دوام بیاور ...
حتی اگر طنابِ طاقتت به باریک ترین رشته اش رسید
حتی اگر از زمین و زمانه بریدی
حتی اگر به بدترین شکلِ ممکن ، کم آوردی .
در ذهنت مرور کن ؛
تمامِ آرزوهایِ محال دیروز را که امروز ، زیرِ دست و پایِ روزمرگی ات ، جولان می دهند
تمامِ آن ثانیه هایی که مطمئن بودی نمی شود ، اما شد !
تمامِ آن لحظه هایی که فکر می کردی پایانِ راه است ، اما نبود !
می بینی ؟! خدا حواسش به همه چیز هست ؛
دوام بیاور ...
@karnil
حتی اگر طنابِ طاقتت به باریک ترین رشته اش رسید
حتی اگر از زمین و زمانه بریدی
حتی اگر به بدترین شکلِ ممکن ، کم آوردی .
در ذهنت مرور کن ؛
تمامِ آرزوهایِ محال دیروز را که امروز ، زیرِ دست و پایِ روزمرگی ات ، جولان می دهند
تمامِ آن ثانیه هایی که مطمئن بودی نمی شود ، اما شد !
تمامِ آن لحظه هایی که فکر می کردی پایانِ راه است ، اما نبود !
می بینی ؟! خدا حواسش به همه چیز هست ؛
دوام بیاور ...
@karnil
یکجور سادگی هست که بوی خام بودن میدهد. یک جور سادگی هم هست که بعد از هزارجور پیچیدگی/پختگی به چنگ میآید. سادگی خام، از جنس ندانستن است؛ سادگی پخته، از جنس حکمت. به نظر مورخان علم، از دلایل رایج انتخاب نظریهها «سادگی» آنها بوده. من هم سادههای پخته را انتخاب میکنم.
Ebrahim Soltani
@karnil
Ebrahim Soltani
@karnil
Forwarded from کاژین،هنر عشق ورزی و لذت از زندگی
نامه یک بانو به بانوان ایران عزیز
بانو جان سلام!
به نظرم آمد، اینهمه از زنها گفتیم... از گذشت مادرها، از قلب طلایی و مهربانشان، چند جمله ای هم از مردها بگویم ...
توی این زمانه مرد بودن، جرأت میخواهد... اینکه برای رفاه حال زن و بچه، صبح زود بزنی بیرون و توی تاریکی شب برگردی ...
مردهای این دوره، جوانی و زندگی کردن را فراموش کرده اند. فشار مخارج و مسئولیت زندگی، بی سر وصدا دانه دانه، موهای تیره شان را سفید میکند! راستی خانمها، تا به حال همسرانتان از آرزوهایشان برایتان حرفی زده اند؟ من فکر میکنم این روزهای سخت بی انصافی است،که اینهمه گذشت و تلاش را نبینیم....
بانو ... گاهی نگاهی به دستهای همسرت بیانداز و به خطوطی که در اطراف چشم ها وپیشانی همسرت نقش بسته و هر روز عمیق تر میشود. گاهی به جای اینکه تو آغازکننده باشی، سکوت کن و اجازه بده که لحظاتی او هم گوینده باشد و از خودش بگوید ...
بانو جان... گاهی عکسهایش از جوانی تا امروز را کنار هم بچین و باور کن که فقط تو جوانی ات را توی این خانه نگذاشتی. مرتب تلاشش را در ترازو قرار نده و باعرضه بودن ونبودنش را، با کمتر و بیشتر داشتن دارائیهاش قیاس نکن.... سعی اش را ببین و تغییراتش را بخاطر تو و زندگیتان مهربانو... باور کن جهان هرگز به صلح نمیرسد اگر ما غرق مظلومیت خودمان باشیم؛ و باورکن تربیت کامل نمیشود، اگر یاد نگیریم که ندیدن مردان و تمسخر زنان، در حقیقت نادیده گرفتن و تمسخر کردن بخش مهمی از وجود خودمان است.
کاش به جای هدیه دادن و گرفتن، که امروزه زیاد شده و زمان پدر و مادرهایمان نبود،زمانی را صرف شنیدن بدون قضاوت کنیم. همدیگر را بشنویم و به این فکر کنیم که چرا اینهمه هدیه که این دوره و زمانه رد و بدل میشود، نتوانسته عشق را در جامعه بیشتر کند؟؟
بانو بدون هدیه هم میشود تشکر کرد...
توی یه برگه کاغذ حداقل، بیست تا از ویژگی های همسرت را بنویس و از او بخاطر این ویژگی ها تشکر کن ... مطمئن باش نه تنها او، بلکه خودت هم، بعد از این نامه انسان دیگری خواهی شد و نتایج شگفت آوری خواهی دید...
#آموزشی
@kaazhin
بانو جان سلام!
به نظرم آمد، اینهمه از زنها گفتیم... از گذشت مادرها، از قلب طلایی و مهربانشان، چند جمله ای هم از مردها بگویم ...
توی این زمانه مرد بودن، جرأت میخواهد... اینکه برای رفاه حال زن و بچه، صبح زود بزنی بیرون و توی تاریکی شب برگردی ...
مردهای این دوره، جوانی و زندگی کردن را فراموش کرده اند. فشار مخارج و مسئولیت زندگی، بی سر وصدا دانه دانه، موهای تیره شان را سفید میکند! راستی خانمها، تا به حال همسرانتان از آرزوهایشان برایتان حرفی زده اند؟ من فکر میکنم این روزهای سخت بی انصافی است،که اینهمه گذشت و تلاش را نبینیم....
بانو ... گاهی نگاهی به دستهای همسرت بیانداز و به خطوطی که در اطراف چشم ها وپیشانی همسرت نقش بسته و هر روز عمیق تر میشود. گاهی به جای اینکه تو آغازکننده باشی، سکوت کن و اجازه بده که لحظاتی او هم گوینده باشد و از خودش بگوید ...
بانو جان... گاهی عکسهایش از جوانی تا امروز را کنار هم بچین و باور کن که فقط تو جوانی ات را توی این خانه نگذاشتی. مرتب تلاشش را در ترازو قرار نده و باعرضه بودن ونبودنش را، با کمتر و بیشتر داشتن دارائیهاش قیاس نکن.... سعی اش را ببین و تغییراتش را بخاطر تو و زندگیتان مهربانو... باور کن جهان هرگز به صلح نمیرسد اگر ما غرق مظلومیت خودمان باشیم؛ و باورکن تربیت کامل نمیشود، اگر یاد نگیریم که ندیدن مردان و تمسخر زنان، در حقیقت نادیده گرفتن و تمسخر کردن بخش مهمی از وجود خودمان است.
کاش به جای هدیه دادن و گرفتن، که امروزه زیاد شده و زمان پدر و مادرهایمان نبود،زمانی را صرف شنیدن بدون قضاوت کنیم. همدیگر را بشنویم و به این فکر کنیم که چرا اینهمه هدیه که این دوره و زمانه رد و بدل میشود، نتوانسته عشق را در جامعه بیشتر کند؟؟
بانو بدون هدیه هم میشود تشکر کرد...
توی یه برگه کاغذ حداقل، بیست تا از ویژگی های همسرت را بنویس و از او بخاطر این ویژگی ها تشکر کن ... مطمئن باش نه تنها او، بلکه خودت هم، بعد از این نامه انسان دیگری خواهی شد و نتایج شگفت آوری خواهی دید...
#آموزشی
@kaazhin
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من برای شادی احتیاج به دلیل ندارم...
بیایید بی بهانه شاد باشیم....
#ویدئوانگیزشی
با کارنیل تغییر را احساس کنید↙️
https://t.me/joinchat/AAAAADvn_CpsUD5HCGhMag
بیایید بی بهانه شاد باشیم....
#ویدئوانگیزشی
با کارنیل تغییر را احساس کنید↙️
https://t.me/joinchat/AAAAADvn_CpsUD5HCGhMag
خوابیدن در یک اتاق سرد برای کیفیت کلی خواب شما عالیست.
اتاق سرد به شما کمک می کند سریع بخوابید و همچنین کالری بیشتر بسوزانید .همچنین اتاق سرد حساسیت به انسولین را افزایش می دهد و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.
نگه داشتن دمای اتاق بین 60 و 68 درجه فارنهایت(15 تا 20 درجه سانتیگراد) بدن را به تولید هورمون ملاتونین ترغیب می کند که علاوه بر تقویت خواب ، یک هورمون قدرتمند ضد پیری نیز محسوب می شود.
#سلامتی
@karnil
اتاق سرد به شما کمک می کند سریع بخوابید و همچنین کالری بیشتر بسوزانید .همچنین اتاق سرد حساسیت به انسولین را افزایش می دهد و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.
نگه داشتن دمای اتاق بین 60 و 68 درجه فارنهایت(15 تا 20 درجه سانتیگراد) بدن را به تولید هورمون ملاتونین ترغیب می کند که علاوه بر تقویت خواب ، یک هورمون قدرتمند ضد پیری نیز محسوب می شود.
#سلامتی
@karnil
wake up, wake up
this night is gone, wake up.
abandon abandon
even your dear self abandon.
بیدار شو، بیدار شو، هین رَفت شبْ بیدار شو
بیزار شو، بیزار شو، وَزْ خویشْ هم بیزار شو
- مولانا
https://t.me/joinchat/AAAAADvn_CpsUD5HCGhMag
this night is gone, wake up.
abandon abandon
even your dear self abandon.
بیدار شو، بیدار شو، هین رَفت شبْ بیدار شو
بیزار شو، بیزار شو، وَزْ خویشْ هم بیزار شو
- مولانا
https://t.me/joinchat/AAAAADvn_CpsUD5HCGhMag
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
عمیق ترین نقطه زمین جایی است بنام مارینا ترنچ در اقیانوس آرام که کوه اورست براحتی در داخلش جای می گیرد و 10 کیلومتر عمیق است. موجودات عجیب و غریب این مکان را ببینید.
#مطالعه_یادگیری 💛
@karnil
#مطالعه_یادگیری 💛
@karnil