اتحادیه آزاد کارگران ایران
6.51K subscribers
55.1K photos
27.4K videos
777 files
46.7K links
@EtehadAzad. تماس با ادمین اتحادیه
Download Telegram
🔴 راهپیمایی و تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز

اتحادیه آزاد کارگران ایران: بنا بر گزارش‌ها و تصاویر رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، قبل از ظهر امروز یکشنبه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز همزمان با بازنشستگان دیگر شهرهای کشور از جمله شهرهای شوش ، کرمانشاه، اصفهان، تهران و برخی دیگر از شهرهای کشور در اعتراض به فقر و بی عدالتی، تورم و گرانی، حقوقهای زیر خط فقر، ، هزینه‌های سنگین دارو و درمان، چپاول و غارت ثروت‌های اجتماعی و سیاستهای ضد مردمی حاکم بر کشور دست به راهپیمایی و تجمع در مقابل اداره کل تامین اجتماعی خوزستان و میدان فرهنگ اهواز زدند.

بنا بر این گزارش، این تجمع و راهپیمایی ساعتها ادامه داشت و بازنشستگان معترض در میان استقبال شهروندان اهوازی با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعارهایی خواهان تحقق خواستهای خود شدند. اتحادیه آزاد کارگران ایران

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 تجمع و راهپیمایی بازنُشستگان فولاد اهواز

اتحادیه آزاد کارگران ایران:
بنا بر گزارش‌ها و تصاویر رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران صبح امروز ۳۰ دی ماه ۱۴۰۳ همزمان با بازنشستگان فولاد در شهرهای تهران و شاهرود و... ، جمع کثیری از بازنشستگان فولاد اهواز نیز با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعارهایی دست به تجمع در مقابل استانداری خوزستان زدند و سپس با راهپیمایی به سوی فرمانداری اهواز، به تجمع خود در مقابل این فرمانداری ادامه دادند و خواهان رسیدگی به خواستهای خود شدند. اتحادیه آزاد کارگران ایران

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 تصاویر دیگری از  صحنه های تجمع اعتراضی  بازنشستگان فولاد اهواز در مقابل استانداری خوزستان  امروز یکشنبه ۳۰ دی ماه ۱۵۰۳/ ارسالی به کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 بیانیه شماره ۱۷ بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز-خوزستان مورخه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۳

ملت شریف ایران

از آنجاییکه ارکان نظام تا کنون به هیچ کدام از مطالبات ما پاسخ ندادند، ما با شما ملت بزرگ ایران ، مطالبه گران اصلی معیشت و منزلت سخن می‌گوییم تا با کمک شما و در کف خیابان حقمان را بگیریم.
                              
*سازمان تامین اجتماعی با این شعار  کار خود را شروع کرد*

"_پس انداز امـــروز. پشتوانه فـــردا_"     

از انجائیکه سرمایه اولیه سازمان
تامین اجتماعی،  کارگران و بازنشستگان هستند،
لذا سرمایه آن بین النسلی  محسوب میگردد.
ولی با ناکار آمدی مسئولین دولتها و با همکاری مجلس، سازمان  تامین  و شستا  را  غارت کرده و ما را بیچاره نمودند.

"_اَبَر بدهکار به سازمان ،دولت است_"

اَهمّ خواسته های ما عبارتند از؛

۱ - اجرای ماده ۹۶، ۱۱۱ و تعیین سبد معیشتی برای افزایش دستمزد سالیانه برمبنای اصل سه جانبه گرائی ( شورای عالی کار) با تعیین حضور نماینده بازنشستگان در جلسات مزدی سالیانه.

۲ - الزام درمان رایگان مطابق  ماده قانونی ۵۴ سازمان تامین اجتماعی و
اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی

۳- لغو بیمه‌های تکمیلی با هر بیمه‌-گری

۴- بیمه تکمیلی بازنشستگان از انحصار کانونها آزاد و زیر نظر خود سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند.

۵ - اجرای متناسب سازی بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی بطور صحیح بدون فرمول من-درآوردی درسال های جاری و آتی اجرا گردد.

۶ - پرداخت  ۲۵٪  باقی مانده متناسب سازی سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و معوقات آن از برنامه توسعه ۵ ساله ششم.

۷ - عدم تأخیر در پرداخت حقوق ماهیانه بازنشستگان بدون فوت وقت حتی در روزهای تعطیلی..و
کلیه پرداختی فیشها در یکروز متمرکز.  

۸ -کوتاه شدن دست دولت ها از سازمان تامین اجتماعی ( آزاد شدن سازمان از انحصار دولت)  سرمایه اولیه سازمان بین النسلی است.

۹- باز پس گرفتن بدهیهای دولت به سازمان تامین اجتماعی که خودِ دولت، اَبَر بدهکار میباشد.

۱۰- پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مانند شاغلین، مطابق ماده ۹۶

۱۱- پرداخت حق جنگی، بدی آب و هوا  دوران اشتغال بکار بازنشستگان در مناطق جنگی برحسب ماده ۱۱۲ برنامه ششم که  بیش از ۱۰ سال از تصویب آن میگذرد.

۱۲- حذف کسر ۲ درصد ماهیانه بر مبنای ماده ۸۹ درون سازمانی از فیش های حقوقی بازنشستگان.

۱۳-پرداخت ۲درصد از سود شستا به کلیه بازنشستگان.

۱۴- رفع تبعیض بین همکار و غیر همکار برمبنای ماده ۶۹ درون سازمانی تامین اجتماعی. 

۱۵- تعیین نوع بیمه تکمیلی،و انعقاد قراردادها برعهده کارشناسان مجرب سازمان
(مانند بیمه تکمیلی همکاران  درون سازمان تامین اجتماعی)

۱۶-بازگشت حذف بیش از ۴۰۰ قلم دارو از دفترچه   تامین اجتماعی
                                          

*معیشت، منزلت، درمان رایگان حق مسلم ماست*

*جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان«اهـواز»*

  ارسالی به کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 احضار و بازجویی پنج نفر لز فعالان کارگری سنندج

بنا بر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، دیروز شنبه ۲۹ دی‌ماه، مجید حمیدی، اقبال شبانی، غالب حسینی، عبداله خیرآبادی و نامق باباخانی از فعالان کارگری شهر سنندج به ستاد خبری اداره اطلاعات احضار و تحت بازجویی و بازخواست قرار گرفتند. از این بین اقبال شبانی در 5  دی ماه نیز  توسط اطلاعات نیروی انتظامی بازجویی و در تاریخ 13 دی ماه 1403 در شعبه دوم بازپرسی دادگاه انقلاب سنندج  به ریاست  قاضی مهران رمضانی به اتهام تبلیغ علیه نظام و  اخلال در نظم اسایش عمومی دادگاهی شده است.

این احضارها در حالی صورت گرفته که طی هفته‌های اخیر فشارها بر فعالان کارگری و زیست محیطی و مدنی در سنندج به شدت افزایش یافته است.

فشارهای امنیتی بر فعالان  کارگری و احضارهای اخیر نشان‌دهنده سیاست‌های نهادهای امنیتی برای ایجاد فضای رعب و وحشت و جلوگیری از هرگونه حرکت اعتراضی و سازمان‌یافته کارگران در این منطقه است.
با این حال، سابقه این برخوردها نشان داده است که چنین اقداماتی نه تنها اعتراضات را متوقف نمی‌کند، بلکه بر خشم و نارضایتی کارگران می‌افزاید. اتحادیه آزاد کارگران ایران
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 طبق قانون جدیدی که سازمان مالیاتی در شهریور امسال ابلاغ کرده، هنوز تراز مالی سالیانه در نیامده، می‌خواهند از ما، مالیات علی الحساب بگیرند

علیرضا محمدی دانیالی، رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی: با وجود چالش جدی قطع برق و گاز و فشار رکودی با ما فعالان اقتصادی شفاف اینکار را نکنید/ هنوز تراز مالی ما در نیامده، دولت می‌خواهد از ما، مالیات علی الحساب بگیرد.

پی نوشت: حکومتی که صندوق توسعه ملی را خالی کرده است، حکومتی که هرساله بدهکاری آن به صندوق تامین اجتماعی زیادتر میشود و همه صندوقهای بازنشستگی را به ورشکستگی کشانده است، حکومتی که هر ساله با سرکوب مزدی کارگران، فقر و فلاکت بیشتری بر میلیون ها انسان تحمیل میکند و ....، دیگر چنان ورشکسته شده است که رو به سرکیسه کردن کارفرمایان و صاحبان سرمایه آورده و صدای آنها را نیز بلند کرده است. ا.آ.کا

🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20