This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
ابوالفضل روغنی گلپایگانی رئیس سابق کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی در گفتگو با بیان اینکه برای #قطعی_برق بین مردم و صنعت، صنعت را انتخاب کردهاند، گفت: امسال هم خاموشی داریم، اما تفاوتش با پارسال این است که:
لطف میکنند به ما قطعی برق را خبر میدهند!
دولتمردان بدانند، قطعی برق، عامل #افزایش_قیمتها خواهد بود
#همآوا
@IranHamAva
ابوالفضل روغنی گلپایگانی رئیس سابق کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی در گفتگو با بیان اینکه برای #قطعی_برق بین مردم و صنعت، صنعت را انتخاب کردهاند، گفت: امسال هم خاموشی داریم، اما تفاوتش با پارسال این است که:
لطف میکنند به ما قطعی برق را خبر میدهند!
دولتمردان بدانند، قطعی برق، عامل #افزایش_قیمتها خواهد بود
#همآوا
@IranHamAva
.
#کیوان_صمیمی، روزنامهنگار زندانی و سردبیر نشریه ایران فردا که دوران ناعادلانه حبس را در زندان سمنان پشت سر میگذارد، با انتشار نامهای از زندان، ظلم و جنایت جمهوری اسلامی و سرکوب شهروندان بهائی توسط این حکومت را محکوم کرد.
متن نامه کیوان صمیمی از زندان:
همانطور که در میانمار و هند و برخی مناطق دیگر دنیا که تعصبات کور حاکم است، مسلمانان مورد سرکوب و جنایت قرار گرفته و میگیرند، در جمهوری اسلامی نیز ظلم و قتل دینی علیه هموطنان خداباور بهایی از ابتدای پیروزی انقلاب توسط داعش مسلکان شیعی آغاز شد.
دو دهه است که به دنبال فشارهای بینالمللی، جنایاتی مانند اعدامهای علنی گویا متوقف شده ولی ظلمی که چندان کمتر از نسلکشی نیست، یعنی پروژه فشار به منظور اخراج ایرانیان بهائی از کشور و آواره کردن آنان کماکان ادامه دارد.
ادامه متن:
#کیوان_صمیمی، روزنامهنگار زندانی و سردبیر نشریه ایران فردا که دوران ناعادلانه حبس را در زندان سمنان پشت سر میگذارد، با انتشار نامهای از زندان، ظلم و جنایت جمهوری اسلامی و سرکوب شهروندان بهائی توسط این حکومت را محکوم کرد.
متن نامه کیوان صمیمی از زندان:
همانطور که در میانمار و هند و برخی مناطق دیگر دنیا که تعصبات کور حاکم است، مسلمانان مورد سرکوب و جنایت قرار گرفته و میگیرند، در جمهوری اسلامی نیز ظلم و قتل دینی علیه هموطنان خداباور بهایی از ابتدای پیروزی انقلاب توسط داعش مسلکان شیعی آغاز شد.
دو دهه است که به دنبال فشارهای بینالمللی، جنایاتی مانند اعدامهای علنی گویا متوقف شده ولی ظلمی که چندان کمتر از نسلکشی نیست، یعنی پروژه فشار به منظور اخراج ایرانیان بهائی از کشور و آواره کردن آنان کماکان ادامه دارد.
ادامه متن:
دو روز پیش، طی یک یورش امنیتی ۱۵ نفر از بهائیانی که جز رسیدگی به مشکلات جاری همکیشان خود و خدمترسانی به هموطنان، هیچ فعالیت سیاسی نداشتند را بازداشت کرده و دیروز هم در اطراف ساری منازل بسیاری از بهائیان مازندرانی را تخریب کردند.
حکومت سرکوبگر اسلامی از ۴۰ سال پیش تا کنون با هدف دست برداشتن این اقلیت دینی از اعتقاد خود به ایجاد رعب و وحشت از طریق تخریب یا سوزاندن منازل، نابود کردن مزارع و باغات بهائیان، تخریب یا تعطیل کردن مغازههای بسیاری از آنان در شهرهای مختلف، مجبور کردن تجار مسلمان به قطع ارتباط تجاری با بهاییها، ممنوع کردن فعالیت اقتصادی چندین واحد بزرگ صنعتی و کشاورزی متعلق به این اقلیت مذهبی، تعطیل کردن بسیاری از مراکز تحصیلی و آموزشی، اخراج دانشجویان بهایی از دانشگاهها، زندانی کردن تعداد زیادی از بهائیان در همه این سالها و امثال این اقدامات قرون وسطایی و جنایتبار دست زده است.
در یکی دو دهه ابتدای حکومت، داعشیان شیعی نیز بیش از ۲۰۰ نفر که مشخصات همگی موجود است، به جرم بهایی بودن اعدام شدند و همچنین مستندات قتلهای پنهانی و خانهسوزیها و شکنجههایی که به اصطلاح "خودسر" و آتش به اختیار بوده نیز تدوین شده است.
در سال ۸۷ هفت نفر که امور جاری زندگی این اقلیت را در ایران مدیریت می کردند بازداشت شده و هر کدام ۱۰ سال حبس را تحمل کردند و قابل توجه اینکه در همان زمان و پس از تحقیقات طولانی امنیتی و قضایی، در مکاتبات درونی نظام اعلام شد که فعالیت بهائیان مصداق جاسوسی نیست.
اکنون شرمآور است که به رغم تایید درونی فوق اما یک نهاد امنیتی در بیرون و خطاب به مردم، دو روز پیش منافقانه اعلام کرد که اینها جاسوس اسرائیل هستند.
این نهاد واقع شدن مقبره موسس این دیانت در اسرائیل را بهانه کرده است در صورتی که به خوبی میداند رژیم صهیونیستی اسرائیل فقط ۷۴ سال است به وجود آمده اما پیشوای بهائیان نزدیک به ۱۴۰ سال پیش که آن سرزمین، فلسطین نام داشت و پیشتر به آنجا تبعید شده بود همانجا فوت کرده است.
همچنین شورایی به نام بیتالعدل متشکل از منتخبان بهائیان کشورهای مختلف، نهاد رهبری پیروان این دین است و طبیعتا در همان سرزمینی که مقبره رهبر اولیهشان و زیارتگاه بهائیان جهان است قرار دارد.
حکومتیان ۴۰ سال است به بهانه این سکونتها و بدون اینکه هیچ اشارهای به قرینههای زمانی و مکانی داشته باشند و همچنین بدون ذکر اطلاعات مستند تاریخی به مردم، درصدد انحراف افکار عمومی و القای بدبینی در مورد ارتباط ویژه بین رژیم فعلی اسرائیل و بهائیان هستند.
به نظر میرسد، تشدید ضربات دولت نژادپرست صهیونیستی به مراکز حساس جمهوری اسلامی باعث عصبانیت حکومت شده ولی از آنجایی که مقابله به مثل با اسرائیل، هزینه سنگینی برای نظام خواهد داشت، نهاد امنیتی به مانور تبلیغاتی و خود را برتر از نهادهای امنیتی اسرائیل نشان دادن، روی آورده تا به طرفداران خود روحیه بدهد.
قهرماننماییها و لاف زدنهای مسئولان امارت اسلامی موجود مدتها است مورد بیتوجهی مردم آگاه ایران قرار دارد، اما متاسفانه در این اتفاقات، تعدادی از هموطنان شریف و میهن دوست و خانوادههای آنان هستند که مورد ستم واقع شده و به هر بهانهتی، محرومیتهای مضاعفی بر حقوق انسانی خود را تحمل میکنند.
در این ارتباط، مسئولیت فعالان حقوق بشری دو چندان است که از حقوق ایرانیان بهایی و همه اقلیتهای مذهبی و قومی کشور و نیز دگراندیشان دفاع کنند.
جا دارد که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز به منظور آزادی فوری بازداشتشدگان و نیز پایان یافتن تبعیضها و فشارهای متعدد بر شهروندان بهایی، اقدامی عاجل به عمل آورد.
#همآوا
@IranHamAva
حکومت سرکوبگر اسلامی از ۴۰ سال پیش تا کنون با هدف دست برداشتن این اقلیت دینی از اعتقاد خود به ایجاد رعب و وحشت از طریق تخریب یا سوزاندن منازل، نابود کردن مزارع و باغات بهائیان، تخریب یا تعطیل کردن مغازههای بسیاری از آنان در شهرهای مختلف، مجبور کردن تجار مسلمان به قطع ارتباط تجاری با بهاییها، ممنوع کردن فعالیت اقتصادی چندین واحد بزرگ صنعتی و کشاورزی متعلق به این اقلیت مذهبی، تعطیل کردن بسیاری از مراکز تحصیلی و آموزشی، اخراج دانشجویان بهایی از دانشگاهها، زندانی کردن تعداد زیادی از بهائیان در همه این سالها و امثال این اقدامات قرون وسطایی و جنایتبار دست زده است.
در یکی دو دهه ابتدای حکومت، داعشیان شیعی نیز بیش از ۲۰۰ نفر که مشخصات همگی موجود است، به جرم بهایی بودن اعدام شدند و همچنین مستندات قتلهای پنهانی و خانهسوزیها و شکنجههایی که به اصطلاح "خودسر" و آتش به اختیار بوده نیز تدوین شده است.
در سال ۸۷ هفت نفر که امور جاری زندگی این اقلیت را در ایران مدیریت می کردند بازداشت شده و هر کدام ۱۰ سال حبس را تحمل کردند و قابل توجه اینکه در همان زمان و پس از تحقیقات طولانی امنیتی و قضایی، در مکاتبات درونی نظام اعلام شد که فعالیت بهائیان مصداق جاسوسی نیست.
اکنون شرمآور است که به رغم تایید درونی فوق اما یک نهاد امنیتی در بیرون و خطاب به مردم، دو روز پیش منافقانه اعلام کرد که اینها جاسوس اسرائیل هستند.
این نهاد واقع شدن مقبره موسس این دیانت در اسرائیل را بهانه کرده است در صورتی که به خوبی میداند رژیم صهیونیستی اسرائیل فقط ۷۴ سال است به وجود آمده اما پیشوای بهائیان نزدیک به ۱۴۰ سال پیش که آن سرزمین، فلسطین نام داشت و پیشتر به آنجا تبعید شده بود همانجا فوت کرده است.
همچنین شورایی به نام بیتالعدل متشکل از منتخبان بهائیان کشورهای مختلف، نهاد رهبری پیروان این دین است و طبیعتا در همان سرزمینی که مقبره رهبر اولیهشان و زیارتگاه بهائیان جهان است قرار دارد.
حکومتیان ۴۰ سال است به بهانه این سکونتها و بدون اینکه هیچ اشارهای به قرینههای زمانی و مکانی داشته باشند و همچنین بدون ذکر اطلاعات مستند تاریخی به مردم، درصدد انحراف افکار عمومی و القای بدبینی در مورد ارتباط ویژه بین رژیم فعلی اسرائیل و بهائیان هستند.
به نظر میرسد، تشدید ضربات دولت نژادپرست صهیونیستی به مراکز حساس جمهوری اسلامی باعث عصبانیت حکومت شده ولی از آنجایی که مقابله به مثل با اسرائیل، هزینه سنگینی برای نظام خواهد داشت، نهاد امنیتی به مانور تبلیغاتی و خود را برتر از نهادهای امنیتی اسرائیل نشان دادن، روی آورده تا به طرفداران خود روحیه بدهد.
قهرماننماییها و لاف زدنهای مسئولان امارت اسلامی موجود مدتها است مورد بیتوجهی مردم آگاه ایران قرار دارد، اما متاسفانه در این اتفاقات، تعدادی از هموطنان شریف و میهن دوست و خانوادههای آنان هستند که مورد ستم واقع شده و به هر بهانهتی، محرومیتهای مضاعفی بر حقوق انسانی خود را تحمل میکنند.
در این ارتباط، مسئولیت فعالان حقوق بشری دو چندان است که از حقوق ایرانیان بهایی و همه اقلیتهای مذهبی و قومی کشور و نیز دگراندیشان دفاع کنند.
جا دارد که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز به منظور آزادی فوری بازداشتشدگان و نیز پایان یافتن تبعیضها و فشارهای متعدد بر شهروندان بهایی، اقدامی عاجل به عمل آورد.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
#تجمع_اعتراضی_بازنشستگان تامین اجتماعی استان مرکزی
در ادامه محقق نشدن خواستههای مستمریبگیران تامین اجتماعی؛ بازنشستگان اراک، بار دیگر تجمعی اعتراضی برگزار کردند.
«زیر بار ستم نمیکنیم زندگی جان فدا میکنیم در ره آزادگی وای از ظلم وای از این ظلم»
«معیشت منزلت حق مسلم ماست»
«بازنشسته زندانی آزاد باید گردد»
#همآوا
@IranHamAva
#تجمع_اعتراضی_بازنشستگان تامین اجتماعی استان مرکزی
در ادامه محقق نشدن خواستههای مستمریبگیران تامین اجتماعی؛ بازنشستگان اراک، بار دیگر تجمعی اعتراضی برگزار کردند.
«زیر بار ستم نمیکنیم زندگی جان فدا میکنیم در ره آزادگی وای از ظلم وای از این ظلم»
«معیشت منزلت حق مسلم ماست»
«بازنشسته زندانی آزاد باید گردد»
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
عددهای عجیبی که سحر تاجبخش، رییس سازمان هواشناسی، در صدا و سیمای میلی؛ درباره تعداد کشتههای پدیدههای جوی در اروپا میگوید منجر به تعجب مجری برنامه و تذکر وی شد.
این ادعای عجیب، نه تنها بیانگر سطح تخصص و کارشناسی در این حکومت است بلکه ترویج #دروغگویی برای توجیه #بیمدیرتی و #بیکفایتی مسئولان جمهوری اسلامی است.
#همآوا
@IranHamAva
این ادعای عجیب، نه تنها بیانگر سطح تخصص و کارشناسی در این حکومت است بلکه ترویج #دروغگویی برای توجیه #بیمدیرتی و #بیکفایتی مسئولان جمهوری اسلامی است.
#همآوا
@IranHamAva
.
حکم اجرای یک سال #زندان برای پروندهای که بیش از ۵ سال قبل برای چند خواننده زن ایرانی و عوامل تهیه و سازنده کلیپهای آنان، گشوده شده بود، به تازگی به آنها ابلاغ شده است.
مردادماه ۱۳۹۵ دادسرای فرهنگ و رسانه چند خواننده زن و همکارانشان را که در ساخت موزیک ویدیو با آنها همکاری کرده بودند، به شکل گروهی احضار کرد. شمار افرادی که نامشان در این پرونده آمده بود، بیش از۵۰ نفر بود. برای آنها جلسات متعدد بازجویی تشکیل شد. سرانجام در سال ۱۳۹۸ حکم اولیه که نام شش زن خواننده و هشت مرد در مقام تهیهکننده ویدیوها در آن درج شده بود، صادر شد. همه آنها به یک سال زندان و یکی از تهیهکنندگان مرد علاوه بر زندان به جریمه نقدی محکوم شده بودند.
افراد #محکوم شده در این پرونده بعد از صدور حکم اولیه همه روشهای قانونی اعتراض به آن را طی کردند؛ اما سرانجام حکم بدون تغییر به آنها ابلاغ شده است.
#همآوا
@IranHamAva
حکم اجرای یک سال #زندان برای پروندهای که بیش از ۵ سال قبل برای چند خواننده زن ایرانی و عوامل تهیه و سازنده کلیپهای آنان، گشوده شده بود، به تازگی به آنها ابلاغ شده است.
مردادماه ۱۳۹۵ دادسرای فرهنگ و رسانه چند خواننده زن و همکارانشان را که در ساخت موزیک ویدیو با آنها همکاری کرده بودند، به شکل گروهی احضار کرد. شمار افرادی که نامشان در این پرونده آمده بود، بیش از۵۰ نفر بود. برای آنها جلسات متعدد بازجویی تشکیل شد. سرانجام در سال ۱۳۹۸ حکم اولیه که نام شش زن خواننده و هشت مرد در مقام تهیهکننده ویدیوها در آن درج شده بود، صادر شد. همه آنها به یک سال زندان و یکی از تهیهکنندگان مرد علاوه بر زندان به جریمه نقدی محکوم شده بودند.
افراد #محکوم شده در این پرونده بعد از صدور حکم اولیه همه روشهای قانونی اعتراض به آن را طی کردند؛ اما سرانجام حکم بدون تغییر به آنها ابلاغ شده است.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
قبر #مجید_عبدالباقی برادر #حسین_عبدالباقی مالک #متروپل درساعت تقریبی ۲:۳۰دقیقه بامداد پنجشنبه ۶ مردادماه توسط یکی از اعضای خانواده جانباختگان مترو پل نبش شد و این فرد پس از باز کردن کفن مجید عبدالباقی و گرفتن فیلم از جسد وی مجددا قبر را به حالت اولیه در آورد و به آبادان بازگشت.
با توجه به تصاویر ضبط شده دوربینهای مداربسته در اطراف آرامستان گلستان شهدا عطاآباد، واقع در استان اصفهان،خیلی زود خودروی متهم شناسایی و توسط دوربینهای جاده ای تا شهرستان آبادان رصد گردید.
مرتضی رعیتی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهاقان با اشاره به نبش قبر مجید عبدالباقی در محله عطاآباد شهر دهاقان گفت:
این اقدام توسط دو نفر که اهل آبادان بودهاند با هدف اینکه آیا فرد مدفون مجید عبدالباقی است یا خیر، انجام شده و افراد مذکور پس از این اقدام به آبادان بازگشتند.
به گفته او: دراین رابطه پرونده قضایی تشکیل شده و موضوع در دست بررسی است.
#همآوا
@IranHamAva
قبر #مجید_عبدالباقی برادر #حسین_عبدالباقی مالک #متروپل درساعت تقریبی ۲:۳۰دقیقه بامداد پنجشنبه ۶ مردادماه توسط یکی از اعضای خانواده جانباختگان مترو پل نبش شد و این فرد پس از باز کردن کفن مجید عبدالباقی و گرفتن فیلم از جسد وی مجددا قبر را به حالت اولیه در آورد و به آبادان بازگشت.
با توجه به تصاویر ضبط شده دوربینهای مداربسته در اطراف آرامستان گلستان شهدا عطاآباد، واقع در استان اصفهان،خیلی زود خودروی متهم شناسایی و توسط دوربینهای جاده ای تا شهرستان آبادان رصد گردید.
مرتضی رعیتی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهاقان با اشاره به نبش قبر مجید عبدالباقی در محله عطاآباد شهر دهاقان گفت:
این اقدام توسط دو نفر که اهل آبادان بودهاند با هدف اینکه آیا فرد مدفون مجید عبدالباقی است یا خیر، انجام شده و افراد مذکور پس از این اقدام به آبادان بازگشتند.
به گفته او: دراین رابطه پرونده قضایی تشکیل شده و موضوع در دست بررسی است.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
#جعفر پناهی، فیلمساز سرشناس ایرانی، که بیش از سه هفته است زندانی است به بیماری #کووید ۱۹ مبتلا و به قرنطینه زندان منتقل شده است.
آقای پناهی با تب و لرز شدید از مقامات #زندان درخواست کرده وی را برای مداوا به یک مرکز بهداشتی خارج از زندان اعزام کنند، ولی با این درخواست وی مخالفت شده است.
در این فایل صوتی که، آقای پناهی میگوید که پس از آن که تست کرونای او مثبت شده، از «اتاق بستری» برای گذراندن دوره بیماری دیدار کرده و آنجا را «مخروبه» یافته است.
همسر جعفر پناهی هماکنون در تلاش است که بهرغم تعطیلی رسمی در کشور، شرایط انتقال این فیلمساز به خارج از زندان برای استراحت و درمان را فراهم کند.
#همآوا
@IranHamAva
#جعفر پناهی، فیلمساز سرشناس ایرانی، که بیش از سه هفته است زندانی است به بیماری #کووید ۱۹ مبتلا و به قرنطینه زندان منتقل شده است.
آقای پناهی با تب و لرز شدید از مقامات #زندان درخواست کرده وی را برای مداوا به یک مرکز بهداشتی خارج از زندان اعزام کنند، ولی با این درخواست وی مخالفت شده است.
در این فایل صوتی که، آقای پناهی میگوید که پس از آن که تست کرونای او مثبت شده، از «اتاق بستری» برای گذراندن دوره بیماری دیدار کرده و آنجا را «مخروبه» یافته است.
همسر جعفر پناهی هماکنون در تلاش است که بهرغم تعطیلی رسمی در کشور، شرایط انتقال این فیلمساز به خارج از زندان برای استراحت و درمان را فراهم کند.
#همآوا
@IranHamAva
.
امروز شنبه ۱۵ مردادماه، جمعی از اپراتورهای برق منطقهای در استانهای: سمنان، اصفهان، هرمزگان، آذربایجان و خوزستان در مقابل ساختمان اداره برق منطقهای این استانها #تجمع_اعتراضی بر پا کردند.
اپراتورهای برق منطقهای به عدم صدور احکام حقوقی جدید معترض هستند.
این اپراتورها میگویند: پنج ماه از سال جدید گذشته اما هنوز احکام حقوقی جدید صادر نشده است؛ ما در انتطار صدور احکام جدید هستیم اما هیچ وعده مشخصی به ما نمیدهند.
به گفتهی اپراتورها، حقوق #کارمندان براساس قانون مدیریت خدمات کشوری و حقوق #کارگران برساس قانون کار است، اینگونه محدودیتها تبعیضآمیز است و کارگران را آزار میدهد؛ چرا قانون در مورد کارگران برق منطقهای اجرا نمیشود؟
#همآوا
امروز شنبه ۱۵ مردادماه، جمعی از اپراتورهای برق منطقهای در استانهای: سمنان، اصفهان، هرمزگان، آذربایجان و خوزستان در مقابل ساختمان اداره برق منطقهای این استانها #تجمع_اعتراضی بر پا کردند.
اپراتورهای برق منطقهای به عدم صدور احکام حقوقی جدید معترض هستند.
این اپراتورها میگویند: پنج ماه از سال جدید گذشته اما هنوز احکام حقوقی جدید صادر نشده است؛ ما در انتطار صدور احکام جدید هستیم اما هیچ وعده مشخصی به ما نمیدهند.
به گفتهی اپراتورها، حقوق #کارمندان براساس قانون مدیریت خدمات کشوری و حقوق #کارگران برساس قانون کار است، اینگونه محدودیتها تبعیضآمیز است و کارگران را آزار میدهد؛ چرا قانون در مورد کارگران برق منطقهای اجرا نمیشود؟
#همآوا
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
متن آهنگ انقلاب از فریدون فرخزاد
اکنون آوازی میخوانم برای آینده
برای روزی که می رسد روی هر لب خنده
اکنون آواز راه ماست و انتهاش پیداست
پرچم ها پیش ای مردم رزمتان پاینده
برای خشم ملتم برای خشم ملتم
برای خشم ملتم می خوانم
که می جنگد و باز ملتم رود به پیش
#همآوا
@IranHamAva
متن آهنگ انقلاب از فریدون فرخزاد
اکنون آوازی میخوانم برای آینده
برای روزی که می رسد روی هر لب خنده
اکنون آواز راه ماست و انتهاش پیداست
پرچم ها پیش ای مردم رزمتان پاینده
برای خشم ملتم برای خشم ملتم
برای خشم ملتم می خوانم
که می جنگد و باز ملتم رود به پیش
#همآوا
@IranHamAva
👍1
.
#امیر_سالارداودی، وکیل دادگستری محبوس در #زندان_اوین به کرونا مبتلا شده است. آقای داودی علیرغم شرایط نامناسب جسمانی از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.
به گزارش هرانا: «امیر سالار داودی از روز پنجشنبه ۱۳ مردادماه تا به امروز دچار تب و لرز و بدن درد شده و بهداری زندان تاکنون از انجام تست کرونا ممانعت کرده و آقای داودی از رسیدگی پزشکی محروم مانده است. وی هم اکنون در سالن ۲ بند ۴ زندان اوین بسر میبرد.»
#همآوا
@IranHamAva
#امیر_سالارداودی، وکیل دادگستری محبوس در #زندان_اوین به کرونا مبتلا شده است. آقای داودی علیرغم شرایط نامناسب جسمانی از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.
به گزارش هرانا: «امیر سالار داودی از روز پنجشنبه ۱۳ مردادماه تا به امروز دچار تب و لرز و بدن درد شده و بهداری زندان تاکنون از انجام تست کرونا ممانعت کرده و آقای داودی از رسیدگی پزشکی محروم مانده است. وی هم اکنون در سالن ۲ بند ۴ زندان اوین بسر میبرد.»
#همآوا
@IranHamAva
.
مادر #امین_کرکی، از بازداشتشدگان و جانباختگان #اعتراضات سراسری دی ۹۶ در دزفول
دو هموطن ساکن دزفول با اسامی سیروس کرکی و کامین کرکی که با هم نسبت برادری دارند، در پی یورش نیروهای سرکوبگر امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شدهاند.
میگوید ۲۰ نيروی امنیتی مسلح رژیم آخوندی به خانهاش یورش برده، خودش و دخترش را کتک زده و آنها را با سلاح تهدید کردهاند و همچنین دو پسرش، سیروس و کامین کرکی را بازداشت کردهاند
وی از مردم استمداد می طلبد تا پسرانش را نکشتهاند به وی یاری برسانند
جسد امین کرکی مدتی پس از بازداشت در جریان اعتراضات دی ماه ۹۶ با آثار شکنجه پیدا شد.
#همآوا
@IranHamAva
مادر #امین_کرکی، از بازداشتشدگان و جانباختگان #اعتراضات سراسری دی ۹۶ در دزفول
دو هموطن ساکن دزفول با اسامی سیروس کرکی و کامین کرکی که با هم نسبت برادری دارند، در پی یورش نیروهای سرکوبگر امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شدهاند.
میگوید ۲۰ نيروی امنیتی مسلح رژیم آخوندی به خانهاش یورش برده، خودش و دخترش را کتک زده و آنها را با سلاح تهدید کردهاند و همچنین دو پسرش، سیروس و کامین کرکی را بازداشت کردهاند
وی از مردم استمداد می طلبد تا پسرانش را نکشتهاند به وی یاری برسانند
جسد امین کرکی مدتی پس از بازداشت در جریان اعتراضات دی ماه ۹۶ با آثار شکنجه پیدا شد.
#همآوا
@IranHamAva
.
بنابر گزارشها #عزیز_جباری ، گوینده سابق رادیو و تلویزیون اردبیل و شبکه برونمرزی سحر، بهدلیل فعالیت در صفحه اینستاگرام خود به ۵ سال زندان محکوم شده است. او که اولین بار در خردادماه ۱۳۹۷ توسط اداره اطلاعات شهرستان اردبیل بازداشت شده، با اتهاماتی مانند «توهین به مقدسات اسلام» و «توهین به رهبر جمهوری اسلامی»، به ۴ سال زندان محکوم شده است.
آقای جباری با وجود بیماری، از پاییز ۱۳۹۸ تا تیرماه ۱۴۰۱ را در بندهای مختلف زندان مرکزی اردبیل گذرانده و هماکنون با پابند الکترونیکی در بیرون از زندان است تا از مادر سالخورده خود نگهداری کند.
عزیز جباری که با نام کاربری «سازلی سس»، در اینستاگرام فعالیت میکند، کمی بیش از ۱۵۰۰ دنبالکننده و بیش از ۶۰ سال سن دارد. آقای جباری که پدر و دو برادر خود را در جنگ از دست داده، خود نیز در اثر حضور در جبهه، از بیماری اضطراب مزمن رنج میبرد. اما با وجود پروندهسازی اخیر و صدور حکم ۳ سال حبس تعزیری با همان اتهامات پیشین، او در معرض خطر بازگردانده شدن به زندان است
#همآوا
@IranHamAva
بنابر گزارشها #عزیز_جباری ، گوینده سابق رادیو و تلویزیون اردبیل و شبکه برونمرزی سحر، بهدلیل فعالیت در صفحه اینستاگرام خود به ۵ سال زندان محکوم شده است. او که اولین بار در خردادماه ۱۳۹۷ توسط اداره اطلاعات شهرستان اردبیل بازداشت شده، با اتهاماتی مانند «توهین به مقدسات اسلام» و «توهین به رهبر جمهوری اسلامی»، به ۴ سال زندان محکوم شده است.
آقای جباری با وجود بیماری، از پاییز ۱۳۹۸ تا تیرماه ۱۴۰۱ را در بندهای مختلف زندان مرکزی اردبیل گذرانده و هماکنون با پابند الکترونیکی در بیرون از زندان است تا از مادر سالخورده خود نگهداری کند.
عزیز جباری که با نام کاربری «سازلی سس»، در اینستاگرام فعالیت میکند، کمی بیش از ۱۵۰۰ دنبالکننده و بیش از ۶۰ سال سن دارد. آقای جباری که پدر و دو برادر خود را در جنگ از دست داده، خود نیز در اثر حضور در جبهه، از بیماری اضطراب مزمن رنج میبرد. اما با وجود پروندهسازی اخیر و صدور حکم ۳ سال حبس تعزیری با همان اتهامات پیشین، او در معرض خطر بازگردانده شدن به زندان است
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
#پروانه_بهار، دختر #ملکالشعرایبهار، شاعرو ادیب بزرگ ایرانی، روز جمعه در ایالت کالیفرنیای آمریکا در سن ۹۴ سالگی درگذشت. خواهرزاده پروانه بهار، غزل جمشیدی، با انتشار عکسی از ملکالشعرا و پروانه در صفحه اینستاگرامش، این خبر را با شعری از آن ادیب بزرگ اعلام کرد: «آن شمع دلافروز از خانه من رفت، پروای گلم نیست که پروانه من رفت.»
پروانه بهار در سالهای طولانی زندگی در آمریکا در زمینههای گوناگون سیاسی و اجتماعی فعال بود و در چند انجمن مربوط به فعالیتهای زنان و ضدنژادپرستی عضویت داشت. کتاب «مرغ سحر» مهر تاییدی است که پروانه بهار نویسندهای مستعد نیز بود.
#همآوا
@IranHamAva
#پروانه_بهار، دختر #ملکالشعرایبهار، شاعرو ادیب بزرگ ایرانی، روز جمعه در ایالت کالیفرنیای آمریکا در سن ۹۴ سالگی درگذشت. خواهرزاده پروانه بهار، غزل جمشیدی، با انتشار عکسی از ملکالشعرا و پروانه در صفحه اینستاگرامش، این خبر را با شعری از آن ادیب بزرگ اعلام کرد: «آن شمع دلافروز از خانه من رفت، پروای گلم نیست که پروانه من رفت.»
پروانه بهار در سالهای طولانی زندگی در آمریکا در زمینههای گوناگون سیاسی و اجتماعی فعال بود و در چند انجمن مربوط به فعالیتهای زنان و ضدنژادپرستی عضویت داشت. کتاب «مرغ سحر» مهر تاییدی است که پروانه بهار نویسندهای مستعد نیز بود.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
وظیفه هنرمند از زبان #فریدون_فرخزاد:
«هنرمند معلم اخلاق اجتماعی اش نیست و یک هنرمند وظیفهٔ خاصی هم ندارد که تکلیف ملتی را روشن بکند؛ ولی من فکر میکنم یک هنرمند وظیفه دارد در زمانیکه ملتی گرفتار میشود و کشوری دربند است راه بیفتد و حداقل کاری که میتواند بکند حرف بزند. وظیفهٔ یک هنرمند گفتن واقعیتها است»
#همآوا
@IranHamAva
وظیفه هنرمند از زبان #فریدون_فرخزاد:
«هنرمند معلم اخلاق اجتماعی اش نیست و یک هنرمند وظیفهٔ خاصی هم ندارد که تکلیف ملتی را روشن بکند؛ ولی من فکر میکنم یک هنرمند وظیفه دارد در زمانیکه ملتی گرفتار میشود و کشوری دربند است راه بیفتد و حداقل کاری که میتواند بکند حرف بزند. وظیفهٔ یک هنرمند گفتن واقعیتها است»
#همآوا
@IranHamAva
.
در حالی که نماینده ویژه ابراهیم رییسی در امور افغانستان، از رهاسازی آب #هیرمند به سوی ایران خبر داده است، حبیبالله ده مرده نماینده زابل گفته سیل، #طالبان را مجبور کرده آب را به سوی ایران رها کند.
نماینده زابل تاکید کرد: حجم آبی که امروز به سمت ایران رها شده است به یک میلیون متر مکعب هم نمیرسد و این در حالی است که طالبان سال گذشته عمدا حدود یک میلیارد متر مکعب را به سمت شوره زا رها کرده بود.
حبیب الله ده مرده با گفتن از اینکه #حقابه سالیانه ایران از هیرمند هشتصد و بیست میلیون متر مکعب است افزود: طالبان تنها یک مرتبه در فروردین امسال حدود ۴ میلیون متر مکعب به ایران آب داد و اکنون با جریان آب جدید باز هم هنوز حتی یک درصد سهم ایران در سال آبی جاری تامین نشده است.
#همآوا
@IranHamAva
در حالی که نماینده ویژه ابراهیم رییسی در امور افغانستان، از رهاسازی آب #هیرمند به سوی ایران خبر داده است، حبیبالله ده مرده نماینده زابل گفته سیل، #طالبان را مجبور کرده آب را به سوی ایران رها کند.
نماینده زابل تاکید کرد: حجم آبی که امروز به سمت ایران رها شده است به یک میلیون متر مکعب هم نمیرسد و این در حالی است که طالبان سال گذشته عمدا حدود یک میلیارد متر مکعب را به سمت شوره زا رها کرده بود.
حبیب الله ده مرده با گفتن از اینکه #حقابه سالیانه ایران از هیرمند هشتصد و بیست میلیون متر مکعب است افزود: طالبان تنها یک مرتبه در فروردین امسال حدود ۴ میلیون متر مکعب به ایران آب داد و اکنون با جریان آب جدید باز هم هنوز حتی یک درصد سهم ایران در سال آبی جاری تامین نشده است.
#همآوا
@IranHamAva
.
در وضعیت فشارهای روزافزون اقتصادی، حتی پس از فروکش کردن کرونا نیز اوضاع گیشه سینمای ایران همچنان رو به نزول است. در همین راستا زهره سادات لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:
به عنوان یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی میگویم، برای تشویق مردم در رفتن به سینما تخفیفهایی درنظر گرفته شده و همچنین برای قانون جوانی جمعیت هم ما یک قانون تصویب کردیم که خانوادههایی که سه فرزند دارند میتوانند برای خودشان و فرزندان بلیت نیم بها تهیه کنند.
ما مرتب دستگاههای مختلفی را که در زمینه اجرای این قانون مکلف هستند برای نظارت بیشتر دعوت میکنیم و از آنها جویای اجرای قانون میشویم. در این زمینه بنده گزارشی نشنیدم که مانعی وجود داشته باشد، اما بررسی دقیق تری خواهیم کرد که مادر به همراه سه فرزند بتواند برای اعضای خانواده بلیت نیم بها تهیه کند.
#همآوا
@IranHamAva
در وضعیت فشارهای روزافزون اقتصادی، حتی پس از فروکش کردن کرونا نیز اوضاع گیشه سینمای ایران همچنان رو به نزول است. در همین راستا زهره سادات لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:
به عنوان یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی میگویم، برای تشویق مردم در رفتن به سینما تخفیفهایی درنظر گرفته شده و همچنین برای قانون جوانی جمعیت هم ما یک قانون تصویب کردیم که خانوادههایی که سه فرزند دارند میتوانند برای خودشان و فرزندان بلیت نیم بها تهیه کنند.
ما مرتب دستگاههای مختلفی را که در زمینه اجرای این قانون مکلف هستند برای نظارت بیشتر دعوت میکنیم و از آنها جویای اجرای قانون میشویم. در این زمینه بنده گزارشی نشنیدم که مانعی وجود داشته باشد، اما بررسی دقیق تری خواهیم کرد که مادر به همراه سه فرزند بتواند برای اعضای خانواده بلیت نیم بها تهیه کند.
#همآوا
@IranHamAva
.
علی اصلانی فعال حوزه کار با بیان اینکه ۷۵ درصد رانندگان تاکسیهای اینترنتی دارای تحصیلات عالیه و بالای فوق لیسانس هستند، گفت: متاسفانه چون در زمینه مشاغل فرهنگ سازی نمیکنیم و مطابق با علم روز و مشاغل جدید پیش نمی رویم، در همان مشاغل سنتی باقی ماندهایم.
اصلانی تصریح کرد: چرا یک جوان تحصیلکرده با مدرک لیسانس و فوق لیسانس حاضر نیست با ماهی ۴ میلیون تومان حقوق در خط تولید کار کند و دو ساعت کار با پراید را ترجیح میدهد؟ چون آموزش ندادهایم و فرهنگسازی نکردهایم در نتیجه شغلهایی که ثبات ندارند و غیرمولد هستند در جامعه رونق گرفته است در حالی که باید به تمام شغل ها ارزش قائل شویم.
#همآوا
علی اصلانی فعال حوزه کار با بیان اینکه ۷۵ درصد رانندگان تاکسیهای اینترنتی دارای تحصیلات عالیه و بالای فوق لیسانس هستند، گفت: متاسفانه چون در زمینه مشاغل فرهنگ سازی نمیکنیم و مطابق با علم روز و مشاغل جدید پیش نمی رویم، در همان مشاغل سنتی باقی ماندهایم.
اصلانی تصریح کرد: چرا یک جوان تحصیلکرده با مدرک لیسانس و فوق لیسانس حاضر نیست با ماهی ۴ میلیون تومان حقوق در خط تولید کار کند و دو ساعت کار با پراید را ترجیح میدهد؟ چون آموزش ندادهایم و فرهنگسازی نکردهایم در نتیجه شغلهایی که ثبات ندارند و غیرمولد هستند در جامعه رونق گرفته است در حالی که باید به تمام شغل ها ارزش قائل شویم.
#همآوا
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
گرمای شدید: از حال رفتن #کارگران #پالایشگاه_آبادان
در گرمای بالای ۵۰ درجه در پالایشگاه شهر آبادان که فاقد حداقلهای ایمنی کار است، کارگران یکی پس از دیگری از شدت گرما از حال رفته و روانه بیمارستان شدند.
شورای سازماندهی #اعتراضات_کارگران پیمانی نفت اعلام کرده است که ۳۵ کارگر این پالایشگاه به دلیل گرمای هوا از حال رفتند.
این منبع پیشتر از مرگ یک کارگر پالایشگاه آبادان به دلیل شدت گرما در ششم مردادماه خبر داده بود.
این کارگران با حداقل دستمزد، بدون امنیت شغلی و بیتوجهی کارفرمایان به ایمنی مجبور به کار کردن در هر شرایطی هستند.
#همآوا
@IranHamAva
گرمای شدید: از حال رفتن #کارگران #پالایشگاه_آبادان
در گرمای بالای ۵۰ درجه در پالایشگاه شهر آبادان که فاقد حداقلهای ایمنی کار است، کارگران یکی پس از دیگری از شدت گرما از حال رفته و روانه بیمارستان شدند.
شورای سازماندهی #اعتراضات_کارگران پیمانی نفت اعلام کرده است که ۳۵ کارگر این پالایشگاه به دلیل گرمای هوا از حال رفتند.
این منبع پیشتر از مرگ یک کارگر پالایشگاه آبادان به دلیل شدت گرما در ششم مردادماه خبر داده بود.
این کارگران با حداقل دستمزد، بدون امنیت شغلی و بیتوجهی کارفرمایان به ایمنی مجبور به کار کردن در هر شرایطی هستند.
#همآوا
@IranHamAva
.
#محمدرضا_مرادبهروزی که جمعه شب ۲۴ تیر ماه توسط نیروهای سرکوبگر امنیتی دستگیر شده بود، در #اعتراض به بازداشت خود و همسرش #سوری_باباییچگینی، دست به #اعتصاب_غذا زده است.
بنابر این گزارش، آقای مرادبهروزی طی تماس تلفنی کوتاه با خانواده از صدور قرار وثیقه ۴۷۰ میلیون تومانی جهت آزادی موقت خود خبر داده است.
وی عنوان کرده است که همسرش سوری باباییچگینی در پی بازداشت در تاریخ ۲۲ تیر ماه و تداوم اعتصاب غذا دچار وخامت حال جسمانی شده و مجبور به دریافت سرم شده است.
آقای مرادبهروزی پیشتر به دلیل انتقاد از علی خامنهای، با اتهامهای "توهین به خامنهای" و "نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی"، توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب قزوین و شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان محمدیه به یک سال #حبس ظالمانه و پرداخت ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.
#همآوا
@IranHamAva
#محمدرضا_مرادبهروزی که جمعه شب ۲۴ تیر ماه توسط نیروهای سرکوبگر امنیتی دستگیر شده بود، در #اعتراض به بازداشت خود و همسرش #سوری_باباییچگینی، دست به #اعتصاب_غذا زده است.
بنابر این گزارش، آقای مرادبهروزی طی تماس تلفنی کوتاه با خانواده از صدور قرار وثیقه ۴۷۰ میلیون تومانی جهت آزادی موقت خود خبر داده است.
وی عنوان کرده است که همسرش سوری باباییچگینی در پی بازداشت در تاریخ ۲۲ تیر ماه و تداوم اعتصاب غذا دچار وخامت حال جسمانی شده و مجبور به دریافت سرم شده است.
آقای مرادبهروزی پیشتر به دلیل انتقاد از علی خامنهای، با اتهامهای "توهین به خامنهای" و "نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی"، توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب قزوین و شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان محمدیه به یک سال #حبس ظالمانه و پرداخت ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.
#همآوا
@IranHamAva