اتحادیه آزاد کارگران ایران
6.5K subscribers
55.1K photos
27.4K videos
777 files
46.7K links
@EtehadAzad. تماس با ادمین اتحادیه
Download Telegram
🔴 گزیده ای از شعارهای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اهواز در مقابل اداره کل تامین اجتماعی در این شهر در راهپیمایی و تجمع امروز یکشنبه ۱۶ دی ماه - ارسالی به اتحادیه آزاد کارگران ایران

بازنشسته بپاخیز علیه  فقر وتبعیض
تامین اجتماعی ،از انحصار دولت، آزاد باید گردد!
ایران پُر در آمد ، چه بَر سَرِ تو آورد
روسری رو رها کن،تورم رو مهار کن
جنگ افروزی کافیه،سفره ما خالیه
اینهمه بی عدالتی،هرگز ندیده ملتی
هزینه ها دلاریه،حقوق ما ریالیه
ایران رو غارت کردند،ما رو بیچاره کردند
فقر و فساد همینجاست،آقازاده آمریکاست
نه مجلس ،نه دولت ،نیستند بفکر ملت
دولت خیانت میکند،مجلس حمایت می‌کند
دولت سرسپرده فقر و فساد اُورده
هم مجلس،هم دولت ،ظلم می‌کنند به ملت
تامین رو غارت کردند، ما رو بیچاره کردند
وعده وعید کافیه ،سفره ما خالیه!*
درمان رایگان حق مسلّم ماست
معیشت،منزلت،درمان رایگان ،حق مسلم ماست
اتحاد،اعتراض،علیه فقر و فساد
معترض زندانی آزاد باید گردد
کارگر زندانی، آزاد باید گردد
معلم زندانی آزاد باید گردد
زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی
جان فدا می‌کنیم در ره آزادگی
🆔

https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
✍️مرتضی شریفی :
کمبود دارو؛ بحرانی دیگر در میان بحرانهای حاد اقتصادی و اجتماعی!
👇👇👇👇

https://telegra.ph/EA-01-05
کمبود دارو؛ بحرانی دیگر در میان بحرانهای حاد اقتصادی و اجتماعی!

✍️مرتضی شریفی

تنها چیزی که در این مملکت بی هیچ  کمبودی و با تمام ظرفیت  هر روزه تولید می‌شود "بحران" است.  بحران دارو ، بحران برق و آب و گاز، بحران آلودگی هوا و محیط زیست، بحران ارز، بحران اقتصادی و تورم و گرانی، بحران آموزش و پرورش، بحران ورشکستگی صندوقهای بازنشستگی، بحران تولید و تعطیلی کارخانجات، بحران بیکاری، بحران ازدواج و طلاق، بحران مسکن و بحران و بحران و باز هم بحران...
اما ریشه و دلیل اصلی همه این بحران ها یکی است و آن هم حکومتی است که معیشت و زندگی مردم به اندازه پشیزی برایش ارزشی ندارد. با آنکه مشاورین و اقتصاد دانان نزدیک به حکومت و حتی خود دست اندرکاران حکومتی  سالهاست از بن بست، بحران، کمبود، سونامی ورشکستگی میگویند، از طوفانی حرف میزنند که هر آن ممکن است از راه برسد و “کاسه و کوزه همه را جمع” کند و از اقتصادی که "دیر یا زود فرو می پاشد" هشدار میدهند.....

https://telegra.ph/EA-01-05


🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران pinned «کمبود دارو؛ بحرانی دیگر در میان بحرانهای حاد اقتصادی و اجتماعی! ✍️مرتضی شریفی تنها چیزی که در این مملکت بی هیچ  کمبودی و با تمام ظرفیت  هر روزه تولید می‌شود "بحران" است.  بحران دارو ، بحران برق و آب و گاز، بحران آلودگی هوا و محیط زیست، بحران ارز، بحران…»
📰 روزنامه های | دوشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۳



🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴تجمع اعتراضی مالباختگان شرکت آمیتیس در تهران دیروز یکشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۳

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴تجمع  اعتراضی مالباختگان مجموعه گلباران دزفول

عصر روز یکشنبه ۱۶ دیماه جمعی از مالباختگان شرکت نیوساد گستر ایرانیان (گلباران) به همراه خانواده‌های خود با تجمع مقابل ساختمان هایپر مارکت این مجموعه، تجمع اعتراضی برگزار کردند

براساس مشاهدات میدانی، معترضان با برپایی چادر در ورودی این مجموعه، اعتراض خود را به وضعیت پیش‌آمده اعلام کرده و بر لزوم شفاف‌سازی عملکرد شرکت و تعیین تکلیف مطالبات‌شان تأکید کردند.

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 "وقتی سکوت علامت ناچاری است"؛ تلخیص گزارشی از روزنامه اعتماد در باره كارگران معدن زغال‌سنگ «زمستان يورت»

اتحادیه آزاد کارگران ایران: "وقتي سكوت علامت ناچاری است" گزارشی است از گفتگوی خبرنگار روزنامه اعتماد، بنفشه سام گیس، با کارگران معدن زغال سنگ زمستان یورت؛ كارگرانی که مي‌گويند كه با وجود ناامني معدن و مزد معوق چاره‌اي جز ادامه كار ندارند.
ما در اینجا نظر خوانندگان محترم را به گوشه هایی از این گزارش جلب میکنیم. علاقه مندان میتوانند گزارش کامل آنرا در لینک زیر، بر گفته از روزنامه اعتماد، بخوانند.
....نگهبان «زمستان يورت» شرقي، لنزهاي كوچك چسبيده به ديواره سيمي محوطه و كنج سقف اتاقك نگهباني را نشانم داد و گفت كه مديران معدن از طريق اين دوربين‌هاي مدار بسته، ورود هر آدم غريبه‌اي را كنترل مي‌كنند و به همين دليل، حرف زدن كارگران با غريبه‌ها، ممنوع است. يك ساعت بعد از ظهر، وقتي كارگران شيفت صبح از تونل بيرون آمدند، چون حمام در محوطه معدن نداشتند، با همان آبي كه از لوله پشت اتاقك نگهباني شُره مي‌كرد، شر دوده سرد چرب را از دست و صورت‌شان كم مي‌كردند و وقتي لابه‌لاي دست و رو شستن، شماره تلفن‌شان را زيرلب مي‌گفتند، نگهبان معدن رو به سمت ديگري گرفت تا يادش نماند كدام يك از رفقايش، مقررات را زير پا گذاشته و در محوطه معدن با يك آدم غريبه حرف زده است. كارگرها، شماره تلفن‌شان را گفتند ولي چند هفته بعد از فاجعه انفجار معدن طبس و زماني كه شمار اجساد «پروده» روي عدد ۵۳ متوقف شد، كارگران زمستان يورت شرقي، در تماس‌هاي تلفني و در جواب سوالم بابت ايمني معدن و نحوه پرداخت مزد و مزايا، حرف زدن را به «چند ساعت بعد» موكول مي‌كردند ولي «چند ساعت بعد» به جاي بوق آزاد اين پيام از گوشي تلفن پخش مي‌شد «دستگاه مشترك مورد نظر خاموش مي‌باشد!»
........در روزهاي بعد از فاجعه انفجار معدن طبس، ترس از بيكاري، اخراج و توبيخ، طوري كارگران معادن زغال جاده آزادشهر را فلج كرده بود كه جز چند نفري، بقيه حتي به شرط محفوظ ماندن اسم‌شان هم جرات حرف زدن نداشتند.
....... وقتي معدن طبس منفجر شد، معدن زمستان يورت رو تعطيل كردن كه اعتراض خيابوني كارگر تموم بشه وگرنه زمستان يورت، هنوز هم ناامنه.
گزارش با سخنان فرامرز توفیقی از اعضای سابق شوراهای اسلامی کار به پایان میرسد. او در جواب «اعتماد» دليل سكوت كارگران معادن زغال‌سنگ در قبال پايمال شدن حقوق صنفي و قانوني‌شان را به ناامني شغلي ربط مي‌دهد و مي‌گويد كه ناامني شغلي، هيچ ربطي به تغيير و تعويض دولت‌ها ندارد و ويژگي ماندگار مشاغل كارگري است.
او در ادامه میگوید: .....كارگران معادن زغال سنگ، چاره‌اي جز ادامه كار در معدن ندارند و بنابراين عجيب نيست كه حتي به كار در يك محيط ناايمن هم راضي باشند حتي با وجود آنكه مي‌بينند و مي‌دانند كه پيمانكار، از پرداخت حق‌شان طفره مي‌رود چون فقط در چنين شرايطي مي‌توانند معاش خانواده‌شان را تامين كنند. ۶ معدن زغال‌سنگ به دليل ناامني تعطيل شده‌اند و بعد از دو هفته به شرط تامين ايمني بازگشايي شده‌اند ولي كدام پيمانكار، ضمانت مي‌دهد كه در مهلت تعيين شده، ايمني معدن را به گونه‌اي برقرار كند كه از اين پس، شاهد سوختن و مرگ عزيزا‌ن‌مان در معادن زغال‌سنگ نباشيم؟»
ما در اینجا لازم میدانیم به این نکته اشاره کنیم که چند هفته بعد از  انفجار "زمستان یورت" در اردیبهشت سال ۱۳۹۶ که باعث جان باختن ۴۳ از کارگران معدن شد معاون وزیر کار گفت:  «با توجه به اينكه مجموع تعداد بازرسان كار در كل كشور، ۸۰۰ نفر است، به دليل كمبود تعداد بازرسان به ازاي بيش از ۲ ميليون كارگاه ثبت شده، بازرسي هر كارگاه، زودتر از هر ۴ يا ۵ سال يك‌ بار امكان‌پذير نيست و البته ايمن‌سازي معادن زغال‌سنگ هم ممكن نيست چون كارفرما زير بار پرداخت هزينه استفاده از تكنولوژي نمي‌رود.» بسیار واضح است که با چنین سخنانی از طرف مسولین مملکتی، راه برای پیمانکاران معادن کاملا باز میشود تا بدون دادن هیچگونه تضمنی برای امنیت سلامت کارگران آنها را دو باره به کشتارگاه معادن بفرستند! اتحادیه آزاد کارگران ایران

https://www.etemaad.ir/fa/main/detail/227657/%D9%88%D9%82%D8%AA%DB%8C-%D8%B3%D9%83%D9%88%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D9%86%D8%A7%DA%86%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-


🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 رانندگان ایرانی یک هفته است که در مرزهای ترکیه گرفتار شده اند!

اتحادیه آزاد کارگران ایران
: رانندگان ایرانی در برابر زورگویی دولت ترکیه بی پشتیبان اند و دولت جمهوری اسلامی فقط تماشا می کند!

‏به دلیل تصمیم ناگهانی دولت ترکیه و لغو معافیت مالیات سوخت کامیون‌های ایرانی، قریب یک هفته است که علاوه بر توقف صادرات و واردات از مرز ترکیه، صدها کامیون و رانندگان آنها بلاتکلیف در سرما گرفتار و سرگردان شده‌اند.
از هشت دی‌ماه، گمرک ترکیه برای کامیون‌های تجاری ایرانی به ازای هر لیتر ظرفیت باک بیست‌وهشت لیر مالیات تعیین کرده است.
به گفته سلمان ذاکر، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، این مبلغ اکنون به بیست‌ونه لیر افزایش یافته و رانندگان ایرانی علاوه بر این، در مرزهای آذربایجان نیز باید برای هر صد لیتر گازوئیل بیست دلار مالیات پرداخت کنند. ذاکر در نشست علنی مجلس اعلام کرد که بیش از هزار کامیون و کشنده در مرزهای بازرگان، آذربایجان، پلدشت و سرو به دلیل این قوانین متوقف شده‌اند
او با انتقاد از عملکرد ضعیف مذاکرات دیپلماتیک جمهوری  اسلامی گفت: «رانندگان ایرانی ناچارند حدود پنجاه میلیون تومان از جیب خود هزینه کنند، در حالی که هزاران راننده و خانواده‌هایشان در مرزها سرگردان و نگران‌اند.
حسین سلاح ورزی، رییس سابق اتاق بازرگانی ایران در توییتی نوشت: ضرورت دارد صرفنظر از اختلافاتی که در مورد سوریه وجود دارد، وزارت خارجه و دستگاه های مربوطه از طریق مذاکره با طرف ترک موضوع را دنبال و چاره جویی کنند. ا.آ.کا
🆔

https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20