اتحادیه آزاد کارگران ایران
6.5K subscribers
55.1K photos
27.4K videos
777 files
46.7K links
@EtehadAzad. تماس با ادمین اتحادیه
Download Telegram
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴اعترافات نماینده مجلس: نتیجه ۴۶ سال حکمرانی تورم، گرانی و بیکاری بیداد می‌کند/بیش از 25 میلیون نفر در کشور زیر خط‌فقر هستند

سلام ستوده نماینده شهر مهاباد در تذکر شفاهی:

سفره‌های مردم کوچک شده، تورم، گرانی و بیکاری بیداد می‌کند، بیش از 25 میلیون نفر در سطح کشور زیر خط‌فقر زندگی می‌کنند و مردم قدرت خرید و درآمد ندارند.

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴مرتضی صیدی به کارزار سه‌‌شنبه‌های نه به اعدام پیوست و دست به اعتصاب غذا زد!

امروز این فعال کارگری طی تماسی از زندان اوین، پیوستن خود به «کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام» را با آغاز اعتصاب غذا اعلام کرد.

این کارزار که به‌قصد متوقف کردن حکم اعدام فعالیت می‌کند، با ادامه یافتن اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در روز سه‌شنبه‌ی هر هفته به مخالفت آنان با «اعدام»، یعنی شنیع‌ترین و فجیع‌ترین قتل دولتی می‌پردازد. فارغ از این‌که انسان‌ها به چه «جرمی» محکوم می‌شوند و جدا از این‌که آیا «مجازات» طریقه‌ی انسانی برای جلوگیری از بزهکاری است یا نه، اعدام  زشت‌ترین و غیرانسانی‌ترین نوع قتل عمد است، و باید متوقف شود.

مرتضی هم به همراه دیگر زندانیان سیاسی، هر سه‌شنبه، با اعتصاب غذا، اعترض خود را به این عمل ضد انسانی ابراز خواهد کرد.

مرتضی صیدی، کارگر ساختمانی، بیش از دوماه است که به جرم دفاع از حق تشکل‌یابی کارگران، در بند هشت زندان اوین، حکم ظالمانه‌ی دو سال حبس را می‌گذراند.

#نه_به_اعدام
#اعدام_نکنید

برگرفته از صفحه اینستاگرام زهرا صادقی همسر کارگر زندانی مرتضی صیدی

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 چهارمین تجمع شهروندان شهر اراک در اعتراض به مازوت سوزی

مردم شهر اراک ساعت ۱۶ امروز سه‌شنبه هجدهم دیماه ، برای چهارمین سه‌شنبه متوالی تجمع اعتراضی برپا نمودند و اعتراض خود را نسبت به مازوت سوزی نیروگاه شازند اعلام کردند..

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 صفحه اول تعدادی از روزنامه های امروز چهارشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۳
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 معرکه گیری برخی خبرگزاری‌ها تحت عنوان خبر خوش برای کارگران در مورد حق مسکن

اتحادیه آزاد کارگران ایران:
خبرگزاری رکنا در خبری تحت عنوان "خبر خوش برای کارگران" از افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن کارگران در سال آینده خبر داد!

رکنا در حالی این خبر را به عنوان خبری خوش منتشر کرده است که این درصد در جلسه حکومتی مزد فقط یک پیشنهاد بوده است و قرار است وزیر کار آنرا به عنوان پیشنهاد جهت تصویب در هیات وزیران مطرح نماید!!!

پیشنهاد افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن در حالیست که امسال حق مسکن کارگران ریالی افزایش پیدا نکرد و گفته شده است اگر هیات وزیران آنرا تصویب کند این افزایش از اول سالجاری محاسبه خواهد شد.

نکته مهم در این معرکه گیری خبری این است که این افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن، هم مشمول امسال خواهد بود و هم سال آینده خواهد بود.

به عبارتی از آنجا که در سال‌جاری حق مسکن کارگران افزایش پیدا نکرده بود و آنرا پس از ده ماه تازه پیشنهاد داده اند! قرار است در صورت تصویب!! آنرا افزایش حق مسکن در سال آینده نیز  جا بزنند یعنی عملا برای سال آینده هیچ افزایش حق مسکنی در کار نخواهد بود. اتحادیه آزاد کارگران ایران
🆔
https://t.me/ettehad
🔴جلسات پیش مزدی یا جلسات دست گرمی برای عوامفریبی

اتحادیه آزاد کارگران ایران:
به گزارش خبرگزاری ایلنا، آیت اسدی یکی از اعضای شورایعالی کار پس از اولین جلسه این شورا گفته است: در جلسه دیروز شورایعالی کار، پیش مذاکرات مزدی کلید خورد.
او افزوده است: در این نشست در مورد موضوعاتی مانند بن کارگری، مسکن کارگری و راه های افزایش قدرت خرید کارگران بحث شد.

♦️پ.ن: اعضای شورایعالی کار بالاخره  پس از ده ماه عدم برگزاری جلسه که قانونا می باید هر ماه تشکیل میشد اولین جلسه تعیین مزد را برگزار کردند.
این عوامفریبان ضد کارگر نیک می‌دانند که نباید موضوع حداقل مزد سال آینده را به موقع به بحث بگذارند و با جلب توجه کارگران، آنان را نسبت به‌ روند و چگونگی و میزان آن حساس بکنند.
به همین دلیل، به رغم برگزاری اولین جلسه، آنرا جلسه مذاکرات پیش مزدی نامیدند و کل جلسه را به جای رسیدگی به موضوع اصلی یعنی تعیین حداقل مزد، به مسائل فرعی چون حق مسکن که تصویب مقدار  آن نیز از حوزه اختیارشان خارج است، اختصاص دادند.
ننگ بر ستمگران، پیش به سوی اعتراضات سراسری و متحدانه علیه تورم و گرانی و برای دستمزدی شرافتمندانه/ ا.آ.کا
🆔
https://t.me/ettehad
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 تخریب منازل مسکونی و ضرب ‌و شتم یک زن سرپرست خانوار توسط نیروهای انتظامی در چابهار


اتحادیه آزاد کارگران ایران:
بر اساس گزارش‌های منتشره، تعدادی از منازل مسکونی روستای داردپ، زمین چابهار طی روزهای گذشته مورد حمله نیروهای انتظامی و بنیاد مسکن قرار گرفته و مادر سرپرست خانواری در مقابل چشمان فرزندانش مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

یکی از شهروندانی که خانه‌اش تخریب شده است، در ویدئوی‌ منتشر شده ای می گوید: «ما مردم بومی این منطقه هستیم و هفت هشت نسل است که اینجا زندگی می کنیم و باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی ما اینجاست، زنان ما کتک خورده و مجروح شده اند، با اورژانس تماس گرفتیم تا خانمی که توسط نیروهای نظامی مجروح شده بودند، را به بیمارستان منتقل کنند اما نیروهای نظامی اجازه ندادند آمبولانس مجروحان را به بیمارستان برساند.»

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 افزایش سهم فارغ‌التحصیلان از جمعیت بیکار ایران به ۴۳.۱٪

اتحادیه آزاد کارگران ایران: بر اساس گزارش جدید مرکز آمار ایران در پاییز ۱۴۰۳ سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران با رشد ۰.۳ درصدی به ۴۳.۱ درصد افزایش یافته است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20