This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 تنگه هرمز، بمب هستهای ایران است!
جاناتان هکت، افسر سابق: تنگه هرمز، اهرمی مهم در دستان سپاه پاسداران است و مانند برنامه هستهای برای ایران مهم است؛ این اهرمی است برای تغییر رفتار آمریکا و دیگر بازیگران منطقه!
حتی اگر تنگه هرمز امن باشد، شرکتهای کشتیرانی حاضر نیستند چنین ریسکی انجام دهند و از آن عبور کنند.
@Fars_plus
جاناتان هکت، افسر سابق: تنگه هرمز، اهرمی مهم در دستان سپاه پاسداران است و مانند برنامه هستهای برای ایران مهم است؛ این اهرمی است برای تغییر رفتار آمریکا و دیگر بازیگران منطقه!
حتی اگر تنگه هرمز امن باشد، شرکتهای کشتیرانی حاضر نیستند چنین ریسکی انجام دهند و از آن عبور کنند.
@Fars_plus
👏3👍1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🎥 زور این کینهی هزار ساله فقط به قنداقهها میرسد
روایتی جانسوز از اسفند ۱۴۰۴ و نوزادی که «علیاصغر ایران» شد تا نشان دهد کوچههای تاریخ، هنوز هم حرمله دارد.
@Fars_plus
روایتی جانسوز از اسفند ۱۴۰۴ و نوزادی که «علیاصغر ایران» شد تا نشان دهد کوچههای تاریخ، هنوز هم حرمله دارد.
@Fars_plus
چرا مذاکرات هستهای علی الاصول خطاست؟
علی مهدیان نوشت:
🔹برخی معتقدند رقیق سازی باعث میشود دست ما از بمب اتم دور شود. الان مدت کوتاهی تا بمب اتم فاصله داریم و این باعث ترس دشمن میشود. به نظرم این آدرس خطا است. دوست و دشمن میدانند، ایران به لحاظ مسوولیت تمدنی و تاریخی اش مسیر غرب را نخواهد رفت. دشمن هم اگر بمب هسته ای استفاده نکرد از ترس اورانیوم غنی شده شما نیست. این تحلیلها خودش در چارچوب غرب سامان گرفته و بیشتر بوی روسیه و کره شمالی میدهد تا ایران انقلابی اسلامی.
🔹به نظرم مذاکرات هسته ای "علی الاصول" یک خطای عمیق راهبردی است. بگذارید از اینجا شروع کنم که دو تحلیل درباره پیروزی ایران در این جنگ وجود دارد:
یکی تحلیل معمول مسوولین که معتقدند دشمن به اهداف خود نرسید پس ما پیروز شدیم. این سطح تحلیل یک طرح گفتگو را ترسیم میکند.
🔹تحلیل دوم که در پیامهای رهبری است که به اعتقاد من تحلیل درستی هم هست این است که ساختار قدرت در غرب آسیا فرو ریخت، ابرقدرت دیگری با نظام جدید قدرت سر برآورد به نام ایران. این فهم از پیروزی یک طرح گفتگوی دیگری را سامان خواهد داد.
🔹طرح اول سعی میکند کجدار و مریز دستآوردهایی را برای ایران حفظ کند و پولی هم به دست آورد که گرفتاریهای خسارات ایران را حل کند. این طرح قدرتمندی و برتری ابزاری آمریکا را پس ذهن خود دارد. لکن معتقد است ایران پیروز میدان شد. اما طرح دوم معتقد است آمریکا نظام قدرتش در این جنگ فروپاشید. پس هر مذاکره ای که برتری او را پیش فرض بگیرد خطا است. یعنی چی؟
🔹یعنی آمریکا به چه حقی باید پس از جنگ درباره هسته ای ایران سخن بگوید؟ او دیگر قدرت مسلطی نیست که بخواهد حق مسلم ما را تنظیم کند. وقتی شما دارید درباره میزان غنی سازی یا هر چیز دیگری با او مذاکره میکنید معنایش پیش فرض گرفتن قدرت او است.
ممکن است بپرسید خوب چطور تحریمها را باید بر میداشتیم؟
🔹پاسخ روشن است. اولین گام این بود که متجاوز بودن آمریکا تثبیت میشد و تا وقتی این اتفاق نمیافتاد قدم از قدم بر نمیداشتیم. اثبات تجاوز او حداقلی ترین اتفاقی بود که باید میافتاد. که در متن نیست و تصریحی هم ندارد مگر از لوازم برخی کلمات مثل" بازسازی " بخواهیم استفاده کنیم که به درد این بحث نمیخورد. خوب، اثر این پذیرش تجاوز چه بود؟ اینکه شما باید بر پایه تخریب تکنولوژی هسته ای توسط دشمن مذاکره میکردید نه داشته ها و باقیمانده ها.
🔹رفع تحریمهای اولیه و ثانویه چرا؟ چون موضوع بحث را متجاوزانه نابود کردند. نه اینکه با جنگ خراب کنند و با مذاکره ما بقیش را که نتوانستند خراب کنند، بحث کنند. این روش یک اثر مهم راهبردی داشت و آن اینکه اقتدار بین المللی ایران را که به دست آمده، تثبیت میکرد و جایگاه ایران را بالکل تغییر میداد.
🔹خوب این حرفها الان چه فایده ای دارد؟ به نظرم هنوز هم دیر نیست. مذاکره کنندگان اگر با رویکرد جدید که بر پایه تحول نظام بین الملل است درباره هسته ای بحث کنند یک حق مهم ایران را که متعهد شده اند از آن مراقبت کنند، میتوانند حفظ کنند و آن برتری اراده ایران بر نظام آمریکایی است. به عنوان یک مطالبه مهم از مذاکره کنندگان باید درخواست کنیم مسیر خطایی که برتری اراده آمریکا را پیش فرض میگیرد در موضوع هسته ای اصلاح کنند و طرحی را پیش ببرند که آمریکا را نسبت به هسته ای ایران پاسخگو کند نه ایران را.
@Fars_plus
علی مهدیان نوشت:
🔹برخی معتقدند رقیق سازی باعث میشود دست ما از بمب اتم دور شود. الان مدت کوتاهی تا بمب اتم فاصله داریم و این باعث ترس دشمن میشود. به نظرم این آدرس خطا است. دوست و دشمن میدانند، ایران به لحاظ مسوولیت تمدنی و تاریخی اش مسیر غرب را نخواهد رفت. دشمن هم اگر بمب هسته ای استفاده نکرد از ترس اورانیوم غنی شده شما نیست. این تحلیلها خودش در چارچوب غرب سامان گرفته و بیشتر بوی روسیه و کره شمالی میدهد تا ایران انقلابی اسلامی.
🔹به نظرم مذاکرات هسته ای "علی الاصول" یک خطای عمیق راهبردی است. بگذارید از اینجا شروع کنم که دو تحلیل درباره پیروزی ایران در این جنگ وجود دارد:
یکی تحلیل معمول مسوولین که معتقدند دشمن به اهداف خود نرسید پس ما پیروز شدیم. این سطح تحلیل یک طرح گفتگو را ترسیم میکند.
🔹تحلیل دوم که در پیامهای رهبری است که به اعتقاد من تحلیل درستی هم هست این است که ساختار قدرت در غرب آسیا فرو ریخت، ابرقدرت دیگری با نظام جدید قدرت سر برآورد به نام ایران. این فهم از پیروزی یک طرح گفتگوی دیگری را سامان خواهد داد.
🔹طرح اول سعی میکند کجدار و مریز دستآوردهایی را برای ایران حفظ کند و پولی هم به دست آورد که گرفتاریهای خسارات ایران را حل کند. این طرح قدرتمندی و برتری ابزاری آمریکا را پس ذهن خود دارد. لکن معتقد است ایران پیروز میدان شد. اما طرح دوم معتقد است آمریکا نظام قدرتش در این جنگ فروپاشید. پس هر مذاکره ای که برتری او را پیش فرض بگیرد خطا است. یعنی چی؟
🔹یعنی آمریکا به چه حقی باید پس از جنگ درباره هسته ای ایران سخن بگوید؟ او دیگر قدرت مسلطی نیست که بخواهد حق مسلم ما را تنظیم کند. وقتی شما دارید درباره میزان غنی سازی یا هر چیز دیگری با او مذاکره میکنید معنایش پیش فرض گرفتن قدرت او است.
ممکن است بپرسید خوب چطور تحریمها را باید بر میداشتیم؟
🔹پاسخ روشن است. اولین گام این بود که متجاوز بودن آمریکا تثبیت میشد و تا وقتی این اتفاق نمیافتاد قدم از قدم بر نمیداشتیم. اثبات تجاوز او حداقلی ترین اتفاقی بود که باید میافتاد. که در متن نیست و تصریحی هم ندارد مگر از لوازم برخی کلمات مثل" بازسازی " بخواهیم استفاده کنیم که به درد این بحث نمیخورد. خوب، اثر این پذیرش تجاوز چه بود؟ اینکه شما باید بر پایه تخریب تکنولوژی هسته ای توسط دشمن مذاکره میکردید نه داشته ها و باقیمانده ها.
🔹رفع تحریمهای اولیه و ثانویه چرا؟ چون موضوع بحث را متجاوزانه نابود کردند. نه اینکه با جنگ خراب کنند و با مذاکره ما بقیش را که نتوانستند خراب کنند، بحث کنند. این روش یک اثر مهم راهبردی داشت و آن اینکه اقتدار بین المللی ایران را که به دست آمده، تثبیت میکرد و جایگاه ایران را بالکل تغییر میداد.
🔹خوب این حرفها الان چه فایده ای دارد؟ به نظرم هنوز هم دیر نیست. مذاکره کنندگان اگر با رویکرد جدید که بر پایه تحول نظام بین الملل است درباره هسته ای بحث کنند یک حق مهم ایران را که متعهد شده اند از آن مراقبت کنند، میتوانند حفظ کنند و آن برتری اراده ایران بر نظام آمریکایی است. به عنوان یک مطالبه مهم از مذاکره کنندگان باید درخواست کنیم مسیر خطایی که برتری اراده آمریکا را پیش فرض میگیرد در موضوع هسته ای اصلاح کنند و طرحی را پیش ببرند که آمریکا را نسبت به هسته ای ایران پاسخگو کند نه ایران را.
@Fars_plus
👍4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 ساواکیها در جام جهانی 2026 !
با وجود برنامهریزی گسترده ساواکیها برای بوجود آوردن جوی ضد ایرانی، اما در نهایت با سیلی سخت ایرانیان مواجه شدند
با وجود برنامهریزی گسترده ساواکیها برای بوجود آوردن جوی ضد ایرانی، اما در نهایت با سیلی سخت ایرانیان مواجه شدند
❤9
🔹️تحلیل دیدگاههای جامعه رژیمصهیونیستی درباره توانمندیهای نظامی ایران
طبق نظرسنجی دانشگاه عبری که تایمز آو اسرائیل منتشر کرده نشان می دهد، بیش از 92 درصد ساکنان سرزمین های اشغالی ایران را پیروز قاطع جنگ و توافق پایان جنگ می دادند.
۸۲.۹ درصد میگویند که این جنگ امنیت بلندمدت اسرائیل را تضعیف کرده و ۸۶ درصد نسبت به نتیجه آن نگرش منفی دارند.
علاوه بر این، ۷۲.۵ درصد از ساکنان سرزمین های اشغالی حرف بنیامین نتانیاهو، مبنی بر اینکه اسرائیل به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته و یک تهدید وجودی را از بین برده است، باور ندارند.
همچنین ۸۷.۸ درصد از ساکنان سرزمین های اشغالی معتقدند که این رژیم در دستیابی به اهداف خود شکست خورده است.
@Fars_plus
طبق نظرسنجی دانشگاه عبری که تایمز آو اسرائیل منتشر کرده نشان می دهد، بیش از 92 درصد ساکنان سرزمین های اشغالی ایران را پیروز قاطع جنگ و توافق پایان جنگ می دادند.
۸۲.۹ درصد میگویند که این جنگ امنیت بلندمدت اسرائیل را تضعیف کرده و ۸۶ درصد نسبت به نتیجه آن نگرش منفی دارند.
علاوه بر این، ۷۲.۵ درصد از ساکنان سرزمین های اشغالی حرف بنیامین نتانیاهو، مبنی بر اینکه اسرائیل به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته و یک تهدید وجودی را از بین برده است، باور ندارند.
همچنین ۸۷.۸ درصد از ساکنان سرزمین های اشغالی معتقدند که این رژیم در دستیابی به اهداف خود شکست خورده است.
@Fars_plus
❤2👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 دو بانویی که قرآن آنها را الگوی تمام مؤمنان قرار داده است
رهبر شهید: الگوی مردسالارانه باعث میشود زنان نیز برای پیشرفت مرد را الگوی خود قرار دهند اما قرآن دو بانوی مومن را برای تمامی زنان و مردان جهان الگو قرار داده است.
@Fars_plus
رهبر شهید: الگوی مردسالارانه باعث میشود زنان نیز برای پیشرفت مرد را الگوی خود قرار دهند اما قرآن دو بانوی مومن را برای تمامی زنان و مردان جهان الگو قرار داده است.
@Fars_plus
❤7
علی الاصول مذاکرات متوقف شد!
🔴 یک منبع آگاه: تهدید ترامپ مذاکرات سوئیس را متوقف کرد و ادامه آن را در هالهای از ابهام فرو برد.
رئیسجمهور آمریکا در مصاحبه با فاکسنیوز مدعی شده بود که به طرف ایرانی گفته است: «اگر تنگه هرمز را ببندید، کشوری نخواهید داشت. حتی نمیتوانید به کشور لعنتی خودتان برگردید.»
اراجیف ترامپ درباره تصرف تنگه هرمز و طعنه به رییس جمهور کشورمان نیز ادامه داشت.
@Fars_Plus
🔴 یک منبع آگاه: تهدید ترامپ مذاکرات سوئیس را متوقف کرد و ادامه آن را در هالهای از ابهام فرو برد.
رئیسجمهور آمریکا در مصاحبه با فاکسنیوز مدعی شده بود که به طرف ایرانی گفته است: «اگر تنگه هرمز را ببندید، کشوری نخواهید داشت. حتی نمیتوانید به کشور لعنتی خودتان برگردید.»
اراجیف ترامپ درباره تصرف تنگه هرمز و طعنه به رییس جمهور کشورمان نیز ادامه داشت.
@Fars_Plus
😁4❤3👍1
🔹بسوز ای سعی باطل، پرچم ایران نمیسوزد
توییت سفارت ایران در تونس: پرچمی که معاون رئیس جمهور شما در مقابل آن ایستاده است، پرچم جمهوری اسلامی ایران است.
@Fars_plus
توییت سفارت ایران در تونس: پرچمی که معاون رئیس جمهور شما در مقابل آن ایستاده است، پرچم جمهوری اسلامی ایران است.
@Fars_plus
❤9
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 دلیل زانو زدن آمریکا در برابر ایران
تحلیلگر روابط بینالملل: تسلیم آمریکا تمامعیار است؛ ایران از نابودی برنامه هستهای به مشروعیتبخشی به آن رسیده است.
@Fars_plus
تحلیلگر روابط بینالملل: تسلیم آمریکا تمامعیار است؛ ایران از نابودی برنامه هستهای به مشروعیتبخشی به آن رسیده است.
@Fars_plus
👏4
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🎥 اسرائیل فقط با «کتک خوردن» مهار میشود
آمریکا هیچ فشاری به اسرائیل وارد نمیکند؛ بدون ضربه زدن به اسرائیل، اسرائیل هیچ گامی برای تحقق بند یک تفاهمنامه روسای جمهور آمریکا و ایران انجام نمیدهد.
@Fars_plus
آمریکا هیچ فشاری به اسرائیل وارد نمیکند؛ بدون ضربه زدن به اسرائیل، اسرائیل هیچ گامی برای تحقق بند یک تفاهمنامه روسای جمهور آمریکا و ایران انجام نمیدهد.
@Fars_plus
👍5