.
انسیه خزعلی معاون رئیسجمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه
متاسفانه سقط جنین در کشور بسیار زیاد است و آمارها نشان میدهد که سقط جنین در
کشور طی ۱۰ سال گذشته سیر صعودی وحشتناکی داشته، گفت: ۹۸ درصد این سقطها هم مشروع
بوده است.
به گفته او: دلیل این سقط جنینها ایجاد ترس و سخنانی است که توسط
کادر مراقبتهای درمانی به خانوادهها القا میشود. همچنین به واسطه فرهنگی که
نهادینه شده و کثرت فرزندان را نمیپسندد، تعداد اعضای خانوار به شدت کاهش پیدا
کرده است.
هم چنین گفت: دشمن برنامهریزی وسیع و طولانی در خصوص جمعیت انجام
داده و متاسفانه در داخل کشور نیز در این زمینه اهمالهای طولانیمدتی صورت گرفته
است؛
وی در خصوص طرحهای حمایتی فرزندآوری گفت: تاکنون ۵۰ هزار خودرو به
مادران داده شده که این موضوع بار اقتصادی چندانی ندارد و در واقع سهمیهای است که
به مادران تعلق میگیرد. امیدواریم در این استان پیگیری شود تا سریعتر این کار
انجام شود. اعطای مشوقهای مسکن البته زمانبر است.
#همآوا
@IranHamAva
انسیه خزعلی معاون رئیسجمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه
متاسفانه سقط جنین در کشور بسیار زیاد است و آمارها نشان میدهد که سقط جنین در
کشور طی ۱۰ سال گذشته سیر صعودی وحشتناکی داشته، گفت: ۹۸ درصد این سقطها هم مشروع
بوده است.
به گفته او: دلیل این سقط جنینها ایجاد ترس و سخنانی است که توسط
کادر مراقبتهای درمانی به خانوادهها القا میشود. همچنین به واسطه فرهنگی که
نهادینه شده و کثرت فرزندان را نمیپسندد، تعداد اعضای خانوار به شدت کاهش پیدا
کرده است.
هم چنین گفت: دشمن برنامهریزی وسیع و طولانی در خصوص جمعیت انجام
داده و متاسفانه در داخل کشور نیز در این زمینه اهمالهای طولانیمدتی صورت گرفته
است؛
وی در خصوص طرحهای حمایتی فرزندآوری گفت: تاکنون ۵۰ هزار خودرو به
مادران داده شده که این موضوع بار اقتصادی چندانی ندارد و در واقع سهمیهای است که
به مادران تعلق میگیرد. امیدواریم در این استان پیگیری شود تا سریعتر این کار
انجام شود. اعطای مشوقهای مسکن البته زمانبر است.
#همآوا
@IranHamAva
.
جمعه ۷ مرادماه ۱۴۰۱، از ورود بازماندگان اعدام شدگان تابستان ۶۷ به #خاوران برای گل گذارندن بر مزار عزیزانشان ممانعت به عمل آمد.
تلاش برای جلوگیری از ورود خانواده اعدام شدگان ۶۷ به گورستان خاوران و یا تعقیب قضایی آنها توسط نهادهای امنیتی، امری مسوبق به سابقه است.
همچنین خردادماه امسال دیوارهای بتنی در اطراف محوطه گورستان خاوران نصب شد. برخی خانوادههای زندانیان سیاسی دفن شده در گورستان خاوران نیز، از ایجاد تغییراتی از جمله، تغییر محل ورود و نصب پایه های دوربین مداربسته در اطراف این محل خبر دادند.
#همآوا
@IranHamAva
جمعه ۷ مرادماه ۱۴۰۱، از ورود بازماندگان اعدام شدگان تابستان ۶۷ به #خاوران برای گل گذارندن بر مزار عزیزانشان ممانعت به عمل آمد.
تلاش برای جلوگیری از ورود خانواده اعدام شدگان ۶۷ به گورستان خاوران و یا تعقیب قضایی آنها توسط نهادهای امنیتی، امری مسوبق به سابقه است.
همچنین خردادماه امسال دیوارهای بتنی در اطراف محوطه گورستان خاوران نصب شد. برخی خانوادههای زندانیان سیاسی دفن شده در گورستان خاوران نیز، از ایجاد تغییراتی از جمله، تغییر محل ورود و نصب پایه های دوربین مداربسته در اطراف این محل خبر دادند.
#همآوا
@IranHamAva
.
#تجمع_اعتراضی کارگران داروگر تهران
تعدادی از کارگران کارخانه مواد شوینده داروگر تهران در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات و معوقات حقوقیشان، صبح امروز (هشتم تیر ماه) در مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند.
یکی از کارگران در مورد دلایل اعتراض همکاران خود گفت: ۴ ماه از حقوق و سه ماه بیمه معوقه کارگران داروگر تهران هنوز پرداخت نشده است. در عین حال کارگران فاقد امنیت شغلی هستند و مرتبا تعدادی تعدیل یا تهدید به اخراج میشوند. با کنار گذاشتن پیمانکار، سرویس ایاب و ذهاب نیز حذف و تولید در کارخانه متوقف شده است.
او با بیان اینکه در ادامه بلاتکلیفی و طولانی شدن زمان پرداخت دستمزد کارگران، تعداد ۲۰ تا ۳۰ کارگر با سوابق پایین خودخواسته محل کار را ترک کرده و شغل دیگری پیدا کردهاند، افزود: کارگرانی که سوابق بالاتری دارند ناچار شرایط سخت کارخانه را برای بازنشستگی تحمل میکنند. آنها برای تامین مخارج زندگی به انجام کارهای ساختمانی، پیک موتوری و رانندگی در موسسات کرایه خودرو دست میزنند.
#همآوا
@IranHamAva
#تجمع_اعتراضی کارگران داروگر تهران
تعدادی از کارگران کارخانه مواد شوینده داروگر تهران در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات و معوقات حقوقیشان، صبح امروز (هشتم تیر ماه) در مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند.
یکی از کارگران در مورد دلایل اعتراض همکاران خود گفت: ۴ ماه از حقوق و سه ماه بیمه معوقه کارگران داروگر تهران هنوز پرداخت نشده است. در عین حال کارگران فاقد امنیت شغلی هستند و مرتبا تعدادی تعدیل یا تهدید به اخراج میشوند. با کنار گذاشتن پیمانکار، سرویس ایاب و ذهاب نیز حذف و تولید در کارخانه متوقف شده است.
او با بیان اینکه در ادامه بلاتکلیفی و طولانی شدن زمان پرداخت دستمزد کارگران، تعداد ۲۰ تا ۳۰ کارگر با سوابق پایین خودخواسته محل کار را ترک کرده و شغل دیگری پیدا کردهاند، افزود: کارگرانی که سوابق بالاتری دارند ناچار شرایط سخت کارخانه را برای بازنشستگی تحمل میکنند. آنها برای تامین مخارج زندگی به انجام کارهای ساختمانی، پیک موتوری و رانندگی در موسسات کرایه خودرو دست میزنند.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خانه رزاقیان تفت، یكی از نمونه خانههای سنتی یزد مربوط به دوره پهلوی است كه علاوه بر حیاط مركزی، اتاقهای تابستانی و زمستانی، تالار و زیرزمین دارای عناصر دیگری همچون بادگیر، هشتی، کلاهفرنگی و تزیینات گچبری و سیمگل نیز میباشد.
متأسفانه، بخش مهمی از این بنای تاریخی در پی بارانهای سیل آسا و عدم مرمتهای اصولی و کارشناسی مسئولین بی کفایت جمهوری اسلامی، فرو ریخت.
#همآوا
@IranHamAva
متأسفانه، بخش مهمی از این بنای تاریخی در پی بارانهای سیل آسا و عدم مرمتهای اصولی و کارشناسی مسئولین بی کفایت جمهوری اسلامی، فرو ریخت.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
#تجمع_اعتراضی_بازنشستگان تامین اجتماعی استان خوزستان
شنبه ۸ امرداد ۱۴۰۱، بهدنبال محقق نشدن خواستههای مستمریبگیران تامین اجتماعی و در ادامه تجمعهای سراسری؛ بار دیگر بازنشستگان اهواز، در مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان خوزستان تجمع اعتراضی برگزار کردند.
عدم اجرای همسانسازی حقوق و عدم افزایش دستمزد مصوب شورایعالی کار و اجرای کامل مصوبه در ارتباط با افزایش ۳۸ درصدی حقوق از عمدهترین دلایل تجمعهای اعتراضی بازنشستگان است که تاکنون دولت جمهوری اسلامی از اجرای آن جلوگیری کرده است.
«کارگر زندانی آزاد باید گردد»
«مصوبات شورا اجرا باید گردد»
#همآوا
@IranHamAva
#تجمع_اعتراضی_بازنشستگان تامین اجتماعی استان خوزستان
شنبه ۸ امرداد ۱۴۰۱، بهدنبال محقق نشدن خواستههای مستمریبگیران تامین اجتماعی و در ادامه تجمعهای سراسری؛ بار دیگر بازنشستگان اهواز، در مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان خوزستان تجمع اعتراضی برگزار کردند.
عدم اجرای همسانسازی حقوق و عدم افزایش دستمزد مصوب شورایعالی کار و اجرای کامل مصوبه در ارتباط با افزایش ۳۸ درصدی حقوق از عمدهترین دلایل تجمعهای اعتراضی بازنشستگان است که تاکنون دولت جمهوری اسلامی از اجرای آن جلوگیری کرده است.
«کارگر زندانی آزاد باید گردد»
«مصوبات شورا اجرا باید گردد»
#همآوا
@IranHamAva
.
عفو بین الملل روز جمعه هفتم مرداد در بیانیهای ضمن تایید #قطع_انگشت یک زندانی در زندان #اوین، خواستار حسابرسی از مقامات ایرانی که در این «مجازات به غایت بیرحمانه» نقش داشتهاند، شده است.
عفو بینالملل در این بیانیه تایید کرده است که مقامات قضایی ایران روز چهارشنبه پنجم مرداد با استفاده از دستگاه گیوتین انگشتان "پویا ترابی" را به دلیل محکومیت به جرم سرقت قطع کردهاند.
عفو بین الملل در ادامه به قطع چهار انگشت سید برات حسینی٬ اهل کرمانشاه، بدون دادن داروی بی حسی در روز ۱۰ خرداد، اشاره کرده است.
ادامه متن:
عفو بین الملل روز جمعه هفتم مرداد در بیانیهای ضمن تایید #قطع_انگشت یک زندانی در زندان #اوین، خواستار حسابرسی از مقامات ایرانی که در این «مجازات به غایت بیرحمانه» نقش داشتهاند، شده است.
عفو بینالملل در این بیانیه تایید کرده است که مقامات قضایی ایران روز چهارشنبه پنجم مرداد با استفاده از دستگاه گیوتین انگشتان "پویا ترابی" را به دلیل محکومیت به جرم سرقت قطع کردهاند.
عفو بین الملل در ادامه به قطع چهار انگشت سید برات حسینی٬ اهل کرمانشاه، بدون دادن داروی بی حسی در روز ۱۰ خرداد، اشاره کرده است.
ادامه متن:
طبق این گزارش، سیدبرات حسینی از زمان قطع انگشتان در انزوا در زندان اوین نگهداری شده و پس از قطع انگشتانش دچار عفونت و ناراحتی روحی شده است. او همچنین از دسترسی به مراقبتهای درمانی فیزیکی وروانی محروم مانده است.
دیانا الطحاوی، معاون مدیر دفتر خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بینالملل، در این زمینه گفته است: «این قطع عضوها به ویژه نمایش وحشت انگیزی از هجمه مقامات ایرانی نسبت به حقوق بشر و کرامت انسانی است.مجازات قطع عضو شکنجه با مهر قضایی و بنابر این یک جرم بینالمللی است و همه کسانی که در دستور یا اجرای این نوع مجازاتهای بدنینقش داشتهاند باید به صورت منصفانه محاکمه شوند.»
طبق این گزارش هم اکنون حداقل هشت زندانی دیگر در ایران در خطر قطع انگشتان خود هستند.
عفو بین الملل از جامعه بینالمللی خواسته است که «به شدت این مجازات» را محکوم کرده و هر کاری که در توان دارند برای تحت فشار قرار دادن مقامات ایرانی برای لغو فوری مجازاتهای بدنی انجام دهند.
سازمان عفو بینالملل قطع انگشتان زندانیان در ایران را «شکلی از شکنجه» و یادآور «قساوت بیشرمانه» دستگاه قضایی جمهوری اسلامی خوانده است.
#همآوا
@IranHamAva
دیانا الطحاوی، معاون مدیر دفتر خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بینالملل، در این زمینه گفته است: «این قطع عضوها به ویژه نمایش وحشت انگیزی از هجمه مقامات ایرانی نسبت به حقوق بشر و کرامت انسانی است.مجازات قطع عضو شکنجه با مهر قضایی و بنابر این یک جرم بینالمللی است و همه کسانی که در دستور یا اجرای این نوع مجازاتهای بدنینقش داشتهاند باید به صورت منصفانه محاکمه شوند.»
طبق این گزارش هم اکنون حداقل هشت زندانی دیگر در ایران در خطر قطع انگشتان خود هستند.
عفو بین الملل از جامعه بینالمللی خواسته است که «به شدت این مجازات» را محکوم کرده و هر کاری که در توان دارند برای تحت فشار قرار دادن مقامات ایرانی برای لغو فوری مجازاتهای بدنی انجام دهند.
سازمان عفو بینالملل قطع انگشتان زندانیان در ایران را «شکلی از شکنجه» و یادآور «قساوت بیشرمانه» دستگاه قضایی جمهوری اسلامی خوانده است.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
روز جمعه ٧ مرداد ماه ١۴٠١، نیروهای بنیاد مسکن شهرستان چابهار، کپرهای مسکونی شهروندان بلوچ در کُمب را تخریب و باعث رعب و وحشت کودکان شدند.
بر اساس این گزارش، روز جمعه نیروهای بنیاد مسکن چابهار در منطقه کمپ چند کودک را زمانی که والدین آنان برای کار به داخل شهر رفته بودند، با بدرفتاری با کودکان بلوچ آنها را از کپرها خارج کرده و محل زندگی آنان را تخریب کردند.
گفته میشود، مناطق و روستاهای در حاشيه شهر چابهار ،مانند کُمب، مرادآباد، هوت آباد، رَمین، عثمان آباد، بَلسَر هستند که هر از گاهی مورد یورش نیروهای بنیاد مسکن قرار گرفته و منازل مسکونی افراد فقیر و محرومی که در آنجا ساکن هستند، تخریب میکنند.
حتی به فرض آن که ساخت این کپرها غیرقانونی است، آیا اجرای قانون تنها شامل این شهروندان تهیدست میگردد؟ و آیا برای آنان مکان مناسبی تهیه میگردد؟ و اصولاً چرا فقر تا این اندازه باید در میان این شهروندان وجود داشته باشد که در چنین کپرهایی زندگی کنند؟. پاسخ جمهوری اسلامی به این پرسشها، پاک کردن صورت مسئله، یعنی تخریب و بیرون کردن است.
#همآوا
@IranHamAva
روز جمعه ٧ مرداد ماه ١۴٠١، نیروهای بنیاد مسکن شهرستان چابهار، کپرهای مسکونی شهروندان بلوچ در کُمب را تخریب و باعث رعب و وحشت کودکان شدند.
بر اساس این گزارش، روز جمعه نیروهای بنیاد مسکن چابهار در منطقه کمپ چند کودک را زمانی که والدین آنان برای کار به داخل شهر رفته بودند، با بدرفتاری با کودکان بلوچ آنها را از کپرها خارج کرده و محل زندگی آنان را تخریب کردند.
گفته میشود، مناطق و روستاهای در حاشيه شهر چابهار ،مانند کُمب، مرادآباد، هوت آباد، رَمین، عثمان آباد، بَلسَر هستند که هر از گاهی مورد یورش نیروهای بنیاد مسکن قرار گرفته و منازل مسکونی افراد فقیر و محرومی که در آنجا ساکن هستند، تخریب میکنند.
حتی به فرض آن که ساخت این کپرها غیرقانونی است، آیا اجرای قانون تنها شامل این شهروندان تهیدست میگردد؟ و آیا برای آنان مکان مناسبی تهیه میگردد؟ و اصولاً چرا فقر تا این اندازه باید در میان این شهروندان وجود داشته باشد که در چنین کپرهایی زندگی کنند؟. پاسخ جمهوری اسلامی به این پرسشها، پاک کردن صورت مسئله، یعنی تخریب و بیرون کردن است.
#همآوا
@IranHamAva
.
ملا هبتالله آخندزاده، رهبر #طالبان، قوانین ساخته بشر را غیرقابل قبول عنوان کرده و دستور داده است باید «شریعت» در کشور تطبیق شود.
ذبیحالله مجاهد، سخنگوی طالبان، چهارشنبه 5 اسد (مرداد)، در یک اعلامیه نوشت، آخندزاده در دیدار با والیهای این گروه در قندهار گفته است در حکومت این گروه «فقط و فقط حکم الله قابل تطبیق است.»
در اعلامیه به نقل رهبر طالبان آمده است، تمام تصمیمات «مطابق با شریعت» اتخاذ میشود و قوانین ساخته بشر، باید کنار گذاشته شوند.
در این خبرنامه همچنین آمده رهبر طالبان به زیر دستانش گفته است که «در حکومت او تصامیم بر اساس خواست و سلیقه مردم گرفته نمیشود» و «طالبان در برابر تصمیم رهبرشان که با قوانین شریعت همخوانی دارد، مخالفت نکنند.»
--------
هر چه از حکومت اسلامی طالبان میگذرد، شباهت آن با حکومت جمهوری اسلامی، آشکارتر میگردد. ضرر و زیانهای این حکومتهای دینی نشان دادند که بدترین نوع استبدادها، از نوع دینی است.
از این رو همواره تأکید شده که مهمترین اهداف در مسیر گذار از جمهوری اسلامی، و برپایی #دموکراسی و قوانین #حقوق_بشر،جدایی دین از حکومت است.
#همآوا
@IranHamAva
ملا هبتالله آخندزاده، رهبر #طالبان، قوانین ساخته بشر را غیرقابل قبول عنوان کرده و دستور داده است باید «شریعت» در کشور تطبیق شود.
ذبیحالله مجاهد، سخنگوی طالبان، چهارشنبه 5 اسد (مرداد)، در یک اعلامیه نوشت، آخندزاده در دیدار با والیهای این گروه در قندهار گفته است در حکومت این گروه «فقط و فقط حکم الله قابل تطبیق است.»
در اعلامیه به نقل رهبر طالبان آمده است، تمام تصمیمات «مطابق با شریعت» اتخاذ میشود و قوانین ساخته بشر، باید کنار گذاشته شوند.
در این خبرنامه همچنین آمده رهبر طالبان به زیر دستانش گفته است که «در حکومت او تصامیم بر اساس خواست و سلیقه مردم گرفته نمیشود» و «طالبان در برابر تصمیم رهبرشان که با قوانین شریعت همخوانی دارد، مخالفت نکنند.»
--------
هر چه از حکومت اسلامی طالبان میگذرد، شباهت آن با حکومت جمهوری اسلامی، آشکارتر میگردد. ضرر و زیانهای این حکومتهای دینی نشان دادند که بدترین نوع استبدادها، از نوع دینی است.
از این رو همواره تأکید شده که مهمترین اهداف در مسیر گذار از جمهوری اسلامی، و برپایی #دموکراسی و قوانین #حقوق_بشر،جدایی دین از حکومت است.
#همآوا
@IranHamAva
.
وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیهای از بازداشت یک تبعه سوئدی «به اتهام جاسوسی» خبر داد.
بنابر این اطلاعیه این فرد که هویتش اعلام نشده، سابقه سفر به اسرائیل داشته و «تحت کنترل مستمر سربازان گمنام امام زمان قرار داشت و بالاخره با تکمیل مستندات؛ در هنگام خروج از کشور با حکم مرجع قضایی بازداشت شد».
وزارت اطلاعات در این بیانیه سوئد را «رژیم بدسابقهی» نام برده که «تاکنون چندین جاسوس نیابتی برای رژیم اشغالگر قدس را پشتیبانی کرده است»
در ادامه بیانیه از «احمدرضا جلالی و منافقین و قاتلان مردم و کودکان بیگناه در رژهی خونبار اهواز» به عنوان جاسوسانی که مورد حمایت سوئد بودهاند نام برده شده است.
-----------
گذشته از متن تکراری این بیانیه، کاملاً آشکار و واضح است که این اقدام در ادامه سیاست گروگانگیری جمهوری اسلامی و به ویژه برای تلافی از دادگاه حمید نوری انجام گرفته است.
غرب نشان داده که مماشات با برنامههای تروریستی جمهوری اسلامی، تنها باعث گسترش اقدامات جنگ طلبانه و آشوبافکنانه این حکومت گردیده و میبایست از مردم ایران برای گذار از جمهوری اسلامی حمایت کند.
#همآوا
@IranHamAva
وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیهای از بازداشت یک تبعه سوئدی «به اتهام جاسوسی» خبر داد.
بنابر این اطلاعیه این فرد که هویتش اعلام نشده، سابقه سفر به اسرائیل داشته و «تحت کنترل مستمر سربازان گمنام امام زمان قرار داشت و بالاخره با تکمیل مستندات؛ در هنگام خروج از کشور با حکم مرجع قضایی بازداشت شد».
وزارت اطلاعات در این بیانیه سوئد را «رژیم بدسابقهی» نام برده که «تاکنون چندین جاسوس نیابتی برای رژیم اشغالگر قدس را پشتیبانی کرده است»
در ادامه بیانیه از «احمدرضا جلالی و منافقین و قاتلان مردم و کودکان بیگناه در رژهی خونبار اهواز» به عنوان جاسوسانی که مورد حمایت سوئد بودهاند نام برده شده است.
-----------
گذشته از متن تکراری این بیانیه، کاملاً آشکار و واضح است که این اقدام در ادامه سیاست گروگانگیری جمهوری اسلامی و به ویژه برای تلافی از دادگاه حمید نوری انجام گرفته است.
غرب نشان داده که مماشات با برنامههای تروریستی جمهوری اسلامی، تنها باعث گسترش اقدامات جنگ طلبانه و آشوبافکنانه این حکومت گردیده و میبایست از مردم ایران برای گذار از جمهوری اسلامی حمایت کند.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
وحید اشتری افشاگر سیسمونی گیت که چندی پیش با حکم دو سال حبس تعزیری محکوم شد، در رشته توییت و ویدئوهایی، جزییاتی از دادگاه، پرونده و حکمهای مربوط به خود را بیان کرد.
در بخشی از آن به ماجرای سیلی به دو سرباز پرداخته و مینویسد:
"دو تا سرباز را با سیلی زدند. زحمت #عابد_اکبری را آقای عنابستانی در خط ویژه کشید و #سرباز_بابلی را یک بازپرس در دادگستری بابل. برادران از نشر خبر سیلی به سرباز مملکت کینه کردند. پلیس فتا که تازه زیر نظر ستاد کل است به رسم تقدیر از ما شکایت کرد و ۹۱ روز حبس برای ما بریدند."
#همآوا
@IranHamAva
وحید اشتری افشاگر سیسمونی گیت که چندی پیش با حکم دو سال حبس تعزیری محکوم شد، در رشته توییت و ویدئوهایی، جزییاتی از دادگاه، پرونده و حکمهای مربوط به خود را بیان کرد.
در بخشی از آن به ماجرای سیلی به دو سرباز پرداخته و مینویسد:
"دو تا سرباز را با سیلی زدند. زحمت #عابد_اکبری را آقای عنابستانی در خط ویژه کشید و #سرباز_بابلی را یک بازپرس در دادگستری بابل. برادران از نشر خبر سیلی به سرباز مملکت کینه کردند. پلیس فتا که تازه زیر نظر ستاد کل است به رسم تقدیر از ما شکایت کرد و ۹۱ روز حبس برای ما بریدند."
#همآوا
@IranHamAva
.
ساخت ۴ میلیون مسکن از جمله قولهای (دروغین) ابراهیم رئیسی در انتخابات اخیر بود.
سخنگوی دولت به تازگی اظهار کرد: ساخت یک میلیون و ۴۹۷ هزار و ۵۳۹ واحد مسکونی آغاز شده است. از این تعداد حدود ۶۳ هزار واحد به مرحله نازککاری رسیده و بیش از ۱۴۰ هزار واحد هم در مرحله سفتکاری است.
کارشناسان مسکن نیز گفتهاند: اگر این ادعای سخنگوی دولت درست است و آمارسازی نیست، لطفاً به عنوان رسانه از سخنگوی دولت بخواهید آدرس این ۲۰۳ هزار مسکن در حال ساخت توسط دولت را به شما خبرنگاران ارائه کند تا مردم پروژههای در دست ساخت را ببینند.
با توجه به این امر که اخیراً بسیاری، دولت را به جعل اخبار و آمارسازی متهم کردهاند، این گمانهزنی از سوی منتقدان تقویت شده است که ادعای سخنگو در مورد ساخت ۲۰۳ هزار مسکن به یکباره کذب باشد، زیرا با توجه به دموگرافی و بافت رسانهای دولت، احتمالاً اگر چنین پروژههای وجود داشت، تا کنون صداوسیما دهها گزارش حماسی از آنها تهیه کرده بود و شخص وزیر مسکن و رئیسجمهور در افتتاح و مراسم کلنگ زنی آنها شرکت میکرد.
#همآوا
@IranHamAva
ساخت ۴ میلیون مسکن از جمله قولهای (دروغین) ابراهیم رئیسی در انتخابات اخیر بود.
سخنگوی دولت به تازگی اظهار کرد: ساخت یک میلیون و ۴۹۷ هزار و ۵۳۹ واحد مسکونی آغاز شده است. از این تعداد حدود ۶۳ هزار واحد به مرحله نازککاری رسیده و بیش از ۱۴۰ هزار واحد هم در مرحله سفتکاری است.
کارشناسان مسکن نیز گفتهاند: اگر این ادعای سخنگوی دولت درست است و آمارسازی نیست، لطفاً به عنوان رسانه از سخنگوی دولت بخواهید آدرس این ۲۰۳ هزار مسکن در حال ساخت توسط دولت را به شما خبرنگاران ارائه کند تا مردم پروژههای در دست ساخت را ببینند.
با توجه به این امر که اخیراً بسیاری، دولت را به جعل اخبار و آمارسازی متهم کردهاند، این گمانهزنی از سوی منتقدان تقویت شده است که ادعای سخنگو در مورد ساخت ۲۰۳ هزار مسکن به یکباره کذب باشد، زیرا با توجه به دموگرافی و بافت رسانهای دولت، احتمالاً اگر چنین پروژههای وجود داشت، تا کنون صداوسیما دهها گزارش حماسی از آنها تهیه کرده بود و شخص وزیر مسکن و رئیسجمهور در افتتاح و مراسم کلنگ زنی آنها شرکت میکرد.
#همآوا
@IranHamAva
.
#کمال_جعفرییزدی و #جواد_لعلمحمدی،.
کمال جعفری یزدی، زندانی سیاسی و جواد لعل محمدی، فعال مدنی کماکان و بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان وکیل آباد مشهد بسر میبرند.
تداوم بازداشت آقای لعل محمدی علیرغم گذشت بیش از ۱۰ ماه از زمان بازداشت صورت گرفته است. این شهروندان از تاریخ ۳۰ تیرماه، به مدت ۴۲ روز، ممنوع الملاقات و محروم از تماس تلفنی شده اند.
به گزارش هرانا: «آقایان جعفری یزدی و لعل محمدی از روز پنجشنبه ۲۰ تیرماه، به مدت ۴۲ روز، ممنوع الملاقات و محروم از تماس تلفنی شدند. این محرومیت نیز به دلیل سر دادن شعار در هواخوری زندان انجام گرفته است.»
#همآوا
@IranHamAva
#کمال_جعفرییزدی و #جواد_لعلمحمدی،.
کمال جعفری یزدی، زندانی سیاسی و جواد لعل محمدی، فعال مدنی کماکان و بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان وکیل آباد مشهد بسر میبرند.
تداوم بازداشت آقای لعل محمدی علیرغم گذشت بیش از ۱۰ ماه از زمان بازداشت صورت گرفته است. این شهروندان از تاریخ ۳۰ تیرماه، به مدت ۴۲ روز، ممنوع الملاقات و محروم از تماس تلفنی شده اند.
به گزارش هرانا: «آقایان جعفری یزدی و لعل محمدی از روز پنجشنبه ۲۰ تیرماه، به مدت ۴۲ روز، ممنوع الملاقات و محروم از تماس تلفنی شدند. این محرومیت نیز به دلیل سر دادن شعار در هواخوری زندان انجام گرفته است.»
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
وحید اشتری، کنشگر رسانهای که بیشتر با ماجرای سیسمونی گیت، شناخته گردید، در یک رشته توییت و چند ویدئو، گوشههایی از پرونده و احکام دادگاهی خود را بیان کرد.
در بخشی از این سخنان آمده:
"من هیچوقت بنا نداشتم تک تک احکام و جزئیات این پروندهها را منتشر کنم تا افتضاحات برخوردهای امنیتی و قضایی با عدالتخواهان عیان شود و همیشه نگران بودم جوانهای عدالتخواه در شهرستانها و شهرهای کوچک از ورود به این حوزه بترسند یا دلسرد شوند."
#همآوا
@IranHamAva
وحید اشتری، کنشگر رسانهای که بیشتر با ماجرای سیسمونی گیت، شناخته گردید، در یک رشته توییت و چند ویدئو، گوشههایی از پرونده و احکام دادگاهی خود را بیان کرد.
در بخشی از این سخنان آمده:
"من هیچوقت بنا نداشتم تک تک احکام و جزئیات این پروندهها را منتشر کنم تا افتضاحات برخوردهای امنیتی و قضایی با عدالتخواهان عیان شود و همیشه نگران بودم جوانهای عدالتخواه در شهرستانها و شهرهای کوچک از ورود به این حوزه بترسند یا دلسرد شوند."
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
#هیراد_پیربداقی، فعال کارگری، روز شنبه هشتم مرداد ماه در پی یورش «خشونتآمیز» ماموران امنیتی به منزل شخصی خود بازداشت و به بند قرنطینه زندان #اوین منتقل شده است.
بازداشت این #فعال_کارگری در شرایطی صورت گرفته است که پرونده محکومیت او در مرحله تجدیدنظر بوده و آقای بداقی و وکیل او تاکنون ابلاغیهای مبنی بر قطعی شدن اجرای حکم دریافت نکردهاند.
#آرش_صادقی، فعال مدنی و زندانی سیاسی پیشین، نیز ویدئویی ضبطشده را از وضعیت ورودی منزل هیراد پیربداقی پس از حمله ماموران در توئیتر منتشر کرده و نوشته است که ابلاغیهای مبنی بر انتقال پرونده به شعبه اجرای احکام به دست آقای پیربداقی نرسیده بود و بازداشت او بدون اطلاع قبلی صورت گرفته است.
#همآوا
@IranHamAva
#هیراد_پیربداقی، فعال کارگری، روز شنبه هشتم مرداد ماه در پی یورش «خشونتآمیز» ماموران امنیتی به منزل شخصی خود بازداشت و به بند قرنطینه زندان #اوین منتقل شده است.
بازداشت این #فعال_کارگری در شرایطی صورت گرفته است که پرونده محکومیت او در مرحله تجدیدنظر بوده و آقای بداقی و وکیل او تاکنون ابلاغیهای مبنی بر قطعی شدن اجرای حکم دریافت نکردهاند.
#آرش_صادقی، فعال مدنی و زندانی سیاسی پیشین، نیز ویدئویی ضبطشده را از وضعیت ورودی منزل هیراد پیربداقی پس از حمله ماموران در توئیتر منتشر کرده و نوشته است که ابلاغیهای مبنی بر انتقال پرونده به شعبه اجرای احکام به دست آقای پیربداقی نرسیده بود و بازداشت او بدون اطلاع قبلی صورت گرفته است.
#همآوا
@IranHamAva
.
#عباس_واحدیانشاهرودی، نویسنده، معلم و فعال مدنی، و از امضاءکنندگان بیانیه چهارده نفر،
روز سه شنبه ۴ مرداد، علیرغم تعیین وقت قبلی به دلیل مخالفت وی با انتقال با دستبند و پابند و پوشیدن لباس #زندان از اعزام به بیمارستان محروم ماند. این در حالی است که بخشنامه اخیر سازمان زندانها در خصوص رعایت حقوق زندانیان و بازداشت شدگان صراحتا به ممنوعیت استفاده از پابند به جز در خصوص متهمان به جرائم خشن اشاره کرده است.
به گزارش هرانا: عفونت لثه و دندان عباس واحدیان به قدری زیاد شده که دکتر بهداری اعلام کرده است، نیاز جدی به رسیدگی پزشکی تخصصی دارد و هر لحظه احتمال سکته قلبی برای این زندانی وجود دارد. بهانه تراشی مسئولان جهت جلوگیری از اعزام، علیرغم نیاز جدی پزشکی وی بوده است
این در حالی است که بخشنامه اخیر سازمان زندان ها در خصوص رعایت حقوق زندانیان و بازداشت شدگان صراحتا به ممنوعیت استفاده از پابند به جز متهمان به جرائم خشن اشاره کرده است.
#همآوا
@IranHamAva
#عباس_واحدیانشاهرودی، نویسنده، معلم و فعال مدنی، و از امضاءکنندگان بیانیه چهارده نفر،
روز سه شنبه ۴ مرداد، علیرغم تعیین وقت قبلی به دلیل مخالفت وی با انتقال با دستبند و پابند و پوشیدن لباس #زندان از اعزام به بیمارستان محروم ماند. این در حالی است که بخشنامه اخیر سازمان زندانها در خصوص رعایت حقوق زندانیان و بازداشت شدگان صراحتا به ممنوعیت استفاده از پابند به جز در خصوص متهمان به جرائم خشن اشاره کرده است.
به گزارش هرانا: عفونت لثه و دندان عباس واحدیان به قدری زیاد شده که دکتر بهداری اعلام کرده است، نیاز جدی به رسیدگی پزشکی تخصصی دارد و هر لحظه احتمال سکته قلبی برای این زندانی وجود دارد. بهانه تراشی مسئولان جهت جلوگیری از اعزام، علیرغم نیاز جدی پزشکی وی بوده است
این در حالی است که بخشنامه اخیر سازمان زندان ها در خصوص رعایت حقوق زندانیان و بازداشت شدگان صراحتا به ممنوعیت استفاده از پابند به جز متهمان به جرائم خشن اشاره کرده است.
#همآوا
@IranHamAva
.
سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی گفت:
در فاز اول بیش از ۶ هزار میلیارد تومان خسارت سیل اخیر در حوزههای مختلف کشاورزی اعم از دام، طیور، عشایر، قنوات، زنبورعسل، باغات و شبکههای آبیاری برآورد شده است.
وی بابیان اینکه احتمالاً با برآورد نهایی خسارات افزایش خواهد یافت، افزود: باید ارزش کار آبخیزداری بهخوبی مشخص شود و بیشتر در این زمینه برای جلوگیری از این مهم هزینه شود.
#همآوا
@IranHamAva
سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی گفت:
در فاز اول بیش از ۶ هزار میلیارد تومان خسارت سیل اخیر در حوزههای مختلف کشاورزی اعم از دام، طیور، عشایر، قنوات، زنبورعسل، باغات و شبکههای آبیاری برآورد شده است.
وی بابیان اینکه احتمالاً با برآورد نهایی خسارات افزایش خواهد یافت، افزود: باید ارزش کار آبخیزداری بهخوبی مشخص شود و بیشتر در این زمینه برای جلوگیری از این مهم هزینه شود.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
#یاشار_تبریزی، فعال مدنی زندانی در زندان #اوین با محکوم کردن بازداشت شماری از #مادران_آبان۹۸ و دادخواهان، از ایرانیان خواست با همدلی و پذیرش مسئولیت اجتماعی بدون منتظر ماندن برای «منجی»، سرنوشت خود را به دست گیرند و برای استقرار دموکراسی در ایران تلاش کنند.
وی با اشاره به این که «هیچ ملتی بدون اراده و کنش موثر خود» نتوانسته به آزادی و دموکراسی برسد، «پذیرش مسئولیت اجتماعی» و «ایستادگی آگاهانه» را لازمه «حفظ دستاوردهای تاریخی و فرهنگی پس از مشروطه» دانسته است.
#همآوا
@IranHamAva
#یاشار_تبریزی، فعال مدنی زندانی در زندان #اوین با محکوم کردن بازداشت شماری از #مادران_آبان۹۸ و دادخواهان، از ایرانیان خواست با همدلی و پذیرش مسئولیت اجتماعی بدون منتظر ماندن برای «منجی»، سرنوشت خود را به دست گیرند و برای استقرار دموکراسی در ایران تلاش کنند.
وی با اشاره به این که «هیچ ملتی بدون اراده و کنش موثر خود» نتوانسته به آزادی و دموکراسی برسد، «پذیرش مسئولیت اجتماعی» و «ایستادگی آگاهانه» را لازمه «حفظ دستاوردهای تاریخی و فرهنگی پس از مشروطه» دانسته است.
#همآوا
@IranHamAva
.
جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یادداشتی که روز شنبه ۸ مرداد در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شده، «فضا برای سازش و مصالحههای مهم» با جمهوری اسلامی را تمامشده دانست.
وی بیان داشت: «پس از ۱۵ ماه مذاکرات سازنده و فشرده در وین و تعاملات بیشمار با اعضای برجام و ایالات متحده، به این نتیجه رسیدهام که فضا برای سازش و مصالحههای مهم، دیگر تمام شده است.»
این مقام اروپایی در بخش دیگری از یادداشت خود، به پیشنویس توافق با جمهوری اسلامی اشاره کرده و نوشته است «اکنون زمان تصمیمگیریهای سیاسی سریع برای پایاندادن به مذاکرات وین بر اساس متن پیشنهادی من و بازگشت فوری به یک برجام کاملاً اجراشده، فرا رسیده است.»
#همآوا
@IranHamAva
جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یادداشتی که روز شنبه ۸ مرداد در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شده، «فضا برای سازش و مصالحههای مهم» با جمهوری اسلامی را تمامشده دانست.
وی بیان داشت: «پس از ۱۵ ماه مذاکرات سازنده و فشرده در وین و تعاملات بیشمار با اعضای برجام و ایالات متحده، به این نتیجه رسیدهام که فضا برای سازش و مصالحههای مهم، دیگر تمام شده است.»
این مقام اروپایی در بخش دیگری از یادداشت خود، به پیشنویس توافق با جمهوری اسلامی اشاره کرده و نوشته است «اکنون زمان تصمیمگیریهای سیاسی سریع برای پایاندادن به مذاکرات وین بر اساس متن پیشنهادی من و بازگشت فوری به یک برجام کاملاً اجراشده، فرا رسیده است.»
#همآوا
@IranHamAva