هرات آنلاین
23.9K subscribers
57.3K photos
8.43K videos
92 files
9.04K links
#هرات_آنلاین پایگاه معتبر اطلاع رسانی در افغانستان به ویژه غرب کشور

تازه ترین خبرها و رویدادهای روز را باما دنبال کنید.

تماس باما: 👇👇
@Herat_onlineadmin

تبلیغات شما:👇👇
@mmm_h_313
Download Telegram
🔷برگزاری پروسه نهال شانی در ولایت نیمروز

🔹به مناسبت روز نهال شانی ، پروسه غرس نهال توسط مقام ولایت در حالیکه معاون آن و شماری از روئسای دوایر ملکی، نماینده گان نهاد های مدنی، جوانان و اصحاب رسانه حضور داشتند رسما آغاز شد.

🔹در این مراسم پوهندوی دوکتور سید ولی سلطان والی ولایت نیمروز، طی صحبت هایش، غرس نهال را سرمایه گذاری در طبیعت و سرسبزی محیط زیست نامبرده و افزود: نهال شانی باعث سرسبزی، زیبایی اطراف، جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش خطرات اقلیمی میگردد.

🔹موصوف افزود:بنا لازم دانسته میشود اینکه، تمام اقشار جامعه بخاطر داشتن زندگی عاری از آلودگی، با غرس یک نهال سهم برازنده ای خویش را در قسمت زیبایی شهر و محیط زیست ایفا نموده و به شادابی آن زیبایی بخشند.
@online_herat
روند کاشت بیست و چهار هزار اصله نهال، به یاد بود از شهدای قهرمان بیست و چهارم حوت هرات، امروز در جوار آرامگاه شهدای گمنام آغاز شد.

براساس هدایت مقام ولایت ساحه وسیعی از اراضی اطراف آرامگاه شهدای گمنام به فضای سبز اختصاص یافته است که قرار است در ان ده ها هزار اصله نهال های زینتی ومثمر کاشت شود.

عبدالقیوم رحیمی والی ولایت هرات با حضور بر آرامگاه شهدای گمنام و اتحاف دعا بروح پرفتوح شهدای بیست و چهارم حوت، ازین روزتاریخی بعنوان سر آغاز جهاد بر حق مردم افغانستان یاد کرد.
همزمان با این سید طاها صادق نماینده مردم هرات در ولسی جرگه نیز از توجه مقام ولایت و ارج گزاری شان به خانواده شهدا، ابراز امتنان نمود.
آقای صادق از مردم نیز خواست تا حافظ ارزش های ملی واسلامی باشند.
این درحالیست که امسال بمنظور پیشگیری از مصاب شدن افراد به بیماری کوید 19 و براساس سفارش جدی مسئولان صحی از برگزار تجمعات جلوگیری شد.
کمیسیون مردمی و دولتی نیز فیصله کرد تا از برگزاری همایش مردمی درجوار آرامگاه شهدای گمنام جلوگیری شود.
@online_herat
Forwarded from تازه
آخرین اخبار از دو رئیس جمهور در یک اقلیم را از کانال ما دنبال کنید

درگیری های عبدالله و اشرف غنی به اوج خودش رسیده است

اگر افغان هستید حتما باید از اوضاع جاری کشور مطلع باشید

بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما این اخبار را دنبال کنید

👇👇👇
https://t.me/joinchat/AAAAADvwucRlQiAVCvGrDQ
⭕️تمام موسسات تعلیمی دولتی و خصوصی تا ۳۰ حمل ۱۳۹۹ تعطیل گردیدند

♦️این موضوع در نشست امروز شورای امنیت ملی مطرح شده است.

♦️وحید عمر، مشاور ریاست جمهوری می‌گوید که بر اساس پیشنهاد مشترک وزارت‌های تحصیلات عالی، صحت عامه، معارف و اطلاعات و فرهنگ و نیز منظوری رئیس جمهور، تمام نهادهای خصوصی و دولتی تا تاریخ 30 حمل سال 1399 تعطیل شده است.

♦️در همین حال یک منبع دیگر به خبرگزاری مقاومت گفت که هرگاه وضعیت بحرانی‌تر گردد، این تعطیلی تمدید می‌شود.
@khabartaza
قیمت تکیت‌های هوایی کابل - هرات و هرات - کابل به نازل‌ترین قیمت در سه سال گذشته رسید.
آریانا 4950 افغانی
کام‌ایر 70 دالر
@Ariana_tv
توزیع بسته‌های رایگان
میوه های حاوی ویتامین C به ابتکار اتحادیه میوه فروشان هرات به علت شیوع و گسترش ویروس کرونا.

این گام هرچند کوچک است اما در ذات خود ارزشمند است. هر کدام از ما به اندازه توانایی خویش مسوول هستیم.
@online_herat
عبدالقیوم رحیمی والی ولایت هرات در بازدید از شفاخانه یکصد بستر تجریدو تداوی مریضان مصاب به کوید 19 از تلاش های دوکتوران وتیم های صحی تمجید نمود.

این شفاخانه در شیدایی موقعیت دارد و با کارشبانه روزی مسئولان صحت عامه به مرکز تداوی بیماران کوید 19 اختصاص یافته است.

داکتر عبدالحکیم تمنا رییس صحت عامه ولایت هرات می گوید: صد پایه تخت خواب مخصوص بیماران و ملحقات مربوط آن خریداری و درین مرکزنصب شده است.

درهمین حال معین وزارت صحت عامه تاکید دارد که این شفاخانه تا ۲۰۰ بستر قابل انکشاف است.
@online_herat
🔴خیمه‌های خالی، بی‌جا شدگان خیالی؛ میلیون‌ها دالر کمک حیف‌و‌میل شد

🔹در منطقه شیدایی در پنج کیلومتری شهر هرات، هزاران خیمه از بی‌جا شدگان داخلی برپا است؛ اما در بسیاری از این خیمه‌ها هیچ‌کس زندگی نمی‌کند. مسؤولان ریاست مهاجرین و عودت‌کنندگان هرات به افق می‌گویند که این خیمه‌ها به هدف فریب نهادهای کمک‌کننده از سوی برخی افراد «سودجو» و «فرصت‌طلب» برپا شده‌است.

🔹این خیمه‌ها در زمان سروی و توزیع کمک پر می‌شود و پس از ختم کمک‌ها دوباره خالی می‌گردد. حضور صدها هزار بی‌جا شده یا آواره داخلی و خیمه‌های خیالی در هرات باعث شده که به افراد مستحق کمک نرسد.
@online_herat
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
والی هرات در واکنش به شیوع کرونا: شاید روزی برسد که مرده‌ها را جمع کرده نتوانیم
@online_herat
⭕️آزادی زندانیان طالبان به تأخیر افتاد

♦️منابع نزدیک به طالبان می‌گویند که برنامۀ چگونگی رهایی زندانیان از سوی حکومت این روند را با چالش روبه‌رو کرده‌است و ممکن است به گفت‌وگوهای بین‌الافغانی آسیب بزند

♦️درهمین حال ارگ ریاست جمهوری می گوید هئیت مذاکره کننده با طالبان آماده است
@khabartaza
#بام_هرات
امتياز عكس: ليلا نصراللهى
@online_Herat
عبدالقیوم رحیمی والی هرات:

-امکانات تشخیص ناقلان ویروس کرونا از ایران را نداریم.
- هرکسی از ایران می آید، ممکن است ناقل ویروس باشد.
- جان مردم از جنجال سیاسی بالای تقسیم قدرت مهمتر است.
- اگر همین حالا اقدام نکنیم، وضع از ایران هم بدتر می شود.
@online_herat
توزیع بسته‌های میوه از طرف اتحادیه‌ی میوه‌فروشان هرات به بيماران در شفاخانه مركزى
#فرهنگ_هراتی_کرونا_را_شکست_می‌دهد!
@online_Herat
رئیس حج‌واوقاف هرات:

اگر ریاست صحت عامه حالت اضطرار را اعلان نماید و برپایی نماز جماعت را در این شرایط مصلحت نداند، می‌توان به وسعت فقه اسلامی مراجعه کرد و نمازهای خود را در خانه.ها ادا و جماعت را ترک نمود.
@online_herat
قوم پرستی هم از خود حدی دارد!

اولین و بیشتر افراد مبتلا به کرونا در هرات اما رادیو تلویزیون ملی گزارش داده که حکومت قبیله‌ی رفته به ننگرهار مرکز اختصاصی کرونا ساخته و کیت ها و بودجه را هم به ننگرهار فرستاده. در حالیکه حتی یک فرد مبتلا به‌کرونا هم در ننگرهار نیست.

امروز والی هرات می گفت ما حتی ماسک و دوا را هم از دوا فروشی ها قرض گرفته ایم. کاخ استبداد باید واژگون گردد.

این وطن چگونه جور شود؟
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️امروزیکشنبه25/حوت/1398هـ.ش)
♦️مطابق با15/مارچ/2020میلادی)
♦️برابراست با/20/رجب/ 1441هـ.ق)
⭕️شمار واقعات کرونا در افغانستان به ۱۶ تن رسید
@khabartaza
شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان به ۱۶ نفر رسید

مسؤولان وزارت صحت عامه کشور، از ثبت پنج مورد مثبت ویروس کرونا در افغانستان خبر داده‌اند و به این ترتیب، شمار مبتلایان به کرونا در کشور به ۱۶نفر رسیده‌است.

وحید مایار؛ سخنگوی وزارت صحت عامه گفته‌است که به تازگی چهار مورد مثبت ویروس کرنا در هرات و یک مورد در دایکندی به ثبت رسیده‌است.
او افزوده‌است که هم‌اکنون موارد مثبت کرونا در افغانستان به ۱۶ تن افزایش یافته‌است.
@online_Herat