🔴یک دست دل و جگر گوسفند بالای ۲ میلیون شد
دل و جگر گوساله نیز متقاضیان خود را دارد و در بازار به کیلویی ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروخته میشود. حالا از دل و جگر گوسفند و گوساله که بگذریم نوبت دل و جگر لاکچری میرسد؛ دل و جگر آهوی پرورشی کیلویی ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان در برخی از فروشگاههای شهر تهران فروخته میشود و خریداران خود را دارد.
بازار دل و جگر دیگر رونق ندارد و کسی توان خرید این محصول را که به کیلویی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده را ندارد. البته طی یکی دو سال اخیر قیمت دام به دلیل گرانی خوراک دام که ناشی از افزایش قیمت ارز است، گران شده و به موجب آن تمام محصولات وابسته به دام نیز افزایش چشمگیر داشته است.
گوشت قرمز آنقدر گران شده که کمتر مردم به سراغ آن میروند و به طور محسوس از سفره اکثر تهرانیها حذف شده است. تمام دلخوشی مردم برای تامین نیاز مصرف خود و خانواده هایشان مصرف دل و جگر بود که این هم به برکت لطف دولتمردان به غذای شیک و گران تبدیل شده است. هر کیلو دل و جگر گوسفند در مراکز پروتئینی شهر تهران به بیش از یک میلیون تومان رسیده است و با یک محاسبه کوچک متوجه میشویم که یک دست کامل دل و جگر و قلوه گوسفندی به بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان میرسد.
در همین رابطه ترقی، یکی از صاحبان واحد صنفی پروتئینی در مرکز شهر تهران به اقتصاد ۲۴ گفت: مصرف دل و جگر گوسفندی نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است به طوری که امروز بیشتر کسبه دل و جگرها رو به جگرکیها میفروشند و یا به طور فریز شده نگهداری میکنند.
به گفته این فعال صنفی، درست است تهران، پایتخت کشور و یک کلانشهر است، اما مردم در این شهر به سختی زندگی میکنند و برای تامین نیازهای اولیه خود باید به سختی کار کنند.
امروز مردم برای خرید یک دست دل و جگر گوسفند ۲ میلیون تومان باید هزینه کنند از این رو قید خرید را میزنند چراکه آنقدر هزینههای دیگر در زندگی روزانه خود دارند که نمیتوانند به خوردن دل و جگر فکر کنند.
اگر زمانی هم خانوادهای قصد خوردن دل و جگر داشته باشند به سراغ دل و جگر فروشها میروند که در این مکانها هم هر سیخ جگر را باید با قیمت بالایی بخرند که این هم برای خانوارها مقرون به صرفه نیست.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
دل و جگر گوساله نیز متقاضیان خود را دارد و در بازار به کیلویی ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروخته میشود. حالا از دل و جگر گوسفند و گوساله که بگذریم نوبت دل و جگر لاکچری میرسد؛ دل و جگر آهوی پرورشی کیلویی ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان در برخی از فروشگاههای شهر تهران فروخته میشود و خریداران خود را دارد.
بازار دل و جگر دیگر رونق ندارد و کسی توان خرید این محصول را که به کیلویی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده را ندارد. البته طی یکی دو سال اخیر قیمت دام به دلیل گرانی خوراک دام که ناشی از افزایش قیمت ارز است، گران شده و به موجب آن تمام محصولات وابسته به دام نیز افزایش چشمگیر داشته است.
گوشت قرمز آنقدر گران شده که کمتر مردم به سراغ آن میروند و به طور محسوس از سفره اکثر تهرانیها حذف شده است. تمام دلخوشی مردم برای تامین نیاز مصرف خود و خانواده هایشان مصرف دل و جگر بود که این هم به برکت لطف دولتمردان به غذای شیک و گران تبدیل شده است. هر کیلو دل و جگر گوسفند در مراکز پروتئینی شهر تهران به بیش از یک میلیون تومان رسیده است و با یک محاسبه کوچک متوجه میشویم که یک دست کامل دل و جگر و قلوه گوسفندی به بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان میرسد.
در همین رابطه ترقی، یکی از صاحبان واحد صنفی پروتئینی در مرکز شهر تهران به اقتصاد ۲۴ گفت: مصرف دل و جگر گوسفندی نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است به طوری که امروز بیشتر کسبه دل و جگرها رو به جگرکیها میفروشند و یا به طور فریز شده نگهداری میکنند.
به گفته این فعال صنفی، درست است تهران، پایتخت کشور و یک کلانشهر است، اما مردم در این شهر به سختی زندگی میکنند و برای تامین نیازهای اولیه خود باید به سختی کار کنند.
امروز مردم برای خرید یک دست دل و جگر گوسفند ۲ میلیون تومان باید هزینه کنند از این رو قید خرید را میزنند چراکه آنقدر هزینههای دیگر در زندگی روزانه خود دارند که نمیتوانند به خوردن دل و جگر فکر کنند.
اگر زمانی هم خانوادهای قصد خوردن دل و جگر داشته باشند به سراغ دل و جگر فروشها میروند که در این مکانها هم هر سیخ جگر را باید با قیمت بالایی بخرند که این هم برای خانوارها مقرون به صرفه نیست.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴قیمت کفش نسبت به پارسال 70 تا 80 درصد افزایش یافت
رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران گفت : ما با 20 درصد توان تولید کار می کنیم و 80 درصد توان تولید تعطیل است. وضعیت ما از زمان کرونا بدتر شده است. تولیدکننده در کشور مثل گوشت قربانی می ماند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران گفت : ما با 20 درصد توان تولید کار می کنیم و 80 درصد توان تولید تعطیل است. وضعیت ما از زمان کرونا بدتر شده است. تولیدکننده در کشور مثل گوشت قربانی می ماند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴شهرداری ایرانشهر چندین ماه مطالبات مزدی و عیدی پرداخت نشده دارند
کارگران مجموعه شهرداری ایرانشهر که در استان سیستان وبلوچستان واقع شده است، از ابتدای آذر ماه حقوق معوقه طلبکارند.
این کارگران که در آستانه سال نو نگران وصول نشدن مطالبات مزدی و عیدی خود هستند، گفتند: عدم پرداخت مطالبات، مشکلات بسیاری برای خانوادههایمان به وجود آورده است.
به گفته کارگران شهرداری ایرانشهر؛ آنها از بدو شروع به کار عیدی و سنوات دریافت نکردهاند.
به نقل از این کارگران گفته میشود که عدم دریافت به موقع حقوق و پرداخت نشدن حق عیدی و سنوات در ۱۵ تا ۱۶ سال گذشته تاثیرات منفی در شرایط زندگیشان گذاشته است.
با وجود همه مشکلاتی که در زمینه دریافت حقوق با آن مواجهیم، توقع داریم مسئولان شهرداری ایرانشهر به مساله معیشت و پرداخت دستمزد کارگران مجموعه خود رسیدگی کنند.
به گفته کارگران شهرداری ایرانشهر؛ علارغم پیگیری مداوم برای دریافت مطالباتمان، هنوز هیچ مسئولی پاسخگوی مطالبات چند سالهمان نیست.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
کارگران مجموعه شهرداری ایرانشهر که در استان سیستان وبلوچستان واقع شده است، از ابتدای آذر ماه حقوق معوقه طلبکارند.
این کارگران که در آستانه سال نو نگران وصول نشدن مطالبات مزدی و عیدی خود هستند، گفتند: عدم پرداخت مطالبات، مشکلات بسیاری برای خانوادههایمان به وجود آورده است.
به گفته کارگران شهرداری ایرانشهر؛ آنها از بدو شروع به کار عیدی و سنوات دریافت نکردهاند.
به نقل از این کارگران گفته میشود که عدم دریافت به موقع حقوق و پرداخت نشدن حق عیدی و سنوات در ۱۵ تا ۱۶ سال گذشته تاثیرات منفی در شرایط زندگیشان گذاشته است.
با وجود همه مشکلاتی که در زمینه دریافت حقوق با آن مواجهیم، توقع داریم مسئولان شهرداری ایرانشهر به مساله معیشت و پرداخت دستمزد کارگران مجموعه خود رسیدگی کنند.
به گفته کارگران شهرداری ایرانشهر؛ علارغم پیگیری مداوم برای دریافت مطالباتمان، هنوز هیچ مسئولی پاسخگوی مطالبات چند سالهمان نیست.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴حقوق و مزایای خوب در صنعت پتروشیمی مختص چه کسانی است؟
اینجا یکی از شرکت های پتروشیمی است و کارگران و کارکنان این صنعت هر روز باید ۱۲ ساعت تمام شیفت کاری خود را در چنین محلی بگذرانند.
هر روز کارکنان پتروشیمی در چنین حجم از صدا کار میکنند و حتی صدای همکاران از شدت گوش خراش بودن صدای اطراف به گوش هم نمی رسد و طی سال های گذشته بعضی از کارکنان بعلت بالا بودن صدا شنوایی آنها بشدت کاهش پیدا کرد.
عموم مردم فکر میکنند پرسنل شاغل در پتروشیمی حقوق و مزایای بالایی دریافت می کنند ، اما نمی دانند حقوق نجومی فقط مختص مدیران صنعت پتروشیمی است و کسانی که با زحمت در حال چرخاندن چرخ این صنعت هستند زیر خطر فقر حقوق می گیرند و از حقوق و مزایای خوب خبری نیست و پاداش ، کارانه ، سفرهای تفریحی و ... فقط ویژه مدیران پتروشیمی است و کارکنان جزء از آن بی نصیب هستند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اینجا یکی از شرکت های پتروشیمی است و کارگران و کارکنان این صنعت هر روز باید ۱۲ ساعت تمام شیفت کاری خود را در چنین محلی بگذرانند.
هر روز کارکنان پتروشیمی در چنین حجم از صدا کار میکنند و حتی صدای همکاران از شدت گوش خراش بودن صدای اطراف به گوش هم نمی رسد و طی سال های گذشته بعضی از کارکنان بعلت بالا بودن صدا شنوایی آنها بشدت کاهش پیدا کرد.
عموم مردم فکر میکنند پرسنل شاغل در پتروشیمی حقوق و مزایای بالایی دریافت می کنند ، اما نمی دانند حقوق نجومی فقط مختص مدیران صنعت پتروشیمی است و کسانی که با زحمت در حال چرخاندن چرخ این صنعت هستند زیر خطر فقر حقوق می گیرند و از حقوق و مزایای خوب خبری نیست و پاداش ، کارانه ، سفرهای تفریحی و ... فقط ویژه مدیران پتروشیمی است و کارکنان جزء از آن بی نصیب هستند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴پیام مادران داغدار و دادخواه علیه #اعدام
#نه_به_اعدام
#بچه_های_اکباتان
#مجاهد_کورکور
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
#نه_به_اعدام
#بچه_های_اکباتان
#مجاهد_کورکور
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 یک کارگر ساختمانی در آبادان بر اثر سقوط فوت کرد
عصر روز پنجشنبه ۱۳دیماه حسن جاسمیان۳۳ ساله کارگر ساختمانی در محدوده منطقه امیرآباد آبادان در هنگام کار در یک ساختمان۶ واحده بود که بر اثر سقوط از ارتفاع به طبقات پایینتر جان باخت که سرکارگر این ساختمان پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شد.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
عصر روز پنجشنبه ۱۳دیماه حسن جاسمیان۳۳ ساله کارگر ساختمانی در محدوده منطقه امیرآباد آبادان در هنگام کار در یک ساختمان۶ واحده بود که بر اثر سقوط از ارتفاع به طبقات پایینتر جان باخت که سرکارگر این ساختمان پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شد.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴گروهی از کارگران یک سردخانه در جیرفت با گاز سمی مسموم شدند
تعدادی از کارگران در زمان کار در یکی از سردخانههای شهرک صنعتی ۲ جیرفت واقع در استان کرمان؛ به دلیل گازگرفتگی با گاز سمی دچار حادثه شدند.
پس از اعلام فوریتهای پزشکی استان کرمان با حضور گروهای امداد و نجات، کارگران از محل کارگاه به بیرون انتقال یافته و ۹ نفر را به بیمارستان منتقل کردند که هفت نفرشان ترخیص شدند.
همچنین ۲۱ نفر دیگر که با خودروی شخصی به مراکز درمانی مراجعه کردند و بصورت سرپایی درمان شدند
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
تعدادی از کارگران در زمان کار در یکی از سردخانههای شهرک صنعتی ۲ جیرفت واقع در استان کرمان؛ به دلیل گازگرفتگی با گاز سمی دچار حادثه شدند.
پس از اعلام فوریتهای پزشکی استان کرمان با حضور گروهای امداد و نجات، کارگران از محل کارگاه به بیرون انتقال یافته و ۹ نفر را به بیمارستان منتقل کردند که هفت نفرشان ترخیص شدند.
همچنین ۲۱ نفر دیگر که با خودروی شخصی به مراکز درمانی مراجعه کردند و بصورت سرپایی درمان شدند
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴گاز گرفتگی یک کارگر دراصفهان بر اثر گرم شدن با ذغال!
حوالی ساعت ۳۸ دقیقه بامداد امروز سهشنبه (۱۸ دی ماه) کارگر کارگاهی در شهرک صنعتی حبیب آباد اصفهان که برای گرم شدن در داخل اتاقک از زغال استفاده کرده بود بر اثر استنشاق مونوکسیدکربن دچار حادثه مسمومیت شد.
از قرار معلوم؛ با حضور گروههای امدادی کارگر مصدوم به بیمارستان غرضی اعزام شده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
حوالی ساعت ۳۸ دقیقه بامداد امروز سهشنبه (۱۸ دی ماه) کارگر کارگاهی در شهرک صنعتی حبیب آباد اصفهان که برای گرم شدن در داخل اتاقک از زغال استفاده کرده بود بر اثر استنشاق مونوکسیدکربن دچار حادثه مسمومیت شد.
از قرار معلوم؛ با حضور گروههای امدادی کارگر مصدوم به بیمارستان غرضی اعزام شده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴نامهای سرگشاده تعدادی از زندانیان سیاسی زندان قزلحصار از وضعیت نابسامان این زندان
دوازده تن از زندانیان سیاسی زندان قزلحصار طی نامهای سرگشاده از وضعیت نابسامان این زندان، تراکم بیش از حد جمعیت و تصمیم اخیر برای انتقال ۱۷۰۰ زندانی به سایر واحدها ابراز نگرانی کرده و انتقال زندانیان مذکور را عاملی برای تشدید بحران و معضلات زندانیان، دانستهاند.
🔸متن کامل این نامه ....
https://telegra.ph/EA-01-07
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
دوازده تن از زندانیان سیاسی زندان قزلحصار طی نامهای سرگشاده از وضعیت نابسامان این زندان، تراکم بیش از حد جمعیت و تصمیم اخیر برای انتقال ۱۷۰۰ زندانی به سایر واحدها ابراز نگرانی کرده و انتقال زندانیان مذکور را عاملی برای تشدید بحران و معضلات زندانیان، دانستهاند.
🔸متن کامل این نامه ....
https://telegra.ph/EA-01-07
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
Telegraph
E.A
زندانیان سیاسی زندان قزلحصار: انتقال بیبرنامه و نقض حقوق زندانیان ناشی از فقدان نظارت بر زندانهاست دوازده تن از زندانیان سیاسی زندان قزلحصار طی نامهای سرگشاده از وضعیت نابسامان این زندان، تراکم بیش از حد جمعیت و تصمیم اخیر برای انتقال ۱۷۰۰ زندانی به سایر…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴اعتراض ساکنان مجتمع شاهد غربی (مسکن مهر) بندرعباس مقابل استانداری
ساکنان مجتمع شاهد غربی (مسکن مهر) بندرعباس در اعتراض به افزایش اقساط وام درمقابل استانداری تجمع کردند
اما درب استانداری را بستند و جوابگو تجمع کننده ها نیستند
امروز سه شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
ساکنان مجتمع شاهد غربی (مسکن مهر) بندرعباس در اعتراض به افزایش اقساط وام درمقابل استانداری تجمع کردند
اما درب استانداری را بستند و جوابگو تجمع کننده ها نیستند
امروز سه شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴تجمع نیروهای شهربان و حریم بان مقابل شورای شهر تهران
امروز سه شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
امروز سه شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴تجمع سرمایه گذاران غارت شده رضایت خودرو طراوات نوین مقابل دادگستری قزوین
امروز سه شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
امروز سه شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴برگزاری مراسم پنجمین سالگرد جنایت در شاهدشهر، محل سرنگونی پرواز PS752 توسط خانواده های داغدار و دادخواه آنان
روز گذشته نیروهای امنیتی اقدام به نصب دوربین مداربسته در محل برگزاری مراسم کردند
اما خانوادهها امروز وسایل باقیمانده از جانباختگان را به محل جنایت در شاهدشهر آوردند.
چمدانها، کتابها و عروسکهایی که هرگز به مقصد نرسیدند.
سه شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۳
#ps752justice
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
روز گذشته نیروهای امنیتی اقدام به نصب دوربین مداربسته در محل برگزاری مراسم کردند
اما خانوادهها امروز وسایل باقیمانده از جانباختگان را به محل جنایت در شاهدشهر آوردند.
چمدانها، کتابها و عروسکهایی که هرگز به مقصد نرسیدند.
سه شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۳
#ps752justice
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴راهپیمایی سرمایه گذاران غارت شده رضایت خودرو طراوات نوین از مقابل دادگستری قزوین به سمت استانداری قزوین
امروز سه شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
امروز سه شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴فیلمی از تجمع نیروهای شهربان و حریم بان مقابل شورای شهر تهران
امروز سه شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
امروز سه شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 پانزدهمین روز اعتصاب وتجمع اعتراضی کارگران میدان نفتی یادآوران افق
امروز سه شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
امروز سه شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20