Hamava هم‌آوا
208 subscribers
13K photos
13.4K videos
10 files
4.85K links
همبستگی ملی برای دموکراسی در ایران
Contact to admin : @ContactHamava

instagram.com/iran.hamava
facebook.com/iranhamava
twitter.com/iranhamava
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️#نوروز نزدیک است، خانواده کشته شدگان را تنها نخواهیم گذاشت.

طرح: میلاد وثوقی

#نوروز #زن_زندگی_آزادی #یادمون_نمیره
#خانواده‌های_دادخواه
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️اهانت رییس شرکت نفت زابل به مراجعان

#کمپین_فعالین_بلوچ با انتشار این ویدیو از اهانت رییس شرکت نفت #زابل به مراجعه‌کنندگان و عدم ارائه پاسخ قانع‌کننده به آنان خبر داد.
♦️امریکا:
در تمدید جدید معافیت تحریمی تهران، هیچ پولی وارد ایران نمی‌شود

•یکی از سخنگویان #وزارت_خارجه_آمریکا درباره تمدید معافیت تحریمی #جمهوری_اسلامی گفت این معافیت از زمان دولت قبلی آمریکا تمدید می‌شده و برای کاهش وابستگی #عراق به واردات انرژی #ایران ضروری است. او گفت به موجب معافیت‌ کنونی، هیچ پولی وارد ایران نمی‌شود و وجوه نزد کشورهای ثالث است.
🟣
برای نام نویسی به لینک زیر بروید

دو سازمان ایران هم آوا و روز جهانی نوروز با مشارکت شهرداری منطقه شانزدهم پاریس و دیگر سازمان ها همچنان انجمن زرتشتیبان، فدراسیون انجمن ها برای مهاجران آسیا و شرکت برگزاری برنامه های جشن ایرانی، نوروز باستانی، این آیین کهن را با مردمان ایرانشهر یکشنبه از ساعت ۱۶ بعدازظهر به وقت اروپای مرکزی برگزار می کند

از انجایی که جا محدود است، برای شرکت در برنامه نورزوی می بایست در لینک زیر نام نویسی کنید

https://www.helloasso.com/associations/journee-internationale-de-norouz/evenements/fete-de-norouz
♦️ابراهیم بای سلامی، جامعه شناس: اداره دانشگاه در دست نیروهای امنیتی است

•ابراهیم بای سلامی، جامعه‌شناس و استاد اخراج شده دانشگاه تهران، با اشاره به اخراج اساتید #دانشگاه، به «خبرآنلاین» گفت: «اکنون اداره دانشگاه در دست #حراست‌ها و #نیروهای_امنیتی است و رییس دانشگاه تابع فرمان افرادی است که درکی از فضای دانشگاهی و علمی ندارند.»
👍1
آن‌گاه که بهار آید
من‌ اگر مرده باشم
باز گل‌ها به همان آیین شکوفا خواهند شد
و سرسبزی درختان
از بهار پیشین کم نخواهد بود
حقیقت نیازی به‌ من ندارد

شاعر: فرناندو پسوآ - Fernando Pessoa | پرتغال‌، ۱۹۳۵- ۱۸۸۸ |
برگردان: رامین جهان‌بگلو
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️مادر علی سیدی:
عیدی برای ما وجود ندارد چون وطن به دست نااهلان افتاده

•مادر #علی_سیدی، معترض کشته‌شده در خیزش انقلابی، با انتشار ویدیویی از تصاویر پسرش در اینستاگرام خود نوشت: «#عید من همان شبی تمام شد که تو در جایی همین حوالی جان می‌سپردی و #مزدوران جانی تماشا می‌کردن. عیدی برای ما دیگر وجود ندارد چون #وطن دست نااهلان افتاده... روزی فرا خواهد رسید جوانه‌های خون فرزندان ایران بار دهند.»
♦️اسناد جدید منتشرشده از هک سامانه قوه قضاییه توسط «#عدالت_علی»، حاکی از آن است که معاون حقوقی سازمان اطلاعات سپاه پس از حمایت #سعید_معروف از اعترضات مردم در آبان ماه سال ۹۸، از دادستان تهران خواسته بود بازیکن وقت #تیم_ملی_والیبال را احضار و #ممنوع‌الخروج کنند.

•در آن زمان سعید معروف با انتشار پستی اینستاگرامی در اعتراض به کشته‌شدن معترضان به دست جمهوری اسلامی، نوشته بود: «کاش این آخرین پرده از نمایش فریب، تزویر و بی‌خردی این بی‌کفایتان بود.»

•انتشار این پست در ایران اینترنشنال، یکی از مواردی بوده که معاون حقوقی سازمان اطلاعات سپاه در نامه «خیلی محرمانه» به #دادستان_تهران، به آن اشاره کرده و نوشته: «نامبرده این پست را در اینستاگرام خود در راستای تهییج افکار عمومی و حمایت از تجمعات و اغتشاشات اخیر منتشر نموده و در افکار عمومی و رسانه‌های معاند بازخوردهای فراوانی را داشته است. رسانه‌های معاند انتشار ‌پست‌های سعید معروف و برخی دیگر از ورزشکاران را در حمایت از اعتراضات و اغتشاشات و نشان‌دهنده خیزش تمام لایه‌های اجتماعی بر علیه نظام معرفی کردند.»
♦️بازپرس پرونده: تتلو توبه‌نامه نوشته، میخواهد ازدواج کند و بچه‌دار شود

#وحید_ناصری، بازپرسی که به پرونده «#امیر_تتلو» رسیدگی کرده، به روزنامه «جام جم» گفت: «تتلو #توبه‌نامه نوشته و از اعمال و رفتارش پشیمان است.»
او افزود: «تتلو دوست دارد بعد از آزادی از زندان مثل خیلی از جوان‌های دیگر #ازدواج کند، تشکیل خانواده بدهد، فرزندی بیاورد و پدر شود.»
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️ویدیویی از نگار کریمیان دختر کشته‌شده به دست ماموران حکومت

•سازمان حقوق بشری هه‌نگاو ویدیوهایی از #نگار_کریمیان، دختر کشته‌شده به‌دست ماموران حکومت را منتشر کرده است.
ماموران انتظامی روز ۱۹ اسفندماه در دو راهی شهر «چمن‌سلطان» از توابع بخش #الیگودرز، با #شلیک به سمت یک خودرو، نگار کریمیان، ۲۱ ساله را کشته و پدرش مجروح کردند.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️مشاهده پلنگ ایرانی در جنگل‌های هیرکانی

•حفاظت #محیط_زیست_گیلان با انتشار ویدیوهایی از دوربین‌های تله‌ای از مشاهده یک #پلنگ_ایرانی در #جنگل‌های_هیرکانی شهرستان املش در شرق این استان خبر داد و از شهروندان خواست در حفاظت از گونه‌های ارزشمند حیات وحش کمک کنند.
♦️حسین شریعتمداری:
باید با کشتی برای غزه کمک ارسال کنیم حتی اگر امریکا به آن حمله کند

#حسین_شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان: #جمهوری_اسلامی باید محموله‌های غذا، دارو و مایحتاج مردم #غزه را از طریق دریا به آنجا ارسال کند حتی اگر ٓمریکا و متحدانش به این کشتی‌ها حمله کنند .او افزود: مراجع بین‌المللی می‌توانند بررسی کرده و غیر تسلیحاتی بودن محموله‌ها را تایید کنند.

•حسین شریعتمداری در شرایطی از کمک دارویی و غذایی به غزه صحبت میکند که بیش از نیمی از مردم #ایران زیر خط #فقر هستند و در تامین دارو به دلیل قیمت یا کمبود داروهای خاص با مشکلات شدید مواجه هستند. چراغی که بر خانه رواست، بر مسجد حرام است.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️پدر و مادر آیلار حقی در آخرین پنجشنبه سال بر مزار دختر خود رفتند

•ویدیوهای رسیده نشان می‌دهد روز ۲۴ اسفندماه و در آخرین پنجشنبه سال، پدر و مادر #آیلار_حقی، معترض کشته‌شده در خیزش انقلابی، بر سر مزارش رفته‌اند
♦️مادر سیاوش محمودی: بچه مرا به نامردی زدید، قسم خوردم انتقام میگیرم

•مادر #سیاوش_محمودی، معترض کشته‌شده، با انتشار عکسی همراه با فرزندانش مربوط به نوروز ۱۴۰۰، در اینستاگرام نوشت: «سیاوش خندید گفت مامان مگه بادیگاردتیم. گفتم شماها کوه بزرگ هستید که من بهتون تکیه کردم. بچه منو به نامردی زدید. قسم خوردم #انتقام می‌گیرم. مثل کوه برای فرزندم ایستادم»
♦️با حضور خانواده و در آخرین پنجشنبه سال؛ گلباران مزار نیکا شاکرمی

• خانواده #نیکا_شاکرمی، از کشته‌شدگان خیزش انقلابی، در آخرین پنجشنبه سال بر مزار او رفته و آن را گلباران کرده‌اند. بسیاری از خانواده‌های کشته‌شدگان در این روز بر مزار عزیزانشان حاضر شده‌اند.

رستم شهرزادی، یادش در تاریخ ایران جاودان

۲۳ اسفند ۱۳۷۸ سالروز درگذشت موبد #رستم_شهزادی، موبد موبدان ایران و از نمایندگان مجلس خبرگان قانون اساسی بود.
پس از انقلاب اسلامی، در ابتدای تصمیم‌گیری برای #پرچم جدید ایران، مجلس خبرگان بر آن بود تا پرچم ۳ رنگ ایران فراموش شود و به تقلید از پاکستان پرچمی سبز با علامت الله در وسطش پرچم جدید ایران باشد. رستم شهرزادی، اما، درست پیش از رای‌گیری نهایی از پرچم ۳ رنگ جانانه شجاعانه دفاع کرد و رنگ‌های پرچم را به این صورت معنی کرد: ‌
قرمز به نماد شهادت، سفید به نماد صلح و سبز به نماد وفور نعمت و آبادانی

در نهایت سخنان ایشان تاثیرگذار بود و پرچم ۳ رنگ با ۵۹ رای موافق و بدون هیچ مخالفی به تصویب رسید!
آن‌گونه که ۲۰ آبان ۱۳۵۸ در مجلس خبرگان سه ‌رنگ سبز و سفید و سرخ پرچم ایران به تصویب رسید.
Hamava هم‌آوا
رستم شهرزادی، یادش در تاریخ ایران جاودان ۲۳ اسفند ۱۳۷۸ سالروز درگذشت موبد #رستم_شهزادی، موبد موبدان ایران و از نمایندگان مجلس خبرگان قانون اساسی بود. پس از انقلاب اسلامی، در ابتدای تصمیم‌گیری برای #پرچم جدید ایران، مجلس خبرگان بر آن بود تا پرچم ۳ رنگ…
تاریخچه: موبد شهزادی پس از آمدن به تهران در آغاز به مدرسه‌ی جمشیدجم رفت ودوره مقدماتی را در آن جا گذراند و پس از آن به سبب داشتن نمرات قابل قبول به دبیرستان البرز رفت. پیشرفت رو به رشد موبد شهزادی تا آن جا ادامه یافت که کنکاش موبدان در سال ۱۳۰۷ خورشیدی بار دیگر با هزینه خویش او را به همراه فیروز آذرگشسب بورسیه کرد.
♦️وکیل ماشالله کرمی، پدر دادخواه: وضعیت روحی و روانی مادر محمدمهدی کرمی مساعد نیست

#علی_شریف‌زاده اردکانی، وکیل #ماشاالله_کرمی، پدر محبوس #محمدمهدی_کرمی، با اعلام اینکه «در کیفرخواست صادر شده ۴ عنوان اتهامی وجود دارد»، به «امتداد» گفت «وضعیت روحی و روانی #همسر ماشاالله کرمی به دلیل اینکه هم پسرش اعدام شده و هم همسرش در زندان است، اصلا مساعد نیست.»
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️امیر ولایتی، پس از آزادی:
آزادی قشنگ است اما تنهایی آزاد شدن نه

#امیر_ولایتی، معترضی که چشم خود را در جریان خیزش انقلابی از دست داده و از سوم بهمن‌ماه بازداشت شده بود، با انتشار ویدیویی پس از آزادی، از مردم تشکر کرد و گفت: «#آزادی خیلی قشنگ است، اما تنها آزاد شدن نه.»
♦️در سایه بی‌توجهی مسئولان: آثار نارنجک دستی بر کتیبه خشایار شاه هخامنشی

•روز پنجشنبه ۲۴ اسفند، تصویری از #کتیبه_خشایارشاه_هخامنشی در همدان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که اثر سیاه‌رنگ «#نارنجک_دستی» را روی آن نشان می‌داد.

•محسن معصوم‌علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان، در این رابطه گفت: «جای نگرانی وجود ندارد و تیم مرمت در حال از بین بردن آثار باقی مانده از بمب دستی‌اند که چیزی جز دود سیاه نیست.»

•این کتیبه در محوطه #گنجنامه قرار دارد که به گفته معصوم‌علیزاده زمین آن در اختیار #شهرداری است و با وجود پیگیری‌های اداره #میراث_فرهنگی استان، این امر باعث شده که تشریفات اداری اضافه مانع از اجرای اقدامات حفاظتی شود.