Hamava هم‌آوا
208 subscribers
13K photos
13.4K videos
10 files
4.84K links
همبستگی ملی برای دموکراسی در ایران
Contact to admin : @ContactHamava

instagram.com/iran.hamava
facebook.com/iranhamava
twitter.com/iranhamava
Download Telegram
.
واشنگتن اگزمینر رسانه‌ی آمریکایی در مقاله‌ای فاش کرده که فرماندهان #طالبان از پسربچه‌های نوجوان سوء استفاده جنسی می‌کنند.
در مقاله این رسانه آمده که هرکدام از فرماندهان طالبان تا 5 پسر نوجوان را با خود نگهداری می‌کنند و از آنان بهره جنسی می‌برند.این رسانه به نقل از منابع خود نوشته است که طالبان پسران جوان را به دفترها و پاسگاه‌های خود می‌برند و آنان را به حیث محافظ به کار می‌گیرند و آنان را در مجالس عیش و عشرت خود می‌رقصانند و نیز بهره جنسی می‌برند.
مقاله افزوده که پس از حاکمیت طالبان بسیاری از نوجوانانی قربانی گرسنگی، ازدواج زیر سن، قاچاق اعضای بدن و بلای طبیعی به کام فرماندهان استفاده جوی طالبان فرو رفته اند که مورد بهره کشی جنسی قرار می‌گیرند. مقاله می افزاید که این نوجوانان میان سنین 15 تا 16 سال قرار دارند که از کارگری مغازه، کارگری روی جاده و یا حتا از خانه‌های شان از استان های شمالی کشور به بردگی جنسی گرفته شده‌اند.
به گفته نویسنده، احتمال می‌رود طالبان پس از بزرگ شدن این اطفال را بکشند.
#هم‌آوا
@IranHamAva
.
علیرضا پناهیان روحانی وابسته به حکومت و مدرس حوزه علمیه قم در سخنانی موهوم و تکراری گفت:
وی با بیان اینکه غربی‌ها افکار عمومی را بازی می‌دهند گفت: نباید اجازه بدهیم، انتخابات کشور ما مثل انتخابات انگلیس و فرانسه شود، انگلستان قانون اساسی ندارد، اختیارهای ملکه هزاران بار بیش از ولی فقیه است، او مالک سرزمین انگلستان است و مردم در ملک او زندگی می‌کنند.
وی گفت: رضاخان قلدر یک مقداری از زمین‌ها را گرفت، اما ملکه انگلیس همه این کشور را تصاحب کرده است.
پناهیان با تاکید بر اینکه در هر منبر می‌توانیم ۱۰۰ اشکال را در مورد تمدن غرب مطرح کنیم بیان کرد: غرب به زور اسلحه توانسته دانش و تکنولوژی ایجاد کند.
#هم‌آوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
نمونه‌ای کوچک از توهین‌های آشکار به زنان در جمهوری اسلامی.
علی غلامی، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق به عنوان کارشناس در صدا و سسیمای میلی جمهوری اسلامی گفت:
حد حجاب این است که باید عورت را بپوشانیم و مفسده ایجاد نکنیم، عورت در عربی یعنی هر چیز آسیب‌پذیر مورد نگرانی؛ لذا بدن زن همه‌اش عورت است غیر از صورت و دست‌ها از مچ!

#هم‌آوا
@IranHamAva
.
ارگان مطبوعاتی شهرداری تهران نوشت:
مبتذل‌پوشان هیچ دلیل منطقی و قابل ارائه ندارند. حرف اول و آخر آنان درباره چرایی پوشش و رفتار خود این است که «به شما ربطی ندارد. دوست دارم!»
فراتر از این خلع سلاح هستند و گفت‌وگو دست طرف مقابل می‌افتد و می‌توان ده‌ها دلیل عقلی و نقلی و آسیب‌شناسانه را به میدان گفت‌وگو آورد و سخن گفت. بدون تردید اکثریت بدحجابان جامعه ما عفیف هستند.
همین‌ها روز غدیر در خیابان ولیعصر بودند، فردا همین‌ها در جرگه عاشوراییان هستند، اما نقص دارند. این نقص فرهنگی را نباید سیاسی کرد.
#هم‌آوا
@IranHamAva
.
حسین علیزاده آهنگ‌ساز، پژوهش‌گر و نوازنده شناخته شده موسیقی ایرانی گفت:
موسیقی ایرانی زنانه و مردانه ندارد اما فرهنگی که در طول تاریخ به آن غالب بوده این تفکیک را ایجاد کرده و خوشبختانه امروز تعداد هنرمندان زن بسیار بیشتر از گذشته است و من این را آینده بهتری می‌بینم. البته این موضوع، حاصل تلاش خود خانم‌هاست.
اگر تبعیض جنسیتی و ادبیات کلیشه‌ای در مورد نوازندگی و ساز ادامه یافته، به این دلیل بوده که از یک فرهنگ غلط تبدیل به یک عادت شده است وگرنه خانم‌های متخصص فراوانی در رشته‌های مختلف موسیقی داریم که نه‌تنها چیزی کمتر از مردان ندارند که یک‌ سروگردن بالاتر هم هستند.
#هم‌آوا
@IranHamAva
.
رسول منتجب نیا دبیرکل حزب جمهوریت با انتقاد شدید از برخی رفتارهای تیم دیپلماسی دولت در حوزه سیاست خارجی، گفت:
شاهد هستیم که تیم دیپلماسی فعلی برای رسیدن به اهداف خود در برجام به کشور روسیه و برخی دیگر باج می‌دهد، اما با وجود چنین اقداماتی نیز هنوز توفیقی در زمینه برجام حاصل نشده است.
منتجب نیا خاطرنشان کرد: دولت باید صادقانه درباره مشکلات پیش آمده در برجام و نقش روس‌ها در این اتفاق با مردم صحبت کند. هرچند شاهد هستیم که وزیر امور خارجه کشورمان به جای گفتن حقایق تأکید می‌کند؛ روسیه باید از برجام منتفع شود که این سخنان هیچ منطقی با حوزه منافع ایران در این توافق ندارد.
#هم‌آوا
@IranHamAva
همسرم گفت وقتی مرا برای ملاقات می آورند اول می گویند آقای خواستار کابین آخر دور از بقیه زندانیها، ارتباط ما را با همه قطع کرده اند، اجازه اینکه با یک زندانی از دور احوالپرسی کنیم نمی دهند یک نفر مخصوص مرا ازبند۶/۱ می آورد برای ملاقات و باز مرا تنها برمی گرداند و اجازه نمی دهند که با بقیه زندانیها بیاییم یا برویم.

تماس با خانواده فقط باید در حضور مامور مخصوص باشد، جمعه ها که مامور مخصوص نیست ما حق تلفن زدن نداریم.

براثر امر و نهی های زندانبانان جو بند ۶/۱بسیار متشنج است ...
بله دوستان ۳سال است که آقایان خواستار و جعفری سپهری را در یک اتاق و آقایان لعل محمدی و واحدیان شاهرودی را دریک اتاق در بند ۶/۱ زندان وکیل آباد مشهد محبوس کرده اند بدون کارت تلفن، بدون یک روز ملاقات حضوری(درسه سال ما دو نوبت ملاقات حضوری داشتیم)، بدون مرخصی، بدون تماس با دیگر زندانیان!

به راستی مگر جرم اینها چی بوده است؟ گفتند آقای خامنه ای وضع مملکت خراب است و روز بروز خرابتر می شود ....
اگر نمی توانید وضع مملکت را درست کنید محترمانه اجازه دهید تا مردم خود سرنوشت خود را بدست گیرند. بخاطر دو کلمه حرف حساب زندانهای طویل المدت ۱۶سال و ۱۵ سال و....به همه این دلسوزان وطن داده اند.

صدیقه مالکی فرد
۵مرداد۱۴۰۱

#هم‌آوا
@IranHamAva
.
گزارش صدیقه مالکی فر، از ملاقات با #هاشم_خواستار، معلم زندانی کشور در زندان وکیل آباد مشهد

به نام خداوند جان وخرد

امروز چهارشنبه۵مرداد۱۴۰۱ رفتم ملاقات کابینی باهمسرم آقای سید هاشم خواستار نماینده معلمان آزاده ایران زندانی بند۶/۱زندان وکیل آباد مشهد

موقعی که گوشی تلفن را برداشتیم شروع به صحبت کردیم یک بچه شیخی آمد به آقای خواستار گفت تو کابین اخری بشینید، همسرم گفت اون کابین تاریک است (برق نداشت)، گفت باشه برق آنرا روشن کن می رویم آنجا. همسرم از رفتار زندانبان خیلی ناراحت شد که نتوانستیم صحبت کنیم. بعد از دقایقی از همسرم پرسیدم جریان چیست که هفته گذشته هم که آمدم برای ملاقات ما را جابجا کردند، این هفته هم جابجا می کنند!
ادامه متن:
.
سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص برخورد پلیس با #سگ_گردانی اعلام کرد:
هیچ فردی حق وارد کردن سگ به داخل پارک‌ها و بوستان‌ها را ندارد و پاکسازی پارک ها تا پاسی از شب انجام می‌شود.

جمهوری اسلامی با انسان، زن، محیط زیست، سگ، یوز، خاک، آب، جنگل و کل ایران دشمنی دارد
راه برای ما یکی است، ان هم گسترش زنجیره همبستگی ملی برای گذار از حکومت ضد انسانی به حاکمیت ملی مبتنی بر حقوق‌بشر و دمکراسی لاییک هستیم.
#هم‌آوا
@IranHamAva
.
محمد قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:
با یک کار پژوهشی و علمی دریافتیم بسیاری از درآمدهای کشور از حوزه انفال نظیر معادن در بودجه رقم چندانی ندارد؛ به‌طور مثال در بودجه ۱۴۰۰ حقوق مالکانه معادن ۶۰۰۰ میلیارد تومان بود در حالی که رقم واقعی چندین برابر این رقم است و مجلس با پیگیری‌های دقیق و قاطعانه خود در قانون بودجه ۱۴۰۱ این رقم را به ۴۲ هزار میلیارد تومان رساند.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این ارقام نشان می‌دهد بسیاری از سرمایه‌ها به دلیل ضعف در ساختار از بین می‌رود لذا معتقدم مشکل کشور پول نیست، مشکل عرضه و حکمرانی صحیح است.
--------
خود معترف هستند که فساد گسترده و معضلات کشور ناشی از بی عرضه گی و ناکارآمدی مقامات حکومتی است.

#هم‌آوا
@IranHamAva
.
معاون سازمان نظام پرستاری: ماهانه ۱٠٠ تا ۱۵٠ پرستار از ایران مهاجرت می‌کنند

محمدتقی جهانپور، معاون سازمان نظام پرستاری، یکی از دلایل موج #مهاجرت_پرستاران را نامشخص بودن وضعیت استخدامی آنها عنوان کرد و گفت از دیگر عوامل مهاجرت پرستاران، وضعیت نامناسب مالی و معیشتی، سختی کار و اضافه کاری اجباری است.

معاون سازمان نظام پرستاری، از خلف وعده برای تبدیل وضعیت نیروهای پرستاری اعم از شرکتی و طرحی به دنبال فروکش کردن موج ششم کرونا، انتقاد کرد و گفت: وزارت بهداشت نمی‌تواند هر زمان که نیاز داشت پرستاران را به خدمت بگیرد و بعد آنها را کنار بگذارد. چنین برخوردی با نیروهایی که در این دو سال در سخت‌ترین شرایط کار کردند و جسم و روحشان تحلیل رفته، بی ‎انصافی است.

وی همچنین گفت: با کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کل کشور روبه‌رو هستیم. این در حالی است که ماهانه حدود ۱٠٠ تا ۱۵٠ پرستار نیز #مهاجرت می‌کنند.

معاون سازمان نظام پرستاری، با ابراز نگرانی از کمبود پرستار و مهاجرت آنها گفت: در شرایطی که به شدت نیازمند پرستار هستیم این مردم هستند که از این کمبود آسیب زیادی می‌بینند.

#هم‌آوا
@IranHamAva
.
مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران خواسته مدیران دو مجموعه (در مجموعه ورزشی ایران‌مال) تعهد دهند که تمرین بولینگ و بیلیارد هم مردانه و زنانه شود و به صورت مختلط و خانوادگی فعالیتی در این دو عرصه در مجموعه مذکور صورت نپذیرد.
جالب آنکه ظاهرا مسئولان بیلیارد چنین تعهدی داده و آن‌ها رفع پلمب شده‌اند، ولی بولینگ هنوز چنین موضوعی را نپذیرفته و پلمب مانده است.
به نظر می‌رسد سیاست‌های موجود در این عرصه برگرفته از همان نگاه تفکیک جنسیتی است که رفته‌رفته بر فضای ورزش کشور حاکم می‌شود؛ کاری که در دوومیدانی رسانه‌ای شده حالا در بیلیارد صورت گرفته و قرار است در بولینگ هم پیاده شود.
#هم‌آوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
ادامه‌ی #اعتراض‌ها به قتل‌عام سگ‌های پناهگاه گندک سوگ ایران برای کشتار دسته جمعی سگها در پناهگاه گندک ادامه دارد. این در حالیست که حامیان از ادامه این کشتارها در پناهگاه‌های دیگر هشدار می‌دهند.
#هم‌آوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
نازنین بنیادی بازی‌ در «ارباب حلقه‌ها» را به «شیرزنان ایرانزمین» اهدا کرد

د‌ر پی مراسم رونمایی از سریال محبوب «ارباب حلقه‌ها - حلقه قدرت» نازنین بنیادی بازیگر ایرانی این سریال، بازی خود را به «شیرزنان ایرانزمین» تقدیم کرد.

در این مجموعه نازنین بنیادی نیز نقش برونوین یک مادر انسانی و شفابخش را ایفا می‌کند. او در مراسم «کامیک‌کان- سن‌ ديه‌گو» در سخنانش درباره بازی‌اش گفت «از زنان شجاع ایران الهام گرفتم که همه چیز خود را برای به دست آوردن فردایی بهتر فدا می‌کنند».

بنیادی درباره نقش برونوین می‌گوید: «او یک شفادهنده است، اما او از شیر درونی خود بهره می‌برد و من به عنوان یک فعال حقوق بشر در سرزمینم ایران، از آنچه زنان ایرانی انجام داده‌ام بهره گرفتم».
#هم‌آوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
پس از عدم رسیدگی به خواسته‌های به حق جانبازان و اعتراضات آن‌ها؛ ضرب و شتم و بازداشت وحشیانه و توهین آمیز آنان نیز آغاز گشت. فریدون بیرانوند از جمله این جانبازان معترض است.
#فریدون_بیرانوند، جانباز جنگ ایران و عراق طی پیامی از زندان اوین درباره دلیل بازداشت اخیر جانبازان گفت:
ما برای پیگیری حقوق پایمال شده‌ی ایثارگران از جمله غرامت جنگی، معوقات، پاداش بازنشستگی و مشکلات تامین دارو، اقدام به برپایی تجمعات اعتراضی کردیم، اما به جای پاداش بازنشستگی جانبازان را روانه زندان اوین کردند. به محض ورود به زندان اوین متوجه فقر طبقاتی در زندان شدیم، در حالی که حسین فریدون(برادر حسن روحانی) و محمد نجفی ( شهردار پیشین تهران) در سوئیت لاکچری زندان به سر می‌بردند، ما جانبازان در کف اتاق و میان ساس و شپش روزگار می‌گذرانیم.
ما همانند سایر لیدرهای جانبازان برای مطالبه غرامت جنگی هیچ تعهدی جهت عدم ادامه اعتراضات امضا نمی‌کنیم و تا پای جان و تا زمان تحقق کامل مطالبات جانبازان دست از اعتراض بر نمی‌داریم.
#هم‌آوا
@IranHamAva
.
#علی_خامنه‌ای روز پنجم مرداد در جمع ائمه جمعه سراسر کشور،اعتراض‌های گسترده به حجاب اجباری را «تلاش‌های ناکام در حال تکرار» دانست که «از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره مطرح بوده است.»
وی مدعی شد که در غرب «زن را تبدیل به کالا کرده‌اند» و، «حالا غربی‌ها واقعا دلسوز زن ایرانی هستند؟»
او «غربی‌ها» را به «شبهه‌افکنی و فضاسازی» به بهانه حجاب متهم کرد و گفت که آنها «می‌گویند تا زمانی که زن از قیود اخلاقی و شرعی رها نشود، نمی‌تواند پیشرفت کند»، اما «زن ایرانی در بیش از چهل سال گذشته توانسته است با حجاب اسلامی و چادر در میدان‌های مختلف به موفقیت‌ها و سربلندی‌های بزرگ دست یابد.»
--------
علی خامنه‌ای رهبر آپارتاید جنسیتی و دینی جمهوری اسلامی بی‌شرمانه خشونت بر علیه زنان را با حمله به غرب توجیه می‌کند و شرم اورتر موفقیت‌ها و سربلندی‌های زنان در زمینه‌های مختلف را به نظام زن ستیز خود نسبت می دهد.
همبستگی #زنان درمسیر گذار از نظام #آپارتاید به حاکمیت قانون مبتنی بر #برابری_جنسیتی و حقوق بشر مهم و لازم است
#هم‌آوا
@IranHamAva
.
مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت:
اگر #حجاب دارای استانداردی از دید آقایان است، چرا مدام پررنگ و کمرنگ می‌شود؟
تقریبا همه مردم شاهدند که در ایام انتخابات، مقابله با #بدحجابی تعلیق می‌شود و حتی حضور زنان با حجاب متفاوت در ستادهای کاندیداها، پررنگ‌تر از همیشه مشاهده می‌شود.
به ویژه کاندیداهای اصولگرا برای اینکه به تعبیر خودشان آرای اقشار خاکستری و یا مردمی که گرایش کمتری به آنها دارند را جمع کنند، برای جذب کم حجابان در ستادهای خود مسابقه می گذارند.
فیلم‌های تبلیغاتی و پوسترهایی که آنها در ستادهای خود منتشر می‌کنند گویای همین مسأله است. در همین انتخابات اخیر، پوسترها و تبلیغاتی که من در ستادهای جناب آقای رئیسی و دیگر کاندیداهای اصولگرا دیدم، به مراتب پیشروتر از کاندیداهای غیر اصولگرا بود.
همچنین در مراسم های دیگر نظیر روز قدس، آیین های دینی یا تشییع پیکر شهدا، دوربین‌های صداوسیما به دنبال نشان دادن زنان کم حجاب یا افرادی هستند که از نظر پوشش، متفاوت تر از سایرین ظاهر شده‌اند.
#هم‌آوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
اواخر شامگاه چهارشنبه و بامداد امروز پنجشنبه شاهد بارش شدید باران در نقاط مختلف استان تهران بودیم که بر اثر این بارش‌ها در چند نقطه از استان تهران، آب گرفتگی و و سیلاب به وقوع پیوست.
منطقه کن امامزاده داود و شهرستان های پردیس، دماوند، شمیرانات، ملارد و پاکدشت نیز دچار سیلاب و آب گرفتگی شدید شدند که در سیلاب کن، هشت نفر مصدوم و دو نفر جان باختند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: یک تیم واکنش سریع و یک تیم سگ‌های زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی نیز در منطقه حضور پیدا کرده و‌‌ با کمک مردم محلی و عوامل آتشنشانی، جستجو برای مفقودین احتمالی، ادامه دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به حجم بالای سیلاب و گل و لای در منطقه امامزاده داوود، عملیات امداد و نجات در حال انجام است.
#هم‌آوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
بنابر ویدیویی که در فضای مجازی منتشر شده، مسئولان حراست کارخانه نوآوری آزادی در شهر تهران به سالنی که کنسرت گروه کماکان در آن درحال برگزاری بود، وارد و مانع ادامه این #کنسرت شدند و اعلام کردند که کنسرت باید «جمع» شود.
زمانی که خواننده اعلام می‌کند هم مجوز دارد و هم کار غیر قانونی انجام نداده است، مامور حراست او را بلند می‌کند.
سرانجام با وجود اعتراض خواننده و دیگر حاضران در سالن، حراست مجموعه کنسرت در حین برگزاری را لغو کرد.
#هم‌آوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
مادر #بهنام_محجوبی: عباس دهقان را هر چه سریعتر به بیمارستان منتقل کنید

#بتول_حسینی، مادر درویش بهنام محجوبی در واکنش به وضعیت وخیم عباس دهقان، درویش زندانی در زندان اوین که «چند روزی است علی رغم اینکه به کرونا مبتلا شده مورد بی توجهی کامل مسئولان زندان قرار گرفته و گویا می خواهند همان سرنوشتی را برای وی رغم بزنند که پیش از این برای بهنام محجوبی و بکتاش آبتین رغم زدند»، خواستار انتقال هر چه سریعتر این درویش زندانی به بیمارستان شد.

خانم حسینی در این فایل صوتی با انتقاد از «نمایش عدالت» در جمهوری اسلامی گفت؛ گلستان هفتم همچنان برای یاران واقعی دکتر نورعلی تابنده ادامه دارد.

مادر درویش بهنام محجوبی گفت؛ مسئول جان عباس دهقان و سایر زندانیان سیاسی بر عهده مسئولان زندان و بخصوص امین وزیری، «که کینه ای دیرینه با دراویش» دارد می‌باشد.
#هم‌آوا
@IranHamAva