مرجع بازرسان گاز و آتش نشانی
10.5K subscribers
7.26K photos
1.46K videos
1.96K files
2.87K links
اولین وبزرگترین کانال تخصصی ویژه بازرسان ومجریان گاز سازمان نظام مهندسی ساختمان وناظران آتش نشانی کشور

سایت "مهندس ایران"
Www.mohandes-iran.com

اینستاگرام سایت مهندس ایران
https://www.instagram.com/mohandes_iran.com_


ادمین
@behrooz13131
Download Telegram
🔹حادثه گازگرفتگی داراب

علت حادثه دودکش و بستن دریچه هوا( البته این نوع اجرای دریچه تامین هوا نیز مورد تایید نیست )


کانال مرجع بازرسان گاز و آتش نشانی
🆔 @gas_inspection
حادثه گاز گرفتگی
🔹بخاری ناایمن و نداشتن رابط دودکش عوامل گاز گرفتگی


کانال مرجع بازرسان گاز و آتش نشانی
🆔 @gas_inspection
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔹جهت آشنایی با انواع سنسورهای دارای نشان استاندارد ملی آشکار ساز گاز شهری و گاز مونوکسید کربن به لینک زیر مراجعه فرمایید

https://mahammarket.com/go/pishgam-2/

🆔 @gas_inspection
🔹 تغییر متن صلاحیت پشت پروانه بازرسان گاز

👈 آیا با این تغییر موافق هستین یا مخالف ؟

لطفا نظرات خود را کامنت کنید

کانال مرجع بازرسان گاز و آتش نشانی
🆔 @gas_inspection
🔹ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر  مبارک باد


کانال مرجع بازرسان گاز و آتش نشانی
🆔 @gas_inspection
🔹انفجار گاز شهری در بوکان باعث فوت سه نفر شد

🔹در این حادثه یک واحد ساختمانی به طور کامل تخریب شده و به ۲ واحد مسکونی دیگر در مجاورت آن بیش از ۷۰ درصد آسیب وارد شده است.
🔹معروفی، رئیس سازمان آتش‌نشانی بوکان: تاکنون اجساد سه نفر از زیر آوار بیرون آورده شده و سه نفر از مجروحان این حادثه برای مداوا به مراکز درمانی اعزام شده‌اند.

🔹یک قلاده سگ زنده یاب نیز به محل حادثه آورده شده و گویا نشانه هایی از وجود افراد یا اجساد در زیر آوارها مشاهده شده و به همین خاطر تمام تلاش ها برای آواربرداری سریع در حال انجام است./ چندثانیه

🆔 @gas_inspection
شکایت از قبض گاز

🖌 بر اساس اعلام مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز، مشترکانی که نسبت به قبض گاز خود اعتراض داشته، می توانند با مراجعه به سامانه بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران، برای ثبت شکایت خود اقدام نمایند.

🆔 @gas_inspection
🔹گاز تمامی استخرهای قم برای جلوگیری از افت فشار قطع شد

روابط عمومی شرکت گاز قم اعلام کرد:

🔹‌گاز تمامی استخرهای این استان برای جلوگیری از افت فشار به طور موقت قطع شد.

🆔 @gas_inspection
👈به بهانه روز مادر

🔹حتما شما عزیزان ،قطعه ی " قلب مادر " اثر ایرج میرزا شاعرنامی را خوانده اید با مطلع " داد معشوقه به عاشق پیغام"که ترجمه از ادبیات آلمانی است . در آن جا جوانی عاشق،به خواست معشوق خویش ،قلب مادر خودرا از سینه ی او بیرون می آوَرَد  و هنگامی که آن را با شتاب  به نزد معشوق محبوب خود می بَرَد ناگهان پایش می لغزد و بر زمین می خورَدو قلب مادر از دستش رها شده بر خاک می افتد ،اما از آن دلِ "گرمِ آغشته به خون " ناله ای برمی خیزد که :
آه دستِ پسرم یافت خراش
آخ پایِ پسرم خورد به سنگ
ایرج میرزا


داد معشوقه به عاشق پیغام
که کند مادر تو با من جنگ

هر کجا بیندم از دور کند
چهره پُرچین و جبین پر آژَنگ

با نگاه غضب آلود زند
بر دل نازک من تیر خَدَنگ

از در خانه مرا طرد کند
همچو سنگ از دهن قَلماسنگ

مادر سنگ دلت تا زنده‌ست
شهد در کام من و توست شَرَنگ

نشوم یک‌دل و یک‌رنگ تو را
تا نسازی دل او از خون رنگ

گر تو خواهی به وصالم برسی
باید این ساعت و بی‌خوف و دِرَنگ

رَوِی و سینهٔ تنگش بدری
دل برون آری از آن سینۀ تنگ

گرم و خونین به مَنَش باز آری
تا بَرَد ز آینه قلبم زنگ

عاشق بی‌خرد ناهنجار
نه بل آن فاسق بی‌عصمت و نَنگ

حرمت مادری از یاد ببرد
خیره از باده و دیوانه ز بَنگ

رفت و مادر را افکند به خاک
سینه بدرید و دل آورد به چَنگ

قصد سر منزل معشوق نمود
دل مادر به کفش چون نارَنگ

از قضا خورد دم در به زمین
و اندکی سوده شد او را آرَنگ

وان دل گرم که جان داشت هنوز
اوفتاد از کف آن بی‌فَرهَنگ

از زمین باز چو برخاست نمود
پی برداشتن آن آهَنگ

دید کز آن دل آغشته به خون
آید آهسته برون این آهَنگ

آه دست پسرم یافت خراش
آخ پای پسرم خورد به سنگ

 ایرج میرزا

💐روز مادر را به همه مادران فداکار ایران زمین و همه مادران عزیز کانال مرجع بازرسان گاز و آتش نشانی تبریک عرض میکنم 🌸

کانال مرجع بازرسان گاز و آتش نشانی
🆔 @gas_inspection
🔹️آشنایی با موتور دمپر مشعل های صنعتی

جهت مطالعه مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید:
📎https://b2n.ir/e73052


کانال مرجع مهندسان ایران
🆔 @engineer_tasisat
سایت مهندس ایران
🌐  mohandes-iran.com
🔹 دعوت از همه هموطنان عزیز به "پویش ملی ۵+۳۰" برای "صرفه‌جویی در مصرف گاز"

🤝 ۵ پیام اجتماعی- انسانی:
۱- با صرفه جویی در مصرف برق و گاز، به کاهش آلودگی هوا کمک کنیم. هوای پاک، حق و مسئولیت شهروندی و اجتماعی همه‌ی ماست.
۲- با صرفه جویی در مصرف برق و گاز، کمک کنیم تا صنایع و نیروگاهها بجای مصرف گاز، ناچار به استفاده از سوخت مایع و بویژه مازوت نشوند و آلودگی هوا را بیشتر نکنند.
۳- با صرفه جویی در مصرف برق و گاز، کمک کنیم صنایع تعطیل و کارگران عزیز بیکار نشوند.
۴- با صرفه جویی در مصرف برق و گاز، کمک کنیم در این ماههای سرد، گاز و برق هیچ هموطنی قطع نشود.
۵- گاز و برق را درست مصرف کنیم تا همه و همیشه مصرف کنیم، حتی نسل‌های آینده!

🔍 ۳۰ راهکار برای صرفه جویی در مصرف گاز در خانه:
۱- پوشیدن لباس بیشتر و گرم: "لباس گرم و کافی بجای مصرف گاز اضافی"
۲- گرمتر نگهداشتن خانه با نصب پرده‌های ضخیم چین دار، زیر پرده های توری
۳- بستن دریچه های کولر با پوشش ضخیم که گرمای خانه را از کانال کولر به پشت بام نبرد و به هدر ندهد. درعین‌حال، از امکان ورود هوای تازه از طریق دریچه تامین هوا یا زیر درب ورودی مطمئن شوید.
۴- کوتاه کردن زمان استحمام
۵- باز نگذاشتن متوالی و طولانی آبِ گرم حین استحمام
۶- حتی الامکان استفاده کمتر از شیر آبِ گرم
۷- بستن شیر رادیاتور و یا خاموش کردن بخاری اتاقهای کم رفت و آمد و گرم نکردن آنها و بستن کامل دربِ آنها
۸- نگذاشتن ظروف کوچک روی شعله بزرگ اجاق گاز
۹- استفاده حداکثری از نور و گرمای خورشید در طول روز
۱۰- روی رادیاتورها چیزی نگذاریم و اطراف رادیاتور را خلوت کنیم تا گرمای رادیاتور بخوبی منتقل شود.
۱۱- استفاده از شیرهای ترموستاتیک رادیاتور
۱۲- چسباندن فویل ضخیم آلومینیم به دیوار پشت رادیاتور برای حفظ و بازتاب و انتقال بهتر گرما به داخل خانه، بجای گرم شدن دیوار و هدررفت گرما و انرژی
۱۳- هر یک درجه کاهش دمای خانه یعنی ۵% کاهش مصرف گاز خانه و کاهش هزینه پرداختی
۱۴- رعایت دمای رفاه در خانه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه
۱۵- درجه بخاری، آبگرمکن، موتورخانه و پکیج را کم کنیم و در حد متوسط قرار دهیم.
۱۶- تنظیم درجه پکیج، موتورخانه و آبگرمکن مخزنی بین ۵۰ تا ۶۰ درجه
۱۷- خانه را آنقدر گرم نکنیم که مجبور شویم پنجره‌ها را باز کنیم. بجای باز کردن پنجره‌ها، دمای وسایل گرمایشی را کم کنیم.
۱۸- با صرفه‌جویی در مصرف برق، به صرفه‌جویی در مصرف گاز هم کمک می‌کنیم؛ حتی با خاموش کردن یک لامپ اضافه
۱۹- اگر تصمیم به خرید وسایل گازی و برقی داریم، محصول با رده برچسب انرژی بالاتر بخریم تا سالهای طولانی با مصرف کمتر انرژی، هزینه کمتری برای گاز و برق مصرفی آنها پرداخت کنیم.
۲۰- اطمینان از شعله آبی وسایل گازسوز؛ شعله زرد و نارنجی یعنی بدسوزی و درنتیجه هدررفت گاز و خطر گازگرفتگی
۲۱- از شومینه ساختمان استفاده نکنید چون بسیار پرمصرف و خطرناک است.
۲۲- اطمینان از سلامت دودکشهای وسایل گازسوز، علاوه بر اهمیت و ضرورت آن برای ایمنی، به عدم هدررفت گرما و درنتیجه مصرف بهینه گاز هم کمک می‌کند.
۲۳- پیش بینی ورود هوای تازه و نبستن دریچه تامین هوا؛ برای کمک به شعله آبی (مصرف ایمن و بهینه‌ی گاز)
۲۴- سرویس و تعمیر بموقع سیستم‌ها و وسایل گازسوز (موتورخانه، پکیج، آبگرمکن، بخاری و اجاق گاز)، فقط توسط تکنسین‌های مجرب (سرویسکاران مجاز)
۲۵- عایق بندی لوله های آبِ گرم، مخزن آب و منبع انبساط موتورخانه
۲۶- لوازم گازسوز فرسوده، علاوه بر خطر حادثه، مصرف گاز زیادی دارند پس بهتر است بموقع، آنها را با کالای کم مصرف و ایمن جایگزین کنیم.
۲۷- درصورت امکان، تعویض پنجره های معمولی با پنجره های دوجداره با پیش بینی دریچه تامین هوا
۲۸- درصورت امکان، عایق کردن تمام یا حداقل بخشی از دیوارهای جانبی، سقف و کف ساختمان
۲۹- درصورت امکان، نصب ترموستات دیواری برای تنظیم خودکار گرمای خانه
۳۰- اگر در حال بازسازی خانه یا ساخت خانه جدید هستیم، مطابق مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، عایق دیوارها، سقف و کف را جدی بگیریم تا مصرف گاز برای گرمایش خانه، تا ۵۰% کاهش یابد.

#همه_مسئولیم

جواد نوفرستی
پژوهشگر حوزه انرژی و ایمنی
زمستان ۱۴۰۱

کانال مرجع بازرسان گاز و آتش نشانی
🆔 @gas_inspection
🔹در مصرف گاز صرفه جویی کنیم


کانال مرجع بازرسان گاز و آتش نشانی
🆔 @gas_inspection
📣📣هشدار و توصیه های هلال احمر درباره گازگرفتگی با مونوکسید کربن


🔺باتوجه به هشدار هواشناسی و پيش بينى كاهش دما در اكثر نقاط كشور و به دنبال آن افزایش استفاده از وسایل گرمایشی همچون بخاری های گازی، نفتی، شومینه، پکیج، آبگرمکن، موتورخانه و ... ، احتمال وقوع مسمومیت با گاز منواکسید کربن، بالا مى رود. اگر از اين وسائل استفاده مى شود حتما یک راه برای گردش هوا بايد در نظر گرفته شود.
🔺بی احتیاطی و نا آگاهی در راه اندازی وسایل گرمایشی موجب می شود که این وسایل به درستی کار نکند و عدم کارکرد صحیح آن بسیار خطرساز است. از هموطنان درخواست می‌شود از ایمن بودن وسایل گرمایشی خود اطمینان حاصل کنند.
🔺مونوکسید کربن گازی بی رنگ و بی بو است و علائم  مسمومیت با گاز منواکسید کربن شامل: ضعف و بیحالی، سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ، ایجاد حالت دوبینی و کاهش سطح هوشیاری است و چنانچه اگر افراد در این محیط قرار گيرند دچار حالت تشنج و بیهوشی شده و حتی دچار کما یا مرگ می شوند.
🔺اگر با فردی که دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده بود برخورد كرديد، ضمن تماس فورى با اورژانس و آتش نشانی باید او را از محل خارج و به فضای باز منتقل کنیم.



کانال مرجع بازرسان گاز و آتش نشانی
🆔 @gas_inspection
👈گازگرفتگی ۱۳ نفر در تربت‌جام

🔻رئیس شبکه بهداشت و درمان تربت‌جام از گازگرفتگی ۱۳ نفر در این شهرستان بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن خبر داد.

🔻شب گذشته حدود سه تا چهار نفر در بیمارستان بستری شدند و چند نفر دیگر هم که عوامل اورژانس برای امدادرسانی رفته بودند چون حالشان بهتر بود حاضر نشدند به بیمارستان مراجعه کنند./ایسنا


کانال مرجع بازرسان گاز و آتش نشانی
🆔 @gas_inspection
🔹قطع گاز مجتمع های آرمیتاژ، آبان و آلتون توسط فرماندار مشهد

محسن داوری، فرماندار مشهد:
🔺در فضای باز گرماتاب‌ها روشن است در صورتی که به گرماتاب لازم نیست و صد درصد گاز مجتمع آرمیتاژ قطع می‌شود.

صبایی رئیس بهره برداری و تعمیرات منطقه ۲گاز خراسان رضوی:
🔺وجود گرماتاب بر خلاف نظام مهندسی است این بدین معناست که بعد از تایید از نظام مهندسی نقشه خود را عوض کردند که این اتفاق جریمه در پی دارد.


کانال مرجع بازرسان گاز و آتش نشانی
🆔 @gas_inspection
♦️#حادثه
#گاز_گرفتگی

🔴نشت گاز باعث مسمومیت ۶ شهروند گردید.

🔰در این حادثه که امروز ۲۵ دیماه ۱۴۰۱ به وقوع پیوست، بعلت گاز گرفتگی، ۶نفر از اعضای یک خانواده دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شدند که بیماران توسط اورژانس پیش بیمارستانی منتقل و تحویل بیمارستان گردیدند. بیماران پس از انجام اقدام اولیه درمانی در اورژانس بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی با حال عمومی مساعد از بیمارستان ترخیص گردیدند.

🔻بارعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گاز سوز از بروز هر گونه حادثه جلوگیری کنیم .

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس


🆔 @gas_inspection
🔺وزیر نفت: قبض دی‌ماه مشترکان تربت‌‌جامی توسط شرکت گاز پرداخت می‌شود

اوجی:
🔹قبض دی ماه مشترکان تربت‌ جامی که دچار قطعی گاز و مشکل شدند را شرکت گاز پرداخت خواهد کرد.
🔹امروز ضریب گازرسانی خانگی به ۹۵ درصد و ضریب گازرسانی روستایی به ۸۶ درصد رسیده است.

🆔 @gas_inspection
#اندکی_تامل

‏۸۰ درصد از گاز مصرفی تهران متعلق به مناطق ۱، ۲ و ۳  است.
مناطقی که خانه‌های بزرگ با امکاناتی مثل استخر و جکوزی و اینا داره.

در شرایطی که روستاهای تربت جام الان گاز ندارند .

یعنی هیچ اداره‌ای نمیتونه نظارت جدی‌تر و برخورد با صاحبان مصرف بی‌رویه داشته باشه؟!

🆔 @gas_inspection