🔴 بحران در کارخانه "صنایع چوب و کاغذ ایران" و تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران
اتحادیه آزاد کارگران ایران: به گزارش ایلنا فعالیت کارخانه صنایع چوب و کاغذ ایران با دستکم ۷۰۰ کارگر که در زمینه تولید کاغذ در شهرستان تالش فعالیت دارد از مدتها پیش دچار مشکلات مالی و مدیریتی شده است.
بنا بر اظهار برخی کارگران این کارخانه، در چند سال گذشته فعالیت «چوکا» دیگر رونق سابق را ندارد و هرچند هفته یکبار به صورت موقت برای مدت نامعلومی فعالیت این واحد تولیدی متوقف شده است.
این کارگران گفته اند: عوامل متعددی در ایجاد بحران در این واحد تولیدی دخیل هستند؛ یکی از مهمترین عوامل دخالت برخی افراد سیاسی در امور مدیریتی کارخانه و تولیدات آن است که در هر دوره حواشی زیادی برای این مجموعه بزرگ تولیدی ایجاد میکند.
بنا بر این گزارش، مطالبات مزدی کارگران شاغل در این کارخانه دستکم یک ماه به تاخیر افتاده و بیمه تامین اجتماعی کارگران نیز دچار مشکلاتی است. همچنین تعدادی از آنان منتظر مطالبات بازنشستگی خود هستند که هنوز پرداخت نشده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران: به گزارش ایلنا فعالیت کارخانه صنایع چوب و کاغذ ایران با دستکم ۷۰۰ کارگر که در زمینه تولید کاغذ در شهرستان تالش فعالیت دارد از مدتها پیش دچار مشکلات مالی و مدیریتی شده است.
بنا بر اظهار برخی کارگران این کارخانه، در چند سال گذشته فعالیت «چوکا» دیگر رونق سابق را ندارد و هرچند هفته یکبار به صورت موقت برای مدت نامعلومی فعالیت این واحد تولیدی متوقف شده است.
این کارگران گفته اند: عوامل متعددی در ایجاد بحران در این واحد تولیدی دخیل هستند؛ یکی از مهمترین عوامل دخالت برخی افراد سیاسی در امور مدیریتی کارخانه و تولیدات آن است که در هر دوره حواشی زیادی برای این مجموعه بزرگ تولیدی ایجاد میکند.
بنا بر این گزارش، مطالبات مزدی کارگران شاغل در این کارخانه دستکم یک ماه به تاخیر افتاده و بیمه تامین اجتماعی کارگران نیز دچار مشکلاتی است. همچنین تعدادی از آنان منتظر مطالبات بازنشستگی خود هستند که هنوز پرداخت نشده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران pinned « آقای وزیر!!! رویای سازماندهی روابط کار پیشاسرمایه داری را با خود به گورستان خواهید برد ✍️جعفر عظیم زاده وزیر کار در مصاحبه ای تعیین حداقل مزد کارگران در سطح سراسری را غیر اصولی خوانده و با به چالش کشیدن آن اعلام کرده است ما برای معادن ذغالسنگ تلاشمون…»
🔴 قیمت محصولات لبنی دوباره گران شد
اتحادیه آزاد کارگران ایران: بررسیهای میدانی نشان میدهد طی روزهای گذشته محصولات لبنی با قیمتهای جدید به فروشگاهها عرضه میشود.
به گزارش اقتصاد آن لاین، محصول خامه ۱۰۰ گرمی که در تابستان امسال از ۱۶ هزار و پانصد تومان تا ۱۹ هزار تومان برای برندهای مختلف قیمت خورده بود، اکنون به قیمت ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان و در مورد یک برند به قیمت ۲۷ هزار تومان به فروش میرسد.
این در حالی است که تا هفته گذشته قیمت خامه ۱۰۰ گرمی (خامه صبحانه، عسلی و کاکائویی) انواع برندهای تولیدکننده لبنیات ۲۵ هزار تومان بود.
همچنین قیمت پنیر خامهای نیز گران شده و پنیر خامهای ویلی از ۸۵ هزار تومان به ۸۹ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. سایر برندها نیز قیمت پنیر خامهای را درصدی افزایش دادهاند.
قیمت شیر موز و شیر کاکائو پاکتی کوچک نیز در روزهای اخیر افزایش یافته و از ۱۵ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان رسیده است.
شیر کاکائو بطری کوچک که تا اواسط دیماه به قیمت ۱۸ هزار تومان فروخته میشد نیز اکنون با قیمت مصرف ۱۹ هزار تومان در فروشگاهها عرضه میشود.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران: بررسیهای میدانی نشان میدهد طی روزهای گذشته محصولات لبنی با قیمتهای جدید به فروشگاهها عرضه میشود.
به گزارش اقتصاد آن لاین، محصول خامه ۱۰۰ گرمی که در تابستان امسال از ۱۶ هزار و پانصد تومان تا ۱۹ هزار تومان برای برندهای مختلف قیمت خورده بود، اکنون به قیمت ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان و در مورد یک برند به قیمت ۲۷ هزار تومان به فروش میرسد.
این در حالی است که تا هفته گذشته قیمت خامه ۱۰۰ گرمی (خامه صبحانه، عسلی و کاکائویی) انواع برندهای تولیدکننده لبنیات ۲۵ هزار تومان بود.
همچنین قیمت پنیر خامهای نیز گران شده و پنیر خامهای ویلی از ۸۵ هزار تومان به ۸۹ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. سایر برندها نیز قیمت پنیر خامهای را درصدی افزایش دادهاند.
قیمت شیر موز و شیر کاکائو پاکتی کوچک نیز در روزهای اخیر افزایش یافته و از ۱۵ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان رسیده است.
شیر کاکائو بطری کوچک که تا اواسط دیماه به قیمت ۱۸ هزار تومان فروخته میشد نیز اکنون با قیمت مصرف ۱۹ هزار تومان در فروشگاهها عرضه میشود.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 مهاجرت کارگران ایرانی به ترکیه و عراق
اتحادیه آزاد کارگران ایران: یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با رکنا اعلام کرده است: وضعیت دستمزدها و تاثیر آن بر مهاجرتهای شغلی و رکود اقتصادی در ایران به شرایط بحرانی رسیده است و بسیاری از کارگران برای کار به ترکیه و عراق می روند و میآیند.
مجید گودرزی در این مصاحبه میگوید: در سالهای اخیر شاهد افزایش چشمگیر تورم در کشور بودهایم، به ویژه در سال جاری که تورم دو برابر شده است، این مسئله باعث کاهش دستمزدها نسبت به تورم شده است. این کاهش دستمزدها نه تنها قدرت خرید مردم را کاهش داده، بلکه موجب سرکوب تقاضا و افزایش رکود در اقتصاد شده است.
گودرزی این روند را بحرانی خوانده و بیان کرده است: در شرایط رکود تورمی، کاهش دستمزدها بیشتر موجب کاهش تقاضا و در نتیجه رکود بیشتر میشود.
او همچنین به این نکته اشاره کرد که در بسیاری از کشورهای پیشرفته، کارفرمایان هرگز اجازه نمیدهند که کاهش دستمزدها منجر به کاهش قدرت خرید مصرفکنندگان و افزایش رکود شود. اما در ایران، متاسفانه بسیاری از کارفرمایان تلاش میکنند که دستمزدهای کمتری پرداخت کنند و این موضوع در بلندمدت به ضرر خود آنها نیز خواهد بود.
گودرزی با ذکر این مثال ادامه داد: در سال گذشته، با افزایش ۳۵ درصدی حقوقها، برخی از کارفرمایان تصور کردند که این افزایش مجوزی برای افزایش ۴۵ درصدی قیمت کالاها است، در حالی که طبق محاسبات اقتصادی، افزایش حقوق ها تنها منجر به افزایش ۲.۴۵ درصدی قیمتها میشود.
گودرزی همچنین از مشکل بیکاری اختیاری در میان کارگران صحبت کرده و افزوده است: در شرایط فعلی، بسیاری از کارگران به دلیل پایین بودن سطح دستمزدها، ترجیح میدهند بیکار بمانند یا به دنبال مشاغل غیررسمی و دلالی بروند.
او این موضوع را بحرانی بزرگتر از بیکاری دانست و تاکید کرد:کارگران به ویژه در بخشهای فنی و تخصصی ترجیح میدهند که از ایران مهاجرت کنند. ترکیه، عراق و دیگر کشورهای همسایه مقصدهایی هستند که بسیاری از کارگران ایرانی به آنها مهاجرت میکنند، چرا که نمیتوانند با دستمزدهای فعلی زندگی خود را تامین کنند.این روند در پی بی ارزش شدن پول ملی و رشد تورم باعث شده تا کارگران میلی به کار در بازار کار داخل کشور را نداشته باشند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران: یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با رکنا اعلام کرده است: وضعیت دستمزدها و تاثیر آن بر مهاجرتهای شغلی و رکود اقتصادی در ایران به شرایط بحرانی رسیده است و بسیاری از کارگران برای کار به ترکیه و عراق می روند و میآیند.
مجید گودرزی در این مصاحبه میگوید: در سالهای اخیر شاهد افزایش چشمگیر تورم در کشور بودهایم، به ویژه در سال جاری که تورم دو برابر شده است، این مسئله باعث کاهش دستمزدها نسبت به تورم شده است. این کاهش دستمزدها نه تنها قدرت خرید مردم را کاهش داده، بلکه موجب سرکوب تقاضا و افزایش رکود در اقتصاد شده است.
گودرزی این روند را بحرانی خوانده و بیان کرده است: در شرایط رکود تورمی، کاهش دستمزدها بیشتر موجب کاهش تقاضا و در نتیجه رکود بیشتر میشود.
او همچنین به این نکته اشاره کرد که در بسیاری از کشورهای پیشرفته، کارفرمایان هرگز اجازه نمیدهند که کاهش دستمزدها منجر به کاهش قدرت خرید مصرفکنندگان و افزایش رکود شود. اما در ایران، متاسفانه بسیاری از کارفرمایان تلاش میکنند که دستمزدهای کمتری پرداخت کنند و این موضوع در بلندمدت به ضرر خود آنها نیز خواهد بود.
گودرزی با ذکر این مثال ادامه داد: در سال گذشته، با افزایش ۳۵ درصدی حقوقها، برخی از کارفرمایان تصور کردند که این افزایش مجوزی برای افزایش ۴۵ درصدی قیمت کالاها است، در حالی که طبق محاسبات اقتصادی، افزایش حقوق ها تنها منجر به افزایش ۲.۴۵ درصدی قیمتها میشود.
گودرزی همچنین از مشکل بیکاری اختیاری در میان کارگران صحبت کرده و افزوده است: در شرایط فعلی، بسیاری از کارگران به دلیل پایین بودن سطح دستمزدها، ترجیح میدهند بیکار بمانند یا به دنبال مشاغل غیررسمی و دلالی بروند.
او این موضوع را بحرانی بزرگتر از بیکاری دانست و تاکید کرد:کارگران به ویژه در بخشهای فنی و تخصصی ترجیح میدهند که از ایران مهاجرت کنند. ترکیه، عراق و دیگر کشورهای همسایه مقصدهایی هستند که بسیاری از کارگران ایرانی به آنها مهاجرت میکنند، چرا که نمیتوانند با دستمزدهای فعلی زندگی خود را تامین کنند.این روند در پی بی ارزش شدن پول ملی و رشد تورم باعث شده تا کارگران میلی به کار در بازار کار داخل کشور را نداشته باشند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 تجمع اعتراضی کارگران صنایع چوب و کاغذ ایران(چوکا)
اتحادیه آزاد کارگران ایران: صبح امروز یکشنبه ۲۳ دی ماه در پی تعطیلی های پی در پی تولید، جمعی از کارگران کارخانه صنایع چوب و کاغذ ایران در اعتراض به احتمال تعطیلی کارخانه و یکماه حقوق معوقه و دیگر مشکلات بوجود آمده در آن، دست به تجمع اعتراضی زدند. ا.آ.کا
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران: صبح امروز یکشنبه ۲۳ دی ماه در پی تعطیلی های پی در پی تولید، جمعی از کارگران کارخانه صنایع چوب و کاغذ ایران در اعتراض به احتمال تعطیلی کارخانه و یکماه حقوق معوقه و دیگر مشکلات بوجود آمده در آن، دست به تجمع اعتراضی زدند. ا.آ.کا
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
دولت انتصابی دروغ میگه حسابی
نه خواری نه ذلت ننگ بر این عدالت
🔴 تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی شوش و اهواز در مقابل فرمانداری شوش و اداره کل تامین اجتماعی خوزستان امروز یکشنبه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۳ در اعتراض به فقر و فلاکت، گرانی و تورم، بی عدالتی و حقوقهای زیر خط فقر
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
نه خواری نه ذلت ننگ بر این عدالت
🔴 تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی شوش و اهواز در مقابل فرمانداری شوش و اداره کل تامین اجتماعی خوزستان امروز یکشنبه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۳ در اعتراض به فقر و فلاکت، گرانی و تورم، بی عدالتی و حقوقهای زیر خط فقر
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل سازمان تامین اجتماعی تهران امروز یکشنبه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۳ در اعتراض به فقر و فلاکت، گرانی و تورم، بی عدالتی و حقوقهای زیر خط فقر
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 اعتصاب کارگران "آب معدنی داماش" در اعتراض به عدم پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و بیمه
اتحادیه آزاد کارگران ایران: بنا بر گزارشهای منتشره، کارگران کارخانه آب معدنی داماش واقع در شهرستان رودبار از شب گذشته با خواست دریافت مطالبات معوقه خود دست به اعتصاب زده اند.
بنا بر این گزارشها، این کارگران با دستمزد های ناچیز و در شرایط بسیار سخت معیشتی با قراردادهای یکماهه در شرکت آب معدنی داماش مشغول بکار هستند و مسئولان محلی برای رسیدگی به مشکلات آنان هیچ اقدامی نکرده اند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران: بنا بر گزارشهای منتشره، کارگران کارخانه آب معدنی داماش واقع در شهرستان رودبار از شب گذشته با خواست دریافت مطالبات معوقه خود دست به اعتصاب زده اند.
بنا بر این گزارشها، این کارگران با دستمزد های ناچیز و در شرایط بسیار سخت معیشتی با قراردادهای یکماهه در شرکت آب معدنی داماش مشغول بکار هستند و مسئولان محلی برای رسیدگی به مشکلات آنان هیچ اقدامی نکرده اند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 تجمع اعتراضی کارکنان شرکتی بانک کشاورزی در مقابل مجلس
بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، دیروز شنبه ۲۲ دی ماه، کارکنان شرکتی بانک کشاورزی و سایر بخشهای غیر دولتی مرتبط با دستگاههای اجرایی، با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی خواهان پایان دادن به تبعیضها و بی عدالتی در نحوه استخدام و پرداختی ها شدند.
بنا بر این گزارش، مامورانی تلاش کردند از این تجمع پیشگیری کنند اما تجمع کنندگان با ایستادگی بر خواستهایشان موفق شدند با طرح مستقیم مشکلات خود با برخی نمایندگان مجلس، بیانیه ای را نیز با محوریت خواست تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی و شرکتی به قراردادهای رسمی و تامین امنیت شغلی خود در پایان تجمع قرائت کنند. اتحادیه آزاد کارگران ایران
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، دیروز شنبه ۲۲ دی ماه، کارکنان شرکتی بانک کشاورزی و سایر بخشهای غیر دولتی مرتبط با دستگاههای اجرایی، با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی خواهان پایان دادن به تبعیضها و بی عدالتی در نحوه استخدام و پرداختی ها شدند.
بنا بر این گزارش، مامورانی تلاش کردند از این تجمع پیشگیری کنند اما تجمع کنندگان با ایستادگی بر خواستهایشان موفق شدند با طرح مستقیم مشکلات خود با برخی نمایندگان مجلس، بیانیه ای را نیز با محوریت خواست تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی و شرکتی به قراردادهای رسمی و تامین امنیت شغلی خود در پایان تجمع قرائت کنند. اتحادیه آزاد کارگران ایران
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 تجمع مردم میمند در اعتراض به غصب زمینهایشان از سوی متولیان شاهچراغ
اتحادیه آزاد کارگران ایران: بنا بر گزارشهای منتشره، حرم شاهچراغ با استناد به اسنادی که آنها را تاریخی میخواند، اعلام کرده است که بخشهای زیادی از شهر میمند وقف حرم شاهچراغ شده است و باید تحت تملک این نهاد مذهبی قرار بگیرد.
بنا بر این گزارش ها، متولیان شاهچراغ با هدف بیرون راندن مردم از املاکشان بارها با نامهنگاری با ادارات مختلف مانع خدماترسانی آنها به مردم شدهاند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران: بنا بر گزارشهای منتشره، حرم شاهچراغ با استناد به اسنادی که آنها را تاریخی میخواند، اعلام کرده است که بخشهای زیادی از شهر میمند وقف حرم شاهچراغ شده است و باید تحت تملک این نهاد مذهبی قرار بگیرد.
بنا بر این گزارش ها، متولیان شاهچراغ با هدف بیرون راندن مردم از املاکشان بارها با نامهنگاری با ادارات مختلف مانع خدماترسانی آنها به مردم شدهاند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20