اتحادیه آزاد کارگران ایران
6.5K subscribers
55.1K photos
27.4K videos
777 files
46.7K links
@EtehadAzad. تماس با ادمین اتحادیه
Download Telegram
🔴 خلف وعده مسئولان تغلیظ مس درآلو برای بازگشت به کار ۱۳۰کارگر

اتحادیه آزاد کارگران ایران:
به گزارش ایلنا  حدود ۱۳۰ کارگر پروژه کارخانه تغلیظ مس در آلو که در استان کرمان واقع شده است، از فروردین تا مهر ماه سال جاری با اتمام بخش‌هایی از پروژه از کار بیکار شده‌اند و  از روز ۲۴ آذر ماه تا یکم دی ماه سال جاری به مدت شش روز دست به اعتراض زدند و در آخرین روز یکی از مسئولان شرکت ملی صنایع مس ایران با حضور در جمع معترضان، وعده بازگشت به کار و پیگیری مطالباتشان را برای چند روز آینده داد.
یکی از کارگران به خبرگزاری ایلنا گفته است: بعد از چند ماه بیکاری و بلاتکلیفی امیدوار شده بودیم اما به رغم وعده های داده شده هنوز هیچ کاری برای بازگشت بکارمان انجام نشده است.
این کارگر بیکار شده افزوده است: از چند سال قبل به امید اشتغال پایدار در کارخانه تغلیظ مس مشغول به کار شده‌ایم و در طول این مدت ۱۰ تا ۱۲ساله آنچه دریافت کرده‌ایم حداقل مزدی بوده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
آقای وزیر!!! رویای سازماندهی روابط کار پیشاسرمایه داری را با خود به گورستان خواهید برد
✍️جعفر عظیم زاده

وزیر کار در مصاحبه ای تعیین حداقل مزد کارگران در سطح سراسری را غیر اصولی خوانده  و با به چالش کشیدن آن اعلام کرده است ما برای معادن ذغالسنگ تلاشمون اینه که برای سال آینده بر اساس تفاوت مشاغل عمل کنیم ، چون واقعا شرایط متفاوته و بررسی های کارشناسی صورت گرفته و....

انسان از اینهمه سطحی نگری و کودنی یک وزیر و کسی که عنوان دکتر را با خود یدک می‌کشد در عجب می‌ماند و  شوک زده میشود.

اما نه!!! دکتر میدری  نه ابله است و نه مجنونی که نداند که چه می‌گوید. این حضرت نیک می‌داند  که فلسفه  وجودی مقوله ای به نام تعیین حداقل مزد، تامین حداقل معیشت برای یک خانوار کارگری  جدای از مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگی‌های های کار محول شده به آنان می باشد(ماده ۴۱ قانون کار) تا حداقلی از تامین معیشت برای زیست همه کارگران توسط قانون تضمین شود و از اینجا  به بعد دریافتی کارگران با فاکتورهای دیگری چون مشخصات فنی کار، سختی کار، سوابق، تحصیلات و....،   محاسبه و بر اساس این تفاوت‌ها به آنان پرداخت گردد.

روالی که هم اکنون جاریست و دریافتی هیچ کارگری که به کار ساده و آسانی مشغول است به اندازه کارگری نیست که دارای یک شغل فنی و یا کار سخت تری است.

اما میدری با وجودیکه اهمیت حیاتی و فلسفه تعیین حداقل مزد را نیک می‌داند چنان ضد کارگر است که از حول حلیم توی دیگ می‌افتد و دچار چنان درجه ای از حماقت می‌شود که فکر می‌کند ما کارگران، رعایای دوران پیشاسرمایه داری هستیم و می‌تواند روابط کنونی کار و سرمایه را که خود به اندازه کافی یک رابطه ضد انسانی است به مناسبات دوران بربریت پیشاسرمایه داری بازگرداند.

نه آقای وزیر!!!! اطمینان داشته باشید همانطوریکه تلاش اسلاف شما چون توکلی ها در اوایل انقلاب برای بازگرداندن روابط کار و سرمایه به دوران پیشاسرمایه داری شکست سختی خورد اینک نیز نه تنها چنین شکستی نصیب شما خواهد شد بلکه  شما با تمام دم و دستگاه غارتگرانه و ضد انسانی تان به همان گورستانی تشریف خواهید برد که قصد دارید با سازماندهی روابط و مناسبات  پیشاسرمایه داری ما کارگران را روانه ی آن کنید.

مشاهده فیلم مصاحبه وزیر کار👇
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 دومینوی خروج سرمایه‌گذاران خارجی از کشور

♦️دومینوی خروج معدود سرمایه‌گذاران خارجی در ایران گویا به حرکت درآمده است. چنانکه پس از خروج صافولا از ایران، حال نوبت به خداحافظی فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپراستار از ایران رسیده است. در همین زمینه شورای شهر با واگذاری ملک هایپراستار شعبه باکری واقع در منطقه ۵ تهران به بانک شهر موافقت کرد.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 بحران انرژی در حال تبدیل به یک بحران عظیم اجتماعی است

سید محمد اتابک وزیر صمت:

♦️اگر تولید با وقفه مواجه شود، اشتغال نابود شده و معضلات اجتماعی ناشی از آن گریبانگیر معیشت خانوار خواهد شد.
♦️ سهمیه حداقلی که برای صنعت و تولید با حضور معاونان رئیس‌جمهور، وزرا و سازمان برنامه و بودجه در دولت مطرح شد و به کمیسیون اقتصاد رفت، اما در کمال ناباوری، حداقل تعیین شده هم توسط این کمیسیون کنار گذاشته شد.
♦️ تاب‌آوری صنایع به انتها رسیده و توانی بیش از این برای ادامه تولید باقی نمانده است.
♦️تولیدکننده و صنعتگر توانی برای حفظ بنگاه و اشتغال کارکنانش ندارد و عواقب سوء ناشی از این سهل‌انگاری متوجه اهالی صنعت و آحاد جامعه خواهد بود.  منبع: وزارت صمت
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
صفحه اول تعدادی از روزنامه های امروز یکشنبه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۳
🔴 بحران در کارخانه "صنایع چوب و کاغذ ایران" و تاخیر در  پرداخت دستمزد کارگران

اتحادیه آزاد کارگران ایران:
به گزارش ایلنا فعالیت کارخانه صنایع چوب و کاغذ ایران با دست‌کم ۷۰۰ کارگر که در زمینه تولید کاغذ در شهرستان تالش فعالیت دارد از مدت‌ها پیش دچار مشکلات مالی و مدیریتی شده است.

بنا بر اظهار برخی کارگران این کارخانه، در چند سال گذشته فعالیت «چوکا» دیگر رونق سابق را ندارد و هرچند هفته یکبار به صورت موقت برای مدت نامعلومی فعالیت این واحد تولیدی متوقف شده است.
این کارگران گفته اند: عوامل متعددی در ایجاد بحران در این واحد تولیدی دخیل هستند؛ یکی از مهمترین عوامل دخالت برخی افراد سیاسی در امور مدیریتی کارخانه و تولیدات آن است که در هر دوره حواشی زیادی برای این مجموعه بزرگ تولیدی ایجاد می‌کند.
بنا بر این گزارش، مطالبات مزدی کارگران شاغل در این کارخانه دست‌کم یک ماه به تاخیر افتاده و بیمه تامین اجتماعی کارگران نیز دچار مشکلاتی است. همچنین تعدادی از آنان منتظر مطالبات بازنشستگی خود هستند که هنوز پرداخت نشده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران pinned «‍ آقای وزیر!!! رویای سازماندهی روابط کار پیشاسرمایه داری را با خود به گورستان خواهید برد ✍️جعفر عظیم زاده وزیر کار در مصاحبه ای تعیین حداقل مزد کارگران در سطح سراسری را غیر اصولی خوانده  و با به چالش کشیدن آن اعلام کرده است ما برای معادن ذغالسنگ تلاشمون…»
🔴 قیمت محصولات لبنی دوباره گران شد

اتحادیه آزاد کارگران ایران:
بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد طی روزهای گذشته محصولات لبنی با قیمت‌های جدید به فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

به گزارش اقتصاد آن لاین، محصول خامه ۱۰۰ گرمی که در تابستان امسال از ۱۶ هزار و پانصد تومان تا ۱۹ هزار تومان برای برندهای مختلف قیمت خورده بود، اکنون به قیمت ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان و در مورد یک برند به قیمت ۲۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.
این در حالی است که تا هفته گذشته قیمت خامه ۱۰۰ گرمی (خامه صبحانه، عسلی و کاکائویی) انواع برندهای تولیدکننده لبنیات ۲۵ هزار تومان بود.
همچنین قیمت پنیر خامه‌ای نیز گران شده و پنیر خامه‌ای ویلی از ۸۵ هزار تومان به ۸۹ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. سایر برند‌ها نیز قیمت پنیر خامه‌ای را درصدی افزایش داده‌اند. 
قیمت شیر موز و شیر کاکائو پاکتی کوچک نیز در روزهای اخیر افزایش یافته و از ۱۵ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان رسیده است.
شیر کاکائو بطری کوچک که تا اواسط دی‌ماه به قیمت ۱۸ هزار تومان فروخته می‌شد نیز اکنون با قیمت مصرف ۱۹ هزار تومان در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 مهاجرت کارگران ایرانی به ترکیه و عراق

اتحادیه آزاد کارگران ایران
: یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با رکنا اعلام کرده است: وضعیت دستمزدها و تاثیر آن بر مهاجرت‌های شغلی و رکود اقتصادی در ایران به شرایط بحرانی رسیده است و بسیاری از کارگران برای کار به ترکیه و عراق می روند و می‌آیند.

مجید گودرزی در این مصاحبه میگوید: در سال‌های اخیر شاهد افزایش چشمگیر تورم در کشور بوده‌ایم، به ویژه در سال جاری که تورم دو برابر شده است، این مسئله باعث کاهش دستمزدها نسبت به تورم شده است. این کاهش دستمزدها نه تنها قدرت خرید مردم را کاهش داده، بلکه موجب سرکوب تقاضا و افزایش رکود در اقتصاد شده است.
گودرزی این روند را بحرانی خوانده و بیان کرده است: در شرایط رکود تورمی، کاهش دستمزدها بیشتر موجب کاهش تقاضا و در نتیجه رکود بیشتر می‌شود.
او همچنین به این نکته اشاره کرد که در بسیاری از کشورهای پیشرفته، کارفرمایان هرگز اجازه نمی‌دهند که کاهش دستمزدها منجر به کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان و افزایش رکود شود. اما در ایران، متاسفانه بسیاری از کارفرمایان تلاش می‌کنند که دستمزدهای کمتری پرداخت کنند و این موضوع در بلندمدت به ضرر خود آن‌ها نیز خواهد بود.
گودرزی با ذکر این مثال ادامه داد: در سال گذشته، با افزایش ۳۵ درصدی حقوق‌ها، برخی از کارفرمایان تصور کردند که این افزایش مجوزی برای افزایش ۴۵ درصدی قیمت کالاها است، در حالی که طبق محاسبات اقتصادی، افزایش حقوق ها تنها منجر به افزایش ۲.۴۵ درصدی قیمت‌ها می‌شود.

گودرزی همچنین از مشکل بیکاری اختیاری در میان کارگران صحبت کرده و افزوده است: در شرایط فعلی، بسیاری از کارگران به دلیل پایین بودن سطح دستمزدها، ترجیح می‌دهند بیکار بمانند یا به دنبال مشاغل غیررسمی و دلالی بروند.
او این موضوع را بحرانی بزرگتر از بیکاری دانست و تاکید کرد:کارگران به ویژه در بخش‌های فنی و تخصصی ترجیح می‌دهند که از ایران مهاجرت کنند. ترکیه، عراق و دیگر کشورهای همسایه مقصدهایی هستند که بسیاری از کارگران ایرانی به آن‌ها مهاجرت می‌کنند، چرا که نمی‌توانند با دستمزدهای فعلی زندگی خود را تامین کنند.این روند در پی بی ارزش شدن پول ملی و رشد تورم باعث شده تا کارگران میلی به کار در بازار کار داخل کشور را نداشته باشند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 تجمع اعتراضی کارگران صنایع چوب و کاغذ ایران(چوکا)

اتحادیه آزاد  کارگران ایران: صبح امروز یکشنبه ۲۳ دی ماه در پی تعطیلی های پی در پی تولید، جمعی از کارگران  کارخانه صنایع چوب و کاغذ ایران در اعتراض به احتمال تعطیلی کارخانه و  یکماه حقوق معوقه و دیگر مشکلات بوجود آمده در آن، دست به تجمع اعتراضی زدند. ا.آ.کا
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
دولت انتصابی   دروغ میگه حسابی
نه خواری نه ذلت   ننگ بر این عدالت

🔴 تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی شوش و اهواز در  مقابل فرمانداری شوش و اداره کل تامین اجتماعی خوزستان امروز یکشنبه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۳ در اعتراض به فقر و فلاکت، گرانی و تورم، بی عدالتی و حقوقهای زیر خط فقر 
🆔

https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20