🔺استعلام در خصوص عدم نصب پكيج فن دار در زمان تاييديه بازرس گاز
🆔 @gas_inspection
🆔 @gas_inspection
جوابيه شوراي مركزي در خصوص عدم نصب پكيج فن دار در زمان تاييديه بازرس گاز
🆔 @gas_inspection
🆔 @gas_inspection
بنام خدا
#نقد_پکیچ_فندار✍
???نصب یا عدم نصب مسئله این است ؟!!!
?لطفا اگر کاربران عزیز سه نامه بالا را در گروه ها فروارد میکنند نقد زیر را هم به اشتراک بگذارند .
✍در حالی که نامه های متفاوتی از سازمان نظام مهندس مبنی بر عدم نصب پکیچ فن دار صادر شده ولی باز شاهد هستیم که در فرم ۵ تایید لوله کشی گاز بعضی از استان ها از جمله استان تهران به صراحت درج شماره سریال پکیچ فن دار قید شد و ناظر گاز ملزم به ثبت و کنترل آن میباشد واقعا جای تعجب است این همه تناقض و دوگانگی آشکار در مورد و موضوعی کاملا واضح
? حال سئوالی اینجاست واقعا تکلیف ناظر گاز چیست ؟
?اگر اتفاقی حادث شود آیا ناظر گاز در راهروهای پر پیچ و خم و سلیقه ای دادگاه تبرئه خواهد شد؟
?آیا مالک و سازنده ای که حاضر نیست یک دریچه تامین هوای ازان قیمت نصب کند. هزینه چند میلیونی برای خرید پکیچ انجام میدهد ؟!
?چطور باید ثابت کرد که تاییدیه یک کار به دلیل استفاده از پکیچ فن دار بوده!؟؟
?مطمعا اگر حادثه فوتی بر اثر عدم رعایت نصب پکیچ مناسب و استاندار بیفتد تا ناظر بخواهد تبرئه شود (به فرض بعید) چند سالی حداقل در گیر رفت و آمد بالا و پاپین پله های دادگاه خواهد شد.
?برای ابلاغ یک نامه و _دستوالعمل چقدر وقت کارشناسی صرف میشود !!؟؟
?امیدوارم متولیان امر در خصوص موضوعات این چنینی شفاف سازی واحد و یکپارچه ای داشته باشند.
با تشکر مدیریت کانال مرجع بازرسان گاز و آتشنشانی
@gas_inspection
با نصب پکیچ فن دار برای تایید کار موافقم 👍 (1)
👍👍👍👍👍50%
با نصب پکیچ فن دار برای تایید کار مخالفم 👎 (1)
👍👍👍👍👍50%
🕴 تعدادکل رای ها: 2
#نقد_پکیچ_فندار✍
???نصب یا عدم نصب مسئله این است ؟!!!
?لطفا اگر کاربران عزیز سه نامه بالا را در گروه ها فروارد میکنند نقد زیر را هم به اشتراک بگذارند .
✍در حالی که نامه های متفاوتی از سازمان نظام مهندس مبنی بر عدم نصب پکیچ فن دار صادر شده ولی باز شاهد هستیم که در فرم ۵ تایید لوله کشی گاز بعضی از استان ها از جمله استان تهران به صراحت درج شماره سریال پکیچ فن دار قید شد و ناظر گاز ملزم به ثبت و کنترل آن میباشد واقعا جای تعجب است این همه تناقض و دوگانگی آشکار در مورد و موضوعی کاملا واضح
? حال سئوالی اینجاست واقعا تکلیف ناظر گاز چیست ؟
?اگر اتفاقی حادث شود آیا ناظر گاز در راهروهای پر پیچ و خم و سلیقه ای دادگاه تبرئه خواهد شد؟
?آیا مالک و سازنده ای که حاضر نیست یک دریچه تامین هوای ازان قیمت نصب کند. هزینه چند میلیونی برای خرید پکیچ انجام میدهد ؟!
?چطور باید ثابت کرد که تاییدیه یک کار به دلیل استفاده از پکیچ فن دار بوده!؟؟
?مطمعا اگر حادثه فوتی بر اثر عدم رعایت نصب پکیچ مناسب و استاندار بیفتد تا ناظر بخواهد تبرئه شود (به فرض بعید) چند سالی حداقل در گیر رفت و آمد بالا و پاپین پله های دادگاه خواهد شد.
?برای ابلاغ یک نامه و _دستوالعمل چقدر وقت کارشناسی صرف میشود !!؟؟
?امیدوارم متولیان امر در خصوص موضوعات این چنینی شفاف سازی واحد و یکپارچه ای داشته باشند.
با تشکر مدیریت کانال مرجع بازرسان گاز و آتشنشانی
@gas_inspection
با نصب پکیچ فن دار برای تایید کار موافقم 👍 (1)
👍👍👍👍👍50%
با نصب پکیچ فن دار برای تایید کار مخالفم 👎 (1)
👍👍👍👍👍50%
🕴 تعدادکل رای ها: 2
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تصاویری از آتش سوزی هولناک در جنگل های اطراف آتن
@gas_inspection
@gas_inspection
🔺محاسبات قطردودکش دیگ موتورخانه با نرم افزار اکسل
#لینک_دانلود
http://mohandes-iran.com/?p=5327
@gas_inspection
#لینک_دانلود
http://mohandes-iran.com/?p=5327
@gas_inspection
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در ویرایش قبل مبحث 14 مقررات ملی ساختمان زاویه دودکش قائم نمی توانست از45 درجه از قائم بیشتر باشد در مبحث جدید این زاویه نباید از 30 بیشتر باشد.
🆔 @gas_inspection
🆔 @gas_inspection
🔺🔺🔺😌سیستم تقلیل فشار گاز
سیستم تقلیل فشار گاز بخشی از تاسیسات گازرسانی بوده که بنا به ضرورت و نیاز واحد های مصرف کننده به اشکال مختلف طراحی می گردند.
برای هماهنگی و مطابقت مشخصات فیزیکی گاز موجود در خطوط لوله با مشخصات فیزیکی گاز موزد نیاز مصرف کنندگان نیاز به سیستم های تقلیل فشار گاز می باشد. این مشخصات عمدتا شامل مقدار جریان گاز , سطح مایعات در مخازن , مقدار فشار و درجه حرارت می باشند که بایستی به طور خودکار کنترل و ثبت گردند.
مقدار جریان گاز: اندازه گیری مقدار جریان گاز که حجم جابجایی سیال از یک نقطه به نقطه دیگر در واحد زمان بوده دبی نامیده میشود.
DB= FLOW RATE = V/ T
از ابزار های اندازه گیری چون اریفیس متر یا انواع کنترل های جابجایی پیستونی-مرطوب-روتوسیلی-دیافراگمی و کنتورهای توربینی استفاده میگردد.
🆔 @gas_inspection
سیستم تقلیل فشار گاز بخشی از تاسیسات گازرسانی بوده که بنا به ضرورت و نیاز واحد های مصرف کننده به اشکال مختلف طراحی می گردند.
برای هماهنگی و مطابقت مشخصات فیزیکی گاز موجود در خطوط لوله با مشخصات فیزیکی گاز موزد نیاز مصرف کنندگان نیاز به سیستم های تقلیل فشار گاز می باشد. این مشخصات عمدتا شامل مقدار جریان گاز , سطح مایعات در مخازن , مقدار فشار و درجه حرارت می باشند که بایستی به طور خودکار کنترل و ثبت گردند.
مقدار جریان گاز: اندازه گیری مقدار جریان گاز که حجم جابجایی سیال از یک نقطه به نقطه دیگر در واحد زمان بوده دبی نامیده میشود.
DB= FLOW RATE = V/ T
از ابزار های اندازه گیری چون اریفیس متر یا انواع کنترل های جابجایی پیستونی-مرطوب-روتوسیلی-دیافراگمی و کنتورهای توربینی استفاده میگردد.
🆔 @gas_inspection
🔺🔺🔺دودکشها و نکات ايمني آنها
وسايل گازسوز نيز همانند ساير وسايل مشابه جهت روشن شدن و سوختن مناسب نياز به هوا دارند و تنها راه ارتباطي آنها با فضاي خارج از ساختمان از طريق دودكش مي باشد . گاز گرفتگي از جمله حوادثي است كه معمولا در اثرفقدان دودكش مناسب براي وسايل گازسوز به خصوص بخاري و آبگرمكن و عدم تهويه كافي درفضاي اتاق روي ميدهد . سوختن ناقص گاز و تجمع گازهاي مسموم كننده و يا حتي كمبود اكسيژن سبب مسموميت افرادي كه درچنين فضايي تنفس مي كنند شده و ممكن است به مرگ آنها منتهي شود. بنابراين براي جلوگيري از خطرات ناشي از سوختن ناقص وسايل گازسوز و گازگرفتگي به اين نكات دقيقاً توجه شود.
• هر وسيله گاز سوز بايد داراي يك دودكش استاندارد و مجزا ومجهز به كلاهك باشد.
• همواره محل اتصال دودكش به وسايل گازسوز را بازرسي و از آببندي و ثبات آنها اطمينان حاصل نماييد.
• مسدود شدن دودكش سبب سوخت ناقص و ايجاد گازهاي خطرناك و مسموم كننده وبرگشت چنين گازهايي به داخل فضاي زندگي گرديده و باعث گازگرفتگي ومرگ مي شود.
دودكش وسايل گاز سوز در محل عبور از شيشه هاي پنجره نبايد مستقيماً با شيشه در تماس باشد. زيرا در چنين صورتي امكان شكستن شيشه در اثر حرارت و لق شدن و افتادن دودكش وجود دارد.
در صورتيكه دودكش از پنجره به بيرون هدايت شده است بايد داراي حداقل يك متر ارتفاع عمودي از محل خروج از پنجره باشد.• هر چند وقت يكبار كلاهك دودكش هاي وسايل گازسوز را بازرسي وچنانچه كلاهك افتاده باشد آنرا در محل خود نصب كنيد . قابل ذكر است كه كلاهك علاوه بر اينكه از نفوذ باران و برف و افتادن ساير اشيا به داخل دودكش جلوگيري مي كند، در منظم سوختن وسيله گازسوز نيز موثر است . ضمناً از فشردن بيش از اندازه كلاهك كه باعث تغيير حالت وگرفتگي منافذ خروج گازهاي دودكش مي شود نيز خودداري كنيد.
• انتهاي دودكش هاي توي كار بايد حداقل 1 متر از سطح پشت بام بالاتر باشد.
هر وسيله گازسوز بايستي داراي دودكش مناسب و بدون اشكال جهت تخليه گازهاي حاصل از احتراق به فضاي آزاد باشد و هرگونه نقص و نارسايي و رعايت ننمودن استانداردها در اين مورد موجب حادثه خواهد گرديد.
• در هنگام ساخت ، خريد واجارة منزل به دودكش وسايل گازسوز كاملاً توجه فرمائيد و تا حدالامكان از خريد و اجارة خانههائي كه فاقد دودكش مناسب در داخل ديوار مي باشد خودداري فرمائيد.
تمام دودكش هاي وسائلگازسوز بايستي حتماً مجهز به بخش عمودي متناسبوكلاهك H باشد.
• از قراردادن خروجي دودكش به صورت افقي با كلاهك و يا بدون كلاهك در زير سقف و بالكن جداً خودداري فرمائيد.
• به هيچ عنوان دودكش وسايلگازسوز وهواكش (فن) را از يك لوله يا كانال مشترك عبور ندهيد.
• براي دودكش داخل و بيرون ديوار به هيچ عنوان از لولههاي پلاستيكي و غير مقاوم در برابر حرارت استفاده نشود.
• دودكش بايد از ورقهاي ضد زنگ (گالوانيزه) و نسبتاً ضخيم انتخاب شود.
• آبگرمكن و بخاري حتماً بايستي مجهز به دودكش باشد . از نصب اين وسيلهها بدون دودكش در محيطهاي بسته جداً خودداري نمائيد.
• استفاده از دودكشهاي مشترك بايستي با نظر متخصصين و مهندسين مشاور تأسيساتي انجام گردد.
• استفاده از دودكشهاي آكاردئوني آلومينيومي بعلت عدم امكان آببندي در ابتدا و انتها خطرناك ميباشد.
• از قراردادن قطعات لوله دودكش بصورت لب به لب خودداري نمائيد و حتماً از دودكشهاي نوع نر و ماده كه باعث آببندي در محل اتصال و عدم خروج گازهاي حاصل از احتراق خواهد شد ، استفاده نمائيد.
• هنگام عبور دودكش از داخل ديوار و تقاطع آن بايستي قطر لوله فلزي كاملاً يكسان باشد كمكردن قطر لوله هنگام خروج از ساختمان (ديوار يا سقف) مجاز نميباشد.
• ازنصب دودكش درحياط خلوتهاي رو بسته خودداري نمائيد. داكت دودكشها بايد خروجي از بالا و پايين به هواي آزاد داشته باشد و به هيچ وجه هيچگاه بالاي داکت مسدود نگردد .• دودكشها را مرتباً بازرسي نمائيد و از آزادبودن مسير دودكش اطمينان حاصل نمائيد.
• اطراف لولههاي دودكش موجود در موتورخانه بايستي كاملاً آببندي گردد تا از نفوذ گازمونواكسيد كربن (CO) به داخل بنا و يا موتورخانه جلوگيري شود.
• در هنگام هرگونه ساخت و ساز مراقب باشيد ، مصالح ساختماني بداخل دودكشها ريخته نشود و راه ورودي دودكش را مسدود نكرده باشد.
• هر ساله قبل از روشن كردن وسائل گرمازا ، مراقب باشيد مسير دودكشها توسط پرنده اي لانهسازي و مسدود نشده باشد.
• بخش عمودي (خروجي) دودكش حداقل بايستي 3 برابر بخش افقي درنظر گرفته شود و حداقل ارتفاع بخش عمودي نبايستي از يك متر كمتر باشد. • جهت جلوگيري از پديده خطرساز «مکش معکوس» در ساختمانها لازم است بر روي قسمت زيرين درب ورودي هر آپارتمان از دريچه تهويه کرکره اي يا آيفوني مناسب به طول 50×20 سانتيمتر استفاده گردد . همچنين زير دربها
وسايل گازسوز نيز همانند ساير وسايل مشابه جهت روشن شدن و سوختن مناسب نياز به هوا دارند و تنها راه ارتباطي آنها با فضاي خارج از ساختمان از طريق دودكش مي باشد . گاز گرفتگي از جمله حوادثي است كه معمولا در اثرفقدان دودكش مناسب براي وسايل گازسوز به خصوص بخاري و آبگرمكن و عدم تهويه كافي درفضاي اتاق روي ميدهد . سوختن ناقص گاز و تجمع گازهاي مسموم كننده و يا حتي كمبود اكسيژن سبب مسموميت افرادي كه درچنين فضايي تنفس مي كنند شده و ممكن است به مرگ آنها منتهي شود. بنابراين براي جلوگيري از خطرات ناشي از سوختن ناقص وسايل گازسوز و گازگرفتگي به اين نكات دقيقاً توجه شود.
• هر وسيله گاز سوز بايد داراي يك دودكش استاندارد و مجزا ومجهز به كلاهك باشد.
• همواره محل اتصال دودكش به وسايل گازسوز را بازرسي و از آببندي و ثبات آنها اطمينان حاصل نماييد.
• مسدود شدن دودكش سبب سوخت ناقص و ايجاد گازهاي خطرناك و مسموم كننده وبرگشت چنين گازهايي به داخل فضاي زندگي گرديده و باعث گازگرفتگي ومرگ مي شود.
دودكش وسايل گاز سوز در محل عبور از شيشه هاي پنجره نبايد مستقيماً با شيشه در تماس باشد. زيرا در چنين صورتي امكان شكستن شيشه در اثر حرارت و لق شدن و افتادن دودكش وجود دارد.
در صورتيكه دودكش از پنجره به بيرون هدايت شده است بايد داراي حداقل يك متر ارتفاع عمودي از محل خروج از پنجره باشد.• هر چند وقت يكبار كلاهك دودكش هاي وسايل گازسوز را بازرسي وچنانچه كلاهك افتاده باشد آنرا در محل خود نصب كنيد . قابل ذكر است كه كلاهك علاوه بر اينكه از نفوذ باران و برف و افتادن ساير اشيا به داخل دودكش جلوگيري مي كند، در منظم سوختن وسيله گازسوز نيز موثر است . ضمناً از فشردن بيش از اندازه كلاهك كه باعث تغيير حالت وگرفتگي منافذ خروج گازهاي دودكش مي شود نيز خودداري كنيد.
• انتهاي دودكش هاي توي كار بايد حداقل 1 متر از سطح پشت بام بالاتر باشد.
هر وسيله گازسوز بايستي داراي دودكش مناسب و بدون اشكال جهت تخليه گازهاي حاصل از احتراق به فضاي آزاد باشد و هرگونه نقص و نارسايي و رعايت ننمودن استانداردها در اين مورد موجب حادثه خواهد گرديد.
• در هنگام ساخت ، خريد واجارة منزل به دودكش وسايل گازسوز كاملاً توجه فرمائيد و تا حدالامكان از خريد و اجارة خانههائي كه فاقد دودكش مناسب در داخل ديوار مي باشد خودداري فرمائيد.
تمام دودكش هاي وسائلگازسوز بايستي حتماً مجهز به بخش عمودي متناسبوكلاهك H باشد.
• از قراردادن خروجي دودكش به صورت افقي با كلاهك و يا بدون كلاهك در زير سقف و بالكن جداً خودداري فرمائيد.
• به هيچ عنوان دودكش وسايلگازسوز وهواكش (فن) را از يك لوله يا كانال مشترك عبور ندهيد.
• براي دودكش داخل و بيرون ديوار به هيچ عنوان از لولههاي پلاستيكي و غير مقاوم در برابر حرارت استفاده نشود.
• دودكش بايد از ورقهاي ضد زنگ (گالوانيزه) و نسبتاً ضخيم انتخاب شود.
• آبگرمكن و بخاري حتماً بايستي مجهز به دودكش باشد . از نصب اين وسيلهها بدون دودكش در محيطهاي بسته جداً خودداري نمائيد.
• استفاده از دودكشهاي مشترك بايستي با نظر متخصصين و مهندسين مشاور تأسيساتي انجام گردد.
• استفاده از دودكشهاي آكاردئوني آلومينيومي بعلت عدم امكان آببندي در ابتدا و انتها خطرناك ميباشد.
• از قراردادن قطعات لوله دودكش بصورت لب به لب خودداري نمائيد و حتماً از دودكشهاي نوع نر و ماده كه باعث آببندي در محل اتصال و عدم خروج گازهاي حاصل از احتراق خواهد شد ، استفاده نمائيد.
• هنگام عبور دودكش از داخل ديوار و تقاطع آن بايستي قطر لوله فلزي كاملاً يكسان باشد كمكردن قطر لوله هنگام خروج از ساختمان (ديوار يا سقف) مجاز نميباشد.
• ازنصب دودكش درحياط خلوتهاي رو بسته خودداري نمائيد. داكت دودكشها بايد خروجي از بالا و پايين به هواي آزاد داشته باشد و به هيچ وجه هيچگاه بالاي داکت مسدود نگردد .• دودكشها را مرتباً بازرسي نمائيد و از آزادبودن مسير دودكش اطمينان حاصل نمائيد.
• اطراف لولههاي دودكش موجود در موتورخانه بايستي كاملاً آببندي گردد تا از نفوذ گازمونواكسيد كربن (CO) به داخل بنا و يا موتورخانه جلوگيري شود.
• در هنگام هرگونه ساخت و ساز مراقب باشيد ، مصالح ساختماني بداخل دودكشها ريخته نشود و راه ورودي دودكش را مسدود نكرده باشد.
• هر ساله قبل از روشن كردن وسائل گرمازا ، مراقب باشيد مسير دودكشها توسط پرنده اي لانهسازي و مسدود نشده باشد.
• بخش عمودي (خروجي) دودكش حداقل بايستي 3 برابر بخش افقي درنظر گرفته شود و حداقل ارتفاع بخش عمودي نبايستي از يك متر كمتر باشد. • جهت جلوگيري از پديده خطرساز «مکش معکوس» در ساختمانها لازم است بر روي قسمت زيرين درب ورودي هر آپارتمان از دريچه تهويه کرکره اي يا آيفوني مناسب به طول 50×20 سانتيمتر استفاده گردد . همچنين زير دربها
ي ورودي اطاق خواب ها نيز حدود 3 تا 5 سانتيمتر بازباشد.
🆔 @gas_inspection
🆔 @gas_inspection
شمار قربانیان آتشسوزی در یونان به ۹۱ نفر رسید.
با جان باختن ۴ نفر دیگر براثر شدت جراحات، شمار قربانیان آتش سوزی مهیب در اطراف آتن به ۹۱ نفر افزایش یافت
@gas_inspaction
با جان باختن ۴ نفر دیگر براثر شدت جراحات، شمار قربانیان آتش سوزی مهیب در اطراف آتن به ۹۱ نفر افزایش یافت
@gas_inspaction
📣📣📣توجه توجه
#ممنوعیت_اخذ_تعهد خارج از وظایف قانونی مهندسان ناظر
http://82.99.242.34/Portal/home/?news/235053/268525/280776/%D9%85%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%D8%AA%D8%B9%D9%87%D8%AF-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC-%D8%A7%D8%B2-%D9%88%D8%B8%D8%A7%DB%8C%D9%81-%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D8%B8%D8%B1
🔺مرجع بازرسان گاز و آتشنشانی
🆔 @gas_inspection
#ممنوعیت_اخذ_تعهد خارج از وظایف قانونی مهندسان ناظر
http://82.99.242.34/Portal/home/?news/235053/268525/280776/%D9%85%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%D8%AA%D8%B9%D9%87%D8%AF-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC-%D8%A7%D8%B2-%D9%88%D8%B8%D8%A7%DB%8C%D9%81-%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D8%B8%D8%B1
🔺مرجع بازرسان گاز و آتشنشانی
🆔 @gas_inspection