🔴 بیانیه شماره ۱۷ بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز-خوزستان مورخه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۳
ملت شریف ایران
از آنجاییکه ارکان نظام تا کنون به هیچ کدام از مطالبات ما پاسخ ندادند، ما با شما ملت بزرگ ایران ، مطالبه گران اصلی معیشت و منزلت سخن میگوییم تا با کمک شما و در کف خیابان حقمان را بگیریم.
*سازمان تامین اجتماعی با این شعار کار خود را شروع کرد*
"_پس انداز امـــروز. پشتوانه فـــردا_"
از انجائیکه سرمایه اولیه سازمان
تامین اجتماعی، کارگران و بازنشستگان هستند،
لذا سرمایه آن بین النسلی محسوب میگردد.
ولی با ناکار آمدی مسئولین دولتها و با همکاری مجلس، سازمان تامین و شستا را غارت کرده و ما را بیچاره نمودند.
"_اَبَر بدهکار به سازمان ،دولت است_"
اَهمّ خواسته های ما عبارتند از؛
۱ - اجرای ماده ۹۶، ۱۱۱ و تعیین سبد معیشتی برای افزایش دستمزد سالیانه برمبنای اصل سه جانبه گرائی ( شورای عالی کار) با تعیین حضور نماینده بازنشستگان در جلسات مزدی سالیانه.
۲ - الزام درمان رایگان مطابق ماده قانونی ۵۴ سازمان تامین اجتماعی و
اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی
۳- لغو بیمههای تکمیلی با هر بیمه-گری
۴- بیمه تکمیلی بازنشستگان از انحصار کانونها آزاد و زیر نظر خود سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند.
۵ - اجرای متناسب سازی بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی بطور صحیح بدون فرمول من-درآوردی درسال های جاری و آتی اجرا گردد.
۶ - پرداخت ۲۵٪ باقی مانده متناسب سازی سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و معوقات آن از برنامه توسعه ۵ ساله ششم.
۷ - عدم تأخیر در پرداخت حقوق ماهیانه بازنشستگان بدون فوت وقت حتی در روزهای تعطیلی..و
کلیه پرداختی فیشها در یکروز متمرکز.
۸ -کوتاه شدن دست دولت ها از سازمان تامین اجتماعی ( آزاد شدن سازمان از انحصار دولت) سرمایه اولیه سازمان بین النسلی است.
۹- باز پس گرفتن بدهیهای دولت به سازمان تامین اجتماعی که خودِ دولت، اَبَر بدهکار میباشد.
۱۰- پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مانند شاغلین، مطابق ماده ۹۶
۱۱- پرداخت حق جنگی، بدی آب و هوا دوران اشتغال بکار بازنشستگان در مناطق جنگی برحسب ماده ۱۱۲ برنامه ششم که بیش از ۱۰ سال از تصویب آن میگذرد.
۱۲- حذف کسر ۲ درصد ماهیانه بر مبنای ماده ۸۹ درون سازمانی از فیش های حقوقی بازنشستگان.
۱۳-پرداخت ۲درصد از سود شستا به کلیه بازنشستگان.
۱۴- رفع تبعیض بین همکار و غیر همکار برمبنای ماده ۶۹ درون سازمانی تامین اجتماعی.
۱۵- تعیین نوع بیمه تکمیلی،و انعقاد قراردادها برعهده کارشناسان مجرب سازمان
(مانند بیمه تکمیلی همکاران درون سازمان تامین اجتماعی)
۱۶-بازگشت حذف بیش از ۴۰۰ قلم دارو از دفترچه تامین اجتماعی
*معیشت، منزلت، درمان رایگان حق مسلم ماست*
*جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان«اهـواز»*
ارسالی به کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
ملت شریف ایران
از آنجاییکه ارکان نظام تا کنون به هیچ کدام از مطالبات ما پاسخ ندادند، ما با شما ملت بزرگ ایران ، مطالبه گران اصلی معیشت و منزلت سخن میگوییم تا با کمک شما و در کف خیابان حقمان را بگیریم.
*سازمان تامین اجتماعی با این شعار کار خود را شروع کرد*
"_پس انداز امـــروز. پشتوانه فـــردا_"
از انجائیکه سرمایه اولیه سازمان
تامین اجتماعی، کارگران و بازنشستگان هستند،
لذا سرمایه آن بین النسلی محسوب میگردد.
ولی با ناکار آمدی مسئولین دولتها و با همکاری مجلس، سازمان تامین و شستا را غارت کرده و ما را بیچاره نمودند.
"_اَبَر بدهکار به سازمان ،دولت است_"
اَهمّ خواسته های ما عبارتند از؛
۱ - اجرای ماده ۹۶، ۱۱۱ و تعیین سبد معیشتی برای افزایش دستمزد سالیانه برمبنای اصل سه جانبه گرائی ( شورای عالی کار) با تعیین حضور نماینده بازنشستگان در جلسات مزدی سالیانه.
۲ - الزام درمان رایگان مطابق ماده قانونی ۵۴ سازمان تامین اجتماعی و
اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی
۳- لغو بیمههای تکمیلی با هر بیمه-گری
۴- بیمه تکمیلی بازنشستگان از انحصار کانونها آزاد و زیر نظر خود سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند.
۵ - اجرای متناسب سازی بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی بطور صحیح بدون فرمول من-درآوردی درسال های جاری و آتی اجرا گردد.
۶ - پرداخت ۲۵٪ باقی مانده متناسب سازی سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و معوقات آن از برنامه توسعه ۵ ساله ششم.
۷ - عدم تأخیر در پرداخت حقوق ماهیانه بازنشستگان بدون فوت وقت حتی در روزهای تعطیلی..و
کلیه پرداختی فیشها در یکروز متمرکز.
۸ -کوتاه شدن دست دولت ها از سازمان تامین اجتماعی ( آزاد شدن سازمان از انحصار دولت) سرمایه اولیه سازمان بین النسلی است.
۹- باز پس گرفتن بدهیهای دولت به سازمان تامین اجتماعی که خودِ دولت، اَبَر بدهکار میباشد.
۱۰- پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مانند شاغلین، مطابق ماده ۹۶
۱۱- پرداخت حق جنگی، بدی آب و هوا دوران اشتغال بکار بازنشستگان در مناطق جنگی برحسب ماده ۱۱۲ برنامه ششم که بیش از ۱۰ سال از تصویب آن میگذرد.
۱۲- حذف کسر ۲ درصد ماهیانه بر مبنای ماده ۸۹ درون سازمانی از فیش های حقوقی بازنشستگان.
۱۳-پرداخت ۲درصد از سود شستا به کلیه بازنشستگان.
۱۴- رفع تبعیض بین همکار و غیر همکار برمبنای ماده ۶۹ درون سازمانی تامین اجتماعی.
۱۵- تعیین نوع بیمه تکمیلی،و انعقاد قراردادها برعهده کارشناسان مجرب سازمان
(مانند بیمه تکمیلی همکاران درون سازمان تامین اجتماعی)
۱۶-بازگشت حذف بیش از ۴۰۰ قلم دارو از دفترچه تامین اجتماعی
*معیشت، منزلت، درمان رایگان حق مسلم ماست*
*جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان«اهـواز»*
ارسالی به کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
Telegram
اتحادیه آزاد کارگران ایران
@EtehadAzad. تماس با ادمین اتحادیه
🔴 احضار و بازجویی پنج نفر لز فعالان کارگری سنندج
بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، دیروز شنبه ۲۹ دیماه، مجید حمیدی، اقبال شبانی، غالب حسینی، عبداله خیرآبادی و نامق باباخانی از فعالان کارگری شهر سنندج به ستاد خبری اداره اطلاعات احضار و تحت بازجویی و بازخواست قرار گرفتند. از این بین اقبال شبانی در 5 دی ماه نیز توسط اطلاعات نیروی انتظامی بازجویی و در تاریخ 13 دی ماه 1403 در شعبه دوم بازپرسی دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی مهران رمضانی به اتهام تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم اسایش عمومی دادگاهی شده است.
این احضارها در حالی صورت گرفته که طی هفتههای اخیر فشارها بر فعالان کارگری و زیست محیطی و مدنی در سنندج به شدت افزایش یافته است.
فشارهای امنیتی بر فعالان کارگری و احضارهای اخیر نشاندهنده سیاستهای نهادهای امنیتی برای ایجاد فضای رعب و وحشت و جلوگیری از هرگونه حرکت اعتراضی و سازمانیافته کارگران در این منطقه است.
با این حال، سابقه این برخوردها نشان داده است که چنین اقداماتی نه تنها اعتراضات را متوقف نمیکند، بلکه بر خشم و نارضایتی کارگران میافزاید. اتحادیه آزاد کارگران ایران
بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، دیروز شنبه ۲۹ دیماه، مجید حمیدی، اقبال شبانی، غالب حسینی، عبداله خیرآبادی و نامق باباخانی از فعالان کارگری شهر سنندج به ستاد خبری اداره اطلاعات احضار و تحت بازجویی و بازخواست قرار گرفتند. از این بین اقبال شبانی در 5 دی ماه نیز توسط اطلاعات نیروی انتظامی بازجویی و در تاریخ 13 دی ماه 1403 در شعبه دوم بازپرسی دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی مهران رمضانی به اتهام تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم اسایش عمومی دادگاهی شده است.
این احضارها در حالی صورت گرفته که طی هفتههای اخیر فشارها بر فعالان کارگری و زیست محیطی و مدنی در سنندج به شدت افزایش یافته است.
فشارهای امنیتی بر فعالان کارگری و احضارهای اخیر نشاندهنده سیاستهای نهادهای امنیتی برای ایجاد فضای رعب و وحشت و جلوگیری از هرگونه حرکت اعتراضی و سازمانیافته کارگران در این منطقه است.
با این حال، سابقه این برخوردها نشان داده است که چنین اقداماتی نه تنها اعتراضات را متوقف نمیکند، بلکه بر خشم و نارضایتی کارگران میافزاید. اتحادیه آزاد کارگران ایران
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 طبق قانون جدیدی که سازمان مالیاتی در شهریور امسال ابلاغ کرده، هنوز تراز مالی سالیانه در نیامده، میخواهند از ما، مالیات علی الحساب بگیرند
علیرضا محمدی دانیالی، رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی: با وجود چالش جدی قطع برق و گاز و فشار رکودی با ما فعالان اقتصادی شفاف اینکار را نکنید/ هنوز تراز مالی ما در نیامده، دولت میخواهد از ما، مالیات علی الحساب بگیرد.
پی نوشت: حکومتی که صندوق توسعه ملی را خالی کرده است، حکومتی که هرساله بدهکاری آن به صندوق تامین اجتماعی زیادتر میشود و همه صندوقهای بازنشستگی را به ورشکستگی کشانده است، حکومتی که هر ساله با سرکوب مزدی کارگران، فقر و فلاکت بیشتری بر میلیون ها انسان تحمیل میکند و ....، دیگر چنان ورشکسته شده است که رو به سرکیسه کردن کارفرمایان و صاحبان سرمایه آورده و صدای آنها را نیز بلند کرده است. ا.آ.کا
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
علیرضا محمدی دانیالی، رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی: با وجود چالش جدی قطع برق و گاز و فشار رکودی با ما فعالان اقتصادی شفاف اینکار را نکنید/ هنوز تراز مالی ما در نیامده، دولت میخواهد از ما، مالیات علی الحساب بگیرد.
پی نوشت: حکومتی که صندوق توسعه ملی را خالی کرده است، حکومتی که هرساله بدهکاری آن به صندوق تامین اجتماعی زیادتر میشود و همه صندوقهای بازنشستگی را به ورشکستگی کشانده است، حکومتی که هر ساله با سرکوب مزدی کارگران، فقر و فلاکت بیشتری بر میلیون ها انسان تحمیل میکند و ....، دیگر چنان ورشکسته شده است که رو به سرکیسه کردن کارفرمایان و صاحبان سرمایه آورده و صدای آنها را نیز بلند کرده است. ا.آ.کا
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴صفحه نخست روزنامههای های امروز دوشنبه اول بهمن ماه ۱۴۰۳
🔴 حدود ۳۰ درصد از جمعیت ۱۸ تا ۲۴ سال کشور تحصیلات متوسطه دوم ندارند/ ایران در زمینه کیفیت نظام آموزشی، رتبه ۱۳۶ را به خود اختصاص داده است
اتحادیه آزاد کارگران ایران: به گزارش ایرنا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه حدود ۳۰ درصد از جمعیت ۱۸ تا ۲۴ سال ایران تحصیلات متوسطه دوم ندارند که این نشانگر کاهش دسترسی به آموزش و بهرهمندی ناکافی از آن است، به تحلیل وضعیت آموزش مهارتی و فقر مهارتی در ایران پرداخت و ضمن اشاره به مشکلات موجود در برخی استانها نظیر سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی گفت:
فقر مهارتی در کشور هم به دلیل کمبود کیفیت آموزشها و هم به دلیل ریسکهای سیستماتیک و سیاسی در جامعه تقویت میشود. طبق آمار ارائه شده، ایران در زمینه کیفیت نظام آموزشی وضعیت خوبی ندارد و رتبه ۱۳۶ را در میان کشورها به خود اختصاص داده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران: به گزارش ایرنا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه حدود ۳۰ درصد از جمعیت ۱۸ تا ۲۴ سال ایران تحصیلات متوسطه دوم ندارند که این نشانگر کاهش دسترسی به آموزش و بهرهمندی ناکافی از آن است، به تحلیل وضعیت آموزش مهارتی و فقر مهارتی در ایران پرداخت و ضمن اشاره به مشکلات موجود در برخی استانها نظیر سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی گفت:
فقر مهارتی در کشور هم به دلیل کمبود کیفیت آموزشها و هم به دلیل ریسکهای سیستماتیک و سیاسی در جامعه تقویت میشود. طبق آمار ارائه شده، ایران در زمینه کیفیت نظام آموزشی وضعیت خوبی ندارد و رتبه ۱۳۶ را در میان کشورها به خود اختصاص داده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 کسر بیدلیل از حقوق کارگران ابنیه فنی راه آهن جنوب
اتحادیه آزاد کارگران ایران: به گزارش ایلنا، کارگران قرادادی ابنیه فنی جنوب که به عنوان خدمات، راهبان، نگهبان، راهدار، برشکار و جوشکار مشغول به کارند به کسر ماهانه مبالغی از حقوقشان معترض هستند و معتقدند کارفرما بدون دلیل قانعکنندهای، هر ماه بخشی از حقوقشان را کسر میکند.
به گفته یکی از کارگران، آنان چندین بار برای پیگیری به دفتر شرکت پیمانکار مراجعه کرده اما پاسخ درستی دریافت نکرده اند.
این در حالی است که کارفرما معوقات عرفی و مناسبی سال گذشته آنان را نیز پرداخت نکرده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران: به گزارش ایلنا، کارگران قرادادی ابنیه فنی جنوب که به عنوان خدمات، راهبان، نگهبان، راهدار، برشکار و جوشکار مشغول به کارند به کسر ماهانه مبالغی از حقوقشان معترض هستند و معتقدند کارفرما بدون دلیل قانعکنندهای، هر ماه بخشی از حقوقشان را کسر میکند.
به گفته یکی از کارگران، آنان چندین بار برای پیگیری به دفتر شرکت پیمانکار مراجعه کرده اما پاسخ درستی دریافت نکرده اند.
این در حالی است که کارفرما معوقات عرفی و مناسبی سال گذشته آنان را نیز پرداخت نکرده است.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 خاویاری که 1 کیلوگرم آن به قیمت 7500 دلار فروخته می شود
♦️شما بعنوان کارگران و مردمان کشوری که صادر کننده خاویار می باشد آیا تا به حال خاویار دیده اید؟
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
♦️شما بعنوان کارگران و مردمان کشوری که صادر کننده خاویار می باشد آیا تا به حال خاویار دیده اید؟
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 منتفع اکثر پروژههای شهر تهران پیمانکاران هستند، خیلی از این پروژهها به نفع مردم نیست/ دوطبقه کردن اتوبان صدر اکثر بودجه تهران را مصرف کرد، به نفع مردم شهر نبود و ترافیک را هم بیشتر کرد
♦️بهاره آروین عضو سابق شورای شهر تهران: معاونتها و اداره کلهای شهرداری، لوایح مختلف را به شورای شهر میآورند تا نفوذ و بودجه خودشان را افزایش دهند، برایشان مهم نیست منفعت شهر چیست.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
♦️بهاره آروین عضو سابق شورای شهر تهران: معاونتها و اداره کلهای شهرداری، لوایح مختلف را به شورای شهر میآورند تا نفوذ و بودجه خودشان را افزایش دهند، برایشان مهم نیست منفعت شهر چیست.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
وزیر بی لیاقت استعفا استعفا
اگرعدالتی بود معلم اینجا نبود
🔴 تجمع بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۲ مقابل وزارت آموزش و پرورش در اعتراض به عدم پرداخت ۶۰ درصد سنوات پایان خدمت پس از هفده ماه
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اگرعدالتی بود معلم اینجا نبود
🔴 تجمع بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۲ مقابل وزارت آموزش و پرورش در اعتراض به عدم پرداخت ۶۰ درصد سنوات پایان خدمت پس از هفده ماه
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
🔴 مرگ و مصدومیت دو کارگر بر اثر انفجار لوله گاز در روستایی در اصفهان
اتحادیه آزاد کارگران ایران: به گزارش ایلنا، حادثه انفجار و نشت لوله گاز در یک کارگاه در روستای جلادران واقع در محور جادهای نائین در استان اصفهان باعث مرگ و مصدومیت ۲ کارگر شد.
بر اساس این گزارش، تنها مصدوم این حادثه بعد از انجام اقدامات اولیه پزشکی از سوی اورژانس به بیمارستان منتقل شده است.
درباره علت وقوع این حادثه گفته شده دو کارگر حدودا ۳۵ساله بعد از برش لوله اصلی گاز در یک کارگاه که تونلی به طول حدود ۳۰ متر نیز حفر شده بود بر اثر نشت گاز شهری دچارحادثه مسمومیت شدند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20
اتحادیه آزاد کارگران ایران: به گزارش ایلنا، حادثه انفجار و نشت لوله گاز در یک کارگاه در روستای جلادران واقع در محور جادهای نائین در استان اصفهان باعث مرگ و مصدومیت ۲ کارگر شد.
بر اساس این گزارش، تنها مصدوم این حادثه بعد از انجام اقدامات اولیه پزشکی از سوی اورژانس به بیمارستان منتقل شده است.
درباره علت وقوع این حادثه گفته شده دو کارگر حدودا ۳۵ساله بعد از برش لوله اصلی گاز در یک کارگاه که تونلی به طول حدود ۳۰ متر نیز حفر شده بود بر اثر نشت گاز شهری دچارحادثه مسمومیت شدند.
🆔
https://t.me/ettehad
✉️ 🔚 tamas
https://t.me/Ettehadyeh20