This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
میثم لطیفی، معاون رئیس جمهور در امور استخدامی در سخنانی عجیب و غریب که بیانگر سطح دانش و کارشناسی در حکومت جمهوری اسلامی است میگوید:
۵۰ یا ۵۴ فرودگاه در کشور داریم در حالی که تعداد فرودگاههای آلمان ۵ تاست.
این ادعای مضحک در حالی مطرح میشود که اصولاً صنعت هوایی ایران با آلمان قابل مقایسه نیست. آلمان فقط بیش از ۶۰ فرودگاه غیرنظامی (و ۳۰ فرودگاه نظامی) دارد که همه آنها فعال هستند و شرکت هواپیمایی لوفتهانزا از دهه بیست میلادی، یعنی حدود ۱۰۰ سال قبل راهاندازی شده است.
#همآوا
@IranHamAva
میثم لطیفی، معاون رئیس جمهور در امور استخدامی در سخنانی عجیب و غریب که بیانگر سطح دانش و کارشناسی در حکومت جمهوری اسلامی است میگوید:
۵۰ یا ۵۴ فرودگاه در کشور داریم در حالی که تعداد فرودگاههای آلمان ۵ تاست.
این ادعای مضحک در حالی مطرح میشود که اصولاً صنعت هوایی ایران با آلمان قابل مقایسه نیست. آلمان فقط بیش از ۶۰ فرودگاه غیرنظامی (و ۳۰ فرودگاه نظامی) دارد که همه آنها فعال هستند و شرکت هواپیمایی لوفتهانزا از دهه بیست میلادی، یعنی حدود ۱۰۰ سال قبل راهاندازی شده است.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
طرحهای انتقال آب با دخالت سیاسیون و برای کسب رای اتفاق میافتد
امین روشنی، معاون آب و خاک جهاد کشاورزی استان تهران:
جرات ایستادن پای تصمیمات جلسات تخصصی آب را نداریم، با تلفن هر نماینده مجلسی هر طرح غلطی را فورا اجرا میکنیم...
مشاور و اعتبار مالی لازم برای حل مشکل آب کشور وجود ندارد.
سازمان برنامه و بودجه هنوز وجود بحران آب در کشور را درک نکرده است، بنابراین بودجهای نیز برای حل آن اختصاص نمیدهد.
پوپولیستها بر تصمیمات تخصصی حوزه آب تاثیر میگذارند و به دنبال کسب رای هستند.
از سازمان برنامه و بودجه خواهش میکنم برای مطالعات بودجه در نظر بگیرد و کارهای بدون مطالعه را متوقف کند.
#همآوا
@IranHamAva
طرحهای انتقال آب با دخالت سیاسیون و برای کسب رای اتفاق میافتد
امین روشنی، معاون آب و خاک جهاد کشاورزی استان تهران:
جرات ایستادن پای تصمیمات جلسات تخصصی آب را نداریم، با تلفن هر نماینده مجلسی هر طرح غلطی را فورا اجرا میکنیم...
مشاور و اعتبار مالی لازم برای حل مشکل آب کشور وجود ندارد.
سازمان برنامه و بودجه هنوز وجود بحران آب در کشور را درک نکرده است، بنابراین بودجهای نیز برای حل آن اختصاص نمیدهد.
پوپولیستها بر تصمیمات تخصصی حوزه آب تاثیر میگذارند و به دنبال کسب رای هستند.
از سازمان برنامه و بودجه خواهش میکنم برای مطالعات بودجه در نظر بگیرد و کارهای بدون مطالعه را متوقف کند.
#همآوا
@IranHamAva
.
آرش نبیزاده مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت:
ماهی پایینتر از قیمت تمام شده در بازار عرضه میشد. تولیدکنندگان نیز از فروش آن اجتناب کردند از اینرو دپو ماهی در مزارع افزایش پیدا کرد و سیل، گلآلودگی آب و تراکم ماهی در مزارع میزان تلفات ماهیان در سیل اخیر را تشدید کرد.
وی با بیان اینکه حدود 3 تا 5 هزار تن ماهی پرورشی در این سیل اخیر تلف شدند، تصریح کرد: سیل به 2 شکل متفاوت میتواند به مزارع پرورش ماهی آسیب وارد میکند؛ نخست، سیل مزارع را کاملا تخریب و از بین میبرد و دوم، سیل باعث گلآلود کردن آب مزارع میشود.
#همآوا
@IranHamAva
آرش نبیزاده مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت:
ماهی پایینتر از قیمت تمام شده در بازار عرضه میشد. تولیدکنندگان نیز از فروش آن اجتناب کردند از اینرو دپو ماهی در مزارع افزایش پیدا کرد و سیل، گلآلودگی آب و تراکم ماهی در مزارع میزان تلفات ماهیان در سیل اخیر را تشدید کرد.
وی با بیان اینکه حدود 3 تا 5 هزار تن ماهی پرورشی در این سیل اخیر تلف شدند، تصریح کرد: سیل به 2 شکل متفاوت میتواند به مزارع پرورش ماهی آسیب وارد میکند؛ نخست، سیل مزارع را کاملا تخریب و از بین میبرد و دوم، سیل باعث گلآلود کردن آب مزارع میشود.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: امروز عصر دستور راهاندازی صدها ماشین سانتریفیوژ به همکاران ما داده شد و از انواع ماشینهای سانتریفیوژ از جمله IR1 و ماشینهای پیشرفته از جمله ماشین IR6.
بر اساس توافق برجام، ایران مجاز به استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته IR6 نیست و تعداد سانتریفیوژهای نسل قدیم نیز نباید از تعدادی خاص بگذرد.
علی خامنهای خرداد ۹۷ و یک ماه پس از خروج آمریکا از برجام به سازمان انرژی اتمی دستور داد که به سرعت مقدمات لازم برای دستیابی به ۱۹۰ هزار سو غنیسازی اورانیوم فراهم شود.
در هفتههای اخیر شماری از مقامهای جمهوری اسلامی، از جمله کمال خرازی، محمدجواد لاریجانی و در تازهترین مورد رییس سازمان انرژی اتمی، در سخنانی تهدیدآمیز هشدار دادهاند تهران توانایی ساخت بمب اتمی را دارد اما چنین چیزی در دستور کارش نیست.
کمالوندی در حالی این اقدام را برای «صیانت از منافع ملت ایران» نام میبرد که برنامههای هستهای جمهوری اسلامی، جز افزایش دشمنیها، تحریمها و هدر رفت سرمایههای هنگفت برای مردم دستاوردی نداشته است.
#همآوا
@IranHamAva
بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: امروز عصر دستور راهاندازی صدها ماشین سانتریفیوژ به همکاران ما داده شد و از انواع ماشینهای سانتریفیوژ از جمله IR1 و ماشینهای پیشرفته از جمله ماشین IR6.
بر اساس توافق برجام، ایران مجاز به استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته IR6 نیست و تعداد سانتریفیوژهای نسل قدیم نیز نباید از تعدادی خاص بگذرد.
علی خامنهای خرداد ۹۷ و یک ماه پس از خروج آمریکا از برجام به سازمان انرژی اتمی دستور داد که به سرعت مقدمات لازم برای دستیابی به ۱۹۰ هزار سو غنیسازی اورانیوم فراهم شود.
در هفتههای اخیر شماری از مقامهای جمهوری اسلامی، از جمله کمال خرازی، محمدجواد لاریجانی و در تازهترین مورد رییس سازمان انرژی اتمی، در سخنانی تهدیدآمیز هشدار دادهاند تهران توانایی ساخت بمب اتمی را دارد اما چنین چیزی در دستور کارش نیست.
کمالوندی در حالی این اقدام را برای «صیانت از منافع ملت ایران» نام میبرد که برنامههای هستهای جمهوری اسلامی، جز افزایش دشمنیها، تحریمها و هدر رفت سرمایههای هنگفت برای مردم دستاوردی نداشته است.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
فریب افکار عمومی با پروژه «فن تریپ» مدتی است که از سوی جمهوری اسلامی دنبال میشود. نکته بسیار بارز در عکسها و ویدئوهای این پروژه، بد حجابی و حتی بی حجابی گردشگران خارجی (و به ویژه روسی) در مکانهای عمومی و حتی مذهبی است.
در این برنامه، تلاش دارند تا ایران را کشوری آزاد، پیشرفته با مردمی شاد و سرزنده نشان دهند و همه جنبههای منفی را بپوشانند.
پس از تحریم روسیه از سوی غرب، اینک حضور اینفلوئنسرهای روسی در ایران، افزایش چشمگیر یافته است تا با نمایشهایی دروغین، هم حکومت روسیه را در فریب افکار عمومی برای بی اثر نشان دادن تحریمها، یاری کند و هم جمهوری اسلامی را به عنوان حکومتی دموکرات و آزاد و پیشرفته نشان دهد.
هدف اصلی از این پروژه به ویژه بی اثر نشان دادن تحریمهاست. تحریمهایی که فشارهای خردکننده بر ملت ایران وارد میکند ولی برای مقامات جمهوری اسلامی، بهترین فرصت برای چپاولگری و پیشبرد اهداف ایدئولوژیک است.
#همآوا
@IranHamAva
فریب افکار عمومی با پروژه «فن تریپ» مدتی است که از سوی جمهوری اسلامی دنبال میشود. نکته بسیار بارز در عکسها و ویدئوهای این پروژه، بد حجابی و حتی بی حجابی گردشگران خارجی (و به ویژه روسی) در مکانهای عمومی و حتی مذهبی است.
در این برنامه، تلاش دارند تا ایران را کشوری آزاد، پیشرفته با مردمی شاد و سرزنده نشان دهند و همه جنبههای منفی را بپوشانند.
پس از تحریم روسیه از سوی غرب، اینک حضور اینفلوئنسرهای روسی در ایران، افزایش چشمگیر یافته است تا با نمایشهایی دروغین، هم حکومت روسیه را در فریب افکار عمومی برای بی اثر نشان دادن تحریمها، یاری کند و هم جمهوری اسلامی را به عنوان حکومتی دموکرات و آزاد و پیشرفته نشان دهد.
هدف اصلی از این پروژه به ویژه بی اثر نشان دادن تحریمهاست. تحریمهایی که فشارهای خردکننده بر ملت ایران وارد میکند ولی برای مقامات جمهوری اسلامی، بهترین فرصت برای چپاولگری و پیشبرد اهداف ایدئولوژیک است.
#همآوا
@IranHamAva
.
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی در کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه سلاحهای هستهای، موسوم به ان پی تی، در سازمان ملل گفت:
«اگر میخواهیم تضمینهای معتبری را ارائه دهیم که برنامه هستهای بزرگ و رو به رشد جمهوری اسلامی، منحصرا برای اهداف صلحآمیز است، باید به بازرسان آژانس، اجازه دسترسی به برنامههایش را داده و اطلاعاتی کامل را در اختیار ما قرار دهد.»
آقای گروسی با اشاره به عدم اشاعه تسلیحات اتمی و روابط بین دولتها و آژانس گفت: «کسانی که واقعا طرفدار پادمانهای موثر هستند، هرگز از همکاری خود، بهعنوان ابزار چانهزنی و یا از بازرسان آژانس بهعنوان مهره در یک بازی سیاسی، استفاده نمیکنند.»
#همآوا
@IranHamAva
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی در کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه سلاحهای هستهای، موسوم به ان پی تی، در سازمان ملل گفت:
«اگر میخواهیم تضمینهای معتبری را ارائه دهیم که برنامه هستهای بزرگ و رو به رشد جمهوری اسلامی، منحصرا برای اهداف صلحآمیز است، باید به بازرسان آژانس، اجازه دسترسی به برنامههایش را داده و اطلاعاتی کامل را در اختیار ما قرار دهد.»
آقای گروسی با اشاره به عدم اشاعه تسلیحات اتمی و روابط بین دولتها و آژانس گفت: «کسانی که واقعا طرفدار پادمانهای موثر هستند، هرگز از همکاری خود، بهعنوان ابزار چانهزنی و یا از بازرسان آژانس بهعنوان مهره در یک بازی سیاسی، استفاده نمیکنند.»
#همآوا
@IranHamAva
.
در ادامه فشار جمهوری اسلامی بر شهروندان بهایی،
افسانه امامی، حمید ناصری و سعید ناصری سه عضو یک خانواده #بهائی، دوشنبه ۱۰ مرداد، در منزل خود در تهران، جهت اجرای حکم حبس، بازداشت و به #زندان_اوین منتقل شدند.
#بازداشت این شهروندان در حالی صورت گرفته است که آنها پیش از این احضاریه ای از بابت اجرای حکم دریافت نکرده بودند.
این شهروندان پیشتر به صورت غیابی و بدون تشکیل جلسه دادرسی توسط این شعبه به ریاست قاضی ایمان افشاری در سمت دادرس به حبس محکوم شدند و پس از پذیرش درخواست واخواهی و برگزاری جلسه دادگاه این رای توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد تایید شد. در اواخر تیرماه سال گذشته، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، محکومیت افسانه امامی از بابت اتهام “اتهام عضویت در گروه یا دستجات غیرقانونی باهدف برهم زدن امنیت کشور” به ۳ سال حبس تعزیری و حمید ناصری و سعید ناصری از بابت همین اتهام، هر یک به ۲ سال زندان را عینا تایید کرد.
#همآوا
@IranHamAva
در ادامه فشار جمهوری اسلامی بر شهروندان بهایی،
افسانه امامی، حمید ناصری و سعید ناصری سه عضو یک خانواده #بهائی، دوشنبه ۱۰ مرداد، در منزل خود در تهران، جهت اجرای حکم حبس، بازداشت و به #زندان_اوین منتقل شدند.
#بازداشت این شهروندان در حالی صورت گرفته است که آنها پیش از این احضاریه ای از بابت اجرای حکم دریافت نکرده بودند.
این شهروندان پیشتر به صورت غیابی و بدون تشکیل جلسه دادرسی توسط این شعبه به ریاست قاضی ایمان افشاری در سمت دادرس به حبس محکوم شدند و پس از پذیرش درخواست واخواهی و برگزاری جلسه دادگاه این رای توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد تایید شد. در اواخر تیرماه سال گذشته، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، محکومیت افسانه امامی از بابت اتهام “اتهام عضویت در گروه یا دستجات غیرقانونی باهدف برهم زدن امنیت کشور” به ۳ سال حبس تعزیری و حمید ناصری و سعید ناصری از بابت همین اتهام، هر یک به ۲ سال زندان را عینا تایید کرد.
#همآوا
@IranHamAva
.
#مریم_کریمبیگی، خواهر #مصطفی_کریمبیگی از جان باختگان #اعتراضات۸۸، توسط دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال و هفت ماه حبس، ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.
در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۳ سال و ۷ ماه زندان در خصوص او قابل اجرا خواهد بود.
شهناز اکملی مادر خانم کریم بیگی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در این خصوص نوشت: “دخترم از بابت اتهام اجتماع و تبانی به سه سال و هفت ماه زندان محکوم شده است که مصداق آن دیدار با خواننده ی مورد علاقه اش ابی بوده است. از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام نیز به یکسال و بابت نگهداری سه شیشه آبجوی دست ساز به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و جریمه نقدی محکوم شده است.”
#همآوا
@IranHamAva
#مریم_کریمبیگی، خواهر #مصطفی_کریمبیگی از جان باختگان #اعتراضات۸۸، توسط دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال و هفت ماه حبس، ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.
در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۳ سال و ۷ ماه زندان در خصوص او قابل اجرا خواهد بود.
شهناز اکملی مادر خانم کریم بیگی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در این خصوص نوشت: “دخترم از بابت اتهام اجتماع و تبانی به سه سال و هفت ماه زندان محکوم شده است که مصداق آن دیدار با خواننده ی مورد علاقه اش ابی بوده است. از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام نیز به یکسال و بابت نگهداری سه شیشه آبجوی دست ساز به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و جریمه نقدی محکوم شده است.”
#همآوا
@IranHamAva
.
کانون نویسندگان ایران با انتشار بیانیه ای خواسته است که به #سرکوب زنان و پروندهسازی برای آنان پایان داده شود. این کانون ضمن دفاع از حق انتخاب پوشش، بار دیگر حمایت خود را از حق تشکلیابی زنان اعلام کرده و این بازداشتها و پخش #اعترافات_اجباری را ادامهی سرکوب سازمانیافتهی زنان میداند.
در بخشی از این بیانیه آمده:
بیش از چهل سال است که حاکمیت ابتداییترین حقوق زنان را نقض میکند و هر اعتراض و نافرمانی آنان را با تحقیر و خشونت سازمانیافته و پروندهسازی پاسخ میدهد. زنان که سالها از خصوصیترین تا عمومیترین عرصههای زندگی خود را زیر سلطهی فرهنگ و قوانین زنستیز حاکمیت دیدهاند، با تلاشهای فردی و جمعی خود برای شکستن این فضا گامهایی برداشته و راههایی گشودهاند. اما این مبارزهی دائمی، هیچ از خشونت عریان حکومت در برابر زنان نکاسته است.
... حاکمیت که دریافته در غیاب تشکلها و نهادهای زنان، نقض حقوق «سپیده»ها و به حاشیه راندن صدای آنان آسانتر است، سالها حق تشکلیابی زنان را نقض کرده و با پروندهسازی و بازداشت و زندان، عرصه را بر فعالان این حوزه تنگ کرده است.
#همآوا
@IranHamAva
کانون نویسندگان ایران با انتشار بیانیه ای خواسته است که به #سرکوب زنان و پروندهسازی برای آنان پایان داده شود. این کانون ضمن دفاع از حق انتخاب پوشش، بار دیگر حمایت خود را از حق تشکلیابی زنان اعلام کرده و این بازداشتها و پخش #اعترافات_اجباری را ادامهی سرکوب سازمانیافتهی زنان میداند.
در بخشی از این بیانیه آمده:
بیش از چهل سال است که حاکمیت ابتداییترین حقوق زنان را نقض میکند و هر اعتراض و نافرمانی آنان را با تحقیر و خشونت سازمانیافته و پروندهسازی پاسخ میدهد. زنان که سالها از خصوصیترین تا عمومیترین عرصههای زندگی خود را زیر سلطهی فرهنگ و قوانین زنستیز حاکمیت دیدهاند، با تلاشهای فردی و جمعی خود برای شکستن این فضا گامهایی برداشته و راههایی گشودهاند. اما این مبارزهی دائمی، هیچ از خشونت عریان حکومت در برابر زنان نکاسته است.
... حاکمیت که دریافته در غیاب تشکلها و نهادهای زنان، نقض حقوق «سپیده»ها و به حاشیه راندن صدای آنان آسانتر است، سالها حق تشکلیابی زنان را نقض کرده و با پروندهسازی و بازداشت و زندان، عرصه را بر فعالان این حوزه تنگ کرده است.
#همآوا
@IranHamAva
.
#وحید_هروآبادی، روحانی منتقد، توسط دادگاه ویژه روحانیت به خلع دائم لباس روحانیت، ۲ سال حبس و ۲ سال ممنوع الخروجی محکوم شد.
وی در این پرونده از بابت اتهام توهین به علی خامنهای تبرئه شده است. وی در توییتر خود با اشاره به این حکم، در مورد اخیر نوشت:
در نشر اکاذیب، کوچکترین اشارهای به مصادیق احتمالی نشده و قاضی مستند به «خسارت وارده» حکم داده و شاهکار حکم هم آن عبارت «وی کوچکتر از این است که جرأت جسارت به ساحت مقدس ولیامرمسلمین را داشته باشد» است.
همچنین علیه وی به دلیل اعتراض به حضور ولادیمیر پوتین در کشور، پرونده جدید گشوده شده است
وی در پرونده پیشین خود توسط دادگاه تجدیدنظر مستقر در دادسرای ویژه روحانیت از بابت اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به ۱ سال حبس و به اتهام “هتک حیثیت روحانیت” به دلیل دست فروشی با لباس روحانیت به ۲ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است. این حکم به مدت ۳ سال به حالت تعلیق در آمده بود. او پیش از آن نیز توسط شعبه دوم دادگاه ویژه روحانیت به ۱ سال و ۴ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری و ۲ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.
#همآوا
@IranHamAva
#وحید_هروآبادی، روحانی منتقد، توسط دادگاه ویژه روحانیت به خلع دائم لباس روحانیت، ۲ سال حبس و ۲ سال ممنوع الخروجی محکوم شد.
وی در این پرونده از بابت اتهام توهین به علی خامنهای تبرئه شده است. وی در توییتر خود با اشاره به این حکم، در مورد اخیر نوشت:
در نشر اکاذیب، کوچکترین اشارهای به مصادیق احتمالی نشده و قاضی مستند به «خسارت وارده» حکم داده و شاهکار حکم هم آن عبارت «وی کوچکتر از این است که جرأت جسارت به ساحت مقدس ولیامرمسلمین را داشته باشد» است.
همچنین علیه وی به دلیل اعتراض به حضور ولادیمیر پوتین در کشور، پرونده جدید گشوده شده است
وی در پرونده پیشین خود توسط دادگاه تجدیدنظر مستقر در دادسرای ویژه روحانیت از بابت اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به ۱ سال حبس و به اتهام “هتک حیثیت روحانیت” به دلیل دست فروشی با لباس روحانیت به ۲ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است. این حکم به مدت ۳ سال به حالت تعلیق در آمده بود. او پیش از آن نیز توسط شعبه دوم دادگاه ویژه روحانیت به ۱ سال و ۴ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری و ۲ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.
#همآوا
@IranHamAva
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
اعتراف خودیهای حکومت به بی کفایتی و بی لیاقتی جمهوری اسلامی
محسن پيرهادی، نماينده تهران در مجلس فرمایشی جمهوری اسلامی:
نکته اول اینکه - طبق گزارشهایی که ما داریم لایروبی انجام نشده. در آن نقطهای که آب گرفتگی داریم روخانه کاملا مسطح است. حالا چرا این اتفاق افتاده؟ آخرین لایروبی که گزارش موثق داریم مال سال ۹۸ است.
شما گفتید موقعیت نارنجی است، امامزاده و راهها را هم نبستیم، به اصناف و رستورانها هم گفتیم فعال باشید... در توجيه عدم مديريت به موقع و قاطعانه میگوييد هشدار دادهايد، پيامك زدهايد و بنر هشدار نصب كردهايد، اين شد مديريت؟
#همآوا
@IranHamAva
اعتراف خودیهای حکومت به بی کفایتی و بی لیاقتی جمهوری اسلامی
محسن پيرهادی، نماينده تهران در مجلس فرمایشی جمهوری اسلامی:
نکته اول اینکه - طبق گزارشهایی که ما داریم لایروبی انجام نشده. در آن نقطهای که آب گرفتگی داریم روخانه کاملا مسطح است. حالا چرا این اتفاق افتاده؟ آخرین لایروبی که گزارش موثق داریم مال سال ۹۸ است.
شما گفتید موقعیت نارنجی است، امامزاده و راهها را هم نبستیم، به اصناف و رستورانها هم گفتیم فعال باشید... در توجيه عدم مديريت به موقع و قاطعانه میگوييد هشدار دادهايد، پيامك زدهايد و بنر هشدار نصب كردهايد، اين شد مديريت؟
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
#خودروسازان چقدر در سال خسارت میزنند؟
به گفته جلیل سالاری مدیرعامل شرکت پالایش و پخش، دلیل اصلی مصرف بالای #بنزین در ایران، مصرف دو برابری خودروهای بیکیفیت داخلی نسبت به میانگین جهانیه.
به گفته برخی کارشناسان، با یک حساب سرانگشتی #خودروسازان سالانه ۱۰ میلیارد دلار بابت هدررفت بنزین به کشور #خسارت میزنند.
#همآوا
@IranHamAva
#خودروسازان چقدر در سال خسارت میزنند؟
به گفته جلیل سالاری مدیرعامل شرکت پالایش و پخش، دلیل اصلی مصرف بالای #بنزین در ایران، مصرف دو برابری خودروهای بیکیفیت داخلی نسبت به میانگین جهانیه.
به گفته برخی کارشناسان، با یک حساب سرانگشتی #خودروسازان سالانه ۱۰ میلیارد دلار بابت هدررفت بنزین به کشور #خسارت میزنند.
#همآوا
@IranHamAva
.
از ابتدای خرداد سال جاری تا ۹ مرداد، ۸ كارگر، در #اعتراض به مشكلات معيشتی، خود را به آتش كشيدند
با استناد به آمارهای رسمی، و فرض ثابت ماندن آمارهای پیشین و در نظر نگرفتن مولفههای موثر بر تشديد اختلالات روان - بيكاری، كاهش درآمد خانوادهها، كاهش قدرت اقتصادی افراد، كاهش سرمايه اجتماعی و مختل شدن اعتماد عمومی به دولتها، تنشهای اقتصادی، سياسی، اجتماعی - تشديد نشده و آمار شيوع اختلالات رواني در كشور، همان عدد كهنه ۲۳.۴ درصد در جمعيت ۱۵ تا ۶۴ ساله كشور باشد، در سالي كه پشت سر گذاشتيم، در هر روز از سال، ۲۸۸ زن و مرد، اقدام به خودكشي كردهاند (در مجموع ۱۰۵ هزار و ۱۲۰ نفر) و هر ۱۶ روز، يك نفر از اقدامكنندگان، جان خود را از دست داده است (در مجموع ۶۰۴۸ فوت).
اما نکته مهم در نوع #خودکشی به روش خودسوزی آن است که این افراد میخواهند به صورت واضح اعتراض خود را نسبت به شرایط موجود که جمهوری اسلامی عامل آن است را نشان دهند.
#همآوا
@IranHamAva
از ابتدای خرداد سال جاری تا ۹ مرداد، ۸ كارگر، در #اعتراض به مشكلات معيشتی، خود را به آتش كشيدند
با استناد به آمارهای رسمی، و فرض ثابت ماندن آمارهای پیشین و در نظر نگرفتن مولفههای موثر بر تشديد اختلالات روان - بيكاری، كاهش درآمد خانوادهها، كاهش قدرت اقتصادی افراد، كاهش سرمايه اجتماعی و مختل شدن اعتماد عمومی به دولتها، تنشهای اقتصادی، سياسی، اجتماعی - تشديد نشده و آمار شيوع اختلالات رواني در كشور، همان عدد كهنه ۲۳.۴ درصد در جمعيت ۱۵ تا ۶۴ ساله كشور باشد، در سالي كه پشت سر گذاشتيم، در هر روز از سال، ۲۸۸ زن و مرد، اقدام به خودكشي كردهاند (در مجموع ۱۰۵ هزار و ۱۲۰ نفر) و هر ۱۶ روز، يك نفر از اقدامكنندگان، جان خود را از دست داده است (در مجموع ۶۰۴۸ فوت).
اما نکته مهم در نوع #خودکشی به روش خودسوزی آن است که این افراد میخواهند به صورت واضح اعتراض خود را نسبت به شرایط موجود که جمهوری اسلامی عامل آن است را نشان دهند.
#همآوا
@IranHamAva
.
#فرنگیس_مظلوم، فعال مدنی و مادر #سهیل_عربی، #زندانی_سیاسی سابق امروز سه شنبه ۱۱ مرداد، پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای #اوین جهت تحمل دوران محکومیت ۱۸ ماه حبس خود، راهی زندان اوین شد.
به گزارش هرانا: «خانم مظلوم علیرغم بیماریهای متعدد و بلاتکلیفی نتوانسته روند درمان خود را طی کند و در طی ماه گذشته به علت استرسهای ایجاد شده به علت احضار های پی در پی و در راه پزشکی قانونی و زندان اوین رفت و آمد کردن، دچار سکته مغزی شدند و چند روز در بیمارستان “مهر پرند” بستری بودند.»
وی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم از طریق ارتباط گیری با سازمان مجاهدین خلق” به ۱ سال حبس تعزیری و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع گروه های معاند نظام” به ۶ ماه حبس و مجموعا به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
این حکم اسفندماه سال ۹۹ در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شده که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱ سال زندان برای وی قابل اجرا است.
#همآوا
@IranHamAva
#فرنگیس_مظلوم، فعال مدنی و مادر #سهیل_عربی، #زندانی_سیاسی سابق امروز سه شنبه ۱۱ مرداد، پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای #اوین جهت تحمل دوران محکومیت ۱۸ ماه حبس خود، راهی زندان اوین شد.
به گزارش هرانا: «خانم مظلوم علیرغم بیماریهای متعدد و بلاتکلیفی نتوانسته روند درمان خود را طی کند و در طی ماه گذشته به علت استرسهای ایجاد شده به علت احضار های پی در پی و در راه پزشکی قانونی و زندان اوین رفت و آمد کردن، دچار سکته مغزی شدند و چند روز در بیمارستان “مهر پرند” بستری بودند.»
وی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم از طریق ارتباط گیری با سازمان مجاهدین خلق” به ۱ سال حبس تعزیری و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع گروه های معاند نظام” به ۶ ماه حبس و مجموعا به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
این حکم اسفندماه سال ۹۹ در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شده که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱ سال زندان برای وی قابل اجرا است.
#همآوا
@IranHamAva
.
امین و #آرمان_انصاریفر از #زندان بهبهان آزاد شدند
امین و آرمان انصاری فر، پدر و برادر فرزاد انصاری فر جانباخته #اعتراضات_آبان۹۸، امروز سه شنبه ۱۱ مردادماه، از زندان بهبهان آزاد شدند.
امین انصاری فر، روز شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ و آرمان انصاری فر، روز یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱، جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان بهبهان شده بودند.
امین و آرمان انصاری فر پیشتر توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب بندر ماهشهر به ریاست قاضی سیدمهران مهمان نواز از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به ۳ ماه حبس و ۵ سال محرومیت خروج از کشور محکوم شدند که هم با تسلیم به رای ۱/۴ از این محکومیت کاهش یافته است.
#همآوا
@IranHamAva
امین و #آرمان_انصاریفر از #زندان بهبهان آزاد شدند
امین و آرمان انصاری فر، پدر و برادر فرزاد انصاری فر جانباخته #اعتراضات_آبان۹۸، امروز سه شنبه ۱۱ مردادماه، از زندان بهبهان آزاد شدند.
امین انصاری فر، روز شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ و آرمان انصاری فر، روز یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱، جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان بهبهان شده بودند.
امین و آرمان انصاری فر پیشتر توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب بندر ماهشهر به ریاست قاضی سیدمهران مهمان نواز از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به ۳ ماه حبس و ۵ سال محرومیت خروج از کشور محکوم شدند که هم با تسلیم به رای ۱/۴ از این محکومیت کاهش یافته است.
#همآوا
@IranHamAva
.
باز هم نمونهای از بی کفایتی و عدم مدیریت در جمهوری اسلامی:
کارگران شهرداری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به مسدود شدن حسابهای شهرداری در بانکهای ملی و شهر، توسط سازمان تامین اجتماعی و عدم پرداخت حقوق خود، زبالهها را جلوی تأمین اجتماعی شعبه بویراحمد خالی کردند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع دپو شدن زبالهها توسط شهرداری یاسوج مقابل این اداره کل اشاره کرد و گفت: این اقدام کاری بسیار زشت و زننده بود که سلامت شهروندان را به خطر خواهند انداخت.
وی با اشاره به مطالبات شهرداری از تامین اجتماعی و بلعکس افزود: شهرداری 23 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار و تامین اجتماعی نیز 6 میلیارد تومان بابت عوارض به شهرداری بدهکار است.
شهرداری نیز مدعی است که مطالبات تامین اجتماعی از پیمانکاران ارتباطی به شهرداری نداشته و تاکنون چند جلسه در این زمینه برگزار شده اما مشکلات رفع نشده است.
#همآوا
@IranHamAva
باز هم نمونهای از بی کفایتی و عدم مدیریت در جمهوری اسلامی:
کارگران شهرداری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به مسدود شدن حسابهای شهرداری در بانکهای ملی و شهر، توسط سازمان تامین اجتماعی و عدم پرداخت حقوق خود، زبالهها را جلوی تأمین اجتماعی شعبه بویراحمد خالی کردند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع دپو شدن زبالهها توسط شهرداری یاسوج مقابل این اداره کل اشاره کرد و گفت: این اقدام کاری بسیار زشت و زننده بود که سلامت شهروندان را به خطر خواهند انداخت.
وی با اشاره به مطالبات شهرداری از تامین اجتماعی و بلعکس افزود: شهرداری 23 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار و تامین اجتماعی نیز 6 میلیارد تومان بابت عوارض به شهرداری بدهکار است.
شهرداری نیز مدعی است که مطالبات تامین اجتماعی از پیمانکاران ارتباطی به شهرداری نداشته و تاکنون چند جلسه در این زمینه برگزار شده اما مشکلات رفع نشده است.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
#تجمع_اعتراضی کاربران غارت شده کریپتولند
امروز سه شنبه ۱۱مردادماه، کاربران #کریپتولند در اعتراض به بلوکه شدن داراییهایشان، به مدت یک سال، تجمع اعتراضی برگزار کردند.
این معترضان شعار میدادند: دادستان، دادستان خجالت خجالت
#همآوا
@IranHamAva
#تجمع_اعتراضی کاربران غارت شده کریپتولند
امروز سه شنبه ۱۱مردادماه، کاربران #کریپتولند در اعتراض به بلوکه شدن داراییهایشان، به مدت یک سال، تجمع اعتراضی برگزار کردند.
این معترضان شعار میدادند: دادستان، دادستان خجالت خجالت
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
#تجمع و راهپیمایی اعتراضی کارگران تولی پرس قزوین
امروز سهشنبه ۱۱ مرداد، #کارگران تولی پرس قزوین در #اعتراض به عدم دریافت حقوق به مدت ۶ ماه اقدام به برگزاری راهپیمایی اعتراضی کردند.
#همآوا
@IranHamAva
#تجمع و راهپیمایی اعتراضی کارگران تولی پرس قزوین
امروز سهشنبه ۱۱ مرداد، #کارگران تولی پرس قزوین در #اعتراض به عدم دریافت حقوق به مدت ۶ ماه اقدام به برگزاری راهپیمایی اعتراضی کردند.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
#تجمع_اعتراضی اعضای تعاونی مسکن نیروی هوایی ارتش
امروز سهشنبه ۱۱ مرداد اعضای تعاونی مسکن نیروی هوایی ارتش در اعتراض به ۳۲ سال بلاتکلیفی در مقابل شهرداری تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.
#همآوا
@IranHamAva
#تجمع_اعتراضی اعضای تعاونی مسکن نیروی هوایی ارتش
امروز سهشنبه ۱۱ مرداد اعضای تعاونی مسکن نیروی هوایی ارتش در اعتراض به ۳۲ سال بلاتکلیفی در مقابل شهرداری تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.
#همآوا
@IranHamAva
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
#تجمع_اعتراضی و راهپیمایی اعتراضی #کارگران فولاد اهواز
امروز سهشنبه ۱۱ مرداد هشتمین روز اعتراضات کارگران فولاد اهواز است.
این کارگران دیروز هم با شعار "کارگر میمیرد ذلت نمیپذیرد" دست به تجمع و راهپیمایی پیمایی زده بودند.
#همآوا
@IranHamAva
#تجمع_اعتراضی و راهپیمایی اعتراضی #کارگران فولاد اهواز
امروز سهشنبه ۱۱ مرداد هشتمین روز اعتراضات کارگران فولاد اهواز است.
این کارگران دیروز هم با شعار "کارگر میمیرد ذلت نمیپذیرد" دست به تجمع و راهپیمایی پیمایی زده بودند.
#همآوا
@IranHamAva