اتحادیه آزاد کارگران ایران
6.5K subscribers
55.1K photos
27.4K videos
777 files
46.7K links
@EtehadAzad. تماس با ادمین اتحادیه
Download Telegram
مرگ دو کارگر در اثر سقوط جرثقیل در کرمانشاه

به گزارش ایلنا، شکستگی و سقوط بوم جرثقیل تاورکرین در کارگاه ساختمانی موجب مرگ دو کارگر ساختمانی شد.

این حادثه عصر روز(یکشنبه دوم دی) در بلوار مصطفی امامی کرمانشاه رخ داد. در جریان این اتفاق در یک پروژه ساختمانی و درحالیکه جرثقیل تاور کرین در حال جابجایی مصالح بود، به دلیل شکستگی، بوم با مصالح بر روی دو کارگر سقوط کرد که در نتیجه آن هر دو جان خود را از دست دادند.

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
مرگ کارگر نگهبان شهرستان شبستر بر اثر گازگرفتگی

یک کارگر نگهبان شاغل در یک مجتمع مسکونی ( کوی ویلایی ) شهر صوفیان واقع در شهرستان شبستر استان آذربایجان شرقی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست داد.

بر اساس گفته کارگران؛ فرد حادثه دیده در یک اتاقک دربسته مشغول نگهبانی بود که بر اثر تنفس گاز منواکسید کربن جان خود را از دست داد

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
مرگ راننده بیل مکانیکی بر اثر ریزش آوار در عفیف‌آبادِ شیراز

یک راننده بیل مکانیکی در حال انجام کار در یک محل گودبرداری شده در خیابان عفیف‌آباد شیراز بر اثر ریزش آوار جان باخت.

هادی عیدی‌پور (رئیس آتش نشانی شیراز) در ارتباط با این حادثه گفت: این حادثه در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه سوم دی‌ماه برای یک راننده بیل مکانیکی که در داخل گودالی مشغول کار گودبرداری بود، اتفاق افتاد که در نتیجه آن به علت سست بودن، خاک به صورت ناگهانی روی کابین بیل مکانیکی ریزش کرد و راننده زیر تلی از خاک مدفون شد.
با حضور ماموران این راننده که در داخل کابین محبوس بود بعد از چهار ساعت تلاش امداد گران از زیرخاک بیرون کشیده شد اما متاسفانه جان خود را در همان دقایق اولیه از دست داده بود

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اعتراض نیروهای پیمانکاری واگن پارس اراک/ کارگران اخراجی پشت در ماندند!

کارگران پیمانکاری واگن پارس اراک به سیاست‌های مدیریتی اعتراض کردند. به گفته این کارگران، قرارداد حدود ۵۰ کارگر پیمانکاری این مجموعه تمدید نشده است و کارفرما دست به اخراج و بیکاری آن‌ها زده است؛ این کارگران از دوم دی‌ماه پشت درب مانده‌اند.
به گفته کارگران، یکی از بیکارشده‌ها روز گذشته اقدام به خودکشی کرد که همکاران مانعش شدند.
کارگران پیمانکاری واگن پارس اراک که حدود ۵۰۰ نفر هستند در شرایط حاضر بابت آینده شغلی خود نگران‌اند و می‌گویند احتمالاً تا قبل از عید تعدیل‌های بیشتر در راه خواهد بود.
کارگران پیمانکاری می‌گویند مدیرعامل مجموعه امکان بازگشت به کار و تمدید قرارداد این ۵۰ کارگر را منتفی دانسته است و همین مسئله به نگرانی‌ها دامن زده است.

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
خبر خبرگزاری‌ها:
رئیس قوه‌‌ی قضائیه:
*با اشاره به بحران انرژی دستور جلوگیری از ناامنی را داد.*


✍️مراد ظهرابی

هشدار
دو پدیده‌ی اجتماعی را که ایشان پذیرفته‌اند قابل تامل‌اند:
۱-  وجود بحرانی بنام انرژی
۲-  بروز ناامنی ناشی از بحران انرژی

نگاهی بیاندازیم به نظر ایشان:
بحران چیست؟
بحران، به یک معنای ساده عبارتست از ایجاد ناترازی در مناسبات تولید اجتماعی که *امنیت معیشت منزلت و سلامت* جامعه‌ی عمومی را، به خطر می‌اندازد.
رئیس جمهور گفته است: " *ما" یعنی ۱۴ دولت حاکمیت*،  در اداره‌ی نظام مناسبات تولید اجتماعی،  *ناترازی یا همان بحران‌ها* را ایجاد کرده‌ایم."

پس پذیرش وجود بحران انرژی مورد ادعای رئیس قوه‌ی قضائیه، به تمام ناترازی‌ها یا بحران‌های ایجاد شده در:
   تولید و اشتغال، در هوای ناپاک، در نظام آموزشی،  بحران مسکن، فقر و فلاکت عمومی، در غارت منابع ملی، بحران اینترنت، نابودی جنگل‌ها و رودخانه‌ها، سرکوب نهادهای مدنی، افزایش اعدام‌ها و گسترش هولناک زندان‌ها، بحران جرم و‌جنایت، گسترش تولید و‌توزیع اجتماعی مواد ‌مخدر، بحران بین‌المللی منزوی کردن کشور در جهان و ده‌‌ها بحران دیگر، مرتبط است.

یعنی  در این چهار دهه با مدیریت ۱۴ دولت حاکمیت بر ما ملت، وجود بحران یا همان ناترازی در اداره‌ی امور کشور، *یا در حال ایجاد بودند یا ایجاد شدند.*
نتیجه اینکه، پس‌ تمام بحرانی و از جمله بحران انرژی، اموری واقعی و مخاطره‌آمیز هستند.

حال، ببینیم رابطه‌ی بحران با امنیت چیست:

اصولا ذات بحران تولید عدم امنیت است.
شیرکو بیکس، شاعر ما می گوید:
*مگر من‌چه می خواهم از وطن*
*جز لقمه‌ی نانی*
*و دمی آسودگی خیال*

در ساده‌ترین نگاه به وجود این بحران‌ و  ناترازی‌ها، دو چیز از ما گرفته شده است:
*لقمه‌ی نان و آسودگی خیال*
یا به گفته‌ی بازنشستگان کف خیابان:
*معیشت منزلت سلامت*

این یعنی *ایجاد عدم امنیت* زندگی اجتماعی عمومی.

اما، از آنجاییکه رئیس قوه‌ی قضائیه، همچون رئیس جمهور، وجود بحران را با *امنیت اجتماعی لقمه‌ی نان و آسودگی خیال* ما ملت، مرتبط نمی‌داند،  لذا به نظر می‌رسد نگرانی ایشان از *صدور فرمان جلوگیری از ناامنی.* رفع بحران نیست بلکه *جلوگیری از مطالبه گری ما، برای رفع این بحران‌هاست.* چرا؟

بدین علت که ایشان از منظر قضاوت دستگاه عدالت کشور، تولیدگران  بحرانه‌‌ها را، دشمنان فرضی می ‌داند و‌چون به عنوان صدر قضاوت کشور، خود و تمام ن.ج.ا اسلامی را، از تولید این بحران‌ها یا همان‌ناترازی‌ها،  مبرا می داند و وجود این بحران‌ها و از جمله انرژی را، طبیعی و عادی و ناشی از عملکرد فرا ملی ِفرضی می داند، لذا برای اینکه امنیت روانی ارکان نظام یا همان *آسودگی خیال* آنان به هم نخورد، فرمان صادر نمودند که:
*ما* یعنی مردمی که ایشان و  حاکمیت، بیگانه می‌خوانند ،   امنیت روانی یا همان آسودگی خیال آنان را به هم نزنیم.

ما که بحران ایجاد نکردیم. ما اصولا با بحران مخالفیم.
اما برای آن *لقمه نان و آسودگی خیال،* به امنیت نیاز داریم.‌
باید امنیت ما به ما برگردانده شود.

معیشت منزلت سلامت
حق مسلم ماست
بحران انرژی دشمن ایرانیان
آزادی عدالت اجتماعی
حق مسلم ماست
ی اختلاس کم بشه
بحران‌ها حل میشه
ی اختلاس کم بشه
امنیت ایجاد می شه


🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اعتراض کارگران عوارضی رشت-قزوین

کارکنان عوارضی رشت-قزوین که تعدادشان به حدود ۳۰ نفر می‌رسد، پس از الکترونیکی شدن این عوارضی از کار کنار گذاشته شده و همچنان بیکار هستند. این کارکنان که بارها در اعتراض به وضعیت نامعلوم خود مقابل استانداری تجمع کرده‌اند، می‌گویند: سال‌ها تحت مسئولیت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و بانک تجارت مشغول کار بوده‌اند، اما اخیراً با اجرای طرح الکترونیکی شدن اخذ عوارض آزادراهی بیکار شده و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

طبق گفته مدیرعامل آزادراه رشت-قزوین، قرار بود این افراد با کمک استانداری گیلان و مجموعه‌های مرتبط مشغول به کار شوند، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. کارگران می‌گویند: از سی‌ام مهر ماه سال جاری که طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه قزوین به رشت در محدوده امام زاده هاشم اجرایی شد، وضعیت شغلی ما برهم ریخت و نامه عدم نیازمان را دریافت کردیم.

روز گذشته، دوشنبه ۳ دی ماه، این کارگران بیکار شده در اعتراض به بلاتکلیفی خود تجمع کردند.

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اعتراض پرسنل غیر رسمی بیمارستان نفت اهواز به کسر مالیات‌های سنگین از حقوق

پرسنل غیر رسمی (شرکتی) بیمارستان نفت اهواز از کسر مالیات‌های ۸، ۱۰ و ۱۲ میلیونی از حقوق ماه‌های اخیر خود خبر می‌دهند. یکی از کارکنان بیمارستان نفت اهواز اظهار داشت: “سه ماه است که مالیات زیادی از حقوق ما کسر می‌شود. این ماه حقوقم ۱۴ میلیون تومان بود که ۱۰ میلیون تومان بابت مالیات کسر شده است. می‌گویند این تصمیم از سوی اداره مالیات است و ما نمی‌دانیم باید چه کنیم. آیا می‌توان با ۱۴ میلیون تومان زندگی کرد؟”

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
سه شنبه ۴ دی ۱۴۰۳
تجمع اعتراضی کارکنان بیمارستان نفت اهواز
در اعتراض به مالیاتهای سنگین

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سه شنبه ۴ دی ۱۴۰۳

تجمع اعتراضی بازنشستگان ۴۰۲جلوی درب اداره کل اموزش وپرورش استان کرمانشاه


🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
انفجار در یک کارخانه تسلیحات‌سازی در ترکیه دست کم ۱۲ کشته برجای گذاشت

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فروش نوزاد ۴۵۰ میلیون!

در تجارت سیاه و غیرقانونی فروش نوزاد در فضای مجازی، واسطه‌ها تصاویر نوزاد و استوری‌های «رضایت مشتری» را بدون هیچ‌گونه هراسی از پیگرد قانونی، منتشر می‌کنند.

در این صفحات به راحتی نوزاد با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به صورت نقدی یا با طلا و حتی دلار معامله می‌شود تا ردپایی از خریدار و فروشنده باقی نماند. واسطه‌ها مدعی هستند بیشتر کارها با همدستی کلینیک‌های زنان و زایمان، انجام می‌شود 

تعدادی صفحات دیگر هم ادعا می‌کنند که در ازای پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان، با همدستی برخی کارکنان ثبت‌احوال، شناسنامه نوزاد به نام خریدار صادر می‌کنند./تبیان

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
مصدومیت دو کارگر شهرداری تبریز در دو حادثه‌ی جداگانه

در دو حادثه جداگانه شغلی، دو کارگر شهرداری تبریز حین انجام کار زخمی شدند.

در حادثه اول که در محدوده شهرداری منطقه ۸ تبریز رخ داد، یک کارگر پاکبان به نام «عباس صمدی» بعد از حضور و غیاب و زمانی که قصد مراجعه به محل کار خود را داشت دچار حادثه سقوط به زمین و مصدومیت از ناحیه مچ دست شد.

از قرار معلوم این کارگر آسیب دیده که با حضور به موقع یکی از همکاران به بیمارستان منتقل شده، تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد.

اما در حادثه دیگری که در محدوده شهرداری منطقه ۵ تبریز رخ داده است، یک کارگر پاکبان دیگر به نام «تیموری» حین محلول‌پاشی با خوردو در «شهرک بارنج» به دلیل بالانسی شدن تعادل خودرو (حالت الاکلنگی) از ناحیه ستون فقرات کمر به شدت مصدوم شد.

گفته می‌شود این کارگر هم در یکی از بیمارستانهای شهر تبریز تحت درمان قرار گرفته است

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سه شنبه ۴ دی ۱۴۰۳
دومین تجمع اعتراضی مردم اراک
در اعتراض به مازوت سوزی نیروگاه


🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تجمع اعتراضی پرستاران و کادر درمان بیمارستان کوثر سمنان

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
تجمع اعتراضی گروهی از کنشگران و فعالان زیست محیطی جلوی سازمان محیط زیست در اعتراض به آلودگی هوا

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
سه شنبه ۴ دی ۱۴۰۳
تجمع اعتراضی بیماران اس‌ام‌ای
در اعتراض به عدم تامین داروهای حیاتی


🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سه شنبه ۴ دی ۱۴۰۳

تجمع اعتراضی گسترده کارکنان شاغل در پارس جنوبی
اهم مطالبات این کارکنان: تبدیل وضعیت با حذف شرکت های تامین نیرو،برقراری نظام عادلانه در پرداخت حقوق،پاداش و مزایا،اصلاح طرح طبقه بندی مشاغل،اجرای رای ۳۱۸۸ دیوان عدالت اداری، اصلاح مالیات و...بود
این تجمع در حالی برگزار شد که در ماه‌های اخیر بارها شاهد بی توجهی مسئولین به اعتراضات این همکاران در عسلویه،گچساران،اهواز و دیگر نقاط کشو بوده ایم.
کارکنان عسلویه گفته اند تا حصول نتیجه و تحقق چنین تجمعاتی را برگزار می کنیم

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20