیشت منزلت و سلامت* جامعهی عمومی را، به خطر میاندازد.
رئیس جمهور گفته است: " *ما" یعنی ۱۴ دولت حاکمیت*، در ادارهی نظام مناسبات تولید اجتماعی، *ناترازی یا همان بحرانها* را ایجاد کردهایم."
پس پذیرش وجود بحران انرژی مورد ادعای رئیس قوهی قضائیه، به تمام ناترازیها یا بحرانهای ایجاد شده در:
تولید و اشتغال، در هوای ناپاک، در نظام آموزشی، بحران مسکن، فقر و فلاکت عمومی، در غارت منابع ملی، بحران اینترنت، نابودی جنگلها و رودخانهها، سرکوب نهادهای مدنی، افزایش اعدامها و گسترش هولناک زندانها، بحران جرم وجنایت، گسترش تولید وتوزیع اجتماعی مواد مخدر، بحران بینالمللی منزوی کردن کشور در جهان و دهها بحران دیگر، مرتبط است.
یعنی در این چهار دهه با مدیریت ۱۴ دولت حاکمیت بر ما ملت، وجود بحران یا همان ناترازی در ادارهی امور کشور، *یا در حال ایجاد بودند یا ایجاد شدند.*
نتیجه اینکه، پس تمام بحرانی و از جمله بحران انرژی، اموری واقعی و مخاطرهآمیز هستند.
حال، ببینیم رابطهی بحران با امنیت چیست:
اصولا ذات بحران تولید عدم امنیت است.
شیرکو بیکس، شاعر ما می گوید:
*مگر منچه می خواهم از وطن*
*جز لقمهی نانی*
*و دمی آسودگی خیال*
در سادهترین نگاه به وجود این بحران و ناترازیها، دو چیز از ما گرفته شده است:
*لقمهی نان و آسودگی خیال*
یا به گفتهی بازنشستگان کف خیابان:
*معیشت منزلت سلامت*
این یعنی *ایجاد عدم امنیت* زندگی اجتماعی عمومی.
اما، از آنجاییکه رئیس قوهی قضائیه، همچون رئیس جمهور، وجود بحران را با *امنیت اجتماعی لقمهی نان و آسودگی خیال* ما ملت، مرتبط نمیداند، لذا به نظر میرسد نگرانی ایشان از *صدور فرمان جلوگیری از ناامنی.* رفع بحران نیست بلکه *جلوگیری از مطالبه گری ما، برای رفع این بحرانهاست.* چرا؟
بدین علت که ایشان از منظر قضاوت دستگاه عدالت کشور، تولیدگران بحرانهها را، دشمنان فرضی می داند وچون به عنوان صدر قضاوت کشور، خود و تمام ن.ج.ا اسلامی را، از تولید این بحرانها یا همانناترازیها، مبرا می داند و وجود این بحرانها و از جمله انرژی را، طبیعی و عادی و ناشی از عملکرد فرا ملی ِفرضی می داند، لذا برای اینکه امنیت روانی ارکان نظام یا همان *آسودگی خیال* آنان به هم نخورد، فرمان صادر نمودند که:
*ما* یعنی مردمی که ایشان و حاکمیت، بیگانه میخوانند ، امنیت روانی یا همان آسودگی خیال آنان را به هم نزنیم.
ما که بحران ایجاد نکردیم. ما اصولا با بحران مخالفیم.
اما برای آن *لقمه نان و آسودگی خیال،* به امنیت نیاز داریم.
باید امنیت ما به ما برگردانده شود.
معیشت منزلت سلامت
حق مسلم ماست
بحران انرژی دشمن ایرانیان
آزادی عدالت اجتماعی
حق مسلم ماست
ی اختلاس کم بشه
بحرانها حل میشه
ی اختلاس کم بشه
امنیت ایجاد می شه
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
رئیس قوهی قضائیه:
*با اشاره به بحران انرژی دستور جلوگیری از ناامنی را داد.*
✍️مراد ظهرابی
هشدار
دو پدیدهی اجتماعی را که ایشان پذیرفتهاند قابل تاملاند:
۱- وجود بحرانی بنام انرژی
۲- بروز ناامنی ناشی از بحران انرژی
نگاهی بیاندازیم به نظر ایشان:
بحران چیست؟
بحران، به یک معنای ساده عبارتست از ایجاد ناترازی در مناسبات تولید اجتماعی که *امنیت معیشت منزلت و سلامت* جامعهی عمومی را، به خطر میاندازد.
رئیس جمهور گفته است: " *ما" یعنی ۱۴ دولت حاکمیت*، در ادارهی نظام مناسبات تولید اجتماعی، *ناترازی یا همان بحرانها* را ایجاد کردهایم."
پس پذیرش وجود بحران انرژی مورد ادعای رئیس قوهی قضائیه، به تمام ناترازیها یا بحرانهای ایجاد شده در:
تولید و اشتغال، در هوای ناپاک، در نظام آموزشی، بحران مسکن، فقر و فلاکت عمومی، در غارت منابع ملی، بحران اینترنت، نابودی جنگلها و رودخانهها، سرکوب نهادهای مدنی، افزایش اعدامها و گسترش هولناک زندانها، بحران جرم وجنایت، گسترش تولید وتوزیع اجتماعی مواد مخدر، بحران بینالمللی منزوی کردن کشور در جهان و دهها بحران دیگر، مرتبط است.
یعنی در این چهار دهه با مدیریت ۱۴ دولت حاکمیت بر ما ملت، وجود بحران یا همان ناترازی در ادارهی امور کشور، *یا در حال ایجاد بودند یا ایجاد شدند.*
نتیجه اینکه، پس تمام بحرانی و از جمله بحران انرژی، اموری واقعی و مخاطرهآمیز هستند.
حال، ببینیم رابطهی بحران با امنیت چیست:
اصولا ذات بحران تولید عدم امنیت است.
شیرکو بیکس، شاعر ما می گوید:
*مگر منچه می خواهم از وطن*
*جز لقمهی نانی*
*و دمی آسودگی خیال*
در سادهترین نگاه به وجود این بحران و ناترازیها، دو چیز از ما گرفته شده است:
*لقمهی نان و آسودگی خیال*
یا به گفتهی بازنشستگان کف خیابان:
*معیشت منزلت سلامت*
این یعنی *ایجاد عدم امنیت* زندگی اجتماعی عمومی.
اما، از آنجاییکه رئیس قوهی قضائیه، همچون رئیس جمهور، وجود بحران را با *امنیت اجتماعی لقمهی نان و آسودگی خیال* ما ملت، مرتبط نمیداند، لذا به نظر میرسد نگرانی ایشان از *صدور فرمان جلوگیری از ناامنی.* رفع بحران نیست بلکه *جلوگیری از مطالبه گری ما، برای رفع این بحرانهاست.* چرا؟
بدین علت که ایشان از منظر قضاوت دستگاه عدالت کشور، تولیدگران بحرانهها را، دشمنان فرضی می داند وچون به عنوان صدر قضاوت کشور، خود و تمام ن.ج.ا اسلامی را، از تولید این بحرانها یا همانناترازیها، مبرا می داند و وجود این بحرانها و از جمله انرژی را، طبیعی و عادی و ناشی از عملکرد فرا ملی ِفرضی می داند، لذا برای اینکه امنیت روانی ارکان نظام یا همان *آسودگی خیال* آنان به هم نخورد، فرمان صادر نمودند که:
*ما* یعنی مردمی که ایشان و حاکمیت، بیگانه میخوانند ، امنیت روانی یا همان آسودگی خیال آنان را به هم نزنیم.
ما که بحران ایجاد نکردیم. ما اصولا با بحران مخالفیم.
اما برای آن *لقمه نان و آسودگی خیال،* به امنیت نیاز داریم.
باید امنیت ما به ما برگردانده شود.
معیشت منزلت سلامت
حق مسلم ماست
بحران انرژی دشمن ایرانیان
آزادی عدالت اجتماعی
حق مسلم ماست
ی اختلاس کم بشه
بحرانها حل میشه
ی اختلاس کم بشه
امنیت ایجاد می شه
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اعتراض کارگران عوارضی رشت-قزوین
کارکنان عوارضی رشت-قزوین که تعدادشان به حدود ۳۰ نفر میرسد، پس از الکترونیکی شدن این عوارضی از کار کنار گذاشته شده و همچنان بیکار هستند. این کارکنان که بارها در اعتراض به وضعیت نامعلوم خود مقابل استانداری تجمع کردهاند، میگویند: سالها تحت مسئولیت اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان و بانک تجارت مشغول کار بودهاند، اما اخیراً با اجرای طرح الکترونیکی شدن اخذ عوارض آزادراهی بیکار شده و در بلاتکلیفی به سر میبرند.
طبق گفته مدیرعامل آزادراه رشت-قزوین، قرار بود این افراد با کمک استانداری گیلان و مجموعههای مرتبط مشغول به کار شوند، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. کارگران میگویند: از سیام مهر ماه سال جاری که طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه قزوین به رشت در محدوده امام زاده هاشم اجرایی شد، وضعیت شغلی ما برهم ریخت و نامه عدم نیازمان را دریافت کردیم.
روز گذشته، دوشنبه ۳ دی ماه، این کارگران بیکار شده در اعتراض به بلاتکلیفی خود تجمع کردند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
کارکنان عوارضی رشت-قزوین که تعدادشان به حدود ۳۰ نفر میرسد، پس از الکترونیکی شدن این عوارضی از کار کنار گذاشته شده و همچنان بیکار هستند. این کارکنان که بارها در اعتراض به وضعیت نامعلوم خود مقابل استانداری تجمع کردهاند، میگویند: سالها تحت مسئولیت اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان و بانک تجارت مشغول کار بودهاند، اما اخیراً با اجرای طرح الکترونیکی شدن اخذ عوارض آزادراهی بیکار شده و در بلاتکلیفی به سر میبرند.
طبق گفته مدیرعامل آزادراه رشت-قزوین، قرار بود این افراد با کمک استانداری گیلان و مجموعههای مرتبط مشغول به کار شوند، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. کارگران میگویند: از سیام مهر ماه سال جاری که طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه قزوین به رشت در محدوده امام زاده هاشم اجرایی شد، وضعیت شغلی ما برهم ریخت و نامه عدم نیازمان را دریافت کردیم.
روز گذشته، دوشنبه ۳ دی ماه، این کارگران بیکار شده در اعتراض به بلاتکلیفی خود تجمع کردند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اعتراض پرسنل غیر رسمی بیمارستان نفت اهواز به کسر مالیاتهای سنگین از حقوق
پرسنل غیر رسمی (شرکتی) بیمارستان نفت اهواز از کسر مالیاتهای ۸، ۱۰ و ۱۲ میلیونی از حقوق ماههای اخیر خود خبر میدهند. یکی از کارکنان بیمارستان نفت اهواز اظهار داشت: “سه ماه است که مالیات زیادی از حقوق ما کسر میشود. این ماه حقوقم ۱۴ میلیون تومان بود که ۱۰ میلیون تومان بابت مالیات کسر شده است. میگویند این تصمیم از سوی اداره مالیات است و ما نمیدانیم باید چه کنیم. آیا میتوان با ۱۴ میلیون تومان زندگی کرد؟”
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
پرسنل غیر رسمی (شرکتی) بیمارستان نفت اهواز از کسر مالیاتهای ۸، ۱۰ و ۱۲ میلیونی از حقوق ماههای اخیر خود خبر میدهند. یکی از کارکنان بیمارستان نفت اهواز اظهار داشت: “سه ماه است که مالیات زیادی از حقوق ما کسر میشود. این ماه حقوقم ۱۴ میلیون تومان بود که ۱۰ میلیون تومان بابت مالیات کسر شده است. میگویند این تصمیم از سوی اداره مالیات است و ما نمیدانیم باید چه کنیم. آیا میتوان با ۱۴ میلیون تومان زندگی کرد؟”
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
سه شنبه ۴ دی ۱۴۰۳
تجمع اعتراضی کارکنان بیمارستان نفت اهواز
در اعتراض به مالیاتهای سنگین
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
تجمع اعتراضی کارکنان بیمارستان نفت اهواز
در اعتراض به مالیاتهای سنگین
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20