بی خبری از وضعیت #نازی_زندیه پس از #بازداشت
نازی زندیه، دانشجوی ۲۱ ساله، روز ۲۶ تیرماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. خانم زندیه از زمان بازداشت تاکنون تماسی با خانواده نداشته است. این موضوع به نگرانی روزافزون خانواده از سرنوشت خود منجر شده است.
این کنشگر مدنی، روز ۲۶ تیرماه، در ارتباط با کارزار «حجاب بی حجاب»، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شد.
#همآوا
@IranHamAva
نازی زندیه، دانشجوی ۲۱ ساله، روز ۲۶ تیرماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. خانم زندیه از زمان بازداشت تاکنون تماسی با خانواده نداشته است. این موضوع به نگرانی روزافزون خانواده از سرنوشت خود منجر شده است.
این کنشگر مدنی، روز ۲۶ تیرماه، در ارتباط با کارزار «حجاب بی حجاب»، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شد.
#همآوا
@IranHamAva
.
یکشنبه ۲ امرداد ۱۴۰۱، گروهی از اهالی مهدیه در #اعتراض به واگذاری زمینهای کشاورزان به تولیدیها و صنایع، مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری #تجمع_اعتراضی برگزار کردند.
#معترضان میگویند که خودمان در این زمینها پروانه مرغداری داریم و به علت کمبود آب، امکان راهاندازی نبوده است.
#همآوا
@IranHamAva
یکشنبه ۲ امرداد ۱۴۰۱، گروهی از اهالی مهدیه در #اعتراض به واگذاری زمینهای کشاورزان به تولیدیها و صنایع، مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری #تجمع_اعتراضی برگزار کردند.
#معترضان میگویند که خودمان در این زمینها پروانه مرغداری داریم و به علت کمبود آب، امکان راهاندازی نبوده است.
#همآوا
@IranHamAva
.
چند پرستار به ازای #جمعیت در #ایران وجود دارد؟
میانگین نسبت پرستار در دنیا برای هر ۱۰۰۰ بیمار ۳ نفر است.
اما در ایران برای هر ۱۰۰۰ بیمار نصف این میزان پرستار وجود دارد!!!
این در حالی است که به دلیل شرایط موجود و بی کفایتی جمهوری اسلامی، مهاجرت پرستاران و پزشکان از کشور، افزایش زیادی یافته است.
از سوی دیگر؛ استفاده از بستگان بیمار بعنوان «همراه» پدیدهای است که در ایران رواج دارد . از این طریق صاحبان صنعت درمان، مفت و مجانی همراه بیمار را خارج از تخصص درمانی بکار گرفته و بخشی از کارهای بیمار را به گردنش میندازند و هزینهای را هم از این بابت از بیمار دریافت میکنند.
خدمات درمانی رایگان و باکیفیت ، بدیهیترین حق هر شهروند میباشد.
#همآوا
@IranHamAva
چند پرستار به ازای #جمعیت در #ایران وجود دارد؟
میانگین نسبت پرستار در دنیا برای هر ۱۰۰۰ بیمار ۳ نفر است.
اما در ایران برای هر ۱۰۰۰ بیمار نصف این میزان پرستار وجود دارد!!!
این در حالی است که به دلیل شرایط موجود و بی کفایتی جمهوری اسلامی، مهاجرت پرستاران و پزشکان از کشور، افزایش زیادی یافته است.
از سوی دیگر؛ استفاده از بستگان بیمار بعنوان «همراه» پدیدهای است که در ایران رواج دارد . از این طریق صاحبان صنعت درمان، مفت و مجانی همراه بیمار را خارج از تخصص درمانی بکار گرفته و بخشی از کارهای بیمار را به گردنش میندازند و هزینهای را هم از این بابت از بیمار دریافت میکنند.
خدمات درمانی رایگان و باکیفیت ، بدیهیترین حق هر شهروند میباشد.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
روح الله دهقانی فیروزآبادی رییس سازمان جهاد دانشگاهی
درحال حاضر کشوری مانند امارات ۱۰۰ هزار ویزای طلایی به فناوران می دهد و ترکیه و کشورهای دورتر جوانان ما را جذب می کنند. قبلاً هنگامی که یک جوان نخبه تحصیلات خود را به پایان می رساند، به یکی از کشورهای پیشرفته #مهاجرت می کرد و ممکن بود در این بین چند دوست خود را نیز برای مهاجرت تشویق کند اما هم اکنون یک شرکت دانش بنیان به ترکیه یا امارات مهاجرت می کند و این مساله بسیار جای تامل دارد چراکه ممکن است شرکتهای دانش بنیان دیگر را تشویق به مهاجرت کند.
#همآوا
@IranHamAva
روح الله دهقانی فیروزآبادی رییس سازمان جهاد دانشگاهی
درحال حاضر کشوری مانند امارات ۱۰۰ هزار ویزای طلایی به فناوران می دهد و ترکیه و کشورهای دورتر جوانان ما را جذب می کنند. قبلاً هنگامی که یک جوان نخبه تحصیلات خود را به پایان می رساند، به یکی از کشورهای پیشرفته #مهاجرت می کرد و ممکن بود در این بین چند دوست خود را نیز برای مهاجرت تشویق کند اما هم اکنون یک شرکت دانش بنیان به ترکیه یا امارات مهاجرت می کند و این مساله بسیار جای تامل دارد چراکه ممکن است شرکتهای دانش بنیان دیگر را تشویق به مهاجرت کند.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
یکشنبه ۲ امرداد ۱۴۰۱، بهدنبال محقق نشدن خواستههای #بازنشستگان و مستمریبگیران تامین اجتماعی و در ادامه تجمعهای سراسری هممیهنان، بازنشستگان استان کرمانشاه بار دیگر اقدام بهبرگزاری #تجمع_اعتراضی کردند.
به گفته این بازنشسته معترض:
مسئله ی درمان رایگان طبق قانون کجا رفت؟
-شما همه چیز را پولی کردید.
- بچه های بازنشستگان از تحصیل باز ماندند!
در جامعه ای که شما درست کردید روبروز شکاف طبقاتی عمیق تر میشود...
#همآوا
@IranHamAva
یکشنبه ۲ امرداد ۱۴۰۱، بهدنبال محقق نشدن خواستههای #بازنشستگان و مستمریبگیران تامین اجتماعی و در ادامه تجمعهای سراسری هممیهنان، بازنشستگان استان کرمانشاه بار دیگر اقدام بهبرگزاری #تجمع_اعتراضی کردند.
به گفته این بازنشسته معترض:
مسئله ی درمان رایگان طبق قانون کجا رفت؟
-شما همه چیز را پولی کردید.
- بچه های بازنشستگان از تحصیل باز ماندند!
در جامعه ای که شما درست کردید روبروز شکاف طبقاتی عمیق تر میشود...
#همآوا
@IranHamAva
.
طبق گزارشهای مالی منتشر شده از خودروسازان داخلی، رقم زیان انباشته ایران خودرو و سایپا به ۳.۵ میلیارد دلار رسیده که با این رقم میشد دو بار شرکت ولوو را خرید.
در هر صورت با وجود ارقام متفاوتی که در چند مدت اخیر برای زیان انباشته خودروسازان منتشر شده، تازهترین گزارشهای مالی این دو شرکت بزرگ به بورس رقمی تکاندهنده را نشان میدهد. طبق این گزارش، فقط در سال گذشته ایران خودرو حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان و سایپا حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان زیان دیدهاند. در مجموع، ایران خودرو و سایپا بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند که با احتساب نرخ دلار میتوان به رقم باورنکردنی ۳.۵ میلیارد دلار رسید.
برای درک بهتر این عدد میتوانگفت، شرکت چینی جیلی چند سال پیش کمپانی بزرگ ولوو را فقط با قیمت ۱.۸ میلیارد دلار خریده بود. یعنی با میزان زیان انباشته ایران خودرو و سایپا میشد دو بار شرکت سوئدی ولوو که از بزرگان صنعت خودروسازی جهان محسوب میشود را خرید. همچنین با چنین رقمی میشد بیش از ۳ میلیون شغل در کشور ایجاد کرد.
#همآوا
@IranHamAva
طبق گزارشهای مالی منتشر شده از خودروسازان داخلی، رقم زیان انباشته ایران خودرو و سایپا به ۳.۵ میلیارد دلار رسیده که با این رقم میشد دو بار شرکت ولوو را خرید.
در هر صورت با وجود ارقام متفاوتی که در چند مدت اخیر برای زیان انباشته خودروسازان منتشر شده، تازهترین گزارشهای مالی این دو شرکت بزرگ به بورس رقمی تکاندهنده را نشان میدهد. طبق این گزارش، فقط در سال گذشته ایران خودرو حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان و سایپا حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان زیان دیدهاند. در مجموع، ایران خودرو و سایپا بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند که با احتساب نرخ دلار میتوان به رقم باورنکردنی ۳.۵ میلیارد دلار رسید.
برای درک بهتر این عدد میتوانگفت، شرکت چینی جیلی چند سال پیش کمپانی بزرگ ولوو را فقط با قیمت ۱.۸ میلیارد دلار خریده بود. یعنی با میزان زیان انباشته ایران خودرو و سایپا میشد دو بار شرکت سوئدی ولوو که از بزرگان صنعت خودروسازی جهان محسوب میشود را خرید. همچنین با چنین رقمی میشد بیش از ۳ میلیون شغل در کشور ایجاد کرد.
#همآوا
@IranHamAva
.
گوشهای از زیانهای وجود جمهوری اسلامی برای ایران و ایرانیان برای آن که بیش از پیش مطمئن شویم که گذار از جمهوری اسلامی، وظیفه هر ایرانی و خدمتی است برای ایرانیان حال و آینده.
مجموع درآمد صادرات گاز طبیعی قطر در دو دهه گذشته به نزدیک ۸۰۰ میلیارد دلار بالغ گردید و در همین مدت مجموع درآمد صادرات گاز طبیعی ایران کمتر از ۷۰ میلیارد دلار (یک-دهم قطر) بود. درآمد از دست رفته ایران برای صادرات گاز طبیعی بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار برآورد می شود.
صادرات گاز طبیعی قطر از میدان گازی پارس جنوبی (در قطر: گنبد شمالی) انجام میشود که بزرگترین میدان گازی جهان است، و در خلیج فارس و به طور مشترک، در آبهای سرزمینی ایران و قطر واقع شدهاست.
** بزرگترین صادرکنندگان گاز طبیعی جهان به ترتیب
* آمریکا با ۶۸
* نروژ با ۵۸
* قطر با ۳۹
* استرالیا با ۳۸
* کانادا و الجزایر با هر یک ۱۵
* و امارات متحده با ۱۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ میلادی هستند.
#همآوا
@IranHamAva
گوشهای از زیانهای وجود جمهوری اسلامی برای ایران و ایرانیان برای آن که بیش از پیش مطمئن شویم که گذار از جمهوری اسلامی، وظیفه هر ایرانی و خدمتی است برای ایرانیان حال و آینده.
مجموع درآمد صادرات گاز طبیعی قطر در دو دهه گذشته به نزدیک ۸۰۰ میلیارد دلار بالغ گردید و در همین مدت مجموع درآمد صادرات گاز طبیعی ایران کمتر از ۷۰ میلیارد دلار (یک-دهم قطر) بود. درآمد از دست رفته ایران برای صادرات گاز طبیعی بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار برآورد می شود.
صادرات گاز طبیعی قطر از میدان گازی پارس جنوبی (در قطر: گنبد شمالی) انجام میشود که بزرگترین میدان گازی جهان است، و در خلیج فارس و به طور مشترک، در آبهای سرزمینی ایران و قطر واقع شدهاست.
** بزرگترین صادرکنندگان گاز طبیعی جهان به ترتیب
* آمریکا با ۶۸
* نروژ با ۵۸
* قطر با ۳۹
* استرالیا با ۳۸
* کانادا و الجزایر با هر یک ۱۵
* و امارات متحده با ۱۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ میلادی هستند.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
مدیریت جهادی در دولت انقلابی
در نخستین ساعات بامداد امروزشاهد نصب پلاکارد بر درهای ورودی مراکز تجاری کیش بهعنوان قدیمیترین و یکی از بازارهای بزرگ جزیره کیش بودیم؛ واکنش بازاریان به وضع موجود و در #اعتراض به عملکرد دولت که کسبه کیش را در تنگنا قرار داده اند .
در حالیکه مسئولان از امکان بهره برداری از امکانات جزیره کیش در آستانه بازیهای جام جهانی فوتبال در قطر سخن میگویند، مشاهدات میدانی نشان میدهد که میزان استقبال و حضور گردشگران از جمله هموطنان ایرانی در جزیره کیش به شکل بیسابقهای کاهش یافته است.
این روند باعث شده است که کسبه و بازاریان کیش تاب و تحمل خویش را از دست داده و در اعتراض به وضع موجود دست به تعطیلی مغازهها بزنند.
#همآوا
@IranHamAva
مدیریت جهادی در دولت انقلابی
در نخستین ساعات بامداد امروزشاهد نصب پلاکارد بر درهای ورودی مراکز تجاری کیش بهعنوان قدیمیترین و یکی از بازارهای بزرگ جزیره کیش بودیم؛ واکنش بازاریان به وضع موجود و در #اعتراض به عملکرد دولت که کسبه کیش را در تنگنا قرار داده اند .
در حالیکه مسئولان از امکان بهره برداری از امکانات جزیره کیش در آستانه بازیهای جام جهانی فوتبال در قطر سخن میگویند، مشاهدات میدانی نشان میدهد که میزان استقبال و حضور گردشگران از جمله هموطنان ایرانی در جزیره کیش به شکل بیسابقهای کاهش یافته است.
این روند باعث شده است که کسبه و بازاریان کیش تاب و تحمل خویش را از دست داده و در اعتراض به وضع موجود دست به تعطیلی مغازهها بزنند.
#همآوا
@IranHamAva
.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام
اول مرداد ۱۴۰۱؛ گزارش و آمار اعدام دستکم ۵۳ زندانی در تیر ماه ۱۴۰۱ در حالی ثبت شده است که بیش از ۹۰درصد اعدامها در ایران بصورت مخفی اجرا شده و اخبار آن منتشر و علنی نمیشود.
در میان این ۵۳ اعدام، دستکم ۸ شهروند بلوچ، ۸ شهروند کرد، یک زن و شماری از هموطنان ترکمن به چشم می خورند.
همچنین اسامی و مشخصات ۱۸ تن از اعدام شدگان محرز نشده و بی نام و نشان هستند.
این زندانیان با اتهاماتی همچون قتل، مواد مخدر و تجاوز اعدام شدهاند. همچنین شماری از زندانیان برغم اثبات بی گناهیشان اعدام شده و یا با اتهامات دروغین قتل ماموران نیروی انتظامی یا اعضای سپاه پاسداران اعدام شده اند.
بسیاری از این زندانیان زیر شکنجه مجبور به اعترافات اجباری شدهاند.
شایان ذکر است در خردادماه۱۴۰۱ دستکم ۱۲۵ نفر اعدام شدند.
#همآوا
@IranHamAva
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام
اول مرداد ۱۴۰۱؛ گزارش و آمار اعدام دستکم ۵۳ زندانی در تیر ماه ۱۴۰۱ در حالی ثبت شده است که بیش از ۹۰درصد اعدامها در ایران بصورت مخفی اجرا شده و اخبار آن منتشر و علنی نمیشود.
در میان این ۵۳ اعدام، دستکم ۸ شهروند بلوچ، ۸ شهروند کرد، یک زن و شماری از هموطنان ترکمن به چشم می خورند.
همچنین اسامی و مشخصات ۱۸ تن از اعدام شدگان محرز نشده و بی نام و نشان هستند.
این زندانیان با اتهاماتی همچون قتل، مواد مخدر و تجاوز اعدام شدهاند. همچنین شماری از زندانیان برغم اثبات بی گناهیشان اعدام شده و یا با اتهامات دروغین قتل ماموران نیروی انتظامی یا اعضای سپاه پاسداران اعدام شده اند.
بسیاری از این زندانیان زیر شکنجه مجبور به اعترافات اجباری شدهاند.
شایان ذکر است در خردادماه۱۴۰۱ دستکم ۱۲۵ نفر اعدام شدند.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
پلیس امنیت جانبازان جنگ را که به خاطر سختی معیشت اعتراض کردهاند، بازداشت کرده و توی یک قفس انداخته و در حال انتقال به بازداشتگاه است.
از زمان بر روی کار آمدن دولت انقلابی رئیسی، جانبازان و آزادگان حالت اشتغال و موسوم به ماده ۳۸، سلسله تجمعاتی در اعتراض به پایمال شدن پاداش بازنشستگی خود برگزار کردهاند که اکثر تجمعات را سرکوبگران به خشونت کشانده و تعداد زیادی از این جانبازان را در هر تجمعی بازداشت کردهاند.
#همآوا
@IranHamAva
پلیس امنیت جانبازان جنگ را که به خاطر سختی معیشت اعتراض کردهاند، بازداشت کرده و توی یک قفس انداخته و در حال انتقال به بازداشتگاه است.
از زمان بر روی کار آمدن دولت انقلابی رئیسی، جانبازان و آزادگان حالت اشتغال و موسوم به ماده ۳۸، سلسله تجمعاتی در اعتراض به پایمال شدن پاداش بازنشستگی خود برگزار کردهاند که اکثر تجمعات را سرکوبگران به خشونت کشانده و تعداد زیادی از این جانبازان را در هر تجمعی بازداشت کردهاند.
#همآوا
@IranHamAva
.
۳۱تیر۱۴۰۱، زندانی سیاسی ۶۹ ساله، ارژنگ داوودی که ۱۹ سال است بدون یک روز مرخصی در زندان گوهردشت محبوس است، از مشکل جدی دو چشم رنج میبرد و نیاز به عمل جراحی فوری دارد اما عوامل زندان گوهردشت از اعزام وی به بیمارستان خودداری می کنند.
این زندانی سیاسی سالخورده بدلیل اینکه هر دو چشم او آب مروارید دارد، بایستی مورد جراحی قرار بگیرد اما تاکنون هیچ رسیدگی جدی از جانب رئیس زندان برای او انجام نگرفته است و پس از گذشت دو سال، اینک او در معرض از دست دادن بینایی هر دو چشم خود قرار گرفته است.
سرانجام در زمستان سال ۱۴۰۰ یک بار او را برای معاینه به بیمارستان فارابی بردند و قرار بوده که پس از انجام معاینات لازم در اسفند ۱۴۰۰ عمل چشم وی انجام شود.
اما مسئولین زندان باز هم مانع انجام عمل جراحی روی چشمان این زندانی شده اند و اکنون که حدود ۱۴ ماه از انتقال او به زندان گوهردشت میگذرد هیچ اقدام جدی در جهت حل مشکل بینایی این زندانی بعمل نیامده است
#همآوا
@IranHamAva
۳۱تیر۱۴۰۱، زندانی سیاسی ۶۹ ساله، ارژنگ داوودی که ۱۹ سال است بدون یک روز مرخصی در زندان گوهردشت محبوس است، از مشکل جدی دو چشم رنج میبرد و نیاز به عمل جراحی فوری دارد اما عوامل زندان گوهردشت از اعزام وی به بیمارستان خودداری می کنند.
این زندانی سیاسی سالخورده بدلیل اینکه هر دو چشم او آب مروارید دارد، بایستی مورد جراحی قرار بگیرد اما تاکنون هیچ رسیدگی جدی از جانب رئیس زندان برای او انجام نگرفته است و پس از گذشت دو سال، اینک او در معرض از دست دادن بینایی هر دو چشم خود قرار گرفته است.
سرانجام در زمستان سال ۱۴۰۰ یک بار او را برای معاینه به بیمارستان فارابی بردند و قرار بوده که پس از انجام معاینات لازم در اسفند ۱۴۰۰ عمل چشم وی انجام شود.
اما مسئولین زندان باز هم مانع انجام عمل جراحی روی چشمان این زندانی شده اند و اکنون که حدود ۱۴ ماه از انتقال او به زندان گوهردشت میگذرد هیچ اقدام جدی در جهت حل مشکل بینایی این زندانی بعمل نیامده است
#همآوا
@IranHamAva
باش تا نفرین ِ دوزخ از تو چه سازد،
که مادران ِ سیاهپوش
ــ داغداران ِ زیباترین فرزندان ِ آفتاب و باد ــ
هنوز از سجادهها
سر برنگرفتهاند!
مادران دادخواه در سلول انفرادی هستند.این خبر نیست.فاجعه ای است دردناک و زخمی کشنده بر پیکره عدالت و بر وجدان های نظاره گر خاموش. باور کردنی نیست مادرانی دادخواه که فرزندانشان در اعتراضی مدنی و مسالمت آمیز در آبانی تلخ، گلوله بر شقیقه شان فرو نشست و برای همیشه حق حیات از آنها سلب شد،اینک به جرم دادخواهی در گوشه زندان گرفتار آمده باشند.تعدادی از مادران دادخواه گرچه که آزاد شدند اما صدایشان خاموش نشد اما دادخواهان دیگر ناهید شیرپیشه و مهرداد بختیاری، مادر و عموی (جاوید نام پویا بختیاری )، محبوبه رمضانی (مادر جاویدنام پژمان قلی پور) و رحیمه یوسف زاده (مادر جاویدنام نوید بهبودی)
چند روزی است که در سکوت رسانه ای تاسف انگیز پشت میله های زندانند. گویی در سرزمین بلا زده ما سهم درد و رنج دادخواهی دو تاوان بزرگ دارد تاوانی که باید در سرزمین خویش به حاکمان ستمگر پرداخت کنی و تاوانی که سکوت خبری رسانه های مدعی آزادی می ستانند.آنان هر وقت صلاح بدانند، مادران دادخواه و کنشگران مدنی،معترضان و هر موضوع دیگری را در بوق و کرنا می کنند اما درست در لحظه ای که مادرانی سوگوار و دادخواه نیاز به حمایت دارند و باید صدایشان شد،روزه سکوت می گیرند. مادران حق خواهِ دادخواه، بهترین سرمایه وجودیشان را در یک لحظه تلخ از دست داده اند. آنان هراسی برای ترسیدن دوباره ندارند چرا که جگر گوشه هایشان بی کمترین گناهی به دم تیغ سپرده شدند.
ما امضا کنندگان زیر با حمایت از مادران داغدارِ دادخواهِ دستگیر شده،خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها هستیم. زیبنده هیچ جامعه ی آزادیخواهی نیست که مادران فرزند از دست داده، به بند کشیده شوند. در هر جای جای جهان چنین ستمی، گناهی بزرگ است و نشستن و نظاره کردن به آن هم در خور ملامتی سترگ.
ما امضا کنندگان این بیانیه امیدواریم اصحاب رسانه،فعالان مدنی و سیاسی و همه آزادیخواهان و عدالت طلبان نسبت به این ظلم بزرگ ساکت نباشند و با حمایت از مادران دادخواه،اجازه ندهند بر کسانی که هر صبح تا شام سخت ترین لحظه ها را با درد فراق جگرگوشه هایشان، می گذرانند،ستمی دیگر روا داشته شود
#همآوا
@IranHamAva
که مادران ِ سیاهپوش
ــ داغداران ِ زیباترین فرزندان ِ آفتاب و باد ــ
هنوز از سجادهها
سر برنگرفتهاند!
مادران دادخواه در سلول انفرادی هستند.این خبر نیست.فاجعه ای است دردناک و زخمی کشنده بر پیکره عدالت و بر وجدان های نظاره گر خاموش. باور کردنی نیست مادرانی دادخواه که فرزندانشان در اعتراضی مدنی و مسالمت آمیز در آبانی تلخ، گلوله بر شقیقه شان فرو نشست و برای همیشه حق حیات از آنها سلب شد،اینک به جرم دادخواهی در گوشه زندان گرفتار آمده باشند.تعدادی از مادران دادخواه گرچه که آزاد شدند اما صدایشان خاموش نشد اما دادخواهان دیگر ناهید شیرپیشه و مهرداد بختیاری، مادر و عموی (جاوید نام پویا بختیاری )، محبوبه رمضانی (مادر جاویدنام پژمان قلی پور) و رحیمه یوسف زاده (مادر جاویدنام نوید بهبودی)
چند روزی است که در سکوت رسانه ای تاسف انگیز پشت میله های زندانند. گویی در سرزمین بلا زده ما سهم درد و رنج دادخواهی دو تاوان بزرگ دارد تاوانی که باید در سرزمین خویش به حاکمان ستمگر پرداخت کنی و تاوانی که سکوت خبری رسانه های مدعی آزادی می ستانند.آنان هر وقت صلاح بدانند، مادران دادخواه و کنشگران مدنی،معترضان و هر موضوع دیگری را در بوق و کرنا می کنند اما درست در لحظه ای که مادرانی سوگوار و دادخواه نیاز به حمایت دارند و باید صدایشان شد،روزه سکوت می گیرند. مادران حق خواهِ دادخواه، بهترین سرمایه وجودیشان را در یک لحظه تلخ از دست داده اند. آنان هراسی برای ترسیدن دوباره ندارند چرا که جگر گوشه هایشان بی کمترین گناهی به دم تیغ سپرده شدند.
ما امضا کنندگان زیر با حمایت از مادران داغدارِ دادخواهِ دستگیر شده،خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها هستیم. زیبنده هیچ جامعه ی آزادیخواهی نیست که مادران فرزند از دست داده، به بند کشیده شوند. در هر جای جای جهان چنین ستمی، گناهی بزرگ است و نشستن و نظاره کردن به آن هم در خور ملامتی سترگ.
ما امضا کنندگان این بیانیه امیدواریم اصحاب رسانه،فعالان مدنی و سیاسی و همه آزادیخواهان و عدالت طلبان نسبت به این ظلم بزرگ ساکت نباشند و با حمایت از مادران دادخواه،اجازه ندهند بر کسانی که هر صبح تا شام سخت ترین لحظه ها را با درد فراق جگرگوشه هایشان، می گذرانند،ستمی دیگر روا داشته شود
#همآوا
@IranHamAva
👍1
.
صدها فعال رسانهای، مدنی و سیاسی با انتشار بیانیهای خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط اعضای بازداشتشده #خانوادههای_دادخواه_آبان۹۸ شدند.
نزدیک به ۵۰۰ امضاکننده این بیانیه که روز یکشنبه، دوم مرداد منتشر شده است، با بیان این که به «بند کشیدن مادران فرزند ازدستداده، زیبنده هیچ جامعه آزادیخواهی نیست» از «همه آزادیخواهان و عدالتطلبان» خواستند که «نسبت به این ظلم بزرگ ساکت نباشند» و از مادران دادخواه حمایت کنند.
متن بیانیه ی ۵۰۰ نفر از فعالین کارگری، معلمی، مدنی و دادخواهان داخل کشور در حمایت از خانوادههای دادخواه بازداشتشده:
صدها فعال رسانهای، مدنی و سیاسی با انتشار بیانیهای خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط اعضای بازداشتشده #خانوادههای_دادخواه_آبان۹۸ شدند.
نزدیک به ۵۰۰ امضاکننده این بیانیه که روز یکشنبه، دوم مرداد منتشر شده است، با بیان این که به «بند کشیدن مادران فرزند ازدستداده، زیبنده هیچ جامعه آزادیخواهی نیست» از «همه آزادیخواهان و عدالتطلبان» خواستند که «نسبت به این ظلم بزرگ ساکت نباشند» و از مادران دادخواه حمایت کنند.
متن بیانیه ی ۵۰۰ نفر از فعالین کارگری، معلمی، مدنی و دادخواهان داخل کشور در حمایت از خانوادههای دادخواه بازداشتشده:
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
#تجمع_اعتراضی کلزا کاران شهرستان بهبهان مقابل درب فرمانداری
یکشنبه ۲ امرداد ۱۴۰۱، کلزا کاران بهبهان بدلیل عدم پرداخت مابه التفاوت قیمت فروش محصول کشاورزی خود مقابل درب فرمانداری شهرستان بهبهان تجمع کرده اند.
اداره کشاورزی بهبهان و یا دلالهای این محصول کلزای کشاورزان را به قیمت پانزده هزار تومان خریداری کرده بود و این قیمت در شرایطی بوده است که قیمت کلزای خریداری شده در سطح کشور بیست و پنج هزار تومان بوده است که این موضوع باعث اعتراض کشاورزان گشت، و اعلام شد ما به التفاوت این قیمت پرداخت خواهد شد اما الان نزدیک به چهار ماه از این موضوع می گذرد ولی تاکنون پرداخت نشده است.
#همآوا
@IranHamAva
#تجمع_اعتراضی کلزا کاران شهرستان بهبهان مقابل درب فرمانداری
یکشنبه ۲ امرداد ۱۴۰۱، کلزا کاران بهبهان بدلیل عدم پرداخت مابه التفاوت قیمت فروش محصول کشاورزی خود مقابل درب فرمانداری شهرستان بهبهان تجمع کرده اند.
اداره کشاورزی بهبهان و یا دلالهای این محصول کلزای کشاورزان را به قیمت پانزده هزار تومان خریداری کرده بود و این قیمت در شرایطی بوده است که قیمت کلزای خریداری شده در سطح کشور بیست و پنج هزار تومان بوده است که این موضوع باعث اعتراض کشاورزان گشت، و اعلام شد ما به التفاوت این قیمت پرداخت خواهد شد اما الان نزدیک به چهار ماه از این موضوع می گذرد ولی تاکنون پرداخت نشده است.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
ویدئوی دیگری از بازداشت وحشیانه و برخورد توهین آمیز با جانبازان قطع دست و قطع پا و اعصاب و روان جنگ در خودروی پلیس امنیت.
#همآوا
@IranHamAva
ویدئوی دیگری از بازداشت وحشیانه و برخورد توهین آمیز با جانبازان قطع دست و قطع پا و اعصاب و روان جنگ در خودروی پلیس امنیت.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
# تجمع_اعتراضی و سخنرانی کارگران گروه ملی فولاد اهواز
یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱، شماری از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل دفتر یکی از نمایندگان مجلس انتصابی و همچنین ساختمان استانداری خوزستان در دمای ۵۰ درجه دست به تجمع زدند.
این کارگران پس از تجمع مقابل دفتر یکی از نمایندگان مجلس فرمایشی به سوی استانداری راهپیمایی کرده و در آنجا با برپایی تجمع و سردادن شعار خواستار “افزایش حقوق و دستمزد، فعال شدن برخی از خطوط تولیدیِ تعطیل شده و اجرای طرح طبقهبندی مشاغل” شدند.
#همآوا
@IranHamAva
# تجمع_اعتراضی و سخنرانی کارگران گروه ملی فولاد اهواز
یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱، شماری از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل دفتر یکی از نمایندگان مجلس انتصابی و همچنین ساختمان استانداری خوزستان در دمای ۵۰ درجه دست به تجمع زدند.
این کارگران پس از تجمع مقابل دفتر یکی از نمایندگان مجلس فرمایشی به سوی استانداری راهپیمایی کرده و در آنجا با برپایی تجمع و سردادن شعار خواستار “افزایش حقوق و دستمزد، فعال شدن برخی از خطوط تولیدیِ تعطیل شده و اجرای طرح طبقهبندی مشاغل” شدند.
#همآوا
@IranHamAva
.
پس از انتقال تعدادی از #زندانیان_سیاسی زن از #زندان_قرچک ورامین به زندان اوین در تهران، گزارش شده که تمام زندانیان سیاسی زندان تهران بزرگ (فشافویه) به بند شش (۳۵۰) در زندان #اوین منتقل شدند.
آرش صادقی، فعال اجتماعی و زندانی سابق در ایران در توییتی با اعلام این خبر نوشت: «از ۲هفته پیش انتقال زندانیان کارگری بند۶به تهران بزرگ (فشافویه) و بندهای دیگر زندان اوین آغاز شده بود.»
او افزود: «امروز نیز۳۰زندانی کارگری از بند ۶ به تهران بزرگ منتقل شدند. قرار است طبقه اول بند ۶ به زندانیان سیاسی تهران بزرگ اختصاص یابد.»
مقامات رسمی هنوز درباره علت انتقال زندانیان اظهار نظری نکردند.
چند روز پیش خبرهای غیر رسمی حاکی از انتقال زنان زندانی سیاسی از زندان قرچک ورامین به زندان اوین بود. دختر عالیه مطلب زاده، که در زندان قرچک زندانی بود هم از انتقال مادرش به زندان اوین در تهران خبر داده بود.
زندان قرچک ورامین و زندان بزرگ تهران یا فشافویه هر دو «وضعیت ناگوار» و «غیربهداشتی و غیراستاندارد» دارند.
#همآوا
@IranHamAva
پس از انتقال تعدادی از #زندانیان_سیاسی زن از #زندان_قرچک ورامین به زندان اوین در تهران، گزارش شده که تمام زندانیان سیاسی زندان تهران بزرگ (فشافویه) به بند شش (۳۵۰) در زندان #اوین منتقل شدند.
آرش صادقی، فعال اجتماعی و زندانی سابق در ایران در توییتی با اعلام این خبر نوشت: «از ۲هفته پیش انتقال زندانیان کارگری بند۶به تهران بزرگ (فشافویه) و بندهای دیگر زندان اوین آغاز شده بود.»
او افزود: «امروز نیز۳۰زندانی کارگری از بند ۶ به تهران بزرگ منتقل شدند. قرار است طبقه اول بند ۶ به زندانیان سیاسی تهران بزرگ اختصاص یابد.»
مقامات رسمی هنوز درباره علت انتقال زندانیان اظهار نظری نکردند.
چند روز پیش خبرهای غیر رسمی حاکی از انتقال زنان زندانی سیاسی از زندان قرچک ورامین به زندان اوین بود. دختر عالیه مطلب زاده، که در زندان قرچک زندانی بود هم از انتقال مادرش به زندان اوین در تهران خبر داده بود.
زندان قرچک ورامین و زندان بزرگ تهران یا فشافویه هر دو «وضعیت ناگوار» و «غیربهداشتی و غیراستاندارد» دارند.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
یازدهم تیرماه بود که پرستاران بیمارستان پاستور مشهد در #اعتراض به عدم پرداخت معوقات خود #تجمع کردند. تجمعی که پس از گذشت سه هفته، بدون نتیجه و برخورد.
منصوره رنجبر، سوپروایزر بیمارستان پاستور در تجمع یازده تیر، خطاب به مسئولان بیمارستان گفته بود «برخی همکاران ما پدر و مادرشان را در کرونا از دست دادند، اما وزارت بهداشت ۱۰۰ تا تک تومانی هم خرج حتی درمان پرسنل نکرد. پرسنل اگر جان هم دادند، خودشان هزینه آن را پرداخت کردند. انتظار دارم منی که با تمام وجود در بیمارستان حاضر میشوم و بارها و بارها فرزندم را رها کردم تا به بیمارستان بیایم، شما بهعنوان پدر من زمانی که میخواهید حقوق را برای پرداختها تایید کنید، بگویید من نمیتوانم. یک بار با حقوق ما زندگی کنید».
انتقادهای او برایش بدون هزینه نبود و منصوره رنجبر تا پایان ماه هم سر کار خودش باقی نماند. سید بهروز افتخارزاده، رئیس این بیمارستان در نامهای که بیست و نهم تیر ماه ابلاغ کرده است، منصوره رنجبر را از مسئولیت سوپروایزری معلق کرده و او را در اختیار دفتر پرستاری قرار داده است.
#همآوا
@IranHamAva
یازدهم تیرماه بود که پرستاران بیمارستان پاستور مشهد در #اعتراض به عدم پرداخت معوقات خود #تجمع کردند. تجمعی که پس از گذشت سه هفته، بدون نتیجه و برخورد.
منصوره رنجبر، سوپروایزر بیمارستان پاستور در تجمع یازده تیر، خطاب به مسئولان بیمارستان گفته بود «برخی همکاران ما پدر و مادرشان را در کرونا از دست دادند، اما وزارت بهداشت ۱۰۰ تا تک تومانی هم خرج حتی درمان پرسنل نکرد. پرسنل اگر جان هم دادند، خودشان هزینه آن را پرداخت کردند. انتظار دارم منی که با تمام وجود در بیمارستان حاضر میشوم و بارها و بارها فرزندم را رها کردم تا به بیمارستان بیایم، شما بهعنوان پدر من زمانی که میخواهید حقوق را برای پرداختها تایید کنید، بگویید من نمیتوانم. یک بار با حقوق ما زندگی کنید».
انتقادهای او برایش بدون هزینه نبود و منصوره رنجبر تا پایان ماه هم سر کار خودش باقی نماند. سید بهروز افتخارزاده، رئیس این بیمارستان در نامهای که بیست و نهم تیر ماه ابلاغ کرده است، منصوره رنجبر را از مسئولیت سوپروایزری معلق کرده و او را در اختیار دفتر پرستاری قرار داده است.
#همآوا
@IranHamAva
.
روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از مسعود پزشکیان نوشت: ما به کارخانه دار و تولید کننده دارو نمی توانیم بگوییم برود و با دلار ۳۰ هزارتومان ماده اولیه به کشور وارد کند و به قیمت ۴۲۰۰ تومان به فروش برساند لذا این قیمت حداقل باید هفت برابر شود تا تولیدکننده سرپا بایستد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: حتی ما با قیمت های بالای دارو، کمبود در عرضه دارو خواهیم داشت.
او گفت: وقتی که فردی کار را بلد نیست و موجب می شود مریض خون ریزی کند، حتما این خون ریزی باعث مرگ مریض خواهد شد، در این شرایط دیگر چه کار می شود کرد؟
وی گفت: این چه جراحی اقتصادی است که قیمت دارو باید ۷ برابر شود؟
#همآوا
@IranHamAva
روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از مسعود پزشکیان نوشت: ما به کارخانه دار و تولید کننده دارو نمی توانیم بگوییم برود و با دلار ۳۰ هزارتومان ماده اولیه به کشور وارد کند و به قیمت ۴۲۰۰ تومان به فروش برساند لذا این قیمت حداقل باید هفت برابر شود تا تولیدکننده سرپا بایستد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: حتی ما با قیمت های بالای دارو، کمبود در عرضه دارو خواهیم داشت.
او گفت: وقتی که فردی کار را بلد نیست و موجب می شود مریض خون ریزی کند، حتما این خون ریزی باعث مرگ مریض خواهد شد، در این شرایط دیگر چه کار می شود کرد؟
وی گفت: این چه جراحی اقتصادی است که قیمت دارو باید ۷ برابر شود؟
#همآوا
@IranHamAva
.
سید محمدنبی موسوی فرد امام جمعه اهواز با اشاره به نقش فرزندآوری در رفع مشکلات کشور گفت: نباید به بهانه اقتصادی مانع فرزندآوری شد و هر خانواده حداقل باید چهار فرزند بیاورد که اگر این اتفاق بیفتد خیلی از مشکلات حل میشود.
---------
سخنان یاوه و بدون سند، دلیل و منطق، از کارهای روزمره مقامات جمهوری اسلامی است.
در حالی که اکثریت جامعه در فقر رو به افزایش به سر میبرند، چرا و چگونه فرزندان بیشتر میتواند مشکلات را حل کند؟
حل شدن «خیلی از مشکلات» تنها با گذار از جمهوری اسلامی میسر است و این را مردم، با شعار و عمل نشان داده و در این مسیر گام بر میدارند.
#همآوا
@IranHamAva
سید محمدنبی موسوی فرد امام جمعه اهواز با اشاره به نقش فرزندآوری در رفع مشکلات کشور گفت: نباید به بهانه اقتصادی مانع فرزندآوری شد و هر خانواده حداقل باید چهار فرزند بیاورد که اگر این اتفاق بیفتد خیلی از مشکلات حل میشود.
---------
سخنان یاوه و بدون سند، دلیل و منطق، از کارهای روزمره مقامات جمهوری اسلامی است.
در حالی که اکثریت جامعه در فقر رو به افزایش به سر میبرند، چرا و چگونه فرزندان بیشتر میتواند مشکلات را حل کند؟
حل شدن «خیلی از مشکلات» تنها با گذار از جمهوری اسلامی میسر است و این را مردم، با شعار و عمل نشان داده و در این مسیر گام بر میدارند.
#همآوا
@IranHamAva