Hamava هم‌آوا
209 subscribers
13K photos
13.4K videos
10 files
4.84K links
همبستگی ملی برای دموکراسی در ایران
Contact to admin : @ContactHamava

instagram.com/iran.hamava
facebook.com/iranhamava
twitter.com/iranhamava
Download Telegram
.
بیست و شش شهروند بهائی اهل شیراز توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب این شهر مجموعا به ۸۵ سال حبس، تبعید و منع خروج از کشور محکوم شدند. سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان بهائی روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه در این شعبه برگزار شده بود.
براساس دادنامه‌ای که در تاریخ ۸ خردادماه توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی محمود ساداتی صادر و به این شهروندان ابلاغ شده است، این شهروندان مجموعا به تحمل ۸۵ سال حبس، ۲۴ سال تبعید و منع خروج از کشور محکوم شدند. در بخش دیگری از احکام صادره این شهروندان باید به مدت ۲ سال روزانه خود را به اداره‌ اطلاعات استان معرفی کنند.
اتهامات مطروحه علیه این شهروندان ” تبانی و اجتماع به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور” عنوان شده و احکام صادره قابل تجدید نظرخواهی است.
این حکم در حالی صادر شده که وکلای متهمان بارها ایرادات و نواقص زیاد پرونده را به دادگاه اعلام کرده بودند و "ارتباط بسیاری از افراد محکوم در این پرونده با اتهامات وارد شده مشخص نیست".
#هم‌آوا
#IranHamAva
.
حجت الله عبدالملکی، وزیر کار با ارائه نامه‌ای به رئیسی رسماً استعفای خود را اعلام کرد. وی همچنین در رشته توئیتی متن استعفای خود را منتشر کرد.
سخنگوی دولت خبر داد که محمدهادی زاهدی وفا از روز سه‌شنبه جایگزین آقای عبدالملکی خواهد شد. زاهدی وفا معاونت هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور را بر عهده داشت.
انتقادها علیه وزیر کار هنگامی افزایش یافت که از افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان متوسط‌بگیر و نزدیک به حداقل‌بگیر و همچنین کاهش یک‌جانبه ۱۰۰ هزار تومان از حق مسکن کارگران شاغل و بازنشسته از سوی دولت، حمایت کرد.
وی پیش از وزارت، گفته بود: «با یک میلیون تومان هم می‌شود شغلی ایجاد کرد»
#هم‌آوا
#IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
چه نشاطی؟
با سفرۀ بی نان و نمڪدان، چه نشاطی؟
با داغ جوان، گوشۀ زندان، چه نشاطی؟
با غصّه‌ی ڪم آبی و خشکیدگی خاک
در تفرش و ڪرمان و خراسان، چه نشاطی؟
با مُعضل اشرافیّتِ بیت وزیران
در شهر لواسان و جماران، چه نشاطی؟
با طفل یتیمی ڪه به تاریڪی شب‌ها
خوابیده به سرمای خیابان، چه نشاطی؟
وقتی برود پول من و مردم ایران
تا ونڪوور و بالی و تایوان، چه نشاطی؟
تا در شرر زلزله‌ها ڪودک میهن
جان داده به ڪولاک زمستان چه نشاطی؟
تا خوردن اموال فقیران و ضعیفان
آسان شده بر جمع مدیران، چه نشاطی؟
تا دفتر آزادی ما، مشق ندارد
در خاطر یاران دبستان، چه نشاطی؟
تا گوش شما بر غم مردم شنوا نیست
بر چهرۀ پیران و جوانان، چه نشاطی؟
«زهرا فراهانی»


#هم‌آوا
#IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
تقدیم به #معلمان_زندانی

« حسین منزوی »

«گلوله‌ای را به یاد ندارم
که به نیّت پوست نازک آزادی
شلیک شده باشد و
سرانجام
به قصد شقیقه‌ی دژخیم
کمانه نکرده باشد

چاقویی را به یاد ندارم
که برای گلوی خوش‌آواز عشق
از غلاف بیرون زده باشد و
آخر دسته‌ی خودش را
نبریده باشد

حالا،
هر چه می‌خواهید شلیک کنید و
هر چه می‌خواهید چاقو بکشید»


عاقبت این تشت هم فرو خواهد افتاد
وز سر عالم طنین مضحکه
خواهد گذشت.
و ما به سنگرها برمی‌گردیم
و به زندگی،
ما برنده ایم
دستت را به من بده رفیق..
درخت #امید میوه اش می رسد
و آواز سر می‌دهد تا حصول #آزادی...

📌 #معلم_زندانی آزاد باید گردد
@kashowra
#هم‌آوا
#IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
کرایه نوزاد برای گدایی روزی ۳۰هزار تومان!/کودکان بیمار کرایه بیشتری دارند!

دکتر مجید ابهری، آسیب‌شناس و رفتارشناس اجتماعی: نوزادان ۱ تا ۳ ساله‌ای که سر چهارراه ها بغل خانم ها هستند؛ کرایه شده‌اند. اگر این نوزدان مشکلاتی از جمله نابینایی یا فلجی داشته باشند کرایه‌شان بیشتر خواهد شد. کرایه هر نوزاد برای یک روز ۳۰ هزار تومان است اما در صورت بیمار بودن ۵۰ هزار تومان از خانواده کرایه می‌شود./خبرفوری

پ.ن: وظیفه دولت و شهرداری چاپ بیلبورد و تبلیغ مردم به فرزندآوری بیشتر نیست. بلکه مواظبت و تلاش و برنامه ریزی برای تربیت صحیح همین کودکان به دنیا آمده است.
این کودکان کرایه ای و کودکان رها در خیابانها و پارکها همانهایی هستند که وقتی به نوجوانی و جوانی می رسند با چاقو و قمه به دنبال انتقام از جامعه هستند.

#هم‌آوا
#IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
برای یادآوری
مناظره میان حمید رسایی و احمد زیدآبادی در خرداد ۱۴۰۰
می‌گوید: آقای رییسی اگر پیروز بشه، فوقش دلار میشه ۵ هزار تومن! ولی به ۳۰ هزار تومن که نمیرسه!
در حالی که امروز در زیر سایه دولت انقلابی او دلار تا ۳۳۰۰۰ تومان هم رسیده و همچنان بالاتر هم خواهد رفت.
آنچه که مردم در خیابان ها فریاد زدند گویای واقعیت است: اصلاح طلب، اصول گرا دیگه تمومه ماجرا. واقعیت این است که جمهوری اسلامی یک ساختار فاسد و متحجر است. تنها راه برای ما گذار خشونت پرهیز از نظام ولایت فقیه به یک سامانه دمکراتیک و سکولار مبتنی بر حقوق بشر است. این مهم با گسترش گفتمان ملی میسر می شود
#هم‌آوا
#IranHamAva
👍1
.
نامه محمد نوریزاد از بند ۶ زندان اوین

امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۱، محمد نوریزاد زندانی سیاسی و یکی از امضاکنندگان بیانیه «استعفای علی خامنه ای و گذار از رژیم تبهکار جمهوری اسلامی»، از بند «شش یک» زندان اوین در نامه ای خطاب به هموطنان خود نوشت:

هموطنانم درود

درست یک ماه است که تلفن مرا صرفاً به این دلیل که مفاسد جاری زندانها را برملا می‌کردم؛یکجانبه و غیرقانونی و به دستور مدیر کلی به نام "حیات الغیب" قطع کرده‌اند! افشای مفاسد سراسر پلشت زندان جای تقدیر و سپاس دارد؛ نه اینکه زندان‌داران با پنهان کردن زباله‌ها، خود را طرفدار پاکیزگی بدانند. وزش یک گردباد همه زباله‌ها را آشکار می‌سازد.
ادامه متن:
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
حجت عبدالملکی از وزارت کار رفت. این وزیر پرحاشیه با تصمیم رئیسی و نهادهای امنیتی از سمت خود استعفا کرد تا خطر استیضاح دولت رئیسی را تهدید نکند.

او در آخر نه لامبورگینی ساخت.
نه یک میلیون شغل ایجاد کرد.
نه آموزش داد چطور با یک میلیون تومان می‌شود کار تولیدی کرد.
او پیش از وزارت در برابر علی خامنه‌ای رجز می‌خواند که اگر منابع درست استفاده شود، ایران به سومین و حتی اولین قدرت اقتصادی جهان تبدیل می شود.
همه دوران چهل و چهار ساله جمهوری اسلامی با همین وعده‌های دروغین و رجزخوانی‌های بیهوده، گذشت. و از آن جا که هیچ گونه پاسخگویی نیز در این حکومت وجود ندارد، این روند هم چنان ادامه خواهد داشت. مگر این که مردم با همبستگی، برای رسیدن به حکومتی، پاسخگو و نظامی شفاف، از جمهوری اسلامی گذار کنند.
#هم‌آوا
#IranHamAva
.
تجمع‌های اعتراضی کارورزان بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران.
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱.
#هم‌آوا
#IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
امروز سه‌شنبه ۲۴ خرداد ماه، اعتراضات و اعتصابات به ویژه به وسیله بازاریان و کاسبان در چند شهر، ادامه داشت.

اصناف و کسبه معترض، طی روزهای گذشته با بستن واحدهای صنفی و تعطیلی مغازه‌ها و اعلام اعتصاب سراسری، نسبت به تعیین مالیات‌های سرسام‌آور برای اصناف مختلف اعتراض کردند.
حکومت برای جبران کسری بودجه و هزینه آشوب افکنی و تروریسم خود، با فشار بر مردم ایران، می‌کوشد این هزینه را به دست آورد.
امروز پیوستن بازاریان و کاسبان به اعتراضات بسیار مهم است. اعتصاب بازار می‌تواند حکومت را وادار به تسلیم و مردم را در رسیدن به خواسته‌‌هایشان کمک کند.
#هم‌آوا
#IranHamAva
.
نامه محمد نوریزاد از بند ۶ زندان اوین

امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۱، محمد نوریزاد زندانی سیاسی و یکی از امضاکنندگان بیانیه «استعفای علی خامنه ای و گذار از رژیم تبهکار جمهوری اسلامی»، از بند «شش یک» زندان اوین در نامه ای خطاب به هموطنان خود نوشت:

هموطنانم درود

درست یک ماه است که تلفن مرا صرفاً به این دلیل که مفاسد جاری زندانها را برملا می‌کردم؛یکجانبه و غیرقانونی و به دستور مدیر کلی به نام "حیات الغیب" قطع کرده‌اند! افشای مفاسد سراسر پلشت زندان جای تقدیر و سپاس دارد؛ نه اینکه زندان‌داران با پنهان کردن زباله‌ها، خود را طرفدار پاکیزگی بدانند. وزش یک گردباد همه زباله‌ها را آشکار می‌سازد.
ادامه متن:
آری به جای آنکه از من تشکر کنند بر من عبوس شدند، و به جای آنکه بگویند: چه خوب جای درست زباله‌ها را نشان ما دادی تا تلاش کنیم آنجاها را پاک‌سازی کنیم؛ راه بر زبان من بستند و با واگویه کردن آن برچسب نخ نما و از ریخت افتاده‌ای چون «نشر اکاذیب» تلفن مرا قطع کرده‌اند! و به گمان خود از عواقب نجاساتی که درست در پیش چشم خودشان به دست خودشان سامان داده می‌شوند، رستند!

دیروز یکشنبه ۲۲ خرداد نامه‌ای نوشتم و از حیات الغیب «مدیرکل زندانهای استان تهران» و شورای انضباطی زندان اوین و هاشمی «رئیس زندان اوین» شکایت کردم؛ به چه کسی؟ به شخص رئیس قوه قضائیه؛ تا گفته باشم چرا بدون تشکیل شورای انضباطی بدون حضور من و شنیدن سخنان من تلفن مرا قطع کردند.

ناگهان همان دیروز یک هیئت هفت نفره به بند ما آمدند که جلودارشان هاشمی (رئیس زندان اوین) بود به همراه دو ملا. رفتند که از طبقه پایین بند دیدن کنند. هنگام بالا آمدن از پله‌ها رفتم و راه را بر آنان بستم و به هاشمی گفتم: من از شما شکایت کرده‌ام. چرا تلفن مرا بدون تشکیل شورای انضباطی قطع کرده‌اید؟ برافروخته گفت: به هر کجا که می‌خواهی شکایت کن. اینجا بود که برق دو میلیون وات من، هاشمی و آن هیئت همراه و به ویژه ملایان را گرفت. به خود گفتم: گور پدر تلفن یا ملاقات هفته‌ای یکبار، و با فریادهای بلند پی‌درپی چنان از مفاسد جاری زندان اوین گفتم، که آن هفت نفر چاره‌ای جز «فرار بزرگ» نداشتند.

کاش یکی در آن میان با من می‌نشست و می‌گفت: بینوا نوریزاد، بگو ببینم دردت چیست؟ تو از چه در سوزی؟ از چه می‌گدازی؟ و من در پاسخ می گفتم:
من «از بی خردی آذین بسته در آشوبم»

محمد نوری‌زاد، بند ۶ زندان اوین / ۲۳ خرداد ۱۴۰۱،
#هم‌آوا
#IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
مریم کریم‌بیگی را بازداشت کردند

شهناز اکملی مادر شهید مصطفی کریم‌بیگی، با انتشار فیلمی از وضعیت منزلش در صفحه اینستاگرامیش نوشت؛ امروز ساعت ۷ صبح مأمورها به منزلمان حمله کردند و زندگیم به هم ریختند و دخترم را بردند.
مصطفی کریم بیگی ( یکی از کشته شدگان در اعتراضات عاشورای ۱۳۸۸ بود. شلیک گلوله به سر، باعث مرگ وی گردید.
مادر و خواهر مصطفی کریم‌بیگی شهناز اکملی و مریم کریم‌بیگی از مادران دادخواه , از کنشگران مدنی و از کنشگران مدنی و هستند.
#صدایشان_باشیم
#هم‌آوا
#IranHamAva
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
ادامه تجمع اعتراضی بازنشستگان در شهرهای مختلف

سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱، بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه تجمع‌های اعتراضی روزانه و هم‌زمان با اعتصابات، به خیابان‌ها آمدند.
معترضان بارها گفته‌اند که اعترضات تا رسیدن به خواسته‌هایشان ادامه خواهد داشت
#هم‌آوا
#IranHamAva
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
در سومین روز اعتصاب بازاریان، و موج گسترده اعتصابات زنجیره‌ای در شهرهای مختلف کشور، امروز سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱، بازاریان شهرهای شیراز و اصفهان نیز دست به اعتصاب زدند.
جمهوری اسلامی با افزایش سرسام آور مالیات، می کوشد، کسری بودجه، فسادها، اختلاس‌ها و هزینه‌های گسترش تروریسم خود را از جیب ملت ایران جبران کند.
مردم با همبستگی در اعتراضات و اعتصابات می‌توانندف حکومت را وادار به تسلیم سازند.
#هم‌آوا
#IranHamAva
👍1
.
علیرضا شهرداری دامپزشک حیوانات از تلف شدن «کیجا» ماده پلنگ پارک ارم خبر داد و گفت: «این پلنگ به دلیل عفونت طولانی مدت که حتی به کانال‌های نخاعی و ستون فقراتش نیز نفوذ کرده بود تلف شده است.» کیجا در سال‌های گذشته در تله شکارچیان در استان گلستان یک دست خود را از دست داده بود و برای مداوا ابتدا به کلینیک حیات وحش پردیسان و پس از طی طول درمان به باغ وحش ارم منتقل شد.
--------
نابودی سرمایه های حیات وحش ایران به شکل های گوناگون اما همه به دست مدیریت ناکارآمد در زیر سایه ی حکومت جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد.
در طی سال های گذشته گونه های گوناگون و بسیار پر ارزشی در باغ وحش ارم تهران با داستان های گوناگون همه به یک سرنوشت مشترک دچار شده اند و تاسف بارترین نکته نبود یک سازمان و فرد مسئول و دلسوز برای رسیدگی و پیگیری این اتفاقات در باغ وحش ارم و یا سایر زندان های وحش ایران است.
#هم‌آوا
#IranHamAva
.
حامد اسماعیلیون، (سخنگوی انجمن خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی) که همسر و دخترش را در این جنایت جمهوری اسلامی از دست داد در توییتی نوشت:
اسامی و لغات به مردم تعلق دارند و اسامی و لغات در دست دیکتاتورها مبتذل و شرم‌زده می‌شوند. خودرویی در ایران می‌سازند به نام "ری‌را" که فردا به دست وزیر صنعتِ قاضی مرگ رونمایی می‌شود. لابد مثل شلیک کردن‌شان به هواپیما انتخاب اسامی هم تصادفی‌ست و الهه‌ی سرسبزی جنگل‌های مازندران
و آن دختربچه که امروز باید کلاس ششم را تمام می‌کرد همه از سر اتفاق نابود شده‌اند. وقتی او را ری‌را نام نهادیم تنها ۲۸ ری‌را در ایران بود و سال بعد از لیست ثبت احوال حذفش کرده بودند. به یکباره به این نام علاقمند می‌شوند و ارابه‌ی مرگ‌شان را ری‌را نام می‌نهند. #دادخواهی
#هم‌آوا
#IranHamAva
.
زندانیان محبوس در زندان ساحلی قم به دلیل شرکت نکردن در نماز جماعت، با محرومیت هایی مواجه شده اند.
یکی از اعضای خانواده این زندانیان در این خصوص به هرانا گفت: “از حدود دو ماه پیش زندانیان زندان ساحلی قم به دلیل شرکت نکردن در نماز جماعت با دستور ریاست زندان و صفی‌خانی مسئول فرهنگی، از برخی از امتیازات زندان محروم شده اند.”
این منبع مطلع با اشاره به اینکه پیشتر نیز مسئولان زندان چندین بار زندانیان را در این باره تهدید کرده بودند، ادامه داد: “از آن زمان تاکنون مسئولان زندان از ارسال فرم‌های مکاتبات قضایی، اعزام زندانیان به مرخصی و تعمیر تلفن زندان امتناع کرده اند.”
یک منبع دیگر نیز در خصوص مشکلات تلفن زندان اظهار داشت: “تلفن زندان دارای مشکلاتی از قبیل نویز شدید و خط روی خط افتادن با صدای پرسنل زندان است. به صورتی که ما نمیتوانیم صدای عضو خانواده مان که در زندان است را بشنویم.”
به گفته این منبع آگاه، طی دو ماه اخیر زندانیان بارها از طریق نامه نگاری تقاضای تعمیر تلفن را داده اند اما تاکنون به مطالباتشان رسیدگی نشده است.
#هم‌آوا
#IranHamAva
.
مريم كريم‌بیگی خواهر مصطفی كريم‌بیگی از جان باختگان اعتراضات سال ۸۸ که امروز توسط مأموران جمهوری اسلامی بازداشت ، به بند امنیتی ۲۰۹ برده شد.

خانم كريم‌بیگی در تماسی که از زندان گرفته اعلام کرده است درحال اعتصاب غذاست و غیر از آب مطلقا لب به چیز دیگری نخواهد زد.

امروز، شهناز اکملی مادر او، با انتشار فیلمی از وضعیت منزلش در صفحه اینستاگرامیش نوشت؛ امروز ساعت ۷ صبح مأمورها به منزلمان حمله کردند و زندگیم به هم ریختند و دخترم را بردند.
جمهوری اسلامی، شهناز اکملی را با اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام» محاکمه کرده و او مدتی را نیز در زندان گذرانده است.
پیش از این نیز اعلام شد که مریم کریم‌بیگی با یک «یک تماس تلفنی» از دانشگاه محل تحصیل خود در مقطع کارشناسی ارشد رشته جامعه‌شناسی اخراج شده است.
خانواده مصطفی کریم‌بیگی طی سیزده سال گذشته همواره در کنار دیگر دادخواهان حضور داشته و به شکل مداوم تحت فشار نیروهای امنیتی قرار داشتند.
#هم‌آوا
#IranHamAva