This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
کشکان لرستان - بحران آبی که جمهوری اسلامی در سراسر ایران پدید آورده است
دامداری در استان لرستان از نبود آب شکایت میکند و میگوید که کشکان خشک شده. این دامها تشنهاند. دامهای دامداران دارند تلف میشوند. دنبال آب کیلومترها میگردند که آبی گیرشان بیآید و گله را آب بدهند.... آب سد راه رها کنید، برای چه زمانی آب سد اندوخته شده!
کشکان امسال به بحرانیترین شکل ممکن رسیده و مناطق پایین دست این رودخانه به طور کامل خشک شده است. استانهای بیابانی ایران بنا به اعلام سازمان منابع طبیعی از ۱۴ استان به ۲۱ استان رسیده و بسیاری از مردمان روستاهای غرب ایران بر اثر آنچه کمبود ذخایر آب نامیده میشود، آب لولهکشیشان هم قطع شده است.
#همآوا
@IranHamAva
کشکان لرستان - بحران آبی که جمهوری اسلامی در سراسر ایران پدید آورده است
دامداری در استان لرستان از نبود آب شکایت میکند و میگوید که کشکان خشک شده. این دامها تشنهاند. دامهای دامداران دارند تلف میشوند. دنبال آب کیلومترها میگردند که آبی گیرشان بیآید و گله را آب بدهند.... آب سد راه رها کنید، برای چه زمانی آب سد اندوخته شده!
کشکان امسال به بحرانیترین شکل ممکن رسیده و مناطق پایین دست این رودخانه به طور کامل خشک شده است. استانهای بیابانی ایران بنا به اعلام سازمان منابع طبیعی از ۱۴ استان به ۲۱ استان رسیده و بسیاری از مردمان روستاهای غرب ایران بر اثر آنچه کمبود ذخایر آب نامیده میشود، آب لولهکشیشان هم قطع شده است.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
گوهر عشقی: خامنهای میداند عمر حکومتاش به پایان رسیده
گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی با انتشار ویدئویی در واکنش به بازداشت مادران آبان میگوید: مردم ایران اگر ما فریاد میزنیم، نمیخواهیم ستار دیگری پرپر بشود.
نمیخواهم مادر دیگری سیاهپوش بشود. من از ماموران میخواهم اسلحه خود را روی قاتلان بکشند نه مردم. عمر این دولت به پایان رسیده خامنهای هم این را میداند.
او از مردم میخواهد که از مادران دادخواه حمایت کنند
#همآوا
@IranHamAva
گوهر عشقی: خامنهای میداند عمر حکومتاش به پایان رسیده
گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی با انتشار ویدئویی در واکنش به بازداشت مادران آبان میگوید: مردم ایران اگر ما فریاد میزنیم، نمیخواهیم ستار دیگری پرپر بشود.
نمیخواهم مادر دیگری سیاهپوش بشود. من از ماموران میخواهم اسلحه خود را روی قاتلان بکشند نه مردم. عمر این دولت به پایان رسیده خامنهای هم این را میداند.
او از مردم میخواهد که از مادران دادخواه حمایت کنند
#همآوا
@IranHamAva
.
به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، قرار بازداشت #رضا_شهابی، از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران به مدت یک ماه دیگر تمدید شد. آقای شهابی که در #بازداشتگاه_وزارت_اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین، کماکان در اعتصاب غذا بسر میبرد، از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده خود نیز محروم است.
تمدید قرار بازداشت آقای شهابی توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی محمود حاج مرادی و به مدت یک ماه صورت گرفته است.
رضا شهابی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه امسال توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. در تاریخ ۲۲ خردادماه، قرار بازداشت این فعال کارگری به مدت یک ماه دیگر تمدید شد. پیشتر سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه با انتشار بیانیه ای نسبت به وخامت وضعیت جسمانی آقای شهابی ابراز نگرانی کرده بود.
#همآوا
@IranHamAva
به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، قرار بازداشت #رضا_شهابی، از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران به مدت یک ماه دیگر تمدید شد. آقای شهابی که در #بازداشتگاه_وزارت_اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین، کماکان در اعتصاب غذا بسر میبرد، از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده خود نیز محروم است.
تمدید قرار بازداشت آقای شهابی توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی محمود حاج مرادی و به مدت یک ماه صورت گرفته است.
رضا شهابی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه امسال توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. در تاریخ ۲۲ خردادماه، قرار بازداشت این فعال کارگری به مدت یک ماه دیگر تمدید شد. پیشتر سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه با انتشار بیانیه ای نسبت به وخامت وضعیت جسمانی آقای شهابی ابراز نگرانی کرده بود.
#همآوا
@IranHamAva
.
#غزاله_شارمهد دختر #جمشید_شارمهد در گفتوگویی با بخش فارسی صدای آمریکا گفت:
پدرش امکان دفاع از خود را ندارد و هیچ توجهی به وضعیت جسمانی او نمیشود و این وضعیت نگران کننده و ناراحت کننده است.
وی با انتقاد از نحوه برگزاری پنجمین جلسه دادگاه پدرش گفت که «جلسه دادگاه که نمیشود به آن گفت دادگاه، یک نمایش بود مثل نمایشهای قبلی. هیچ حق و حقوقی در آن نبود، هیچ عدالتی در آن نبود. هیچ قانونی در آن رعایت نمیشد.»
او افزود که «مثل قبل و این دو سالی که پدرم را ربودهاند، هیچ قانونی وجود نداشت... تمام این کارها را میکنند که فشار روانی و فشار بیشتری روی پدر من بگذارند که به واقع وحشتناک است.»
جمشید شارمهد که شهروند آلمانی با تبار ایرانی است، در سال ۱۳۹۹ در جریان سفر به امارات متحده عربی در دبی ربوده و به ایران منتقل شد. او با اتهام «فساد فیالارض» روبرو است.
#همآوا
@IranHamAva
#غزاله_شارمهد دختر #جمشید_شارمهد در گفتوگویی با بخش فارسی صدای آمریکا گفت:
پدرش امکان دفاع از خود را ندارد و هیچ توجهی به وضعیت جسمانی او نمیشود و این وضعیت نگران کننده و ناراحت کننده است.
وی با انتقاد از نحوه برگزاری پنجمین جلسه دادگاه پدرش گفت که «جلسه دادگاه که نمیشود به آن گفت دادگاه، یک نمایش بود مثل نمایشهای قبلی. هیچ حق و حقوقی در آن نبود، هیچ عدالتی در آن نبود. هیچ قانونی در آن رعایت نمیشد.»
او افزود که «مثل قبل و این دو سالی که پدرم را ربودهاند، هیچ قانونی وجود نداشت... تمام این کارها را میکنند که فشار روانی و فشار بیشتری روی پدر من بگذارند که به واقع وحشتناک است.»
جمشید شارمهد که شهروند آلمانی با تبار ایرانی است، در سال ۱۳۹۹ در جریان سفر به امارات متحده عربی در دبی ربوده و به ایران منتقل شد. او با اتهام «فساد فیالارض» روبرو است.
#همآوا
@IranHamAva
.
احمد نادری عضو هیئت رئیسه مجلس:
اگر اراده کنیم، هر جای منطقه را به آتش میکشیم و شخم میزنیم. اگر جنگ تمام عیاری اتفاق بیفتد، در لحظه اول جنگ، ۱۱ هزار موشک شلیک خواهد شد که هر کجا فرود بیاید آنجا را شخم خواهد زد.مقام معظم رهبری فرمودند اگر غلطی از اسرائیل سر بزند حیفا و تلاویو را با خاک یکسان میکنیم.
--------
ماهیت جمهوری اسلامی با جنگ، خشونت و تروریسم عجین است.آشوب افکنی و ایجاد بحران بخشی جدایی ناپذیر از اصل این حکومت بوده و هست. از این رو می بینیم که مقامات حکومت از علی خامنهای تا ردههای پایین، آشکارا و بدون این که منافع برایشان کوچکترین اهمیتی داشته باشد، حرف از جنگ و کشتار میزنند.
با این همه شواهد واقعی، جنگزده شدن یا به اصطلاح سوریهای شدن ایران، با وجود ادامهی جمهوری اسلامی ممکن است نه با رفتن آن.
این حقیقت، پاسخ به کسانی است که دل به امید اصلاحات بستهاند و آگاهانه و یا از روی نادانی، درصدد فریب مردماند. جنبشهای سالهای اخیر نشان داده که ارادهی مردم بر گذار از جمهوری اسلامی و به سوی صلح است.
#همآوا
@IranHamAva
احمد نادری عضو هیئت رئیسه مجلس:
اگر اراده کنیم، هر جای منطقه را به آتش میکشیم و شخم میزنیم. اگر جنگ تمام عیاری اتفاق بیفتد، در لحظه اول جنگ، ۱۱ هزار موشک شلیک خواهد شد که هر کجا فرود بیاید آنجا را شخم خواهد زد.مقام معظم رهبری فرمودند اگر غلطی از اسرائیل سر بزند حیفا و تلاویو را با خاک یکسان میکنیم.
--------
ماهیت جمهوری اسلامی با جنگ، خشونت و تروریسم عجین است.آشوب افکنی و ایجاد بحران بخشی جدایی ناپذیر از اصل این حکومت بوده و هست. از این رو می بینیم که مقامات حکومت از علی خامنهای تا ردههای پایین، آشکارا و بدون این که منافع برایشان کوچکترین اهمیتی داشته باشد، حرف از جنگ و کشتار میزنند.
با این همه شواهد واقعی، جنگزده شدن یا به اصطلاح سوریهای شدن ایران، با وجود ادامهی جمهوری اسلامی ممکن است نه با رفتن آن.
این حقیقت، پاسخ به کسانی است که دل به امید اصلاحات بستهاند و آگاهانه و یا از روی نادانی، درصدد فریب مردماند. جنبشهای سالهای اخیر نشان داده که ارادهی مردم بر گذار از جمهوری اسلامی و به سوی صلح است.
#همآوا
@IranHamAva
.
ابراهیم رئیسی در نشست منطقهای وزیران محیط زیست کشورهای منطقه گفت:
ایران این آمادگی را دارد که تجارب و دانش خود را در اختیار سایر کشورها و همسایگان برای کاهش آلودگیها قرار دهد.
این سخنان طنزگونه در حالی بیان میشود که در این سالها تهران یکی از آلودهترین شهرهای جهان بوده و دیگر کلان شهرها نیز از وضعیت بسیار نامناسبی برخوردارند. خشک شدن رودها و دریاچهها که با بی کفایتی جمهوری اسلامی با شتابی هر چه بیشتر صورت گرفته، سبب گسترش گرد و غبار در بسیاری از شهرها و به ویژه در خوزستان گردیده است.
این حجم از نااگاهی و بی تدبیری جمهوری اسلامی، خسارات سنگینی را نه تنها برای ایرانیان امروز به بار آورده که اساساً آینده ایران را در خطر قرار داده است. بی شک تنها را برای نجات از این وضعیت بحرانی، #گذار از جمهوری اسلامی است.
#همآوا
@IranHamAva
ابراهیم رئیسی در نشست منطقهای وزیران محیط زیست کشورهای منطقه گفت:
ایران این آمادگی را دارد که تجارب و دانش خود را در اختیار سایر کشورها و همسایگان برای کاهش آلودگیها قرار دهد.
این سخنان طنزگونه در حالی بیان میشود که در این سالها تهران یکی از آلودهترین شهرهای جهان بوده و دیگر کلان شهرها نیز از وضعیت بسیار نامناسبی برخوردارند. خشک شدن رودها و دریاچهها که با بی کفایتی جمهوری اسلامی با شتابی هر چه بیشتر صورت گرفته، سبب گسترش گرد و غبار در بسیاری از شهرها و به ویژه در خوزستان گردیده است.
این حجم از نااگاهی و بی تدبیری جمهوری اسلامی، خسارات سنگینی را نه تنها برای ایرانیان امروز به بار آورده که اساساً آینده ایران را در خطر قرار داده است. بی شک تنها را برای نجات از این وضعیت بحرانی، #گذار از جمهوری اسلامی است.
#همآوا
@IranHamAva
.
علی اصغر گرجی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت:
درست است که دشمن از موشکهای نظامی، توانمندی علمی نخبگان کشور و توان رسانهای کشور هراس دارد و هر روز دست به تحریم میزند، اما در این بین از هیچ چیزی به اندازه چادر بانوان واهمه ندارد.
...دشمنان برای مقابله با این ترس خود هر چه در توان دارند را به کار گرفتهاند تا حجاب را از سر خواهران و زنان جامعه ما بگیرند.
وی افزود: اولین خاکریز این انقلاب و نظام که حجاب و عفاف است توسط مسئولان با تمام توان حفظ شود و هر کس قصد تعرض به آن را داشت، قلم پایش را خورد کنند.
#همآوا
@IranHamAva
علی اصغر گرجی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت:
درست است که دشمن از موشکهای نظامی، توانمندی علمی نخبگان کشور و توان رسانهای کشور هراس دارد و هر روز دست به تحریم میزند، اما در این بین از هیچ چیزی به اندازه چادر بانوان واهمه ندارد.
...دشمنان برای مقابله با این ترس خود هر چه در توان دارند را به کار گرفتهاند تا حجاب را از سر خواهران و زنان جامعه ما بگیرند.
وی افزود: اولین خاکریز این انقلاب و نظام که حجاب و عفاف است توسط مسئولان با تمام توان حفظ شود و هر کس قصد تعرض به آن را داشت، قلم پایش را خورد کنند.
#همآوا
@IranHamAva
.
به گزارش هرانا، شامگاه چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱، #ملیکا_قراگوزلو، دانشجوی روزنامهنگاری دانشگاه علامه طباطبایی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
خانم قراگوزلو به تازگی در ویدئویی با از سر برداشتن حجاب، به قانون #حجاب_اجباری اعتراض کرده بود.
تاکنون از #اتهامات مطروحه، نهاد بازداشت کننده و محل نگهداری این شهروند اطلاعی در دست نیست.
ملیکا قراگوزلو پیشتر نیز در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸، توسط #نیروهای_امنیتی بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه ۶۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شده بود.
وی اواخر سال ۹۸، توسط دادگاه انقلاب تهران به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. این شهروند آبانماه ۱۳۹۹، شامل بخشنامه عفو رئیس قوه قضاییه قرار گرفته و از زندان آزاد شده بود.
#همآوا
@IranHamAva
به گزارش هرانا، شامگاه چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱، #ملیکا_قراگوزلو، دانشجوی روزنامهنگاری دانشگاه علامه طباطبایی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
خانم قراگوزلو به تازگی در ویدئویی با از سر برداشتن حجاب، به قانون #حجاب_اجباری اعتراض کرده بود.
تاکنون از #اتهامات مطروحه، نهاد بازداشت کننده و محل نگهداری این شهروند اطلاعی در دست نیست.
ملیکا قراگوزلو پیشتر نیز در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸، توسط #نیروهای_امنیتی بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه ۶۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شده بود.
وی اواخر سال ۹۸، توسط دادگاه انقلاب تهران به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. این شهروند آبانماه ۱۳۹۹، شامل بخشنامه عفو رئیس قوه قضاییه قرار گرفته و از زندان آزاد شده بود.
#همآوا
@IranHamAva
.
#حمید_قندی عضو هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر که در روز پنج شنبه ۲ تیرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود همچنان بازداشت و در بلاتکلیفی به سر میبرد.
#همآوا
@IranHamAva
#حمید_قندی عضو هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر که در روز پنج شنبه ۲ تیرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود همچنان بازداشت و در بلاتکلیفی به سر میبرد.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
حمله مأموران جمهوری اسلامی به مسافران #معترض در قطار مشهد به اهواز
در پی #اعتراض شماری از مسافران قطار مشهد - اهواز بهخاموشی کولر و تهویه واگنها، بجای پاسخگویی و برطرف کردن مشکل، در ایستگاه بیشهٔ لرستان، با اسپری فلفل و باتون به مسافران معترض حمله کردهاند.
این حمله روز سهشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱، صورت گرفته است. مسافران، از خدمه و مسئولان قطار خواستهاند که تهویه و کولر واگنها را روشن کنند و آنها نیز به خواسته مسافران هیچ توجهی نکرده و پس از اعتراض مردم و درگیری لفظی، اشرار حکومتی حاضر در ترن، با اسپری فلفل به مسافران حمله کردند که بنابر گزارشها باعث بیهوشی یکی از آنان گردید.
پس ازآن، در ایستگاه اندیمشک، اقدام به بازداشت برخی از مسافران کردند که پس از چند ساعت آزاد گردیدند.
#همآوا
@IranHamAva
حمله مأموران جمهوری اسلامی به مسافران #معترض در قطار مشهد به اهواز
در پی #اعتراض شماری از مسافران قطار مشهد - اهواز بهخاموشی کولر و تهویه واگنها، بجای پاسخگویی و برطرف کردن مشکل، در ایستگاه بیشهٔ لرستان، با اسپری فلفل و باتون به مسافران معترض حمله کردهاند.
این حمله روز سهشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱، صورت گرفته است. مسافران، از خدمه و مسئولان قطار خواستهاند که تهویه و کولر واگنها را روشن کنند و آنها نیز به خواسته مسافران هیچ توجهی نکرده و پس از اعتراض مردم و درگیری لفظی، اشرار حکومتی حاضر در ترن، با اسپری فلفل به مسافران حمله کردند که بنابر گزارشها باعث بیهوشی یکی از آنان گردید.
پس ازآن، در ایستگاه اندیمشک، اقدام به بازداشت برخی از مسافران کردند که پس از چند ساعت آزاد گردیدند.
#همآوا
@IranHamAva
#محمدمسعود_معینی که فروردین امسال جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و راهی زندان اوین شد، علیرغم پیشبینیهایی صورت گرفته در قانون برای ملاقات بین اعضای زندانی خانواده، تاکنون از ملاقات و تماس تلفنی با اعضای خانواده زندانی خود، #زهرا_صفایی و #پرستو_معینی، محروم مانده است.
او از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری #محکوم شد. وی همچین به منع خروج از کشور و منع عضویت در احزاب، گروهها و دسته های سیاسی یا اجتماعی محکوم شده بود.
#همآوا
@IranHamAva
او از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری #محکوم شد. وی همچین به منع خروج از کشور و منع عضویت در احزاب، گروهها و دسته های سیاسی یا اجتماعی محکوم شده بود.
#همآوا
@IranHamAva
.
#کانون_مدافعان_حقوق بش
اعلام نگرانی نسبت به سرکوب هر نوع صدای اعتراض
کانون مدافعان حقوق بشر در نامهای به آقای جاوید رحمان گزارشگر سازمان ملل متحد در زمینه وضعیت حقوق بشر در ایران ، ضمن شرح بحرانهای موجود ، به بیان سرکوب حکومت برای خاموش کردن صدای معترضان پرداخته و نسبت به آینده ایران اعلام نگرانی کرد و اعلام داشت « …ایران مانند کوه آتشفشانی است که هر لحظه امکان شعله ور شدن آن می رود »
کانون مدافعان حقوق بشر به ریاست «شیرین عبادی» حقوقدان و برنده جایزه صلح نوبل، رونوشت این نامه که در دو نسخه انگلیسی و فارسی تهیه شده را به: کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه بازداشتهای خودسرانه ، نیز ارسال کرده است.
متن کامل این نامه را در ادامه میخوانید:
#کانون_مدافعان_حقوق بش
اعلام نگرانی نسبت به سرکوب هر نوع صدای اعتراض
کانون مدافعان حقوق بشر در نامهای به آقای جاوید رحمان گزارشگر سازمان ملل متحد در زمینه وضعیت حقوق بشر در ایران ، ضمن شرح بحرانهای موجود ، به بیان سرکوب حکومت برای خاموش کردن صدای معترضان پرداخته و نسبت به آینده ایران اعلام نگرانی کرد و اعلام داشت « …ایران مانند کوه آتشفشانی است که هر لحظه امکان شعله ور شدن آن می رود »
کانون مدافعان حقوق بشر به ریاست «شیرین عبادی» حقوقدان و برنده جایزه صلح نوبل، رونوشت این نامه که در دو نسخه انگلیسی و فارسی تهیه شده را به: کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه بازداشتهای خودسرانه ، نیز ارسال کرده است.
متن کامل این نامه را در ادامه میخوانید:
آقای جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه وضعیت حقوق بشر در ایران
جمهوری اسلامی درپی شکستهای پی در پی امنیتی و سیاسی در داخل و خارج از کشور، چاره کار را در این دیده که با سرکوب بیشتر شهروندان را وادار به سکوت کند
علی خامنه ای ، رهبر جمهوری اسلامی هفته قبل با یاد آوری خشونت و کشتار زندانیان سیاسی در دهه اول انقلاب عنوان کرد که امکان تکرار آن شرایط وجود دارد و متعاقب این گفتار . در هفته اخیر دهها شهروند با یورش ماموران امنیتی به منازل و محل کارشان دستگیر و روانه زندان شدند تا در کنار معلمان و کارگران و مال باختگانی که قبلا به خاطر مطالبات مدنی و صنفی خود قبلا دستگیر شده بودند ، مجازات خود را تحمل کنند
آقای جاوید رحمان
در اثر سیاستهای غلط جمهوری اسلامی و هم چنین فساد اداری گسترده و سیستماتیک و نیز تحریم اقتصادی ، فقر در ایران به نحو چشمگیری افزایش یافته و از ارزش پول ملی به نحو چشم گیری کاسته شده و تورم دو رقمی شده است ودر یک کلام ایران دچار بحرانهای متعددی است و همه اینها باعث شده صبر مردم سر آمده و خواسته های خود را در تظاهرات خیابانی فریاد می زنند و حکومت را ناتوان از اداره کشور می نامند . متاسفانه به جای توجه به خواسته های مردم هر بار مامورین حکومتی با ضرب و شتم مردم و دستگیریهای گسترده سعی در آرام نگه داشتن خیابانها و ساکت کردن مردم بر آمده اند تا حدی که زندانها چند برابر ظرفیت خود زندانی داشته و برخی مجبور به خوابیدن در راهروها هستند . در بین باز داشت شدگان نام خانواده چند نفر از جان باختگان آبان ۹۸ به چشم می خورد که تنها علت دستگیری آنان اصرار و مداومت بر داد خواهی است از جمله ناهید شیر پیشه ، سکینه احمدی ، محبوبه رمضانی و … را می توان نام برد . در ارتباط با تلاش برای ساکت کردن جامعه نام سه کارگردان : جعفر پناهی ، محمد رسول اوف و مصطفی آل احمد نیز دیده می شود و جعفر پناهی برنده جایزه آزادی بیان ساخاروف نیز می باشد
آقای جاوید رحمان
به نظر می رسد که جمهوری اسلامی قصد دارد با سرکوب بیشتر ملت ، قدرت پوشالی خود را به رخ مردم بکشد. کانون مدافعان حقوق بشر با اعلام نگرانی از وضعیت ناگوار پیش آمده در ایران خواهشمند است از کلیه امکانات قانونی خود استفاده کنید تا دستگیر شدگان را آزاد کرده و از خشونت بیشتر حکومت جلوکیری شود . توجه خواهید داشت که به علت شرایط پیش آمده و انباشت مطالبات معوقه مردم ، ایران مانند کوه آتشفشانی است که هر لحظه امکان شعله ور شدن آن می رود بنابراین توجه بین المللی خصوصا مقامات حقوق بشر به شرایط حساس ایران ضرورت تام دارد
کانون مدافعان حقوق بشر
۱۴ جولای ۲۰۲۲
رونوشت : ۱- کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد
۲- گزارشگر ویژه بازداشتهای خودسرانه
#همآوا
@IranHamAva
جمهوری اسلامی درپی شکستهای پی در پی امنیتی و سیاسی در داخل و خارج از کشور، چاره کار را در این دیده که با سرکوب بیشتر شهروندان را وادار به سکوت کند
علی خامنه ای ، رهبر جمهوری اسلامی هفته قبل با یاد آوری خشونت و کشتار زندانیان سیاسی در دهه اول انقلاب عنوان کرد که امکان تکرار آن شرایط وجود دارد و متعاقب این گفتار . در هفته اخیر دهها شهروند با یورش ماموران امنیتی به منازل و محل کارشان دستگیر و روانه زندان شدند تا در کنار معلمان و کارگران و مال باختگانی که قبلا به خاطر مطالبات مدنی و صنفی خود قبلا دستگیر شده بودند ، مجازات خود را تحمل کنند
آقای جاوید رحمان
در اثر سیاستهای غلط جمهوری اسلامی و هم چنین فساد اداری گسترده و سیستماتیک و نیز تحریم اقتصادی ، فقر در ایران به نحو چشمگیری افزایش یافته و از ارزش پول ملی به نحو چشم گیری کاسته شده و تورم دو رقمی شده است ودر یک کلام ایران دچار بحرانهای متعددی است و همه اینها باعث شده صبر مردم سر آمده و خواسته های خود را در تظاهرات خیابانی فریاد می زنند و حکومت را ناتوان از اداره کشور می نامند . متاسفانه به جای توجه به خواسته های مردم هر بار مامورین حکومتی با ضرب و شتم مردم و دستگیریهای گسترده سعی در آرام نگه داشتن خیابانها و ساکت کردن مردم بر آمده اند تا حدی که زندانها چند برابر ظرفیت خود زندانی داشته و برخی مجبور به خوابیدن در راهروها هستند . در بین باز داشت شدگان نام خانواده چند نفر از جان باختگان آبان ۹۸ به چشم می خورد که تنها علت دستگیری آنان اصرار و مداومت بر داد خواهی است از جمله ناهید شیر پیشه ، سکینه احمدی ، محبوبه رمضانی و … را می توان نام برد . در ارتباط با تلاش برای ساکت کردن جامعه نام سه کارگردان : جعفر پناهی ، محمد رسول اوف و مصطفی آل احمد نیز دیده می شود و جعفر پناهی برنده جایزه آزادی بیان ساخاروف نیز می باشد
آقای جاوید رحمان
به نظر می رسد که جمهوری اسلامی قصد دارد با سرکوب بیشتر ملت ، قدرت پوشالی خود را به رخ مردم بکشد. کانون مدافعان حقوق بشر با اعلام نگرانی از وضعیت ناگوار پیش آمده در ایران خواهشمند است از کلیه امکانات قانونی خود استفاده کنید تا دستگیر شدگان را آزاد کرده و از خشونت بیشتر حکومت جلوکیری شود . توجه خواهید داشت که به علت شرایط پیش آمده و انباشت مطالبات معوقه مردم ، ایران مانند کوه آتشفشانی است که هر لحظه امکان شعله ور شدن آن می رود بنابراین توجه بین المللی خصوصا مقامات حقوق بشر به شرایط حساس ایران ضرورت تام دارد
کانون مدافعان حقوق بشر
۱۴ جولای ۲۰۲۲
رونوشت : ۱- کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد
۲- گزارشگر ویژه بازداشتهای خودسرانه
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
صدای مصطفی دهباشی زاده در گفتگو با #محمد_مهدوی_فر تخریبچی وغواص جنگ و از امضاکنندگان بیانیه چهارده نفر.
#مصطفی_دهباشیزاده جانباز و برادر شهید در یزد، به دلیل اینکه سال گذشته به مردم گفته اگر در انتخابات شرکت کنید خون شهدا را پایمال کردهاید، محکوم به شلاق و جریمه نقدی شده است.
قلب وی با باطری کار میکند.
@mahdavifar2021
#همآوا
@IranHamAva
صدای مصطفی دهباشی زاده در گفتگو با #محمد_مهدوی_فر تخریبچی وغواص جنگ و از امضاکنندگان بیانیه چهارده نفر.
#مصطفی_دهباشیزاده جانباز و برادر شهید در یزد، به دلیل اینکه سال گذشته به مردم گفته اگر در انتخابات شرکت کنید خون شهدا را پایمال کردهاید، محکوم به شلاق و جریمه نقدی شده است.
قلب وی با باطری کار میکند.
@mahdavifar2021
#همآوا
@IranHamAva
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
#سانسور عکس مادر بچه از آگهی تبلیغاتی در قم
اینها نمونههایی کوچک از عمق تفکرات تاریک و بیمار در جمهوری اسلامی است که باعث فلاکت جامعه ایران گردیده است.
تنها راه رسیدن به روشنایی از این تاریکی و جهل، گذار از جمهوری اسلامی است.
#همآوا
@IranHamAva
#سانسور عکس مادر بچه از آگهی تبلیغاتی در قم
اینها نمونههایی کوچک از عمق تفکرات تاریک و بیمار در جمهوری اسلامی است که باعث فلاکت جامعه ایران گردیده است.
تنها راه رسیدن به روشنایی از این تاریکی و جهل، گذار از جمهوری اسلامی است.
#همآوا
@IranHamAva
.
احمد وخشیته، پژوهشگر و استادیار دانشگاه دوستی ملل روسیه و استاد مهمان گروه مطالعات منطقهای دانشگاه ملی اوراسیا، در توییتر واینستاگرام خود نوشت:
"در حالی که از سمت طرف #روس با عنوان استاد دانشگاه دوستی ملل روسیه برای حضور در کنفرانس روابط ایران و #روسیه در دانشگاه РГГУ دعوت شده بودم، کمی قبل شروع کنفرانس تماس گرفتند که آقای #کاظم_جلالی، سفیر ایران در روسیه گفته #وخشیته نباید سخنرانی داشته باشد؛
🔸البته ماجرا به اینجا ختم نشد و پس از اینکه از گیت ورودی [اسم من مطابق برنامه وجود داشت] وارد سالن اصلی شدم؛ کمتر از چند دقیقه مراجعه کردند و گفتند که آقای کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه فرمودند که وخشیته اصلا نباید حضور داشته باشد.
🔸در حین گفتگو بودم که صبر نکردند و به دستور طرف ایرانی توسط ماموران دانشگاه بیرون انداخته شدم.
#احمد_وخشیته، به وقت ۱۴ جولای ۲۰۲۲
#مسکو
#همآوا
@IranHamAva
احمد وخشیته، پژوهشگر و استادیار دانشگاه دوستی ملل روسیه و استاد مهمان گروه مطالعات منطقهای دانشگاه ملی اوراسیا، در توییتر واینستاگرام خود نوشت:
"در حالی که از سمت طرف #روس با عنوان استاد دانشگاه دوستی ملل روسیه برای حضور در کنفرانس روابط ایران و #روسیه در دانشگاه РГГУ دعوت شده بودم، کمی قبل شروع کنفرانس تماس گرفتند که آقای #کاظم_جلالی، سفیر ایران در روسیه گفته #وخشیته نباید سخنرانی داشته باشد؛
🔸البته ماجرا به اینجا ختم نشد و پس از اینکه از گیت ورودی [اسم من مطابق برنامه وجود داشت] وارد سالن اصلی شدم؛ کمتر از چند دقیقه مراجعه کردند و گفتند که آقای کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه فرمودند که وخشیته اصلا نباید حضور داشته باشد.
🔸در حین گفتگو بودم که صبر نکردند و به دستور طرف ایرانی توسط ماموران دانشگاه بیرون انداخته شدم.
#احمد_وخشیته، به وقت ۱۴ جولای ۲۰۲۲
#مسکو
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
سخنان فرهاد شیخی در دیدار با خانواده واله زمانی
پنجشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ تعدادی از فعالین کارگری و مدنی، معلمان، بازنشستگان، زنان و دانشجویان با خانواده واله زمانی دیدار کردند.
در این دیدار فرهاد شیخی از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران درباره وضعیت واله سخنانی ایراد کرد و سپس حاضرین شعارهایی در حمایت از واله و تمام #کارگران و #معلمان_زندانی سر دادند.
#واله_زمانی کارگر نقاش و از فعالین کارگری است که در تاریخ ۹ خرداد ماه در ارومیه از طرف نهادهای امنیتی #بازداشت شد. وی به بیماری حاد کبدی و هپاتیت دچار است و مورد عمل جراحی قرار گرفته است.
#همآوا
@IranHamAva
سخنان فرهاد شیخی در دیدار با خانواده واله زمانی
پنجشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ تعدادی از فعالین کارگری و مدنی، معلمان، بازنشستگان، زنان و دانشجویان با خانواده واله زمانی دیدار کردند.
در این دیدار فرهاد شیخی از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران درباره وضعیت واله سخنانی ایراد کرد و سپس حاضرین شعارهایی در حمایت از واله و تمام #کارگران و #معلمان_زندانی سر دادند.
#واله_زمانی کارگر نقاش و از فعالین کارگری است که در تاریخ ۹ خرداد ماه در ارومیه از طرف نهادهای امنیتی #بازداشت شد. وی به بیماری حاد کبدی و هپاتیت دچار است و مورد عمل جراحی قرار گرفته است.
#همآوا
@IranHamAva
.
بیانیه #کانون_نویسندگان_ایران در #اعتراض به موج اخیر #سرکوبها
در ادامهی سرکوب فزایندهی ماههای اخیر و چند روز پس از بازداشت #محمدرسولاف و #مصطفا_آلاحمد، خبر میرسد به خانهی دادخواهان آبان نیز هجوم بردهاند. در گیرودار این یورشها، خبرگزاریهای حکومت نیز همچون همیشه دست به کار انتشار اخبار جعلی شدهاند و در اتهامزنی و پروندهسازی کم نمیگذارند.
ادامه متن:
بیانیه #کانون_نویسندگان_ایران در #اعتراض به موج اخیر #سرکوبها
در ادامهی سرکوب فزایندهی ماههای اخیر و چند روز پس از بازداشت #محمدرسولاف و #مصطفا_آلاحمد، خبر میرسد به خانهی دادخواهان آبان نیز هجوم بردهاند. در گیرودار این یورشها، خبرگزاریهای حکومت نیز همچون همیشه دست به کار انتشار اخبار جعلی شدهاند و در اتهامزنی و پروندهسازی کم نمیگذارند.
ادامه متن:
روز جمعه ۱۷ تیرماه، ماموران امنیتی با هجوم به خانهی محمد رسولاف و مصطفا آلاحمد، این دو کارگردان سینما را بازداشت و خانهی آنها را تفتیش کردند. خبرگزاری جمهوری اسلامی بیدرنگ اتهامهای «ارتباط با ضد انقلاب»، «التهاب آفرینی» و «بر هم زدن امنیت روانی جامعه» را به رسولاف و آلاحمد وارد کرد. این یورش، اعتراض گستردهی نویسندگان، هنرمندان و عموم مردم را در پی داشت. بیستم تیرماه، جعفر پناهی که برای پیگیری وضعیت این دو کارگردان مقابل زندان اوین بود، به طومار بلند بازداشتشدگان چند ماه اخیر افزوده شد و ساعاتی پس از آن دهها مامور امنیتی به جانِ خانوادهی ستمکشتگان آبان ۹۸ افتادند و #ناهیدشیرپیشه، #مهردادبختیاری، #محبوبه_رمضانی، #سعیددامور، #رحیمه_یوسفزاده، #سکینه_احمدی، #ایران_الهیاری و #سمیه_جعفرپناه را بازداشت کردند. در این چند ماه فشار سازمانیافتهی حاکمیت بر نویسندگان، هنرمندان و فعالان صنفی و مدنی بیوقفه ادامه داشته است. بسیاری در سلولهای انفرادی محبوس شدهاند، بسیاری در بازداشت نهادهای امنیتی به سر میبرند و هر روز اخبار نگرانکنندهای از وضعیت زندانیان و تداوم اعتصاب غذای آنان منتشر میشود.
در شرایط وخیم اقتصادی و معیشتی، در میان اخباری که هر دم از ویرانیهای حکومتساخته به گوش میرسد و در کوران اعتراضهای مردم، حاکمیت همچون گذشته، اینبار هم بنا را بر گسترش بیدادگری گذاشته است و فشار بر معترضان را افزوده است. مامورانش به خانههای نویسندگان، هنرمندان و فعالان مدنی هجوم میبرند و پرونده میسازند؛ به جانِ دادخواهان میافتند، درها را میشکنند و انسانها را میربایند؛ به تجمع کارگران، بازنشستگان و معلمان یورش میبرند و به بند میکشند، و به نام «پلیس امنیت اخلاقی» به سرکوب آزادی زنان ادامه میدهند؛ اینچنین حلقهی ۴ دهه اختناق را بیش از پیش تنگ میکنند، به گونهای که حتی کارگزاران پیشین خود را نیز بینصیب نمیگذارند. شیوهی حاکمیت پوشاندن ستم با ستم است و بر فشار این اختناقِ افسارگسیخته در حالی افزوده میشود که فساد سازمانیافته، سایهی شوم فلاکت و نیستی را بر زندگی مردم گسترده است.
معاون رئیسجمهور حکومت میگوید «اگر به #خواست_بازنشستگان تن بدهیم دیگران هم مدعی میشوند». او از اختناقی روزافزون خبر میدهد و از هراس حاکمیت. بار دیگر فرمان سرکوب «دیگران» و دیگراندیشان صادر شده است؛ فرمان سرکوب مردمی که در اعتراض به فقر، تورم و گرانیِ کمرشکن همصدا شدهاند؛ مردمی همبستهی دردهای مشترک که دوشادوش هم ایستادهاند و حقشان را میخواهند. اکنون هر روز بر شمار این مردمِ بهجانآمده از تباهی افزوده میشود و پایههای این پایداری را مستحکمتر میکند. هر روز صدای اعتراض نویسندگان و هنرمندان معترض بلندتر میشود و صفی به صفوف ایستادگیِ کارگران و معلمان میپیوندد. هر روز زنان بیشتری همپیمان میشوند، فریاد آزادیخواهی سر میدهند و سد استبداد و ارتجاع را در هم میشکنند. اکنون دیگر مردمان دادخواه، مردمان این ماه و آن ماه نیستند، مردمان همصدا و خروشانِ سالیاناند. در این سالیان، گرچه سرکوب حکومت بیوقفه در کار بوده است، اما همواره بودهاند آزادیخواهانی که دم فرونبستهاند، پا پس نکشیدهاند و دریچههایی رو به آزادی گشودهاند.
کانون نویسندگان ایران همراه این پایداری و ایستادگی، سرکوب سازمانیافته از سوی حاکمیت را محکوم میکند، خواهان آزادی بیقیدوشرط بازداشتشدگان اخیر و همهی زندانیان سیاسی و عقیدتی است و از آزادیخواهان سراسر جهان میخواهد صدای رسای اعتراض به این سرکوبها باشند.
کانون نویسندگان ایران
۲۲ تیر ۱۴۰۱
#همآوا
@IranHamAva
در شرایط وخیم اقتصادی و معیشتی، در میان اخباری که هر دم از ویرانیهای حکومتساخته به گوش میرسد و در کوران اعتراضهای مردم، حاکمیت همچون گذشته، اینبار هم بنا را بر گسترش بیدادگری گذاشته است و فشار بر معترضان را افزوده است. مامورانش به خانههای نویسندگان، هنرمندان و فعالان مدنی هجوم میبرند و پرونده میسازند؛ به جانِ دادخواهان میافتند، درها را میشکنند و انسانها را میربایند؛ به تجمع کارگران، بازنشستگان و معلمان یورش میبرند و به بند میکشند، و به نام «پلیس امنیت اخلاقی» به سرکوب آزادی زنان ادامه میدهند؛ اینچنین حلقهی ۴ دهه اختناق را بیش از پیش تنگ میکنند، به گونهای که حتی کارگزاران پیشین خود را نیز بینصیب نمیگذارند. شیوهی حاکمیت پوشاندن ستم با ستم است و بر فشار این اختناقِ افسارگسیخته در حالی افزوده میشود که فساد سازمانیافته، سایهی شوم فلاکت و نیستی را بر زندگی مردم گسترده است.
معاون رئیسجمهور حکومت میگوید «اگر به #خواست_بازنشستگان تن بدهیم دیگران هم مدعی میشوند». او از اختناقی روزافزون خبر میدهد و از هراس حاکمیت. بار دیگر فرمان سرکوب «دیگران» و دیگراندیشان صادر شده است؛ فرمان سرکوب مردمی که در اعتراض به فقر، تورم و گرانیِ کمرشکن همصدا شدهاند؛ مردمی همبستهی دردهای مشترک که دوشادوش هم ایستادهاند و حقشان را میخواهند. اکنون هر روز بر شمار این مردمِ بهجانآمده از تباهی افزوده میشود و پایههای این پایداری را مستحکمتر میکند. هر روز صدای اعتراض نویسندگان و هنرمندان معترض بلندتر میشود و صفی به صفوف ایستادگیِ کارگران و معلمان میپیوندد. هر روز زنان بیشتری همپیمان میشوند، فریاد آزادیخواهی سر میدهند و سد استبداد و ارتجاع را در هم میشکنند. اکنون دیگر مردمان دادخواه، مردمان این ماه و آن ماه نیستند، مردمان همصدا و خروشانِ سالیاناند. در این سالیان، گرچه سرکوب حکومت بیوقفه در کار بوده است، اما همواره بودهاند آزادیخواهانی که دم فرونبستهاند، پا پس نکشیدهاند و دریچههایی رو به آزادی گشودهاند.
کانون نویسندگان ایران همراه این پایداری و ایستادگی، سرکوب سازمانیافته از سوی حاکمیت را محکوم میکند، خواهان آزادی بیقیدوشرط بازداشتشدگان اخیر و همهی زندانیان سیاسی و عقیدتی است و از آزادیخواهان سراسر جهان میخواهد صدای رسای اعتراض به این سرکوبها باشند.
کانون نویسندگان ایران
۲۲ تیر ۱۴۰۱
#همآوا
@IranHamAva
👍1