اتحادیه آزاد کارگران ایران
6.51K subscribers
55.1K photos
27.4K videos
777 files
46.7K links
@EtehadAzad. تماس با ادمین اتحادیه
Download Telegram
🔴 راهپیمایی و تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز

اتحادیه آزاد کارگران ایران: بنا بر گزارش‌ها و تصاویر رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، قبل از ظهر امروز یکشنبه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز همزمان با بازنشستگان دیگر شهرهای کشور از جمله شهرهای شوش ، کرمانشاه، اصفهان، تهران و برخی دیگر از شهرهای کشور در اعتراض به فقر و بی عدالتی، تورم و گرانی، حقوقهای زیر خط فقر، ، هزینه‌های سنگین دارو و درمان، چپاول و غارت ثروت‌های اجتماعی و سیاستهای ضد مردمی حاکم بر کشور دست به راهپیمایی و تجمع در مقابل اداره کل تامین اجتماعی خوزستان و میدان فرهنگ اهواز زدند.

بنا بر این گزارش، این تجمع و راهپیمایی ساعتها ادامه داشت و بازنشستگان معترض در میان استقبال شهروندان اهوازی با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعارهایی خواهان تحقق خواستهای خود شدند. اتحادیه آزاد کارگران ایران

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 تجمع و راهپیمایی بازنُشستگان فولاد اهواز

اتحادیه آزاد کارگران ایران:
بنا بر گزارش‌ها و تصاویر رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران صبح امروز ۳۰ دی ماه ۱۴۰۳ همزمان با بازنشستگان فولاد در شهرهای تهران و شاهرود و... ، جمع کثیری از بازنشستگان فولاد اهواز نیز با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعارهایی دست به تجمع در مقابل استانداری خوزستان زدند و سپس با راهپیمایی به سوی فرمانداری اهواز، به تجمع خود در مقابل این فرمانداری ادامه دادند و خواهان رسیدگی به خواستهای خود شدند. اتحادیه آزاد کارگران ایران

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 تصاویر دیگری از  صحنه های تجمع اعتراضی  بازنشستگان فولاد اهواز در مقابل استانداری خوزستان  امروز یکشنبه ۳۰ دی ماه ۱۵۰۳/ ارسالی به کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 بیانیه شماره ۱۷ بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز-خوزستان مورخه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۳

ملت شریف ایران

از آنجاییکه ارکان نظام تا کنون به هیچ کدام از مطالبات ما پاسخ ندادند، ما با شما ملت بزرگ ایران ، مطالبه گران اصلی معیشت و منزلت سخن می‌گوییم تا با کمک شما و در کف خیابان حقمان را بگیریم.
                              
*سازمان تامین اجتماعی با این شعار  کار خود را شروع کرد*

"_پس انداز امـــروز. پشتوانه فـــردا_"     

از انجائیکه سرمایه اولیه سازمان
تامین اجتماعی،  کارگران و بازنشستگان هستند،
لذا سرمایه آن بین النسلی  محسوب میگردد.
ولی با ناکار آمدی مسئولین دولتها و با همکاری مجلس، سازمان  تامین  و شستا  را  غارت کرده و ما را بیچاره نمودند.

"_اَبَر بدهکار به سازمان ،دولت است_"

اَهمّ خواسته های ما عبارتند از؛

۱ - اجرای ماده ۹۶، ۱۱۱ و تعیین سبد معیشتی برای افزایش دستمزد سالیانه برمبنای اصل سه جانبه گرائی ( شورای عالی کار) با تعیین حضور نماینده بازنشستگان در جلسات مزدی سالیانه.

۲ - الزام درمان رایگان مطابق  ماده قانونی ۵۴ سازمان تامین اجتماعی و
اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی

۳- لغو بیمه‌های تکمیلی با هر بیمه‌-گری

۴- بیمه تکمیلی بازنشستگان از انحصار کانونها آزاد و زیر نظر خود سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند.

۵ - اجرای متناسب سازی بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی بطور صحیح بدون فرمول من-درآوردی درسال های جاری و آتی اجرا گردد.

۶ - پرداخت  ۲۵٪  باقی مانده متناسب سازی سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و معوقات آن از برنامه توسعه ۵ ساله ششم.

۷ - عدم تأخیر در پرداخت حقوق ماهیانه بازنشستگان بدون فوت وقت حتی در روزهای تعطیلی..و
کلیه پرداختی فیشها در یکروز متمرکز.  

۸ -کوتاه شدن دست دولت ها از سازمان تامین اجتماعی ( آزاد شدن سازمان از انحصار دولت)  سرمایه اولیه سازمان بین النسلی است.

۹- باز پس گرفتن بدهیهای دولت به سازمان تامین اجتماعی که خودِ دولت، اَبَر بدهکار میباشد.

۱۰- پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مانند شاغلین، مطابق ماده ۹۶

۱۱- پرداخت حق جنگی، بدی آب و هوا  دوران اشتغال بکار بازنشستگان در مناطق جنگی برحسب ماده ۱۱۲ برنامه ششم که  بیش از ۱۰ سال از تصویب آن میگذرد.

۱۲- حذف کسر ۲ درصد ماهیانه بر مبنای ماده ۸۹ درون سازمانی از فیش های حقوقی بازنشستگان.

۱۳-پرداخت ۲درصد از سود شستا به کلیه بازنشستگان.

۱۴- رفع تبعیض بین همکار و غیر همکار برمبنای ماده ۶۹ درون سازمانی تامین اجتماعی. 

۱۵- تعیین نوع بیمه تکمیلی،و انعقاد قراردادها برعهده کارشناسان مجرب سازمان
(مانند بیمه تکمیلی همکاران  درون سازمان تامین اجتماعی)

۱۶-بازگشت حذف بیش از ۴۰۰ قلم دارو از دفترچه   تامین اجتماعی
                                          

*معیشت، منزلت، درمان رایگان حق مسلم ماست*

*جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان«اهـواز»*

  ارسالی به کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 احضار و بازجویی پنج نفر لز فعالان کارگری سنندج

بنا بر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، دیروز شنبه ۲۹ دی‌ماه، مجید حمیدی، اقبال شبانی، غالب حسینی، عبداله خیرآبادی و نامق باباخانی از فعالان کارگری شهر سنندج به ستاد خبری اداره اطلاعات احضار و تحت بازجویی و بازخواست قرار گرفتند. از این بین اقبال شبانی در 5  دی ماه نیز  توسط اطلاعات نیروی انتظامی بازجویی و در تاریخ 13 دی ماه 1403 در شعبه دوم بازپرسی دادگاه انقلاب سنندج  به ریاست  قاضی مهران رمضانی به اتهام تبلیغ علیه نظام و  اخلال در نظم اسایش عمومی دادگاهی شده است.

این احضارها در حالی صورت گرفته که طی هفته‌های اخیر فشارها بر فعالان کارگری و زیست محیطی و مدنی در سنندج به شدت افزایش یافته است.

فشارهای امنیتی بر فعالان  کارگری و احضارهای اخیر نشان‌دهنده سیاست‌های نهادهای امنیتی برای ایجاد فضای رعب و وحشت و جلوگیری از هرگونه حرکت اعتراضی و سازمان‌یافته کارگران در این منطقه است.
با این حال، سابقه این برخوردها نشان داده است که چنین اقداماتی نه تنها اعتراضات را متوقف نمی‌کند، بلکه بر خشم و نارضایتی کارگران می‌افزاید. اتحادیه آزاد کارگران ایران