اتحادیه آزاد کارگران ایران
6.5K subscribers
55.1K photos
27.4K videos
777 files
46.7K links
@EtehadAzad. تماس با ادمین اتحادیه
Download Telegram
📋 صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 ۴۰ درصد از محصولات سایپا و ۲۰ درصد از ایران خودرو در مراجعات نخست معاینه فنی مردود شدند!!
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 ۱۸  ماه بلاتکلیفی ۱۵۰ کارگر تعدیلی داروگر برای دریافت مطالبات معوقه

با گذشت بیش از ۱۸ ماه از اخراج ۱۵۰ نفر از کارگران کارخانه «داروگر» تهران، هنوز کارفرما مطالبه‌های حقوقی و سنواتی کارگران را پرداخت نکرده است. کارگران از زمان اخراج تاکنون پیگیر بازگشت به‌کار خود هستند.
جمعی از کارگران تعدیلی داروگر تهران ، گفتند: حدود ۱۵۰ کارگر تعدیلی داروگر تهران هستیم که از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۲، با حداقل ۱۰ یا حداکثر ۲۵ سال سابقه کار در آستانه بازنشستگی به دلیل‌ عدم نیاز از سوی کارفرما اخراج شده‌ایم با این حال علارغم گذشت حدود ۱۸ ماه، هنوز کارفرما مطالبات حقوقی و سنواتی ما را پرداخت نکرده است.
یکی از کارگران درباره روند پیگیری حقوقی دریافت مطالبات خود و سایر همکارانش گفت: بعد از بدقولی کارفرما؛ همه کارگران به صورت مجزا به اداره کار غرب تهران شکایت کردند و اداره کار حکم به پرداخت مطالبات ما داد اما کارفرما تمکین نکرد و پرونده برای اجرای احکام به سایر مراجع قضایی انتقال پیدا کرد.
این کارگر «داروگر» تهران در ادامه افزود: باوجود آنکه در این ۱۸ ماه، کارگران اخراجی با دریافت حکم توقیف از مراجع قضایی، امکان مزایده اموال کارخانه را برای فروش داشتند اما با توصیه مراجع قضایی برای استمرار فعالیت خطوط تولیدی این کارخانه و با وعده وصول مطالباتمان، هنوز اقدامی انجام نداده‌ایم.
به گفته یکی دیگر از کارگران، کارفرما بخشی از طلب حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر را (حدود دو سوم) پرداخت کرده اما مابقی کارگران هنوز هیچ پولی به حسابسان واریز نشده است.
او گفت: تعدادی از همکاران تعدیلی در ۱۸ماهی که اخراج شده‌اند؛ در جستجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده‌اند اما به دلیل شرایط سنی که دارند تا این لحظه هیچ کاری برای آن‌ها پیدا نشده است. در عین حال سایر همکاران با انجام کارهایی نظیر دستفروشی، مسافرکشی و نگهبانی واحدهای تولیدی و مسکونی؛ معیشت خود را تامین می‌کنند.
به گفته وی؛ مدیریت این واحد صنعتی مدعی‌ست در شرایطی که به دلیل مشکلات اقتصادی حتی قادر به پرداخت دستمزد کارگران موجود نیست، امکان بازگشت به کار اخراج‌شدگان وجود ندارد.
او که به نمایندگی از سایر همکاران تعدیلی خود سخن می‌گفت، تاکید کرد: آنچه کارگران کارخانه داروگر تهران از مسئولان می‌خواهند دریافت مطالباتشان است
.

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 هوای تهران ناسالم است

♦️ شاخص آلودگی هوای پایتخت در حال حاضر ۱۳۹ است و کیفیت هوا در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔵 امتناع  سربازان  از جنگ با یکدیگر در جنگ جهانی اول

در چنین روزی ۲۵ دسامبر ۱۹۱۴ صد هزار سرباز جبهه غرب جنگ جهانی اول از جنگ با یکدیگر امتناع کردند.مقامات انگلیس به شدت از این شورش خشمگین شدند و دستور محاکمه سربازانی که در آتش‌بس شرکت کرده‌ بودند را دادند. 

در روز کریسمس، سربازان با صعود از سنگرها اجساد را از منطقه بی‌طرف بازگرداندند و به یکدیگر توتون، شکلات و الکل هدیه دادند. سربازان آلمانی آواز «شب خاموش» ودیگر آهنگ‌های کریسمس را به آلمانی، فرانسوی و انگلیسی خواندند و با بنرهای چند زبانه کریسمس را به ارتش های مخالف تبریک گفتند. پس از آن سربازان انگلیسی باسرود خوانی آنها را همراهی کردند. در برخی مناطق جبهه شرقی نیز بین نیروهای اتریش و روسیه آتش بس برقرار شد.

سرباز انگلیسی هنری ویلیامسون در نامه‌ای به مادرش نوشته بود: در پیپ من توتون آلمانی است از یک سرباز آلمانی. بله یک سرباز آلمانی زنده از سنگر خودش. دیروز سربازان انگلیسی و آلمانی بین سنگرها با یکدیگر دست دادند و سوغاتی رد و بدل کردند. تمام روز کریسمس و همین حالا که می‌نویسم. شگفت آور است، نه؟
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴کسری بودجه ۵۰۰ همتی در سال ۱۴۰۴ از زبان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

👤جعفر قادری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

پیش بینی‌ می‌کنیم در سال آینده حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشته باشیم، این عدد مشکلات فراوانی را برای ما ایجاد خواهد کرد.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 با قطع مکرر برق تولید سیمان در تهران و خراسان متوقف شد / کوره‌ ۲۲ کارخانه سیمانی خاموش شد

♦️دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان:

کوره‌ها در ۲۲ کارخانه سیمانی کشور خاموش هستند در حالی که کوره‌های کارخانه‌های سیمان باید در ۲۴ ساعت شبانه‌روز روشن بماند و قطعی مکرر چند ساعته به معنای توقف به کار کوره‌هاست و امکان تولید کلینکر را به کل از بین می‌برد بنابر این اکنون کارخانجاتی که تولید آنها به کل متوقف نشده تنها می‌توانند در ساعاتی که برق وصل است سیمان تولید کنند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 وضعیت آلودگی هوا در برخی شهرها خطرناک اعلام شد

آلودگی هوای تهران در وضعیت خطرناک و وضعیت هوای بسیاری از شهرهای دیگر نیز ناسالم اعلام شده‌اند.

برای نهمین روز مدارس، دانشگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی در برخی شهرها تعطیل و در برخی غیرحضوری اعلام شدند.

به گزارش ایسنا و اقتصادآنلاین، در تهران، پنج شهر خوزستان و مشهد، کرج، اصفهان و قم افزایش شاخص آلودگی به حد بسیار ناسالم و آستانه خطرناک رسیده است و هوای زنجان و چند شهر دیگر در وضعیت نارنجی اعلام شده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 تجمع اعتراضی بازنشستگان ۱۴۰۲ بجنورد امروز پنج شنبه ۶ دی ماه در اعتراض به پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت، اجرا نشدن کامل رتبه بندی و همسان سازی
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 خروج نیروگاه برق ری از مدار تولید/ ذخیره گازوئیل تمام شد

سرپرست تولید و بهره‌برداری نیروگاه برق ری:

▪️در حال حاضر تخصیص سهمیه گاز حداقلی و اتمام ذخایر گازوئیل نیروگاه موجب خروج واحدهای این مجموعه از مدار تولید شده است.

▪️از ابتدای سال تاکنون تنها ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر گازوییل به نیروگاه تحویل داده شده است.

▪️با وجود آماده‌ بودن مخازن نیروگاه برای دریافت سوخت و ظرفیت ذخیره‌سازی بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون لیتر، سهمیه سوخت جدیدی به نیروگاه تحویل داده نشده  که این وضعیت موجب شده که ذخیره گازوییل نیروگاه به اتمام برسد| تسنیم
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 گزارش روزنامه اعتماد از خطر اخراج ۱۵ نماينده كارگران صنعت نفت
👇👇👇👇
اتحادیه آزاد کارگران ایران
🔴 گزارش روزنامه اعتماد از خطر اخراج ۱۵ نماينده كارگران صنعت نفت 👇👇👇👇
🔴 گزارش روزنامه اعتماد از خطر اخراج ۱۵ نماينده كارگران صنعت نفت

روايت اخراج كارگران مطالبه‌گر
گزارش برخورد با مطالبه‌گري از دهه 1390 تا امروز
بنفشه سام گيس 

۱۵ تن از نمايندگان كارگران اركان ثالث صنعت نفت به دليل مطالبه حقوق صنفي و قانوني همكاران‌شان با خطر اخراج مواجه شده‌اند.
اين كارگران كه نماينده غير رسمي 120 هزار كارگر اركان ثالث شركت ملي حفاري ايران و صنعت نفت هستند، به «اعتماد» خبر دادند كه از طريق شركت ملي حفاري ايران و از خرداد امسال به «هسته گزينش جنوب» معرفي شدند و پس از احضار توسط اين نهاد، درباره مطالبات صنفي همكاران‌شان و دلايل مطالبه‌گري هم توضيحاتي داده‌اند.
طبق اطلاع «اعتماد»، طي 7 ماه اخير، دو نفر از اين كارگران، حكم اخراج قطعي دريافت كرده‌اند، 5 نفر ديگر در انتظار دريافت حكم.....
https://telegra.ph/EA-12-26
🔴 بر اساس ارزیابی اتاق بازرگانی،  زیان روزانه قطعی برق در بخش صنعت ۸ هزار میلیارد تومان است

اتحادیه آزاد کارگران ایران: در یک برآورد جدید از سوی اتاق بازرگانی هزینه تحمیلی به صنایع بدلیل بی‌برقی ۸ هزار میلیارد تومان یا ۱۱۰ میلیون دلار در روز است.

کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران در حالی درباره ابعاد اثر قطعی برق بر بخش تولید در سال ۱۴۰۳ خبر داده است که طبق گزارش این کمیسیون، زیان روزانه قطعی برق در بخش صنعت به قیمت سال ۱۴۰۲  بیش از ۵۸۴۳ میلیارد تومان بوده است.

عددی که با رشد ۳۶ درصدی برای سال جاری به  حدود ۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. رقمی که اگر تنها در یک ماه از سال سایه خود را بر فراز صنعت بگستراند، زیانی بیش از سه میلیارد دلار را به واحدهای تولیدی کشور وارد می‌کند.

بر اساس این گزارش، صنعتگران هشدار داده‌اند با تداوم ناترازی‌ انرژی و در صورتی که فکری برای قطع برق صنایع نشود، احتمال وقوع سونامی تعطیلی واحدهای تولیدی و افزایش بیکاری یک خطر جدی است. ا.آ.کا
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 ماهها عدم پرداخت حقوق کارگران پتروشیمی شاباد در اسلام آباد غرب از زبان کارگران
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 سرکوب معلمان ادامه دارد؛ محکومیت #احمد_درخشان به یک سال حبس و محرومیت‌های اجتماعی

🔸احمد درخشان، معلم، نویسنده، و فعال ادبی ساکن کرج، به یک سال حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد. این مجازات‌ها شامل دو سال محرومیت از تدریس، ممنوعیت عضویت در گروه‌ها و دسته‌های اجتماعی، ممنوعیت خروج از کشور، و انفصال از خدمات دولتی است. این حکم امروز پنج‌شنبه، ۶ دی‌ماه ۱۴۰۳، توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی کرج صادر شد و نشانگر ادامه فشارهای سیستماتیک بر معلمان و فعالان اجتماعی است.

🔸درخشان پیش از این نیز در تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ به اتهام «تبلیغ علیه نظام» مورد بازجویی و پیگرد قرار گرفته بود. او نویسنده‌ای است که آثار ادبی ارزشمندی مانند «تغییر مسیر باد غدغن است» و «مه‌مانی» را در کارنامه خود دارد.
منبع: کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 ۹۰۰ هزار دانش آموز  بازمانده از تحصیل

اتحادیه آزاد کارگران ایران: بر اساس داده های مرکز آمار ایران، میزان باسوادی مردان در کشور بالاتر از زنان است؛ به گونه‌ای که باسوادی مردان ۹۳ درصد و زنان ۸۷ درصد در کل کشور است.

طبق این آمارها، هم اکنون ۹۹۲ هزار و ۵۲۱ دانش‌آموز به دلایل مختلفی همچون فقر، مسائل فرهنگی و رفتن به بازار کار بازمانده از تحصیل هستند.

سهم بازماندگان از تحصیل در دوره ابتدایی ۲ درصد، متوسطه اول ۵.۲۳ درصد و متوسطه دوم ۱۶.۱۲ درصد است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
بدون تفسیر!!!!

🔴 لطف‌الله سیاهکلی نماینده ادوار مجلس در گفت‌وگو با برنامه مقتصاد تجارت نیوز


♦️با همین شیوه‌ای که دلار بالا می‌رود و ما نمی‌توانیم کنترل کنیم، فروپاشی اقتصادی قطعی است. دلار اگر به ۹۰ هزار تومان برسد، فروپاشی اقتصادی صورت می‌گیرد. خیلی‌ها خوابند و این را نمی‌شنوند.

♦️ تورم جدید تخریب کننده است و بحران ایجاد می‌کند. مردم دیگر ذخایری ندارند که تحمل کنند.

♦️ ما همیشه مدیریتمان مدیریت بحران بوده است.
ا.آ.کا
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 آلودگی شدید هوا و تخریب محیط زیست توسط نیروگاه مفتح همدان با سوخت مازوت

اتحادیه آزاد کارگران ایران:
بنا بر گزارش‌ها و تصاویر دریافتی، نیروگاه مفتح همدان علاوه بر آلوده سازی شدید هوا، دشت سر سبز فامنین را که تا ۴۰ سال پیش یکی از پر آب ترین دشت‌های کشور بود به سرزمینی بی آب تبدیل کرده و با مکیدن آخرین قطره های آبهای زیر زمینی  باعث پیداش فرو چاله های بزرگ و متعددی در این دشت شده است.

بنا بر این گزارش، این نیروگاه که حدود ۴۰ سال پیش به بهره برداری رسیده است فاقد برج خنک کننده می باشد و از  آنجا که در تمام ماه‌های سال با سوخت مازوت کار می‌کند بویژه در فصول سرد موجب افزایش چشمگیر بیماری‌ها تنفسی  در بین شهروندان شهرستانهای فامنین و کبودر آهنگ و روستاهای هم جوار نیروگاه می‌شود. آ.آ.کا
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20